PDA

צפייה בגרסה מלאה : לאן הצלחתם להגיע עם דאסטר או סטפווי 2X4 ??



MikiDuster
23-03-22, 10:10
מעניין לשמוע,
ואיזה צמיגים יש לרכב.

תמונות יפות יתקבלו בברכה :)
137673
צילום של גבעה 400

צמיגים - כביש חסכוניים ..

שחר גרינברג
23-03-22, 11:24
אתמול חילצתי בחור עם האנטר 2 על 4 עם צמיגי חצי משלולית בוץ קטנה ואומללה



ולנק׳ אפשר להגיע מאוד רחוק עם רכב 2 על 4 (גרוטראלי לדוגמא)
אבל זה בעיקר תלוי בכמה אכפת או לא אכפת לך מהרכב.

נסיעה של רכבי 2 על 4 בדרכי שטח פוגעת בשבילים בטווח הארוך
הם מסובבים גלגלים ומעמיקים קוליסים


Sent from my iPhone using Tapatalk

MikiDuster
23-03-22, 13:16
אתמול חילצתי בחור עם האנטר 2 על 4 עם צמיגי חצי משלולית בוץ קטנה ואומללה



ולנק׳ אפשר להגיע מאוד רחוק עם רכב 2 על 4 (גרוטראלי לדוגמא)
אבל זה בעיקר תלוי בכמה אכפת או לא אכפת לך מהרכב.

נסיעה של רכבי 2 על 4 בדרכי שטח פוגעת בשבילים בטווח הארוך
הם מסובבים גלגלים ומעמיקים קוליסים


Sent from my iPhone using Tapatalk

טוב בוא נגיד שלהאשים את ה 2X4 בהריסת שבילים, מכל הטרקטורונים האופנועים והג'יפים, זה קצת רחוק ... (וזה אני יודע בתור רוכב שטח).

אבל בכל זאת מעניין לאן הגעתם עם 2X4 ..

asafk
23-03-22, 13:20
שמעתי על מישהו שהצליח להגיע עם דאסטר 2x4 לפורום של רכבי שטח.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

שחר גרינברג
23-03-22, 14:07
טוב בוא נגיד שלהאשים את ה 2X4 בהריסת שבילים, מכל הטרקטורונים האופנועים והג'יפים, זה קצת רחוק ... (וזה אני יודע בתור רוכב שטח).

אבל בכל זאת מעניין לאן הגעתם עם 2X4 ..

להאשים אני לא

רק אומר שההשפעה של כלי רכב בעלי הנעה אחורית/קדמית
על השטח היא יותר משמעותית מרכבי הנעה כפולה

הסיבה היא שהמכשולים שרכב בעל הנעה כפולה עובר לאט ובלי לאבד אחיזה
רכב 2 על 4 נילחם


Sent from my iPhone using Tapatalk

שחר גרינברג
23-03-22, 14:10
טוב בוא נגיד שלהאשים את ה 2X4 בהריסת שבילים, מכל הטרקטורונים האופנועים והג'יפים, זה קצת רחוק ... (וזה אני יודע בתור רוכב שטח).

אבל בכל זאת מעניין לאן הגעתם עם 2X4 ..

רוב חברי ג׳יפולוג בעלי רכב שטח בעבר או בהווה.

לא תמצא פה רבה אנשים שנוסעים עם רכב 2 על 4 בשטח.


Sent from my iPhone using Tapatalk

de fox
23-03-22, 14:20
דוקא זה נושא מעניין. חלקנו נמצאים בין רכבים או תקועים עמוק בתוך פרייוקט שיפוץ לרכב שטח.
בינתיים נותר לנו למצוא מקומות מעניינים בשטח ללילה חוויתי עם המשפחה שניתן להגיע אליו עם 2X4.

אני דיי לוקח את הקקטוס שלי לקצה ונהנה ממרווח גחון יחסית מוגבה משאר הפחיות. מעניין לדעת איזה עוד אפשרוית רלוונטיות יש לרכב משפחתי עם יכולות בסיסיות לירידה מהאספלט.

MikiDuster
23-03-22, 14:31
רוב חברי ג׳יפולוג בעלי רכב שטח בעבר או בהווה.

לא תמצא פה רבה אנשים שנוסעים עם רכב 2 על 4 בשטח.


Sent from my iPhone using Tapatalk
הבנתי.

מעניין מהצד הטכני, נסיעה בחול, האם אפשרית ע"י הוצאת אויר מהגלגלים הקדמיים ?

הדסופה
23-03-22, 14:32
מעניין לשמוע,
ואיזה צמיגים יש לרכב.

תמונות יפות יתקבלו בברכה :)
137673
צילום של גבעה 400

צמיגים - כביש חסכוניים ..

דוגמה טובה שלא משנה לאן הגעת.
השאלה המוצלחת היא מאיפה הגעת


Sent from my iPhone using Tapatalk

MikiDuster
23-03-22, 14:40
דוגמה טובה שלא משנה לאן הגעת.
השאלה המוצלחת היא מאיפה הגעת


Sent from my iPhone using Tapatalk

137675

ariel-ro
23-03-22, 14:58
תלוי מי ממן את התיקונים וכמה איכפת לך מהרכב.
שהתחלנו עם הC5 הראשונה מהחברה לפני 13 שנים, טיילנו איתה ועם מחליפתה, בכל מקום בארץ בלי להסס.
לאחר שסיימנו עם הC5 ונלקח רכב אחר, שלא היה בעל המתלים ההידרופנאומטים והליסינג הבהיר שהוא יותר לא משלם על השטויות, נרגענו וקנינו צ'ירוקי.
בנוסף, יכול להעיד שבצבא עם רכבי 2X4 נסעתי יופי במגוון רחב של מקומות, ללא נזק נראה לעין.
בשני המקרים... אם היה קורה משהו, לא היה עולה לי אגורה, לא הייתי צריך למכור את הרכב, לא שילמתי על בלאי מוגבר לצמיגי הכביש היקרים וכו', אז הרכבים היו עבירים מאוד.
האם הייתי חוזר על זה היום? לא... כי למרות היכולות, הפונ' לנזק ולתקיעה בשטח הוא עצום ביחס לרכב שטח סביר. (וגם כי יש דיסקו שעושה הכל בנוחות)

חנן-ג'יפולוג
23-03-22, 15:25
הבנתי.

מעניין מהצד הטכני, נסיעה בחול, האם אפשרית ע"י הוצאת אויר מהגלגלים הקדמיים ?

יש חול ויש חול. יש גלגלים כאלה וכאלה.

מנסיון, ברלינגו נוסע בחול היבש של חוף הים לאחר הורדת אוויר- מכל הגלגלים. גבולי, אבל אפשרי, ואם תיעצר בתחתית אמבטיה- תישאר שם.

גיא
23-03-22, 15:53
משהו כזה. נראה לי.

https://youtu.be/j-q0Hx-Kbj0

Sent from my DN2103 using Tapatalk

מתן
23-03-22, 16:52
תראה בתמונה, אפשרי ל'הגיע ולעשות' גם את ורדית.. קח תנופה ותקפוץ,תנחת על הגחון אבל היי לפחות יש לך "סלופ" ארוך כמו שאומרים באופנועים ובאופניים.

ובנימה רצינית יותר, אתה יכול להגיע להרבה מקומות באופן מפתיע עם רכב 2×4 .וכמו שכתבו גרוטראלי וכמה דורות של בדואים מוכחים את זה (דרור ברלי כתב על זה גם פעם איזה פסקה מעניינת באחד השירשורים).
השאלה זה מה המחיר ומה המטרה? אתה משפר את הרכב 2×4 שלך ומחזק את המערכות בהתאם לעומס שאתה מפעיל עליהן או נותן גז עד שמשהו ישבר- המכשול או הרכב (המוקדם מבינהם)?

אני לא מבין הרבה ברכבי שטח בכלל, אבל ההבדל בין רכבי שטח לבין רכבי הכביש הוא כנראה קצת יותר מרק מרווח הגחון.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220323/b984ce8f399dd7ab2a4fed764b1f39db.jpg

Sent from my SM-A526B using Tapatalk

שחר גרינברג
23-03-22, 17:26
תראה בתמונה, אפשרי ל'הגיע ולעשות' גם את ורדית.. קח תנופה ותקפוץ,תנחת על הגחון אבל היי לפחות יש לך "סלופ" ארוך כמו שאומרים באופנועים ובאופניים.

ובנימה רצינית יותר, אתה יכול להגיע להרבה מקומות באופן מפתיע עם רכב 2×4 .וכמו שכתבו גרוטראלי וכמה דורות של בדואים מוכחים את זה (דרור ברלי כתב על זה גם פעם איזה פסקה מעניינת באחד השירשורים).
השאלה זה מה המחיר ומה המטרה? אתה משפר את הרכב 2×4 שלך ומחזק את המערכות בהתאם לעומס שאתה מפעיל עליהן או נותן גז עד שמשהו ישבר- המכשול או הרכב (המוקדם מבינהם)?

אני לא מבין הרבה ברכבי שטח בכלל, אבל ההבדל בין רכבי שטח לבין רכבי הכביש הוא כנראה קצת יותר מרק מרווח הגחון.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220323/b984ce8f399dd7ab2a4fed764b1f39db.jpg

Sent from my SM-A526B using Tapatalk

+1


Sent from my iPhone using Tapatalk

MikiDuster
23-03-22, 17:28
תראה בתמונה, אפשרי ל'הגיע ולעשות' גם את ורדית.. קח תנופה ותקפוץ,תנחת על הגחון אבל היי לפחות יש לך "סלופ" ארוך כמו שאומרים באופנועים ובאופניים.

ובנימה רצינית יותר, אתה יכול להגיע להרבה מקומות באופן מפתיע עם רכב 2×4 .וכמו שכתבו גרוטראלי וכמה דורות של בדואים מוכחים את זה (דרור ברלי כתב על זה גם פעם איזה פסקה מעניינת באחד השירשורים).
השאלה זה מה המחיר ומה המטרה? אתה משפר את הרכב 2×4 שלך ומחזק את המערכות בהתאם לעומס שאתה מפעיל עליהן או נותן גז עד שמשהו ישבר- המכשול או הרכב (המוקדם מבינהם)?

אני לא מבין הרבה ברכבי שטח בכלל, אבל ההבדל בין רכבי שטח לבין רכבי הכביש הוא כנראה קצת יותר מרק מרווח הגחון.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220323/b984ce8f399dd7ab2a4fed764b1f39db.jpg

Sent from my SM-A526B using Tapatalk


אתה צודק,
אבל ניתן לדרג כל רכב שטח מ1 עד10
אז אם ZIBAR זה 10
וקיאה נירו זה 1
אז דאסטר 2X4 באזור ה5 ..
לא חייב להרוס את האוטו, אני לא מעט פעמים לוקח רוורס.
אבל היי .. אין מה להשוות בכלל את נוחות הנסיעה (נעים ממש) בשטח, יותר נעים מהספורטאז' ומהקודיאק .

yovavz
23-03-22, 17:44
מיקי,
ניכר שאתה מאוד שמח בחלקך וגאה בדאסטר 2X4 שלך.
אם המטרה שלך היא בעיקר לשתף חוויות שלך עם הרכב, אני מציע לך לפתוח לעצמך שרשור מתעדכן על חוויותיך עם הדאסטר, כפי שעשה גיא וכפי שעשו רבים אחרים.
כך כל המידע יהיה מרוכז בשרשור אחד ויוכלו גם לעקוב אחרי התפתחויות ושדרוגים שיהיו אצלך.
השרשור הזה הוא קצת "נישט אהין, נישט אהער".
מצד אחד אין כאן יותר מדי משתמשים פעילים של דאצ'יות 2X4 ומהצד השני יש בג'יפולוג מדי פעם התייחסויות ספורדיות של רכבי 2X4 שונים בשטח. אם הדיון מורחב לשניים, מקומו של השירשור בקבוצת דיון אחרת ולא ב-Dacia.

asafk
23-03-22, 17:46
אבל ניתן לדרג כל רכב שטח מ1 עד10
אז אם ZIBAR זה 10
וקיאה נירו זה 1
אז דאסטר 2X4 באזור ה5 ..
.

לא. לא ניתן.
אין קשר בין 'רכב שטח' לבין קיה נירו או דסטר 2x4
גם אם יש סקאלה - הם לא בסקאלה.

כולנו נסענו בשבילים עם מכוניות. אבל זה לא מה שהופך אותן לרכבי שטח. ולא משנה לאן האוטו המסכן 'הצליח' להגיע.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מתן
23-03-22, 17:51
אתה צודק,
אבל ניתן לדרג כל רכב שטח מ1 עד10
אז אם ZIBAR זה 10
וקיאה נירו זה 1
אז דאסטר 2X4 באזור ה5 ..
לא חייב להרוס את האוטו, אני לא מעט פעמים לוקח רוורס.
אבל היי .. אין מה להשוות בכלל את נוחות הנסיעה (נעים ממש) בשטח, יותר נעים מהספורטאז' ומהקודיאק .חבר יקר, אני כתוב בלי טיפה של זלזול כי גם אני הבעלים הטרי והגאה של ג'יפון קטן וקשוח.

ברוך הבא לג'יפולוג,
קח לך רגע להסתכל בפורומים השונים בכלל ובדירוג המעלות בפרט. אחרכך תדרג שוב את הדאסטר האהובה.
כי קשה לדרג רכבים מ1-10 אבל תנסה לדמיין את הדאסטר 2×4 בכל אחד מהמעלות המוזכרים בשירשור ואז תבין שקיה נירו זה לא '1'.

Sent from my SM-A526B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
23-03-22, 17:53
אוגוסט הגיע מוקדם השנה?

nirs
23-03-22, 18:09
בחברה בה אני מדריך, מוציאים טיולי שטח לייט (מאוד) לרכבי 2x4.
המסלולים נתפרים בהתאם ליכולות הרכבים ולאור הרצון להמנע מתקיעות ולשמור על תקינות הרכבים.
בשטח אין שחור לבן, המנעד נע בין עבירות אקסטרים ועד לנסיעה בשבילי כורכר קלילים.
כל אחד בהתאם למה שמתאים לו. לכולם יש מקום.
הבעיה מתחילה כאשר רכבים נכנסים למסלולים מחוץ למעטפת שלהם ואז מתחילות הצרות.

גילוי נאות, מדריך בחברת שבילים


Sent from my iPhone using Tapatalk

שחר גרינברג
23-03-22, 18:16
אוגוסט הגיע מוקדם השנה?

כן…..


Sent from my iPhone using Tapatalk

assafy
23-03-22, 19:56
אם קיאה נירו זה 1 וזיבר זה 10 אז דאסטר 4*2 זה לא 5 אלא משהו כמו 1.3 (מבחינת שטח כמובן).
ניכר שאתה מאוד אוהב את הדאסטר שלך וזה בסדר, יש הרבה חובבים לדאסטר. אך אם אתה באמת רוצה לטייל בשטח אז לפחות תעבור לדאסטר 4*4. אז כבר אפשר יהיה לדבר על טיולי שטח רציניים מעבר לשבילים כבושים.

מוטי ג.
24-03-22, 07:30
צחי פה???
אז מה הדירוג של הפיגו 5008 שלי?

ולשאר הפורום אסביר,
סופ"ש לפני לא מזמן חנינו בחניון גוונים ורצינו לדלג רכב אחד לחניון עין סהרונים, הדיסקו כבר היה על הגרר בדרכו הביתה, והגברת הגיעה עם הפיגו ערב לפני (בלי קשר לתקלה בדיסקו) , אז הקפצנו את הפיגו, צחי בטנדר לפניי יוצא לשביל השחור לכיוון חניון בארות, ואומר לי אחרי 2 דקות "שמע זו תהיה טעות, אתה לא נוסע כאן, אני מעביר לlow! " אמרתי לו כל עוד אין חריץ היסטרי בוא ננסה....
וואלה, האוטו עבר - 2 חריצים קטנים שבוודאות הדיסקו /טנדר לא היה בכלל טורח להאט שם, ו2 עליות שאם הייתי עומד מהצד עם דיסקו הייתי אומר שהנהג משוגע, תלול משמעותי וקצת דרדרת עדינה, אבל האוטו אפילו לא פירפר.
להגיד שנהנתי מהנסיעה? ממש ממש לא! רעדו לי הביצים, הייתי בריכוז מטורף לבחור מסלול שלא ידפוק את הגחון, לא לפוצץ צמיג וכו.
בדרך חזרה חזרנו בכביש, אפילו היה מהיר יותר.

כיף? לא!

erezgur
24-03-22, 09:07
יכול להיות שכל השרשור הזה זה בכלל המצאה של גיא שמצליח בדרך האחורית הזו לגרום לכל חברי האתר (לכולם!) להודות שהדאסטר הוותיק שלו, עם ה- 4X4, הוא אכן רכב שטח אמיתי ?

גיא
24-03-22, 09:10
לא ... גיא ממש מקווה שמישהו יגיע את מה שכולם חושבים.

אני נגד דברים כאלו, בעיקר אם יש רכב 4על4 בבית

Sent from my DN2103 using Tapatalk

איל מ
24-03-22, 09:12
גשמי זעף בסוף מרץ (ולא ארוע נקודתי), שרשורי פרייבט שלא בתת פורום רכבים כללי/טיולים,
העולם בהחלט השתגע.

erezgur
24-03-22, 09:19
יש כאן מישהו שאוהב לטייל עם רכב בשטח. לכולנו ברור שאין ספק שזה לא רכב-שטח - אני מניח שזה יתפתח לכיוון כזה ש@MikiDuster 2x4 יעבור לרכב שטח 4X4 :)

נמרוד
24-03-22, 09:19
יכול להיות שכל השרשור הזה זה בכלל המצאה של גיא שמצליח בדרך האחורית הזו לגרום לכל חברי האתר (לכולם!) להודות שהדאסטר הוותיק שלו, עם ה- 4X4, הוא אכן רכב שטח אמיתי ?
אני בכלל חושד בתומר הדר. זה רק אחרי שבדקתי עם עצמי שזה לא אני.

ד ו ר ו ן
24-03-22, 09:33
גשמי זעף בסוף מרץ (ולא ארוע נקודתי), שרשורי פרייבט שלא בתת פורום רכבים כללי/טיולים,
העולם בהחלט השתגע.
עונת מעבר.
לפני שנתיים היו שטפונות בשבוע שלפני פסח. זה לא כזה חריג.

אני רק אציין שחלק לא מבוטל מהאירועים היותר מבדחים בשרשור האדיוטים התחיל ב״לקחנו את הפרייבט לשטח״.
יש כאן פוטנציאל לחידוש השרשור!

MikiDuster
24-03-22, 14:17
אם קיאה נירו זה 1 וזיבר זה 10 אז דאסטר 4*2 זה לא 5 אלא משהו כמו 1.3 (מבחינת שטח כמובן).
ניכר שאתה מאוד אוהב את הדאסטר שלך וזה בסדר, יש הרבה חובבים לדאסטר. אך אם אתה באמת רוצה לטייל בשטח אז לפחות תעבור לדאסטר 4*4. אז כבר אפשר יהיה לדבר על טיולי שטח רציניים מעבר לשבילים כבושים.איך ?
מרווח גחון 16 יש לנירו. רכב כביש חצץ
יש לו עוד חסרונות, לא לשטח.
גם מיצובישי אאוטלנדר עגלה

Sent from my SM-A325F using Tapatalk

מתן
24-03-22, 14:19
איך ?
מרווח גחון 16 יש לנירו. רכב כביש חצץ
יש לו עוד חסרונות, לא לשטח.
גם מיצובישי אאוטלנדר עגלה

Sent from my SM-A325F using Tapatalkמיקי אמרתי לך קודם שאנחנו לא משחקים רק למי יש עוד סמ במרווח (הגחון)

Sent from my SM-A526B using Tapatalk

MikiDuster
24-03-22, 14:24
מיקי אמרתי לך קודם שאנחנו לא משחקים רק למי יש עוד סמ במרווח (הגחון)

Sent from my SM-A526B using Tapatalkמתן,
יש לי נסיון לא רע עם ג'יפים בצבא.
מרווח גחון זה דבר ראשון 1 !
אחר כך ממשיכים
אתה מכיר טויוטה אוריס? תתאר לך שפח הזה היה 4×4, היה עוזר ?

Sent from my SM-A325F using Tapatalk

erezgur
24-03-22, 14:28
יש לי נסיון לא רע עם ג'יפים בצבא.
מרווח גחון זה דבר ראשון 1 !

אז טוב שהיגעת ללמד אותנו.
לצערי אין לי ניסיון עם ג'יפים מהצבא.
אני מוכן ללמוד, בא נשמע.

nirs
24-03-22, 14:28
ה 1 באפריל הגיע ולא שמתי לב?


Sent from my iPhone using Tapatalk

erezgur
24-03-22, 14:31
ניר,
יש לך כאן הזדמנות ללמוד קצת נהיגת שטח ממישהו מנוסה. בוא נקשיב ונלמד.

מוטי ג.
24-03-22, 14:31
אני אומר, if you can't beat them, join them.
בוא נתקדם...
איזה ג'אנט יש לדאסטר?
אפשר להרכיב עליו צמיג של rzr?( אולי קצת לחתוך כנפיים)

MikiDuster
24-03-22, 14:32
אז טוב שהיגעת ללמד אותנו.
לצערי אין לי ניסיון עם ג'יפים מהצבא.
אני מוכן ללמוד, בא נשמע.לא ענית ..

Sent from my SM-A325F using Tapatalk

מתן
24-03-22, 14:38
מתן,
יש לי נסיון לא רע עם ג'יפים בצבא.
מרווח גחון זה דבר ראשון 1 !
אחר כך ממשיכים
אתה מכיר טויוטה אוריס? תתאר לך שפח הזה היה 4×4, היה עוזר ?

Sent from my SM-A325F using Tapatalkא. אותי לימדו שבכלל דבר ראשון זה גריל כועס , פנסי לד ומערכת רמקולים. רק אחרכך מרווח גחון בכלל יכול לעזור.
ב. אין לי ניסיון עם רכבים צבאיים כמעט בכלל, למד אותי, נשמע שאתה שוחה בחומר.
ג. זה אחד המנהלים פתח משתמש בשביל הבדיחה?

Sent from my SM-A526B using Tapatalk

Yaron.nahum
24-03-22, 14:48
עונת מעבר.
לפני שנתיים היו שטפונות בשבוע שלפני פסח. זה לא כזה חריג.

אני רק אציין שחלק לא מבוטל מהאירועים היותר מבדחים בשרשור האדיוטים התחיל ב״לקחנו את הפרייבט לשטח״.
יש כאן פוטנציאל לחידוש השרשור!


אני זוכר במילואים בשנת 91 במוצב הישראלי בחרמון , פסח שני , ויורד שלג, ממש סופת שלגים שסגרה את הציר.

אז יש עוד קצת לאן לשאוף.

nirs
24-03-22, 14:52
אני רק אשים את זה פה
137678


Sent from my iPhone using Tapatalk

MikiDuster
24-03-22, 14:55
א. אותי לימדו שבכלל דבר ראשון זה גריל כועס , פנסי לד ומערכת רמקולים. רק אחרכך מרווח גחון בכלל יכול לעזור.
ב. אין לי ניסיון עם רכבים צבאיים כמעט בכלל, למד אותי, נשמע שאתה שוחה בחומר.
ג. זה אחד המנהלים פתח משתמש בשביל הבדיחה?

Sent from my SM-A526B using Tapatalkהשאלה היא זאת-
אתה מכיר טויוטה אוריס? תתאר לך שפח הזה היה 4×4, היה עוזר ?

Sent from my SM-A325F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
24-03-22, 15:33
אני רק אשים את זה פה
137678


Sent from my iPhone using Tapatalk

בואנה..
זה מתמודד רציני לאתגר 0-90 של דיסקו ישן והיילקס!

yochaytzur
24-03-22, 16:14
בחברה בה אני מדריך, מוציאים טיולי שטח לייט (מאוד) לרכבי 2x4.
המסלולים נתפרים בהתאם ליכולות הרכבים ולאור הרצון להמנע מתקיעות ולשמור על תקינות הרכבים.
בשטח אין שחור לבן, המנעד נע בין עבירות אקסטרים ועד לנסיעה בשבילי כורכר קלילים.
כל אחד בהתאם למה שמתאים לו. לכולם יש מקום.
הבעיה מתחילה כאשר רכבים נכנסים למסלולים מחוץ למעטפת שלהם ואז מתחילות הצרות.

גילוי נאות, מדריך בחברת שבילים


Sent from my iPhone using Tapatalkיש איזה מיילינג ליסט שאפשר להרשם אליו ולקבל עדכונים על טיולי 2*4? מכיר לא מעט אנשים שהיו שמחים להצטרף.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk

nirs
24-03-22, 16:36
יש איזה מיילינג ליסט שאפשר להרשם אליו ולקבל עדכונים על טיולי 2*4? מכיר לא מעט אנשים שהיו שמחים להצטרף.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk

שלחתי בפרטי


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
24-03-22, 16:44
אז תדע לך, שטויוטה קורלה שנת 2007, לא רואה בשטח ממטר את הדאסטר שלך. ויש לה הרבה פחות מרווח גחון.

שחר גרינברג
24-03-22, 16:58
מתן זה לא נכון!!

אני ראיתי אותך נוסע הרבה בצבא על מיצובישי אטרג׳

ותאמין לי שאין רכב 2x4 טוב ממנו בשטח


Sent from my iPhone using Tapatalk

המשוטט
24-03-22, 17:07
מתן זה לא נכון!!

אני ראיתי אותך נוסע הרבה בצבא על מיצובישי אטרג׳

ותאמין לי שאין רכב 2x4 טוב ממנו בשטח


Sent from my iPhone using Tapatalkאין שום דבר טוב באטרג׳ - שום דבר.

שחר תחזור ללמוד!!

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

שחר גרינברג
24-03-22, 17:12
צודק ודימקס 2x4 ששוקלת 4.5 טון זה נהדר….


Sent from my iPhone using Tapatalk

ehudzeelim
24-03-22, 18:09
אני זוכר במילואים בשנת 91 במוצב הישראלי בחרמון , פסח שני , ויורד שלג, ממש סופת שלגים שסגרה את הציר.

אז יש עוד קצת לאן לשאוף.

מרץ 2022 הוא כנראה מרץ הקר ביותר בישראל ב-100 שנים האחרונות.
זה הייחוד שלו ובזה הוא מוביל גם על חורף 1991/2 הזכור לטוב

גיא
24-03-22, 20:04
מרץ 2022 הוא כנראה מרץ הקר ביותר בישראל ב-100 שנים האחרונות.
זה הייחוד שלו ובזה הוא מוביל גם על חורף 1991/2 הזכור לטוב

חורף 1992 הייתי בדרום לבנון .. היו לנו 3 מטר שלג ...לא היה ברור איפה נגמר השלג ואיפה מתחילה הבטונית של העמת תצפית
היה גם שלג בחיפה לדעתי ..

אבל אין ספק שהשנה קר .. ( אנחנו מזדקנים ) יצא לדאסטר להגיע לשלג פעמיים וחצי השנה :)

מתן
24-03-22, 22:27
מתן זה לא נכון!!

אני ראיתי אותך נוסע הרבה בצבא על מיצובישי אטרג׳

ותאמין לי שאין רכב 2x4 טוב ממנו בשטח


Sent from my iPhone using Tapatalkתתרכז בלמידה אחרת אתה תיהיה זה שינהג באטרג'.
ואם מיקי לא ענה לי זה אומר שסעיף ג' שלי נכון?

Sent from my SM-A526B using Tapatalk

GodsFather
24-03-22, 22:50
אירועי מזג האוויר של 91-92 היו מסיבה אחרת לחלוטין ממה שקורה עכשיו ומקורם בפיליפינים ובהתפרצות הר געש.

עכשיו אפשר להמשיך לדון בעבירות של רכבי ליסינג

Sent from my HD1903 using Tapatalk

opl
25-03-22, 09:46
אם כבר הדיון נחטף אז רכב השטח 2X4 הכי טוב שנהגתי עליו היה הקנגו הישנות. שלוש שנים אי שם ב2009 עשינו הכל עם הרכב הזה בעבודה, בגבולות הסביר כמו בסרטון. מדי פעם נתקע, מדי פעם התחפר, לא משהו ש3-4 חברה לא יכולים לשחרר בדחיפה, מעולם לא היו נזקים לרכב כתוצאה מהנהיגה בשטח, יש לי סמפטייה מכאנית גם לרכבים שהם לא שלי. הברלינגו שהחליף אותו היה שנמוך רציני בנושא, והמכות בגחון היו גורמות להרבה מבטי קינג' בקבינה, אחרי כמה פעמים שכאלה החזרנו את המפתחות ועברנו לטנדרים.


137682

אפילו הוציאו גרסת 4X4
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3230386,00.html

Juv
25-03-22, 10:21
ה 4*2 הכי טוב לשטח היה, ובלי תחרות, סיטרואן AX 1.4.


Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

ehudzeelim
25-03-22, 10:31
הכל יחסי
רכבים 2x4 מודרניים לא מתאימים לשטח. דאסטר הוא חריג במובן הזה.
רכבים ישנים היו הרבה יותר פשוטים ובנויים לזה
הסוד העיקרי הוא גובה, הנעה קדמית (יש גם חריגים שפירטתי בהמשך), מהלך מתלה סביר, נהיגה עדינה, ואפשר להפתיע.

לדוגמה:
וולוו 240/740/940: הגבהה קלה, מיגון, ונעילה אוטומטית (קל מאד לביצוע, סרן אחורי דנה 30)
סיטרואנים (gs למשל) עם מערכת הידראולית וג'אנט 15"
רנו 4
וכמובן המפורסמת ביותר היא הפולקסוואגן type 82 עם נעילה אחורית שבתנאים מסוימים עשתה בי"ס לג'פ"ס במלחה"ע ה-2
ועוד

לא מתחרות ב-4X4 אבל בידיים נכונות יכולות להגיע רחוק וגם לחזור משם.

איל מ
25-03-22, 10:36
איך אפשר לשחת זמן ככה בלי אף אזכור לסובארו טנדר (לא 4x4).

גיא
25-03-22, 10:50
והכי גרוע. אומי לא הזכיר את החיפושית שלו

Sent from my DN2103 using Tapatalk

הדסופה
25-03-22, 10:57
רכב ה 2על4 הכי טוב זה רכב 4על4 שנוסע ב 2על4


Sent from my iPhone using Tapatalk

MikiDuster
25-03-22, 11:24
אם כבר הדיון נחטף אז רכב השטח 2X4 הכי טוב שנהגתי עליו היה הקנגו הישנות. שלוש שנים אי שם ב2009 עשינו הכל עם הרכב הזה בעבודה, בגבולות הסביר כמו בסרטון. מדי פעם נתקע, מדי פעם התחפר, לא משהו ש3-4 חברה לא יכולים לשחרר בדחיפה, מעולם לא היו נזקים לרכב כתוצאה מהנהיגה בשטח, יש לי סמפטייה מכאנית גם לרכבים שהם לא שלי. הברלינגו שהחליף אותו היה שנמוך רציני בנושא, והמכות בגחון היו גורמות להרבה מבטי קינג' בקבינה, אחרי כמה פעמים שכאלה החזרנו את המפתחות ועברנו לטנדרים.


137682

אפילו הוציאו גרסת 4X4
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3230386,00.htmlצודק !!!
מתגעגע לרכב הזה שנים אחרי

Sent from my SM-A325F using Tapatalk

MikiDuster
25-03-22, 11:26
הכל יחסי
רכבים 2x4 מודרניים לא מתאימים לשטח. דאסטר הוא חריג במובן הזה.
רכבים ישנים היו הרבה יותר פשוטים ובנויים לזה
הסוד העיקרי הוא גובה, הנעה קדמית (יש גם חריגים שפירטתי בהמשך), מהלך מתלה סביר, נהיגה עדינה, ואפשר להפתיע.

לדוגמה:
וולוו 240/740/940: הגבהה קלה, מיגון, ונעילה אוטומטית (קל מאד לביצוע, סרן אחורי דנה 30)
סיטרואנים (gs למשל) עם מערכת הידראולית וג'אנט 15"
רנו 4
וכמובן המפורסמת ביותר היא הפולקסוואגן type 82 עם נעילה אחורית שבתנאים מסוימים עשתה בי"ס לג'פ"ס במלחה"ע ה-2
ועוד

לא מתחרות ב-4X4 אבל בידיים נכונות יכולות להגיע רחוק וגם לחזור משם.היה פעם סיטרואן ויזה ..

Sent from my SM-A325F using Tapatalk

גיא
25-03-22, 11:27
היה פעם סיטרואן ויזה ..

Sent from my SM-A325F using Tapatalkזוועה של אוטו.

היה לי ...

Sent from my DN2103 using Tapatalk

ehudzeelim
25-03-22, 11:39
היה פעם סיטרואן ויזה ..

Sent from my SM-A325F using Tapatalk


הזכרת לי דווקא את הויזה 4X4 (של מישל גדז'??) ממירוצי אשקלון שתמיד התחילה בפיגור, כי היא הייתה 4X4 וכל שאר המכוניות במירוצים היו 2X4..

מוטי ג.
25-03-22, 12:15
מומחי גרוטראלי לסוגיומטוענים שסובארו בונים את האוטו אחרת מכולם, משהו בצורה שהמנוע והפרונט מחוברים לתת שלדה אחרת מכולם .

asafk
25-03-22, 12:29
כמו חיפושית.....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

MikiDuster
25-03-22, 12:49
זוועה של אוטו.

היה לי ...

Sent from my DN2103 using Tapatalkמה?
היה לי אותו אני חושב 5 שנים,
נסיעות לכל מקום, אילת, מילואים, שטח,
מעולם לא נתקע .
הבעיה היחידה ציריות לפני טסט.

Sent from my SM-A325F using Tapatalk

MikiDuster
25-03-22, 12:53
הכל יחסי
רכבים 2x4 מודרניים לא מתאימים לשטח. דאסטר הוא חריג במובן הזה.
רכבים ישנים היו הרבה יותר פשוטים ובנויים לזה
הסוד העיקרי הוא גובה, הנעה קדמית (יש גם חריגים שפירטתי בהמשך), מהלך מתלה סביר, נהיגה עדינה, ואפשר להפתיע.

לדוגמה:
וולוו 240/740/940: הגבהה קלה, מיגון, ונעילה אוטומטית (קל מאד לביצוע, סרן אחורי דנה 30)
סיטרואנים (gs למשל) עם מערכת הידראולית וג'אנט 15"
רנו 4
וכמובן המפורסמת ביותר היא הפולקסוואגן type 82 עם נעילה אחורית שבתנאים מסוימים עשתה בי"ס לג'פ"ס במלחה"ע ה-2
ועוד

לא מתחרות ב-4X4 אבל בידיים נכונות יכולות להגיע רחוק וגם לחזור משם."הסוד העיקרי הוא גובה, הנעה קדמית (יש גם חריגים שפירטתי בהמשך), מהלך מתלה סביר, נהיגה עדינה, ואפשר להפתיע."
בדיוק


Sent from my SM-A325F using Tapatalk

assafy
25-03-22, 13:10
צ"ל הנעה אחורית. הנעה קידמית זה חיסרון בשטח.

מוטי ג.
25-03-22, 13:19
לא אם נוסעים ברוורס [emoji23]

ehudzeelim
25-03-22, 14:18
צ"ל הנעה אחורית. הנעה קידמית זה חיסרון בשטח.הנעה אחורית בשטח- יתרון רק אם המנוע מאחורה

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
25-03-22, 14:20
וכמובן המפורסמת ביותר היא הפולקסוואגן type 82 עם נעילה אחורית שבתנאים מסוימים עשתה בי"ס לג'פ"ס במלחה"ע ה-2


רק שהגפ״ס יוצר בשנות ה-60, אבל מי סופר.

הדסופה
25-03-22, 14:21
הוולוו העייף עם הנעה אחורית תפקד יותר טוב מהסובררואים בשטח בכל מה שקשור לעבירות
לא במה שקשור למהירות


Sent from my iPhone using Tapatalk

assafy
25-03-22, 14:29
הנעה אחורית בשטח- יתרון רק אם המנוע מאחורה

Sent from my SM-J710F using Tapatalkמה הקשר? בעליות עם שיפוע חריף המשקל עובר אחורה והאחיזה מאחורה גדולה יותר מהאחיזה של הגלגלים הקדמיים לכן יש חשיבות להנעה בעזרת הגלגלים עם האחיזה הטובה יותר.
כפי שכתבו קצת בלצון, בגרוטאראלי ברכבים עם ההנעה הקידמית לפעמים נאלצים לעלות ברוורס.

ehudzeelim
25-03-22, 14:32
רק שהגפ״ס יוצר בשנות ה-60, אבל מי סופר.הכוונה כמובן לג'יפ הסיור האמריקאי של מלחמת העולם השניה.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

גיא
25-03-22, 14:32
רק שהגפ״ס יוצר בשנות ה-60, אבל מי סופר.כי הוא מתכוון לוויליס ..

Sent from my DN2103 using Tapatalk

raanan
25-03-22, 14:34
צ"ל הנעה אחורית. הנעה קידמית זה חיסרון בשטח.
???
אני זוכר את הרנו 4 מדלגת היטב לכל מיני אזורים שקטים ושכוחים ללא אספלט.
לעומת זאת הפורד אסקורט לא ניתן היה לרדת כמעט מהאספלט אלא לכורכר כבוש ואז היו יופי של צלחות ...

רענן

ehudzeelim
25-03-22, 14:35
מה הקשר? בעליות עם שיפוע חריף המשקל עובר אחורה והאחיזה מאחורה גדולה יותר מהאחיזה של הגלגלים הקדמיים לכן יש חשיבות להנעה בעזרת הגלגלים עם האחיזה הטובה יותר.
כפי שכתבו קצת בלצון, בגרוטאראלי ברכבים עם ההנעה הקידמית לפעמים נאלצים לעלות ברוורס.הקשר הוא שכשהמשקל העיקרי מקדימה וההנעה אחורית, האחיזה נמוכה. לוולוו יש יתרונות רבים על הסובארו כמו מהלך מתלה בזכות סרן אחורי חי וגודל גלגלים,לכן הוא טוב בשטח. ושטח זה לא רק עליות עם שיפוע חריף..

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

assafy
25-03-22, 14:40
???
אני זוכר את הרנו 4 מדלגת היטב לכל מיני אזורים שקטים ושכוחים ללא אספלט.
לעומת זאת הפורד אסקורט לא ניתן היה לרדת כמעט מהאספלט אלא לכורכר כבוש ואז היו יופי של צלחות ...

רענןכי רנו 4 היה רכב גבוה עם מיתלים בלתי נגמרים ופורד אסקורט היה בנוי אחרת.
הכוונה לרכב דומה וכשצריך לעלות שיפועים חדים עם אחיזה נמוכה. היכן היית מעדיף את הגלגלים המניעים?

ד ו ר ו ן
25-03-22, 14:40
סובארו ליאונה של תחילת שנות ה-90.

וזה לא רק נוסטלגיה.
הייתה לי כזו לפני שנתיים, יד ראשונה שמורה.
באמת ליגה משל לעצמה בשטח.

assafy
25-03-22, 14:49
הקשר הוא שכשהמשקל העיקרי מקדימה וההנעה אחורית, האחיזה נמוכה. לוולוו יש יתרונות רבים על הסובארו כמו מהלך מתלה בזכות סרן אחורי חי וגודל גלגלים,לכן הוא טוב בשטח. ושטח זה לא רק עליות עם שיפוע חריף..

Sent from my SM-J710F using Tapatalkגם כשהמנוע מקדימה, כשהשיפוע מספיק חזק הוקטור של מרכז הכובד הולך אחורה.
בכל רכבי השטח בשיפוע חריף עם הצלבות, אתה תראה את הגלגלים הקידמיים מתנופפים באויר ולא את האחוריים. כל נהג מנוסה שעולה מעלות יודע שהאחיזה הנמוכה יותר היא מקדימה ולא מאחורה.
כשהשטח פחות או יותר מישורי או עם שיפועים מתונים אז זה באמת פחות משנה, אבל בסופו של דבר מגיעים למיכשול ששם זה כן משנה.

asafk
25-03-22, 15:07
בכל רכבי השטח .

אבל הדיון הזה הוא לא על רכבי שטח....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

assafy
25-03-22, 15:13
אבל הדיון הזה הוא לא על רכבי שטח....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkאוקיי, אז בכל רכב. זה משנה?
ולמי שחושב שבגלל שהמנוע יושב מקדימה אז בהכרח כל משקל הרכב הוא על הסרן הקידמי שיוציא את הרשיון מתא הכפפות. בטופס המצורף של המבחן (טסט) במישרד הרישוי, בסעיף של בדיקת הבלמים כתוב גם המשקל הנמדד על כל סרן (במצב אופקי כמובן).

מוטי ג.
25-03-22, 15:15
עכשיו בכלל הגזמת, גם 2 על 4 וגם טסט?

asafk
25-03-22, 15:16
.
כשהשטח פחות או יותר מישורי או עם שיפועים מתונים אז זה באמת פחות משנה, .

אז זה באמת פחות משנה .. כי זה דיון על פאקינג רנו קליאו רומנית.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ehudzeelim
25-03-22, 16:30
סובארו ליאונה של תחילת שנות ה-90.

וזה לא רק נוסטלגיה.
הייתה לי כזו לפני שנתיים, יד ראשונה שמורה.
באמת ליגה משל לעצמה בשטח.הזכרת לי סובארו 1400 מודל 74 שהיתה הבאגי שלנו איזה תקופה. שוקלת כמו A4 (הדף, לא אאודי) וחזקה מאד, עם לחץ אוויר נמוך בגלגלים חצינו איתה שדות בוציים שעד היום אני לא מבין איך היא יצאה מהם, וכשאני חושב על זה לא הייתי נכנס אליהם עם שום 4×4 בלי שאני יודע שמחכה לי מראש כננת עם כבל ארוך [emoji28]
על חול ים אין מה לדבר זה בכלל לא היה אתגר בשבילה


Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
25-03-22, 16:41
וכמובן המפורסמת ביותר היא הפולקסוואגן type 82 עם נעילה אחורית שבתנאים מסוימים עשתה בי"ס לג'פ"ס במלחה"ע ה-2

הפוך.. מה שהיה פורץ דרך במלחמה היה הרכב רב-מינוע של הצבא האמריקאי שיצר מציאות חדשה ביחס לרכבים הגרמניים ששקעו בבוץ.

אנשים חזרו הביתה אחרי המלחמה עם סיפורי ההצלחה ומכאן ג’יפ קפצו קדימה.

ehudzeelim
25-03-22, 16:53
אתה קורא היסטוריה בנוסח אמריקה כנראה [emoji12]
אבל ברצינות, מה שניצח היה הכמויות ולא האיכות האמריקאית (היו 600000 ג'יפים מול 50000 פולקסוואגנים). כמובן של-4×4 היו יתרונות ברורים אבל הפולקסוואגן הפתיע מאד ובתוואים מסוימים היה טוב יותר הודות למשקל קל וגחון חלק לכל אורכו. הגרמנים בנו רכב שטח עם 25 כ"ס שהמתחרה שלו היה עם פי 2 (או יותר?), פשוט יותר, ולייעוד שלו בשטח ובעיקר בשבילים בוציים עם קוליסים עשה עבודה מעולה

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

גיא
25-03-22, 17:08
אתה קורא היסטוריה בנוסח אמריקה כנראה [emoji12]
אבל ברצינות, מה שניצח היה הכמויות ולא האיכות האמריקאית (היו 600000 ג'יפים מול 50000 פולקסוואגנים). כמובן של-4×4 היו יתרונות ברורים אבל הפולקסוואגן הפתיע מאד ובתוואים מסוימים היה טוב יותר הודות למשקל קל וגחון חלק לכל אורכו. הגרמנים בנו רכב שטח עם 25 כ"ס שהמתחרה שלו היה עם פי 2 (או יותר?), פשוט יותר, ולייעוד שלו בשטח ובעיקר בשבילים בוציים עם קוליסים עשה עבודה מעולה

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

אני לא רואה איך רכב עם 25 כ'ס .. הנעה אחורית מתעלה על רכב 4X4 .. גם באגי טרופי טראק עושה את זה עם 250000000 כ'ס ופול גז כל הדרך ..

ehudzeelim
25-03-22, 17:46
1) 25 כ"ס במנוע, שיוצאים מהגיר לגלגל, ולא מתבזבזים בתיבת העברה ובסרן קדמי וסרן אחורי שווים יותר [emoji16]
2) מרווח גחון יותר טוב
3) תחתית חלקה לגמרי
4) נעילת דיפרנציאל אחורית
5) יחסי העברה נמוכים יותר?


Sent from my SM-J710F using Tapatalk

גיא
25-03-22, 17:54
אתה מתכוון ש25 כ'ס גרמניים שווים יותר מ 45 אמריקאיים ?

כי גם 1000000 כ'ס בזוג גלגלים לא יעזרו אם הגלגלים באויר. או בבוץ ...

Sent from my DN2103 using Tapatalk

ehudzeelim
25-03-22, 18:06
הם לא שווים יותר פשוט מה-45 או כמה שיש לאמריקאי מגיעים לגלגלים הרבה פחות.
זה נכון שאם הגלגלים באוויר זה לא יעזור אבל עם גלגל מניע אחד באוויר יש יתרון של הנעילה
שאלה מעניינת, בהצלבה רכב 4×4 ללא נעילות, לעומת 2×4 עם נעילה, מה עדיף?.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

asafk
25-03-22, 18:22
בעיקר משקל קל.
וחיילים שיודעים לדחוף.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

hadtomer
25-03-22, 18:24
אני אשכרה חושב שהמעבר לשעון הקיץ הקפיץ אותנו לאוגוסט...

asafk
25-03-22, 18:34
שמעתי על מישהו שהצליח להגיע עם דאסטר 2x4 לפורום של רכבי שטח.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkהגיע הזמן לצטט את עצמי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ehudzeelim
25-03-22, 18:35
אוגוסט 1942

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

hadtomer
25-03-22, 18:44
האמת שזה מייצר דיון משעשע. אני מתייחס לזה כפי שהתייחסתי לפולקסווגן טרנספורטר שתקעתי בכרמל ושברתי לו את הגיר, לדייהטסו אפלאוז X כלשהי שרצחתי במדבר יהודה (אני לא יודע אם יש התיישנות, מותר להחזיר ציוד ולומר שיש לך גם חלק מדייהטסו אפלאוז?) ולפיאט אונו אדומה שפשוט העפתי מהר בסגנון תלמה ולואיז בהרי אילת. נכון שאלה רכבים שכשאנחנו מסתכלים על ה"מסלולים" שהם יכולים לעשות אז זה טיפה משעשע, אבל אני מודה שיש בזה קסם, בגלל זה אנשים עושים גרוטראלי.

כמובן, דיסקליימר אנא עארף, אם הדברים נכתבו ברצינות, בקטע של באמת לטייל עם הרכב ולא בקטע של "בואו נפגז את הקארטר כי בסוף זו תהיה מדורה מרשימה" אז מן הסתם אולי אלה דיונים שיותר ראויים לקבוצות פייסבוק וכל מיני "תעלו לפה את התמונות המגניבות שלכם אחים שלי".

ש01
30-03-22, 15:49
איך אפחד לא כתב פה 205 (צבאית)

וכילד, אבא שלי הגיע בערבה לכל מקום עם ה 504 סטיישן שלנו.
עברנו בכל שבילי הערבה ומעולם לא שקענו...

אבל היום, אני חושב ש...
לאן הצלחתם להגיע עם ה 2X4 שלכם?
לטלפון של ידידים... (וכל יום יש המון כאלו)

איל מ
30-03-22, 17:34
הגיע הזמן לצטט את עצמי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אתה סתם קופץ.
כבר ציטטו אותך לפני 5 ימים, ובמקום הראוי:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/110992-%D7%A9%D7%A8%D7%A9%D7%95%D7%A8-%D7%A6%D7%99%D7%98%D7%95%D7%98%D7%99%D7% 9D-%D7%9C%D7%A4%D7%A0%D7%AA%D7%90%D7%95%D7% 9F/page14#post984420

-->