צפייה בגרסה מלאה : (נערך) חוצה ישראל - מבקש טיפים / המלצות
שלום לחברי הפורום
לאחר הרבה שנות שטח הוחלט ללכת על האתגר של חוצה ישראל .
טרם הבנתי את הכיף לנהוג עשרות או מאות ק"מ ביום בשטח
אבל בכל זאת הולכים לנסות זאת .
מצאתי לא מעט מסלולים ברשת מצפון ועד דרום .
אשמח לבל טיפים והמלצות או די המלצות
לעניין חוצה ישראל בגיפ
למיטב הבנתי האופטימלי זה 5 ימים מלאים
טרם הבנתי את הכיף לנהוג עשרות או מאות ק"מ ביום בשטח
לא הבנתי..
אבל יש המון קבצים להורדה בפורום
Sent from my SM-A526B using Tapatalk
יש לא מעט שרשורים מאד דומים.
צריך עזרה בחיפוש?
נשלח מהנייד
שחר גרינברג
23-03-22, 18:25
נוה
אשמח אם תוכל לשתף עם איזה רכב תעשה את החוצה
איזה סגנון טיולים אתה כן נהנה לעשות?
הרבה מקטעי הליכה?
עבירות קשה?
שבילים מהירים?
יש מסלולים שאפשר לעבור בהם קמ בודדים ביום ויש מסלולים שאני טס…
Sent from my iPhone using Tapatalk
.
טרם הבנתי את הכיף לנהוג עשרות או מאות ק"מ ביום בשטח
.
קר בחוץ, בבית חם ויש נטפליקס ואוכל. חראם.
יש לא מעט שרשורים מאד דומים.
צריך עזרה בחיפוש?
הנה קצת המלצות וטיפים:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3196-%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%95%D7%A6%D7%94-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-2013-Resc4U
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3672-%D7%9E%D7%A1%D7%A2-%D7%97%D7%95%D7%A6%D7%94-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F (סיפור הטיול מחולק כאן לפי ימים, הבאתי את היום הראשון ותמצא שם קישורים לשאר הימים).
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3686-%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C-%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93-%D7%97%D7%95%D7%A6%D7%94-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%9C%D7%96%D7%9B%D7%A8-%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%9D-%D7%93%D7%91%D7%95%D7%A9?styleid=17
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/98083-%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C-%D7%97%D7%95%D7%A6%D7%94-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%98%D7%97%D7%99-%D7%90%D7%A9
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3748-%D7%97%D7%95%D7%A6%D7%94-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%9E%D7%93%D7%9F-%D7%95%D7%A2%D7%93-%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%A6%D7%9E%D7%95%D7%93-%D7%9C%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%9C-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%A8%D7%92%D7%9C%D7%99 - תמצא כאן את המסלול כולו על המפה
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2325-%D7%9E%D7%A1%D7%A2-%D7%97%D7%95%D7%A6%D7%94-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3741-733-%D7%A7-%D7%9E-
%D7%9E%D7%94%D7%97%D7%A8%D7%9E%D7%95%D7% 9F-%D7%9C%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%AA
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/121607
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/83630
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3741-733-%D7%A7-%D7%9E-
%D7%9E%D7%94%D7%97%D7%A8%D7%9E%D7%95%D7% 9F-%D7%9C%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%AA
עשינו חוצה ישראל בהרכב משפחתי לפני כמה שנים.
שבוע שלם, מחרמון (ממש לעלות ברכבל לחרמון) ועד אילת.
תובנה עיקרית, להאט.
אם כייף במקום אחד, להשאר גם יום שלם.
לא לפחד מקטעי כביש לדילוג קטעים ״סתמיים״ בשטח.
לקחת כל מה שאפשר לחניון עצמאי, ועם זאת, פעם ביומיים להגיע למקום עם מקלחת.
אספקת אוכל ליומיים על הרכב, לא יותר.
לא לפחד לעצור לקניות בדרך.
מנסיון של 2-3 חוצי ישראל בשנה, כל שנה, ב-8 השנים האחרונות, יש לי הרבה תובנות על תכנון וביצוע טיול כזה.
ארוך מכדי לכתוב הכל (אולי ככתבה בפני עצמה).
דגשי יסוד בקיצור של הקיצור, קצה הקרחון ממש:
מכיוון שאצלי מדובר בעבודה (אני מוביל טיולים בשכר), אני לא יכול להאריך יתר על המידה במספר הימים.
5 ימים זה החוצה הסטנדרטי שלנו כי זה פרק הזמן המקסימלי שרוב המטיילים מוכנים/יכולים להקדיש לטיול כזה (חופש מהעבודה, עלויות וכו') וגם משאיר להם את השבת בבית כדי להירגע ולנוח מהטיול לפני שהם חוזרים לשגרה. לכן מדובר בטיול די תובעני לנהיגה עם ק"מ יומי ארוך ולעתים גם די מתיש, שמחייב לשלב לעתים קטעי כביש קצרים שמדלגים על תאי שטח משעממים/נטולי אטרקציות נוף/נהיגה.
אם אתה יכול למתוח את זה ל-6-7 ימים, יהיה לכם רגוע וקל יותר, עם פחות ק"מ מדי יום, יותר הפסקות ופחות אספלט.
קח בחשבון שטחי אש נרחבים, בעיקר בדרום, שאתה לא יכול לנוע בהם בימי אמצ"ש, למעט שבתות וחגים/חול-מועד
מומלץ לישון לילה אחד או שניים (באמצע הטיול) במקומות מסודרים יותר עם חימום ומקלחות/מים חמים. אם הטיול כולל משפחות/נשים וילדים, צריך את זה כדי להרגיע ולשמור על צלם אנוש ושקט בגזרה (בעיקר של האנשות שבחבורה, שמהר מאוד יאבדו סבלנות ללא אפשרויות הגיינה נורמליות).
תכנן את המסלול כך שיעבור מדי יום סמוך לחיתוך קצר לתחנת דלק כלשהי. מאפשר לתדלק את הילדים בגלידות וכו' וכמובן יחסוך לך סחיבת דלקים. תדלק את הרכב עד הפקק בכל הזדמנות, גם אם עדיין נותר לך יותר מחצי מיכל מלא. היומיים האחרונים אצלי בד"כ ללא תדלוק ואז רכבי בנזין צמאים (או ג'ימנים בעלי מיכל קטן) נאלצים להסתמך על ג'ריקן/ים.
חוצה ישראל הוא טיול של הספקים - אתה צריך להספיק לכסות ק"מ יומי ארוך מאוד. כל פיגור יתגלגל וייצבר ליום הבא ויחייב אותך לבצע שינויים וקיצורים במסלול. לכן לא חכם בלשון המעטה, לערוך טיול חוצה-ישראל עם אופי אתגרי, רצוף אתגרי עבירות קשה במשך כל היום, מדי יום ביומו, אלא אם אתה מוכן נפשית ופיננסית לתקיעות ונזקים, סוחב איתך חלקי חילוף מתאימים, יודע ויכול לבצע חילוצים מורכבים ותיקוני שדה בעצמך וגמיש לחלוטין מבחינת שינויים במסלול או אורך הטיול. המינון הנכון הוא אתגר ברמת עבירות "קשה" (יחסית ליכולת הרכבים) אחד ביום + אתגר "בינוני +" אחד או מקסימום שניים ביום. זה הכל. יותר מזה כבר מכניס אתכם לסיכוי להסתבכות, בעיקר מבחינת היכולת לסיים את המנה היומית בזמן. מומלץ לתכנן לכל יום צירים חלופיים - אפשרות-ב' ואפשרות-ג', כולל חניוני לילה אפשריים/חלופיים למקרה שלא מספיקים את המנה היומית.
אל תנהגו בחושך! לא רואים כלום, מפסידים מראות נוף, באופן כללי זה ממש לא כיף כי כבר עייפים ומותשים וכן, אפילו מסוכן.
חובה! לערוך טיפול מקיף ונדיב לרכב לפני הטיול, כדי לחסוך תקלות ועוגמות נפש במהלכו.
קח בחשבון "ליקוק פצעים" - טיפול נוסף/יישור קו עם כל המשמעויות הכספיות הנילוות לאחר הטיול.
מדובר בטיול לא קל (גם אם אינו מוגדר כ"עבירות קשה") שדורש מאמצים מתמשכים מהרכב כשהוא עמוס!
זה כאמור - הקצה של הקצה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.