PDA

צפייה בגרסה מלאה : זיבר חוקי לכביש הראשון בארץ מטייל בנגב - רשמים שלי



KOOKE
27-03-22, 11:42
בסופ"ש האחרון היה לי העונג לטייל בחברתו של הזיבר החוקי הפרטי הראשון בארץ ובעולם כולו מצאתי לנכון לשתף אותכם ברשמים שלי- בקצרה WOW ובקצת יותר מילים WOW WOW WOW!!!

המשך יבוא...

דרור ברלי
27-03-22, 11:53
נהגת?
צילמת?

תכתוב מבחן!

avikkllk
27-03-22, 15:50
מבחינתי אם אין הוכחה לכך..אתה סתם משקר לנו כדי לעצבן את כולם

Sent from my Redmi 8A using Tapatalk

GodsFather
27-03-22, 15:53
תנשום אבי תנשום

Sent from my HD1903 using Tapatalk

איל מ
27-03-22, 15:59
מבחינתי אם אין הוכחה לכך..אתה סתם משקר לנו כדי לעצבן את כולם

Sent from my Redmi 8A using Tapatalk

אשכרה!
לפתוח שרשור סתם כדי לעצבן.

KOOKE
27-03-22, 16:14
"טיזר" זו שיטת פרסום ותיקה....

בערב אתפנה ואשתף ברשמים.

כדי למנוע לזות שפתיים ופקפוק במהימנותי...


https://youtu.be/GBX88wSe6BM

דרור ברלי
27-03-22, 16:21
שלמה פרקליט נכבד ומכובד, מהימנותו לא מוטלת בשום ספק.
נשאר לכבוד השופט לשכנע אותו לכתוב מבחן.

KOOKE
27-03-22, 16:28
קודם כל קטונתי מלכתוב מבחן דרכים, הידע המוטורי שלי וכישורי הכתיבה הציורית שלי לא מספקים לצורך דבר כזה..

ותכלס לא נהגתי בו משני טעמים מצטברים - פשוט לא יכולתי לשבת בתנוחה שתתאים אפילו לדקת נהיגה אחת (כיסא ותנוחת ישיבה שמותאמים ספציפית לבעל הרכב) והדבר שני והמכריע...לא היה לי אומץ לנהוג ברכב דנדש (שאינו שלי) שעולה למעלה ממליון ש"ח (זה המחיר כיום!!) ושאינו מבוטח...

בכל זאת אפרט התרשמות שלי בהמשך

דרור ברלי
27-03-22, 16:35
איש קטן באוטו גדול......
אז מבחן לא, אבל התרשמות כן.

אתה מצליח לשכנע שופטים, גם אותנו תצליח לשכנע.

nirs
27-03-22, 16:47
בקיצור עולה כמו 392 + ספורט קצר….
מחיר מציאה…

Sent from my iPhone using Tapatalk

tomer s
27-03-22, 17:17
"טיזר" זו שיטת פרסום ותיקה....

בערב אתפנה ואשתף ברשמים.

כדי למנוע לזות שפתיים ופקפוק במהימנותי...


https://youtu.be/GBX88wSe6BM

שלמה
את הטיזר שצילמת גם הקורולה של אמי עושה..


מז"א רכב לא מבוטח? מה ההגיון?

KOOKE
28-03-22, 09:59
קצת פירוט:

קודם כל אין כיום על כבישי הארץ רכב חוקי לכביש עם כזו נראות ועם כזה אפקט הגעה. הרכב נראה כמו הכלאה של האמר ופרארי...צללית נמוכה רחבה מאאאאד ומלאת זוויות על צמיגי ענק (42") כן צמיג 42" חוקי לכביש.. לזה מתלווה סאונד עמוק ומגרגר של האגזוז (לא רועש מדיי באופן חסר טעם) פשוט אי אפשר להתמגנט על הרכב ולהוריד ממנו את העיניים.

הבעלים המאושר (מזל שיש ל ואוזניים שעוצרות לו את החיוך) מספר על האנדקדוטות שמתלוות לנסיעה יום יומית ברכב (כן זה הרכב DAILY שלו)..רכבים בכביש 6 מתאימים מהירות כדי לנסוע במקביל אליו ולהסריט (מונע ממנו לצאת לעקיפה) שוטרים עוצרים אותו (לא כדי לבדוק רשיונות..) כדי להצטלם עם הרכב.

יושבים אי שם בנגב להפסקת קפה ושיירת ג'יפים שעוברת עוצרת בחריקת בלמים ודקות ארוכות מריירים על הזיבר...בקיצור הבנתם את הרעיון..מי שמחפש למשוך תשומת לב מטורפת ששום רכב כביש אחר לא יכול לספק כזו הזיבר תפור עליו....אישית ניסית לסכם עם הבעלים שתמיד ייסע איתנו לטיולים גם בכביש כך המשטרע בכלל לא תשים לב אלינו הקטנים.

ובאמת ליד הרכב הזה גם הרנגלר שלי שמוגבה מאד צמיגי 35 וכו' נראה כמו הנכד הקטן...צריך לראות במציאות כדי להבין את הגודל ואת הנראות המטורפת של הרכב התמונות והסרטונים עושים לו עוול.

המשך יבוא עם סוג של מפרט טכני לוקה בחסר בשל הידע הטכני המוגבל שלי הסבר על מה רואים מבחינת מבנה ואיך תכלס נוסע בשטח

איל מ
28-03-22, 10:28
אם אפשר שאלה.
בגרסה הצבאית יש תחושה של רכב נוקשה במהירויות נמוכות/ללא משקל. גם באזרחי זה ככה?
וגם,
בכתבות השונות ציינו שיש מעט מקום לאחסון, האם בראייתך, זה יכול לקחת ארבעה גברים על ציודם ליומיום שלושה טיול, או שזה לא הכיוון.

רמי גלבוע
28-03-22, 10:46
תענוג לראות את החלום של הגאון מפרדס חנה, קורם עור וצמיגים.
קבלו נסיעת מבחן שערכתי על האבטיפוס ב-2019. זה באמת רכב מדהים

https://cars.walla.co.il/item/3308787

- - - Updated - - -

איל,
הזיבאר הזה אינו קשור בכלל לגרסה הצבאית, הקדומה יותר
זה לא רכב עם רמת עידון של SUV רגיל או אפילו לא רנגלר/ברונקו.
האבטיפוס בו נהגתי עוד לא היה מרופד ומדופן, אבל אני לא מאמין שהוא יתנהג כמו לנד קרוזר, זה גם לא מתבקש לדעתי.

לגבי טיול - אין בזיבאר ארגז מטען או משהו כזה, אבל יש הרבה מאוד מקום - לדעתי, קל יהיה לזווד אותו גם לטיול.
שזו תהיה הבעיה שלנו עם הזיבאר, מקום לציוד המחנאות...

nirs
28-03-22, 10:46
לפני אי אלו שנים יצא לי ״לטייל״ בגרסה הצבאית (לצערי לא לנהוג).
רכב ספרטני עם יכולות מרשימות (מאוד).
מעניין איך נראה תא הנוסעים בגרסה האזרחית. שלמה, יש תמונות?


Sent from my iPhone using Tapatalk

VQ40DE
28-03-22, 11:35
קצת פירוט:

המשך יבוא עם סוג של מפרט טכני לוקה בחסר


באמת אשמח לדעת על המפרט.
דגם מדויק של המנוע.
הילוכים.
טרנספר.
צמיגים.
מידות: אורך, רוחב.

תודה!

דרור ברלי
28-03-22, 11:50
יש מין סיפון אחורי פתוח.
חלקו הגדול תפוס ע"י הגלגל הרזרבי העצום, חלקו האחר מופרע ע"י יחידת המיזוג (חיצונית) שמותקנת בחלקו העליון-אחורי של תא הנוסעים, בתוך מין "ספוילר" ענקי. ניכר שאלה אילתורים, תוספות של "אופס, שכחנו את זה ואת זה". הדברים ה"פחות חשובים" בתמונה הכוללת של הרכב הזה שמירב תשומת הלב בו הוקדשה למיקסום הביצועים. אבל הסיפון הזה עדיין לא קטן ועם תחתית שטוחה לחלוטין ובתכנון וזיווד נכונים אפשר יהיה להעמיס שם לא מעט. יש גם חללים גדולים מתחתיו שיכולים להכיל כל מיני התקנות, מיכלים, זיוודים וציוד.




הנה לכם טיוטה למבחן לזיבאר, שמסכמת את הכל:

לפני הקורונה הזדמן לי להגיע לבית המקדש בפרדס חנה ביחד עם הג'וניור שלי ואחד מאושיות הענף, בענייני עבודה/מיזם שטח כלשהו - ויצאנו עם המאסטר ומרכבתו לשטחי הנהיגות שלו. הסופה שלי נראתה והרגישה כמו צעצוע ליד הדבר הזה. אבל מי שנסע בזיבאר החדש (שעדיין לא הושלם עד הסוף. תא הנוסעים עם כל מיני חוטים גלויים וברגים חשופים וחלקים חסרים) עם עידו, היה העידו שלי, עם רשיון טרי-טרי בכיס, שלא ויתר על ההזדמנות..... הילד, שנוהג בשטח בג'יפים מגיל 10-11 ויודע משהו על נהיגת שטח, יצא ממנו המום.

זה רכב השטח האולטימטיבי במלוא רמ"ח חלקיו וברגיו. זו יצירת מופת של גאון הנדסי/מוטורי. לא פחות.
מהתרשמות של כך וכך קילומטרים מאחורי ההגאים של זיבארים, אין שום דבר סדרתי שמתקרב/דומה לדבר הזה. צריך לעשות RESET בראש, לשכוח מכל מה שידעתם ולבוא עם הרד-דיסק ריק. דף חלק, כדי להבין את היכולות. אתגרים ומכשולים שמחוץ לתחום לכל רכב שטח אחר שתדמיינו, שלא נבנה בסדנא לצורך תחרויות, לא נספרים בכלל. הוא כותב את כל הכללים מחדש ומשנה לנו את הפרופורציות של כל מה שאנחנו יודעים על נהיגת שטח.
ואחר כך, גם בכביש, זה טס! במהירויות שמגיעות לידיעה בעיתון ומכניסות לקלבוש. לא ברונקו ובטח לא ריינג'רובר, אבל יציב, בטוח ו"נהיג"* באופן מפתיע לטובה ששום דבר עם מפרט שטח לא-מתפשר כזה, לא מסוגל בכלל. אני חושב שזו ההפתעה הכי גדולה.
זו הגאונות. עידו כהן הוא גאון אוטומוטיבי.

קל לפנטז על ג'יפ רוביקון 392/אקסטרים ריקון/גלדיאטור, ברונקו, רפטור, ברונקו-רפטור, ראם TRX, טויוטה 105, מרצדס G...G בריבוע, להתפעל ממסכים ומולטימדיות וכוחות סוס - ולהבדיל אלפי הבדלות - לחובבי הז'אנר הצבאי כמוני - אונימוג וכל מיני משאיות טקטיות למיניהן וכו' וכו' - להתווכח על עוד אינץ' פה ועוד אינץ' שם.... עזבו. זה הכל מחוץ לויכוחים. זה משהו אחר לגמרי. שונה לחלוטין.
כנראה לא הכי פרקטי, כנראה בעייתי בדיילי, בטח בעיר. שדה הראיה מוגבל, המימדים מוגזמים, חניות בזהירות, בלי לטפס על איזה לנדקרוזר תמים בלי שהרגשתם...., תחזוקה/תיקונים רק אצל היצרן בהתאם למצבי רוחו המשתנים מדי רבע שעה (ככה זה עם גאונים, ככה זה גם אצל עידו. ככה אנחנו מכירים ואוהבים אותו), ויזואליה מהממת/מדהימה/מכוערת/יפהפיה ובעיקר מפחידה, שלא משאירה אף אחד אדיש, צריכת דלק מי סופר בכלל.... ובגלל שאנחנו בישראל זה גם עולה סכום מופרך (וכנראה שווה כל שקל ושקל, למי שיכול להרשות לעצמו). וזה כחול-לבן! לא אמריקאי, לא אוסטרלי, לא יפני, לא בריטי, לא גרמני רחמנא ליצלן.... רכב השטח האולטימטיבי הוא ישראלי! יש כאלה שגם ב-2022 זה עדיין פורט להם על המיתרים הנכונים.
אם יכולתי? יא רבנן, הלוואי שיכולתי. אלוהים עדי, לא הייתי מהסס.
ואז כן, גם הייתי נותן לשלמה ידידי סיבוב מתי שרק היה בא לו - ושיכתוב מבחן. בזיבאר שייבנה על הגובה שלי, יהיה לך נוח לנהוג עיוני. תהיה בטוח.

עכשיו אני רץ למלא לוטו, לדחוף פתק בכותל ולומר "ברוך אתה עידו כהן, בורא הזיבאר". יא רוחי, יא עיני, בהזמנה הדמיונית שלי תרשום מנוע דוראמקס עם תוכנה של גייל בנקס (כדי שאוכל לתת כמה שניות בגז מול הבית של תמר זנדברג ולענן לה את המרפסת), צבע מדברי של טויוטה בגוון 4J9, גימור מט בבקשה! צמיגי 42' על ג'נטים בידלוק ווקר-אוונס, ריקליינרים של רקארו עם ריפודי קורדורה בצבע תואם, סגירת ברזנט. ואז לאדון רפי בנתניה, שיתחיל כבר לתכנן את מערכת הזיוודים והמסגרת לסיפון האחורי, כולל אוהל גג.....




* חברים קרובים שמכירים אותי יודעים טוב למה אני מתכוון כשאני אומר "בלתי נהיג"...

נמרוד
28-03-22, 14:48
שלמה, עורך דין שמפחד לכתוב :rolleyes:
עזוב מילים. תן לנו צילומים וסרטונים. בנדיבות ככה, עם טחינה.

ד ו ר ו ן
28-03-22, 15:10
תענוג לראות את החלום של הגאון מפרדס חנה, קורם עור וצמיגים.
קבלו נסיעת מבחן שערכתי על האבטיפוס ב-2019. זה באמת רכב מדהים

האב-טיפוס הולך אחורה לתחילת שנות ה-2000.. אתה ראית את הנין שלו.

כל הכבוד לעידו שלא התייאש ושיפר ושיפר ושיפר והמשיך לא להתייאש עד שיצא מוצר באיכות כזו.

KOOKE
28-03-22, 23:35
אוסיף קצת נתונים למה שכבר נכתב -

אותו "ספויילר" שמאחורי הקבינה אכן מכיל מזגן שני נוסף וחשמלי(עובד רק על חשמל ולא בכוח המנוע). גם לטעמי זק קצת פוגם המראה כללי של היצירה אבל לא ממש נורא.

כמו שדרור ציין משטח ה"סיפון"/הארגז אחורי האחורי מיועד במקור לשאת את הגלגל הספייר - כנראה משיקולי משקל בעל הרכב החליט לטייל הפעם בלי גלגל רזרבי ואנחנו ניצלנו המקום לקשירת משטחים.

הארגזי החורי מחולק למספר תאי איחסון לא גדולים שבאחד מהם מותקן הקומפרסור הגדול של ARB שמפעיל את הנעילות (קדמית ואחורית) וגם מחובר לשניר פתחי אויר עם מחברים מהירים משני צידי הרכב לניפוח הצמיגים.

לזיבר מנוע של שברולט (אם אני לא טועה LS) שניתן למצוא גם בסילברדו שמפיק 400 כ"ס. גם הגיר והטרנספר של שברולט. לא יודע איזה דגם הסרנים אבל יש בהם יחס העברה 5.33 ונעילות רוחביות של ARB. המדובר בסרנים חיים. המתלים הם בולמי קויל אובר ענקיים עם מיכל עודפים מתוצרת קינג שבנויים בתוך תושבות שמגיעות ואולי אף עוברות את קו מכסה המנוע וכוללים כיוון של רמת השיכוך. חלקי כיסוי המרכב הם ברובם פיבר גלאס. הרכב שוקל 3 טון וצריכת הדלק הממוצעת כ- 3.5 ק"מ לליטר (אין בעיית טווח נסיעה עם מיכל דלק של 135 ל')

לרכב יש מהלכי מתלה מטורפים שמוגבלים רק כי הוספו לרכב רצועות גובלות מהלך ובאמפסטופים הידראוליים.

תא הנוסעים אכן נראה כמו תא נוסעים של רכב צבאי שעבר שיפור קוסמטי לא מוצלח - משטחי המתכת כוסו בעור התפירה על ידי מרפדיה מקומית ולא נראה טוב. הכיסאות של יצרן אקזוטי של כיסאות מירוץ לא זוכר את שמו (לא ריקרו) הוכנו בהתאמה אישית לבעל הרכב ומוקמו גם בהתאם - אני לא הצלחתי לשבת בהם זקוף והקרחת ממש נגעה בתקרה.
בין הכיסאות הקדמיים יש קונסול עם משטח בגודל שולחן סלוני עד כי אי אפשר לתת יד לבת הזוג הנוסעת לצידך (כמו בהאמר) וכוסה בלוח עץ הגימור ובמראה לא מוצלח.

בעל הרכב שגם איכות תא הנוסעים חשובה לו מתכוון להכניס את הזיבר לסדנא מהטובות שישנן בארץ המתמחה בגימור ושיפורי תא נוסעים - מניח שאחרי שהזיבר יצא משם גם תא הנוסעים ייראה לא פחות טוב משאר הרכב.

אז איך נוסע - התרשמות סובייקטיבית שלי מבלי לנהוג עליו- הזיבר יעבור כל מכשול בקלילות ויבצע הכל גם בזחילת סלעים מדרגות בולדרים הם כמו אבני חצץ בשבילו - מהלכי מתלה, מרווחה גחון מרכז כובד נמוך ורוחב סרנים מאפשרים לו להתמודד גם עם מה שמכונה "זחילת סלעים", אבל הרוחב המטורף מקשה במעברים מאד טכניים וצפופים ובתכלס זה לא ממש התחום בו יצטיין הרכב.

תן לזיבר שביל פתוח יחסית והוא כפרח במדבר - הוא טס במהירויות שאסור לנקוב בהן ושהיו מפרקות כמעט כל רכב סדרתי לחלקיקים קטנים כאילו אין מחר מבלי שהנהג או הנוסעים ירגישו שמץ של אי נוחות...פשוט לא ניתן לתאר..חייבים לראות ולהרגיש...

נסענו על איזה שביל ב- 80 קמ"ש עד שלזיבר נמאס מהאיטיות שלנו ולחיצה קטנה והוא התרחק אל האופק בשניות על אותו השביל שבו שאר העמך כמעט התפרקו... הזכיר לי נסיעה באוטובן בגרמניה כשאני עם גולף GTI "משייט" על 180 קמ"ש ורואה במראה מרחוק נקודה שמתקרבת במהירות..מפנה לה מקום ואיזה פרארי/ פורש ושות' חולפת על פני במהירות כזו שאני מרגיש כאילו אני עומד במקום..כך הרגשתי כשהזיבר עקף אותי...

גם אם הייתה לי היכולת...הזיבר לא בשבילי ...הוא פשוט TOO MUCH מהכל...

הזיבר הוא אכן יצירה מוטורית מולאה מכל בחינה של גאון מקומי שחלם העז והצליח..רק חבל שלא בטוח שיהיו עוד הרבה כאלו כי בצד הגאונות לעידו יש גם שגיונות והוא לא ימכור זיבר לכל דורש ולמי שאינו ראוי בעיניו לכזה רכב...כן הוא קיבל הצעות או הזמנות לכמה וכמה זיברים שהוא פשוט דחה..כרגע יש בקנה עוד שני זיברים חוקיים לכביש בייצור ולא ברור כמה עוד יהיו בארץ ובעולם.

אני אישית לא צילמתי הרבה בטיול הזה ולכן יש מעט תמונות וסירטונים אנסה לשתף בכמה ובעיקר אלו שימחישו את ההבדל בין הזיבר לרנגלר שלי.

nir.samo
29-03-22, 09:38
תודה שלמה!
דווקא חוות דעת של רכב משופר נותנת זוית מעניינת.



... עד כי אי אפשר לתת יד לבת הזוג הנוסעת לצידך (כמו בהאמר) וכוסה בלוח עץ הגימור ובמראה לא מוצלח.


ממש היא תסכים לבוא אחרי שהוצאתי כמעט 6 ספרות ;)

-->