צפייה בגרסה מלאה : (נערך) פאג׳רו דיזל 99- מנוע מזייף, סלד לא עולה
שלום
מדובר ברכב פאג׳רו ארוך שנת 99 מנוע דיזל.
הבוקר הנעתי את הרכב והמנוע ממש מזייף ולא מצליח להעלות סל״ד, אשמח לדעת מה יכולה להיות התקלה.
תודה
חן
תתחיל בפשוטים.
תבדוק שפילטר אויר לא סתום
תבדוק שהשמן מנוע לא נוזלי / טחינה / מוצק / קיים וכו'
תבדוק יש סולר
תבדוק שאגזוז לא סתום
תדלקת לאחרונה בתחנה לא מוכרת ?
Sent from my DN2103 using Tapatalk
ערכתי את כותרת ההודעה שתתאים לכללי הפורום.
אם כל שרשור יכול רק דגם של רכב שטח אי אפשר יהיה להבין על מה מדובר, לא ניתן יהיה למצוא שרשור שכבר טיפל בבעיה דומה וכו'.
העברתי גם לפורום המתאים ומיקי את ההודעה הכפולה שלך.
אנא, בפעם הבאה....
נשלח מהנייד
האם זה מלווה בעשן כל שהוא? לבן? כחלכל? שחור? האם ההנעה היתה חלקה או נדרש סטרטר ארוך?
האם זה מלווה בעשן כל שהוא? לבן? כחלכל? שחור? האם ההנעה היתה חלקה או נדרש סטרטר ארוך?
לא היה עשן חריג אבל היה קצת יותר קשה להניע, בדרך כלל מניע אחרי שניה, היום היה צריך 2-3 שניות כדי להניע.
לפי הסימפטומים שאתה מתאר, דבר ראשון הייתי בודק את ה MAF סנסור, תמצא אותו כמעט תמיד אחרי הפילטר אוויר.
תבדוק שהקונקטור לא השתחרר, תנסה ספריי מגעים על הפינים ואתה יכול גם לנסות לנקות את החיישן עצמו (חוט להט קטן) עם אותו ספריי מגעים.
כמובן שלא מחייב שזאת הבעיה, אבל שווה לבדוק.
טל.
אני לא מכיר חיישן כזה במנוע הזה
אתר את סביבת משאבת הסולר, בדוק האם יש סביבה רטיבות.
נסה טרם ההנעה הבאה לפמפם את המשאבה הידנית של פילטר הסולר ובדוק האם יש שינוי בהתנהגות.
אם המשאבה קלה לדחיפה לאחר מכן מתקשה ו\או אם יש רטיבות סביב המשאבה אזי אחד החשדות הוא כניסת אוויר למערכת. לרוב מלווה בהנעה קשה אבל לרוב מלווה בעשן לבן.
אתה יכול להעזר הספר הבא שכתבנו פה באתר
http://www.jeepolog.com/UserFiles/downloads/Mitsubishi%20Pajero%20quickstart%20hebre w%20manual%20V3.pdf
בהמשך לשאלות של גיא. האם בוצע משהו בסביבת המנוע לאחרונה? טיפול, תיקון?
אחד מצינורות הואקום השתחרר או עם חור.
ערב טוב
האם מישהו ניתקל פעם בבעיה שקשורה לshut off valve שפותח וסוגר את הכניסת סולר למשאבת הזרקה? אני חושד שאולי זו הבעיה....
אתה מתכוון לשבתום החד כיווני בבית פילור הסולר? אם כן זו תקלה נפוצה וקלה לתיקון באופן עצמאי.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
ehudzeelim
03-04-22, 20:20
ערב טוב
האם מישהו ניתקל פעם בבעיה שקשורה לshut off valve שפותח וסוגר את הכניסת סולר למשאבת הזרקה? אני חושד שאולי זו הבעיה....זכור לי מהעבר הרחוק שיש על המשאבה בצד האחורי שלה סולונואיד שמשמש כברז דלק חשמלי שנפתח כשפותחים סוויץ'. אני זוכר שה-q לא מניע אם הוא לא תקין אבל אולי יתכנו גם סימפטומים כמו שאתה מתאר. למיטב זכרוני אפשר לבטל אותו. אבל קח את הדברים בערבון מוגבל כי מדובר על זכרון רחוק, ברכב שלא היה שלי. בעלי ניסיון עם מיצובישי אולי מכירים את התופעה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הברז החשמלי הזה בדרך כלל או פתוח או סגור. ז"א לפחות מנסיוני הוא פשוט הפסיק לתפקד והרכב לא הניע. בגיל הזה (כשהכספת שלו כבר שבורה כי כנראה הוא הוחלף כבר פעם אחת) ההחלפה היא לא קשה במיוחד במוסך, יתכן שגם בתנאי בית. לזכרוני שילמתי כ600 שקל על ההחלפה. יש ברזים סיניים, עדיף להימנע מהם. שמים ברז גרמני לרוב.
אני לא זוכר צנרת וואקום שיש לה איזו השפעה על תפקוד המנוע.
היי
שמח לעדכן שהבעיה נפתרה.
הסיבה לתקלה היתה כתוצאה מכך שצינור ההספקה מהגומי שמזרים את הסולר למשאבת ההזרקה התייבש ונסדק וכתוצאה מכך חדר אוויר לתוך מערכת ההזרקה, היה קשה בהתחלה למצוא את התקלה מכיוון שמדובר בצינור שאיבת דלק שנמצא בתת לחץ בזמן שהמשאבה עובדת ולכן לא נוצרת נזילה ממנו.
לסיכום, כדאי מדי פעם לבדוק את הגמישות של צינורות הדלק ולוודא שהם לא יבשיים.
חג פסח שמח,
חן
זאת נחשבת לאחת התקלות השכיחות... במקרה שנמצא צינור סדוק שכזה מומלץ באופן יזום להחליף את כלל הצנרת הגמישה במערכת. זה לא סיפור קשה או יקר. אם מוותרים על זה אז לכל הפחות להצתייד בצנרת שתהיה ברכב לשעת צרה.
רק לשים לב שהצנרת מיועדת לסולר ולא לנוזל קירור בטעות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.