צפייה בגרסה מלאה : הערמוני - Wrangler 2010 Sport
לפני כמה חודשים עברתי לארצות הברית. במהלך החודשים האלה הסתדרנו לא רע עם רכב אחד. אבל עם פתיחת המשרדים באופן רשמי הצורך ברכב נוסף התחזק.
בגדול מה שאני צריך הוא רכב שיכול לקחת אותי למשרד ובחזרה. כ-6 קילומטרים כיוון. מקסימום עם להקפיץ ילד לגן או לחוג - עוד כמה קילומטרים.
אז כמובן שהלכתי את הבחירה ההגיונית של רנגלר.
יש כבר רכב אחד היברידי במשפחה אז השני יכול להיות קצת שתיין.
התלבטתי הרבה לגבי מה בדיוק. שוק הרכבים הנוכחי בארצות הברית קשה מאוד. רכבים חדשים נמכרים במחירים מופרכים וזמני אספקה של חודשים. כמובן שזה משפיע גם על שוק היד שנייה.
הוצאנו הרבה יותר משחשבנו על הרכב הראשי, אז התקציב לרכב השני היה מצומצם משמעותית.
בחרתי לקנות דרך דילר ולא דרך אדם פרטי. בפועל קניתי דרך סוחר מכוניות משומשות עם מגרש קטן. משהו שבארץ לא הייתי חושב להתקרב אליו.
אבל אני חדש פה, ויש המון דברים חדשים ושונים שלא רציתי להתעסק איתם. - בעיקר מס קנייה (כ-10% במדינת וושינגטון ורישוי).
הייתי מעדיף לקנות רנגלר 4 דלתות, אבל הפרשי המחירים היו משמעותיים, והרבה פחות הצע.
הליכה לדילרים גם אפשרה לי לראות יותר רכבים בכל פעם.
במגרש הראשון שהייתי היו כמה 4 דלתות מוגבהים בצורה מוגזמת, לכל אחד הייליפט מקובע במקום אחר וצבועים בצבעים משונים.
ההצעה של רנגלרים 2 דלתות מעט יותר גדול. אבל גם שם הראשון התברר שעבר תאונות טוטל לוס. והשני עבר תאונה בעבר ללא פירוט.
יש פה שירות שנקרא CarFax שנותן היסטוריה של הרכב. זוהי יותר היסטוריה בטיחות ורישומית.לא היסטוריה של טיפולים.
רכבים שעברו תאונת טוטל לוס מסומנים כ Salvage. הם מותרים למכירה והכל חוקי ושקוף.
אפשר לראות כמות בעלים קודמים ולפעמים גם קילומטרז' שנרשם בנקודות זמן שונות (אני חושב שרק בזמן מכירה, לא ממש בטוח לגבי זה).
בעיקר מה שלמדתי בביקור הזה הוא שהמחיר שרואים לא כולל מס קנייה ומס רישום. אני לא ידעתי שגם בקניית רכב משומש משלמים כ-10% מס.
בסופו של דבר בחרתי ברנגלר ספורט שנת 2010, עם כמעט 145 אלף מייל על השעון (כ-230 אלף קילומטרים). יד ראשונה ללא תאונות.
הוא הובא מקנדה בשביל להמכר בארצות הברית. הסוחר טען שהוא מרוויח על בסיס הפרשי הדולר, לא התעמקתי.
סך הכל הרכב נראה שמור. אין לי שום היסטורית טיפולים שלו. הרכב במצב סטוק. עם גג קשיח כמו שרציתי. הופתעתי כמה רכבים פה הוצעו למכירה עם גג בד. חשבתי שבמדינה גשומה כזו גג קשיח יהיה ברירת מחדל.
הצבע - חשבתי שהוא בורדו. ברישום מופיע Maroon - שזה מתברר צבע חום ערמוני (הייתי צריך לבדוק ב google translate)
הרכב הגיע עם צמיגי 255/70R18 - הגלגל הרזרבי היה מידה שונה - הסוחר דאג להחליף.
השמשה הייתה סדוקה - גם אותה הסוחר החליף.
חוץ מנסיעת מבחן קצרה לא היה לי מושג ממש איך לבדוק את הרכב. אני עוד לא מכיר פה מוסכים או איך דברים מתנהלים.
לדוגמא המצבר - לא ראיתי שמוטבע עליו שום סימן של תאריך יצור או התקנה. אולי סתם פספסתי, ואולי אין פה דברים כאלה.
כשחזרתי לאסוף את הרכב אחרי כמה ימים דלקה נורת check engine - שלא דלקה בנסיעת מבחן שעשיתי. בבדיקת תקלות הופיע משהו על PCV Valve - אני צריך לחזור אליו בנושא.
מחיר הקנייה הבסיסי היה 15 אלף דולר. עם מסים ודמי רישום המחיר הסופי הוא כ-17 אלף
הרכב בבית רק יומיים אז לא הספקתי יותר מדי. זו הפעם הראשונה שיש לי מקום סגור, מפולס ועם רצפת בטון לעבוד עליו אז זה נחמד.
הוספתי את הרכב לביטוח הקיים. עוד משהו חדש בשבילי. במקום ביטוח לכל רכב יש פוליסת ביטוח לרכבים המשפחתיים. ככה שתוספת של רכב הוסיפה סכום יחסית שולי לביטוח.
הרכב עדיין ללא לוחית זיהוי ועם מספר זמני. הלוחיות צריכות להגיע בדואר.
מה בתוכניות?
דבר ראשון - לסדר תאורה בגראז' החשוך כדי להצליח לעשות משהו.
הרכב ישמש בעיקר לנסיעה של כמה פעמים בשבוע למשרד. כרגע מה שחסר לי היא מצלמת רברס ומערכת מולטימדיה עם מסך לניווט.
ליישור קו מתוכנן כרגע רק החלפת פילטר אוויר ושמן. אני צריך לראות לגבי שאר הנוזלים ברכב.
על הפילטר אוויר הנוכחי יש תאריך ייצור של סוף 2019, וסך הכל נראה שהרכב טופל כמו שצריך.
זאת בהסתייגות עם זה שהופיע בדשבורד Change Oil - אבל זה לא אומר יותר מדי. בינתיים איפסתי את ההתרעה.
חוץ מזה ישנו חיווי Door למרות שהדלתות מורכבות וסגורות.
הזמנתי פקק חדש למיכל הדלק שאולי יפתור את מנורת ה Check Engine שדולקת וגם ריח דלק שקיים (לא שמתי לב לזה בכלל במגרש).
מי שידע לפני כולם על הג'יפ הזה הוא האח הגדול גוגל שמפציץ אותי בפרסומות לכל דבר אפשרי לג'יפ הזה. החל מכננת למחסן בשביל להעלות בקלות את הגג המתפרק, דרך טבעות בעיצוב ג'יפ ותמונה מעוצבת אישית לגלגל ההגה.
אין ספק ששילוב של ג'יפ אמריקאי ואמזון נגיש ידרוש ממני שליטה גבוהה בדחפים.
תתחדש! יש איפה לטייל בוושינגטון ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תתחדש וסע בדרכים משובשות.
תודה על השיתוף.
מסתבר שגם בארה"ב הג'יפ שומר על מחיר - 17,000$ לרכב בן 12...אשקרה הרבה יחסית לארה"ב.
כמו שכתבת..ג'יפ, גראז' לעבודה עצמית ושוק אביזרי אפטר מרקט מטורף במחירי ארה"ב....וואלה המוווון איפוק יידרש ממך.
חתיכת עליית מחירים הייתה שם, לפני עשור נהגתי בקליפורניה על רנגלר ספורט ידני קצר פתוח שיצא מהחברה ועלה 23 דאז
Sent from my iPhone using Tapatalk
JohnnyEnglish
05-04-22, 13:58
גם בישראל הקצרים נמכרו באזור ב230K לפני עשור.
היום בערך באותו מחיר :confused::confused:
האמת מפתיע שגם באמריקה המצב דומה.
תתחדש! יש איפה לטייל בוושינגטון ?
שאלה טובה. אני חושב שאין פה שום דבר הוא קפיצה קצרה.
יש אפליקציה שנקראת All trails - התחלתי להסתכל שם על כמה מסלולים בהרים אבל המידע שם נראה סותר. התגובות של האנשים סתרו כמה פעמים את התיאור הרשמי. אז אני צריך להבין מה קורה שם.
אני ממוקם בפרברי סיאטל. יש גם את אזור מזרח וושינגטון. טיילתי שם לפני 3 שנים כשהייתי בביקור עבודה.
אם נוסעים מזרחה מסיאטל כשעתיים וחצי / שלוש אז עוברים את רכס ההרים (Snoqualmie Pass) והאזור שם הוא בעצם מדבר בצל הגשם, כמו מדבר יהודה. לי הוא הזכיר את צפון הנגב.
הייתי שם עם רנגלר של קולגה. בגדול נראה שסתם ירדנו בשבילים ונסענו. אני לא הצלחתי להבין איך הוא יודע איפה מותר ואיפה אסור לנסוע.
יש באזור המון כרמים ויקבים.
זו תמונה מאותו טיול. עצרנו בחווה של קולגה אחר בשביל לפרק את הדלתות.
הטנדר מאחורה שלו ובצד החניה יש לו כרם גפנים.
137811137812
בכל מקרה בתקופה הקרובה השימוש העיקרי יהיה להגיע לעבודה. ולקחת את הילד לגן.
הבוקר הייתי צריך להסביר לו (בן ארבע וחצי) למה יש מפתח תקוע מתחת להגה. פעם ראשונה שהוא נוסע ברכב עם מפתח פיזי שצריך לסובב
מסתבר שגם בארה"ב הג'יפ שומר על מחיר - 17,000$ לרכב בן 12...אשקרה הרבה יחסית לארה"ב.
כמו שכתבת..ג'יפ, גראז' לעבודה עצמית ושוק אביזרי אפטר מרקט מטורף במחירי ארה"ב....וואלה המוווון איפוק יידרש ממך.
חתיכת עליית מחירים הייתה שם, לפני עשור נהגתי בקליפורניה על רנגלר ספורט ידני קצר פתוח שיצא מהחברה ועלה 23 דאז
גם בישראל הקצרים נמכרו באזור ב230K לפני עשור.
היום בערך באותו מחיר :confused::confused:
האמת מפתיע שגם באמריקה המצב דומה.
כן. המחירים פה בשמיים. מחירי החדשים דוחקים גם את מחירי הרכבים המשומשים.
גם הדלק בשיא כמעט 5 דולר לגלון.
ועל מחירי הדיור אין בכלל מה לדבר. יש פה בתים שהכפילו את השווי שלהם תוך שנתיים / שלוש.
עבר חודש וחצי. רק היום קיבלתי סוף סוף את לוחיות הזיהוי ואישור הבעלות.
בינתיים הרכב לא נסע יותר מדי. פעמיים-שלוש בשבוע לעבודה וזהו.
עשיתי טיפול בסיסי של פילטר אוויר ושמן. לא עשיתי את זה הרבה זמן. ופעם ראשונה שאני עושה דבר כזה בגראז' נוח, סגור ועל רצפת בטון חלקה ונעימה. ועוד חידוש - פעם ראשונה שאני עושה דבר כזה עם הילדים וקצת מראה להם על הרכב ואיך מטפלים בו.
שטות ראשונה מאמזון. מיכל לאיסוף השמן המשומש שמרוקנים. במקום קערה או קופסא ישנה.
https://www.amazon.com/dp/B0171QLC4S?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
אחד הדברים המיותרים מצד אחד, אבל עלה 12$, הגיע למחרת עד הדלת, והאמת שהיה ממש נוח לשימוש. המיכל שוכב ומאפשר איסוף השמן לתוכו, ואז אפשר להעמיד אותו ולשפוך ממנו את השמן כמו ג'ריקן רגיל.
לעומת זאת הכלי לפתיחת פילטר השמן התברר כזבל מוחלט שנשבר בשימוש ראשון.
הזמנה הבאה - קורא OBD פשוט. ישנה תקלת 0404 שדורשת טיפול. EGR Value or sensor.
החלפתי את מכסה מילוי הדלק - סיכוי קלוש אבל לפי הפורומים שווה את הנסיון. במכסה הישן הגומיה ישנה ויבשה. על המכסה החדש אפילו כתוב שסגירה לא מלאה שלו עלולה להדליק Check Engine.
איפסתי את התקלה והיא חזרה אחרי נסיעה קצרה.
138324
עוד כמה דברים קטנים:
וישרים חדשים. חובה במקום הזה.
תחתית הרכב חלודה הרבה יותר ממה ששמתי לב בהתחלה. לפי מה שאני מבין זה בעיה ידועה ברכבים שנוסעים בקנדה בכבישים שמטופלים נגד קרח במלח ואולי חומרים חזקים יותר גם. אני צריך לראות מה לעשות לגבי זה.
משהו שלא חשבתי עליו - רק כסא הנוסע מתקפל ומאפשר לנוסעים להכנס למושב האחורי. בכל רכב 2 דלתות שאי פעם נסעתי בו גם כסא הנהג התקפל. זה טיפה מציק להכניס ולהוציא ככה ילד מרכב. דורש סיבוב כל פעם לצד השני.
בחודש וחצי תדלקתי את הרכב רק פעם אחת. חישוב גס של 14 MPG - שזה 6 ק"מ לליטר. החישוב כנראה לא נכון בגלל מידת הגלגל. אני אכתוב על זה פעם הבאה.
אני מתדלק פה באוקטן 87 שהוא האוקטן ה"רגיל" פה. שקול כנראה ל-95 בארץ. מה שמעניין הוא שהדלק בתחנות מהול עד 10% באתנול. זה מצויין בפירוש בתחנות. לפי מה שחבר מקומי הסביר לי האתנול עשוי מתירס. והרגולציה שמכריחה את מהילת הדלק נועדה לחזק את חקלאי התירס.
אני לא יודע עד כמה הסיפור הזה נכון. אבל הדלק הזה עושה בעיות למנועים שלא עובדים באופן קבוע. כמו סירות, או מכסחות דשא. האתנול מתאדה והדלק שנשאר עושה חסימות.
אחת השכנות מסרה מכסחת דשא שצריכה תיקון. כמו שחשבתי הבעיה הייתה באמת הדלק.
המכסחה הייתה מלאה דלק שאני לא יודע כמה זמן עמד שם. כל מה שהיה צריך זה להחליף את הדלק, לנקות קרבוטור והמכסחה הניעה במשיכה ראשונה.
138326
ממליץ מאוד על האפליקציה obd jscan.
רצוי להצטייד בקורא obd שנתמך ע״י האפליקציה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מכיר את עניין הגישה למושב האחורי רק מצד הנוסע, בפג׳ארו עם המושב החשמלי זה מכה, בייחוד ברחובות צרים.
תעלה צילום של החלודה, הבנתי שהמלח שם גומר רכבים ובגלל זה מעדיפים לרכוש רכבים ממדינות שמשיות. אין איזה זפת שניתן ליישם?
Sent from my iPhone using Tapatalk
ככה זה נראה.
כבר שני אנשים אמרו לי "מגניב. יהיה לך אחלה פרוייקט לצבוע את זה".138373
138374
תשנה את כותרת השרשור לג׳ינג׳י
Sent from my iPhone using Tapatalk
קשה להתרשם רק מתמונות, אבל נראה לא משהו…
מקווה בשבילך שמדובר רק על חלודה שטחית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בהזדמנות אני אזחל מתחת ואנסה להבין לעומק את המצב. אבל אני לא מוטרד מזה יותר מדי.
הרכב נקנה בעיקר לנסיעות קצרות לעבודה גם ככה וגם בשביל שיהיה לי קצת עם מה להתעסק ולטפל.
טיולים בסוף שבוע הם בהרכב משפחתי מלא ברכב הראשי - טויוטה סיינה חדשה, היברידית עם 7 מקומות. גדולה ומפנקת.
אני מראש גם לא חושב שאחזיק בו לטווח ארוך. אני לא יודע כמה זמן בדיוק אשאר פה אבל אני מאמין שתוך שנתיים שלוש אחליף אותו במשהו אחר גם ככה.
באתי לנסוע היום לטיול ראשון, ודברים הדרדרו במהירות...
בכמה שבועות שהג'יפ אצלי בסך הכל פעם אחת עליתי איתו על כביש מהיר והגעתי ל100 קמ"ש. אז שמתי לב שמד המהירות מפספס. אבל זה כבר טופל ואני אספר על זה אחר כך.
אני חושב שמאז אותה נסיעה התחלתי להרגיש רעידות בנסיעה. קבעתי לשבוע הבא תור במוסך לטפל בזה ובנורת check engine שדולקת. אבל לא חשבתי שזה משהו כזה חמור.
היום הייתה לי הזדמנות ראשונה לנסוע לטיול. אפילו ברגע האחרון אשתי החליטה להצטרף.
אחרי כמה דקות של נסיעה במהירות נמוכה (50 קמ"ש) עליתי על הכביש המהיר. וברגע שעברתי את ה-80 קמ"ש הרכב התחיל לרעוד ממש.
תוך דקה ראיתי אום של הגלגל השמאלי קדמי עף הצידה. הצלחתי לעצור בשוליים בשביל לגלות גלגל קדמי שלא מחובר. לא נשאר אפילו אום אחד!
אז למעט העובדה שיכולנו לההרג בקלות, משם דברים התגלגלו בצורה יעילה.
הגרר הגיע תוך 20 דקות. לקח אותנו ואת הרכב למוסך קרוב שהוא המליץ עליו. הוא היה מאוד אדיב ומקצועי.
במוסך ראו מיד שהג'אנט גמור, הוא הסתובב על הברגים שנטחנו וגם החורים בג'אנט עצמו נהיו כבר אובליים.
אספתי את הרכב כמה שעות אחר כל ועל פי המוסך 3 מתוך 4 הגלגלים לא היו מהודקים כמו שצריך!
סך הכל הסיפור נגמר בשלום ובקלות מאוד היה יכול להגמר מאוד אחרת.
אני עוד צריך לחזור לדילר ולפחות לנסות לקבל ממנו את החזר על הגרירה והתיקון וגלגל ספייר חדש.
היה כאן לא מזמן שירשור מצויין על נושא הידוק ברגי גלגל והמלצות לעשה ואל תעשה.
Asaf-a
אסף.א
היה כאן לא מזמן שירשור מצויין על נושא הידוק ברגי גלגל והמלצות לעשה ואל תעשה.
כמובן ששניה אחרי שעצרתי בצד עברה המחשבה "ברור. למה לא חשבתי לבדוק שהאומים מחוזקים" אבל הדבר לא עבר לי בראש בכלל.
קצת לגבי הגלגלים והצמיגים שעל הרכב.
אני קניתי אותו עם חישוק 18 וצמיגים 255/70/R18 - זו לא המידה המקורית של רנגלר ספורט. אני חושב שזו מידה שמגיעה בדגם סהרה.
הצמיגים הם צמיגי כביש ונראים במצב טוב. לא רואה סיבה להחליף אותם בקרוב.
הגלגל הרזרבי היה שונה במידה וקטן יותר (לא שמתי לב למידה המדוייקת) וטוב ששמתי לב וביקשתי מהדילר להחליף. זה עזר להחלפה זריזה אתמול.
רק אחרי כמה שבועות יצא לי לנסוע רחוק יותר ועם GPS ושמתי לב שיש סטייה של 10% בערך בין מד המהירות והמרחק לבין המפות של גוגל.
המהירות בפועל הייתה 10% יותר ממה שהיה במחוונים. והמרחק היה 10% פחות.
יש כמה מוצרים שונים שמכוונים את מחשב הרכב ופותרים את הבעיה. קראתי ביקורות סותרות על חלק מהם, בסוף בחרתי במכשיר הזה:
https://www.amazon.com/dp/B017C1G1UC
https://m.media-amazon.com/images/I/41sQMQeU-mL._AC_SL1000_.jpg
הוא פשוט לשימוש ולא דורש אפליקציה. מודדים את גובה הצמיג (31 וחצי אינץ) מכוונים כמה מפסקים קטנים, מחברים לשקע OBD וזהו.
המכשיר מיועד לרכב אחד בלבד. בשימוש ראשוני הוא ננעל על הVIN של הרכב. בשביל להעביר אותו לרכב אחר צריך לאפס את הרכב הראשון בחזרה להגדרות יצרן.
דבר נוסף היה נורת לחץ אוויר שדלקה וצפצפה - TPMS - אני בדקתי את הלחץ בכל הצמיגים והוא היה תקין. (גם פה לא שמתי לב ששום דבר משוחרר, אבל לא עברתי על האומים עצמם). השתמשתי באותו מכשיר לנטרל את ההתראה וזהו. אני לא חושב שיש לי באמת טעם לתקן את החיישנים.
זכורים לי מספר שרשורים על בעיות של מילוי אוויר בתחנות הדלק. אז פה המצב גרוע עוד יותר. דבר ראשון מילוי האוויר הוא לא חינם. ודבר שני במכשירים בתחנות הדלק אין אפשרות לכוון לחץ אוויר רצוי, וכנראה שאין בכלל מד לחץ אוויר בתחנות.
צריך לקנות מכשיר מדידה בנפרד. לבעלי ג'יפים שמשנים את לחץ האוויר מדי פעם זה לא כזה משנה, אבל נשמע לי מאוד טרחה לבעלי רכבים פרטיים.
אתה בטוח שלחת האוויר תקין לפי הגדרות יצרן לאחר השינוי מידה?
יש לי רכב מאותו יצרן (ראם) הלחץ אוויר לפי היצרן אמור להיות 65 psi אני בדרך כלל נוסע על קצת יותר מ50, אם הלחץ אוויר יורד מ50 הנורה לא תכבה עד שאני ימלא מעל 60 psi
אולי הבעיה אצלך מגיעה מאותה סיבה, אולי שווה לנסות למלא אוויר מעל הכמות הנצרכת ולראות אם ההתראה נכבית
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
רק אחרי כמה שבועות יצא לי לנסוע רחוק יותר ועם GPS ושמתי לב שיש סטייה של 10% בערך בין מד המהירות והמרחק לבין המפות של גוגל.
המהירות בפועל הייתה 10% יותר ממה שהיה במחוונים. והמרחק היה 10% פחות.
GPS הוא לא כלי מדויק למדידת סטיית מהירות באחוזים שציינת.
למעשה, הסטייה שלו תו״כ תנועה בקלות גוברת על השינוי שראית.
מדי המהירות ברכבים מראש באים עם סטייה קטנה למטה בקריאת המהירות.
גם המפות של גוגל אינן ״על המטר״ והצהרת הדיוק שלהן משתנה בטווח של1-20מ ומשתמש ממוצע לא יודע מה המצב במקום שאתה נמצא בו.
סטייה אחת ועוד אחת ועוד אחת.. (שורש ריבועי הסטיות) ואז תבין כמה זה לא מדויק.
אני לא הייתי מסתמך על השיטה הזו לאמוד את הפער שגם ככה נשמע בתוך סטיית התקן שלא תוכל לצמצם באמצעים רגילים.
מדי המהירות ברכבים מראש באים עם סטייה קטנה למטה בקריאת המהירות.
ברכבים שלי לאורך השנים, מד המהירות זייף משמעותית (כ10%) כלפי מעלה.
בפועל המהירות היא 90 קמ"ש והמד הציג 100 קמ"ש.
אבל מד המרחק היה מדויק. הייתי בודק זאת לפי התמרורים הקטנים
של מס' הקילומטר שבצידי הכביש. נסיעה לאורך 10 ק"מ,
נותנת אינדיקציה דיי מדוייקת.
כמובן שלא בכל הכבישים המספרים מדוייקים
אבל בכביש חדש וישר, מספרי הק"מ מדוייקים בדרך כלל.
ברוב המכוניות שיצא לי לראות את מד המהירות שלהם לעומת מדידת מהירות עם GPS, יש סטייה של כ-10 קמש (אולי סטייה של 10 אחוז כי תמיד המדידה שלי היא בעת נסיעה בינעירונית במהירויות של 80-100 קמש...).
כבר דובר על זה הרבה כמעט בכל פורום העוסק במכוניות או בנושאים הקשורים ל-GPS.
לגבי ההערה של דורון על איכות המדידה עם GPS, אז ככל שהנסיעה היא בקו ישר, במהירות אחידה ולא נמוכה מדי - הדיוק יהיה גבוה יותר (מדידת המהירות הרי מתבצעת בעזרת "סנסור" הנותן מיקום, כלומר אנחנו למעשה מקבלים כל פעם מיקום, לכן חישוב המהירות מתבצע על ידי חישוב הפרשי המיקום ביחידת זמן ולכן אם מדובר בקו ישר ובמהירת קבועה, הסטיות והשגיאות זניחות והדיוק יהיה גדול יותר).
נשלח מהנייד
ehudzeelim
27-05-22, 12:41
מדי המהירות ברכבים מראש באים עם סטייה קטנה למטה בקריאת המהירות.
הסטייה בספידומטר היא למעלה, לדוגמה 100 קמ"ש בספידומטר = 95~ קמ"ש בפועל.
רק אחרי כמה שבועות יצא לי לנסוע רחוק יותר ועם GPS ושמתי לב שיש סטייה של 10% בערך בין מד המהירות והמרחק לבין המפות של גוגל.
המהירות בפועל הייתה 10% יותר ממה שהיה במחוונים. והמרחק היה 10% פחות.
.
יש כאן כשל לוגי.
אם המהירות האמיתית גבוהה יותר, גם המרחק גדול יותר ולהיפך.
קרא שוב את התגובה של דורון.
לגבי ההערה של דורון על איכות המדידה עם GPS, אז ככל שהנסיעה היא בקו ישר, במהירות אחידה ולא נמוכה מדי - הדיוק יהיה גבוה יותר (מדידת המהירות הרי מתבצעת בעזרת "סנסור" הנותן מיקום, כלומר אנחנו למעשה מקבלים כל פעם מיקום, לכן חישוב המהירות מתבצע על ידי חישוב הפרשי המיקום ביחידת זמן ולכן אם מדובר בקו ישר ובמהירת קבועה, הסטיות והשגיאות זניחות והדיוק יהיה גדול יותר).
נשלח מהנייד
כפי שציינת, הרבה נכתב. אבל גם נבדק.
אם אין לך מסלול מבוקר עם מכשור איכותי, אתה רק חושב שאתה נוסע/מודד במהירות קבועה.
וברגע שהתשתית עצמה מוגדרת כבועה של 10-20מ סטייה, והמפה גם בסטייה עצמית, אז תחשוב שהקריאה שלך בעצם משתוללת בתוך הבועה הזו...
אז שוב, גם אם אתה חושב שאתה יציב במרחב, ה-GPS קורא אותך לא יציב.
בשביל הרכבים שלנו הסטיות המצטברות האלו משאירות אותך יפה בטווח המאפשר תכנון מהירות שמהותו לא לעבור על החוק.
אבל לא הייתי בונה על קריאת המהירות של GPS בשיטה הזו כמשהו מדויק.
אתה בטוח שלחת האוויר תקין לפי הגדרות יצרן לאחר השינוי מידה?
יש לי רכב מאותו יצרן (ראם) הלחץ אוויר לפי היצרן אמור להיות 65 psi אני בדרך כלל נוסע על קצת יותר מ50, אם הלחץ אוויר יורד מ50 הנורה לא תכבה עד שאני ימלא מעל 60 psi
אולי הבעיה אצלך מגיעה מאותה סיבה, אולי שווה לנסות למלא אוויר מעל הכמות הנצרכת ולראות אם ההתראה נכבית
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
האמת שאני ממש לא בטח. לא מצאתי מידע רשמי של לחץ אוויר מומלץ.
על הצמיג עצמו כתוב את הלחץ האוויר ביחס למשקל עליו. אבל רשמית ההמלצה היא לפי מה שיצרן הרכב כותב על הדלת. רק שמה שכתוב שם לא מתאים למידות הצמיג.
ההמלצות בפורומים השונים נעות מלשקול את הרכב ולחלק ל4 ולעשות את החישוב המתאים ועד "מבחן הגיר" שלא חיפשתי עדיין מה זה בכלל.
אני משער שהחיישן מכוון לפי הצמיגים המקוריים. המכשיר שקניתי מאפשר גם לשנות את הערך הזה. אבל עוד לא התעסקתי עם זה.
יש כאן כשל לוגי.
אם המהירות האמיתית גבוהה יותר, גם המרחק גדול יותר ולהיפך.
אתה צודק, זה התבלבל לי עם משפט אחר שהתכוונתי לכתוב.
המהירות במחוונים הייתה נמוכה יותר מהמהירות בגוגל מפות ("בפועל") וגם המרחק הראה פחות מהמרחק בפועל.
אני יודע שנכתב על זה הרבה ושה-GPS לא כזה מדוייק. אבל, גם כמו שהזכירו פה, בדרך כלל המכוניות מראות מהירות גבוהה מהמהירות האמיתית. ופה זה היה הפוך.
אני מעדיף לנסוע לאט יותר ממה שאני חושב מאשר הפוך. אשתי כבר קיבלה פה 150$ קנס ממצלמה על נסיעה מופרזת באזור בית ספר - המהירות מוגבלת ל-20 מייל לשעה בשעות התחלת וסיום בית ספר.
חוץ מזה המהירות בגוגל מפות מתאימה לי בדיוק למהירות הדיגיטלית שמופיעה בטויוטה - שכמובן יכול להיות ששם יש את הסטיית יצרן.
והמהירות בשניהם מתאימות בדיוק לשלטים המהבהבים שיש פה ושם שמתריעים כל המהירות שלך, שאני משער שגם הם יתנו סטייה כלפי מעלה כי מטרתם לגרום לאנשים לנסוע לאט.
אז אני מרוצה מהכיול החדש. למרות שהוא לא קריטי לצמיגים 31 שלי. שלחתי את הלינק לחבר שקנה ג'יפ דומה עם צמיגי 37' - נראה איך זה ישפיע אצלו.
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/2927-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%9C%D7%9C%D7%97%D7%A5-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7% 9D-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/2930-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%9C%D7%9C%D7%97%D7%A5-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7% 9D-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%91-%D7%9E%D7%A2%D7%A9%D7%99
זה לגבי לחץ האוויר....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/2927-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%9C%D7%9C%D7%97%D7%A5-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7% 9D-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/2930-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%9C%D7%9C%D7%97%D7%A5-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7% 9D-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%91-%D7%9E%D7%A2%D7%A9%D7%99
זה לגבי לחץ האוויר....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalkתודה!
אז רק חודשיים אחרי שהרכב אצלי ויצאתי לטיול ראשון. סיבוב שבילים קצר במרחק של 30-40 דקות מהבית.
כמובן, התחיל בתקלה, איך אפשר בלי. יצאתי מהרחוב והאיתות שמאלה מתקתק במהירות. מנורה אחורית נשרפה.
החלטתי לא לדחות את התיקון, במיוחד כשאני נוסע יחסית רחוק ועל כביש מהיר.
בדרך עצרתי בO'Reilly Auto Parts - רשת לרכבים שנמצאת ממש בכל עיירה פה. החלפתי את המנורה במגרש חניה והמשכתי.
הרכב עלה מבחינתי ענה כל הציפיות. נסיעה נוחה ונעימה, ירידה קלילה אל השבילים. ארבע על ארבע מתפקד כמו שצריך. לא צריך הרבה יותר מזה.
החלק הקדמי של הגג מתפרק בדקות. ואחרי הטיול הגעתי למסקנה שלא צריך באמת יותר מזה. אם אני נוסע לבד או עם זוג, פתיחת החלק הקדמי מספקת בהחלט. ואפשר לשים את הגג המפורק בתא המטען - פעם הבאה אני אביא חתיכת בד כדי למנוע קרקושים.
אין סיבה לפרק את הגג המלא אם לא נוסעים מעבר ל-2 אנשים. וזו כבר אופרציה מורכבת יותר ובעיקר דורשת להשאיר את הגג בבית ולנסוע כל הדרך עם רכב פתוח.
פירוק הדלתות נראה גימיק חמוד והבטחתי לילד שאראה לו איך עושים את זה, אבל לא נראה לי באמת כזה שימושי.
הטיול עצמו היה במעלה הר ובחזרה. סך הכל שביל פשוט וללא אתגרים. התחיל בתור שביל עפר עם בורות והמשיך לעליה סלעית. אם אמשיך עם טיולים כאלה אצטרך להחליף לצמיגים רציניים יותר. כשהמשכתי השביל נהיה צר ממש ואני לא בטוח מה הייתי יכול לעשות אם היה מגיע רכב מולי.
את המסלול מצאתי דרך אפליקציה שנקראת All Trails - אני משתמש בה גם לטיולים המשפחתיים. אבל היא לא כזו מוצלחת ואני אצטרך לחפש משהו אחר. יש בה לא מעט מסלולים שעברתי עליהם שהערות האנשים סותרים את תיאור המסלול וצריך לחפור קצת כדי למצוא מסלולים טובים.
138751
138750
138749
138748
[QUOTE=יגאל81;993100]
החלק הקדמי של הגג מתפרק בדקות. ואחרי הטיול הגעתי למסקנה שלא צריך באמת יותר מזה. אם אני נוסע לבד או עם זוג, פתיחת החלק הקדמי מספקת בהחלט. ואפשר לשים את הגג המפורק בתא המטען - פעם הבאה אני אביא חתיכת בד כדי למנוע קרקושים.
[QUOTE]
יש מנשאים / מארזי בד יעודיים (מסופקים עם הגיפ) בהם ניתן לאחסן את חלקי הגג הפריקים.
כמו כן ניתן לרכוש גג בד נפתח של באס-סטופ או דומיו, המאפשר פתיחה וסגירה של הגג בשניות. מומלץ מאוד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בדיוק מה שרציתי לרשום
בנוסף ברגע שפירקת והחזרת צפה נזילות בגשם
Sent from my iPhone using Tapatalk
בדיוק מה שרציתי לרשום
בנוסף ברגע שפירקת והחזרת צפה נזילות בגשם
Sent from my iPhone using Tapatalkהרכב חונה בלילה בגראז' וגם בעבודה כמעט תמיד בחניה מקורה.
אז אני לא חושב שנזילות יהיו כאלה קריטיות בנסיעה פה ושם בגשם. יורד פה גשם כל השנה אבל רובו לא חזק.
כמה עדכונים קטנים.
שיניתי את סדר הכניסה שלי לרכב. הייתי רגיל תמיד להתניע ואז להחגר. ברכב הזה זה גורר סדרת צפצופים מאוד מעיקה. אז קודם חגורה ואז מתניעים.
הכנסתי את הרכב לטיפול בבעית המנוע - קוד P0404 שהיה.
הוחלף איזה חלק ממחזור הגזים וצמת החשמל שלו (לא ה-EGR Valve) - ככל הנראה קשור לענייני החלודה שמתחת לרכב.
כמו כל דבר אחר פה, השירות היה אדיב עם חיוך ויקר נורא.
המשכתי עם ישור הקו בעצמי - החלפת שמן בדיפרנציאלים.
דיפרנציאל אחורי הלך ממש בקלות, פתיחת פתח מילוי, פתיחת פתח ניקוז, הוצאת השמן ושמן חדש. קלי קלות.
עברתי לדיפרנציאל הקדמי ושם לא מצאתי פתח ניקוז, שאני לא יודע למה היה לי כל כך ברור שצריך להיות.
בקריאה אחר כך ראיתי טענה שרק מ-2012 יש ברנגלרים את הניקוז. אני לא יודע למה פה יש.
הדבר היחיד שנראה לי שהצלחתי לאמת שמאחורה יש דנה 44 ומקדימה דנה 35.
בחרתי לא לפרק את כל מכסה הדיפרנציאל ובמקום זה הזמנתי משאבת שמן וניקזתי באמצעותה. לא הלך בקלות בכלל. ולדעתי ניקזתי רק חצי מהנוזל. בהזדמנות אני אלך על טיפול מלא של פירוק המכסה והחלפה מלאה של השמן.
במהלך ההתעסקויות השונות מצאתי כבל חשמל עם תקע 110V (תקע! לא שקע). לא הצלחתי לעקוב לאן בדיוק הוא מתחבר, אי שם באזור המנוע. וחששתי לחבר אותו לקיר ולגלות מה קורה.
המכונאי במוסך אמר שככל הנראה זו מערכת חימום של המנוע. עוד מתנה מקנדה מולדת הרכב. אנשים מחממים את הרכב לפני שמתניעים אותו עם גוף חימום חיצוני. הוא אמר שזו מערכת לא זולה בכלל ושחבל לי לפרק אותה. לא שיש לי איזה שימוש בשביל זה.
לעומת זאת, משהו אחר חסר בג'יפ - מזגן. עוד משהו שלא עלה בדעתי לבדוק בכלל כשקניתי את הרכב. לא באמת קריטי פה ב-95% מהשנה.
הלאה - פלגים. הזמנתי והם יושבים על המדף אבל לא מצאתי את הזמן לטפל בהם.
התקע 110 אכן לחימום.
רכב לא מניע כשהדלק קפוא. אז כשטמפ הסביבה מתחת ל0 מחנים אותו בלילה מחובר למתח ובבוקר הוא מופשר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
החלטתי לנסות לטפל קצת בענייני החלודה. או לפחות להבין מה קורה שם.
פירקתי את מגן הטרנספר. המצב שלו לא נורא בכלל. שייפתי את החלודה הרופפת וצבעתי בrustoleum צבע שאמור להיות מיועד לטפל בבדיוק דברים כאלה. לקחתי את גרסת ה'שחור גומי' שמיועדת לתחתית של רכבים.
את הברגים השארתי לילה בחומר הורדת חלודה של wd40.
לפני
139663
אחרי
139664
כמובן שזה חלק קוסמטי בלבד ולא קשור לשלדה עצמה ולשאר החלקים החלודים. זה היה רק לקבל תמונת מצב.
רציתי להמשיך ולעשות אותו דבר למגן מיכל הדלק. שנראה חלוד בצורה הרבה יותר חמורה.
תמכתי את המגן עם ג'ק והתחלתי עם הברגים.
5 ברגים השתחררו די בקלות אחרי לילה עם wd40 ועם הבורג השישי די נאבקתי. הוא ממוקם בנקודה מאוד לא נוחה.
אבל כשהתחלתי להוריד את הג'ק נראה היה לי שמיכל הדלק עצמו מתחיל לרדת גם.
אז בדיעבד כתוב בהיינס שיכול להיות שאותם ברגים מחזיקים גם את המגן וגם את המיכל. אבל בתמונות בספר הברגים נראים במקומות שונים לגמרי.
יכול להיות שאני לא יכול להוריד רק את המגן? אני צריך לפרק את כל הצנרת של המיכל דלק?
אני לא בטוח שזה משהו שאני רוצה להכנס אליו.
בכל מקרה כרגע אני לא יכול להרשות לעצמי להשבית את הרכב באמצע השבוע. אז כרגע הג'ק מחזיק הכל ומחר בבוקר ארכיב הכל בחזרה.
עבר זמן מאז שעדכנתי. לא הרבה קרה בזמן הזה.
הצלחתי בסוף לפרק את מגן של המיכל דלק. השתמשתי בטריק שראיתי בסרטון יוטיוב. לרצ'ט את מיכל הדלק בזמן שמפרקים את המגן. ניקיתי כמה שהצלחתי את החלודה, צבעתי והרכבתי מחדש.
142314
142315
חוץ מזה אני ממשיך באותו מתווה נסיעה של נסיעות יומיות קצרות. לא הדבר הכי בריא לרכב אבל זה מה יש.
חששתי למצבר שאני לא יודע בן כמה הוא. אבל הוא מחזיק מעמד מצויין. גם אחרי שבועיים וחצי שלא נסעתי הג'יפ הניע בנגיעה.
מה שכן זה בהחלט לא בריא לממיר הקטליטי ואני חושש שזו הסיבה לתקלת 0420 שצצה.
איפסתי אותה פעם אחת והיא חזרה אחרי שבוע. אני צריך לטפל בזה.
בהתחלה הייתי משוכנע שאתקין מצלמת רברס ומערכת שמע חדישה יותר. אז חניה עם הדבר הפצפון הזה היא ממש לא אתגר. מצלמה אולי תעזור לי לא לחנות מטרים מהקיר, אבל אני נוהג גם על הרכב השני בבית שכפול באורך שלו. אז זה דורש הסתגלות.
אני מאוד מרוצה מהרדיו המקורי הפשוט ולא מצאתי סיבה להחליף אותו. לניווט הספיקה בינתיים תושבת טלפון פושטית שהייתה לי כבר בבית.
למרות שחברה של הילדה שלי שאלה לפני כמה ימים איפה אני רואה את הווייז. כנראה בשבע שנותייה לא נסעה ברכב בלי מסך.
לבן הקטן הייתי צריך גם להסביר למה תקוע מפתח ליד ההגה.
כשהחורף הגיע ואיתו ימים מאוד קצרים ולילות מאוד חשוכים גיליתי שהאורות הקדמיים לא שווים כלום.
התחלתי בלהחליף נורות, רק אחרי כשקניתי אותם גיליתי שהחלפת נורות כרוכה בפירוק הגריל מקדימה ופירוק בית המנורה עם ברגי כוכב?! מזל שבמקרה היה לי ביט מתאים להם.
המנורות הישנות שחורות לגמרי. לא יודע מה גרם לזה.
אז ציפיתי לשיפור משמעותי אחרי ההחלפה.
אז לא. שיפור שולי לחלוטין בההארה. ונראה שהפתרון המומלץ הוא לעבור לנורות לד.
בינתיים אני מדליק גם את פנסי הערפל הקדמיים כשחשוך ממש.
142317
כשפירקתי את הגריל מצאתי גם חיישן כלשהו מחובר ממול לרדיאטור. אני לא מצליח להבין אם הוא מקורי או לא.
למישהו יש מושג מה זה?
142316
בתמונה האחרונה זה חיישן טמפרטורת סביבה. זה שמראה לך בדשבורד כמה קר בחוץ. לגבי הנורות. מה מצב הרפלקטור עצמו ? אולי נהרס במהלך 13 השנים.
בתמונה האחרונה זה חיישן טמפרטורת סביבה. זה שמראה לך בדשבורד כמה קר בחוץ. לגבי הנורות. מה מצב הרפלקטור עצמו ? אולי נהרס במהלך 13 השנים.כן. יש סיכוי טוב. אם אני אחליף זה כבר את כל המכלול לנורות לד.
לפי מה שקראתי בפורומים זו לא תלונה יחודית אצלי. הרבה אומרים שגם כשיוצא מהמפעל האורות הקדמיים לא מוצלחים. כנראה מאוד תלוי בדגם. היו כאלה שהגיעו עם פנסי לד. אני לא בטוח אם רק jl או שהיו גם jk כאלה.
רק ב JL מגיע לד מקורי מהיצרן.
אני עם מנורות לד של JW (חוקיות לכביש).
השיפור דרמטי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז עניין האורות נסגר סופית.
כשהחלפתי את הנורות אז באחד המחברים נשבר הפין האדום שנועל את החיבורים. חשבתי שהכבל יחזיק בלי זה וכמובן שלא באמת.
תוך יומיים הפנס השמאלי הפסיק לעבוד. אז אם אני כבר צריך לפתוח את הכל מחדש זה באמת הזמן לעבור לפנסי לד.
יש מבחר גדול באמזון, הלכתי על סוג שחבר המליץ עליו. אצלו הם עושים את העבודה ויש להם גם את התקינה המתאימה.
https://a.co/d/2euILr8
הזמנתי גם 2 מחברים חדשים וערכה להוצאת הפינים. מצד אחד טוב שהזמנתי שניים, כי גם בפנס הימני נשבר הקליפס ברגע שפירקתי אותו.
מצד שני, פנסי הלד מגיעים עם חיבור שונה ממש שיש ב-JK ועם כבל מתאם. מכיוון שלא הצלחתי להוציא את הפינים מהמחברים, גם ככה הייתי צריך לחתוך אותם.
אז חתכתי את החיבור מהמתאם וחיברתי את החוטים יחד בהלחמה ועם שרינק לבידוד.
החוטים שיוצאים מהצמה ממש קצרים והיה מאוד לא נוח לעבוד. אבל הסתדרתי. והאמת שממש כיף לעבוד בגראז', אני יכול לעבוד בכל שעה. הוא מואר היטב וחמים ונעים.
הרכבתי את הפנסים. הפנס הימני עובד כמו שצריך, אור דרך ואור גבוה. והפנס השמאלי כלום.
פירקתי הכל והתחלתי לחפור להבין מה פספסתי.
מתברר ששני הכבלים המתאמים שקיבלתי היו מחווטים כל אחד בצורה שונה. 2 חוטים היו מוצלבים באחד מהם.
זאת אומרת שלא יכולתי להשתמש בו עם המתאם גם ככה.
פירקתי את השרינקים וההלחמות והצלבתי את שני החוטים והמנורות עובדות כמו שצריך. ואין מה להשוות לתאורה שהייתה לפני כן.
זה לא הסוף, התגלתה בעייה נוספת. מתברר שכאשר מעבירים להילוך ומורידים בלם יד המנורות נדלקות אוטומטית על אור גבוה.
אני לא בטוח אם גם לפני כן זה היה ופשוט לא שמתי לב כי אפילו בלילה המנורות בקושי האירו, אז ביום בכלל לא הייתי שם לב.
מתברר שיש פונקציה של Daytime Running Lights - ומשום מה בנורות הלד זה גורם להם להאיר באור גבוה ולא באור דרך נמוך.
לא התעמקתי ממש. יש לי כבר Procal שהשתמשתי בו לעדכון גודל הגלגלים ואפשר באמצעותו גם לכבות את מצב ה-DRL. ומזל שככה, כי אחרת הייתי צריך להחזיר לאורות הישנים. אני לא יכול לנהוג עם אורות גבוהים בלי אפשרות לכבות אותם. העדכון לוקח שנייה.
עכשיו רק נשאר להתקין גם פנסי הערפל שהגיעו ביחד. הם בתוך הפגוש ואני צריך עוד להבין איך אני מגיע לפרק אותם בכלל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.