PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם חלקי חילוף מקוריים ביבוא אישי חייבים בבדיקה ובאישור משרד התחבורה ?



נדב42
09-04-22, 17:02
השאלה היא באופן ספציפי לגבי חלקי חילוף עם סימון מקורי של יצרן הרכב (מדבקה/הטבעה/אריזה מקורית).

מתוך: https://www.gov.il/BlobFolder/<wbr>policy/import-policy/he/<wbr>policy_import_7-21.pdf (https://www.gov.il/BlobFolder/policy/import-policy/he/policy_import_7-21.pdf)


עמוד 43 סעיף 5.4 אומר: "מוצר תעבורה מקורי ישוחרר בסימון יצרן הרכב וללא צורך בתיעוד."
עמוד 34 סעיף 2.4.4 אומר: "מוצר תעבורה יאושר כמוצר תעבורה מקורי בהתקיים אחד מהתנאים הבאים :א. סימון על גבי המוצר או על גבי אריזתו של יצרן הרכב או גורם שאושר על ידיהיצרן, או ;ב. בהצגת אישור מיצרן הרכב."

137845

אם אני מבין נכון את המסמך, חלקי חילוף מקוריים לא זקוקים לשום אישור או הוכחת תקן כזה או אחר, למעט סימון היצרן על החלק או על האריזה, שכן החלקים עברו תקינה בישראל במסגרת התקינה של הרכב השלם. (במידה ואני טועה, אשמח אם מישהו יתקן אותי בצירוף האסמכתא הרלוונטית).

מה שלא ברור לי מהמסמך זה האם עדיין נדרשת בדיקת משרד התחבורה לפריטים האלו, וסביבה אוסף נכבד של מיסי עננים ?

hadtomer
09-04-22, 17:05
תכלס נראה לי שבועז א' מבין בזה הכי טוב, אך על פניו נראה שאתה צודק. אני אישית מעדיף ברוב המקרים תחליפיים כי הפער בין מופאר לתחליפי איכותי הוא מהותי, אלא אם זה באמת חלק שברור לך שהמקורי יותר טוב. אצלי למשל מדובר במשאבות מים שכל מה שאינו מופאר שווה לישבן אחרי חצי שנה

asafk
09-04-22, 19:52
חייבים לשים לב להבדלים בין ייבוא מוצרי תעבורה מסחרי אשר דורש הרבה ניירת, לעומת ייבוא אישי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
09-04-22, 22:55
מדובר ביבוא אישי כמובן.

אנחנו יכולים אולי להתנחם בזה שהמסלול המסחרי הרבה יותר מטורלל.

ולמרות טרלול המסלול המסחרי, עדיין חלקי החילוף שמגיעים דרכו לרוב נחותים משמעותית מאלו שמגיעים ביבוא האישי [emoji1751]

יוסי56
10-04-22, 09:34
כל מוצר המסווג מוצר לרכב בבית המכס מועבר לבדיקת בודק משרד התחבורה.
התנאי לשחרור מוצר מקורי הינו סימון מסחרי של יצרן הרכב כפי שציינת בעצמך.
באם המוצר חלופי נדרשים סימוני תקינה אחרים

בכל מקרה כך או כך בודק משרד התחבורה יבדוק את המשלוח.

ADaShim
11-04-22, 22:50
כל מוצר המסווג מוצר לרכב בבית המכס מועבר לבדיקת בודק משרד התחבורה.
התנאי לשחרור מוצר מקורי הינו סימון מסחרי של יצרן הרכב כפי שציינת בעצמך.
באם המוצר חלופי נדרשים סימוני תקינה אחרים

בכל מקרה כך או כך בודק משרד התחבורה יבדוק את המשלוח.

לא כל פריט חייב בבדיקת משרד התחבורה. בטבלה ישנה עמודה *יבוא אישי* ושם מצויין האם הבדיקה חלה על הפריט כאשר הוא מיובא ביבוא אישי.

Sent from Tapatalk

גיא
12-04-22, 00:04
ראיתם את זה ?

לקוחות יקרים,

עד עכשיו, תהליך היבוא האישי של חלקי חילוף לרכב היה כרוך לפעמים בהוצאת אישור יבוא בהתאם לפריט המיובא. את אישור היבוא ניתן להוציא ישירות ממשרד התחבורה ללא עיכוב החבילה וללא תוספת תשלום או ע״י מפקח משרד התחבורה שהיה מבקר בנתב״ג פעם-פעמיים בשבוע - פעולה זו היתה כרוכה בעיכוב החבילה והיתה בתוספת תשלום.

בתקופה האחרונה לא היה ביקור מפקח בנתב״ג וחבילות המכילות חלקי חילוף לרכב עדיין מעוכבות.

בשבוע הבא יחל פיילוט עם נציג מעבדה פרטית לצורך מתן אישורי יבוא לאותן חבילות שנשלחו לישראל ללא הוצאת אישור משרד התחבורה מראש. העלות לבדיקה פרטית זו היא $22 + עלויות עיכוב החבילה במכס. הבדיקה זמינה עפ״י דרישת היבואן בלבד והיא תהיה כתחליף (אומנם בתוספת תשלום) לבדיקת מפקח שמשרד התחבורה העמיד לרשות היבואנים ללא תשלום.

לסיכום, האופציות העומדות לרשות היבואנים המעוניינים לייבא חלקי חילוף לרכב המצריכים אישורי יבוא הם:
1) לפני השילוח ארצה, להוציא אישור יבוא ממשרד התחבורה.
2) לאחר השילוח, הפניית החבילה לאישור מהמעבדה הפרטית בעלות $22 + עלויות עיכוב החבילה במכס.
3) להמתין עד להגעת מפקח התחבורה דבר שיגרור עלויות אחסון גבוהות מאחר והגעתו אינה עקבית כבעבר.


( פורסם על ידי דילטאס )

Sent from my DN2103 using Tapatalk

hadtomer
12-04-22, 16:38
זה נכון. כמו כולם אני סוגר את עונת הטיולים ונערך לחודשי התיקונים- לי יש 3 חבילות בדרך, הכל מאושר ברשימת היבוא: אחת אמאזון דרך געש- עברה אישורים אתמול באמצעות מעבדת רכב אריאל. 2 בילשטיין קדמיים. ימסרו לי בקרוב. זה אחרי הרבה לחץ מצידי - כי להבנתי השירות של געש אינו מהיר. אריאל היו מהירים מאוד.

עוד אחת- שתי נאבות SKF שנרכשו ברוקאוטו בדרך לישראל- עם פדקס. אני הגשתי מסמכים במערכת "מסלול" והצהרתי שזו חבילת יבוא אישי- אני מחכה לראות מה יהיה.

ושלישית-תושבות פוליאוריטן לדיפרנציאל קדמי- מגיעה עם דיל-טס. הגשתי בקשה דרך "מסלול" ואני מקווה לטוב.

כל החלקים האלה הם חיוניים לי כדי שהרכב יסע כמו שצריך..וניכר שהמצב נהיה מסורבל- אבל אפשר להיחלץ מזה אם פשוט הולכים לפי הכללים. אני התייעצתי המון עם בועז, אבל תכלס זה פשוט ללכת לפי הכללים ולהיות תקיף ועקשן.

- - - Updated - - -


לא כל פריט חייב בבדיקת משרד התחבורה. בטבלה ישנה עמודה *יבוא אישי* ושם מצויין האם הבדיקה חלה על הפריט כאשר הוא מיובא ביבוא אישי.

Sent from Tapatalk
הבעיה אינה סוגיית הסיווג. מי שמביא לך את החבילה לא ממש מביע אכפתיות לנושא היבוא האישי, כלומר בשפה פשוטה -הם שמים את החבילה בערימת "תבדקו ושלום".

השועל
14-04-22, 12:01
עוד אחת- שתי נאבות SKF שנרכשו ברוקאוטו בדרך לישראל- עם פדקס. אני הגשתי מסמכים במערכת "מסלול" והצהרתי שזו חבילת יבוא אישי- אני מחכה לראות מה יהיה.

[


בהצלחה עם פדקס... ספר איך היה וכמה עלה..

Yaron.nahum
14-04-22, 15:37
ראיתם את זה ?

לקוחות יקרים,

עד עכשיו, תהליך היבוא האישי של חלקי חילוף לרכב היה כרוך לפעמים בהוצאת אישור יבוא בהתאם לפריט המיובא. את אישור היבוא ניתן להוציא ישירות ממשרד התחבורה ללא עיכוב החבילה וללא תוספת תשלום או ע״י מפקח משרד התחבורה שהיה מבקר בנתב״ג פעם-פעמיים בשבוע - פעולה זו היתה כרוכה בעיכוב החבילה והיתה בתוספת תשלום.

בתקופה האחרונה לא היה ביקור מפקח בנתב״ג וחבילות המכילות חלקי חילוף לרכב עדיין מעוכבות.

בשבוע הבא יחל פיילוט עם נציג מעבדה פרטית לצורך מתן אישורי יבוא לאותן חבילות שנשלחו לישראל ללא הוצאת אישור משרד התחבורה מראש. העלות לבדיקה פרטית זו היא $22 + עלויות עיכוב החבילה במכס. הבדיקה זמינה עפ״י דרישת היבואן בלבד והיא תהיה כתחליף (אומנם בתוספת תשלום) לבדיקת מפקח שמשרד התחבורה העמיד לרשות היבואנים ללא תשלום.

לסיכום, האופציות העומדות לרשות היבואנים המעוניינים לייבא חלקי חילוף לרכב המצריכים אישורי יבוא הם:
1) לפני השילוח ארצה, להוציא אישור יבוא ממשרד התחבורה.
2) לאחר השילוח, הפניית החבילה לאישור מהמעבדה הפרטית בעלות $22 + עלויות עיכוב החבילה במכס.
3) להמתין עד להגעת מפקח התחבורה דבר שיגרור עלויות אחסון גבוהות מאחר והגעתו אינה עקבית כבעבר.


( פורסם על ידי דילטאס )

Sent from my DN2103 using Tapatalk


כמה טוב שיש תחרות , ב ushops זה ללא עלות בנתיים
137902

IlanHadar
10-05-22, 16:17
בהצלחה עם פדקס... ספר איך היה וכמה עלה..

וואו כמה שאתה צודק, אכלתי איתם חצץ ברמות של הזיה גרועה, לצורך הבידור אספר:

הזמנתי קומפרסור מרוקאוטו, החלק יקר כ- 1,000 דולר, לצערי אפשרות השילוח היחידה היתה פדקס, איזה טעות עשיתי. שילמתי 100 דולר למשלוח וקיוויתי לטוב, אז טוב לא היה כאן.

החלק יצא מארה"ב בזמן, תוך 4 ימים הגיע לנתב"ג וכאן התחלתי לאכול קש.
למזלי הייתי בחופשה בדיוק בזמן הסיפור, ככה שלא היתה לי בעיה להעמיד הרכב במוסך, לא תיארתי לעצמי כמה זמן יעמוד.

מגיע החלק לארץ, מתקשרים מפדקס, אומרים לי יעלה לך 80 ש"ח וגם אחסון לשחרר דרכנו מהמכס, אמרתי לכו על זה באהבה.

החלק בארץ יום ה' מזכיר, עברו רק 4 ימים, באמרת שאפו. עכשיו מתחילה הסאגה - אומרים משרד התחבורה מגיע רק יום ג' הבא, אחלה נחכה אין ברירה.

מגיע יום ג' שבוע אחרי, מישהו התעורר, למרות שהשלמתי את טופס ההצהרה שהיבוא הינו אישי לצריכה עצמית, על כתובת המשלוח של החלק רשמתי את כתובת המוסך, הרי אני בחו"ל והרכב במוסך. אז איזה גאון החליט שבגלל שכתובת המסירה היא מוסך אז היבוא הוא מסחרי. כמובן שהחלק לא שוחרר באותו יום. צריך לחכות שוב שבוע! טוב עובר שבוע מגיע יום ג' והחלק שוחרר, להזכירכם כבר שבועיים וחצי עברו. עכשיו מגיע החשבון, רק 2,000 ש"ח עבור מע"מ, מס קניה ועלות טיפול, לזכותם שאחסון לא חייבו.

אבל מה, הרכב כבר שבועיים וחצי עומד מחכה...

היה לי מזל, הייתי בארה"ב, ברוב יאושי מזה שהחלק תקוע, אמרתי אולי יהיה מוצא אחר, נמצא החלק כאן במקום. באמת מזל הרמתי טלפון לשירות של הרכב שם, אמרו לי תתקשר לזה ולזה יעזור לך, התקשרתי והופה! יש את החלק. רצתי לשם מהר, תוך שעה לקחתי. מגיע למקום ובעל הבית משלנו, יהודי חם, דובר עברית במבטא אמריקאי, חצי שעה ישבנו דיברנו, עשה הנחה יפה ושלח אותי לדרכי עם חיוך. אז אם מישהו מגיע למיאמי וצריך מקום לחלקים תסתכלו כאן (http://www.soflautoparts.com/)

הבאתי החלק במזוודה, למחרת חזרתי בארץ ישר רץ למוסך, שיתקין החלק.
מגיע יום ה' הרכב מוכן, הולך לקחת אותו, איך יוצא מהמוסך מתקשר שליח פדקס, החלק בדרך למוסך, יתקשרו אליך לתשלום, אמרתי לו תשמור אצלך תחזיר לנתב"ג.

מזכיר עברו שלושה שבועות.... הייתם חושבים שכאן הסיפור נגמר, אז לא!

עכשיו צריך להחזיר לרוקאוטו לקבל זיכוי, אין בעיה מילאתי הטופס, קיבלתי אישור, אמרו רוקאוטו שיחייבו אותי על המשלוח, בסדר אין ברירה.

עובר שבוע, החלק לא זז תקוע בפדקס נתב"ג. טוב מתקשר אליהם, אומרים לי אין לנו אישור מהספק לשלוח חזרה, אנחנו מחכים להוראות מפדקס ארה"ב. אם לא יגיע אישור עד מחר החלק יושמד!
אמרתי להם יש לי אישור באימייל, לשלוח אליכם? אמרו יש לך אישור, יופי, אז מעדכנים במחשב שמאושר...
עובר עוד שבוע, החלק עדיין עומד בנתב"ג, מחכה לצאת לדרכו חזרה.

חברים עבר חודש, חודש! והחלק עדיין מטייל בנתב"ג!

בקיצור מה אגיד לכם, באתר פדקס העולמי כתוב שחברת פדקס הוקמה לצורך:
He proposed a system specifically designed to accommodate time-sensitive shipments such as medicine, computer parts, and electronics

בתרגום חופשי - "עבור משלוחים עם רגישות בזמן, כמו מוצרי אלקטרוניקה". באמת לצערי נראה לי שהנהלת פדקס ישראל שכחה את המטרות לשמה קיימת החברה. תירוצים יש להם אין ספור שזה לא תלוי בהם ובלה בלה בלה.

מוטי ג.
10-05-22, 20:56
אני יודע שא' ב' של ייבוא אישי הוא משלוח לכתובת האישית, לא מקום העבודה ולא מוסך.
מקווה שלמדת לקח.

IlanHadar
10-05-22, 21:04
לא מסכים איתך מוטי, יש הצהרה שאתה ממלא שמפרטת בדיוק מי היבואן והשימוש. ההצהרה סופקה לפדקס מייד עם הגעת המשלוח, זה שמישהו לא קרא אותה או ישר חשב שאני שקרן זה עניין אחר.

לכתובת ה drop shipment אין לה שום משמעות. לראיה המשלוח שוחרר בסוף.

זה סתם עוד סיבה לעכב דברים בשביל לגבות עוד.

נדב42
10-05-22, 21:09
פדקס חזקים בעמלות שקר.

danob
20-05-22, 10:36
מה בנוגע לחלק מקורי משומש? פגוש אחורי במקרה הזה
האם חייב\לא חייב אישור?
הוא מעוכב כבר שבוע במכס
יש מה לעשות מעבר ללחכות לאישור?

ליאור

-->