צפייה בגרסה מלאה : מזגן שלא מקרר בעמידה של הרכב+ריח דלק+צריכה שגדלה לאחרונה סוזוקי גראנד ויטארה XL7
חברים יקרים שלום,
לאחרונה הג'מוס הוותיק התחיל להסריח מדלק (מורגש בעיקר בעמידה בסרק)
כמו כן יש עליה בצריכה.
לא הצלחתי לאתר בעין נזילה/דליפה.
אשמח לרעיונות להמשך חקירה!
בנוסף,המזגן (שהוא מפלצת רצינית, וגובר בקלות אפילו על קיץ באר שבעי) פיתח תכונה חדשה שלא היתה עד כה- בעמידה בסרק (רמזור, המתנה לילדים מחוץ לביה"ס) המדחס מפסיק לפעול. מדגיש- בעבר עבד בכל סיטואציה , כולל המתנות ממושכות.
כיצד מחזירים עטרה ליושנה?
תודה!!
הערכה בלבד בנוגע לצריכת הדלק, יש מצב שחיישן ה maf דורש ניקוי? אני חושב שהתערובת שלך עשירה מדי.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
יתכן...
זה משהו שאני יכול להגיע אליו/לנקותו עצמאית, או שמצריך מוסך?
תודה!
מה מצב מד הטמפ כשהמדחס מתנתק? כשהטמפ עולה מעל טמפ׳ מסוימת המחשב מכבה את המזגן כדי להוריד עומס.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מד הטמפרטורה יציב כסלע.
לא מדובר על התחממות שגורמת לניתוק המדחס.
תודה על תגובתך!
גם אם המד טמפרטורה לא זז, יתכן שהאוטו כן מעט מתחמם (אך לא מציג את זה בסקאלה של החום מנוע) ולכן מנתק את המדחס.
שאל אותי איך אני יודע.
גם אם המד טמפרטורה לא זז, יתכן שהאוטו כן מעט מתחמם (אך לא מציג את זה בסקאלה של החום מנוע) ולכן מנתק את המדחס.
שאל אותי איך אני יודע.
שואל!
וחשוב מכך, איך אני מאבחן שזו אכן הבעיה/פותר את העניין...
תודה!
המחוון והאות לכיבוי מדחס (עפ"י טמפ' מנוע), לא מקבלים חיווי מאותו חיישן
גם אם המד טמפרטורה לא זז, יתכן שהאוטו כן מעט מתחמם (אך לא מציג את זה בסקאלה של החום מנוע) ולכן מנתק את המדחס.
שאל אותי איך אני יודע.
מצד שני,
ברכב עם מד טמפרטורה/שעון, להבדיל מנורת ״עצור הכל המנע רותח״, ניתן לראות מתי זה מתרחש.
טמפ הניתוק מדחס ביום רגיל מתרחשת קרוב לקצה הסקאלה, כדי להוריד עומס מהמנוע, לא בטמפ תקין.
ואם הטמפ מנוע תקין, ייתכן ומה שתקול זה הרגש של המדחס.
טמפ הניתוק מדחס ביום רגיל מתרחשת קרוב לקצה הסקאלה, כדי להוריד עומס מהמנוע, לא בטמפ תקין.
מאיפה הבאת את זה ?
היה לך סוזוקי ויטרה / XL7 שאתה כזה נחרץ ?
בויטארה דור ראשון זה נכון - מילימטר לפני סוף הסקלה ה"תקינה" המזגן כבה.
הכי נכון זה להתחבר עם התקן obd ולראות מה הטמפרטורה שמחשב הרכב רואה.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
לא בויטארה, אבל אני עם רענן.
נתקלתי ביותר מרכב אחד במצב בו המזגן מנתק עקב טמפרטורה גבוהה, והמחוג של הרכב לא מראה התרגשות גדולה.
מצד שני,
מזגן גם מנתק עצמו לדעת במחסור גז, או בלחצים גבוהים (כתוצאה מטמפרטורה גבוהה במערכת המיזוג, אבל שלאבהכרח מביאה לעליה דראסטית בטמפ' המנוע).
ובכל מקרה קירור חלש, או קירור לסרוגין הוא תופעה קלאסית של מחסור בגז.
לצערך, בבאר שבע אין שפע של אנשי מזגנים שהייתי סומך עליהם (אתה יכול לחפש שרשור שלי מלפני מספר שנים. פעמיים נתקעתי בבאר שבע עם מזגן מסכן, פעם עם קורולה, ופעם עם הדיסקברי).
מצאתי:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/98341-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A6%D7%94-%D7%9C%D7%9E%D7%96%D7%92%D7%A0%D7%90%D7% 99-%D7%91%D7%91%D7%90%D7%A8-%D7%A9%D7%91%D7%A2
בויטארה דור ראשון זה נכון - מילימטר לפני סוף הסקלה ה"תקינה" המזגן כבה.
הכי נכון זה להתחבר עם התקן obd ולראות מה הטמפרטורה שמחשב הרכב רואה.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
חברי הטוב אתה טועה .
יכול להיות מהסיבה של השעטנז שנוצר בויטרה שלך.
אין לי חשק להתחיל לנבור בספרות והשרטוטים.
בעצם אולי העלתי את זה כאן בעבר.
רענן
גם בקצרה שהיתה לי קודם זה היה ככה.
מאיפה הבאת את זה ?
זה נכון לכל רכב שיש לו מזגן.
זו המטרה של מנגנון הניתוק כשמשדובר באירוע שקשור לחום מנוע.
והנה נדב אומר לך שזה קרה
(על אותו משקל, אתה מכיר לפרטים את מה שיש לנדב שאתה כזה נחרץ?!...)
האם זה בדיוק בקצה הסקאלה או קצת נמוך יותר, וואללה לא אתווכח איתך על הטמפ המדויק, אבל המנגנון מיועד להגן על המנוע בחום גבוה.
אם אתה רוצה לדקדק על קוצה של מעלה, בבקשה, אני לא בעניין של דיון כזה.
האם זה האירוע הנוכחי?
לא יודע, אבל בתהליך בחינת האפשרויות יש כמה אפשרויות ואני לא רואה שאתם מתקדמים.
בעצמך ציינת שהרגש חום של המדחס שונה מהמנוע, ולכן זה יכול לסייע בצמצום האפשרויות (כי בינתיים לא מתואר מקרה של התחממות המנוע).
(על אותו משקל, אתה מכיר לפרטים את מה שיש לנדב שאתה כזה נחרץ?!...)
במקרה הזה כן...
את הויטארה שלי קניתי מרענן ...
במקרה הזה כן...
את הויטארה שלי קניתי מרענן ...
ואת הויטרה השניה שהזכרת?
בלי קשר, מנגנון ניתוק המזגן בהתייחס לחום (לא תקלות מזגן עצמו כמו שאייל תאר), קשור להגנת המנוע.
ואם המנוע לא חם, והמזגן מקבל חיווי נפרד=יכול להיות שהרגש של המזגן נותן קריאה לא תקינה.
תודה מקרב לב לכל המגיבים!
יוצאים כעת לכיוון כללי ערד-מקווה שהמזגן לא יאכזב/שלא נעמוד הרבה בסרק.
נתתם לי כיווני בדיקה טובים,ואפילו מצאתי עבר עם "קורא נתוני מנוע" כך שאוכל להתקדם עם החזרה מהטיול.
מועדים לשמחה,וזמנים לטיול שמחים לכולם!!!
בויטארה יש שני חיישני חום שמותקנים אחד ליד השני:
אחד הולך ללוח השעונים והמחשב לא מודע אליו
השני הולך למחשב.
אם השני תקול או עם מגע רופף, זה יכול לגרום לתקלה כזו.
לא יודע מה יש ב- XL7 אבל בסבירות גבוהה שהמנגנון דומה.
לצערי לא במיטבי ולא מצליח למצוא את הקובץ. אבל,
כשהויטרה הייתה עדיין אוטומט ... והכל היה מקורי,
ב 3/4 סקאלה התנתק מדחס והופעלה המניפה החשמלית קבוע.
במחשבה שניה,
יש מצב שיש הבדל בין אוטומט לידני
(באוטומט "העסק" מתחמם יותר מהר והריצה לקו האדום מאד מהירה).
מבטיח לנסות למצוא הקבצים הטכניים בעוד כמה ימים
רענן
ב 3/4 סקאלה התנתק מדחס והופעלה המניפה החשמלית קבוע.
על ההבדל בין 3/4 ל״קרוב לקצה הסקאלה״ נזעקת?
תשמע.. אתה חי על הקצה של הדברים.
על ההבדל בין 3/4 ל״קרוב לקצה הסקאלה״ נזעקת?
תשמע.. אתה חי על הקצה של הדברים.
בוודאי.
קרוב לקצה הסקאלה (בסוזוקי) פותחים שרשור חדש,
לעשות אוברהול או מנוע מיבוא ...
גם לא.
ראיתי וחוויתי על בשרי, מנועים שרתחו... המחוג שבר את הסקאלה... ולאחר טיפול בבעיה לא נגרם שום נזק למנוע, הניסיון שלי מדבר על מנועי g13/6 בלבד.
וטרי מהשבוע שעבר, xl7 של חבר שנתקע בבוץ אימץ את הרכב... עקב פקק לא תקין.. הרכב איבד מים והתחמם.
שבוע לאחר מכן.. ובינתיים טפו טפו נראה שאין נזק.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
בויטארה יש שני חיישני חום שמותקנים אחד ליד השני:
אחד הולך ללוח השעונים והמחשב לא מודע אליו
השני הולך למחשב.
אם השני תקול או עם מגע רופף, זה יכול לגרום לתקלה כזו.
לא יודע מה יש ב- XL7 אבל בסבירות גבוהה שהמנגנון דומה.
אצלי בגרנד ויטרה דיזל (מודל 1999) יש 3 חיישנים.
אחד ללוח שעונים. השני למחשב הרכב והשלישי למחשב המזגן.
תודה מקרב לב לכל המגיבים!
יוצאים כעת לכיוון כללי ערד-מקווה שהמזגן לא יאכזב/שלא נעמוד הרבה בסרק.
נתתם לי כיווני בדיקה טובים,ואפילו מצאתי עבר עם "קורא נתוני מנוע" כך שאוכל להתקדם עם החזרה מהטיול.
מועדים לשמחה,וזמנים לטיול שמחים לכולם!!!
שלח לי דרך ווטסאפ תמונות של (אם יהי)DATA STREAM,FREEZE FRAME
בסרק ובמהירות~100קמ-תקבל מידה מה לעשות
תודה מקרה לב על המידע הנוסף, ועל ההצעות לסיוע!
מעדכן כי חזרנו היום מ3 ימים בכפר הנוקדים עם קצת טיולים מסביב.
מדווח כי המזגן קרר היטב גם בסרק ממושך (אישתי נשארה עם אחד הילדים ברכב כשירדתי עם השאר למסלול רגלי)
שונא תקלות שנעלמות.הנסיון מלמד שסופן להופיע שוב, דווקא ברגע הכי לא מתאים.
אבדוק מגעים ונתונים ואעדכן.
תודה וטיולים נעימים!!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.