התחברות

צפייה בגרסה מלאה : אחרי שיפוץ ברקסים (דראמים), שאלה למנוסים ממני



ש01
11-04-22, 12:05
נגרר ישן, 1994 2 סרנים כולל בלמים שכנראה שנים "אישורו" לו את הברקסים בטסט (מבלי לבדוק, כמובן).
שיפצתי את כל המערכת:
הפוש פול חופשי, אחרי גירוז (ימינה שמאלה בסיבוב וכמובן אחורה וקדימה).
כבלי הבלמים (4) הוחלפו בחדשים.
כל הדרמים עברו חריטה
כל הסנדלים הודבקו עם חומר הבלימה מחדש.
מיסבים תקינים נוקו וגורזו מחדש.

אחרי ההרכבה במשיכת הנדברקס הגלגלים תפוסים.
משחררים הנדברקס - מסתובבים, אבל עדין יש חיכוך והגלגל לא מסתובב חופשי לגמרי.
(המערכת מכאנית ולא הידראולית, לפני הרכבת הדראמים וידאתי שהיא עובדת).

השאלה:
מדוע החיכוך?
בהנחה שלא ניתן לשחרר יותר את מתיחת הכבל, החיכוך יעלם אחרי נסיעה קצרה?
או שהדבר לא תקין?
מה עושים?

תודה!

ehudzeelim
11-04-22, 12:16
נגרר ישן, 1994 2 סרנים כולל בלמים שכנראה שנים "אישורו" לו את הברקסים בטסט (מבלי לבדוק, כמובן).
שיפצתי את כל המערכת:
הפוש פול חופשי, אחרי גירוז (ימינה שמאלה בסיבוב וכמובן אחורה וקדימה).
כבלי הבלמים (4) הוחלפו בחדשים.
כל הדרמים עברו חריטה
כל הסנדלים הודבקו עם חומר הבלימה מחדש.
מיסבים תקינים נוקו וגורזו מחדש.

אחרי ההרכבה במשיכת הנדברקס הגלגלים תפוסים.
משחררים הנדברקס - מסתובבים, אבל עדין יש חיכוך והגלגל לא מסתובב חופשי לגמרי.
(המערכת מכאנית ולא הידראולית, לפני הרכבת הדראמים וידאתי שהיא עובדת).

השאלה:
מדוע החיכוך?
בהנחה שלא ניתן לשחרר יותר את מתיחת הכבל, החיכוך יעלם אחרי נסיעה קצרה?
או שהדבר לא תקין?
מה עושים?

תודה!

אם החיכוך חלש, כזה שאפשר לסובב את הגלגל בקלות עם היד והוא כמעט לא מאט כתוצאה מהחיכוך, אין בעיה.
אם החיכוך גדול מדי זה כמובן לא תקין, הבלם נשחק, מתחמם ואף יכול להינעל בנסיעה.
בדרך כלל הכיוון הוא עם כבל רפוי, אמור להיות רגולאז' בתוך הדראם ומכוונים עד לחיכוך קליל. אחר כך מכוונים את הכבל.
בתמונה שצירפתי תוכל לראות דוגמה לרגולאז' (adjustment screw), הכיוון על ידי סיבוב הגלג"ש בצד ימין שלו.
137864

ש01
11-04-22, 12:26
אם החיכוך חלש, כזה שאפשר לסובב את הגלגל בקלות עם היד והוא כמעט לא מאט כתוצאה מהחיכוך, אין בעיה.
אם החיכוך גדול מדי זה כמובן לא תקין, הבלם נשחק, מתחמם ואף יכול להינעל בנסיעה.
בדרך כלל הכיוון הוא עם כבל רפוי, אמור להיות רגולאז' בתוך הדראם ומכוונים עד לחיכוך קליל. אחר כך מכוונים את הכבל.
בתמונה שצירפתי תוכל לראות דוגמה לרגולאז' (adjustment screw), הכיוון על ידי סיבוב הגלג"ש בצד ימין שלו.
137864

אפשר לסובב את הגלגל עם היד, אבל הוא יעצור אחרי 1/4-1/2 סיבוב.
לא נראה לי תקין...

מה זה הרגולג' ואיך אני מכוון אותו?
המנגנון המכאני שאמור לפתוח את הסנדלים עובד, נמצא למטה.
בחלק העליון יש עוד איזה אלמנט - זה הרגולג'?
אני מניח שצריך לכוון איכשהו מבחוץ כשהגלגל מורכב?

ehudzeelim
11-04-22, 12:30
תראה בתמונה שהוספתי,
בדרך כלל יש בדראם חור שדרכו מכוונים בעזרת מברג את הרגולאז, גם כשהגלגל מורכב
אולי יש לך תמונה ללא הדראם, זה יעזור

ש01
11-04-22, 14:08
התמונה שלך לצערי לא עולה...
אנסה לצלם מאוחר יותר היום

תודה,

erezgur
11-04-22, 14:12
אני כן מצליח לראות את התמונה

נשלח מהנייד

סולי
11-04-22, 14:28
אני לא.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

erezgur
11-04-22, 15:18
מעניין... כעת גם אני לא רואה.


נשלח מהנייד

ehudzeelim
11-04-22, 17:53
באמת מעניין. העלתי שוב את התמונה, עכשיו רואים?137874

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ehudzeelim
11-04-22, 18:23
צירפתי תמונה נוספת, וסימנתי את הרגולאז' (הכיוון על ידי סיבוב גלגל השיניים)

137875

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

זוהר לב
12-04-22, 08:22
לפני שאתה מבצע כיוונון כלשהו מציע לך לקחת את הנגרר לסיבוב קצר ולהפעיל את הבלמים מס' פעמים
כי לאחר שיפוץ והרכבה הרפידות לא ממורכזות ופעולה זו תמרכז אותם. אח"כ תבצע כיוונון.

ש01
12-04-22, 22:50
אהוד זהר תודה!

אמרו לי גם שאולי חיזקתי את הבורג יותר מידי...
בכל מקרה אשמע לזהר, אסע (עם משקל) קצת במושב ואבדוק.

מעניין, לגרז את הרגולג' והחלק שמרחיב את הבלמים?

ש01
24-04-22, 14:45
רק בשביל לסגור את הנושא, אתמול סופסוף היה זמן פנוי ל"משחקים"

מסתבר שאצלי בנגרר הרגולגז' קצת שונה, ויש בורג שהראש שלא מאחורי הדראם-מבחוץ.
בוקסה 15 מ"מ, קצת לשחרר בכל גלגל - והגלגלים מסתובבים חופשי.
מרים אמברקס - אי אפשר לסובב ביד.

חוצמזה, גם האום שמחזיק את הדראם במקום לא צריך להיות מחוזק מאוד בכוח...

תודה לכולם,
למדתי עוד דבר

איל מ
24-04-22, 17:19
אי אפשר לסובב ביד זה לא אומדן.
גרירה כשהגלגלים נעולים יותר טוב.

-->