PDA

צפייה בגרסה מלאה : דפרנציאל עם נעילה אוטומטית, האם מתאים למתחילים?



Johnathan
14-04-22, 02:48
שלום,
ביצעתי חיפוש בפורום, ולא הצלחתי למצוא תשובה חד משמעית,
הרבה מידע לגבי סיקסים נעולים, חריקות בצמיגי 32 ,פה ושם מישהו ששואל לגבי "דריפטינג", לא מה שרציתי לדעת...
אז אשאל כאן
ראשית, לשאלון ( עניתי על מה שנראה לי רלוונטי ).

1 תקציב
התקציב הוא עד 50K כולל ישור קו.
הוצאות אחזקה קבועות של רכב, לא קשורות לתקציב זה ונלקח בחשבון.

2. גודל / קיבולת הרכב
לזוג

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. נסועה צפויה לשנה: 8K לשנה בערך.
ב. רכב ללכת לסופר, ולטיולים בכל רחבי הארץ.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
-> הכל יעשה במוסך ייעודי שמתמחה ב 4X4 , אני יודע להחליף פנצ'ר לבדוק שמן\מים ולהפסיק לנסוע כשעולה החום מנוע.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
-> גר קרוב להמון מוסכים וספקי חלפים.


4. אופי השימוש והטיולים:

א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
-> לנסוע לקניות, לבקר משפחה מחוץ לעיר, ולגבי טיולים בתור התחלה מסלולים בטבע, נסיעה בחולות\דיונות שליד הבית (גר 5 דקות מדיונה ), טיולי נוף, בשלב יותר מאוחר אחרי שאצבור קצת בטחון ונסיון מעניין ללמוד לעשות מסלולי זחילה.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
-> לא.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
-> איזור הדרום\שפלה, טיולי יום, או מסלולים שיש מקומות לינה מסודרים באיזור.



5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

לא משנה אוטומט או ידני.
לא דיזל
חייב מזגן ( אחרת זה לא יהיה לזוג יותר.. ).


6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

לא מסתכל על SUV למניהם,
אני מסתכל על ג'ימני שמסתדר לי בתקציב, מקריאה בפורום סוזוקי כאן, נשמע שמתאים (חפרתי את הפורום).

בהתאם לכך
בדקתי עם מספר מוכרים פוטנציאלים, אבל אני לא יודע ממה להזהר.
כמובן, שלפני הרכישה, אני לוקח לבדיקה במכון מורשה שמתמחה בבדיקות 4X4.

יש ג'ימני אחד על הכוונת שמגיע עם נעילה קבועה קדימה+אחורה, האם זה יתאים לי טכנית כמתחיל?
ושאלה נוספת, האם יש לכם המלצה לדגם אחר, או כל תובנה תתקבל בברכה.

חנן-ג'יפולוג
14-04-22, 08:07
ברגע שכתבת למטה ג'ימני עם שתי נעילות קבועות אז ברור שמדובר בנעילות אוטומטיות. עם סרן קדמי נעול קבוע הרכב לא היה מסתובב.

אז עוד לפני שאישרת אני מתקן את הכותרת מ"קבוע" לאוטומטי.

במידה ואתה צריך הבהרה על ההבדל יש כתבת מבוא לנעילות דיפרנציאלים כאן באתר.
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1113-jeepolog-archive

נדב42
14-04-22, 08:35
לא תקבל על זה כאן תשובה אחת ברורה, כי הדעות על זה חלוקות וזה ויכוח ישן נושן בין חברי הפורום.

מכיוון שההתלבטות היא לגבי רכב ספציפי - העצה הכי טובה שאני יכול לעוץ לך היא לבקש מהמוכר לנהוג ברכב, במיוחד בסביבה עירונית עם הרבה פניות וכיכרות מהסוג הקטן, בהן תנסה פניות שמאלה/פרסה/הקפה שלמה - אתה כבר תרגיש בעצמך את הנעילות ותוכל להחליט האם זה מתאים לך או לא.

לגבי הנעילה הקדמית - אם יש נועל טבור ("לוקר") אז זה משפר משמעותית את הנהיגה בכביש - אלא שאז כדאי לבקש מהמוכר גם לעשות סיבוב קטן בשביל/משטח כורכר ולבדוק איך אתה מרגיש עם הרכב גם כשהלוקר משולב.

בהצלחה [emoji846]

erezgur
14-04-22, 09:50
ברוך הבא,
קצת בלבלת אותי, מצד אחד זה שרשור של התייעצות לבחירת סוג רכב השטח המתאים לך, אבל מצד שני אתה כנראה מנסה להבין האם רכב ספציפי שראית מתאים לך. בדרך כלל אלו שני שרשורים נפרדים....

לגבי התייעצות על סוג הרכב, אם אני מבין נכון מבין השורות, אתה מחפש רכב לטיולים קלים, נסועה מעטה מאד ללא אתגרים. לא בטוח שהייתי בוחר ברכב שטח ששופר מאד (נעילה כפולה) והוא יחסית ספרטני.


נשלח מהנייד

Tzvika-Pick
14-04-22, 11:15
ברגע שכתבת למטה ג'ימני עם שתי נעילות קבועות אז ברור שמדובר בנעילות אוטומטיות. עם סרן קדמי נעול קבוע הרכב לא היה מסתובב.

אז עוד לפני שאישרת אני מתקן את הכותרת מ"קבוע" לאוטומטי.

במידה ואתה צריך הבהרה על ההבדל יש כתבת מבוא לנעילות דיפרנציאלים כאן באתר.
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1113-jeepolog-archive

במחילה מכבודך כמהנדס רכב בכיר, היה לי ג'ימני עם סרן קדמי נעול קבוע. הרכב אכן התקשה להסתובב אבל וואלה... לא תמיד נסעתי ישר.

זאת פרקטיקה די מטופשת אבל קיימת בשוק הג'ימנים, במקום להתקין נעילה קדמית אוטומטית בכמה מאות שקלים פשוט מרתכים את הדיפרנציאל הקדמי. על הכביש ב-2X4 זה לא משפיע כי הלוקרים חופשיים. בשטח, כשהלוקרים ננעלים, בהחלט מרגישים את הגה קשה אבל עד 40 קמ"ש זה די נסבל. בדיעבד ברור לי שאם אני הייתי מרכיב את הנעילה הייתי מעדיף נעילה אחורית נשלטת או אוטומטית. בפועל ככה קניתי את הרכב ולא מצאתי צורך לפרק את הנעילה הקדמית בתקופה שהרכב היה אצלי.

שחר גרינברג
14-04-22, 11:18
מהיכרות גם עם ג׳מני עם סרן קדמי מרותך

זה מעייף בשטח הגה קשה ורדיוס סיבוב גדול.

אבל אם הרכב במצב טוב תוכל בעלות נמוכה לחזור לסרן קידמי פתוח


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
14-04-22, 11:23
צביקה, גם לי היה דיפ' קדמי מרותך לשבועיים. הייתי פעם צעיר מטומטם.

אם רדיוס סיבוב של בואינג 747 נחשב בעיניך ל"מסתובב", אז כן, הרכב מסתובב. אף אדם שפוי לא יסע ברכב כזה על בסיס קבוע.


עם זאת, במידה שהשואל יאשר שהכותרת המקורית היתה נכונה, ומדובר באמת ברכב עם שתי נעילות קבועות, אני אחזיר אותה. אין לי בעלות בלעדית על מעשים מטומטמים.

hadtomer
14-04-22, 12:02
ממצב- מזל טוב על ההחלטה

אני מתייחס בדברי רק לנושא הנעילה ולא לנושא הרכב-כי ניכר שהתכוונת לתחושתי לשני נושאים נפרדים- אני כאמור מתייחס לאחד.

תתחיל בקריאת מאמר מעניין זה



https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1113-jeepolog-archive



1. אני רחוק מאוד מלהיות בעליו של ג'ימני, אבל למיטב זכרוני אין להם אפשרות להתקין נעילה אוט' בסרן קדמי. עם זאת, סביר להניח שאני לא מעודכן.

2. אם אתה נכנס לשטח פעם ראשונה- טוב תעשה אם קודם כל תיסע על רכב כזה,כלומר נעול. הדיון על נעילות אוטומטיות כן/לא החל במהלך מלחמת העולם השניה, כשהנעילה האוטומטית הראשונה הותקנה ברכבים של הצבא הגרמני וחמש דקות לאחר מכן הרמן גרינג ציין בפני ארווין רומל שזה עובד אבל עושה תיק תיק תיק בסיבובים. רומל טען שזה לא מפריע לו - גרינג טען שזה עיניין של כיוון. יש מי שטוען שבגלל העיסוק האינסופי בדיונים על נעילות-הגרמנים הפסידו את המלחמה. בכל הקשור בדיונים האלה, הבה ואחסוך לך את זיוני השכל- אין תשובה אבסולטוית האם זה טוב או רע והישועה לא תגיע מהאינטרנט. סע על האוטו. בלי זה אתה לא תדע.

3. אני כן יכול לומר לך שלרתך סרן זה פתרון שקשה לי להתייחס אליו בלי שאנשים יטענו שהכינויים שאני משתמש בהם הם מעליבים ולא מומלץ לכתוב אותם באינטרנט או במקום פומבי, גם אם זה חצי פורום של החבר'ה. בכל רכב מרותך סרן עליו נסעתי-זה היה סיוט שגרם לי לתהות האם הוריו של המרתך היו בני דודים מדרגה ראשונה או סתם אחים.

4. הכי טוב להתחיל עם רכב שאינו מרותך מקדימה, אינו נעול מקדימה, אינן כלום מקדימה. אני יודע שיש הרבה אנשים שטוענים שהכי טוב להתחיל עם רכב שהוא פשוט סטנדרטי מהקופסה- וזו תפיסה שהיא נכונה כי אתה מתחיל עם דף חלק, אבל כמו שאומרים- לא מסתכלים בפיו של סוס שקיבלת במתנה. קיבלת רכב עם השדרוג הזה שהוא סביר ולא משוגע? תגיד תודה. כאן יש לך סרטון קצר שממחיש את ההבדל בין רכב נעול ללא נעול באופן יפה

https://www.youtube.com/watch?v=AXZqWt5JhYk&ab_channel=S%C3%A9rgioVieira

גיא
14-04-22, 18:30
כשאני קניתי את רכב השטח הראשון שלי אי שם בהתחלת שנות 2000, זה היה סמוראי עם 2 נעילות אוטומטיות.
פחדתי מזה כמו שאתה חושש מזה ובקשתי לפרק אותן.

קניתי את האוטו ללא נעילות ואת הנעילות בקופסה בצד ..

לא עברו חודשים רבים ( חודשיים שלושה ) והרכבתי את הנעילות .. קודם האחרוית ואחרי זה הקדמית ...

בדיעבד, היה מיותר לפרק אותן.

זה האינפוט שלי בכל מקרה ..

Johnathan
20-04-22, 07:14
תודה רבה לכולם על התגובות :)
למעשה עזרתם לנו לגבש החלטה יותר מושכלת,
כל הדיון למעשה הסתכם במה נוח ומה פחות נוח,
מאחר ואני לא היחיד שיהיה על הרכב,
הלכנו לבדוק כמה רכבים, נעולים, לא נעולים, מולחמים ואוטומטיים, והגענו למסקנה שהדגם ג'ימני לא מתאים ( מבחינת מקום בתא הנוסעים ).


אנחנו מסתכלים עכשיו על ויטארה, הבנתי שזו חייה אחרת, ואפילו לא נחשב לאותה קטגוריה, אבל בין השורות,
נראה שזה יתאים בהחלט לצרכים שלנו.
שוב, תודה לכולם!

עכשיו רק למצוא את המתאימה, אפתח אשכול חדש בהתאמה במידה ויהיו לי שאלות נוספות,
מחיפוש בפורום הבנתי לחפש דגם שיש לו ESP שיועיל בשטח כי אין נעילות(?).

מאוד עזרתם לנו!!

erezgur
20-04-22, 09:16
עכשיו רק למצוא את המתאימה, אפתח אשכול חדש בהתאמה במידה ויהיו לי שאלות נוספות,
מחיפוש בפורום הבנתי לחפש דגם שיש לו ESP שיועיל בשטח כי אין נעילות(?).


"ויטרה" זה שם (או חלק משם) של רכב של היצרן סוזוקי שיש לו מספר דורות לאורך הזמן עם הבדלים משמעותיים מבחינת יכולות השטח בין הדורות הללו.

אם אתה מחפש פשרה בין יכולות סבירות בשטח לבין גיל הרכב (חדש ככל האפשר) - אתה מדבר על גרנד-ויטרה מהדור הקודם, זה שמגיע עם הילוך כח.

לגבי ה- ESP - הבנת לא נכון! ה-ESP היא מערכת בטיחותית לנסיעת כביש (מניעת החלקה במצבי חוסר אחיזה וכו') אבל בשטח חשוב לנתק אותה כי היא רק פוגעת באפשרות שלך להתקדם בתנאים מסויימים.

לדעתי טוב תעשה אם לפני קבלת החלטה תתייעץ כאן אצלנו ותעשה קצת שיעורי ביית - משתי ההודעות שלך ניכר שאתה עדיין פחות מכיר את החומר (וזה לגמרי טבעי, מובן ומשותף לכל אחד מאיתנו בשלבים הראשונים), אבל עלול לקבל החלטה שגויה בשל כך.
מכיון שלמיטב זכרוני אתה מחפש רכב לטיולים קלים - אל תתרכז כרגע בנושאים כמו נעילות. יש מספיק רכבים שיאפשרו לך חוויית שטח טובה וכניסה חלקה לעולם הזה.

שמעון.פ
20-04-22, 09:52
מניסיון אישי, ה-ESP בשטח מגביל מאוד
בנסיעה מהירה בשטח תחוח.
(הוא מפחית הספק מנוע)
אולם במעברים איטיים עם הצלבות, הוא עושה נפלאות.

raanan
20-04-22, 12:09
לגבי ה- ESP - הבנת לא נכון! ה-ESP היא מערכת בטיחותית לנסיעת כביש (מניעת החלקה במצבי חוסר אחיזה וכו')
הרשה לי לתקן אותך ארז היקר !
מערכת ESP היא מערכת בקרת יציבות

מטרתה העיקרית להחזיר אותך לשליטה ברכב כגון מניעת סבסוב (צלחת)
שנגרם מניסיון התחמקות ממכשול על הכביש.

רענן

גיא
20-04-22, 12:16
רשמתם את אותו דבר.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

erezgur
20-04-22, 12:46
הרשה לי לתקן אותך ארז היקר !
מערכת ESP היא מערכת בקרת יציבות

מטרתה העיקרית להחזיר אותך לשליטה ברכב כגון מניעת סבסוב (צלחת)
שנגרם מניסיון התחמקות ממכשול על הכביש.

רענן
האם זו מערכת ש"מפצה" על היעדר נעילות בעת נסיעת שטח?
מה שכתבת מדוייק ולכך התכוונתי בהגדרה (שאולי פחות מדוייקת) בתגובה שלי.

raanan
20-04-22, 12:55
האם זו מערכת ש"מפצה" על היעדר נעילות בעת נסיעת שטח?
מה שכתבת מדוייק ולכך התכוונתי בהגדרה (שאולי פחות מדוייקת) בתגובה שלי.

בעיקרון לא, המערכת שמפצה היא TC (בקרת משיכה).
אבל הכל למעשה משולב ועל בסיס ה ABS

בהרבה רכבים צריך ממש להבין את הניואנסים ואיך מכבים כל מערכת ומתי.
לא תמיד יש כיבוי טוטאלי אלא הורדת רגישות והתערבות המערכת לנהג.

אני אישית,
בכל התנעה מנתק כל המערכות למעט ABS .
נא לא לראות בזה המלצה לנהיגה נכונה.

רענן

-->