צפייה בגרסה מלאה : מצבר ליתיום לתא המנוע
האם אנחנו בדרך לקפיצה טכנולוגית?
מצב סרטון השוואה של מצבר ליתיום מול אופטימה צהוב.
https://www.youtube.com/watch?v=YNz7BcBvCrU
חנן-ג'יפולוג
15-04-22, 00:32
25 דקות!
שיהיה בריא. לא עמדתי בזה. יש תקציר מנהלים?
יש לי בטנדר, עוד מעט שנתיים, מצבר ליתיום DIY בארגז במקום המצברים המקוריים.
בניתי שני מצברי ליתיום למכוניות הפרטיות שלי, ואני מחכה שמצברי החומצה עופרת שלהן ימותו, כדי להתקין אותם, בתא המנוע. הטמפ' שם לא אידאלית לליתיום, אבל היא גם לא אידאלית כלל לחומצה עופרת. מאמין/מניח שזה עדיין יתן תמורה עדיפה בהרבה. מצפייה ברשת נראה שאני אהיה רחוק מלהיות הראשון בעניין הזה.
25 דקות!
שיהיה בריא. לא עמדתי בזה. יש תקציר מנהלים?
יש לי בטנדר, עוד מעט שנתיים, מצבר ליתיום DIY בארגז במקום המצברים המקוריים.
בניתי שני מצברי ליתיום למכוניות הפרטיות שלי, ואני מחכה שמצברי החומצה עופרת שלהן ימותו, כדי להתקין אותם, בתא המנוע. הטמפ' שם לא אידאלית לליתיום, אבל היא גם לא אידאלית כלל לחומצה עופרת. מאמין/מניח שזה עדיין יתן תמורה עדיפה בהרבה. מצפייה ברשת נראה שאני אהיה רחוק מלהיות הראשון בעניין הזה.ברור שאפשר לבנות.
הבדיקה שלו אורכת 25 דק כי היא מקיפה הרבה השוואות לאופטימה (עומס, עוצמת התנעה, ביצועים לאחר הקפאה ועוד).
הרעיון היה האם מגיעים מוצרים לשוק בדמות מצבר להחלפה מול מצבר עופרת מקורי כשלמצבר הליטיום מתווסף בקר טעינה מובנה (אם אני הבנתי נכון) שמביא אותו ל 13.6 וולט במנוחה ותחת עומס עד ל 10% האחרונים.
אחת השאלות האם מוצר מדף כזה יכול להחליף מערכת 2 מצברים + בקר לרכב עם צרכני לילה (מקרר, תאורה ,משאיבת מים ) בשימוש ממוצע.
איך המצבר חי בחום תא המנוע ?
האם קיים בישראל? מחיר?
Sent from my IN2013 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
15-04-22, 13:44
יש בקינן קמפינג מצברי ליתיום שונים לקרוואנים. לא התעמקתי במפרט, כשהשאלה העיקרית שצריכה להישאל היא האם הbms שלהם יכול לתמוך בזרם התנעה/כננת.
הם יקרים מאוד, ולכן אני בונה את שלי בעצמי. זה יוצא לי באיזור ה13 ש"ח לכל אמפר-שעה.
לגבי העמידות בחום בתא המנוע, אני חושב שהמסקנה ארוכת הטווח תהיה שהעמידות תיפגע, אז הם יחזיקו פחות מ20 השנים שהם אמורים להחזיק בתנאים נוחים יותר.
יש כבר רכבים סטנדרטיים, יונדאי איוניק (לא איוניק 5) שמותקנים בהם מצברי התנעה מליתיום בתא הנוסעים. גם שם לא מאוד נעים להם בצהרי אוגוסט בדובאי, והם שורדים בינתיים. היצרן מצהיר על תוחלת חיים של 300000ק"מ/20 שנה.
יש גם סרטונים של אוסטרלים עם מצברי ליתיום בתא המנוע. קצת טרי מלהסיק מסקנות.
הערה על הסרטון, הוא שיווקי לחלוטין
חנן הbms צריך גם לעמוד בטעינה מהאלט לא?
לdcs האוסטרלית יש כבר 3 שנים מצברים בשוק שנועדו לעבוד בתא מנוע, הם מצהירין וגם נותנים אחריות לכך.
המחיר... מה שהאופטימה עולה בארץ בשח רק בדולר אוסטרלי.
נועד לעבודת כננת ובתא מנוע ומאפשר טעינה ישירה מהאלט'.
מוזמנים להתרשם מהנתונים באתר היצרן:
https://www.deepcyclesystems.com.au/product/12v-80ah-extreme-battery/
https://youtu.be/GPm696qiIEw
https://youtu.be/_t09VjQN7T4
https://youtu.be/FbStDC-7Q9E
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
15-04-22, 14:13
אם הוא יודע לעמוד ב400 אמפר של כננת, הוא כנראה יעמוד גם בעשרות אמפ' מהאלט'. בכל מקרה, כדאי לבדוק את כל הנתונים.
אני חושב שההגדרה לטעינה וצריכה שונה בכל הbms שהסתכלתי עליהם.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
15-04-22, 14:33
צודק, אבל אני לא זוכר שראיתי בזה פערים גדולים כמו היחס בין זרם טעינה וזרם כננת.
בכל מקרה, לבדוק.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.