צפייה בגרסה מלאה : ג'ימני 2007 מתחמם בעמידה ואחרי כיבוי מנוע
שלום לכל המומחים והמומחות
חג שמח
אתחיל בתאור התקלה ואז אפרט את היסטוריית הרכב
ג'ימני 2007 אוטומט
תאור התקלה: 2 תסמינים שאני מזהה כרגע ולהרגשתי קשורים זה בזה:
א. לפני יומיים (היה יום חם ) אחרי נסיעת כביש של כחצי שעה ללא עומס מיוחד, כיביתי את הרכב ואחרי בערך 5 דקות באתי להניע שוב , סיבבתי חצי סוויץ ושמתי לב שחום המנוע נמצא בקצה הסקלה. ניסיתי להניע בכל מקרה בשביל להכניס לפעולה את מערכת הקירור אך ללא הצלחה. חיכיתי כמה דקות, המנוע התקרר כבוי ואז הנעתי. (חשוב לציין שבמהלך הנסיעה עד כיבוי המנוע, היה חום המנוע תקין לחלוטין).
ב.לאחר מכן, יצאתי לנסיעה ארוכה ושמתי לב שבעמידה עם מזגן (ברמזור לדוגמא) המנוע מתחמם, וברגע שאני מכבה את המזגן הוא מתקרר דיי מהר והמחוג חוזר למקומו במרכז הסקאלה.
הייתי בדרך ליומיים במדבר, בחרתי שלא לקחת את הסיכון ושאר הטיול היה ללא מזגן כלל (כיף גדול). במהלך הנסיעה המנוע לא התחמם - לא בדקתי בזמן שהרכב כבוי.
היסטוריית הרכב:
הרכב אצלי 6 שנים -80 אלף ק"מ, במהלכם הוחלפו רדיאטור, משאבת מים וכמובן עוד כל מיני שלא אפרט כי לא נראה לי רלוונטי.
1. לפני כ4 חודשים הוחלף מנוע למנוע זהה, אחרי 240 אלף ק"מ - הקודם היה מתחמם לעיתים קרובות ובבדיקה של כמה מוסכים - גם כאלו אשר מתמחים בג'ימני - הבעיה הייתה שהלך מנוע.
2. בעקבות המנוע החדש הוחלף גם טרמוסטט(מקורי), פאן קלאץ'(מקורי) ורדיאוטר(חליפי באיכות גבוהה).
אשמח מאוד לשמוע מה אתם חושבים ורעיונות לפתור את הבעיה ?
סיפור ארוך ...
אבל לי לא מובן מה השאלה ?
תבדוק את מאוורר המזגן, האם נכנס לפעולה כשאתה מדליק מזגן - אמור לעבוד כל עוד המזגן על קירור.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מעדכן ומדייק את השאלה:
בכל עצירה, המנוע מתחמם . אני מעביר לP ולוחץ על הגז ואז הוא חוזר דיי מהר לטמפרטורה הנורמלית.
האם למישהו יש רעיון למה המנוע מתחמם בעצירות ?
תודה לכל העונים
תבדוק את מאוורר המזגן, האם נכנס לפעולה כשאתה מדליק מזגן - אמור לעבוד כל עוד המזגן על קירור.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה על המענה,
בדקתי. המאוורר עובד, אבל עכשיו בכל עצירה המנוע מתחמם בלי קשר למזגן
Sent from my iPhone using Tapatalk
אוו, עכשיו מתיחל להיות מובן מה הבעיה הנוכחית (ללא סיפורי האתמול והעבר).
אז מזגן רק מחריף הבעיה כי מיוצר (ע"י המעבה) עוד עומס חום שיש לפנות.
בכל עצירה, המנוע מתחמם . אני מעביר לP ולוחץ על הגז ואז הוא חוזר דיי מהר לטמפרטורה הנורמלית.
מה שאתה מתאר תקלה אפויינית לפאן קלאץ.
יש לך פאן קלאץ ? אם כן, חפש פה באתר כיצד לבצע בדיקה.
אפשרות שניה פחות (ראלית) משאבת מים
בהצלחה
רענן
- - - Updated - - -
א. לפני יומיים (היה יום חם ) אחרי נסיעת כביש של כחצי שעה ללא עומס מיוחד, כיביתי את הרכב ואחרי בערך 5 דקות באתי להניע שוב , סיבבתי חצי סוויץ ושמתי לב שחום המנוע נמצא בקצה הסקלה. ניסיתי להניע בכל מקרה בשביל להכניס לפעולה את מערכת הקירור אך ללא הצלחה. חיכיתי כמה דקות, המנוע התקרר כבוי ואז הנעתי. (חשוב לציין שבמהלך הנסיעה עד כיבוי המנוע, היה חום המנוע תקין לחלוטין).
החלק הזה בסיפור סותר את עניין הפאן קלאץ.
נוזל קרור לא חסר משמעותית ? (ברדיאטור , לא במיכל עודפים)
מעדכן
Sent from my iPhone using Tapatalk
האם שני החשבונות הללו שייכים לך?
אם כן - אני מניח שהסיבה היא (כמו אצל מספר חברים אחרים בפורום) - שימוש בחשבון שלך בטאפאטולק בעת ההתחברות לפורום.
קל מאד לשנות את זה, יש לשים לב שאתה יכול לשלום מתוך היישום על החשבון עימו אתה מתחבר לפורום ולהגדיר לו לעבור עם החשבון הקיים (Matandes) ולא עם חשבון ה tapatalk שלך (MatanR).
הוספתי הסבר קצר כיצד לעשות זאת - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/123985
אוו, עכשיו מתיחל להיות מובן מה הבעיה הנוכחית (ללא סיפורי האתמול והעבר).
אז מזגן רק מחריף הבעיה כי מיוצר (ע"י המעבה) עוד עומס חום שיש לפנות.
מה שאתה מתאר תקלה אפויינית לפאן קלאץ.
יש לך פאן קלאץ ? אם כן, חפש פה באתר כיצד לבצע בדיקה.
אפשרות שניה פחות (ראלית) משאבת מים
בהצלחה
רענן
- - - Updated - - -
החלק הזה בסיפור סותר את עניין הפאן קלאץ.
נוזל קרור לא חסר משמעותית ? (ברדיאטור , לא במיכל עודפים)
פאן קלאץ חדש מקורי- הוחלף לפני חודש. מבחינת נוזל קירור אין חוסר משמעותי
Sent from my iPhone using Tapatalk
היסטוריית הרכב:
הרכב אצלי 6 שנים -80 אלף ק"מ, במהלכם הוחלפו רדיאטור, משאבת מים וכמובן עוד כל מיני שלא אפרט כי לא נראה לי רלוונטי.
1. לפני כ4 חודשים הוחלף מנוע למנוע זהה, אחרי 240 אלף ק"מ - הקודם היה מתחמם לעיתים קרובות ובבדיקה של כמה מוסכים - גם כאלו אשר מתמחים בג'ימני - הבעיה הייתה שהלך מנוע.
2. בעקבות המנוע החדש הוחלף גם טרמוסטט(מקורי), פאן קלאץ'(מקורי) ורדיאוטר(חליפי באיכות גבוהה).
מצטער ! יכול להיות שאצלי הבעיה בהבנה (יש לזה כרגע סיבות אוביקטיביות) ,
אני שוב קורא את ההודעה שלך ומבין :
א. הרכב אצלך 6 שנים עשית 80 אלף קמ' עם המנוע הקודם,
סה"כ XXX אלף קמ' עד שהוחלט להוציאו עקב התחממות.
(נתון היסטוריה שפחות רלוונטי)
ב. החלפת למנוע מפירוק.
פה לא מובן לי,
המנוע מפירוק היה כבר עם 240 אלף קמ' ? אם כן,
זה כבר מנוע עייף ואין יותר מידיי לצפות ממנו.
ובכל זאת,
נראה כאילו את התקלה אתה סוחב מהמנוע הישן ובעצם לא פתרת דבר בהחלפת מנוע.
האם אני צודק ?
רענן
האם שני החשבונות הללו שייכים לך?
אם כן - אני מניח שהסיבה היא (כמו אצל מספר חברים אחרים בפורום) - שימוש בחשבון שלך בטאפאטולק בעת ההתחברות לפורום.
קל מאד לשנות את זה, יש לשים לב שאתה יכול לשלום מתוך היישום על החשבון עימו אתה מתחבר לפורום ולהגדיר לו לעבור עם החשבון הקיים (Matandes) ולא עם חשבון ה tapatalk שלך (MatanR).
אני אולי אכתוב הסבר מצולם כיצד לעשות זאת בפורום התמיכה הטכנית שלנו...
קרה לי כיוון שלא הצלחתי לשחזר סיסמא. כעת העניין סודר וחזרתי למשתמש המקורי.
תודה רבה
Sent from my iPhone using Tapatalk
מצטער ! יכול להיות שאצלי הבעיה בהבנה (יש לזה כרגע סיבות אוביקטיביות) ,
אני שוב קורא את ההודעה שלך ומבין :
א. הרכב אצלך 6 שנים עשית 80 אלף קמ' עם המנוע הקודם,
סה"כ XXX אלף קמ' עד שהוחלט להוציאו עקב התחממות.
(נתון היסטוריה שפחות רלוונטי)
ב. החלפת למנוע מפירוק.
פה לא מובן לי,
המנוע מפירוק היה כבר עם 240 אלף קמ' ? אם כן,
זה כבר מנוע עייף ואין יותר מידיי לצפות ממנו.
ובכל זאת,
נראה כאילו את התקלה אתה סוחב מהמנוע הישן ובעצם לא פתרת דבר בהחלפת מנוע.
האם אני צודק ?
רענן
היי רענן, אנסה להיות תמציתי יותר בפעם הבאה . תודה על ההעמקה בכל מקרה.
א. סה״כ 240k עד שהוחלט להוציאו
ב. המנוע החדש אכן מפירוק. ק״מ מדוייק לא ידוע אך פחות מ100k לפי המוסכניק.
ואתה צודק, לגמרי נראה שזו אותה הבעיה שאני סוחב עוד מהמנוע הישן.
לדעתי זו בעיה שהביאה למותו של המנוע הישן, ואם לא תיפתר תביא גם למותו של החדש.
לפני החלפת המנוע, הוחלפה משאבת מים ולאחר החלפת המנוע הוחלף גם הטרמוסטט,רדיאטור ופאן קלאץ׳
Sent from my iPhone using Tapatalk
ואתה צודק, לגמרי נראה שזו אותה הבעיה שאני סוחב עוד מהמנוע הישן.
לדעתי זו בעיה שהביאה למותו של המנוע הישן, ואם לא תיפתר תביא גם למותו של החדש.
לפעמים צריך ללכת אחורה (תרתי משמע) ולהסתכל על התמונה מרחוק...
איזה שינויים יש ברכב לעומת ג'ימני מקורי ?
א. מידת צמיג (אם לא שונו יחסי העברה)
ב. תוספת משקל (פגושי ברזל, מיגונים, מגירות ברזל מאחור וכו')
ג. חסימות זרימת אוויר מקדימה לאחור כולל מתחת לרכב
(פגוש, כננת ואיך היא מורכבת, מיגון מיצרן מוכר או איזה תכנון וייצור עצמי)
אם שללת בעיה מהסעיפים שלעיל,
ובנוסף אתה כבר עם רדיאטור, פקק רדיאטור, פאן קלאץ, משאבת מים, טרומסטט, הכל חדש,
הייתי בודק את זרימת הנוזל קירור ברדיאטור החימום תא נוסעים
(אולי אפילו לצורך הבדיקה הייתי מבצע עליו BY-PASS ).
אם גם שם הכל תקין,
אז כנראה שבכל זאת עוד מנוע "לימון".
בהצלחה
רענן
עכשיו אני שם לב, מדובר באוטומט ! (הייתי בטוח כל הזמן שמדובר בידני)
צריך לבדוק שהטורק לא "קוצר" ומחמם לך את החליל שבתוך הרדיאטור בצורה קיצונית.
אם אתה עדיין ללא תוספת קולר, זה הזמן להתקין קולר רציני.
חפש שירשורים על התקנת קולר.
רענן
עכשיו אני שם לב, מדובר באוטומט ! (הייתי בטוח כל הזמן שמדובר בידני)
צריך לבדוק שהטורק לא "קוצר" ומחמם לך את החליל שבתוך הרדיאטור בצורה קיצונית.
רענן
שופץ גיר לפני כ 3 שנים בעקבות בעיה בטורק ובאותה הזדמנות הוספתי גם קולר גיר אז לפי הבנתי לא אמור לחמם את החליל בצורה קיצונית
המלצה לאיך אוכל לבדוק אם הוא חם מידי ?
לגבי השינויים ברכב, הכל סטנדרטי למעט מיגון לטרנספר וקולר גיר. יכול להיות שבגלל שהקולר גיר מורכב בקדמת הראדיאטור הראשי הוא חוסם את האוויר ומפריע לו להתקרר? במוסך נאמר שלא מפריע אך אולי יש פה דעות נוספות ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תעלה תמונות של הקולר וההתקנה שלו.
אתה מסוגל לצלם את ניתוב הצנרת מהגיר לקולר ובחזרה.
מעניין :
א. סוג הקולר (נחשוני או עמודים)
ב. גודל הקולר (ניתן למדוד בערך)
ג. המיקום שלו
ד. ניתוב צנרת (חיבור טורי לחליל או נפרד)
רענן
יכול להיות שבגלל שהקולר גיר מורכב בקדמת הראדיאטור הראשי הוא חוסם את האוויר ומפריע לו להתקרר? במוסך נאמר שלא מפריע אך אולי יש פה דעות נוספות ?
אם הוא לא במגע עם הרדיאטור ויש מרווח של 3 סמ' ויותר,
ההשפעה שלו על הרדיאטור יחסית זניחה מאד.
תעלה תמונות של הקולר וההתקנה שלו.
אתה מסוגל לצלם את ניתוב הצנרת מהגיר לקולר ובחזרה.
מעניין :
א. סוג הקולר (נחשוני או עמודים)
ב. גודל הקולר (ניתן למדוד בערך)
ג. המיקום שלו
ד. ניתוב צנרת (חיבור טורי לחליל או נפרד)
רענן
מעדכן מהרכב, לא יודע מה קשור ומה לא, אבל בשלב זה מציג כל מה שאולי יכול להיות רמז לתעלומה
א. כך נראה הקולרhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220420/9129cf567b8ba2a98cbc2f84e1589bf4.jpg
ב. גודל 25/30 +-
ג. מיקום רחוק מאוד מהרדיאטור, אם כי חוסם חלק מהמאורר של המזגן
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220420/22e17cc93de13f3d63966b0e4999005a.jpg
ד. הצנרת מהקולר הולכת ישירות לגירhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220420/a8cb6633409bca719e99f56b3670bf91.jpg
בנוסף,
1. נורת מנוע נדלקה
2.זהיתי רטיבות מהאטם מכסה שסתומיםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220420/7e21b83d3d9aa704b3dfa2f3687f4bcc.jpg
3. רטיבות בחלק התחתון של האוטו- נראה שמהמוט הילוכים. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220420/0300db2ea850942eee4b65191e9769db.jpg
4. בבדיקת נוזל גיר- כשהמנוע בטמפ׳ עבודה, אחרי ששיחקתי עם המוט הילוכים - כ1סמ מעל המקסימום במדיד. חיקיתי עוד כ15 דקות ועלה עוד 2סמ. כלומר אחרי 25 דק שהרכב מונע, 3 סמ מעל המקסימום של מדיד השמן גיר
5.שמן מנוע, נוזל קירור-
יכול להיות שמשהו מאלה מסביר את התחממות הרכב?
אחקור על עניין הנזילה ממוט ההילוכים ומפלס גבוה במדיד השמן בשירשורים אחרים אך אם יש רעיון גם למה זה יכול להיות, אשמח לשמוע
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש לך קולר היידן 403 מניח שמספיק לגיר הזה.
סה"כ ההתקנה בסדר.
ואם הגיר מחובר ישירות לקולר,
אז אין כל קשר של הטורק להתחממות המנוע.
ממליץ לא להתעסק עם הגיר, זה סתם עוד "רעש" למשוואה.
החימום תא נוסעים , עובד חזק ?
כלומר אתה מפעיל חימום בתא ואתה יכול לקבל סאונה יבשה ?
אם כן, אז גם סתימה ברדיאטור הפנימי אפשר להוריד מהפרק.
בנוסף,
1. נורת מנוע נדלקה
שמע אם כל הנתונים שעדכנת נכונים,
אני חושד שהממיר שלך סתום או אטם ראש מנוע
אגב, המנוע לא מרגיש לך חנוק ולא סוחב ?
(בכביש בנסיעת שיוט מהירה ועם עליה מתונה)
רענן
אם הכוונה לממיר קטליטי אז הוחלף ביוני האחרון כי עליתי על סלע
בסביבת האטם ראש מנוע באמת זיהיתי רטיבות (בתמונה למעלה) - לדעתך זה יכול להיות הגורם?
בכל מקרה אחליף בהקדם ואעדכן
המון תודה
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם הכוונה לממיר קטליטי אז הוחלף ביוני האחרון כי עליתי על סלע
להוציא ממך מידע (רלוונטי) כנראה צריך לקבל אישור של פצצה מתקתקת ...
סדר כרונולוגי שאני מבין שקרה :
6-2021 - החלפת ממיר קטליטי
12-2021 - החלפת מנוע
השאלות :
א. לפני החלפת הממיר (עם המנוע הישן) , הייתה בעיית התחממות ?
ב. האם לאחר החלפת הממיר החלו תופעות התחממות ? אם כן,
מה בדיוק הוחלף בוצע ?
ג. האם לאחר החלפת המנוע התופעות דיי זהות ? אם כן,
מה בדיוק הוחלף בוצע ?
ד. איזה ממיר הותקן ? (חדש מקורי של סוזוקי, משומש מפירוק, חדש תחליפי)
רענן
להוציא ממך מידע (רלוונטי) כנראה צריך לקבל אישור של פצצה מתקתקת ...
סדר כרונולוגי שאני מבין שקרה :
6-2021 - החלפת ממיר קטליטי
12-2021 - החלפת מנוע
השאלות :
א. לפני החלפת הממיר (עם המנוע הישן) , הייתה בעיית התחממות ?
ב. האם לאחר החלפת הממיר החלו תופעות התחממות ? אם כן,
מה בדיוק הוחלף בוצע ?
ג. האם לאחר החלפת המנוע התופעות דיי זהות ? אם כן,
מה בדיוק הוחלף בוצע ?
ד. איזה ממיר הותקן ? (חדש מקורי של סוזוקי, משומש מפירוק, חדש תחליפי)
רענן
בעיות ההתחממות איתי מאז שהרכב אצלי
אנסה לתת כמה שיותר מידע (רלוונטי:) וגם אולי לא )מהרגע שהרכב אצלי
2016 - התחמם מנוע, החלפה משאבת מים
2018- הייתה פריצה מהרדיאטור הוחלף לרדיאטור סיני
2.2020- עיבוד מים מהחיבור למצערת- בוצע מעקף
10.2020- התחמם מנוע, הוחלפה משאבת מים
12.2020 - חימום בקבינה לא עובד. בוצע שטיפת רדיאטור פנימי- מציין כי בג׳ימני לפי ידיעתי הרדיאטור הפנימי מחובר טורי למערכת קירור ואין ברז. פה שמתי לב לריח של בנזין במי הקירור והבנתי שכנראה ישנו איזה סדק פנימי במנוע
5.2021 החלפת ממיר קטליטי בעקבות פגיעה, הוחלף לממיר סטנדרטי חדש- לא מקורי של ג׳ימני + חיישן חמצן אחורי
8.2021 שטיפת רדיאטור פנימי בעקבות התחממות המנוע
12.2021 - החלפת מנוע + טרמוסטט יפני לא מקורי + רדיאטור. בוצע לאחר שההתחממויות נהיו בתדירות גבוהה. היה מתחמם בכל נסיעה של מעל חצי שעה - תוך כדי נסיעה
1.2022 - הוחלף פאן קלאץ בעקבות התחממות המנוע החדש מזמן נסיעה
2.2022 - הוחלף הטרמוסטט מחליפי למקורי בעקבות טמפרטורת עבודה נמוכה+ מזגן לא עבד
4.2022 שוב פעם המנוע מתחמם- הפעם בזמן עצירות ואיתו גם המוח שלי
מתן
Sent from my iPhone using Tapatalk
בעיות ההתחממות איתי מאז שהרכב אצלי
אנסה לתת כמה שיותר מידע (רלוונטי:) וגם אולי לא )מהרגע שהרכב אצלי
2016 - התחמם מנוע, החלפה משאבת מים
2018- הייתה פריצה מהרדיאטור הוחלף לרדיאטור סיני
2.2020- עיבוד מים מהחיבור למצערת- בוצע מעקף
10.2020- התחמם מנוע, הוחלפה משאבת מים
12.2020 - חימום בקבינה לא עובד. בוצע שטיפת רדיאטור פנימי- מציין כי בג׳ימני לפי ידיעתי הרדיאטור הפנימי מחובר טורי למערכת קירור ואין ברז. פה שמתי לב לריח של בנזין במי הקירור והבנתי שכנראה ישנו איזה סדק פנימי במנוע
5.2021 החלפת ממיר קטליטי בעקבות פגיעה, הוחלף לממיר סטנדרטי חדש- לא מקורי של ג׳ימני + חיישן חמצן אחורי
8.2021 שטיפת רדיאטור פנימי בעקבות התחממות המנוע
12.2021 - החלפת מנוע + טרמוסטט יפני לא מקורי + רדיאטור. בוצע לאחר שההתחממויות נהיו בתדירות גבוהה. היה מתחמם בכל נסיעה של מעל חצי שעה - תוך כדי נסיעה
1.2022 - הוחלף פאן קלאץ בעקבות התחממות המנוע החדש מזמן נסיעה
2.2022 - הוחלף הטרמוסטט מחליפי למקורי בעקבות טמפרטורת עבודה נמוכה+ מזגן לא עבד
4.2022 שוב פעם המנוע מתחמם- הפעם בזמן עצירות ואיתו גם המוח שלי
מתן
Sent from my iPhone using Tapatalk
האמת,
הרכב הזה לימון רציני וגם אני חושש שהאחזקה שלו נעשתה לא במוסך אחד רציני
אלא במספר מוסכים כאשר נבחרים חלקים עפ"י מחיר (נמוך) ולא איכותם.
אם בכל זאת כל זה באותו מוסך, אז שקול להחליף גם את סוחט הלימון ...
לעצם העניין,
ביצוע המעקף לצנרת המצערת מייצר בעיות רבות אבל מניח שהוא לא קיים כבר
עם החלפת המנוע .
תחזור דחוף למי שהתקין המנוע, להחלפת מנוע חוזרת
(חבל לשרוף זמן וכסף על ביצוע ראש מנוע.)
על הדרך תוודא שיש לך רדיאטור מקורי או שווה ערך ביצועים ואיכות.
כנ"ל תרמוסוט ופאן קלאץ'.
לגבי הממיר, אולי שווה לפנות לזה שהתקין שיבדוק שאין בו חסימה (פירוק הממיר).
בהצלחה
רענן
האמת,
הרכב הזה לימון רציני וגם אני חושש שהאחזקה שלו נעשתה לא במוסך אחד רציני
אלא במספר מוסכים כאשר נבחרים חלקים עפ"י מחיר (נמוך) ולא איכותם.
אם בכל זאת כל זה באותו מוסך, אז שקול להחליף גם את סוחט הלימון ...
לעצם העניין,
ביצוע המעקף לצנרת המצערת מייצר בעיות רבות אבל מניח שהוא לא קיים כבר
עם החלפת המנוע .
תחזור דחוף למי שהתקין המנוע, להחלפת מנוע חוזרת
(חבל לשרוף זמן וכסף על ביצוע ראש מנוע.)
על הדרך תוודא שיש לך רדיאטור מקורי או שווה ערך ביצועים ואיכות.
כנ"ל תרמוסוט ופאן קלאץ'.
לגבי הממיר, אולי שווה לפנות לזה שהתקין שיבדוק שאין בו חסימה (פירוק הממיר).
בהצלחה
רענן
האמת שהאחזקה התחילה במוסך מומלץ יחסית, ממומחי הג׳ימני. כשהבנתי שזו לא ערובה לנחת, התחלתי ללמוד את הרכב בעצמי, לעבוד עליו לבד + ולחפש מכונאים רציניים, כך שבמאת היו כמה אך בוחר תמיד רק לפי המלצות. לגבי איכות החלקים משתדל תמיד למקוריים או חליפיים ברמה דומה. מדי פעם היו כמה נפילות לחלקים פחות אייכותיים אך אלו הוחלפו דיי מהר לטובים יותר. כרגע, חוץ מהממיר שלצערי הוחלף בתיקון בזק- חדש אך איני מודע לאיכותו. הרוב מקורי וחלק חליפי ברמה גבוהה( משאבת מים יפנית, רדיאטור גרמני, פאן קלאץ וטרמוסטט מקורי)
כבר הלילה החנתי את הרכב במוסך שהחליף מנוע- יחקה שם עד סוף החג .
אני דיי סומך על המכונאי שם אבל מנסה לחשוב גם בעצמי. כי כרגע זו ממש תעלומה מבחינתי.
אולי קשור למחשב רכב?
אעדכן כמובן
Sent from my iPhone using Tapatalk
כבר הלילה החנתי את הרכב במוסך שהחליף מנוע- יחקה שם עד סוף החג .
רעיון מצוין
אני דיי סומך על המכונאי שם אבל מנסה לחשוב גם בעצמי. כי כרגע זו ממש תעלומה מבחינתי.
אולי קשור למחשב רכב?
אעדכן כמובן
סיכוי של 0.0001% שזה המחשב.
הבעיה שתכלס אין באמת היצע מנועים סבירים מפירוק.
הימים שהיו מגיעים מיפן מנועים שהוסרו כמעט חדשים, כנראה כבר לא שכיחים.
מאידך יש מנועים בארץ שעושים סיבוב יותר מפעם אחת עד שיימצא
פראייר שיסכים להתפשר על המנוע.
זה בערך כמו החלפת גרביים עם הפלוגה האחרת ...
בהצלחה
רענן
מעדכן.
אחרי תקופה ארוכה במוסך, נעשתה שוב בדיקת לחץ הפוך ובדיקת קומפרסיה אשר מראות שהמנוע תקין.
משאבת מים תקינה.
לדברי המכונאי, הטרמוסטט לא היה רגיש מספיק. כתוב עליו 82c והוא נפתח ב85c . (טרמוסטט מקורי בן חודשיים- נשמע קצת מוזר)
עשה בו 2 חורים כדי לעלות את הרגישות.
כרגע הרכב לא מתחמם אבל עוד לא נבדק תחת עומס.
עכשיו הצופר לא עובד. אמנם נשמע ממש לא קשור אבל להרגשתי יכול להיות שיש איזו בעיית חשמל באוטו שאולי היא זאת שגורמת גם להתחממויות מדי פעם.
מכירים איזו בדיקת חשמל כללית לרכב?
חשמלאי תותח שאפשר לסמוך עליו?
תודה על העזרה
המכונאי שלך קומבינטור - לא עושים חור בתרמוסטט תקין!
בדקת שמאוורר המזגן תקין?
צופר זה או פיוז או מגעים או הצופר עצמו נדפק, לא יקר
וקל לבדוק מה גורם לזה (תיבת פיוזים, פלוק, מתח ישיר מהמצבר)
אם זה בהגה תכין חבילונת
Sent from my iPhone using Tapatalk
GodsFather
20-05-22, 11:04
יודע לפרק תרמוסטט?
אם כן - לוקחים, שמים בכוס עם מים רותחים ורואים שהוא נפתח
Sent from my HD1903 using Tapatalk
ב2007 (מ2005 למען האמת, כשנהיה vvt)
גישה מחורבנת לתרמוסטט. צריך לפרק בית מצערת או לחבר מאריך על מאריך - לא לכל אחד.
יש לי תרמוסטט מקורי תקין (משומש אבל תקין)
בוא קח
Sent from my iPhone using Tapatalk
עכשיו הצופר לא עובד.
נו, עשית בו שני חורים?
ehudzeelim
20-05-22, 14:48
הסיבה לחורים בתרמוסטט אינה קשורה לרגישות שלו, אלא לבעיה אחרת.
במצבים מסוימים התרמוסטט יכול ללכוד בועת אוויר (ברכבים מסוימים, תלוי במיקום ובזווית שלו),
ואז בגלל אותה בועת אוויר התרמוסטט לא "רואה" את החום גם כשהנוזל קירור מתחמם, ולא נפתח או נפתח מאוחר מדי.
החורים מאפשרים לבועה הזאת לזרום דרך התרמוסטט הסגור ולהתנקז ממערכת הקירור וכך נמנעת הבעיה.
אם עושים את החורים מספיק קטנים ובמקום הנכון, הם לא משפיעים על התפקוד שלו.
עם זאת, במקרה של הרכב של פות"ש, לא נראה לי שזה רלוונטי לפתרון הבעיה..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.