צפייה בגרסה מלאה : משבר עולמי חדש בפתח? ומחירי רכבי השטח - מה יהיה?
המחירים של כל מה ששטח - בשיא. אני לא מדבר על ישראל- את זה כולנו מרגישים - אלא על אירופה וארה"ב. מה שהיה אפשר לקנות משומש לפני הקורונה ב 5000 יורו, יעלה עכשיו 15000 יורו. מי שקנה רכב שטח ב 30 אלף יורו, מחזיק עכשיו רכב של 70 אלף. ולא נראה שיש סוף. אני מדבר כמובן על הדגמים עם מעט היצע והרבה ביקוש . ריינג' רובר קלאסי שיש המון באירופה וכנראה מעטים רוצים - היה ונשאר זול למדי.
אבל מדברים על משבר. בארהב זה כבר התחיל. הריבית תעלה כי הממשל בחובות (וכדי למשוך כסף מאירופה) והאינפלציה תהיה כזו שהאמריקאים יפלו על הברכיים ( רגע לפני שהממשל יוריד את הריבית חזרה - זה תרגיל שכל המומחים מדברים עליו) ואני לא מומחה אז תקשיבו למה שהם אומרים. בכל מקרה האינפלציה כבר שם. הכל מתייקר להם וזו רק ההתחלה כאמור. בפעם הקודמת - 2008 - הדבר הראשון שהם הפכו למזומן היה המכוניות. לא במקרה יש המון מכוניות ייבוא אישי שנת 2008 בארץ.
ובאירופה - משבר אנרגיה אמיתי. ( יש הטוענים (שוב... מומחים.... אני לא מומחה) שזה חלק מהתרגיל האמריקאי אבל הסיבה לא חשובה.) האירופאים גם כן עומדים לחוות התייקרויות. הם כבר משלמים הרבה מאוד על גז ודלק וחשמל וגם הם מבינים שהאינפלציה בדרך כי ככה הממשלות מפצות את עצמן על כל המזומנים שיצאו בלי חשבון בקורונה, ועוד לא דיברנו על רוסיה. גם הם הפכו את המכוניות למזומנים במשבר הקודם.
ואני שואל את עצמי (ואתכם). נגיד שמאן דהוא רוצה לקנות רכב שטח משומש באירופה. האם להמר שהמחירים יצנחו ולחכות, או שאם יחכה, יפגוש מחירים גבוהים בהרבה בעוד שנה?
כלומר באווירה של היום כל התלבטות והתמהמהות עולה הרבה. אבל זה חייב להתהפך מתישהו?
מה אתם אומרים?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני אומר שלא משנה מה יהיה בארץ.נמשיך לשלם ביוקר על כל דבר
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
לא יודע לגבי רכבי שטח. אבל,
אני מעריך שבסדר גודל של שנה או שנה פלוס,
יהיה היצף של טסלות וכל מיני רכבי הייטקסטים עם התפוצצות הבועה בקרוב.
רענן
יודע להגיד שחברה מכרה אתמול רכב בן 14 במוסקבה. היא קבלה 40% מעל מחיר חודש שעבר .
הם מחשבים שם את הביטוח לפי מחיר השוק ( יצחק לוי סטייל ) על הסוזוקי ויטארה שלנו רוצים השנה לפי ערך של 35 אחוז מעל מה שבקשו שנה שעברה. מניח שתתחיל גם מסורת של גניבות חלפים. עקב מחסור כזה בכל מה שהוא קיר נפלא.
לא מכיר מכוניות באירופה.
כן מכיר שמחיז הגז לחימום ובישול עלה ב 300% בשנתיים האחרונות. ( בגרמניה )
מחיר הדירות עלה בערך 15% בפריז ..
Sent from my DN2103 using Tapatalk
רק תזכרו על מה אתם שמים את הכסף שלכם.
צריך לזכור שרמת המכונאים והתחזוקה באירופה וארה'ב היא בליגה אחרת, החלפים עולים שליש ממחירם בארץ וזה מאוד משפיע על איכות התחזוקה בטווח ארוך.
מי שנכנס לתחום הזה עכשיו וקונה רכב משומש בן 20 בארץ ובמחירים המבוקשים עכשיו, צריך לדעת שזו קניה עם סיכון גבוה, כדאי שיקנה ארגז כלים טוב וילמד לעבוד על המכונה שלו, כדאי גם שיקנה ספרי רכב וגם יידע אפילו בתאורייה איך להרגיש מה קורה עם הרכב.
הרבה מהמוסכים בארץ גרועים וחסרים מכונאים טובים. מחירי חלפים יקרים ואז הפתרון הוא חלפים ברמה ירודה או קומבינות כדי שהעסק לא יתפרק.
סיפרו לכם שהג'יפ שלכם נוסע מליון קילומטר בלי בעיה והופ, אתם עכשיו שוב על הגרר, בפעם המי יודע כמה, אחרי ששילמתם 100000 ש'ח על ג'יפ בן 15 עם פאסון ותדמית של אמינות בלתי מנוצחת....
רק שאני מיקדתי את הדיון בקניית רכב באירופה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני עוקב אחרי ערוץ של אנשי קאנטרי ביו טיוב
הורגים אותי מצחוק ואני מאוהב בתרבות שלהם
שטח דיזל רובים ואדמה ,
אתמול הם התחילו וויכוח אדיר
על זה שהליטר סולר או דלק שלהם עולה בחישוב בארץ באזור ה3.5 ש"ח, ושהם עוד שניה מוכרים את הרכבים (בהקשר לאסף...)
אני בצניעות רשמתי להם שבישראל זה נושק ל7 ש"ח לליטר ויותר ,
הם נדהמו , וקיללו את כל המערך הפוליטי שלהם.. ושלנו
Sent from my SM-A037F using Tapatalk
ehudzeelim
23-04-22, 10:56
ואני שואל את עצמי (ואתכם). נגיד שמאן דהוא רוצה לקנות רכב שטח משומש באירופה. האם להמר שהמחירים יצנחו ולחכות, או שאם יחכה, יפגוש מחירים גבוהים בהרבה בעוד שנה?
כלומר באווירה של היום כל התלבטות והתמהמהות עולה הרבה. אבל זה חייב להתהפך מתישהו?
מה אתם אומרים?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כל בועה סופה להתפוצץ,
מתי? שאלת מיליון הדולר.
עוד שבוע, עוד חודש עוד שנה...
כל בועה סופה להתפוצץ,
מתי? שאלת מיליון הדולר.
עוד שבוע, עוד חודש עוד שנה...
גם על שוק הנדלן אומרים את זה, כבר איזה 15 שנה…😂
מזל שלא הקשבתי.
אין לי מושג מה קורה באירופה, מאקרו מיקרו ושוק הרכב,
בישראל להערכתי כל מה שקשור לשטח יישאר גבוה, ומי שבונה על ירידת מחירים כנראה יתאכזב.
ביקוש והיצע, זה הכל.
אני לא זוכר פריחה כזאת בשטח מאז שנות ה 2000 (חגיגות הסולר) וזה לא ייעלם.
אנשים חוזרים לגלות את הטבע, את השקט, ומגלים תחביב שההיצע בו צר מאוד.
כל הצקצקנים והציניים, שוכחים שיש אנשים שפחות רגישים לעלויות האחזקה (הדוגמא למעלה עם הרכב ב 100)
התחום גם מתחלק, לא כולם עם סופות 🤣, יש קבוצות מכןבדות של סובארו וכל מיני רכבי שטח רכים, שלאט לאט יקבלו תאבון ליכולות יותר גבוהות.
בקיצור, לפחות בארץ, לא רואה סיבות לשינוי במגמה. אבל אין לי כדור בדולח.
על איזה רכב שטח משומש מאירופה חשבת?
צריך לזכור שכל רכב שמיוצר עבור השוק האירופאי, מחוץ לאירופה, סובל משנמוך משמעותי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא הבנתי את הקשר.
רכב שטח משומש באירופה. כלומר הוא כבר נמצא שם.
לגבי איזה - עוד חזון למועד ולא בהכרח מקשיבים להמלצות שלי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אתה מתכוון לאזרח אירופאי שרוצה להשתמש ברכב באירופה? או לאזרח ישראלי שרוצה לקנות רכב משומש (עד שנתיים / אספנות) ולהביא לארץ?
אם הכוונה לתשובה השניה, אירופה זה לא מקום טוב לרכוש רכב שטח (שלא מיוצר באירופה)
Sent from my iPhone using Tapatalk
המדובר על רכישת רכב שטח משומש באירופה.
לא על מחירי רכבי שטח בארץ, משבר הדיור, מחירי הדלק במצפה רמון או מהיכן מומלץ לבצע ייבוא אישי, אם כי כל התובנות האלו מעניינות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ואתה באמת חושב להסתמך על דעה כזאת או אחרת ויכולת ניבוי של חברי האתר לשוק רכבי השטח המשומשים באירופה ?
זאת ועוד, אנחנו בכלל בעיצומה של מהפיכה בתחום עם כל המחושמלות, והבלגן מסביב.
לאף אחד אין מושג קלוש.
בא בנאדם (שמרן מבוסס, השיא מאחוריו), נכנס לסוכנות רכב חדשה בארץ, כמו שעשה כל 3 שנים ב 15 שנה אחרונות, ונותנים לו צפי אספקה של חצי שנה.
יוצא משם קצת עצבני, הולך לסוכנות אחרת, שם מודיעים לו שבכלל אין צפי אספקה כרגע, לא חצי שנה ולא 8 חודשים, פשוט אין (דגם סדרתי בנאלי לא משהו אקזוטי).
אז מה יקרה עם שוק השטח באירופה ?
- - - Updated - - -
לא יודע לגבי רכבי שטח. אבל,
אני מעריך שבסדר גודל של שנה או שנה פלוס,
יהיה היצף של טסלות וכל מיני רכבי הייטקסטים עם התפוצצות הבועה בקרוב.
רענן
אני לא בטוח
יכול להיות שוק יד 2 משגשג במיוחד, עם חלפים ופתרונות במחירים קצת יותר שפויים, והכי חשוב - ירוק ופחות אפור בערים הגדולות.
להסתמך? לא. אבל זה דיון מעניין.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ואני שואל את עצמי (ואתכם). נגיד שמאן דהוא רוצה לקנות רכב שטח משומש באירופה. האם להמר שהמחירים יצנחו ולחכות, או שאם יחכה, יפגוש מחירים גבוהים בהרבה בעוד שנה?
כלומר באווירה של היום כל התלבטות והתמהמהות עולה הרבה. אבל זה חייב להתהפך מתישהו?
מה אתם אומרים?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk[/QUOTE]
תוכל רק לחדד השאלה לטובת דיון ענייני? השאלה היא לרכישה ושימוש באירופה, טיול בעולם או ליבוא אישי לארץ (עד שנתיים מכל סוג /מעל 30 שנה בנזין)?
Asaf-a
אסף.א
תיאורטית ישנה עוד אופציה - המחירים ייעצרו ויישארו כפי שהם היום, באופן יחסי כמובן.
השאלה לטובת הדיון הענייני היא לרכישה של רכב שטח ישן באירופה - לא לצורך ייבוא.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני מעריך שהמחירים רק יעלו, כל עוד יש חלקי חילוף זמינים. אם לדגם מסויים לא יהיו יותר חלקי חילוף זמינים, המחירים יצנחו מתישהו, אבל אז בטח גם אותו מאן-דהוא לא יהיה מעוניין להחזיק רכב כזה.
הסיבה: עד תחילת שנות ה- 2000 היה מבחר יפה של רכבי שטח, ומאז יש בעיקר התדרדרות והמבחר והמצאי של רכבים הוא מצומצם. אמנם הברונקו העיר את השוק אבל כל הרכבים החדשים יקרים מאוד, ויש "בור" של כ-15 שנות ייצור בהן לא היה מבחר ראוי.
זוהי התחושה שלי שלא מבוססת על שום מחקר מדעי או אחר - פשוט מסתכל מסביב, ואירופה לא שונה מאיתנו בהקשר הזה.
מסכים עם נדב.
לגבי חלקי חילוף, צריך לזכור שרכב בעידן המודרני (ואחד טוב) נמכר במליונים, במיוחד דגמים שנמכרו כמעט עשור באותה תצורה.
אם יש מי שיכול למצוא חלפים לבורגוורד בת 60 מרחבי העולם, אז בוודאי שכל עוד אנשים ימשיכו להחזיק אותן, יהיה גם שוק חלקי חילוף לגיפים שנושקים לגיל 30.
בכל זאת, לא מדובר על רכב פשוט שמאבד את ערכו תוך עשור, אלא על דגמים שגם בגיל 20 ו30 שווים כמה עשרות אלפי שקלים (וחלקם אפילו סביב ה100k).
יקח זמן עד שהגדולים החדשים יהיו במחיר שפוי בשוק המשומשות. בסוף ישנה גם אינפלציה שמשפיעה על המחירים.. פעם רכב שטח היה עולה פחות מ200k או קצת מעבר לזה לאחד טוב. היום אין מה לדבר על מתחת ל400.
ehudzeelim
23-04-22, 21:23
אין קשר בין מחירי הרכב בעוד שנה/שנתיים/5שנים לזמינות חלקי חילוף
בוודאי שיש.
כל עוד יש מספיק רכבים מדגם מסויים שעדיין פעילים, יש דרישה לחלקי חילוף בכמות שעדיין כלכלי להמשיך לייצר אותם, ולכן ימשיכו לייצר אותם. גם עוד 50 שנה ...
אין קשר בין מחירי הרכב בעוד שנה/שנתיים/5שנים לזמינות חלקי חילוף
בטח שכן
הסיבה שלנד קרוזר משנת 2000 לא הולך למשחטה כשהוא צריך תיקון ב10 אלף שקל, וקורולה מאותה שנה כן, זה בגלל שערכו גבוה משמעותית מעלות התיקון.
אותה השוואה לרכבים מאותה קטגוריה עם שוק חזק וחלש, למשל קורולה מול c4 מאותו שנתון, ותיקון ב5000 שקל.
כשיש מי שמוכן לתקן רכב בן 22, יהיה מי שמוכן להחזיק פס ייצור לחלקים שמתקלקלים. כמובן שאני מדבר על שוק רחב יותר של אלפי כלים ולא איזה ווירדו ששומר רכב ספציפי בן 50 מתוצרת צרפת (שיט)
בתור מי שמתגורר באירופה ומחזיק רכב שטח ישן, הבעיה העיקרית והיקרה היא למצוא מוסך שיסכים לתקן.
זה אפילו לא עניין של כסף, פשוט אין כמעט מוסכים.
רכבי שטח "קלאסיים", כמו דיפנדר או G עולים לא מעט, גם ל"ק שומר על ערך.
ל"ק 80, ריינג' קלאסיק, פטרול או פאג'רו ניתן למצוא יחסית בזול.
ehudzeelim
24-04-22, 07:24
נדב ואלי,
תיארתם קשר בין זמינות חלקי חילוף למחיר רכב,
ואחר כך הסברתם שבגלל שהרכב עדיין שווה תיקון אז יש חלקי חילוף.
כלומר בגלל שהרכב שווה תיקון כי ערכו גבוה מספיק, יש חלקי חילוף. זה נכון, אבל זה לא אומר שגם ההיפך נכון, שבגלל שיש חלקי חילוף הרכב שווה תיקון..
ובקיצור מחיר רכב נקבע על ידי הרבה גורמים, וזמינות חלקי חילוף היא גורם בעל חשיבות משנית ביותר בקביעה זו.
שבוע טוב
אני התייחסתי רק לאספקט של זמינותם של חלקי חילוף, בלי לטעון שזה משפיע על מחיר הרכב.
אחר כך הסברתם שבגלל שהרכב עדיין שווה תיקון אז יש חלקי חילוף.
לא מדוייק, קרא שוב.
כתבתי שכל עוד יש מספיק רכבים מדגם מסויים שעדיין נוסעים בפועל, יש מספיק מסה קריטית כדי שתהייה כדאיות כלכלית לייצר עבורם חלקי חילוף.
כל עוד יש חלקי חילוף לדגם, אז המחיר שלו יתנהג לפי תנאי השוק. ברגע שלדגם מסויים יש בעייה של חלקי חילוף, המחיר שלו יצנח גם אם השוק עדיין חם באופן כללי.
לפותח השרשור
אני לא יודע אם זה יכול לעזור במשהו, אבל אני יכול לקשר אותך לבחור מבולגריה שמעורב בסצנת השטח המקומית שם (:D)
קבוצה של פאג'רו Q, פראדו, טרופר וכאלה, בבולגריה.
אולי תתייעץ איתו, או שתקנה שם ותביא למדינת היעד, אין לי מושג מה המשמעויות, אבל בולגריה נחשבת זולה מאוד.
בולגריה - זו עצה טובה. אני אעביר אותה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
השאלה לטובת הדיון הענייני היא לרכישה של רכב שטח ישן באירופה - לא לצורך ייבוא.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בקיצור, אתה רוצה שתושבי הלבאנט, שמבינים (אולי) בקושי, מה קורה פה, ינחשו מה יהיו המחירים באירופה כאשר לרובם אין שום הכרות עם שוק הרכב שם.
זה מעניין…
אני מהמר על 73.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הבעיה היא שגם מי שגר באירופה לא יודע.
ישבנו ליד שולחן עם כמה דברים טובים ובקבוק יין כדי לדון באפשרויות ואי הוודאות עלה.
אפשר רק להעריך - ומגוון דעות עוזר בהערכה.
יש כאן לפחות משתתף אחד בדיון שחי באירופה ומחזיק שם רכבי שטח. זה עוזר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יכול לנסות לשאול בשבילך .. אבל הבחור האירופי ( אוסטרי שחי בצרפת ) לא נוסע ברכב שטח .. ואם היה קונה זה כנראה היה ג'י קלאס הכי מפואר .. אז לא יודע כמה זה רלוונטי לך.
מניסיוני, כמה שיותר מרוחק, יותר זול.
לדוגמא: פולין, רכבים שנמצאים למעלה משעת נסיעה מעיר גדולה, זולים בהרבה .
בנוסף, יש "סטיגמות " בצד העשיר של האיחוד האירופי לגבי קנית רכב במדינות המזרחיות יותר ולכן שווה.
עוד מקום לבדוק, איים. רכבים שצריכים מעבורת על מנת להכנס ליבשת, יהיו זולים בדרך כלל.
רק שאני מיקדתי את הדיון בקניית רכב באירופה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
///
https://getyarn.io/yarn-clip/e10ac88c-dc7f-4b74-a42b-d84742c41ad8
יש את האוסטרלי ואשתו הצרפתיה שמטיילים עם פומה 130- .
https://youtube.com/c/GrizzlyNbearOverland
הם קנו אותו מחברת החשמל הפולנית- כנראה שיותר זול שם.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
מניסיוני, כמה שיותר מרוחק, יותר זול.
לדוגמא: פולין, רכבים שנמצאים למעלה משעת נסיעה מעיר גדולה, זולים בהרבה .
.
+1
פעם כשהסתובבתי בשוויץ, החבר'ה שם סיפרו לי שהם נוסעים לצ'כיה לקנות רכבים בזול.
בלי לחטוף את הדיון, צ'כיה כבר לא זולה בהרבה.
(מתגורר בפראג,ציריך וברלין)
צ׳כיה יחסית לשוייץ בטוח זולה יותר.
אבל בולגריה נחשבת בין העניות ביותר באירופה.
שכר מינימום של 300 יורו, ושכר ממוצע של 500 יורו.
הם די גמורים שם עוד מהתפרקות הגוש הקומוניסטי בשנות ה 90.
אכן, צ'כיה זולה יותר אבל אנחנו מדברים על מחירי מכוניות שטח משומשות.
במקרה זה לפעמים שוויץ זולה יותר כי יצוא לאיחוד האירופי יהיה יקר .
אסף, יש לך את הטלפון של וולטר עם הסינכרו? אם לא, אשלח לך...שווה שיחה לדעתי.
אם זה ממש רציני, אשלח לך של עוד בחור, מנהל שלי לשעבר, מחזיק משאית אוברלנד והיה לו דיפנדר אוברלנד. הולנדי שעובד בשוויץ וגר על גבול צרפת...מכיר כמה שווקים.
אחד האתרים שתמיד שווה לבדוק
Reezocar.com
מרכז תוצאות ממספר שווקים באירופה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.