EliC25
22-04-22, 23:56
אז.. בהמשך לשרשור הזה מלפני שנה וחצי:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118102-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%90%D7%99-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%9E%D7%99-%D7%9C%D7%91%D7%93%D7%95%D7%A7
הגיע הזמן לחשוף שהרכב הבא, הוא... היא... הם...
סתם נו, הכותרת כבר מסגירה אותי
זהו שרשור הכרזה ותחזוקה על רכישת גרנד ויטרה 2008
אז בתור הקדמה קודם כל, אספר בקצרה על השתלשלות האירועים:
בשנתיים האחרונות התחלנו לצאת לטיולים, אבל בלי רכב משלנו. בתור מי שחובב מכונאות וDIY, מאוד רציתי רכב שטח משלי מסיבות ברורות, אבל מה, יש לי בעיה רגשית, ואני אוהב את כל אחד מהרכבים שיש בבעלותי (וישנם שלושה).
הבנתי שיהיה עליי להתפשר, אני רוצה ידני, אני רוצה ג'יפ קשוח ישן ומרעיש, אבל אני לא לבד בסיפור הזה, ולהחזיק רכב רביעי זה לא בא בחשבון (כרגע כמובן... הרי על מה אכתוב בעתיד?)
אז אנחנו החליטה שאוקיי, אפשר לנסוע ביום יום בג'יפ ולא בפיאסטה, אבל זה לא הולך להיות ג'יפ ידני, ויהיו לו מצלמות, שיהיה קל להחנות. אין בעיה, אפשר להסתדר עם זה. אוקיי, אז איזה אופציות יש לי בגזרת התקציב?
בדקתי - טראקאן, פראדו, פג'רו, ואפילו דיסקו 1/2. מהחיבה העזה שלי לקוריאניות, כמעט סגרתי על טראקאן, ואז הגיע RBRB ואמר לי רגע, למה לא גרנד ויטרה?
מה פתאום, יש לו מתלים נפרדים, זה לא באמת ג'יפ... וכו' וכו'. ואז הוא שולח לי סרטון של הרכב הזה בשטח, וואלה הוא יודע לעבוד. אוקיי, התחלתי לקרוא קצת (הרבה), והתייעצתי עם חולי הג"ו למיניהם.
התקבלה החלטה, כל הג'יפים שבדקתי ישנים מדי וזה חיסרון מהרבה בחינות: בטיחות, אבזור, נוחות, אמינות, ובכלל, הרכב יהיה יותר בכביש מאשר בשטח בסופו של יום, אז ג"ו IT IS.
מתחיל לחפש ולדבר עם מוכרים, נוסע לפה ונוסע לשם, השוק השתגע והמחירים קפצו ב10-20 אלף שקל ממה שהיו לפני שנה-שנתיים. את רוב הרכבים כבר סיננתי במעמד הואטספ\שיחת טלפון, אבל הלכתי לראות שלושה בכל זאת:
הראשון חבר של RBRB, משופר ממוגן ומוכן לשטח, המחיר גבוה בהתאם לתוספות, אבל יצאתי גם עם רשימת מכולת קצרה של דברים שצריך לתקן ולסדר ברכב, ירדתי מזה.
השני שלח לי היסטוריית טיפולים מסודרת כבר בוואטספ, קמ נמוך, יד נמוכה וגם המחיר נמוך, בכל זאת אין תוספות על הרכב... אמרתי לעצמי שזו אחלה הזדמנות. אחרי מפגש עם המוכר יצאתי עם רשימת קניות ארוכה שהגיעה למספר בן חמש ספרות. המוכר לאחר כמה ימים הסכים להצעה הנמוכה שהבאתי לו (8000 מתחת למה שביקש) אבל החלטתי שאין לי זמן להתעסקות הזו.
ועוד רכב שראיתי אמנם עם קמ' גבוה, אבל יד שניה עם תיאור שאומר כי הוא מטופל ושמור מאוד, אצל נהגת יחידה כבר 13 שנה. הגעתי לרכב שהיה מלא באבק, כתמי קפה אפילו בתקרה, מי ברז ברדיאטור, גומיות יבשות וחלודה מפה ועד למטולה. אפילו לא הנעתי את הרכב ונפרדתי מהמוכרת לשלום (הרכב אגב עדיין בלוח).
החלטתי לחזור לאחד המוכרים שסיננתי בגלל שגר רחוק ממני, רלונטי? רלונטי.
מעולה. נפגשנו, בדקתי את הרכב, ראיתי כמה דברים קטנים שצריך להחליף והחלטתי ללכת על זה. המחיר אמנם גבוה אבל העדפתי לשלם אותו מאשר להמשיך לחפש ולפגוש עוד רכבים שחוטים במסווה של 'שמור בובה' או לחלופין לקנות רכב עם תוספות שכבר קרעו אותו, ושאינן לטעמי (למשל צמיגי 50 50, אך בלויים כבר, או הגבהה שלא לטעמי).
קצת פרטים יבשים על הגיבור:
סוף 2008
מנוע 2000 (הוחלף מתישהו בחיי הרכב)
יד רביעית
220K קמ
הדגם 'המפואר', קרי - מושבי עור, כניסה והנעה KEYLESS, קרוז, אורות קסנון, חישוק 17, גימור יפה ואולי עוד כמה שטויות
צבע זהב (אחרי צביעה קומפלט)
וזהו בעיקרון.
ברמה הטכנית החליפו די הרבה חלקים לאחרונה שנוטים להתבלות כמו מצבר, מסרק, אלטרנטור, מדחס ושיפוץ דרייבשאפט.
ועכשיו אעבור לפרט קצת על הרכב בכל מיני אספקטים שיכולים לעניין את הקורא (או שלא...) מתוך קצת יותר מ1000 ק"מ שנהגתי ונסעתי בו.
יחידת הנעה והעברת כוח
אתחיל בחלק הזה כי לטעמי זה החסרון העיקרי ברכב.
מדובר במנוע 2 ליטר עם 140 כוח סוס, תיבת הילוכים אוטומטית עם 4 מהירויות, הנעה כפולה קבועה וטרנספר שנשלט אלקטרונית ל4H ו4L ביחס סביב ה1:2 (לפי הסל"ד הלא מדוייק מאחר וזו תיבה פלנטרית).
אז המנוע הזה חלש, ולא סתם בשנת הדגם הזו גם נמכרו מנועי 2.4 שמוסיפים בדיוק 20 אחוז נפח והספק, שזה בדיוק מה שחסר לרכב הזה.
התיבה הזו מיושנת ועושה עוול אפילו במהירות שיוט, אם משייטים בכביש בין עירוני וישנה עליה קטנה, הוא מיד יוריד להילוך שלישי כי אחרת הוא לא יעשה כלום ושום דבר.
גם צריכת הדלק מושפעת מיחידת הכח הכבדה וה'מסורבלת' משו, בנוסף לתיבה צנומת המהירויות והמנוע שחסר לו כוח:
בנסיעה משולבת כרגע בשני תדלוקים ראשונים 9 קמ' לליטר
בנסיעה בשטח בלבד (200 קמ) 5.1 קמ' לליטר
מבחינת צריכת הדלק אין באמת הבדל בין הג"ו לכל ג'יפ אחר שהיה על הפרק ומונע בדיזל, רק שבדיזלים לא חסר את הכח כמו בג"ו.
יכולות שטח
פה הג"ו מפתיע לטובה. עם פרונט קצר יחסית, ובסיס גלגלים הקצר מג'יפים ארוכים, יש לו זוויות לא רעות, כשהגובה הוא העקב אכילס בעיקר מקדימה.
לרכב אין באמת ערכות הגבהה מספיק איכותיות וטובות מתוך השיעורי בית שעשיתי. או שמגביהים אותו ב7-8 ס"מ שקצת ישקעו עם הזמן עם קפיצים מאוד קשיחים, אשר פוגעים גם בנוחות, גם בבטיחות וגם בחלקי המתלה הנוספים, או שמגביהים אותו קצת פחות עם קפיצי KING יותר רכים, אבל בלי בולמים מתאימים, וכך פוגעים גם בבולמים המקוריים. או.. שהולכים על הקיט שאני בחרתי, ואפרט עליו בהמשך.
בכל אופן, הרכב לא גבוה, וצריך לחשוב במכשולים מסויימים, אבל הוא עובר מצויין מה שצריך, בלי להשתפשף יותר מדי.
הקסם האמיתי קורה כשמסובבים את החוגה של תיבת ההעברה. אז הדיפרנציאל המרכזי ננעל, ומערכת הESP הופכת למערכת בקרת משיכה שמסייעת במכשולים בהם נעילת דיפרנציאל עוזרת לג'יפים אחרים. לחיצה ממושכת על הגז - והגלגל שאיבד אחיזה פשוט נבלם והרכב מצליח להתקדם הלאה.
הרכב כבר איבד את בתוליו ב200 קמ' בערבה ובמדבר. מעלה פה כמה סרטונים מהטיול שהתחיל בעזוז, דרך נחל חורשה, אלות, כרכום, מעלה כרכום בסרטון הארוך, ועוד קצת...
כמובן שבסרטון הכל מתגמד לעומת המציאות.
https://www.youtube.com/watch?v=VqVHcedAUuo
אבזור ושימושיות
אז בגזרה הזו הג"ו באמת מעולה. לא חסר לו שום אבזור (של רכב כביש) שאני מעוניין בו: כניסה והנעה Keyless, שש כריות אוויר, בקרת שיוט, מזגן מקפיא, כל מיני תאי אחסון נחמדים, נקודות לקשירת מטען בבגאז', ועוד ועוד.
המושבים האחוריים מתקפלים ברמה כזו שתא המטען נהיה מאוד גדול ומאפשר להכיל לא מעט ציוד בנוחות שמקלה על הוצאה של פריטים בלי לפרק חצי תא מטען.
137970
בזמן ניקוי הרכב גיליתי ששטיח תא המטען מתפרק מאוד בקלות ויכולתי לשטוף אותו מחוץ לרכב ולתת לו להתייבש, בזמן שגם ניקיתי את הפח החשוף מתחת. תענוג אמיתי.
137974
לאט לאט אעדכן פה על תוספות שאוסיף ברכב.
נכון לעכשיו, כחלק מה'יישור קו' נוספה לרכב מערכת מולטימדיה של Syncope ושתי מצלמות - קדמית ואחורית. בתכלס, הזווית צילום שלהן לא משהו וכנראה שאחליף אותן למשהו עם זווית רחבה יותר. המערכת חביבה עם אנדרואיד 11.
יישור קו:
אז כמו בכל רכב שאני קונה, החלפה מלאה של כל המתכלים ברכב היא חובה:
שמן מנוע, פילטר שמן, שמן גיר, שמן בדיפרנציאלים, שמן לטרנספר, פלאגים, נוזל בלמים.
הפלאגים שהיו ברכב לא היו זהים למה שהיצרן דורש (לא היו אירידיום), פילטר האוויר והמזגן היו במצב תקין ולכן נתתי להם להשאר לעת עתה, כמו גם שמן ההגה.
בזמן בדיקת הרכב ראיתי שיוצאות בועות אוויר לתוך מיכל העודפים של נוזל הקירור, ובהתחלה חשדתי באטם ראש. בדיקת לחץ ובדיקת התופעה בהנעה קרה הבהירו לי שמדובר באוויר במערכת.
דבר ראשון שעשיתי באותו יום שרכשתי את הרכב היה לנקז אוויר מהמערכת, וכך היה.
תוך כמה ימים כבר שמתי לב שהמפלס ממשיך לרדת בפקק הלחץ של הרדיאטור (בפועל יושב על צינור), אבל המפלס במיכל עודפים רק עולה ונפלט החוצה מהפקק.
לאחר הטיול ביצעתי בדיקת לחץ נוספת לפקק עצמו. בבדיקה נראה כי הלחץ בפקק יורד מ1.1 באר ל0.9 באר תוך 2 דקות, ושהפקק גורם לכל הברדק הזה, והוא יוחלף בימים הקרובים.
137975
בנוסף לכל אלו, שמתי לב לנזילה שיש ממחזיר השמן שבין הציריה הימנית לדיפרנציאל הקדמי, זאת למרות שהמחזיר שמן הוחלף שבועיים לפני הקנייה במוסך 'יורו מוטורס' בחדרה. קבעתי תור במוסך כדי לטפל בבעיה 'באחריות', אך אחרי 5 ימים שהמתנתי התברר לי שהביאו אותי לחינם, כדי להגיד לי שיש נזילה ממחזיר השמן ואין להם מה לעשות עם זה עכשיו ואצטרך להשאיר את הרכב ליומיים. החלטתי לקחת את הרכב חזרה הביתה ולעבוד עליו בעצמי, עבודה שארכה שעה בתנאים ביתיים.
בזמן העבודה התברר לי שמחזיר השמן אכן תקין, אבל כנראה שהחזירו את הציריה חזק מדי במוסך וגרמו לכך שטבעת האבטחה של הציריה נשברה, והנזילה בעצם התרחשה מכך שהציריה יצאה ונכנסה מהדיפרנציאל בחופשיות תוך כדי הנסיעה. שמתי טבעת חדשה על הציריה ושלום על ישראל, לפחות יצא מזה מדריך:
https://www.youtube.com/watch?v=eGj0IlsTV_M
באשר להגבהה, כפי שהבטחתי..
נסעתי לבעלי ג"ו שונים עם הגבהות שונות כדי להרגיש את התנהגות הרכב בקיטים שונים, והחלטתי ללכת על הגבהה של אולד מן. אמנם היא יקרה יותר, וגם נמוכה יותר (מתאזן סביב ה3 סמ מעל המקור), אבל הייתה חשובה לי הנוחות והיציבות, והייתי מוכן לאבד בשביל זה עוד 2 סמ בשטח. לאחר ההתקנה בוצע כיוון פרונט מלא.
137967
137969
137968
בנוסף, הותקן לרכב מיגון מלא של G ROAD, שבעה חלקים (מגן גחון, טרנספר, דרייב שפט, טנק דלק, דיפרנציאל אחורי וספים) המיגון הוכיח את עצמו בטיול כמה וכמה פעמים עם שפשופים כאלו ואחרים, כאמור בעיקר בחלק הקדמי.
137966
צמיגים חדשים שהיו על הרכב - מקסיס 811, עושים עבודה טובה.
עלות כוללת של הרכב עם יישור הקו, המערכת והתוספות עומדת על 60860 ש"ח נכון לעכשיו.
אמשיך לעדכן בהתרחשויות בשרשור הזה...
ואיך אפשר בלי עוד כמה תמונות:
ג€‹137973
137972
137971
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118102-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%90%D7%99-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%9E%D7%99-%D7%9C%D7%91%D7%93%D7%95%D7%A7
הגיע הזמן לחשוף שהרכב הבא, הוא... היא... הם...
סתם נו, הכותרת כבר מסגירה אותי
זהו שרשור הכרזה ותחזוקה על רכישת גרנד ויטרה 2008
אז בתור הקדמה קודם כל, אספר בקצרה על השתלשלות האירועים:
בשנתיים האחרונות התחלנו לצאת לטיולים, אבל בלי רכב משלנו. בתור מי שחובב מכונאות וDIY, מאוד רציתי רכב שטח משלי מסיבות ברורות, אבל מה, יש לי בעיה רגשית, ואני אוהב את כל אחד מהרכבים שיש בבעלותי (וישנם שלושה).
הבנתי שיהיה עליי להתפשר, אני רוצה ידני, אני רוצה ג'יפ קשוח ישן ומרעיש, אבל אני לא לבד בסיפור הזה, ולהחזיק רכב רביעי זה לא בא בחשבון (כרגע כמובן... הרי על מה אכתוב בעתיד?)
אז אנחנו החליטה שאוקיי, אפשר לנסוע ביום יום בג'יפ ולא בפיאסטה, אבל זה לא הולך להיות ג'יפ ידני, ויהיו לו מצלמות, שיהיה קל להחנות. אין בעיה, אפשר להסתדר עם זה. אוקיי, אז איזה אופציות יש לי בגזרת התקציב?
בדקתי - טראקאן, פראדו, פג'רו, ואפילו דיסקו 1/2. מהחיבה העזה שלי לקוריאניות, כמעט סגרתי על טראקאן, ואז הגיע RBRB ואמר לי רגע, למה לא גרנד ויטרה?
מה פתאום, יש לו מתלים נפרדים, זה לא באמת ג'יפ... וכו' וכו'. ואז הוא שולח לי סרטון של הרכב הזה בשטח, וואלה הוא יודע לעבוד. אוקיי, התחלתי לקרוא קצת (הרבה), והתייעצתי עם חולי הג"ו למיניהם.
התקבלה החלטה, כל הג'יפים שבדקתי ישנים מדי וזה חיסרון מהרבה בחינות: בטיחות, אבזור, נוחות, אמינות, ובכלל, הרכב יהיה יותר בכביש מאשר בשטח בסופו של יום, אז ג"ו IT IS.
מתחיל לחפש ולדבר עם מוכרים, נוסע לפה ונוסע לשם, השוק השתגע והמחירים קפצו ב10-20 אלף שקל ממה שהיו לפני שנה-שנתיים. את רוב הרכבים כבר סיננתי במעמד הואטספ\שיחת טלפון, אבל הלכתי לראות שלושה בכל זאת:
הראשון חבר של RBRB, משופר ממוגן ומוכן לשטח, המחיר גבוה בהתאם לתוספות, אבל יצאתי גם עם רשימת מכולת קצרה של דברים שצריך לתקן ולסדר ברכב, ירדתי מזה.
השני שלח לי היסטוריית טיפולים מסודרת כבר בוואטספ, קמ נמוך, יד נמוכה וגם המחיר נמוך, בכל זאת אין תוספות על הרכב... אמרתי לעצמי שזו אחלה הזדמנות. אחרי מפגש עם המוכר יצאתי עם רשימת קניות ארוכה שהגיעה למספר בן חמש ספרות. המוכר לאחר כמה ימים הסכים להצעה הנמוכה שהבאתי לו (8000 מתחת למה שביקש) אבל החלטתי שאין לי זמן להתעסקות הזו.
ועוד רכב שראיתי אמנם עם קמ' גבוה, אבל יד שניה עם תיאור שאומר כי הוא מטופל ושמור מאוד, אצל נהגת יחידה כבר 13 שנה. הגעתי לרכב שהיה מלא באבק, כתמי קפה אפילו בתקרה, מי ברז ברדיאטור, גומיות יבשות וחלודה מפה ועד למטולה. אפילו לא הנעתי את הרכב ונפרדתי מהמוכרת לשלום (הרכב אגב עדיין בלוח).
החלטתי לחזור לאחד המוכרים שסיננתי בגלל שגר רחוק ממני, רלונטי? רלונטי.
מעולה. נפגשנו, בדקתי את הרכב, ראיתי כמה דברים קטנים שצריך להחליף והחלטתי ללכת על זה. המחיר אמנם גבוה אבל העדפתי לשלם אותו מאשר להמשיך לחפש ולפגוש עוד רכבים שחוטים במסווה של 'שמור בובה' או לחלופין לקנות רכב עם תוספות שכבר קרעו אותו, ושאינן לטעמי (למשל צמיגי 50 50, אך בלויים כבר, או הגבהה שלא לטעמי).
קצת פרטים יבשים על הגיבור:
סוף 2008
מנוע 2000 (הוחלף מתישהו בחיי הרכב)
יד רביעית
220K קמ
הדגם 'המפואר', קרי - מושבי עור, כניסה והנעה KEYLESS, קרוז, אורות קסנון, חישוק 17, גימור יפה ואולי עוד כמה שטויות
צבע זהב (אחרי צביעה קומפלט)
וזהו בעיקרון.
ברמה הטכנית החליפו די הרבה חלקים לאחרונה שנוטים להתבלות כמו מצבר, מסרק, אלטרנטור, מדחס ושיפוץ דרייבשאפט.
ועכשיו אעבור לפרט קצת על הרכב בכל מיני אספקטים שיכולים לעניין את הקורא (או שלא...) מתוך קצת יותר מ1000 ק"מ שנהגתי ונסעתי בו.
יחידת הנעה והעברת כוח
אתחיל בחלק הזה כי לטעמי זה החסרון העיקרי ברכב.
מדובר במנוע 2 ליטר עם 140 כוח סוס, תיבת הילוכים אוטומטית עם 4 מהירויות, הנעה כפולה קבועה וטרנספר שנשלט אלקטרונית ל4H ו4L ביחס סביב ה1:2 (לפי הסל"ד הלא מדוייק מאחר וזו תיבה פלנטרית).
אז המנוע הזה חלש, ולא סתם בשנת הדגם הזו גם נמכרו מנועי 2.4 שמוסיפים בדיוק 20 אחוז נפח והספק, שזה בדיוק מה שחסר לרכב הזה.
התיבה הזו מיושנת ועושה עוול אפילו במהירות שיוט, אם משייטים בכביש בין עירוני וישנה עליה קטנה, הוא מיד יוריד להילוך שלישי כי אחרת הוא לא יעשה כלום ושום דבר.
גם צריכת הדלק מושפעת מיחידת הכח הכבדה וה'מסורבלת' משו, בנוסף לתיבה צנומת המהירויות והמנוע שחסר לו כוח:
בנסיעה משולבת כרגע בשני תדלוקים ראשונים 9 קמ' לליטר
בנסיעה בשטח בלבד (200 קמ) 5.1 קמ' לליטר
מבחינת צריכת הדלק אין באמת הבדל בין הג"ו לכל ג'יפ אחר שהיה על הפרק ומונע בדיזל, רק שבדיזלים לא חסר את הכח כמו בג"ו.
יכולות שטח
פה הג"ו מפתיע לטובה. עם פרונט קצר יחסית, ובסיס גלגלים הקצר מג'יפים ארוכים, יש לו זוויות לא רעות, כשהגובה הוא העקב אכילס בעיקר מקדימה.
לרכב אין באמת ערכות הגבהה מספיק איכותיות וטובות מתוך השיעורי בית שעשיתי. או שמגביהים אותו ב7-8 ס"מ שקצת ישקעו עם הזמן עם קפיצים מאוד קשיחים, אשר פוגעים גם בנוחות, גם בבטיחות וגם בחלקי המתלה הנוספים, או שמגביהים אותו קצת פחות עם קפיצי KING יותר רכים, אבל בלי בולמים מתאימים, וכך פוגעים גם בבולמים המקוריים. או.. שהולכים על הקיט שאני בחרתי, ואפרט עליו בהמשך.
בכל אופן, הרכב לא גבוה, וצריך לחשוב במכשולים מסויימים, אבל הוא עובר מצויין מה שצריך, בלי להשתפשף יותר מדי.
הקסם האמיתי קורה כשמסובבים את החוגה של תיבת ההעברה. אז הדיפרנציאל המרכזי ננעל, ומערכת הESP הופכת למערכת בקרת משיכה שמסייעת במכשולים בהם נעילת דיפרנציאל עוזרת לג'יפים אחרים. לחיצה ממושכת על הגז - והגלגל שאיבד אחיזה פשוט נבלם והרכב מצליח להתקדם הלאה.
הרכב כבר איבד את בתוליו ב200 קמ' בערבה ובמדבר. מעלה פה כמה סרטונים מהטיול שהתחיל בעזוז, דרך נחל חורשה, אלות, כרכום, מעלה כרכום בסרטון הארוך, ועוד קצת...
כמובן שבסרטון הכל מתגמד לעומת המציאות.
https://www.youtube.com/watch?v=VqVHcedAUuo
אבזור ושימושיות
אז בגזרה הזו הג"ו באמת מעולה. לא חסר לו שום אבזור (של רכב כביש) שאני מעוניין בו: כניסה והנעה Keyless, שש כריות אוויר, בקרת שיוט, מזגן מקפיא, כל מיני תאי אחסון נחמדים, נקודות לקשירת מטען בבגאז', ועוד ועוד.
המושבים האחוריים מתקפלים ברמה כזו שתא המטען נהיה מאוד גדול ומאפשר להכיל לא מעט ציוד בנוחות שמקלה על הוצאה של פריטים בלי לפרק חצי תא מטען.
137970
בזמן ניקוי הרכב גיליתי ששטיח תא המטען מתפרק מאוד בקלות ויכולתי לשטוף אותו מחוץ לרכב ולתת לו להתייבש, בזמן שגם ניקיתי את הפח החשוף מתחת. תענוג אמיתי.
137974
לאט לאט אעדכן פה על תוספות שאוסיף ברכב.
נכון לעכשיו, כחלק מה'יישור קו' נוספה לרכב מערכת מולטימדיה של Syncope ושתי מצלמות - קדמית ואחורית. בתכלס, הזווית צילום שלהן לא משהו וכנראה שאחליף אותן למשהו עם זווית רחבה יותר. המערכת חביבה עם אנדרואיד 11.
יישור קו:
אז כמו בכל רכב שאני קונה, החלפה מלאה של כל המתכלים ברכב היא חובה:
שמן מנוע, פילטר שמן, שמן גיר, שמן בדיפרנציאלים, שמן לטרנספר, פלאגים, נוזל בלמים.
הפלאגים שהיו ברכב לא היו זהים למה שהיצרן דורש (לא היו אירידיום), פילטר האוויר והמזגן היו במצב תקין ולכן נתתי להם להשאר לעת עתה, כמו גם שמן ההגה.
בזמן בדיקת הרכב ראיתי שיוצאות בועות אוויר לתוך מיכל העודפים של נוזל הקירור, ובהתחלה חשדתי באטם ראש. בדיקת לחץ ובדיקת התופעה בהנעה קרה הבהירו לי שמדובר באוויר במערכת.
דבר ראשון שעשיתי באותו יום שרכשתי את הרכב היה לנקז אוויר מהמערכת, וכך היה.
תוך כמה ימים כבר שמתי לב שהמפלס ממשיך לרדת בפקק הלחץ של הרדיאטור (בפועל יושב על צינור), אבל המפלס במיכל עודפים רק עולה ונפלט החוצה מהפקק.
לאחר הטיול ביצעתי בדיקת לחץ נוספת לפקק עצמו. בבדיקה נראה כי הלחץ בפקק יורד מ1.1 באר ל0.9 באר תוך 2 דקות, ושהפקק גורם לכל הברדק הזה, והוא יוחלף בימים הקרובים.
137975
בנוסף לכל אלו, שמתי לב לנזילה שיש ממחזיר השמן שבין הציריה הימנית לדיפרנציאל הקדמי, זאת למרות שהמחזיר שמן הוחלף שבועיים לפני הקנייה במוסך 'יורו מוטורס' בחדרה. קבעתי תור במוסך כדי לטפל בבעיה 'באחריות', אך אחרי 5 ימים שהמתנתי התברר לי שהביאו אותי לחינם, כדי להגיד לי שיש נזילה ממחזיר השמן ואין להם מה לעשות עם זה עכשיו ואצטרך להשאיר את הרכב ליומיים. החלטתי לקחת את הרכב חזרה הביתה ולעבוד עליו בעצמי, עבודה שארכה שעה בתנאים ביתיים.
בזמן העבודה התברר לי שמחזיר השמן אכן תקין, אבל כנראה שהחזירו את הציריה חזק מדי במוסך וגרמו לכך שטבעת האבטחה של הציריה נשברה, והנזילה בעצם התרחשה מכך שהציריה יצאה ונכנסה מהדיפרנציאל בחופשיות תוך כדי הנסיעה. שמתי טבעת חדשה על הציריה ושלום על ישראל, לפחות יצא מזה מדריך:
https://www.youtube.com/watch?v=eGj0IlsTV_M
באשר להגבהה, כפי שהבטחתי..
נסעתי לבעלי ג"ו שונים עם הגבהות שונות כדי להרגיש את התנהגות הרכב בקיטים שונים, והחלטתי ללכת על הגבהה של אולד מן. אמנם היא יקרה יותר, וגם נמוכה יותר (מתאזן סביב ה3 סמ מעל המקור), אבל הייתה חשובה לי הנוחות והיציבות, והייתי מוכן לאבד בשביל זה עוד 2 סמ בשטח. לאחר ההתקנה בוצע כיוון פרונט מלא.
137967
137969
137968
בנוסף, הותקן לרכב מיגון מלא של G ROAD, שבעה חלקים (מגן גחון, טרנספר, דרייב שפט, טנק דלק, דיפרנציאל אחורי וספים) המיגון הוכיח את עצמו בטיול כמה וכמה פעמים עם שפשופים כאלו ואחרים, כאמור בעיקר בחלק הקדמי.
137966
צמיגים חדשים שהיו על הרכב - מקסיס 811, עושים עבודה טובה.
עלות כוללת של הרכב עם יישור הקו, המערכת והתוספות עומדת על 60860 ש"ח נכון לעכשיו.
אמשיך לעדכן בהתרחשויות בשרשור הזה...
ואיך אפשר בלי עוד כמה תמונות:
ג€‹137973
137972
137971