PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ למתחילים בנוסף לפרייבט או במקום



vladikdx
24-04-22, 14:20
אחרי 2 טיולי שטח עם חברים (גרנד ויטרה + גימנ'י) החלטתי שאני רוצה להכנס לתחום ולקנות גם ג'יפ נחמד להתחלה :D
אבל כאן מגיעה ההתלבטות...

האם להחליף את הפרייבט ולקנות ג'יפון שישמש גם לכביש וגם לשטח או רכב נוסף לשטח?

שווי הפרייבט שלי הוא 60K, ואני מעוניין להשקיע עד 40K בג'יפ נוסף (כמעט נעול על הגרנד ויטרה)
מצד אחד זה נשמע נחמד אבל אני בטוח שלא כלכלי במיוחד להחזיק 2 רכבים ככה..
השאלה היא האם יש בשילוב התקציבים האלו איזשהו ג'יפון שיכול לספק אותי גם לכביש וגם לשטח בו זמנית?

לא מדבר על לטפס סלעים מטורפים, אבל גם לא לנסוע רק בדרכי עפר.. רוצה להנות מהשטח.
אשמח ליעוץ.

EliC25
24-04-22, 14:25
צריך עוד מידע על הנסועה השנתית שלך, ועל איזה רכב יש לך כרגע.
אם אתה נוסע 20 אלף בשנה, והרכב שלך אוכל 1 ל15 נניח...
אז הדלתא של הדלק עבור גרנד ויטרה, תעלה לך יותר מאשר להחזיק גרנד ויטרה רק לטיולים (למשל)
עשיתי את החישוב הזה לאחרונה, ובגלל נסועה נמוכה הוחלט למכור את הדיילי ולקנות רכב שטח שיהיה גם ליום יום.
כמובן שבהוצאות הנוספות על ג'יפ שנוסע גם ביום יום לוקחים בחשבון בלאי מואץ יותר, הדלק שיקר עכשיו במיוחד, וגם ביטוח שאפשר להוזיל לפי קמ.

vladikdx
24-04-22, 14:44
צריך עוד מידע על הנסועה השנתית שלך, ועל איזה רכב יש לך כרגע.
אם אתה נוסע 20 אלף בשנה, והרכב שלך אוכל 1 ל15 נניח...
אז הדלתא של הדלק עבור גרנד ויטרה, תעלה לך יותר מאשר להחזיק גרנד ויטרה רק לטיולים (למשל)
עשיתי את החישוב הזה לאחרונה, ובגלל נסועה נמוכה הוחלט למכור את הדיילי ולקנות רכב שטח שיהיה גם ליום יום.
כמובן שבהוצאות הנוספות על ג'יפ שנוסע גם ביום יום לוקחים בחשבון בלאי מואץ יותר, הדלק שיקר עכשיו במיוחד, וגם ביטוח שאפשר להוזיל לפי קמ.

כרגע יש לי מאזדה מנוע 2000, אוכל בעיר בערך 9 מחוץ לעיר 13/14
נוסע לא הרבה בשנה, פחות מ10K, בערך 9-8K.

הפחד שלי בלהביא ג'יפ יד 2 ליום יום הוא הבלאי, לא רוצה למצוא את עצמי נוסע לאילת / מרכז ונתקע איפשהו ( אני מהצפון )
לעומת זאת הפרייבט שלי משרת אותי בנאמנות בדברים האלו..

EliC25
24-04-22, 15:30
הפחד בגיפ לא מתוחזק הוא לא להתקע בדרך לאילת, אלא להתקע כמה קמ עמוק בשטח.
מלכתחילה כשמחזיקים גיפ, לא עושים הנחות בתחזוקה.
לפרופיל שציינת עדיף להחליף את המזדה בגרנד ויטרה, או אם תגדיל את התקציב, משהו אחר יותר גדול. השאלה אם הגודל מספיק לך

נמרוד
24-04-22, 15:43
כרגע יש לי מאזדה מנוע 2000, אוכל בעיר בערך 9 מחוץ לעיר 13/14
נוסע לא הרבה בשנה, פחות מ10K, בערך 9-8K.

הפחד שלי בלהביא ג'יפ יד 2 ליום יום הוא הבלאי, לא רוצה למצוא את עצמי נוסע לאילת / מרכז ונתקע איפשהו ( אני מהצפון )
לעומת זאת הפרייבט שלי משרת אותי בנאמנות בדברים האלו..על פניו נכון מבחינתך למכור את הפריבט ולהעמיד רכב שטח במקומו. גראנד ויטארה זה אופציה טובה. ב80-90 אלף יש עוד אפשרויות רבות.

vladikdx
24-04-22, 18:56
על פניו נכון מבחינתך למכור את הפריבט ולהעמיד רכב שטח במקומו. גראנד ויטארה זה אופציה טובה. ב80-90 אלף יש עוד אפשרויות רבות.

בהנחה ואני מוכר את המאזדה וקונה רכב ראשי שטח בתקציב בין 40-100K איזה רכב יכול לספק גם הנאה טובה בשטח וגם לעשות עבודה טובה ואמינה בכביש?


חשוב לי שבמוסך הרכב לא יעשה לי פשיטת רגל, אז דברים כמו גרנד שירוקי וכ'ו פחות רלוונטים, זאת אחת הסיבות שהתסכלתי על הגראנד ויטרה, חלפים שלה יחסית במחירים נורמאלים מבחינתי.

asafk
24-04-22, 19:08
יש שאלון בראש פורום המתחילים.
אם תענה עליו יהיה קל יותר לייעץ לך - כי ככה אין לנו מושג מה אתה חושב שהצרכים שלך.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אבי ביטר
24-04-22, 19:10
גראנד ויטרה שתיינית יותר מהפאגרו שלי.
בשטח אם היא לא ממש משופרת היא דיי מעפנה.

הפתרון בשבילך הוא פשוט ובנאלי - גימיני, כרכב נוסף לשטח.

asafk
24-04-22, 19:12
או ג'ימני חדש יותר בכל התקציב...

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

vladikdx
25-04-22, 06:52
יש שאלון בראש פורום המתחילים.
אם תענה עליו יהיה קל יותר לייעץ לך - כי ככה אין לנו מושג מה אתה חושב שהצרכים שלך.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


1. תקציב -
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
* או עד 45k בנוסף לפרייבט בשווי 60k, או בשילוב שלהם עד 100k

ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?

* עדיף לכלול אבל לא חובה.

ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?

* כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?

* ישמש לזוג, אבל רוצה גם 3 מקומות נוספים.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?

* אם זה בנוסף לפרייבט אז טיולים נטו, אם זה במקום הפרייבט אז עד 10k בשנה

ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?

* תלוי בהמלצות

ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?

* הרוב אצל בעל מקצוע

ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?

*פריפריה צפון, מוסכים מקומיים

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?

* לא רוצה להיות מוגבל יותר מידי, מתכנן לטייל גם צפון וגם דרום. יותר מעפר.

ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?

* גימני, גרנד ויטרה, XV, דאצייה.

ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).

* מדבר, מדרגות סלע סבירות, בוץ.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני
* אוטומט

ב. מנוע דיזל/בנזין
* בנזין

ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
* קצר/ארוך

ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
* משומש

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

* כרגע גרנד ויטרה שנתונים עד 2010 בנוסף לפרייבט.
גימני ישן מעדיף לשלול לגמרי.

Galaye
25-04-22, 07:31
היי
המלצה שלי..
הפרדת רשויות תמיד טוב לשטח אז לך רק על רכב טיולים
אז הייתי מוסיף לרשימה - גיפ ליברטי 2007 ,אפשר להשיג 2011 אפילו ב60 ..
ליברטי -
1.אוכל דלק כמו גראנד ויטרה מאוד דומה המימדים ביניהם .
2.יתרון - אופציות שיפורים וגובה עדיפים על הויטרה .
3.חיסרונות - אמינות,מחיר חלקים, וידע במוסכים - מול הסוזוקי .
שיהיה בהצלחה.

EliC25
25-04-22, 08:16
הייתי נשאר דווקא עם גראנד ארוך ומחפש מהשנים המאוחרות 2013-2014

erezgur
25-04-22, 08:45
גימני לא יכול להכיל יותר מ-4 אנשים. אין לו 5 חגורות בטיחות בכלל ולכן לא מתאים לגרישה שלך ל-5 נוסעים ברכב.
אתה עדיין לא יודע להגדיר את רמת העבירות הנדרשת, אבל אני"שומע" מבין השורות שעבירות בינונית תספיק, כך שלא ניתן לפעול רכבים שהם פחות קשוחים.
הרכבים של החברים האחרים שהזכרת יכולים לתת לך כיוון טוב , נסה לקבל מהם תובנות מנסיונם.
הנסועה שלך מועטה, אני כנראה כן הייתי הולך על איחוד רשויות כדי לקבל רכב צעיר יותר.

נשלח מהנייד

Asaf-a
25-04-22, 12:12
במסגרת הפשרות שעושים הייתי מציע לך לשקול דאציה דסטר כמה שיותר חדשה שנכנסת בתקציב.
היא ידנית וללא הילוך נמוך, זו הפשרה שתצטרך לספוג, מאידך תהיה צעירה משמעותית וחסכונית.

רוב הרכבים שציינת למעט הגימיני הם בעלי יכולת שטח דומה לדסטר וחלקם אף פחות מהדסטר.

ההבדל בתקציב נתון בין דסטר חסכוני לגרנד ויטארה שתיינית יהיה לפחות 5 שנים ויתכן כ מ100,000 קמ.

raanan
25-04-22, 12:56
במסגרת הפשרות שעושים הייתי מציע לך לשקול דאציה דסטר כמה שיותר חדשה שנכנסת בתקציב.
היא ידנית וללא הילוך נמוך, זו הפשרה שתצטרך לספוג, מאידך תהיה צעירה משמעותית וחסכונית.
אתה מודע לזה שיש היום יותר ויותר חברה צעירים עם רישיון לאוטומט בלבד.

נמרוד
25-04-22, 13:52
מקרה מובהק שבו "הפרדת רשויות" כמו שזה מכונה פה בפורום מיותרת לגמרי, שלא לומר אידיוטית.

ב100 אלף אתה יכול לקנות רכב כביש-שטח טוב, לא מאד ישן. הקלאסי לזוג זה אכן ג'ימני ואני מציע לבדוק את האפשרות הזאת לעומק. יכולת שטח מצויינת וכמעט לא מוגבלת, עלויות אחזקה הכי נמוכות שיש, שמירת ערך מצויינת. ויש עוד שפע של אפשרויות, החל בגראנד ויטארה, וכלה בגרסאות הקצרות של רכבי השטח הגדולים. יש גם את ג'יפוני הפשרה חסרי הילוך הכוח ממשפחות סובארו ודאצ'יה אבל אני לא רואה סיבה ללכת עליהם במקרה של נסועת כביש נמוכה כמו שלך.

erezgur
25-04-22, 15:10
גימני נופל בשל הדרישה להסיע עוד 3 נוסעים מלבד הזוג.

נשלח מהנייד

asafk
25-04-22, 20:01
בוא נבדוק את העניין הזה.
למה אתה חושב שאתה צריך מקום לעוד 3 נוסעים? האם זה בגלל שאחת לשבועיים אתה לוקח את האחיות שלך שאין להן רכב לחוג קפוארה במתנ"ס, או בגלל שנדמה לך שכשיהיה לך רכב שטח מלא חברים ירצו להצטרף לטיולים?
במילים אחרות- כמה פעמים בשנה אתה צריך 5 מקומות? אם זה פוסל את האופציה באמת הכי נכונה לדעת רבים - זה משהו שאפשר לוותר עליו או שעבור 5 מקומות אתה מוכן לפשרה מבאסת?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

EliC25
25-04-22, 20:13
אסף, מעבר לחמישה מקומות, מבאס להעמיס ג'יפ ל3 ימים כשאין בו מקום (אני מדבר על הג'ימני)

asafk
25-04-22, 20:17
ל2 לא חסר בו מקום.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

-->