צפייה בגרסה מלאה : צריכת שמן חריגה טויוט
אהלן,
מנסה להבין מה לא תקין וכיוון לבעיה, הרכב - טויוטה ספייס ורסו מנוע 1.4 בנזין אוט' שנת 2012
הרכב כל הזמן "אוכל" שמן (נו מה רצית שיאכל ברבוניות???)
החלפת שמן פילטרים וכו נעשה על ידי כל 10K, מודד בדיוק את הכמות עם כוס מדידה, מנוע עובד חלק ללא שום בעיות, לפני חצי שנה בערך היה גמגום וירידה בסל"ד, ניקיון של בית מצערת פתר את הבעיה, אכילת השמן היתה לפני ונשארה גם אחרי, הרכב אצלנו כשנה וחצי לא התחמם או בעיה אחרת, ככל שידוע לי גם לא ביד הקודמת, שטיפל במוסך מורשה הרכב יד 2
להלן טבלת תצפיות שעשיתי, השמן במילוי האחרון כולל ההשלמות ליקווי מולי כמו המצורף בתמונה
4/3/22: 1.2L, 141,810 Km+
11/3/22: 0.65L, 142357 Km+
25/3/22: 0.3L, 142929 Km+
1/4/22: 0.3L, 143353 Km+
138018
ראשית, אאל"ט המנוע בנזין הוא 1330 ולא 1400 (שזה המנוע טורבו דיזל שלא ראיתי בארץ).
שנית,
אתה מדבר על פחות מחצי ליטר ל1000 ק"מ. צריכה מכובדת, אבל לדעתי אם תברר בספר רכב אתה עלול לגלות שזה בטולרנס של היצרן.
אצלי בקורולה 1600 גם היתה צריכה מוגזמת אבל במורשה אמרו שזה תקין.
האוטו נסע טוב ולא ראיתי סיבה לטפל בזה (החלפת רינגים וכו..)אלא רק למלא שמן כשצריך.
האם אתה נוסע הרבה בסל"ד גבוה?
כמו כן, אתה יכול להתייעץ עם המוסך שלך האם ניתן לעלות בדרגת סמיכות השמן מכיוון שה5-30 הוא דליל.
- - - Updated - - -
אופציה נוספת,
אתה ממלא יותר מדי שמן.
ehudzeelim
28-04-22, 09:34
אתה מדבר על פחות מחצי ליטר ל1000 ק"מ.
0.83 ליטר ל-1000 ק"מ
רק במקרה אחד
- - - Updated - - -
רק במקרה אחד
אני לא מצליח לערוך. אתה צודק. טעיתי בחישוב.
השמן נעלם לאנשהו
או שנשרף, בגלל גו יות שסתומים או רינגים.
או שנוזל, דווח מה מהם הגיוני יותר לפי בדיקה ויזואלית
יש טויוטה - שם אין תקלות, הרכב הכי אמין והכי הכי ללא תקלות וכד'
ויש טויוט - שזה דומה, רק עם תקלות....
140000 ק'מ ממש לא הרבה למנוע ולכן נשמע חריג מהממוצע. יש מנועים שצורכים שמן באופן טבעי למרות שזה נשמע ממש לא לעניין אחרי 150 שנה שמנועי בעירה קיימים בעולם.
אמור להיות לכל יצרן מספיק ידע וניסיון כדי שמנועים יעבדו בטולרנס נכון ולא יאבדו שמן, יש מנועים ששורפים שמן בגלל תכנון גרוע של תעלות השמן או חרירי מעבר השמן בבוכנה, חופשים גדולים מדי של טבעות בוכנה ויש מנועים שמתוכננים לשרוף כמות קטנה של שמן באופן טבעי ועם הזמן ושחיקת המנוע זה פשוט מתגבר.
אם תעביר נייר ניגוב בפתח של האגזוז והוא יהיה רטוב משמן, או שתיתן למישהו לשבת ברכב ולתת גז, תוכל לראות בעין עשן כחול ומסריח.
זו יכולה להיות בעיית אטימה ואז קח את הרכב לבדיקת קומפרסייה ובדיקת לחץ הפוך, תוכל לדעת אם יש בעיית אטימה בשסתומים ואיבוד שמן דרך מובילי או גומיות שסתומים. בבדיקה מפרקים פלאגים ובמידה והם יהיו רטובים משמן, ישנה בעית אטימה ברינגים או בוכנות.
תוכל לבדוק גם בית פילטר אוויר או בית מצערת לרטיבות או משקעי שמן.
יכולה להיות בעיה גם בנשם PVC, תן למנוע לעבוד בטמפרטורת עבודה עם מכסה מילוי שמן פתוח ותראה אם עולים אדי שמן, תוכל גם להריח.
בכלל, אם שפותחים מכסה מילוי שמן והריח לא נעים, המנוע שורף שמן.
ואם כל זה לא עוזר ולא מצאת סיבה נראית לעין, כנראה שהמנוע שלך אולי התחמם או נסע בלי שמן בהסטוריה שלו, נשחק ולכן אוכל שמן.
השמן נעלם לאנשהו
או שנשרף, בגלל גו יות שסתומים או רינגים.
או שנוזל, דווח מה מהם הגיוני יותר לפי בדיקה ויזואלית
זה נעלם גדול מבחינתי, האוטו יבש ללא טיפת הזעה כמובן ללא נזילות, אין עשן (רטיבות בקצה האגזוז אבדוק), אני מניח שהשמן נשרף כי אין לי הסבר אחר לאן יכול להיעלם אבל, אני לא רואה לזה סימנים
- - - Updated - - -
140000 ק'מ ממש לא הרבה למנוע ולכן נשמע חריג מהממוצע. יש מנועים שצורכים שמן באופן טבעי למרות שזה נשמע ממש לא לעניין אחרי 150 שנה שמנועי בעירה קיימים בעולם.
אמור להיות לכל יצרן מספיק ידע וניסיון כדי שמנועים יעבדו בטולרנס נכון ולא יאבדו שמן, יש מנועים ששורפים שמן בגלל תכנון גרוע של תעלות השמן או חרירי מעבר השמן בבוכנה, חופשים גדולים מדי של טבעות בוכנה ויש מנועים שמתוכננים לשרוף כמות קטנה של שמן באופן טבעי ועם הזמן ושחיקת המנוע זה פשוט מתגבר.
אם תעביר נייר ניגוב בפתח של האגזוז והוא יהיה רטוב משמן, או שתיתן למישהו לשבת ברכב ולתת גז, תוכל לראות בעין עשן כחול ומסריח.
זו יכולה להיות בעיית אטימה ואז קח את הרכב לבדיקת קומפרסייה ובדיקת לחץ הפוך, תוכל לדעת אם יש בעיית אטימה בשסתומים ואיבוד שמן דרך מובילי או גומיות שסתומים. בבדיקה מפרקים פלאגים ובמידה והם יהיו רטובים משמן, ישנה בעית אטימה ברינגים או בוכנות.
תוכל לבדוק גם בית פילטר אוויר או בית מצערת לרטיבות או משקעי שמן.
יכולה להיות בעיה גם בנשם PVC, תן למנוע לעבוד בטמפרטורת עבודה עם מכסה מילוי שמן פתוח ותראה אם עולים אדי שמן, תוכל גם להריח.
בכלל, אם שפותחים מכסה מילוי שמן והריח לא נעים, המנוע שורף שמן.
ואם כל זה לא עוזר ולא מצאת סיבה נראית לעין, כנראה שהמנוע שלך אולי התחמם או נסע בלי שמן בהסטוריה שלו, נשחק ולכן אוכל שמן.
אבצע את הבדיקות ואדווח
תודה
- - - Updated - - -
יש טויוטה - שם אין תקלות, הרכב הכי אמין והכי הכי ללא תקלות וכד'
ויש טויוט - שזה דומה, רק עם תקלות....
לא היה לי נעים להביך את המותג....
- - - Updated - - -
ראשית, אאל"ט המנוע בנזין הוא 1330 ולא 1400 (שזה המנוע טורבו דיזל שלא ראיתי בארץ).
שנית,
אתה מדבר על פחות מחצי ליטר ל1000 ק"מ. צריכה מכובדת, אבל לדעתי אם תברר בספר רכב אתה עלול לגלות שזה בטולרנס של היצרן.
אצלי בקורולה 1600 גם היתה צריכה מוגזמת אבל במורשה אמרו שזה תקין.
האוטו נסע טוב ולא ראיתי סיבה לטפל בזה (החלפת רינגים וכו..)אלא רק למלא שמן כשצריך.
האם אתה נוסע הרבה בסל"ד גבוה?
כמו כן, אתה יכול להתייעץ עם המוסך שלך האם ניתן לעלות בדרגת סמיכות השמן מכיוון שה5-30 הוא דליל.
- - - Updated - - -
אופציה נוספת,
אתה ממלא יותר מדי שמן.
זה מאוד דומה למה שאתה מתאר עם הקורולה, הרכב עובד אחלה רק צריך לשמן אותו כל סופש https://www.jeepolog.com/forums/images/icons/icon6.png
כשאני עושה החלפה אני עובד עם כוס מדידה וממלא במדויק, איך מילוי יתר יכול להתבטא באיבוד שמן? אגב זה לא מסתדר עם זה שאני ממלא, מגיע לרמת שמן טובה, ואז שבוע אחרי בודק המדיד נמוך ממה שהיה, ממלא, וחזר חלילה....
ehudzeelim
29-04-22, 08:24
בפורומים ברשת מדברים הרבה על הסימפטום הזה במנועי טויוטה מהשנים ההם,
תריץ חיפוש באנגלית, לא חסר חומר בנושא.
הסיבה היא ככה"נ בעיה תכנונית שמאפשרת מעבר קל של שמן לצילינדרים.
לא יודע אם זה המקרה אצלך אבל נשמע כמו כיוון הגיוני לבדיקה.
בפורומים ברשת מדברים הרבה על הסימפטום הזה במנועי טויוטה מהשנים ההם,
תריץ חיפוש באנגלית, לא חסר חומר בנושא.
הסיבה היא ככה"נ בעיה תכנונית שמאפשרת מעבר קל של שמן לצילינדרים.
לא יודע אם זה המקרה אצלך אבל נשמע כמו כיוון הגיוני לבדיקה.אוקי אסתכל, תודה, אבדוק גם האם מדובר על דגם המנוע הספציפי
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
באיזה שמן אתה משתמש?
לא הצמיגות, אלא דירוג acea.
נגיד a5. ??
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בפורומים ברשת מדברים הרבה על הסימפטום הזה במנועי טויוטה מהשנים ההם,
תריץ חיפוש באנגלית, לא חסר חומר בנושא.
הסיבה היא ככה"נ בעיה תכנונית שמאפשרת מעבר קל של שמן לצילינדרים.
לא יודע אם זה המקרה אצלך אבל נשמע כמו כיוון הגיוני לבדיקה.להבנתי מדברים על זה בהקשר של הדגמים האמריקאיים וזה לא בדיוק אותו מנוע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ehudzeelim
30-04-22, 11:34
להבנתי מדברים על זה בהקשר של הדגמים האמריקאיים וזה לא בדיוק אותו מנוע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ראה בקובץ המצורף, טויוטה אירופה
138045
ד.א.
אולי לא דוגמה, אבל לפני שנים, אי שם באמצע שנות ה 90, אמר לי בוחן במוסך אלפא, שה33 שלי (1500 מוזרקת) צריכה לאכול 0.5 ק"ג לכל 1000 ק"מ.
אני סומך עליו שלא חשב שיש כאן תקלה, כי מיד גם שאל אם אני מוכן למכור לו את הרכב.
באיזה שמן אתה משתמש?
לא הצמיגות, אלא דירוג acea.
נגיד a5. ??
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
138064
מתנצל שמסובב לא מצאתי איך לשנות את זה, בכל אופן כאמור C3
ראה בקובץ המצורף, טויוטה אירופה
138045
עלית על נקודה, הרכב עכשיו נוסע בעיקר בבינעירוני ביד הקודמת נסע בעיקר בתוך העיר
מעניין אם יש איזה ריקול על זה עדיין
היה בארה"ב סוג של ריקול, הסכם פשרה ליתר דיוק, שהחליפו רינגים במנועים מדגמים מסויימים שצרכו שמן מעל רמה מסויימת.
"הכשל התכנוני" הוא שהשתמשו ברינגים חלשים כדי להפחית חיכוך, במטרה לצמצם מאמצים של המנוע בסרק ולהפחית פליטות, הרינגים החלשים לא גורפים בצורה יעילה את השמן. זה לא קיים בארץ כי זה לא היה ריקול רשמי, אבל הבעיה כנראה בהחלט קיימת.
זה קצת סותר את עצמו.
אם הרינגים לא אטומים ומאפשרים מעבר שמן לתא השריפה, גזים מתא השריפה עוברים בחוזר והמנוע פחות יעיל.
ehudzeelim
06-05-22, 10:09
איפה הסתירה?
הם לא תכננו שהרינגים לא יאטמו, הכוונה היתה להפחית חיכוך בלי לפגוע בגריפת השמן ובקומפרסיה.
לכן זה כשל
איפה הסתירה?
הם לא תכננו שהרינגים לא יאטמו, הכוונה היתה להפחית חיכוך בלי לפגוע בגריפת השמן ובקומפרסיה.
לכן זה כשל
אם השמן לא נגרף=אטימה פחות טובה=קומפרסוריה פחות טובה=יעילות פחותה.
נראה לי פשוט תכנון לא מוצלח וריקול.
באותה הנימה,
יש לנו קורולה 2008 עם מעל 300k קמ.
הרכב מצעירותו צורך שמן יותר מרכבים אחרים שהיו לי, ובין טיפולים (קיצרנו אינטרוול לטיפול כל 10k) , צריך להוסיף שמן, כ-2קג אולי מעט פחות במצטבר.
זה משהו מוכר למנוע הספציפי, ובהתחשב בזה שכל נתוני המנוע תקינים, וזה מוכר מהיום הראשון, אני חי עם זה בשלום ובמעקב חדשי.
ehudzeelim
06-05-22, 12:24
הם ניסו להשיג יעילות כתוצאה מהפחתת חיכוך,
כשהרציונל הוא שחלק משמעותי מהחיכוך במנוע מתרחש במגע בין הרינגים לצילינדר.
הפחתה של החיכוך תמנע היווצרות חום וכו' וכך אפשר תיאורטית להגדיל יעילות
כנראה שפשוט הגזימו, רצו יותר מדי כמו שאומרים.. והשיגו את ההיפך
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.