PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיסקברי 2 אחזקה



sasson
28-04-22, 14:38
היי,שאלה לאלו שמחזיקים כמה שנים דיסקו 2
עד כמה הרכב יכול להפתיע בתקלות ?מה האמינות היחסית שלו ? (בכל זאת רכב זקן )
לא מפחד מלעבוד לבד..מחזיק אמריקאית כבר כמה שנים.
עלויות חלקים ?

איל מ
28-04-22, 15:19
חלקים זולים משל היפניות.
אמינות לא שונה מאף suv בגיל הזה. יחסית לרכבים סביבי יש לי תחושה שיותר זול, אבל זאת לא סטטיסטיקה.
אין לי אקסל. הרכב נכנס למוסך פעמיים בשנה ואז גם מטופלות בעיות אם ישנן.
הרכב משמש לנסיעה יומיומית לעבודה.
35 דקות בהלוך,
שעה פלוס פלוס בחזור.
אופי הטיולים- משפחתי.
הרכב לא מוגבה ועם צמיגים בגודל חוקי. מניח שזה גם פקטור (לטובה) בבלאי.

נדב ש.
28-04-22, 18:04
חלקים זולים משל היפניות.
אמינות לא שונה מאף suv בגיל הזה. יחסית לרכבים סביבי יש לי תחושה שיותר זול, אבל זאת לא סטטיסטיקה.
אין לי אקסל. הרכב נכנס למוסך פעמיים בשנה ואז גם מטופלות בעיות אם ישנן.
הרכב משמש לנסיעה יומיומית לעבודה.
35 דקות בהלוך,
שעה פלוס פלוס בחזור.
אופי הטיולים- משפחתי.
הרכב לא מוגבה ועם צמיגים בגודל חוקי. מניח שזה גם פקטור (לטובה) בבלאי.

האמינות היא תלות בתחזוקה...

לפותח השרשור:
אם תקנה לימון אכלת אותה ביישור קו ארוך ותצטרך כיס עמוק, אבל אם תעשה את הדברים נכון, חלקים איכותיים ועבודה לפי הספר תעשה מהלימון לימונדה.
אני החזקתי כזה אחד משופר ומשודרג שנסע יום יום(וגם היום נוסע יום יום) במשך כמה שנים טובות כולל טיולי עבירות.

חפש אחד מתוחזק רצוי עם היסטוריה מתועדת, אל תתפתה למחיר נמוך מידי, אם יש שיפורים(תלוי איזה ותלוי אם כאלה שתיכננת לעשות בכל מקרה) לפעמים זה שווה, לדעתי.

שגיא S
28-04-22, 20:09
אני גם מחפש דיסקברי 2 ובדקתי כ-10 רכבים בחודשים האחרונים.

יש כמה בעיות שקיימות אצל כולם, לא מעט מהרכבים מתוחזקים בחסכנות, ראיתי כאלו ששמו צינורות מים משומשים, שמנים זולים ופילטרים לא מתאימים כדי לחסוך כמה שקלים.

כל הרכבים שראיתי נוסעים עם תיבת הגה נוזלת, נזילות במנוע - ווסת סולר ומכסה שסתומים וכו'.

המון חלודות - נזילות מהחלונות גג, רטיבות בשטיחים ברגליים של הנוסע והנהג, גומיות קרועות בכל הדלתות וכו'.
שוב - לא משהו שלא יכול לקרות ברכב אחר, פשוט נפוץ ברכבים האלו.


הרכב הכי נורמלי שראיתי רצה 70 אלף שקל והיה עליו השקעה של עוד 10 לפחות ביישור קו ותיקונים..

היה אחד שבדקתי, סטנדרטי לגמרי, נמכר ב-55 עם 250 אלף קמ. גם בו היו המון תיקונים + דרש פחחות כי הייתה שלולית ברכב מהסאנרופים.

איל מ
28-04-22, 20:56
מה שאתה מתאר (עזוב את הקטעים של תחזוקה פושעת), מתאר יפה רכבים בני עשרים.
אחר כך כשאני כותב שאנשים הם חזירים, ודורשים מחירים הזוים על נבלות, אומרים שאני יפה נפש (ובדיסקברי המחירים עוד יחסית נמוכים).

נעם1
29-04-22, 13:40
אלה העלויות הכוללות שלי, כל התחזוקה במוסך. גילוי נאות, רכשתי את הדיסקברי 2 של רמי מכפר מנחם ואני מטפל אצלו. טיפלתי אצל רמי גם בדיפנדר הי"ד וגם בדיסקברי 1. כך שמראש, הוא הגיע משופר בטוב טעם ומתוחזק למשעי. ניתן לראות שכריות במקום קפיצים מאחור זה עסק יקר ובגדול אני מחליף כרית אחת כל שנה בעלות של 3,000 ש"ח.
מבחינת נסועה, הדיסקברי משמש אותי לטיולים, רכב שלישי, וכחליפת סערה בימי גשם שבם אני בוחר שלא לרכב על האופנוע:
2018, 8,500 ק"מ.
2019, 17,900 ק"מ.
2020, 16,850 ק"מ.
2021, 17,950 ק"מ.

2021 הייתה יקרה במיוחד אחרי ששברתי את הנעילה וטחנתי את הדיפרנציאל במעלה רמון.

נעם

yogibear
29-04-22, 18:50
היי,שאלה לאלו שמחזיקים כמה שנים דיסקו 2
עד כמה הרכב יכול להפתיע בתקלות ?מה האמינות היחסית שלו ? (בכל זאת רכב זקן )
לא מפחד מלעבוד לבד..מחזיק אמריקאית כבר כמה שנים.
עלויות חלקים ?

לפני כמה חודשים הייתי באותה התלבטות, לא ננעלתי על דיסקו מלכתחילה, אבל השוק הוביל אותי לכיוונו.
קניתי דיסקו 2 שנת 2004 (דיזל אוטומט ) עם 236K ק"מ הדגם הפשוט בלי כריות אוויר ובלי סאן רוף . הרכב היה אצל הבעלים האחרון מס' שנים. הוא הציג לי טבלאות מסודרות של טיפולים . הרכב נראה סביר לגילו.
נכון, לא לקחתי את הרכב לבדיקה אני לא מבין כלום בלנדרובר, בטח ובטח לא בדיזל .
עשינו סיבוב, נהגתי עליו, נדלקתי קניתי. אחרי הקנייה הלכתי למוסך ש"אישר" את הקנייה - נו ... יודע שזה מטומטם ואסור לעשות את זה. אבל זה נעשה.
אמנם, אינני מחזיק בו מס' שנים, אבל כפי שנכתב כאן ובפורומים מחו"ל בכל רגע נתון יהיה משהו. משהו מציק, אבל לא משבית (בד"כ) בתנאי שהרכב מטופל. למרות שהרכב שלי מטופל, תמיד יהיו כמה טיפות שמן תחתיו.
כשיישרתי קו עשיתי זאת במוסך (יהודה) , החלפתי את כל הנוזלים והשמנים מכל המכלולים כולל החלפת אטם תיבת הילוכים ומסנן. נתתי למוסך יד חופשית להחליף כל מה שימצא לנכון. הנזק לכיס היה סביר לא נותרתי המום.
זה רכב שלישי בבית, נוסע בד"כ רק בסופ"שים, רק אני נוהג עליו, ואני עדין מאוד איתו לא משתולל, נהנה לטייל בלי לרסק את הרכב, מטייל עם שכן בעל דיפנדר (קצר) והדיסקו לא מבייש.
ממה שהבנתי מהמוסך, כל עוד הרכב מטופל בזמן בלי קומבינות ובלי קיצורי דרך לא יצוצו בעיות מהותיות.
אוהב לשמוע את הגרגור שלו, הוא מאוד מאוד נוח ובעל שדה ראייה מעולה.

שגיא S
30-04-22, 10:23
אלה העלויות הכוללות שלי, כל התחזוקה במוסך. גילוי נאות, רכשתי את הדיסקברי 2 של רמי מכפר מנחם ואני מטפל אצלו. טיפלתי אצל רמי גם בדיפנדר הי"ד וגם בדיסקברי 1. כך שמראש, הוא הגיע משופר בטוב טעם ומתוחזק למשעי. ניתן לראות שכריות במקום קפיצים מאחור זה עסק יקר ובגדול אני מחליף כרית אחת כל שנה בעלות של 3,000 ש"ח.
מבחינת נסועה, הדיסקברי משמש אותי לטיולים, רכב שלישי, וכחליפת סערה בימי גשם שבם אני בוחר שלא לרכב על האופנוע:
2018, 8,500 ק"מ.
2019, 17,900 ק"מ.
2020, 16,850 ק"מ.
2021, 17,950 ק"מ.

2021 הייתה יקרה במיוחד אחרי ששברתי את הנעילה וטחנתי את הדיפרנציאל במעלה רמון.

נעם

נעם תודה עלהשיתוף במידע.
עבורי זה מאוד מלמד.

אני רואה 20-30 אלף שקל בשנה על תחזוקה. (מינוס 12 על התקנת נעילה?)
מה היה הסיפור עם הכריות אוויר שזה חזר על עצמו כל שנה?

איל מ
30-04-22, 10:33
פחות משנה מה היה הסיפור.
יותר משנה לקנות דיסקברי בלי sls, ובלי ace, ואם אפשר גם בלי SRF (שזה סאן רוף, אבל כבר הייתי בשוונג של לכתוב באותיות לועזיות).
כל המערכות הללו הן פשוט עוד משהו שצריך לתחזק, או שיכול להתקלקל. ברכב שטח בן 20+, שכבר מזמן איננו רכב יוקרה, אין בהם הצדק לדעתי.
ובלי קשר, אני משלם הרבה הרבה פחות על טיפולים ו\או חלפים.
פחןת מחצי.
למשל, וסת סולר שעלה לך 900 שח, עלה לי בארץ 300 שח (בחול חצי), והעבודה היא עניין של 5 דקות. כך שנניח שגובים ממך שעת עבודה על זה, עדיין זה חצי.
טיפול גדול וטסט 3000 שח?
אלו עלויות תחזוקה של דסקברי 4.

איל מ
30-04-22, 10:47
אני מוסיף הערה קטנה.
כשאני רושם וסת סולר, ב90 אחוז מהמקרים מדובר על החלפת דיאפרגמה בלבד. אם כאן דובר על החלפה ושיפוץ של כל הגוף אז המחיר סביר (אם כי עלול להעיד על החלפת חלקים מיותרים שלא לצורך. מהיכרותי עם רמי, ומשיחה איתו בנושא הזה בדיוק, לא סביר שהוא יעשה כך). ,בהחלפה שלי עשיתי קיט שיפוץ קומפלט, והחלפה של צנרת סולר ולכן פירקתי ושיפצתי הכל. בד"כ כל מה שצריך זה שפיץ פלייר הפוך וידיים דקות, והכל גמור. אין צורך בפירוק המלא שאני עשיתי (תתיחסו רק לחלק של החלפת הדיאפרגמה):
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3534-%D7%AA%D7%97%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%94-%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A5-%D7%95%D7%95%D7%A1%D7%AA-%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%A8-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A7%D7%91%D7% A8%D7%99-TD5

נעם1
30-04-22, 20:25
נעם תודה עלהשיתוף במידע.
עבורי זה מאוד מלמד.

אני רואה 20-30 אלף שקל בשנה על תחזוקה. (מינוס 12 על התקנת נעילה?)
מה היה הסיפור עם הכריות אוויר שזה חזר על עצמו כל שנה?

התחזוקה שלי 21,000 ש"ח לשנה בממוצע כולל הכל. לרבות הנעילה והדיפרנציאל. לגבי הכריות, לצערי הן אינן עשויות פלדה כמו קפיצים. זה סוג של גומי משוריין שמתייבש ונסדק עד לנקודה שדולף אויר. אפשר לוותר על התענוג ולהתקין קפיצים במקום.

נעם

נעם1
30-04-22, 20:46
פחות משנה מה היה הסיפור.
יותר משנה לקנות דיסקברי בלי sls, ובלי ace, ואם אפשר גם בלי SRF (שזה סאן רוף, אבל כבר הייתי בשוונג של לכתוב באותיות לועזיות).
כל המערכות הללו הן פשוט עוד משהו שצריך לתחזק, או שיכול להתקלקל. ברכב שטח בן 20+, שכבר מזמן איננו רכב יוקרה, אין בהם הצדק לדעתי.
ובלי קשר, אני משלם הרבה הרבה פחות על טיפולים ו\או חלפים.
פחןת מחצי.
למשל, וסת סולר שעלה לך 900 שח, עלה לי בארץ 300 שח (בחול חצי), והעבודה היא עניין של 5 דקות. כך שנניח שגובים ממך שעת עבודה על זה, עדיין זה חצי.
טיפול גדול וטסט 3000 שח?
אלו עלויות תחזוקה של דסקברי 4.

אז אני משלם כמו על דיסקברי 4 ונוהג בדיסקברי 2. וחי עם זה בשלום. מי שמתעניין בעלויות לדיסקברי 2 יצטרך להחליט בעצמו אם הן כפי שאני מתאר או חצי כפי שאתה מתאר.

איללכא

raanan
30-04-22, 22:48
מי שמתעניין בעלויות לדיסקברי 2 יצטרך להחליט בעצמו אם הן כפי שאני מתאר או חצי כפי שאתה מתאר.

איללכא
נווו באמת ...
עובדים על זה שדיסקברי יהיה שווה ערך ללנדקרוזר ,
ואתה בא והורס הכל :rolleyes:

נעם1
01-05-22, 07:22
נווו באמת ...
עובדים על זה שדיסקברי יהיה שווה ערך ללנדקרוזר ,
ואתה בא והורס הכל :rolleyes:

צודק...אבל אם תשב עם בעלי טיוטה אל תוך הלילה סביב למדורה ותמתין שרוב הנוכחים יפרשו לישון, או אז תגלה שההוצאות על הטויטה בן ה- 20 דומות להוצאה על דיסקברי בן 20.

נעם

איל מ
01-05-22, 08:33
אין ויכוח. ולא יהיה.
אנחנו בפורום הכרכרות נהווה דוגמה ומופת לגויים ונראה שגם כאן אנחנו אציליים ומלכותיים.

נעם1
01-05-22, 16:11
אין ויכוח. ולא יהיה.
אנחנו בפורום הכרכרות נהווה דוגמה ומופת לגויים ונראה שגם כאן אנחנו אציליים ומלכותיים.

אכן. כל כרכרה ודרכה שלה. ביום שישי ה- 20.5 אני בחניון לילה מתחת להר עריף ואתה מוזמן לשיחה על כרכרות מדגם דיסקברי 2.

נעם

איל מ
01-05-22, 16:37
או... מפתה...

sasson
03-05-22, 10:13
אני גם מחפש דיסקברי 2 ובדקתי כ-10 רכבים בחודשים האחרונים.

יש כמה בעיות שקיימות אצל כולם, לא מעט מהרכבים מתוחזקים בחסכנות, ראיתי כאלו ששמו צינורות מים משומשים, שמנים זולים ופילטרים לא מתאימים כדי לחסוך כמה שקלים.

כל הרכבים שראיתי נוסעים עם תיבת הגה נוזלת, נזילות במנוע - ווסת סולר ומכסה שסתומים וכו'.

המון חלודות - נזילות מהחלונות גג, רטיבות בשטיחים ברגליים של הנוסע והנהג, גומיות קרועות בכל הדלתות וכו'.
שוב - לא משהו שלא יכול לקרות ברכב אחר, פשוט נפוץ ברכבים האלו.


הרכב הכי נורמלי שראיתי רצה 70 אלף שקל והיה עליו השקעה של עוד 10 לפחות ביישור קו ותיקונים..

היה אחד שבדקתי, סטנדרטי לגמרי, נמכר ב-55 עם 250 אלף קמ. גם בו היו המון תיקונים + דרש פחחות כי הייתה שלולית ברכב מהסאנרופים.

ועוד דורשים עליהם סכומים הזויים,גם מאלו שאני דיברתי איתם כבר בטלפון נתנו לי רשימת מכולת של דברים שיש לתקן ועוד דרשו 60-70

- - - Updated - - -


האמינות היא תלות בתחזוקה...

לפותח השרשור:
אם תקנה לימון אכלת אותה ביישור קו ארוך ותצטרך כיס עמוק, אבל אם תעשה את הדברים נכון, חלקים איכותיים ועבודה לפי הספר תעשה מהלימון לימונדה.
אני החזקתי כזה אחד משופר ומשודרג שנסע יום יום(וגם היום נוסע יום יום) במשך כמה שנים טובות כולל טיולי עבירות.

חפש אחד מתוחזק רצוי עם היסטוריה מתועדת, אל תתפתה למחיר נמוך מידי, אם יש שיפורים(תלוי איזה ותלוי אם כאלה שתיכננת לעשות בכל מקרה) לפעמים זה שווה, לדעתי.

תודה,המלאכה מרובה=)

- - - Updated - - -


אלה העלויות הכוללות שלי, כל התחזוקה במוסך. גילוי נאות, רכשתי את הדיסקברי 2 של רמי מכפר מנחם ואני מטפל אצלו. טיפלתי אצל רמי גם בדיפנדר הי"ד וגם בדיסקברי 1. כך שמראש, הוא הגיע משופר בטוב טעם ומתוחזק למשעי. ניתן לראות שכריות במקום קפיצים מאחור זה עסק יקר ובגדול אני מחליף כרית אחת כל שנה בעלות של 3,000 ש"ח.
מבחינת נסועה, הדיסקברי משמש אותי לטיולים, רכב שלישי, וכחליפת סערה בימי גשם שבם אני בוחר שלא לרכב על האופנוע:
2018, 8,500 ק"מ.
2019, 17,900 ק"מ.
2020, 16,850 ק"מ.
2021, 17,950 ק"מ.

2021 הייתה יקרה במיוחד אחרי ששברתי את הנעילה וטחנתי את הדיפרנציאל במעלה רמון.

נעם

ואו אתה מסודר!אני בשנה השניה הפסקתי לעקוב =) פחדתי לראות את הסכום

- - - Updated - - -


לפני כמה חודשים הייתי באותה התלבטות, לא ננעלתי על דיסקו מלכתחילה, אבל השוק הוביל אותי לכיוונו.
קניתי דיסקו 2 שנת 2004 (דיזל אוטומט ) עם 236K ק"מ הדגם הפשוט בלי כריות אוויר ובלי סאן רוף . הרכב היה אצל הבעלים האחרון מס' שנים. הוא הציג לי טבלאות מסודרות של טיפולים . הרכב נראה סביר לגילו.
נכון, לא לקחתי את הרכב לבדיקה אני לא מבין כלום בלנדרובר, בטח ובטח לא בדיזל .
עשינו סיבוב, נהגתי עליו, נדלקתי קניתי. אחרי הקנייה הלכתי למוסך ש"אישר" את הקנייה - נו ... יודע שזה מטומטם ואסור לעשות את זה. אבל זה נעשה.
אמנם, אינני מחזיק בו מס' שנים, אבל כפי שנכתב כאן ובפורומים מחו"ל בכל רגע נתון יהיה משהו. משהו מציק, אבל לא משבית (בד"כ) בתנאי שהרכב מטופל. למרות שהרכב שלי מטופל, תמיד יהיו כמה טיפות שמן תחתיו.
כשיישרתי קו עשיתי זאת במוסך (יהודה) , החלפתי את כל הנוזלים והשמנים מכל המכלולים כולל החלפת אטם תיבת הילוכים ומסנן. נתתי למוסך יד חופשית להחליף כל מה שימצא לנכון. הנזק לכיס היה סביר לא נותרתי המום.
זה רכב שלישי בבית, נוסע בד"כ רק בסופ"שים, רק אני נוהג עליו, ואני עדין מאוד איתו לא משתולל, נהנה לטייל בלי לרסק את הרכב, מטייל עם שכן בעל דיפנדר (קצר) והדיסקו לא מבייש.
ממה שהבנתי מהמוסך, כל עוד הרכב מטופל בזמן בלי קומבינות ובלי קיצורי דרך לא יצוצו בעיות מהותיות.
אוהב לשמוע את הגרגור שלו, הוא מאוד מאוד נוח ובעל שדה ראייה מעולה.

תודה רבה אקח לתשומת ליבי!

nickya
03-05-22, 14:20
ועוד דורשים עליהם סכומים הזויים...
כי לא באמת רוצים למכור...
אלה רכבים "עם נשמה" - מוזר אבל ככה זה.
אני מכיר אחד שמכר מזמן ועד היום עדיין מתגעגע (;

raanan
03-05-22, 15:01
אני מכיר אחד שמכר מזמן ועד היום עדיין מתגעגע (;
נכון לשלשום, הוא מרוצה מה BK

נדב ש.
03-05-22, 17:47
נכון לשלשום, הוא מרוצה מה BK

מרוצה מרוצה אבל עדיין מתגעגע...


כי לא באמת רוצים למכור...
אלה רכבים "עם נשמה" - מוזר אבל ככה זה.
אני מכיר אחד שמכר מזמן ועד היום עדיין מתגעגע (;

למה למה ניקו...
מתגעגע למכונה שלי ... מכיר כל בורג שם וסומך עליה בעיניים עצומות...
חבל שלא עשיתי לו כיפה אדומה כמו שעשה לי... 😂

nickya
03-05-22, 17:54
נכון לשלשום, הוא מרוצה מה BK
וואלה, אפילו שניים! D:

ברק לוי1
06-05-22, 22:01
לפות״ש

עבור רכב בן כ 20 שנים לדעתי מפגין אמינות סבירה לגמרי. כמובן שכדאי מאוד להתחיל מרכב שמור ומטופל :)
ישנן תקלות בעיקר בלאי, אבל נדיר שמשביתות טיול. **חשוב לדעת שהרכב מאוד לא סבלני לטיפול קמצני ,ודורש חלפים מקוריים/ אפטרמרקט איכותיים.** כל חסכון יתגלה מהר כיקר.

אגב , אני עם דיסקו 2, דגם מפואר כולל 2 חלונות גג, מערכת ACE, חימום במושבים :) ולא סובל במיוחד מתקלות הקשורות לכך (החלפתי בוכנות ACE פעמיים ב 6 שנים), הרכב בשימוש כמעט יומי וטיולים, כ 10-12 אלף קמ בשנה.

מטפל במוסך בלבד, היו שנים קשות היו טובות, בממוצע על פני 6 שנים אחרונות כ 10,800 לשנה על תחזוקה ושבר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

gadi_rosenfeld
02-01-23, 17:15
אז קניתי דיסקברי 2 לפני חודש, השירשור עזר לי מאוד בהבנת ״מחלות כרוניות״ של הכלי, וכבר יצא לי להיתקל בקפיץ/כרית אוויר סוררת שהתפוצצה.
מהנסיון הקצר שלי, החלפתם אינה מסובכת יותר מהחלפת צמיג, והזמנת זוג כזה מחו״ל עלה לי 1400 ש״ח כולל מיסים ושילוח, לזוג של contitech (https://www.famousfour.co.uk/search?string=RKB101200&veh=disco_2) כך שניתן להוריד משמעותית את עלות האחזקה השנתית בהיערכות מראש.
מן הסתם, הרוב יבוצע במוסך, אך הדברים הפשוטים, כמו ניקוי צינורות פינוי המים מחלון השמש או החלפת כרית, אעשה לבד.

נדב ש.
02-01-23, 17:44
בשעה טובה, סע בדרכים משובשות!
ראוי לפתוח ננושא ב RR עם פרטים ותמונות...

yogibear
03-01-23, 12:29
אז קניתי דיסקברי 2 לפני חודש, השירשור עזר לי מאוד בהבנת ״מחלות כרוניות״ של הכלי, וכבר יצא לי להיתקל בקפיץ/כרית אוויר סוררת שהתפוצצה.
מהנסיון הקצר שלי, החלפתם אינה מסובכת יותר מהחלפת צמיג, והזמנת זוג כזה מחו״ל עלה לי 1400 ש״ח כולל מיסים ושילוח, לזוג של contitech (https://www.famousfour.co.uk/search?string=RKB101200&veh=disco_2) כך שניתן להוריד משמעותית את עלות האחזקה השנתית בהיערכות מראש.
מן הסתם, הרוב יבוצע במוסך, אך הדברים הפשוטים, כמו ניקוי צינורות פינוי המים מחלון השמש או החלפת כרית, אעשה לבד.
קודם כל, תתחדש מאחל לך טיולים מהנים ורבים.
קח בחשבון שקיימות מספר מחלות הכרוניות בדיסקו 2:
א. נזילות. אותי אישית זה מטריף. לכן, בעוד כ חודשיים שלושה לקראת הטסט מתכנן להוריד טרנספר (במוסך) ולהחליף אטמים ואולי על הדרך מיסבים וכו'. לפני שאבצע זאת אפתח שרשור מה כדאי אם וכאשר יבוצע..
הבעייה היא שאם הנזילה חריפה אתה עשוי להשאר בלא שמן ואז הלך גיר/טרנספר ושות' (אין מדיד שמן גיר/טרנספר) . זה לא המצב אצלי, יש לי נזילה ''מבוקרת'' (כלומר אני מבקר במוסך קבוע כדי להשלים חוסרים :-) ). אבל אני לא אוהב כתמי שמן על הכביש ונזילות בכלל.
.

ב. נזילות מים מחלון קדמי בעיקר מהפינות בעיתות גשם .
אסור להתעלם מהנזילות. (לדברי רמי) הן עשויות לפגוע בחשמל/מחשב של הרכב.
אם מישהו מכיר זגג טוב באזור המרכז עד אשקלון אשמח להמלצה.

ג. גומיות איטום סביב דלתות ובעיקר דלת אחורית כשיש סולם. נכנסים משם מים.

ד. בדוק בכל טיפול גל הינע בקביעות ( בעיקר קדמי) . כשל יגרום לנזק גדול וכואב מאוד בכיס.

בס'ה רכב אמין, נוח מאוד ומהנה בשטח ובכביש שחובה לטפל בו בזמן בלא קיצורי דרך והתחכמות.

sasson
03-01-23, 14:21
תודה לכולם!

נדב ש.
03-01-23, 17:07
קודם כל, תתחדש מאחל לך טיולים מהנים ורבים.
קח בחשבון שקיימות מספר מחלות הכרוניות בדיסקו 2:
א. נזילות. אותי אישית זה מטריף. לכן, בעוד כ חודשיים שלושה לקראת הטסט מתכנן להוריד טרנספר (במוסך) ולהחליף אטמים ואולי על הדרך מיסבים וכו'. לפני שאבצע זאת אפתח שרשור מה כדאי אם וכאשר יבוצע..
הבעייה היא שאם הנזילה חריפה אתה עשוי להשאר בלא שמן ואז הלך גיר/טרנספר ושות' (אין מדיד שמן גיר/טרנספר) . זה לא המצב אצלי, יש לי נזילה ''מבוקרת'' (כלומר אני מבקר במוסך קבוע כדי להשלים חוסרים :-) ). אבל אני לא אוהב כתמי שמן על הכביש ונזילות בכלל.
.

ב. נזילות מים מחלון קדמי בעיקר מהפינות בעיתות גשם .
אסור להתעלם מהנזילות. (לדברי רמי) הן עשויות לפגוע בחשמל/מחשב של הרכב.
אם מישהו מכיר זגג טוב באזור המרכז עד אשקלון אשמח להמלצה.

ג. גומיות איטום סביב דלתות ובעיקר דלת אחורית כשיש סולם. נכנסים משם מים.

ד. בדוק בכל טיפול גל הינע בקביעות ( בעיקר קדמי) . כשל יגרום לנזק גדול וכואב מאוד בכיס.

בס'ה רכב אמין, נוח מאוד ומהנה בשטח ובכביש שחובה לטפל בו בזמן בלא קיצורי דרך והתחכמות.

א. להפסקת הנזילות כדאי להישתמש רק בחלקים מקוריים, שימוש בחלק חליפי זה רק פלסטר לכמה חודשים והנזילה תחזור.
ב.כמו בכל רכב מזדקן, החלפת הגומיות לחדשות פותרת את הנושא.
ג. כנ"ל. בדלת אחורית לשים לב לכוון את הצירים כמה שניתן ולדאוג לחזק את הברגים/שימוש בלוקטייט.
ד. מומלץ להחליף לאפטרמרקט כזה עם פיטמות גירוז כולל במיסב הקרדן, אם הרכב מוגבה אז להחליף לכזה עם זוויות משופרות.

טיפולים בזמן מונעים נזקים ותקלות, כמו בכל מכונה.

yogibear
03-01-23, 19:50
א. להפסקת הנזילות כדאי להישתמש רק בחלקים מקוריים, שימוש בחלק חליפי זה רק פלסטר לכמה חודשים והנזילה תחזור. אכן. אין לי שום כוונה לחסוך . שוחחתי על כך עם יהודה שהתחייב שהנזילה תפסק. התנאי לכך הוא טיפול מקיף.
ב.כמו בכל רכב מזדקן, החלפת הגומיות לחדשות פותרת את הנושא. כן, אין מנוס שכן גם רעש הרוח מפריע.
ג. כנ"ל. בדלת אחורית לשים לב לכוון את הצירים כמה שניתן ולדאוג לחזק את הברגים/שימוש בלוקטייט. לא רק כיוון דלת. שמתי לב שבמקום שהסולם לוחץ על הגומי יש טפטוף קל מאוד בגשם חזק.
ד. מומלץ להחליף לאפטרמרקט כזה עם פיטמות גירוז כולל במיסב הקרדן, אם הרכב מוגבה אז להחליף לכזה עם זוויות משופרות. הרכב מוגבה כחוק לא מעבר. יהודה בודק בכל כניסה אליו את גל ההינע ובמיוחד קדמי.

טיפולים בזמן מונעים נזקים ותקלות, כמו בכל מכונה.
אני מטפל כל 10K ק"מ , המושג תחזוקת שבר אינו מוכר לי . כל הרכבים שלי מטופלים בתחזוקה מונעת..
תכנית התחזוקה שלי כוללת החלפת שמן בסרנים\ טרנספר \גיר (אוטומט) כל 20K ק"מ . אני מניח שיהודה ירים גבה.
בנוסף, בפעם הבאה אבקש החלפת נוזל בלמים + הגה (אם לא נעשה בטיפול קודם).
נכון ל 10K האחרונים החלפתי נוזל קירור פעמיים בגלל החלפת רדיאטור.

אין ספק שלהחזיק רכב שטח זה תחביב יקר שבא (לעיתים) ע"ח דברים אחרים.
מצד שני... בשדות ובטבע אנו מכיילים את הנפש.
זה מבחינתי שווה הרבה.

איל מ
03-01-23, 20:07
ההילפה של שמן גיר כל 20 היא מוגזמת לחלוטין. מיותרת ולא נותנת לך שום דבר.
סרנים כל 20.
טרנספר כל 40. למרות שאם תחליף כל 20 לא יקרה כלום.

gadi_rosenfeld
04-01-23, 22:56
מסכים עם כל הנאמר.
הרכב שקניתי מטופל באדיקות אצל רמי, היה אצל הבעלים הקודם כ-12 שנה והקילומטרז׳ 280000 קילומטר. גם אני מתכנן על תחזוקה מונעת,
הרכב עבר שיפוץ גיר ב-200000 קילומטר, מתכנן לעשות שוב ב-300000.
הטרנספר הוחלף לפני 3000 קילומטר, אז מתכנן טיפול בטרנספר גם ב-300000.
חוץ מזה החלפת שמן כל 10000 קילומטר או שנה (המוקדם מבין השניים)
צמיגים (לא פחות חשוב) כל שנתיים
לגבי הנזילות, בעיה מוכרת. אחליף גומיות לחדשות, בנוסף הבעלים הזהיר אותי שחלון השמש דולף בגשם חזק, אז אנסה לטפל בניקוז בעצמי.
ולגבי הכריות, כמובן אוסיפ שירשור שמתאר את התהליך כולל תמונות ווידאו מיו טיוב.
גם שיפורים יש וגם זה דורש תכנית מסודרת כדי לא לאבד את התחתונים (לפי סדר עדיפות יורד) וגם כי גם אני מתכנן להחזיק בו שנים רבות:
- נעילות דיפרנציאל
- כננת
- גגון
- מגירות בבגז׳ (יש איבזור מהבעלים הקודם, אני חושב שאפשר לנצל יותר טוב - אבנה לעצמי, או שאקנה מסדנא)
- מערכת שמע
- מקרר
- שיפורים אסתטיים, בעיקר בפנים הרכב
ממש נהנה מהרכב, מוצא את עצמי מחפש סיבות לרדת לחניון,בסופשים מתנייד רק איתו, ירדתי איתו לשטח, והוא פשוט מושלם.
למטה תמונה של הכלה
https://scontent.ftlv5-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/314078698_1547036665767849_8522830973026 841170_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=Y917_HhJZ8sAX--cJ6D&_nc_ht=scontent.ftlv5-1.fna&oh=00_AfBkiYZp64K-c3S3Fs0ztqbXG3ds9wIwcRkT9W888jF5YQ&oe=63BB6313

Eran10
05-01-23, 03:31
הרכב נראה פגז
תתחדש!

Sent from my SM-G970U using Tapatalk

-->