PDA

צפייה בגרסה מלאה : צירוף נסיבות - החלפה של פאג'רו בגרנד צ'ירוקי?



dorbh
01-05-22, 12:57
היי חברים,

לאחרונה התחלתי לחשב הרבה יותר את הטיולים שלי עקב עליית מחירי הסולר. הBK הקצר שלי צורך בממוצע 7-8 קילומטר לליטר וטיול של יומיים במכתש כבר עולה לי 500 ש"ח על סולר.

במקביל הנסועה היומית שלי גדלה ל65 קילומטר ביום (בפקקים) וקרוב משפחה מעוניין למכור גרנד צ'ירוקי לארדו 2017 עם קילומטראז' נמוך ושמור בצורה בלתי רגילה.

מבדיקה בלוחות נראה כי הדבר ידרוש ממני תוספת של 20 אלף ש"ח בערך (לפני הגבהה, מיגון וצמיגים - הצ'ירוקי לא דרך בשטח מעולם).

לפי החשבון שלי, אם הגרנד עושה בערך 8-9 ק"מ לליטר בנזין, כבר חסכתי 2 שקלים לליטר (עקב חניון תת קרקעי לא אוכל להסב אותו לגז).

השאלה שלי היא כמה תרד יכולת השטח שלי? כמה הצ'ירוקי מהשנתון הזה מוגבל? (הדגם בלי המצלמה בפגוש)
האם מדרגת נקרות או מעלה נוח יהפכו למשהו מורכב? אני מרבה לטייל כרכב בודד ונהנה מהביטחון שהפאג'רו משרה עלי, כל עוד אין מעלה מיוחד בדרך אני מרגיש ביטחון לטייל לבד, לא הייתי רוצה לאבד את זה.
מצד שני, אני כבר לא מחפש טיולים שישברו לי את הרכב, אני נהנה לעשות מסלולים קלילים בהם יש אתגר אחד או שניים, העיקר הוא הטיול.

אשמח לתובנות בנושא, כל מבחן שטח שמצאתי על הדגם מהשנתונים האלה התייחס לדגם הטריילהוק.

אבי ביטר
01-05-22, 13:42
לא הבנתי איך חסכון בעלויות דלק קשורות להחלפה לגרנד צ׳ירוקי?

ש01
01-05-22, 14:09
לגבי הדלק - נכון יותר לחשב 1 ל 6.5-7.5 (מאוד תלוי באופי הנסיעה ועוצמת הלחיצה על הדוושה).
אתה לא תהיה מוגבל במסלולים, הגראנד עובר באותם מקומות ויש אומרים שגם יותר בקלות בזכות בקרת המשיכה המצויינת.
חייבים למגן, רצוי להגביה. שים לב שלא כל המיגונים כוללים מיגון למכלי הדלק (משום מה).
מה שכן, הגראנגד עם המנוע 3.6 מקבל באהבה מערכת גז, ואז עלויות הדלק משתנות מהותית (למעשה מקבילות לצריחת בנזין של 1:13-1:14).

בהנחה שבשטח הם דומים, בכביש היתרון לגראנד אדיר, למעשה אני לא חושב שיש לו מתחרים בגזרת הSUV הגדולים.

היכן להתקין?
גז - אני מכיר וממליץ על JGAS. לדעתי הטובים ביותר היום בתחום ההסבות, הפעלים גם נוסע על WK2.
הגבהות ומיגונים יש הרבה. המומלץ הוא בועז רפאלי (דר. בשטח) שמתמחה בWK2.

erezgur
01-05-22, 14:14
לא הבנתי איך חסכון בעלויות דלק קשורות להחלפה לגרנד צ׳ירוקי?מחזק.
לדעתי אם תעשה מהלך כזה אז לא תחסוך משמעותית על הוצאות דלק. יותר פשוט למצוא תחנה עם סולר במחיר טוב...

אם נכון הוא חיסכון בדלק, אולי צריך לשקול פיצול... רכב כביש חסכוני ורכב טיולים.

נשלח מהנייד

אבי ביטר
01-05-22, 14:15
יש גם חסרונות :

תא נוסעים ומטען קטן יותר מהפאגרו
פחות אמין מהיפנים (על פי חוכמת ההמונים, לא משהו וודאי)
מאבד מחיר הרבה יותר מהיפנים, אפילו נשחט, כנראה שהסעיף הקודם קשור.
ובגזרת הדלק בדכ שתיין יותר.

tom1105
01-05-22, 14:31
אבי, אתה מדבר מפוזיציה וזה לא הפוסט הראשון שמכיל שטויות על אינדיאנים...

אכן, הגראנד קטן מהפגרו וב2017 גם עם יכולות שטח נחותות כסטנדרטי.
לאחר הגבהה ומיגון הרכב יכול לעבור גם בנקרות בלי שום בעיה.

לגבי שמירת מחיר, הרכבים האלה נמכרים בעשרות אלפים מעל המחירון (לשמורים) ובשנתונים האלה מפגינים אמינות מעולה.

לעומת נוחות,פינוקים ופאסון, אין מה להשוות בין הרכבים...


מנוע ה3.6 יכול לקבל גז בלי שום בעיה והמערכות כיום מאושרות לכניסה לחניונים.


Sent from my SM-G973F using Tapatalk

מוני אורבך
01-05-22, 14:51
היה לי מערכת גז על רנגלר (6 שנים)
מערכת אמינה (3 תקלות מנוריות בשש שנים)
אכן חוסך בהוצאות (לא חצי כי על גז הצריכה יותר גדולה, והגז לא בהכרח חצי מחיר)
לגבי חניונים, זה מטעה להגיד שחניונים היום מאפשרים כניסת רכב גז.
הם פשוט לא מאפשרים. לכול חניון יש את התרוץ שלו.
וחניונים חדשים לכאורה צריכים להתקין מערכת שמאפשרת חניה.
הבעיה שהם אף פעם לא עושים זאת (החוק פשוט לא נאכף).
סיכום - רכב גז, שכח מחניונים תת קרקעים, וגם כאלו מעל הקרקע לא ממש אוהבים להכניס.

הבלון גז הוא ענק ותופס המון מקום. אם תא המטען גדול מאוד זה פחות מפריע, ועדין..

ש01
01-05-22, 15:14
היה לי מערכת גז על רנגלר (6 שנים)
מערכת אמינה (3 תקלות מנוריות בשש שנים)
אכן חוסך בהוצאות (לא חצי כי על גז הצריכה יותר גדולה, והגז לא בהכרח חצי מחיר)
לגבי חניונים, זה מטעה להגיד שחניונים היום מאפשרים כניסת רכב גז.
הם פשוט לא מאפשרים. לכול חניון יש את התרוץ שלו.
וחניונים חדשים לכאורה צריכים להתקין מערכת שמאפשרת חניה.
הבעיה שהם אף פעם לא עושים זאת (החוק פשוט לא נאכף).
סיכום - רכב גז, שכח מחניונים תת קרקעים, וגם כאלו מעל הקרקע לא ממש אוהבים להכניס.

הבלון גז הוא ענק ותופס המון מקום. אם תא המטען גדול מאוד זה פחות מפריע, ועדין..

נעשה סדר לגבי חניונים - ברשיון כתוב מורשה חניונים - הכוונה שמותר לחנות בחניונים מורשים (ויש כאלו).
הזז עולה היום (בתחנה יקרה ) 3.69. כמה עולה בנזין? זה בערך חצי.
הצריכה בגראנד בבנזין ובגז זהה (או ממש ממש כמעט זהה).
המיכל בגראנד נכנס במקום הגלגל ספייר (בניגוד לרנגלר). אני בכביש נוסע בלי ספיר ובשטח יש לי מתקן שמתלבש במקום וו גרירה עליו תלוי הספייר. כך שאין פגיעה בתא המטען.

עוד יתרון שיש רק לגראנד - פיית תדלוק לגז ליד פתח תדלוק בנזין מתחת לדלת ולא חור בטמבון. זה אומר שהפייה תמיד נקיה, גם בחורף ואם אתה ממש רוצה, אפחד לא יודע שיש לך גז...

אבי ביטר
01-05-22, 15:38
אבי, אתה מדבר מפוזיציה וזה לא הפוסט הראשון שמכיל שטויות על אינדיאנים...

אכן, הגראנד קטן מהפגרו וב2017 גם עם יכולות שטח נחותות כסטנדרטי.
לאחר הגבהה ומיגון הרכב יכול לעבור גם בנקרות בלי שום בעיה.

לגבי שמירת מחיר, הרכבים האלה נמכרים בעשרות אלפים מעל המחירון (לשמורים) ובשנתונים האלה מפגינים אמינות מעולה.

לעומת נוחות,פינוקים ופאסון, אין מה להשוות בין הרכבים...


מנוע ה3.6 יכול לקבל גז בלי שום בעיה והמערכות כיום מאושרות לכניסה לחניונים.


Sent from my SM-G973F using Tapatalk


יכול מאוד להיות שאני מדבר שטויות, אבל מפוזיציה? זה כבר מצחיק.
בחייך.

אגב, הרכב הבא שלי יהיה רנגלר כנראה..

raanan
01-05-22, 17:43
אגב, הרכב הבא שלי יהיה רנגלר כנראה..
בחלום !
אבי ביטר לא יכול להיכנס לרנגלר :)

אבי ביטר
01-05-22, 20:47
🤣

אבל יש מנוע חזק מאוד…

Crabbing
01-05-22, 21:29
יש גם חסרונות :

תא נוסעים ומטען קטן יותר מהפאגרו
פחות אמין מהיפנים (על פי חוכמת ההמונים, לא משהו וודאי)
מאבד מחיר הרבה יותר מהיפנים, אפילו נשחט, כנראה שהסעיף הקודם קשור.
ובגזרת הדלק בדכ שתיין יותר.

אני מכיר עובדות אחרות לגמרי.
יש ביקוש גדול, המחיר גבוה ורכב טוב נשאר על הלוח שעות בודדות.
לגבי הגודל, שים לב שיש לו פאג׳רו קצר.
הגראנד גדול בהרבה.

Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
01-05-22, 21:36
ואם אתה ממש רוצה, אפחד לא יודע שיש לך גז...

זה לא משחק ולא צחוק, לא חונים רכב מוסב לגז בחניון תת קרקעי. לשם שינוי חוק/תקנה הגיוניים

ש01
01-05-22, 23:30
זה לא משחק ולא צחוק, לא חונים רכב מוסב לגז בחניון תת קרקעי. לשם שינוי חוק/תקנה הגיוניים

נכון,
אני מסכים בהחלט,
מי שלא יודע מדוע - הגפ"מ כבד מהאוויר ובעת דליפה נשאר במקום הנמוך ביותר.
ניצוץ קטן, סיגריה או משהו אחר ו... kaboom...

ועדין,
לפחות חניון על קרקעי אחד כבר אמר לי מאבטח שאין חניה לרכב עם גז...

אבי ביטר
01-05-22, 23:31
אני מכיר עובדות אחרות לגמרי.
יש ביקוש גדול, המחיר גבוה ורכב טוב נשאר על הלוח שעות בודדות.
לגבי הגודל, שים לב שיש לו פאג׳רו קצר.
הגראנד גדול בהרבה.

Sent from my iPhone using Tapatalk


פאגרו ארוך מול גראנד :

תא הנוסעים קטן יותר - עובדה
תא המטען קטן יותר - עובדה
מחירון -
קח גראנד בן 10-15 ותבדוק מחירונים ומחירי שוק מול פאגרו, ותחזור אלינו - עובדה.
דלק - גם פה, הגראנד שתיין יותר. מערכת גז היא פתרון עם משמעויות.
עבירות- כנראה די דומים.
סחירות וחלקי חילוף מפירוקיות וכאלה בארץ - יתרון ברור לפאגרו.

עד כאן.

אבי ביטר
01-05-22, 23:37
לפות״ש

65 קמ ביום לא כולל טיולים על הנבלות האלה, זאת עלות אחזקה די יקרה.
מציע לך לחשב מסלול מחדש - הפרדת רשויות.

Crabbing
01-05-22, 23:38
פאגרו ארוך מול גראנד :

תא הנוסעים קטן יותר - עובדה
תא המטען קטן יותר - עובדה
מחירון -
קח גראנד בן 10-15 ותבדוק מחירונים ומחירי שוק מול פאגרו, ותחזור אלינו - עובדה.
דלק - גם פה, הגראנד שתיין יותר. מערכת גז היא פתרון עם משמעויות.
עבירות- כנראה די דומים.
סחירות וחלקי חילוף מפירוקיות וכאלה בארץ - יתרון ברור לפאגרו.

עד כאן.

אבל דיברנו על קצר.
לכתוב את זה פעם שלישית? [emoji3]
ולא דיברנו על כלים בני 15, הוא שאל על כלי 2017.
יש לי נסיון עדכני במרדף אחרי כלי כזה לפני כשנה.




Sent from my iPhone using Tapatalk

ש01
02-05-22, 09:50
על הנבלות האלה

מכאן אפשר להבין את התגובה שלך...
או שנפלת פעם על רכב בעייתי או שממש אבל ממש אתה לא מכיר.
ואם כך, חבל שאתה מגיב ומטעה.

בקבוצה שלנו היו גם ל"ק וגם פאג'רו.
הגראנד בשטח לא נפל מהם, הסלון הרבה יותר מרווח, נוח ומודרני.
בכביש זה כמו להשוות רכב פרטי למשאית או טרקטור. אין מה להשוות.
שתיין, נכון.
אחרי 8 רכבים ומאות אלפי ק"מ על גז במשפחה - אני לא מבין על אילו משמעויות אתה מדבר (נכוות או ששמעת משהו ממישהו?)

erezgur
02-05-22, 10:01
מכאן אפשר להבין את התגובה שלך...

רק שאבי ביטר התייחס לפאג'רו...

נשלח מהנייד

נדב42
02-05-22, 10:15
ועדין,
לפחות חניון על קרקעי אחד כבר אמר לי מאבטח שאין חניה לרכב עם גז...


זה במקרה היה חניון שיש לו גם חלק תת-קרקעי ?

נדב42
02-05-22, 10:19
לגבי כל הדיון לגבי גז, רק רוצה להסב את תשומת לב החברים לכך שזה לא רלוונטי לפותח השרשור, הנה ציטוט מהודעת הפתיחה:


(עקב חניון תת קרקעי לא אוכל להסב אותו לגז).

ש01
02-05-22, 11:39
זה במקרה היה חניון שיש לו גם חלק תת-קרקעי ?

לא
אבל זה חניון שיש לו מנהל בור ועם הארץ...

אבל, כפי שהערת, לא רלוונטי כאן

- - - Updated - - -


לגבי כל הדיון לגבי גז, רק רוצה להסב את תשומת לב החברים לכך שזה לא רלוונטי לפותח השרשור, הנה ציטוט מהודעת הפתיחה:

ד.א.
חברים בכפר סבא בחניון תת קרקע של הבניין שלהם מותר להכניס רכב מורשה חניונים.

נדב42
02-05-22, 16:05
בניין של צדיקים, ומסביבם סדום ...

אבי ביטר
02-05-22, 16:41
"ולא דיברנו על כלים בני 15, הוא שאל על כלי 2017."


2017 לאחר הקנייה ועוד 4 שנים הוא בן 10....לזה התכוונתי, בראייה עתידית, במכירה.

אבל עזוב, התעייפתי מהפוסט הזה, יש פה עוד דברים שפורשו אחרת לגמרי ממה שהתכוונתי, כנראה משהו בפורמט הזה, כמו האי הבנות בוואטסאפ.

לא השתכנעתי אחרת, ואני עדיין חושב (בתמציתיות הפעם) שלהחליף רכב עקב עליית מחירי הדלק לגראנד צ'ירוקי שייסע 65 ק"מ ביום + טיולים זה החלטה לא נכונה, בעיקר עקב אחזקה יקרה (כולל דלק).

בהצלחה.

- - - Updated - - -

tom1105
02-05-22, 16:45
"

אני עדיין חושב (בתמציתיות הפעם) שלהחליף רכב עקב עליית מחירי הדלק לגראנד צ'ירוקי שייסע 65 ק"מ ביום + טיולים זה החלטה לא נכונה, בעיקר עקב אחזקה יקרה (כולל דלק).

בהצלחה.

- - - Updated - - -

נראה שלציטוט הנ"ל לא יהיו אי הבנות.

נ.ב הציטוט הנ"ל תקף לכל רכב שטח.


Sent from my SM-G973F using Tapatalk

אבי ביטר
02-05-22, 17:09
כן אבל בגראנד זה ביתר שאת...


(-:

זהו, ברחתי מפה.

Matanaor
02-05-22, 18:13
היי,

אני עם לימיטד שנתון 2017, ממוגן עם מתלי אוויר. לפני כמה שבועות עלינו את מעלה נוח בלי שום דרמות ולדעתי למאפייני השימוש שלך (דומים מאוד לשלי) הרכב מתאים מאוד. כמובן שנדרשת החלפת צמיגים, הגבהה ורצוי גם מיגונים.

לגבי הקנייה, היה קשה למצוא ולא היה זול, מקווה שזה יהיה נכון גם כשאמכור...

מתן

דרור ברלי
02-05-22, 18:43
כל רכבי השטח נסחרים עכשיו במחירים הזויים. הרבה מעל למחירון.
ככל שזה נוגע לרכבי 4X4, המחירון היום הוא אפילו לא המלצה. בקושי שלב אחד באבולוציה מעל לנייר טואלט....

לגבי גרנד צ'רוקי WK2
פחות מרווח מפאג'רו, אבל מרגיש הרבה יותר מודרני ומעודן ומלוטש.
בכביש היתרון שלו חד-משמעי (מתחת ללוגו ולמנוע של Jeep זה מרצדס E קלאס. עם כל מה שמשתמע).

בשטח יש יתרונות וחסרונות.
כעקרון זה עובד מאוד דומה לפאג'רו - ארבעה מתלים נפרדים עם מהלך קצרצר מתחת לאין-שילדה, גלגלים באויר מעל כל מהמורה מזדמנת
אבל בקרת המשיכה שלו טובה משמעותית מזו של מיצובישי והעבירות בפועל מצוינת.
מצד שני - המון פלסטיק פגיע מסביב. חובה להגביה ולמגן, חשוב גם להחליף לצמיגים עמידים יותר. חשוב מאוד לבנות משהו שיגן על הרדיאטור מפגיעת הפגוש הקדמי - סתם מכה קלה בכניסה לדיונה עלולה לחסל לכם רדיאטור ואז המנוע יתחמם מיד ותצטרכו גרירה.

מי שלא מפחד מחריגה מהמידות המותרות, ישמח לגלות שג'נטים 17 עם צמיגים 245/75 מרנגלר ספורט או 255/75 מרוביקון אירופאי, עושים לו רק טוב בשטח.

סה"כ אוטו מאוד נעים ומפנק. בסעיף האמינות, חשוב לזכור שזה כבר שייך לקטגוריית המפלצת המוצצת. יש כאלה שנשבעים באמא'שלהם שהוא אמין לחלוטין, אבל מה שבטוח זה שאף אחד לא רוצה להיקלע לסיטואציה של תקלות, כי זה יהיה יקר.

מומלץ בחום להיזהר מהדגמים עם מערכות הבטיחות האקטיביות שמבוססות על הרדאר/מצלמה המטופשת בפגוש הקדמי. היא תישבר במוקדם או במאוחר, וכשהיא תישבר, תצטרכו לשבת ולקחת הרבה אוויר כשתשמעו כמה היא עולה (חמש ספרות, עם קידומת בחצי הדרך לשש ספרות) - ולקוות שיש לכם ביטוח טוב.....
אישית אני מאוד נהנה כשאני מקבל אחד כזה להוביל קבוצה של המועדון.... אם כי תמיד מודאג לא לפגוע בפלסטיקים.

לגבי צריכת דלק.... אפשר לראות 8-9 ק"מ לליטר בנזין בבינעירוני רגוע ואם אתם נוהגים כמו סבתות אולי אפילו 10. אבל איך שלא תהפכו את זה, הממוצע יהיה תמיד סביב 6-6.5 ק"מ/ליטר. לא בדיוק מציאה למי שמחפש לחסוך דלק.

Kfiro
02-05-22, 23:44
הצריכת דלק הזאת נכונה גם לגרנדים שנוסעים על סולר?

- - - Updated - - -

כמה זה בעייתי לקנות גראנד צ'ירוקי דיזל עם קילומטראז' גבוה?

om2
03-05-22, 01:11
הדבר הנכון יהיה לקנות רכב לנסיעות היומיומיות

ש01
03-05-22, 12:11
הדבר הנכון יהיה לקנות רכב לנסיעות היומיומיות

אני כמעט נוטה להסכים, מה גם שגם אני בעבר הפרדתי רשיות.
אבל,
יש נושא של X2 טסטים, X2 ביטוח ועוד.

השיקולים של פות"ש.
אישית, בחרתי באיחוד, נוסע עם גראנד על גז ומרוצה.

Asaf-a
03-05-22, 14:06
כפי שאני רואה זאת, ההבדל בעלויות השוטפות יהיה זניח אם בכלל.
השאלה היותר חשובה האם הפאגרו הקצר בהסתכלות עתידית לא קטן מדי ואז זה שיקול לעבור לגרנד שירוקי מבית טוב.
אם הקוטן של הפאגרו הקצר אינו מגביל מצד אחד ומצבו טוב מצד שני, אז מה הסיבה להחלפה?


Asaf-a
אסף.א

dorbh
10-05-22, 12:39
תודה לכולם על כל התגובות המועילות.

כפי שציינתי הסבה לגז אינה אופציה מבחינתי. בראיה עתידית, הפאג'רו הקצר יהיה קצר מדי אבל משתמע שגם האמינות של הצ'ירוקי עשויה, לרוב, להיות נמוכה יותר.

לעת עתה החלטתי להשאר עם הפאג'רו הקצר שאני אוהב, בעיקר כי תוספת התשלום על ההחלפה תתקזז כנראה עם החסכון בעלות הדלק במשך שנים בודדות. כשאצטרך את המקום הנוסף אבחן אם צ'ירוקי יכול להיות חלופה ראויה, מפנקת במחיר דומה או נמוך יותר (משל פאג'רו ארוך מאותו שנתון).

תודה!

hadtomer
10-05-22, 13:20
מה קורה

אני אולי קצת באיחור- אבל אני יכול לומר לך בצער רב שאם אתה מטייל בצורה רצינית, גראנד חדש אינו בהכרח הרכב בשבילך.

אחד החבר'ה אצלנו ביצע חישוב דומה - והחליט להצטייד בWK2 - במחשבה שזה ג'יפ, בניה ראויה של הרכב תניב תוצאות יפות, יש לרכב LOW והכול יהיה בסדר. זה לא איזה קקה.

וכמובן שהרכב נבנה כהלכה וכדת וכדין. השנה האחרונה לא היתה שנה שאני מגדיר כשנה קשה - כן היה מעלה רמון, ציר המוסכים, מצלעות, עשוש ורדית- הדברים הטובים הרגילים. כעת לקראת סוף עונת הטיולים כולנו נכנסים לישורי קו - והרכב שלו פשוט נהיה סמרטוט. בדיוק ישבנו על ישורי קו, אצלו הרכב ממש מתפרק. כולל שלדה. אני לא אומר בהכרח שכולם עושים עשוש ורדית, אבל הממצאים והעלויות רחוקים מלהיות מה שאני חווה בסוף עונה.




138193

ש01
10-05-22, 15:43
ריתוך שילדה?
פרוק והרכבת מושבים ושטיחים?
זרחן?

מה קרה לו?
קפץ מורדית/רמון הישר למטה?

איזה שנה האוטו?

-->