התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיון - כלוב מלא לסמוראי פתוח חיצוני או פנימי?



karnaf
02-04-06, 20:04
לאחר ההתהפכות שלי אמרתי לעצמי שסמו לא יוצא מהמוסך בלי כלוב מלא
לגבי פנימי הרעיון הוא רגיל והוא כולל קשתות A B ו C עם חיבור בינהם ומשולשי חיזוק במקומות הנדרשים
החיבור יהיה כנראה לשילדה עצמה באמצעות ריתוכים או פלטות הידוק כלשהן
החיסרון שלו הוא שהפח יפגע במקרה של התהפכות נוספת
ולכן נשקלת גם קשת חיצונית
הקשת תהיה בנויה כך
שתי מדרגות סף מחוברות לשילדה על המדרגות תחובר קשת B וגם קשת A משני קצוות המדרגות
קשת C תחובר לפגוש ייעודי שייבנה וכמו כן תחובר הקשת גם לפגוש קדמי שגם הוא בבנייה עצמית והיא תכלול קווים שיגנו על הפח עצמו ( כנפיים קדמיות ואחוריות מסגרת חלון ומכסה מנוע )

השגות רעיונות וביקורת בונה יתקבלו בכיף

קובי

שמוליקו
02-04-06, 20:18
יש לדעתי גם שאלה של משקל.
נראה לי שזה צריך להלקח בחשבון - אולי רק כלוב חיצוני.

karnaf
02-04-06, 20:33
המשקל לא כל כך חשוב בעיניי מפני שכמעט הכפלתי את כח המנוע ( ולא זה לא מנוע 1600 )
המשקל יגיע למשקל של אדם בוגר כך שבעיניי זה יחסית זניח

dizza man
02-04-06, 22:10
קובי אני גם איתך בקשר לכלוב חיצוני .. ברגע שאני מכניס את המנוע 16V החדש
לאחר מכן אני בונה כלוב שליף חיצוני

אלון_ק
02-04-06, 22:17
המשקל לא זניח איך שלא תהפוך את זה, בפרט לא כשאתה מוסיף את רובו הרבה מעל מרכז הכובד. כלוב כפול נשמע לי מיותר להחריד... או זה או זה, כאשר אם אתה כבר מוכן לסבול את כל המגרעות של החיצוני תלך עליו וזהו.

מה אני הייתי עושה? הולך על פנימי לבדו. אותי הורידו מהרעיון של חיצוני ממזמן, ע"ע השרשור בפורום הבונים.

dizza man
03-04-06, 07:35
אלון.. תאמין לי שהוא צריך כלוב חיצוני הרכב שלו מושבת כבר 4 חודשים בגלל התהפכות אני במקומו מזמן הייתי מרתך ברזלים מסביב כמו מטורף בלי לחשוב פעמים .

וחוץ מזה מה עוזרת קשת פנימית? חוץ מלהגן על הנוסעים הבודי עדיין יתפרק וזה מה שצריך למנוע

ברגע שיש לי קשת חיצונית הרכב נהיה עביר פי 2

אלון_ק
03-04-06, 15:48
כלוב נועד להגן על הפח?!? אתה שומע את עצמך?

כלוב נועד להגן עליך ועל שאר הנוסעים, אם יש. ככל שנפח המבנה קטן יותר, הוא חזק יותר וכלוב פנימי קטן בהרבה מחיצוני.

אם אתה רוצה דוגמא טובה, עזוב את קובי. לך על שמוליק (סושי). התהפך כמה וכמה פעמים יותר מקובי, עוד לא ראינו השבתה. מה שעוד לא ראינו זו פציעה לשמוליק (וטוב שכך). אז הפח קצת עקום, אז מה?

כלוב לא נועד להגן על הרכב. זה אביזר בטיחותי שנועד להגן עליכם. לי קצת קשה עם פשרות כשלא חייבים אותן וכלוב חיצוני הוא פשרה אדירה - הבטיחות האישית שלי מול מצב הפח ברכב... צר לי, ההגיון נשגב מבינתי.

מורי
03-04-06, 18:05
מלבד העובדה שאני מסכים עם אלון לגבי הכלוב,כלוב חיצוני מושך תשומת לב מ"שומרי החוק" ואז יתחילו כל ההצקות לגבי שינוי מבנה.הטענות שאני שמעתי מהשוטרים:"זה לא מקורי ולכן זה לא צריך להיות כאן".
לרכב שנוסע בשטח בלבד,הייתי גם אני הולך על חיצוני (למרות החסרונות שאלון כתב).אך זה לא המצב,ולכן-כלוב פנימי זה מה שאני בונה לעצמי בקרוב.

dizza man
03-04-06, 18:07
ברור שקשת זה דבר ראשון בטיחות וזה ברור יש לי קשת פנימית שמגנה עליי בלעדייה לא יוצא מהבית
אבל (וזה אבל גדול) לא רוצה שאחרי כל התהפכות להפוך את כל הארץ בשביל חלקי פח שנרמסו
אז אני מעדיף קשת חיצונית שתיבנה מאסיבי ותשקול עוד 60 ק"ג ותגן על הפח וגם עליי
ואז אני לא מפחד משום עלייה ושום מעלה כמובן שיש קשת חיצונית השמים הם הגבול ולהתהפך זה גם חוויה (הבנת קומבינה? שיש קשת כיף להתהפך לא כמוך)

קח דוגמא בערוץ espn ג'יפים עם קשת מתהפכים ואחרי 5 דקות ממשיכים הלאה ושוב מתהפכיםםם

כמובן שעדיף כלוב שליף למטרות טסט ושוטרי תנועה

אלון_ק
03-04-06, 21:54
חביבי, התהפכת על כלוב - כלוב הולך לפח (לא נפלת עליו, התהפכות ממש). הכלובים שאתה רואה בASPN הם לא בדיוק אותה רמה שאתה חושב עליה, בלי שום כוונה להעליב.

ארז
03-04-06, 23:28
כלוב חיצוני אומנם יודע גם להגן על חלקי פח ,פה ושם, אבל יש לו כמה חסרונות:
מעלה עוד יותר את מרכז הכובד
חלש יותר
בעיתי יותר לעיגון
אסטטי(גם חשוב-אם זה מכוער,אז מה הטעם של כל העניין?)
מושך תשומת לב(משטרה)

בקיצור לכו על כלוב פנימי,רק תדעגו טוב,טוב לעיגונים ולרמת העבודה/ריתוכים שלכם.

combina347
04-04-06, 03:02
בכל אופן גם אני מתחנן כלוב חיצוני אז אני עם כפיר וקובי קרנף
רק בואו נעשה את זה ביחד ונתכנן כל שלב כך נהיה יותר חכמים ויותר טובים
כניראה ששחכתם שהג'יפים שלכם קצרים אין לכם בעיה לעשות קשת פנימית אחורית (זאת אומרת סך הכל הברזנט מכסה אותה) מקדימה ניתן לעשות חיצונית נישלפת זה לא בעיה ופחות בולט לעין
הרעיון שלי בדיוק כמו שלך קובי קרנף, לחבר את הקשת למדרגות צד (כפיר תתחיל לבנות מדרגות)
קיימת אפשרות אבל אני לא יודע כמה זה טוב (אני לא מדבר על חוזק) לעשות חור עגול עם כוס ולהוריד את הקשת על השאסי וגם את זה ניתן לחבר עם פלטות לשילדה

ארז
04-04-06, 07:58
שים לב טוב,טוב לחיבור למדרגות, הוא נקודה קריטית והמדרגות צריכות להיות מעוגנות לשלדה חזק עם מפזרי לחץ שלא יקרעו את השלדה במקרה עיוות(התהפחות).
עוד נקודה ,משולשים, תכנן בכלוב גם אלכסונים.

http://img86.imageshack.us/img86/3919/a912a68920go.jpg

http://img111.imageshack.us/img111/716/d705dbf028wf.jpg

http://img81.imageshack.us/img81/681/353an.jpg

http://img125.imageshack.us/img125/2858/327yo.jpg


בתמונות כלובים חיצונים שבניתי לדיפנדרים, החיבור לשלדה שונה ממה שאתה רוצה(בעיקר משקולי חוזק וגם אסטטיקה), הצינור זה 42" מ"מ ללא תפר.

combina347
04-04-06, 12:36
ארז היקר שלום
רציתי לדעת באיזה צורה אתה מכופף את הצינורות? האם בעזרת מכופפת הידראולית או ברנר
או גם וגם?
עד היום פשוט קניתי זוייות וחתכתי אותן כדי לקבל את הזוית הרצויה אך מניסיון קטן לא כמו שלך זה שרד לי שני התהפכויות.
את הרעיון לקשת יש לי אך באילו חומרים אתה ממליץ לבצע את הכלוב ובאיזה דרך לעבוד.

ארז
04-04-06, 19:19
חס וחלילה זויות!!!!
הקשתות צריכות להיות מאותו הצינור, הכל חתיכה אחת, חביבי כאן מגיע הגבול לקומבינות.
במיוחד בכיפופים, אני מכופף בסדנא שלי, יש לנו מכופפת הידראולית במיוחד לכאלו עבודות.
עוד דגש זה על הריתוכים, הם צריכים להיות ברמה גבוה והתאמה מלאה של הצינורות(כמו בתמונה, שים לב להתאמה בין הצינורות).

http://img98.imageshack.us/img98/7932/img33966dz.jpg

ככה הצינור נראה מוכן להתאמה עם הצינור המקביל

http://img325.imageshack.us/img325/1993/img33645vt.jpg

אלון_ק
04-04-06, 21:09
אפרופו ריתוכי זויות שמחזיקים נהדר, הייתי יכול להשבע שזה הרכב שלך...

http://jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=762

ארז
04-04-06, 22:55
זה הכלוב של צחי....אצלי אתה ריתכת חלק מהצינורות, עד היום אני חי בפחד שזה יתפרק באמצע נסיעה..... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

אלון_ק
04-04-06, 23:21
לא הבנת - זה הכלוב של קובי, זה מה שקובי מדבר עליו כשהוא אומר שהזויות והכלוב שלו שירתו אותו נאמנה... התגובה שלי באה להדגיש את האירוניה בכך שנדמה לו שהכלוב הזה היה שווה משהו מבחינה בטיחותית.

לגבי הכלוב שלך, בטח שאתה חי בפחד - את כל הריתוכים הגדולים עשית לבד, לי השארת רק את החיזוקים. גם אני הייתי משקשק אם הייתי נוסע בכלוב שאתה ריתכת, יא ילדה קטנה עם צמות. מזלך שגידי בא לעבוד איתך, ככה שסוף סוף יש אצלך מישהו שיודע לרתך יותר טוב מילדה בת 6... :grin:

combina347
05-04-06, 01:10
כן אלון זה הרכב שלי אני יודע על מה אתה מדבר וזה נכון
כאשר התהפכתי בפעם הראשונה עם הקשת עשיתי שני סלתות עליה והיא החזיקה אך נותרו בה סדקים בחיבורים של הזויית ואני מודה שהריתוכים היו יפים אך לא מעבר לזה וריתוך צריך להכנס לתוך הברזל ז"א חזק ויפה ומאז לא חיזקתי אותם ומה שראית פירק את הקשת לשני חלקים בדיוק בסדקים
עכשיו אני למדתי כמו שאומרים "אין חכם כבעל ניסיון" וזה אני ומה שאני אוהב אצלך "מכל מורי היסכלתי ולא ניסיתי על בשרי" טוב נחזור לעיניינים
ארז מצויין ככה בדיוק אעשה ואקפיד על חיבורים נקיים בלי זוייות ואלכסונים לחיזוקים לא לשכוח.
שמתי לב לחיתוך של הצינור העגול בחיבור איך אתה חותך אותו ככה האם אתה משתמש בכוס עם מקדחה או שיש עוד דרכים ואת הכיפופים האם אתה משתמש בברנר בנוסף למכופפת ההידראולית למניעת עיקומים הכיפוף (אני שמעתי על חול עם שני מגבות רטובות מהצדדים וברנר למניעת קיפול פנימה)

ארז
05-04-06, 08:34
כמו שאמרתי אני סדנא, יש לנו מכופפת מקצועית לצורך העניין ואנחנו לא צרכים לשים מגבות וכו'.
כל הכלובים שאנחנו בונים ,אנחנו משתמשים בצינורות ללא תפר בעלי עובי דופן עבה כך שאין חשש שהם יקרסו בכיפוף.
את חיתוך הצינורות אנחנו עושים במכשיר המיועד לכך, על ידי מקדח כוס ומתקן המחזיק את הצינור בצורה מדויקת
זה המכשיר:
http://www.jd2.com/images/TN-100/TN100.JPG

אני יודע על כאלו שעושים את החיתוכים עם דיסק פשוט(לברוך לדוגמה יש מכשיר כמו שלי אבל הוא מעדיף עם דיסק).

ביום שישי בבור ראיתי סמוראי מתהפך הצידה, הקשתות שלו פרסו זחל ,האירוניה שכמה דקות לפני זה עברתי לידו וחשבתי אםלהעיר לו שאני לא הייתי בונה על "הכלוב" שהוא בנה ביום הדין.....בסוף החלטתי שזה לא עניני והמשכתי הלאה......למזלנו הבחור לא נפצע בהתהפחות(והוא בהחלט היה קרוב לזה).

lizard
05-04-06, 08:38
צריך מכשיר שנקרא NOUTCHER. זה מתקן שמחזיק את הצינור בצורה כזו שאפשר לקדוח עם מקדח כוס B METAL פשוט ומקדחת עמוד.
במקרה הכינותי אחד מראש לכן אם אתה תרצה לבוא לבנות את הכלוב אצלי אז כל מה שתצטרך לעשות זה להזמין ברזל (אני יכול להזמין לך) ולהביא סט מקדחי כוס (לא עולה יקר) במידות של הברזל שאתה רוצה.

אלון_ק
05-04-06, 14:12
מכל מורי היסכלתי ולא ניסיתי על בשרי
אני לא צריך להתהפך עם כלוב כמו שהיה לך כדי לומר לך שהוא לא מגן. אמרתי לך את זה בפעם הראשונה שראיתי אותו. הריתוכים עליו לא נראו טוב, גם את זה אמרתי לך. ארז ראה את זה מרחוק והגיע לאותה מסקנה. זה כל הרעיון בצבירת ידע הנדסי - אני לא חייב לנסות הכל כדי לדעת מה יקרה, אפשר לצפות תוצאות מראש (ע"ע מערכת המתלים שלך, נושא אורכי וזויות הדרייבשאפט לפני הSPOA, נושא אורכי הדרייבשאפט אחרי הSPOA...).

זה אחד הדברים הכי יפים שמוצעים בפורום הזה. תנצל את זה (כפי שאתה עושה עכשיו בדיוק, אגב).

ארז
07-04-06, 09:12
ציטוט מגיפטריפ:
"

תגובה 30: שלום לכולםתגובה 30: שלום לכולםטרם נקרא יום רביעי, 5 באפריל 02:34

אני זה בעל הרכב שהתהפך ורציתי לומר לכם זהקשת עזרה מאוד למרות שהתפרקה
הקשת ספגה את המהלומה של הנפילה וגם אם זה ניראה לאט זה היה מהיר מאוד ומכה חדה למרכז הקשת בדיוק היכן שהתפרק מה לעשות שלא עשיתי אלכסונים
דבר שני הקרת הזאת עברה כבר שני סלטות בהתהפכות אחת ולא חיזקתי לה את הסדקים שנוצרו ולידיעתכם כל קשת שעברה התהפכות חייבת לקבל חיזוקים ובדיקה מקיפה שלי עברה בדיקה אבל התעלמתי ולכן היתעקם לי הרכב
אבל אל דאגה אני מנוסה בזה והחזרתי אותו למצב יותר טוב ממה שהגעתי "

אני לא עונה שם כי הדיון שם כרגיל איבד כיוון והפך להיות שוב תחרות של מי יותר גדול...
בכל מקרה לגבי מה שכתבת והקשת שלך, הכלוב שלך היה מסוכן, פשוט כך ,זה שבמזל כבר עברת התהפחות ולא נהרגת מזה שהכלוב קרס אליך זה נס, לשמחתך הרבה המזל הכה בך פעמיים ובהתהפחות בבור הכלוב קרס אבל לא עליך.
יש צורה מסויית בלוב אמור להיות בנוי(מבחינה הנדסית), הצורה ששלך היה בנוי לא קורבה לזה אפילו.


עניין אחר, עם כל הצער, כלוב שנפגע אחרי התהפחות מוחלף(או אם אפשר כל המכלולים שנפגעו), ככל שראיתי הכלוב נפתח בריתוכים שלו, גם זו בעיה.

dizza man
07-04-06, 09:16
זה היה קומבינה... שהתהפך

dizza man
07-04-06, 09:19
קומבינה מהיום אני ואתה מתהפכים ביחד! לא יפה שאתה נהנה לבד ולא מזמין אותי!

combina347
09-04-06, 22:15
כפיר עד היום כל התהפכחות שלי חייכתי
אני רוצה לבנות כבר קשת התהפכות רצינית ולא קשת לברזנט
אז קדימה אתה וקרנף להרכיב מדרגות צד ונתחיל לתכנן ולבנות אני רוצה שבהתהפחות הבאה (נקווה שלא) אני לא רק אחייך פשוט אהיה מאושר עד השמיים

ארז ראיתי את התמונות מהסדנא שלך ופשוט מחרמן במילים צנועות.
רציתי לשאול אותך על מכונת הכיפוף צינורות האם יש תצלום?
יש לי מכופפת עד 20 טון הידראולית ידנית כמובן מה אני צריך לדעת כדי לכופף נכון את הצינורות
בהנחת יסוד שאני עובד עם הצינורות שהמלצת?
איך מודדים כיפוף ומהיכן מודדים?
איך מחשבים את הכיפוף כך שיצאו לי שני צינורות מכופפים שווים ז"א אפילו אם אני רוצה לכופף צינור אחד כמה פעמים איך אני יכול לדייק בקיצור קראתי כתבה בפורום הבונים על מכופפת כמו שלי והחברה ניתקלו באותן בעיות שאני ניתקלתי, ואשמח לשמוע עצות ממומחה או לקבל הזמנה לבקר בסדנא שלך.

combina347
11-04-06, 00:59
נראה לי שלאחר הפסח אני מתחיל לבנות קשת התהפכות
זה לא יוצא לי מהראש כל היום אני מתכנן ומתכנן
הדבר שעוצר אותי כרגע זה החומרים אני רוצה לחשב את עלות החומרים וצריך עזרה בעלות צינורת
איפה קונים צינור מהסוג שארז ציין קודם ומה העלות שלו

ארז אני מחכה להזמנה לסדנה שלך
אגב תודה על הכוונות הטובות והעזרה

אמנון
11-04-06, 01:08
צינור צול ורבע, 1.25" סקדיואל 40 עולה 110 ש"ח לשש מטר, לפני חצי שנה, קניתי במפרץ חיפה (ב.י.ע.ד. ברזל). אני לא חושב שהמחיר עלה.
אני בכל אופן מזמין כבר מחר 18 מטר צינור לכלוב, שיתווסף ל-6 מטר שכבר יש לי בבית.
אני מקווה לבנות את הכלוב בפסח, אחרי זה אין לי זמן...:?

combina347
12-04-06, 08:34
אשמח לבוא ולראות וללמוד על ניסיונך הרב
תוכל גם נצל אותי לעזרתך
אשמח להגיע קובי 0526888404

combina347
27-04-06, 22:39
יצאתי לחפש סקדיול 40 ולא מצאתי היכן אני יכול לקנות?
בינתיים למדתי ממוכרי ברזל למה קוראים לזה סקדיול 40
סקדיול זה צינור לחץ אויר ו40 הלחץ שיכול לסחוב באטמוספירות

המוכרים הראו לי צינורות מיים אך לא לקחתי בגלל הגילוון וגם הראו לי צינורות עם ציפוי פלסטיק עליהם
בכל אופן אני מחפס סקדיול 40 איך אוכל לזהות אותו ואיך יודעים שהצינור ללא תפר

נמרוד
27-04-06, 23:17
יצאתי לחפש סקדיול 40 ולא מצאתי היכן אני יכול לקנות?
בינתיים למדתי ממוכרי ברזל למה קוראים לזה סקדיול 40
סקדיול זה צינור לחץ אויר ו40 הלחץ שיכול לסחוב באטמוספירות


שאלה למנהלי הפורום - זה שאני אחד המנהלים אומר שאני לא יכול לכתוב "שטויות במיץ" גם כאשר האמירה הנ"ל הוא שטויות במיץ? :grin: כמובן שאין הכוונה אליך, קומבינה, אלא לאותם מוכרי ברזל...

combina347
28-04-06, 22:40
נמרוד תודה רבה לך כלל לא נעלבתי להיפך אני מבסוט אך אם אתה טוען שזה שטויות
תן לי קצת מידע על הסקדיול נראה לי שאני צמא לזה

בכל אופן אני לא בדיוק סגור על צורת הקשת שלי ויותר מדוייק לומר שאני מתלבט במיקום הקשת על הרכב (שאסי/בודי)
אשמח אם תעזרו לי להחליט ואחד החישובים הוא שהבודי שלי גמור ולא בטוח לחבר לו קשת לעומת זאת מכה על קשת שמחוברת לשילדה עלולה לעקם ולחרבן לי את השאסי

נמרוד
30-04-06, 00:36
המילה סקדיול = schedule = "לוח" בתרגום גס, וזה בסך הכל שיטה מוסכמת לדבר על העובי של הצינור.

אין משמעות אמיתית למספר הסקדיול בלי הטבלה. אין לי קישור לטבלה כזאת, יש לי אותה על נייר, אז הנה המידות של הצינורות הרלוונטיים לבניית כלוב:

צינור אחד ורבע אינץ' (צול), סקדיול 40 - קוטר חיצוני 42.2 מ"מ, עובי דופן 3.56 מ"מ.

צינור אחד וחצי אינץ', סקדיול 40 - קוטר חיצוני 48.3 מ"מ, עובי דופן 3.68 מ"מ.

יש צינורות דקים יותר, סקדיול 10, עובי הדופן שלהם 2.77 מ"מ וקוטר חיצוני זהה לנ"ל עבור שתי הצינורות הנ"ל. אלו לדעתי נכונים יותר לבניית כלובים ומבנים מהתסכלות הנדסית נטו, אם כי לכלוב התהפכות מינימלי לג'יפ, אני ממליץ כמו ברוך עך סקדיול 40 ולו רק בשביל מקדם הבטחון הנוסף בהתחשב בזה שאולי הריתוכים לא הכי טובים והמבנה ללא חיזוקים נוספים.

**** מספר הסקדיול לא אומר דבר וחצי דבר על החומר!!! זה לא סוג של פלדה כמו ששמעתי בעבר לא אחת *****

combina347
22-05-06, 00:21
טוב למדתי מה זה סקדיול וראיתי בעיניים ואני דמיינתי לי מפלץ אחר לגמרי ונראה לי ממש נוח
עכשיו אני בסרטים חדשים:
אני רוצה לבנות קשת קידמית חיצוני ואין פשרות בדבר אך האחוריות מתחברות לבודי נראה לי יותר טוב מחיבור לשילדה מפחד להקשיח אותה ולמנוע גמישות שהיתה עד היום וכך יתחילו תופעות לואי
נאמר לי שניתן לחבר את האחורית לבודי ואת הקידמית לשאסי משום שיש לחומר מספיק גמישות
השאלה היא האם עדיף כבר על הדרך רוקר פאנל וכך אין לי חיבור לשאסי
עזרתכם תודה

אל תחשבו שתתפתרו ממני כך יש לי עוד המון שאלות

combina347
22-05-06, 23:29
היום ניסיתי לכופף את הסקדיול ואני פשוט תותח, זה מתכופף בקלות בצורה יפה ועגולה
קודם אבנה 3 קשתות ואחר כך אחבר בינהן ולבסוף אוסיף אלכסונים
אם יש למישהו תמונות של קשתות על סמוראים אנה צרפו לשירשור

combina347
24-05-06, 23:24
היום ניסיתי ליצור קשת כמובן שעל צינורות ללא שימוש משום שחבל על הסקדיול
בכל אופן נתקלתי בכמה בעיות וצריך את עזרתכם:
1. הכיפוף הראשון יוצא טוב אבל כאשר מוסיפים כיפוף על אותו צינור הם לא יוצאים מקבילים
מה השיטה הנכונה לכופף יותר מכיפוף אחד?
2 יש לי ציור בראש וניתן להעתיק אותו על דף אך הכיצד אני יכול להוסיף לציור מידות?
3. בעת הכיפוף אני מעוניין לדעת את זוית הכיפוף כדי ליצור שני ברזלים תואמים איך אני עושה זאת?

שכחתי לציין יש לי מכופפת פשוטה כמו שמוכרים בל.כ

אלון_ק
25-05-06, 00:32
1. פלס ב-3 נקודות שונות לאורך הכיפוף; אחת ליד איפה שהצינור נכנס למכונה, אחת על הכיפוף שכבר עשית ואחת אחרי הכיפוף שעשית לקראת קצה הצינור. אתה יכול להחליף את זה במדידה מדוייקת מהקרקע אל הצינור אבל רק אם הקרקע מפולסת לגמרי. בשני המקרים אתה צריך גם מכשיר מפולס.

2. לא הבנתי את השאלה. אתה שואל איך משרטטים? איך מוסיפים מידות לשרטוט קיים?
בכל מקרה, לטובת ההבנה שלנו תשרטט רק 2 מימדים בכל פעם (מבט פנים, מבט צד, מבט על - אבל לא מבט תלת מימדי). לא שאי אפשר גם על תלת מימד, אבל אם אין שפת שרטוט משותפת ואם אתה לא משרטט נכון (אני לא מזלזל, אני פשוט לא יודע מה אתה יכול ומה לא) אז זה יוצא סמתוכה. ב2 מימדים אי אפשר לפספס.

3. כשאתה עושה את הראשון, תמדוד את יציאת הבוכנה שנדרשה כדי לקבל את הכיפוף הרצוי. על השני תוציא את הבוכנה בדיוק לאותו מרחק וזה צריך לצאת מספיק קרוב. אל תשכח למדוד את יציאת הבוכנה כשהצינור עוד בלחץ אבל את הכיפוף רק אחרי שחרור הלחץ, הוא תמיד יחזור קצת אחורה.

combina347
26-05-06, 21:38
תודה רבה
את עיניין השירטוט הבנתי וכך העשה
זוייות אוכל לדעת רק במציאות תוך כדי עבודה משום שלא אוכל להחזיק מטר באויר ולרשום בשירטוט כמה יצא
ומה עם כיפופים לא מקבילים שכל אחד אמור להיות לכיוון אחר איך עושים זאת?
ומה על מידות איך אני מוציא אותן מהרכב (אני יודע שאני מודד מאמצע הכיפוף) אבל האם אני צריך להוסיף לחשבון את קוטר הצינור? בקשר לשאלה הזו היא רק אחת מיני המון שאלות בקשר למידות אני צריך עיצות בכיוון הזה
אני אנסה לשרטט את הקשת שאני רוצה ולהכניס אותה לשירשור

combina347
30-05-06, 22:58
האם יש מושיע בקשר לשאלה האחרונה?
ואני עובד על השרטוט והבעיה שלי היא התאמת פרופורציות כדי לשרטט

אלון_ק
30-05-06, 23:03
ומה עם כיפופים לא מקבילים שכל אחד אמור להיות לכיוון אחר איך עושים זאת?
פלס ומד זוית. מפלס את מד הזוית ומוודא שהכיפוף שאתה רוצה נמצא בזווית הנכונה.

ומה על מידות איך אני מוציא אותן מהרכב
כמו שמוציאים כל מידה אחרת? שאלה קצת לא ברורה. אתה מפחד משגיאות מדידה מצטברות, תבנה דגם קרטון או לוח מוקצף.

האם אני צריך להוסיף לחשבון את קוטר הצינור?
ברור, אחרת תמצא את עצמך עם כלוב שמשתלב בבודי.

combina347
01-06-06, 16:20
כמובן שאני מפחד משגיאות כל דבר שעושים בפעם הראשונה מפחיד קלות
מה זה לוח מוקצף? איך אפשר לבנות דגם קרטון

combina347
01-06-06, 16:23
סליחה שלחתי בטעות ליפני שסיימתי
אני מתכוון איך אפשר לבנות כלוב מקרטון
אני חושב שכאשר אצליח ליצור דגם של מה שאני רוצה לבנות יעלמו לי כל הפחדים
אני לא ממש מפחד וגם לא ממש מוטרד אך חייב להיות בטוח שלא יהיו לי טעיות

אלון_ק
01-06-06, 20:08
בחנויות כלי כתיבה למינהן -קרביץ וכד' - יש קרטון ביצוע ולוחות מוקצפים בעוביים שונים. אחרי שתראה אחד כזה, תבין בקלות איך אפשר לעשות מזה מה שאתה רוצה.

ryanai
02-06-06, 01:16
השם של החומר הספוגי הוא "קאפה"
(יש דברים שלומדים כשחולקים דירה עם סטודנטיות לארכיטקטורה :p )

combina347
07-06-06, 21:51
הלכתי לקנות קאפה
שאלתי מה זה קרטון ביצוע ולוח מוקצף והאמת שכבר בחנות הראשונה מצאתי את זה
אך הבעיה אלון שלא הבנתי איך אני אמור לעבוד עם זה בכל אופן הבנתי שזה יכול לשמש דוגמאות
לפלטות כמו של המתאמים לקפיצים אך איך אני אמור לבנות מזה דוגמא לקשת התהפכות
ליפני שניגשתי לחיפושים חשבתי שזה צינור ספוגי שמקופפים אותו והוא נשאר אצורת הכיפוף
ותוך כדי שאני כותב עולה לי רעיון וצריך את עזרת כולכם

אני צריך צינור ספוגי חלול או לא חלול כך שאוכל לדחוף אליו חוט ברזל
הציינור צריך להיות במידה של הסקדיול כ42 מיל'
היכן אני יכול לארגן צינור כזה?

אלון_ק
07-06-06, 22:03
צינורות השקיה SP ניתן לכופף ושישארו באותה הצורה (בערך...). תמצא בחנויות חקלאיות למינהן, אין לי מושג איפה יש באזורך.

תסתכל על כלוב התהפכות כאוסף קשתות, תסתכל על כל קשת רק בשני מימדים. אז תבנה רק את שני המימדים הרלוונטים מהחומר המוקצף.

combina347
07-06-06, 22:12
אלון חשבתי על זה אך זה המון עבודה
אני רוצה חומר שאוכל לשנות אותו להתרחק למדוד ואף להצמיד אותו לסקדיול בזמן הכיפוף עד שיהיו חופפים

combina347
07-06-06, 22:13
את הצינור השקיה אצטרך לכופף עם חום?

idanw
07-06-06, 22:49
לא.. מקופפים אותם ביד. תעשה חיפוש בדפי זהב איפה סניף "הגרעין" הקרוב אליך. יש להם את כל סוגי צינורות ההשקיה.

עוד אופציה, קח צינור גז מנחושת, הוא נשאר במצב שאתה מכופף אותו ביד ועליו תלביש צינור שרשורי של חשמל בניין, יש בכל מיני עוביים.. שניהם בחנות לחומרי בניין.

idanw
07-06-06, 22:49
מקופפים = מכופפים...

combina347
07-06-06, 22:56
אל תלחץ משגיאות כתיב זה בגלל שכותבים במקלדת ולא עם עט
בכל אופן צינור גז יקר יותר ויש לו בעיה בכיפוף משום שהוא מתקפל ונימעך
אלה אם כן אתה מתכוון לצינור גז בעובי 42 מיל'? יש חיה כזאת? כמה עולה? נראה יקר לדוגמית?

idanw
07-06-06, 23:04
לא מכיר כזה דבר. אני מדבר על דק, אין בעיה לכופף אותו אותו ב 90 מעלות ועליו להלביש את הצינור השרשורי.
הצינור השקייה המתקפל יעלה יותר לדעתי...

combina347
07-06-06, 23:07
טוב נברר כמה עולה ונראה לי שיש ספוגים של בידוד בעובי הזה כמו של מזגנים

אלון_ק
07-06-06, 23:09
עזוב אותך מהקוטר - תכופף את הצינור לפי הקוטר החיצוני הרצוי ותחשב את ההפרש ממנו לאמיתי, זה חיסור פשוט.

combina347
08-06-06, 20:32
אני ממש לא מבין אותך אלון
או אולי כן אבל לא מעשית תדגים לי

אלון_ק
08-06-06, 23:16
תראה, בתלת מימד יש לך בעיה - לצינור יש נפח, כמו בתמונה:
http://img336.imageshack.us/img336/8691/pipe0uk.th.jpg (http://img336.imageshack.us/my.php?image=pipe0uk.jpg)
אבל אם תסתכל על הקשת ישר מקדימה אתה לא רואה שהצינור עגול, הוא נראה שטוח (יש לו רק שטח):
http://img336.imageshack.us/img336/710/pipe28pi.th.jpg (http://img336.imageshack.us/my.php?image=pipe28pi.jpg)
אתה יכול לבנות את הדגם שלך דו מימדי, כל קשת בנפרד. רק תדאג להסתכל תמיד מהכיוון הרלוונטי. בקשת הקדמית מסתכלים מלפנים, באמצעית ובאחורית גם.

combina347
11-06-06, 00:52
זה לא יעבוד אצלי
זה המון עבודה ולא ממש עוזר משום שהקשתות שלי ביחוד הקדמית עם שני כיפופים בכל צד כך
שדו מימד לא יעזור לי אני חושב שצינורות השקיה בעובי המתאים עם חימום על אמגזית יכול לעזור מאוד

combina347
22-06-06, 02:18
כמו שאמרתי והינה השגתי צינורות כאלו
הרעיון שלי לשים אותם על המכופפת ולחמם עם אמגזית או ברנר קטן והכי טוב פן תעשיתי (בלאוור)
ואחר כך לקרר את הצינור והינה יש לי את הצורה המתאימה וכך אצור לי שבלונה של הקשת
כדי שאוכל לקחת מידות וזויות
פרטים בהמשך

-->