התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ בולמים, האם חייבים לשפץ את שניהם?



zivo
04-05-22, 01:05
יש לי בולמי פוקס (שבהגדרה מיועדים לשיפוץ), אחד הבולמים נוזל, האם ניתן לשפץ רק אותו? או חייבים לשפץ גם את הבן זוג (למרות שהוא לא נוזל)?
קיבלתי היום הסבר מאדם שמתעסק בשיפוץ וכיוונון, ולא השתכנעתי.

דעתכם?

metalex66
04-05-22, 02:01
יש לי בולמי פוקס (שבהגדרה מיועדים לשיפוץ), אחד הבולמים נוזל, האם ניתן לשפץ רק אותו? או חייבים לשפץ גם את הבן זוג (למרות שהוא לא נוזל)?
קיבלתי היום הסבר מאדם שמתעסק בשיפוץ וכיוונון, ולא השתכנעתי.

דעתכם?שניהם שלא תהיה בעיה של איזון

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

נדב42
04-05-22, 07:23
שניהם שלא תהיה בעיה של איזון



וההסבר: הבולם דועך עם הזמן, שיפוץ עושה לו "יישור קו".

זה קצת כמו שמחליפים צמיגים בזוגות ...

ד ו ר ו ן
04-05-22, 08:22
כמה קמ עבר עליהם מנקודת האפס המשותפת האחרונה?

במקומך, הייתי שולח את שניהם.
למשפץ רציני יש מעבדת בדיקת תפקוד שיכול לראות כמה הם קרובים אחד לשני אחרי שיפוץ הנוזל, ואז להחליט אם לחדש גם את השני שעל פניו תקין (ויכול להיות שכבר התעייף אבל לא נוזל)
זה מה שעשיתי במקרה דומה, בו עבר זמן קצר מהשיפוץ.

YoavR
04-05-22, 08:39
לא חייבים כלום.

לא נתת פספיק פרטים. כמו שדורון כתב, זה תלוי...
כמה ק"מ יש לבולמים? 100K או 2K?
מה תנאי העבודה שלהם? עברו ארוע של רתיחה?

אם הק"מ לא גבוה ( 20-30K) והם לא עברו ארוע מיוחד אז הייתי משפץ רק אחד.

נ.ב.
"משפץ" זו מילה קצת מנופחת שבהקשר שלך כוללת החלפת אטם ראשי (בד"כ כמה אטמים ארוזים במכלול אחד שמוכלף קומפלט) והחלפת שמן.

asafk
04-05-22, 09:19
בדיוק. שיפוץ זה סה״כ החלפת אטמים ושמן.
אם השמן ישן ממש - תחליף גם בשני כי הוא שינה את תכונותיו עם השנים.. אם לא.... חסר משמעות.
אין כאן שינוי בתכונות הריסון של הבולם כתוצאה מהזמן שחלף. זה הרעיון בבולמים האלה. השסתום הוא דיסקיות מתכתיות. הכי טוב כמובן לשים על דיינו ואם שניהם אותו דבר בטח אין מה לשפץ את השני.

מצד שני.... כשאחד נוזל בדרך כלל השני בדרך לנזול. הם חיים את החיים בזוג וחווים אותן חוויות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

raanan
04-05-22, 09:26
תבדוק כדאיות כלכלית מול בולמים חדשים ואולי מותג אחר

zivo
04-05-22, 09:38
לא חייבים כלום.

לא נתת פספיק פרטים. כמו שדורון כתב, זה תלוי...
כמה ק"מ יש לבולמים? 100K או 2K?
מה תנאי העבודה שלהם? עברו ארוע של רתיחה?

אם הק"מ לא גבוה ( 20-30K) והם לא עברו ארוע מיוחד אז הייתי משפץ רק אחד.

נ.ב.
"משפץ" זו מילה קצת מנופחת שבהקשר שלך כוללת החלפת אטם ראשי (בד"כ כמה אטמים ארוזים במכלול אחד שמוכלף קומפלט) והחלפת שמן.

אני חושב שהתשובה של יואב מסכמת מצויין גם את מה שאני חושב.
עד עכשיו, לא היו לי בכלל ספקות, סימן נזילה על אחד הבולמים, שולחים את הזוג לשיפוץ.
אבל זה יקר.
שיפוץ (בסיסי, לפני שמגלים הפתעות), עולה יותר מבולם פשוט חדש ועובר את ה50% של בולם טוב מתוצרת אחרת.
ההשוואה להחלפת צמיגים בזוגות, לדעתי, מאוד לא נכונה.
שחושבים על הפרטים, ויואב צודק לגבי התכולה של שיפוץ כזה - החלפת אטמים, החלפת השמן, ומילוי גז (שיפוץ סטנדרטי לא כולל החלפה של אלמנטים בשיסתום), אפשר להבין שמבחינת הבילום, ההבדל היחיד בין בולם משופץ ליישן, זה השמן (בתקוה שהחליפו אותו).
באופי השימוש שלי, ומניסיון של נגיעה אקראית בבולמים בזמן שימוש, אין לי שום סיבה לחשוב שהשמן רתח.
מאחר ולא מדובר בבולם בין 10-20 שנה, אני ממש לא חושש מירידה משמעותית בתכונות של השמן (שסגור, תחת לחץ של חנקן, ללא מגע לחמצן).

תאורטית, אני חושב שדורון צודק, יכול להיות שצריך לשים את שני הבולמים על מתקן בדיקה.....אבל אז אנחנו חוזרים לבעיית המחיר של כל הטיפול הזה.
בעבור 600-700 ש"ח לבולם (לפני מע"מ), אף אחד לא מוכן לבדוק "בחינם" גם את הבולם השני (ואם משלמים על בדיקה, לא עדיף פשוט לשפץ...).

לדעתי, הסיבה היחידה לשפץ את שניהם היא בגלל ההנחה ששניהם עברו בערך אותו הדבר, ואם אחד נוזל, הנזילה של השני מעבר לפינה...
כל פרצדורה כזו (להרים את הרכב, להוציא את הבולם, להסיע אותו לשיפוץ, להביא בחזרה) עולה כסף ולוקחת זמן, אז אולי באמת עדיף את שניהם בפעם אחת? (אבל זה לא משיקול הנדסי של איכות הבילום).

לעשות סיפור ארוך קצר - התשובה הנכונה, כלכלית, כנראה נכון לשפץ את שניהם (בהנחה שלא היה ארוע חריג לאחד). אבל זה לא בגלל החשש לעבודה לא סימטרית של הבולמים (הנימוק של אותו משפץ שהביא אותי לפתוח את השרשור הזה).

My two cents

ד ו ר ו ן
04-05-22, 09:48
בדיוק. שיפוץ זה סה״כ החלפת אטמים ושמן.

חצי כוח.
ושלא יהיו אכזבות בהמשך הדרך כי ״אסף אמר״.
אצלי למשל היה צ׳יפ קטנטן במוט שחרץ את המחז״ש, אז החליפו גם מוט.
לפעמים יש דליפת גז מהונטיל.
זה מקפיץ את מחיר השיפוץ.
ולפעמים המחזש נהרס בגלל לכלוך קשה על המוט והמוט בסדר.

אז שולחים את שניהם.
גם ככה הרכב מושבת.
במקרה שלי אספיר העלו את שניהם על הדיינו ואחד שופץ וחיוב בהתאם והיה נמוך מהסכום שזיו ציין.

asafk
04-05-22, 09:53
נדייק. שיפוץ *בדרך כלל* אם לא מוצאים שום פגם - זה רק החלפת שמן ואטמים.
אם פוסלים מוט או צינה..... חבל על הכסף של לשפץ.
(אלא אם כן מדובר בבולם בייפאס 4" שעולה עשירייה ואז באמת שווה להחליף חלקים. אבל אני מניח שמדובר בבולמים מהסדרה הזולה)

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
04-05-22, 10:08
שיפוץ בילשטיין 7100 עם מיכל חיצוני, אטמים מוט, גז ושמן עלה כ-650שח.
וקיבלתי בחזרה בילשטיין 7100 במצב ״0״ מותאם שסתומים לרכב שלי.

אתה מכיר בולם אחר שב-650שח שנותן מפרט זהה?

asafk
04-05-22, 10:12
אני מכיר מחירים אחרים לחלקים של פוקס. הרבה יותר גבוהים.
אבל הדיון תיאורטי כי אנחנו לא מניחים שהפוקסים של זיו צריכים החלפת חלקים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
04-05-22, 10:15
זיו, התייחסות קצרה למה שרשמת.
שמן בבולם עובד קשה מאוד, גם בלי שירתח או ייחשף לאוויר.
ביצעתי לא מעט החלפות שמן בבולמים של אופנועים. השמן נראה זוועה אחרי לא יותר מדי זמן. כמובן שלא שלחתי מעולם למעבדה, אבל שמן שנראה כמו נס קפה מעורבב עם נח'לה בטח לא מתפקד כמו שמן חדש.
(אומר זאת בתור מי שנוסע על פוקסים עם כנראה הרבה הרבה יותר מ100,000 קילומטרים, ומחכה שאחד יתחיל לנזול כדי שיהיה תירוץ לשפץ. כלומר, מקרה קלאסי של נאה דורש נאה לא מקיים).

יונתןמצפה
04-05-22, 10:50
אתחיל בזה שמעולם לא ראיתי או נגעתי בבולם של רכב מבפנים.
אבל בולמים של אופניים (פוקסים) פירקתי ושיפצתי בצורה סיטונאית בעבר (עבדתי במעבדה של היבואן).
אני יוצא מנקודת הנחה שהעקרון דומה בסהכ.

מעולם לא יצא לי לפרק בולם בטיפול שהשמן בו היה במצב יפה ונקי. כולל מי שהגיע לטיפול לפי הספר, אחרי שנה, ולא רוכב יותר מדי.

השמן לרוב מטונף, לעיתים מוקצף, וניכר שאין סיכוי שהתכונות שלו זהות למה שהיה כשהיה חדש.
החלפת שמן ואטמים, ככותרת, נשמע מעט.
אבל אם תראו מה כולל קיט אטמים של בולם אופניים אחורי, תבינו כמה חלקים יש שם שעובדים, ועובדים קשה.

בטיפול, כפי שנאמר, גם בוחנים את מצב החלקים הפנימיים ולא פעם מזהים בלאי לא סביר שמצדיק החלפה של חלקים נוספים.

ולגבי התוצאה, תמיד אחרי טיפול לבולמים האופניים מרגישות הרבה הרבה יותר טוב. זה ממש לא פסיכולוגי. זה מורגש בידיים, בתחת, וברגליים.

כל זה נכון כאמור לאופניים.
אני מעריך שברכב זה לא שונה בהרבה. הג'יפים שלנו עובדים קשה.

ואמירה קטנה לגבי פוקס:
זה בולם שנועד לתת ביצועים, וככזה- הוא דורש טיפול תקופתי בתדירות יחסית גבוהה כדי לשמר את הביצועים. יש שיגידו שזה בולם מפונק. בעיני, צודקים.
שרידות לאורך שנים זה לא מה שהוא מצטיין בו.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
04-05-22, 11:34
לדעתי צריך להפריד בין שני מקרים: בלאי סביר, ומקרה אחר.

אם זה בלאי סביר, אז קיבלת הזדמנות פז, פריבילגיה שבד"כ לא ניתנת לך באחזקת מכונה: לדעת על תקלה לפני שהתרחשה. אתה יודע שהצד השני שעבר את אותם חיים, יתקלקל בזמן הקרוב. רצוי מאוד לנצל את את ההזדמנות, לתקן/להחליף גם אותו ולהוריד תקלה אחת מהרשימה הארוכה הפוטנציאלית בהמשך חיי הרכב.

אם זה מקרה אחר, להפעיל שיקול דעת.

דוגמאות:
בולם חדש יחסית שחטף מכה מאבן ונמעך, אחליף אותו בלבד.
בולם ישן שנשחק, אחליף את הנגדי לו.
נורה חנייה שרופה, אחליף את כל הארבע.
רכב חדש שהותקן בו מרסס שגוי במפעל, וזה התיך בוכנה. אחליף רק את הבוכנה המותכת.
וכן הלאה...

zivo
04-05-22, 11:52
אני אנסה לענות לשאלות \ נקודות, שעלו פה.
1- נכון, זה בולם 2.0 הבסיסי של פוקס ( ללא מיכל חיצוני).
2- המחיר הנוכחי באספיר, 600+ מעמ לאטמים, שמן וגז (אפילו בושינג לא כלול). דרך אגב, המחיר לסופית תחתונה ( eyelet לצד של המוט) למעלה מ 300 ש"ח לפני מעמ ( $20 בחול).
3- ההשוואות לכל מני בולמים, ללא גז, ושכנראה נפרצו, ונכנס מים וליכלוך, לא רלוונטי.
הבולם עם לחץ גז, ועדין עם שמן ( אני נדרש לכל בעיה בזמן).
ע"פ , בתחושה ידנית ( מה זה שווה???) אין הבדל בין הבולמים ( בסהכ מנסה להגיד שיש עדין שמן וגז).
4 - אני לא חולק על כמות העבודה. אבל לדעתי, בהנחה שלא שמים על מכשירי בדיקה וכו' , בוודאות, עובד מיומן עם כלים, מסיים את העבודה ב 30-40 דקות.
יונתן - תקן אותי אם אני טועה.
5- כמו שאסף כתב, הדיון די תאורטי ( כי כלכלית ברור שצריך לשפץ את שניהם).
6- אייל, אחרי 100000 על פוקס, אין לך מה לדאוג, לא תתחיל נזילה ( אתה כבר מזמן בלי שמן בבולמים :-))
7- מסכים עם מה שנאמר, פוקס זו איכות נסיעה. שהרכבתי את הבולמים, עבדתי מול איתי מהמתלם ( הוא כבר לא שם). הבולמים הורכבו ופורקו ( לשיסתום) מס' פעמים, עד שקיבלתי את התחושות שחיפשתי. במובן הזה, הבולם מספק את הסחורה.
8- בסופו של דבר, הכל חוזר לשאלה הפשוטה. האם בולם כמו בילשטיין 5100, שמשוסתם מראש לפי ניסיון הייצרן, יהיה כל כך שונה בתחושות \ התנהגות?
(בילשטיין כדוגמה, יש גם אחרים באותו מחיר ואיכות)&

איל מ
04-05-22, 12:07
אן בסעיף 3 אתה מתכוון למה שאני אשמתי,אז אתה טועה ומטעה. בולמים אטומים ותקינים לכאורה, שלא נפרצו אבל עבדו. באופנועי שטח החלפת שמן בבולמים היא תחזורה שוטפת לכל דבר,בדיוק כמו שאנחנו מחליפים בסרנים. אני מרשה לעצמי להניח שגם יונתן התכוון לבולמים תקינים.

איל מ
04-05-22, 12:13
לגבי מה שקורה אצלי,
אני הולך לקבל חוות דעת מפסיכולוג כי גם יש לי פוקס שלא נוזלים, וגם לנדרובר עם עלות אחזקה נמוכה.
אני מתחיל לחשוד שאו שאני שקרן פתלוגי, או שסתם סובל מהזיות.

zivo
04-05-22, 16:06
אן בסעיף 3 אתה מתכוון למה שאני אשמתי,אז אתה טועה ומטעה. בולמים אטומים ותקינים לכאורה, שלא נפרצו אבל עבדו. באופנועי שטח החלפת שמן בבולמים היא תחזורה שוטפת לכל דבר,בדיוק כמו שאנחנו מחליפים בסרנים. אני מרשה לעצמי להניח שגם יונתן התכוון לבולמים תקינים.
אני רק שאלה פשוטה -
אנחנו מבינים שאלו בולמי גז?
אני מניח שבבולמים שאתה שיפצת, לא היה גז.
בולם שיש בו גז, כל המערכת תחת לחץ, ולכן לא יכול להכנס ליכלוך ובוץ.
רק שהגז בורח ו\ או השמן יוצא, מתחיל להיווצר מצב שיכנס לכלוך.
אנחנו מבינים את ההבדל?
( זו שאלת פיזיקה פשוטה, לא צריך להבין בבולמים).

יונתןמצפה
04-05-22, 20:40
הבולמים שאני שיפצתי היו עם גז. חנקן שדחסתי מבלון לחץ גבוה כחלק מטיפול, אחרי מילוי שמן טרי.
העובדה שהשמן תחת לחץ לא אומרת שהוא לא משנה את תכונותיו או מתמלא ג'יפה. וזאת עובדה.
הגומיות מתבלות ומתפוררות לתוך השמן, אבק להבנתי מוצא את דרכו פנימה כי הוא נדבק למוט גם אם השמן לא בורח.
ושוב, השמן, כמו כל שמן, מתיישן.
מפתיע שאתה חושב שכל עוד אין נזילה הכל שם במצב לכאורה חדש...

30-40 דקות לבולם אופניים לטכנאי מיומן למדי זה זמן סביר.
לא כולל חלקים, חומרים, תקלות, מלאי, מכון תקנים, ארנונה וכל הסיפורים הרגילים למחירים פה....


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
04-05-22, 22:35
לאחרונה שלחתי לשיפוץ 2 בולמים שלא נזלו, אבל עבר המון זמן מהשיפוץ האחרון.
כמה שנים.
הסיבה לבדיקה הייתה בכלל בושינג בלוי.

למרות שזה אמור להיות מובן מאליו, עדיין היה מפתיע (שוב) איזה הבדל יש בין בולם חדש (מחודש במקרה הזה), מול בולם עייף.
הדעיכה של הבולמים איטית והדרגתית ואנחנו מתרגלים לפיחות הזוחל בירידת איכות השיכוך.
וקשה לשים לב לירידה באיכות השיכוך, להבדיל משינוי מיידי משמעותי שבולט.

zivo
05-05-22, 00:01
יונתן,
כל הדיון פה חצי תאורטי, כתבתי כבר קודם שברוב המקרים, ולו רק בגלל השיקול הכלכלי והבלבול מוח, לדעתי, נכון לשפץ את שניהם.
כתבתי במפורש, שזה מה שאני עשיתי עד היום.
פתחתי את הדיון אחרי שבעל מקצוע, שעושה שיפוץ בולמים, התעקש, שתמיד צריך לשפץ את שניהם.
ולראיה, גם פה, היו שאמרו שתמיד צריך לשפץ בזוג.
אני לא חושב שבולם שעשה 100000 ק"מ השמן שלו כמו של חדש. השאלה המעניינת היא מה מצבו ב 10 או 20 אלף?
אני חושב שגם חנן וגם יואב הדגישו, מההתחלה את השיקול של המרחק שהבולם עשה, ואני מסכים איתם.
מבחינתי, כל הסיבה לדיון הייתה שאנשים יבינו את השיקולים ( ולא יחליפו אוטמטית).

לגופו של עניין, אצלי המקרה ממש קל ופשוט, הבולמים עשו כבר 60K (ולמעלה מ 6 שנים), אין בכלל ספק שצריך לשפץ את שניהם.

asafk
05-05-22, 08:45
ב 6 שנים ברור שאין שאלה.

אבל זה לא 'אוטומטית' בכל גיל ובכל קילומטרז'.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
05-05-22, 09:43
אם הייתי מתחבט בשאלה הזאת, הייתי מפרק את שניהם והולך איתם פיזית לאאוטבק. אני סתם זורק את השם שלהם כי יש להם ציוד בדיקה, ובחור בשם איתי (מקווה שהוא עדיין) שלפחות בזמנו, היה לו המון סבלנות, להסביר ולהראות לי את ה"מעבדת בולמים" שלהם (פינה אחת במתחם).
משפץ אחד ואז בודק את ההבדלים בין שניהם על המכונה. אם לאספיר יש ציוד דומה, אז אפשר גם אצלהם. פשוט לא מכיר אותם וכמה הם יסכימו.

asafk
05-05-22, 09:53
זיו, איפה אתה משפץ?
אאוטבק, אספיר, אביתר- כולם מצויינים.

עכשיו בהערת אגב - אם לא צריך להחליף חלקים ואם לא צריך דינמומטר (ולמה צריך דינמומטר? מחליפים שמן לא משנים את הכיול) - קל מאוד לשפץ לבד. ה2" הם היוצא דופן כי הראש מתחבר עם מין טבעת קפיצית וטיפה קשה יותם לפרק ולהרכיב בלי מיומנות.
אבל את הדגמים האחרים- אני כותב מנסיון מי שזוכר לפני 15 שנה פתחתי וסגרתי לא מעט פוקסים - זה קל אם יש מלחציים וכלים בסיסיים. רק צריך לשמור מאוד על סדר ונקיון.
יש ביוטיוב כמה וכמה סרטונים שתוכלו להתרשם.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

zivo
05-05-22, 12:48
האמת ששקלתי והסתכלתי על זה.
אבל יש כמה כלים מיוחדים וצריך להתעסק עם גז בלחצים גבוהים.....
בשביל פעם ב 6 שנים, בכלל לא בטוח שתהיה הפעם הבאה.
השיסתום המקורי נעשה ע"י איתי שעבד בהמתלם, ומחיר הקניה כלל כיוונים ( הפירוקים ההרכבות והשינוע, עלי) .
את השיפוצים עשיתי באספיר, ואני מרוצה מהעבודה והשרות.

אבל המחירים בארץ מוציאים את החשק....
הסופית של הפוקס (eyelet) עשויה מאלומיניום, המחיר בארץ, מעל 300 שח, בחול, 20-22 דולר, שלושה ימים, ויש לך את זה בבית.

asafk
05-05-22, 12:51
אני חושב (לא בטוח) שלדגם הזה לא צריך שום כלי מיוחד. אתה לא פורק שסתום גז כי זאת קפסולה מעל הבוכנה. גם אם כן זה סה״כ סיכה שפותחים איתה ונטיל ואחרי כן ללכת לאספיר למלא גז...

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
05-05-22, 12:53
תחפש הוראות שיפוץ כתובות לדגם ifp.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
05-05-22, 13:02
https://expeditionportal.com/forum/threads/rebuilding-fox-2-0-shock.204713/


https://www.kartek.com/parts/fox-performance-series-shock-seal-rebuild-kit-for-all-20-performance-series-ifp-or-reservoir-shocks.html

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

zivo
05-05-22, 16:22
אני חושב (לא בטוח) שלדגם הזה לא צריך שום כלי מיוחד. אתה לא פורק שסתום גז כי זאת קפסולה מעל הבוכנה. גם אם כן זה סה״כ סיכה שפותחים איתה ונטיל ואחרי כן ללכת לאספיר למלא גז...

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אסף,
קח אתגר, איך מפרקים ( וסוגרים) eyelet מבלי לפגוע במוט???

asafk
05-05-22, 16:46
מלחציים עם מגן פלסטיק / אלומיניום רך / נחושת.
ותשומת לב לא לתת למוט להסתובב.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

הכוכב הכחול
05-05-22, 16:47
לא מסובך,
מייצר מתקן לקיבוע המוט
משהו בסגנון כזה עם חתך באמצע ע"מ להרכיב משני צידי המוט
138141

מזיז את הבאמפסטופ למעלה
מחבר את המתקן לחלק התחתון ביותר של המוט,
ככה שגם אם פגעת/שרטת את המוט בסגירה מלאה לא יקרה דבר.
לוחץ אותו עם פרס/מלחציים,
מחמם את הeyelet כדי להמיס את הלוקטייט
ומפרק.

הכוכב הכחול
05-05-22, 17:12
עריכה לתגובה הקודמת:

בפוקסים שאני מכיר יש באמפסטופ
138142
ומשטוט קצר באמזון,
מסתבר שלא לכל הפוקסים יש באמפסטופ..

asafk
05-05-22, 17:20
הסתכלתי עכשיו על הכלים הדרושים - וצריך לבולם הזה באמת מחט ארוכה כדי למלא את החנקן - כאמור... הולכים לאספיר למלא.
לגבי פתיחה של הבוכנה - עם הטבעת הקפיצית זה באמת דורש יותר מיומנות מאשר הבולמים האחרים עם הסגירה המתברגת.
אז אחרי מחיר של סט אטמים ב13$ + משלוח + שמן + תשלום על מילוי חנקן.... ועם הסיכון לקרוע אטם או לדפוק את המכסה בגלל חוסר מיומנות.... כמה עולה לתת לשיפוץ?
דווקא הבולמים היקרים יותר - נראה שקל יותר לשפץ.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

zivo
05-05-22, 18:15
[QUOTE=הכוכב הכחול;988983]לא מסובך,
מייצר מתקן לקיבוע המוט
משהו בסגנון כזה עם חתך באמצע ע"מ להרכיב משני צידי המוט
138141

מזיז את הבאמפסטופ למעלה
מחבר את המתקן לחלק התחתון ביותר של המוט,
ככה שגם אם פגעת/שרטת את המוט בסגירה מלאה לא יקרה דבר.
לוחץ אותו עם פרס/מלחציים,
מחמם את הeyelet כדי להמיס את הלוקטייט
ומפרק.

[/QUOTEנכון, אסף חי בעולם האידיאלי \ תאורטי :-)
לוקחים בלוק אלומיניום, עושים חור בקוטר של המוט, ואז חוצים את הבלוק.
בגלל העובי של המסור ( שאיתו חוצים) מקבלים שני בלוקים, כל אחד עם קצת פחות מחצי קוטר של המוט, ואת זה סוגרים במלחציים.
ואסף הביא דוגמא לאיזה מחט ארוכה, ומי אמר שאספיר מוכנים רק למלא גז? וכמה זה עולה? וזה כבר אומר משלוח הלוך וחזור....
בקיצור, בחנתי, ראיתי, ולא ואישית, לא השתכנעתי להתעסק עם זה.
דרך אגב, אפילו פעולה בסיסית של הכנסת \ הוצאת בושינג, פעולה שמצריכה פרס, לא לכל אחד יש פרס בבית.

asafk
05-05-22, 18:49
זה חד משמעית לא לכל אחד ובטח לא למי שלא מחזיק כלי עבודה או ערוך לתקלות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

zivo
05-05-22, 20:00
אסף,
מאחר והדיון פה מוצה, ואני לא רוצה לחרב לך את השרשור על הרכב הבלתי שביר שלך, אז אני אנצל את השרשור הזה -
אם אתה לא מנצל את האפשרות של כיול "אישי" של הפוקס (והולך על כיול "מדף"), אז למה בכלל לקנות פוקס ולא איזה מונוטיוב טוב אחר (בילשטיין)?
אני מאמין שכל היצרנים ברמה הזו מכירים את הרכבים ויודעים לכוון את הבולמים בהתאם.

איזה הבדל מהותי, מבחינת איכות נסיעה, יש בין FOX 2.0 לבילשטיין B8 (5100)?

בלפחות 30% יותר זול, אתה מקבל בולם פלדה הרבה יותר חסון ואמיד (וזה לפני להביא בולמים לבד ולשלם שליש ).
וכן, אני מכיר את הסיפור על הגוף אלומיניום והפיזור חום היותר טוב שלו, לא בטוח שאנחנו מרגישים את ההבדל.

ehudzeelim
05-05-22, 20:13
[/QUOTE
דרך אגב, אפילו פעולה בסיסית של הכנסת \ הוצאת בושינג, פעולה שמצריכה פרס, לא לכל אחד יש פרס בבית.[/QUOTE]

לא חייבים פרס, יש כלים ייעודיים פשוטים לשליפה/הכנסת בושינג, ואפשר גם לייצר כלי כזה די בקלות

נמרוד
05-05-22, 21:22
אסף,
מאחר והדיון פה מוצה, ואני לא רוצה לחרב לך את השרשור על הרכב הבלתי שביר שלך, אז אני אנצל את השרשור הזה -
אם אתה לא מנצל את האפשרות של כיול "אישי" של הפוקס (והולך על כיול "מדף"), אז למה בכלל לקנות פוקס ולא איזה מונוטיוב טוב אחר (בילשטיין)?
אני מאמין שכל היצרנים ברמה הזו מכירים את הרכבים ויודעים לכוון את הבולמים בהתאם.

איזה הבדל מהותי, מבחינת איכות נסיעה, יש בין FOX 2.0 לבילשטיין B8 (5100)?

בלפחות 30% יותר זול, אתה מקבל בולם פלדה הרבה יותר חסון ואמיד (וזה לפני להביא בולמים לבד ולשלם שליש ).
וכן, אני מכיר את הסיפור על הגוף אלומיניום והפיזור חום היותר טוב שלו, לא בטוח שאנחנו מרגישים את ההבדל.

הפוקס בולם עם שטח בוכנה יותר גדול, מוט יותר עבה, וגוף אלומיניום שמן יותר. זה באמת לא משנה למי שלא נוסע מהר לאורך זמן, ואם אני לא טועה זה לא באמת לא הסגנון שלך (?). אתה יכול להסתפק גם בטווין טיוב באיכות טובה.

נמרוד
05-05-22, 21:27
וחזרה לשאלה המקורית, ולאבחנה של חנן שאם אחד נוזל השני בדרך.
יש הבדלים בין הצדדים, בעיקר בסרן אחורי. בדרך כלל בולם אחד נמצא ליד האגזוז החם והשני לא. ויש כלי רכב שבהם בולם אחורי אחד יושב לפני הסרן ואחד אחרי, כלומר רמת החשיפה ללכלוך ואבנים שונה.

asafk
05-05-22, 22:15
דווקא בדיון על שיפוץ - בולט שאת ה 5100 לא משפצים. זה ה 7100 שבר שיפוץ.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
05-05-22, 22:17
וחזרה לשאלה המקורית, ולאבחנה של חנן שאם אחד נוזל השני בדרך.
יש הבדלים בין הצדדים, בעיקר בסרן אחורי. בדרך כלל בולם אחד נמצא ליד האגזוז החם והשני לא. ויש כלי רכב שבהם בולם אחורי אחד יושב לפני הסרן ואחד אחרי, כלומר רמת החשיפה ללכלוך ואבנים שונה.מקרה ידוע אחד הוא רנגלר משנים מסויימות וטנדר מזדה שהבולם ליד האגזוז נגמר מהר יותר משמעותית.
הטנדרים שלנו גם דוגמה טובה. כמעט תמיד השמאלי - זה שמותקן מאחורי הסרן ליד המיכל דלק - נגמר הרבה לפני הימני.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

-->