התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התייעצות בנוגע לרכישת דיסקו 1 1997 TDI300



Nadav Betito
07-05-22, 18:40
שלום לכולם חברי פורום יקרים,

אני עובד בפני צומת דרכים וחשבתי להשתמש בניסיונם וחכמתם של חברי הפורום.

ברשותי רכב שטח פנאי - סוזוקי ויטרה 96 , אשר שימש אותי ב-6 השנים האחרונות נאמנה לטיולים בלבד.

לאחרונה מתחיל להרגיש לי צפוף ולא נוח בויטרה וחשבתי להחליף לרכב גדול יותר (במיוחד לאור העובדה שלאחרונה התחתנתי והמשפחה עתידה להתרחב).

תמיד היה לי חלום להחזיק דיסקברי.

לאחרונה הוצע לי דרך חבר לרכוש דיסקו 1 1997 אוט' TDI300 L 2.5, דלתות-3, המוצעת למכירה של מכר של החבר והרכב לא מפורסם.

על פניו הרכב נראה במצב כללי טוב יחסית לגילו, כמו כן בעל הרכב אצלו הרכב ב-14 שנים האחרונות נראה אחלה בנאדם (וככל הנראה גם אם עמיד ורוצה להאמין שהוא לא חסך עליו).

אך בבדיקה שלי (ויזואלית בלבד) ואני לא בעל מקצוע אבל יש לי קצת רקע הבחנתי בדברים הבאים:



נזילות שמן - במבט מתחת לרכב ניתן להבחין במס' לא קטן של מוקדי נזילות שמן - ביצה של סרן קדמי, אגן שמן, טרנספר/גיר (אם אני לא טועה באבחון המכלול), פילטר שמן, ואזור מכסה השסומים - בקיצור לא חסרות נזילות. השאלה שלי האם זה קריטי? אם יש מכלולים שלגיטימי שנוזלים בגיל כזה או שמא יש מכלולים שיש להקפיד שלא ינזלו לצורך מניעת בלאי ונזק עתידי? (כמובן אני יוצא מנקודת הנחה של בדיקת שמנים תדירה לפני כל טיול בערך - חוץ מהסרנים). שאלה נוספת, אם יוצא שמן, לא יכנסו מים במעברי מים במהלך טיולים? (תמונות מצורפות)
סימני אמולסיה קלים בשמן הגיר- יש לו גוון מעט חלבי, מניח ככל הנראה כתוצאה מחדירת מים- האם יכול להיות שנגרם לנזק בגיר? האם יש דרך לבדוק את זה? (תמונה מצורפת)
חלודה במרכב - יש מס' נק' עם סימני חלודה קלים. אך יש במשקוף דלת הנהג למעלה חור רציני שלא טופל, האם זה משהו שכיח לרכבים בגיל הזה? והאם מישנו יודע עלות תיקון של דבר כזה? המראה החיצוני לא קריטי לי בכלל. יותר חשוב לי תקינות הרכב לצורך שמירתו אצלי לעוד שנים ארוכות. (תמונה מצורפת)


לסיכום - אני ממש רוצה לעשות את המעבר הזה, בשבוע האחרון קראתי כמעט את כל המידע שיש בפורום לגבי דיסקברי 1.
הבנתי כי מדובר ב"נבלה" ויש להכין את עצמי ואת הכיס להוצאות שוטפות, 2 טסטים בשנה (כבר רגיל) ושאר הפתעות. אני מתנחם בזה שאני כבר כמה שנים בתוך העולם הזה ורגיל להשקיע כסף שאף פעם לא חוזר על התחביבים שלי. אך אם אני הולך על הרכב הזה אני רוצה לעשות את זה נכון ולהקטין את הסיכוי שלי ליפול על נבלה שתוציא לי לגמרי את החשק.

המחיר הנדרש 24,000-22,000 ש"ח .

אני לוקח בחשבון יישור קו ראשוני של 5,000-10,000 ש"ח .

3 שאלות נוספות :

בהנחה ואני לא הולך לשפר אותו אלא רק לבצע טיפולים ותיקונים מעת לעת - אשמח לדעת עלות מוערכת לאחזקה לשנה לרכב כזה בממוצע של טיול פעם-פעמיים בחודש.
מוסך/מומחה המומלץ לבצע בו בדיקה לפני רכישה? ( אני מאזור תל אביב אבל אין לי בעיה להתרחק לטובת מישהו שמבצע בדיקה מפורטת וקפדנית במחיר הגון).
איך אני יודע אם הדגם המוצע הוא עם EDC? או ללא? קראתי בפורום שיש שוני בין השניים , אשמח לדעת מה יותר מומלץ?


קישור לצפייה בתמונות:
https://drive.google.com/drive/folders/1TXRt_b7UBSBD9qS-JHx_6HNgruH3VLmH?usp=sharing


תודה מראש,

נדב.

שגיא S
07-05-22, 18:52
הבעיה הכי גדולה והכי יקרה פה תהיה החלודה.
חבר עכשיו (עכשיו זה מילה גדולה...כבר חצי שנה) בתהליך תיקון חורים בדיסקברי 1, פחחות וצבע, כולל הפשטה של כל הרכב, חיתוך של כל החורים וריתוך של פח חדש, ואז פחחות וצבע והרכבה מחדש של כל האוטו + כל הגומיות החדשות וכו'..

זה לא יעלה פחות מ-25 אלף שקל.

איל מ
07-05-22, 18:59
שני הדברים שמדאיגים הם כמו שאמרו, הרקבון והשמן גיר (שהזכרת בעצמך).
עשה לעצמך טובה,
לך תראה עוד רכבים.
אם אחרי חמישה שישה רכבים תגיע למסקנה שזה שמור, אשריך.
אני הייתי עובר הלאה.

גיא
07-05-22, 19:43
תזהר. מאד.
אמולסיה בגיר / מים .. נזק בלתי הפיך לברקסים בתוך הגיר.

יונימוג אדום
07-05-22, 21:30
מעבר לכך שאתה מדבר על התרחבות המשפחה ומנסה לדחוס משפחה "גדולה" ברכב 3 דלתות .
לעניות דעתי ועל סמך מה שכתבת , הייתי מייעץ לך להמשיך לחפש רק חמש דלתות .
כפי שכבר הבנת - רכב שטח לא מחליפים כל שנה .

אילן

נדב ש.
07-05-22, 21:39
+1 ליונימוג אדום(אילן), תעשה לעצמך טובה וחפש 5 דלתות.

הסתכלתי בתמונות, נראה רכב זקן שיצטרך הרבה מאוד השקעה מעבר למה שהקצבת לעצמך, מה גם שהמחיר שדורש החבר הוא לא כזה אטרקטיבי לטנמי ביחס לרכב המוצע תמונות.

לך תראה עוד רכבים, דגש על 5 דלתות. אחר כך תחזור לדווח כאן.

omri_t
07-05-22, 23:11
רכב כזה של 3 דלתות סבל/נהנה ממחיר נמוך מהמחירון הריאלי.
כי אם כבר קונים suv אז רוצים את הכל...כולל הדלתות...


בכללי
מהאמור
נשמע שזה נבלה

דלג...

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

Saar
08-05-22, 21:58
כבר אמרו לך לחפש כזה עם 5 דלתות? ;)
לגבי שאר השאלות,
איך תבחין בין edc להזרקה מכנית:
תסתכל על משאבת הסולר, האם יש כבל מכני שמחבר לדוושה או שזה חיישן?
האם יש חוט חשמל שיוצא ממזרק מספר 4 (זה שקרוב לקיר האש)?
האם יש "קופסא" על צינור האויר בין הפילטר לסעפת? (חיישן כמות אויר)
כמה זה עולה? שאלה טובה.
בטיפול עצמי זה לא נורא. בסהכ, אם אני משווה לצירוקי/גראנד/קינג, הוא מאוד דומה לאמריקאים ולשמחתי זול מהקינג :)
שמן גיר שאינו אדום = גיר בסוף חייו.
אין עם זה בעיה אם זה מתומחר בהתאם

Eran10
09-05-22, 02:45
הנה עוד שניים בשבילך להשוואה.
בתמונות אחד שראיתי ברחוב.
ועוד אחד של שכן שלי, שנראה מצויין (3 דלתות), עודד 0528666570

ערןhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220508/ff4e052ff1b34318a79fd2100c063fcf.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220508/dce6723df824cfcc4dbbb17208cf5dee.jpg

Sent from my SM-G970U using Tapatalk

שחר גרינברג
09-05-22, 07:37
ערן הרכב של השכן הוא tdi300?


Sent from my iPhone using Tapatalk

כרובי
11-05-22, 18:23
יש לי דיסקו TDI300 ללא EDC 3 דלתות מודל 97. פירסמתי למכירה, ואח"כ התחרטתי, מכיוון שאני נהנה ממנו ובתכלס הוא מספק את הסחורה.
זה הדיסקו השני שלי, לפני כ 15 שנה היה לי זהה (3 דלתות, 300, אבל עם EDC)
כמה תובנות שלי:

1. הרכב באופן כללי סה"כ די פשוט ודי אמין במיוחד בגלל הפשטות שלו (ברור שיקפצו ויגידו שלא, אבל זו דעתי).
2. מה שכלבת ברכב הזה הוא שיש כל מיני דברים מעצבנים שבנויים בצורה כזו שטיפול \ החלפה שלהם יותר מורכבים מרכבים אחרים.
3. אפשר לטפל בלא מעט דברים לבד, תלוי במיומנות שלך, וגם חלפים די קל להביא מחו"ל ולא ביוקר.
4. נזילות - תמיד יש ממשהו, צריך להיות מוכן לחיות עם זה ולטפל כל פעם במה שצריך, אם תחליט לתקן באופן גורף את כל הנזילות, אחרי שבוע תתחיל אחת חדשה, זה קרב אבוד.
5. זה רכב ישן, לקחת בחשבון שכל הזמן יתקלקלו דברים, לדעתי מעבר לטיפול בסיסי, תיקון של תקלות מהותיות והחלפת רכיבים במצב סופני שיכולים להרוג את הרכב (למשל כמו צנרת מים) אין מה לקפוץ מעל הפופיק וזה תלוי הסעיף הבא.
6. אם זה הולך להיות רכב יומיומי - לא בטוח שזה חכם.
7. הסיפור עם הגיר = נורה אדומה. זה גיר של במוו, מורכב, רגיש ומעצבן, שמן במצב כזה אומר שהגיר עובד על בוץ ולא שמן.
8. EDC יותר זריז ויותר חסכוני בדלק. המכאני נחשב ליותר פשוט ואמין, אבל לא נראה לי שיש הבדל מהותי.
9. חלודה זה כלבת, בטח חורים בגג שזה משהו שלא ניתן להשלים איתו, כי ירד עליך גשם, ותיקוני חלודה זה משהו שיודעים איך מתחילים אבל לא איך מסיימים.

היו לי עד היום סמוראי 94, פראדו 99, סופה 01, צרוקי 99', וסיקס 90' וכמובן דיסקו נוסף. בדירוג של הרכבים שנהניתי מהם, הדיסקו במקום השני אחרי הסיקס.

שורה תחתונה - לדעתי זה כמו כל רכב שטח ישן - אתה קונה אותו בידיעה שאתה רוצה משהו פשוט, אתה מוכן להתמודד עם תקלות וטיפולים עצמיים (אחרת זה נורא יקר) ואתה מחזיק אותו כמו זקן שאתה מעביר את הכביש - לא מתפרעים :)

אני נורא אוהב את הדיסקו כי יש משהו באופי שלו שעושה לי את זה. זה עניין של רגש יותר משכל.

איל מ
11-05-22, 19:59
למיטב ידיעתי הגיר הוא של zf כמיטב המסורת הלנדרוברית.

מוטי ג.
11-05-22, 20:07
אכן zf

כרובי
11-05-22, 21:09
ZF - גרמנים, לא לנדרובר.
למיטב ידיעתי בכל מקרה.
אבל זה לא משנה את העובדה שזה גיר מעצבן.

איל מ
12-05-22, 16:01
zf אחת מהיצרניות הגדולות בעולם מייצרת להמון חברות רכב.
אני היום עם אותו גיר, פשוט עם פיקוד מחשב, ולא "מכני",
אבל גם בדיסקו 1 אני לא זוכר בעיות מיוחדות. כן היה פחות יעיל בעבודה מול המנוע מהמפוקד מחשב של הדיסקו 2. וכן, העומס הנוסף של צורך בקירור גיר אוטומטי הכביד יותר על הדיסקו 1 מאשר בגיר ידני. אבל לא לכדי בעיה שמערכת קירור תקינה ברכב שלא גורר, לא ידעה להתמודד איתה (ואם דרור מתכוון לשתול כאן הודעה על דיסקואים ששפכו ראשי מנוע, אני ממש ממליץ לו לחקור את הנושא לעומק).
אני כן יודע שהרבה ששיפצו גיר אצל אנשים שאינם מומלצים, זכו לבעיות ולשיפוצים חוזרים (ולא. החברה ממחניים, שהם הנציגות של zf בארץ, לא יודעים מה הם עושים, ואינם מומלצים).
נ.ב.
אני אשמח שתרחיב למה אתה מתכוון ב"גיר מעצבן", כי הוא לא שונה מגירים אחרים.
לפותח השרשור- מתנצל על החטיפה. בכל מקרה על הרכב של השכן תפסח.

כרובי
12-05-22, 22:32
דוגמא קטנה:
למה לשים את ה governor על הציר בין הגיר לטרנספר? למה לא לשים אותו בצד, כמו בגירים אחרים, ככה שאפשר להוריד אותו בקלות בלי להוריד \ להרחיק טרנספר? ..
למשל..

מוטי ג.
12-05-22, 22:35
מה, מה הסיפור עם ה governor הזה?

כרובי
13-05-22, 07:06
תשאיר לבנאדם את השרשור בכיוון שהוא רצה, תפתח חדש או שתחפור בגוגל..

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Nadav Betito
13-05-22, 09:23
הנה עוד שניים בשבילך להשוואה.
בתמונות אחד שראיתי ברחוב.
ועוד אחד של שכן שלי, שנראה מצויין (3 דלתות), עודד 0528666570

ערןhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220508/ff4e052ff1b34318a79fd2100c063fcf.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220508/dce6723df824cfcc4dbbb17208cf5dee.jpg

Sent from my SM-G970U using Tapatalk

תודה רבה ערן אבדוק את זה :)

נדב.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nadav Betito
13-05-22, 09:24
תודה רבה לכל המגיבים עזרתם לי מאוד!
יש לי עוד שאלה אחת שנשארה פתוחה ..

עלויות משוערות לאחזקה ללא שיפורים ללא דלק , מטייל פעם-פעמיים בחודש.

[emoji1317][emoji1317][emoji1317]

תודה מראש:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gershon
13-05-22, 11:30
תודה רבה לכל המגיבים עזרתם לי מאוד!
יש לי עוד שאלה אחת שנשארה פתוחה ..

עלויות משוערות לאחזקה ללא שיפורים ללא דלק , מטייל פעם-פעמיים בחודש.

[emoji1317][emoji1317][emoji1317]

תודה מראש:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
צור קשר

Saar
13-05-22, 16:14
קשה לאמוד את העלות.
יש מי שנוסע ושובר את האוטו, יש מי שנוסע רגוע ולא מכסח.
בהנחה שאתה לא מהשוברים, אחרי יישור קו (נוזלים/מערכת קירור וכו') אין יותר מדי דברים שיכולים להתקלקל על בסיס קבוע.

אתה מטפל לבד?
יש כאן (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/122784-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%90%D7%A8%D7%A0%D7%91-%D7%9C%D7%A6%D7%91-%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%96%D7%94-%D7%98%D7%95%D7%91-%28%D7%90%D7%95-%D7%91%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%AA-Jeep-vs-Disco-1%29) פירוט של התקלות שהיו לי.
תוסיף מאז אטם ראש מנוע שנפרץ (המקורי, אחרי 340000 קמ), האטם עצמו עולה סביב ה 200 ש''ח, שמנים + נוזל וכמה שעות עבודה וזהו ...
החלטתי להתקין נעילה קדמית, עלתה 2400 ש''ח כולל מיסבים.
על הדרך החלפתי מיסבים ומחזירי שמן בסרן. העלות הייתה 400 ש''ח נוספים (חלקים בלבד, רכשתי בארץ, כנראה חול היה זול יותר)
הצלחתי לשבור פנס אחורי (נמצא במיקום לא מדהים בפגוש האחורי, נשבר כשבדקתי את הנעילה הקידמית ;) ), חדש מאנגליה עלה לי אתמול 80 ש''ח (האמת שבחרתי במשלוח מהיר, אז 120, משלוח רגיל עולה 80).
בקיצור, אני מניח שקיבלת את התמונה +-...

guy888
13-05-22, 16:34
תודה רבה לכל המגיבים עזרתם לי מאוד!
יש לי עוד שאלה אחת שנשארה פתוחה ..

עלויות משוערות לאחזקה ללא שיפורים ללא דלק , מטייל פעם-פעמיים בחודש.

[emoji1317][emoji1317][emoji1317]

תודה מראש:)


Sent from my iPhone using Tapatalkאם אתה מטפל/מתקן במוסכים - 10 אלף שח בשנה.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

ALONSOF
13-05-22, 17:07
אם כבר דיסקו,למה לא בנזין?
אם אתה לא מטפל לבד/נבהל מכול גמגום ושולח למוסך,זה לא רכב בשבילך.
הדיסקו רכב מדהים(גילוי נאות,נוסע על בנזין כזה כבר 17 שנה כל יום) אבל לא מתאים לכל אחד.המון בעיות חשמל ונזילות אין סופיות.לא בכול הדברים צריך לתקן.
עלות האחזקה זניחה אם אתה נופל על רכב מטופל ומטפל לבד ואין סופית אם אתה קונה נבלה והולך למוסכים.

nickya
13-05-22, 20:43
יש לי 98 EDC
קצת גבוה קצת כבד
עם צמיגים גדולים ויחסי העברה

דיילי דרייבר ממרץ 2017
עשה אצלי 80K~ ק"מ
צריכת סולר ממוצעת כולל שטח 7.5קמ"ל

טיול פעם בחודש בעונה עם מזג האוויר הנורמלי
נהנה מכל רגע [emoji2] מאוהב קשות בטרקטור הזה

אני מטפל לבד בכל מה שהגיוני בסופי שבוע
מחירי חלקים ושיפורים מהזולים ביותר בשוק
והשוס הגדול הוא אפשרות להזמין כמעט כל חלק שעולה על הדעת כולל תשלום מיסים ועמלות מראש (נכון לעכשיו יש שלושה אתרים כאלה) - הכל מגיע עד הבית מהר ובלי שאלות בהתחייבות

בקיצור לדעתי אחת הפלטפורמות הכי טובות לרכב טיולים אבל בעיקר לאנשים שלא מתביישים לסובב כמה ברגים וללכלך את הידיים

אגב, הנזילות זו מערכת שימון שלדה. תקין לגמרי. [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->