PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה



Yaniv Priav
09-05-22, 13:28
שמח להצטרף לקהילה :) !
מחפש לעצמי פאג'רו קצר 2001-2003 עד 40000 שח
מצאתי כמה אופציות אך אף אחד לא מוכן להתחייב בבדיקה על גיר ,מנוע, שלדה
כמה שאלות -

זה מקובל לא להתחייב בבדיקה בעולם הג'יפים בשנתונים והסוג הזה ?

האם יש מכון בדיקה באיזור השפלה שאתם ממליצים עליו מנסיון ?

על מה כן לשים לב בקנית ג'יפ מהסוג שציינתי (פאג'רו קצר 2001-2003)

תודה רבה !

erezgur
09-05-22, 13:33
למה אתה מתכוון "מתחייב בבדיקה"?
מה שווה התחייבות שכזו ומי קובע מתי התוצאה עומדת בהתחייבות ומתי לא?

ההמלצה אצלנו היא לבדוק את הרכב במוסך הצעיר ומטפל ברכבים כאלו, אלא אם כן המטרה שלך היא לקבל דף מלא רג'קטים כדי להוריד את המחיר במו"מ מול המוכר.

רכב שטח בן עשרים - תהיה מוכן נפשית לכך שהתיזוקה תהיה יקרה, "יישור הקו" יהיה כואב...

נשלח מהנייד

Yaniv Priav
09-05-22, 13:44
למה אתה מתכוון "מתחייב בבדיקה"?
מה שווה התחייבות שכזו ומי קובע מתי התוצאה עומדת בהתחייבות ומתי לא?

ההמלצה אצלנו היא לבדוק את הרכב במוסך הצעיר ומטפל ברכבים כאלו, אלא אם כן המטרה שלך היא לקבל דף מלא רג'קטים כדי להוריד את המחיר במו"מ מול המוכר.

רכב שטח בן עשרים - תהיה מוכן נפשית לכך שהתיזוקה תהיה יקרה, "יישור הקו" יהיה כואב...

נשלח מהנייד


התחייבות בבדיקה על מנוע תקין , גיר תקין ושלדה נקיה מתאונות
המטרה של הבדיקה היא לא לקנות חתול בשק , שאר הדברים ניתנים לתיקון באופן יחסית זול לעומת הדברים המרכזיים שציינתי .

מה שם המוסך שאתה ממליץ והיכן הוא נמצא ?

raanan
09-05-22, 14:04
התחייבות בבדיקה על מנוע תקין , גיר תקין ושלדה נקיה מתאונות
המטרה של הבדיקה היא לא לקנות חתול בשק , שאר הדברים ניתנים לתיקון באופן יחסית זול לעומת הדברים המרכזיים שציינתי .
בשנתונים שאתה מחפש , ועוד רכב שטח , אין רכב שמכון בדיקה יגדיר "תקין".

לא יודע מה הידע המקצועי שלך והוותק ברכישת רכבים (אפילו פרייבטים),
אבל זה יהיה מסע של חיפושים למצוא את "האחד" (מתוך ניסיון).

בהצלחה
רענן

שחר גרינברג
09-05-22, 14:04
אתה מתכוון לקנות רכב בן 20
הרכב כבר עבר הרבה קמ
מה ההגדרה שלך למנוע תקין?
גיר תקין?
שלדה תקינה?

ההמלצה שלי היא שתחפש רכב עם היסטוריית טיפולים רציפה בשנים האחרונות
ואז תיקח את הרכב למוסך שמכיר את הרכב הספציפי


תרשום מאיפה אתה בארץ כי אחרת תקבל המלצות למוסכים באילת או מטולה…


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yaniv Priav
09-05-22, 14:19
אתה מתכוון לקנות רכב בן 20
הרכב כבר עבר הרבה קמ
מה ההגדרה שלך למנוע תקין?
גיר תקין?
שלדה תקינה?

ההמלצה שלי היא שתחפש רכב עם היסטוריית טיפולים רציפה בשנים האחרונות
ואז תיקח את הרכב למוסך שמכיר את הרכב הספציפי


תרשום מאיפה אתה בארץ כי אחרת תקבל המלצות למוסכים באילת או מטולה…


Sent from my iPhone using Tapatalk


ציינתי בהודעה , מוסכים באיזור השפלה
אני גר ברמלה , אז אשמח למוסכים באיזור

erezgur
09-05-22, 14:53
אז לאחר שהסכמנו שאין משמעות ל"התחייבות בבדיקה", נשארה השאלה על מוסך שמכיר היטב פאג'רו באזור רמלה רבתי.

נמתין לתשובה של מי שמכיר מנסיונו, אבל תרשה לי שאלה נוספת - אם מישהו מוכר רכב כזה, שעל פניו מוצא חן בעיניך, ומתגורר בחיפה - אתה מניח שהוא יגיע עם רכבו עד לרמלה לבדיקה?

נשלח מהנייד

asafk
09-05-22, 20:30
ספציפית פג'רו 'קינג' זה רכב שמזדקן רע. מאוד.
לא מציע למי שרוצה להיכנס לתחביב לקנות 'קינג' ישן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ishc
09-05-22, 23:10
אני עם אסף. אתה גם ככה מכוון לשנתן ישן לאללה.
אז רד כבר ל-q קצר, אולי אפילו בנזין ואם דיזל עדיף 2.5 ידני לדעתי.
בהצלחה

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

Zivcar
10-05-22, 08:45
לא מסכים עם הקביעה שהרכב מזדקן לא יפה
כמו כל רכב, אם הוא יד 16 ועבר אצל בעלים שרק חיפשו להחזיק ולא להתקע אז ברור שהרכב מתפורר.
אין לי מדגם מייצג, אבל ממספר חברים שמחזיקים שנתון 2004-2005 עם 300-400 אק״מ וחווים מיעוט תקלות מפתיע בשנים האחרונות.
סהכ רכב בלי מחלות קשות מידי כשמטופל ביד אוהבת וברציפות. הרכבים הנל נקנו עם קמ נמוך ומוחזקים שנים רבות אצל בעלים יחיד כרכב יום יומי, בתמורה מעניקים אחלה אמינות.

לגבי מוסך מומלץ, מוסך שלדור בנס ציונה מכיר היטב את הפג׳רו, דני הבעלים מחזיק בעצמו ב-BK , ותמיד יש מצעד פג׳רואים בכניסה למוסך.
המחירים הוגנים, לא לכאן ולא לכאן.
הגורואים הנחשבים לרכב הזה נמצאים בצפון, לא יודע לעמוד על טיבם, רק שמעתי.

Yaniv Priav
11-05-22, 15:18
לא מסכים עם הקביעה שהרכב מזדקן לא יפה
כמו כל רכב, אם הוא יד 16 ועבר אצל בעלים שרק חיפשו להחזיק ולא להתקע אז ברור שהרכב מתפורר.
אין לי מדגם מייצג, אבל ממספר חברים שמחזיקים שנתון 2004-2005 עם 300-400 אק״מ וחווים מיעוט תקלות מפתיע בשנים האחרונות.
סהכ רכב בלי מחלות קשות מידי כשמטופל ביד אוהבת וברציפות. הרכבים הנל נקנו עם קמ נמוך ומוחזקים שנים רבות אצל בעלים יחיד כרכב יום יומי, בתמורה מעניקים אחלה אמינות.

לגבי מוסך מומלץ, מוסך שלדור בנס ציונה מכיר היטב את הפג׳רו, דני הבעלים מחזיק בעצמו ב-BK , ותמיד יש מצעד פג׳רואים בכניסה למוסך.
המחירים הוגנים, לא לכאן ולא לכאן.
הגורואים הנחשבים לרכב הזה נמצאים בצפון, לא יודע לעמוד על טיבם, רק שמעתי.

מודה לך מאוד !
יצרתי קשר עם מוסר שלדור , אמרו לי בדיקת פאגרו 2002 - 250שח לפני מעמ , הגיוני ?
שאר המוסכים אמרו לי 1000 שח ...
אשמח לתשובה בהקדם :)

אבי ביטר
11-05-22, 15:45
אלה שלוקחים 1000 בודקים עם ציוד ממוחשב ועושים קצת יותר הצגות.
ייתנו לך יותר נתונים, כמו קומפרסיה, מצב המזרקים לפי המחשב וכו'.


זה לא סתם 1000 מול 300, מצד שני, במקרה של קינג ישן, אני לא יודע כמה יעזור כל הציוד הממוחשב, התוצאה תהיה שם מאוד שחורה....

שלדור בסדר גמור לדעתי. קצת יותר חפיף, אבל הוא חי את הרכבים האלה ויידע להצביע על דברים מהותיים.

Zivcar
11-05-22, 15:50
אלה שלוקחים 1000 בודקים עם ציוד ממוחשב ועושים קצת יותר הצגות.
ייתנו לך יותר נתונים, כמו קומפרסיה, מצב המזרקים לפי המחשב וכו'.


זה לא סתם 1000 מול 300, מצד שני, במקרה של קינג ישן, אני לא יודע כמה יעזור כל הציוד הממוחשב, התוצאה תהיה שם מאוד שחורה....

שלדור בסדר גמור לדעתי. קצת יותר חפיף, אבל הוא חי את הרכבים האלה ויידע להצביע על דברים מהותיים.

אני מסכים
הבדיקה תהיה פחות ממוחשבת
אבל מצד שני הוא חי את הפגרו ביום יום,
במכון שמבקש 1000 אתה תקבל תוצאה גבולית
בטח ברכב ישן
ואף אחד לא ידע לומר לך אם זה נורמלי לגיל
רק שזה לא כמו חדש.

ehudzeelim
11-05-22, 15:50
אז לאחר שהסכמנו שאין משמעות ל"התחייבות בבדיקה",
נשלח מהנייד

מניסיוני להתחייבות בבדיקה יש בהחלט משמעות בעולם הרכב,
והיא שאם הרכב נמצא לא תקין בסעיפים עליהם המוכר התחייב לתקינות בבדיקה, המוכר משלם על הבדיקה, ולא הקונה.

erezgur
11-05-22, 16:29
כמעט כל טופס בדיקה של מכון, לאחר בדיקת רכב בן עשרים, יופיע "X" בסעיפים של מנוע וכו' (גם אם בפירוט מוזכר רק "סימני נזילה" או משהו כנראה מינורי אחר), אני לא רואה מוכר שיסכים בשל כך לשלם על הבדיקה.

נשלח מהנייד

איל מ
11-05-22, 16:34
מניסיוני להתחייבות בבדיקה יש בהחלט משמעות בעולם הרכב,
והיא שאם הרכב נמצא לא תקין בסעיפים עליהם המוכר התחייב לתקינות בבדיקה, המוכר משלם על הבדיקה, ולא הקונה.

רוב מי שמוכן "להתחייב בבדיקה" הוא או קשקשן או תחמן. כשאני מוכר רכב, אני אומר לבנאדם שהמנוע תקין.
אם בבדיקה התגלה משהו שלא ידעתי ממנו, ברור שאהיה מוכן להתפשר על מחיר הרכב, אבל לשלם על הבדיקה?
או המקרה ההפוך. הלכתי עם "מתחייב" שכזה ויצא שהמנוע לא תקין (תגדיר תקין), והוא לא מוכן לשלם. כמה מאיתנו ילכו לתבוע אותו בבית משפט?
בקיצור,
אלא אם אתה קונה ממקום מסודר, זה משפט שלא מחזיק מים.

אבי ביטר
11-05-22, 16:39
ברור
לא מחזיק מים
סתם קשקוש של סוחרים

לך תוציא ממנו אח"כ את מחיר הבדיקה....;)

ehudzeelim
11-05-22, 17:02
כמעט כל טופס בדיקה של מכון, לאחר בדיקת רכב בן עשרים, יופיע "X" בסעיפים של מנוע וכו' (גם אם בפירוט מוזכר רק "סימני נזילה" או משהו כנראה מינורי אחר), אני לא רואה מוכר שיסכים בשל כך לשלם על הבדיקה.

נשלח מהנייד

דיברתי על המשמעות של להתחייב בבדיקה,
אף אחד לא יתחייב על כל פיפס, מתחייבים בגדול על מנוע-גיר-שילדה
זה אומר שאם המנוע גמור, לא אם יש נזילת שמן קטנה
או הגיר צריך שיפוץ, כי אף אחד לא מתחייב שהגיר במצב חדש מהחברה
או פתאום מוצאים ששלדת הרכב נבנתה משתי מכוניות נפרדות (קרה לי פעם במהינדרה "cj-3" בהודו)
כלומר דברים סבירים.

אז כן, זאת המשמעות, אם מקיימים או לא זאת כבר עניין אחר.. תלוי בעיקר בנחישות הקונה ;)

ehudzeelim
11-05-22, 17:11
כשאני מוכר רכב, אני אומר לבנאדם שהמנוע תקין.
אם בבדיקה התגלה משהו שלא ידעתי ממנו, ברור שאהיה מוכן להתפשר על מחיר הרכב, אבל לשלם על הבדיקה?
.

אם התחייבת על משהו ספציפית - ברור שכן.
למשל אם תתחייב בבדיקה שהשלדה תקינה, ובבדיקה יגלו שהרכב עבר תאונה רצינית (שאולי לא ידעת עליה) והשלדה מעוותת, לא תשלם על הבדיקה?
אני כן אשלם. והקונה הבא כבר יידע שהשלדה עקומה ממני, לפני הבדיקה.
אצל בנאדם שאינו נוכל הסיכוי לתרחיש כזה קטן מאד, והוא ישלם.
אצל נוכל - טוב נו, מי שלא מזהה את הנוכל אחרי שני משפטים, כנראה "מגיע לו" ואז הוא (הקונה) ישלם :cool:

Yaron.nahum
11-05-22, 17:17
יש הבדל מהותי בין תאונה שהיתה ותוקנה , לבין מצב מכאני של מנוע / גיר.

אני לא מכונאי , ולא ביצעתי בדיקה מקדימה.

בכל הרכבים שמכרתי , התחייבתי שיש גיר , ומנוע.
הצגתי היסטורית טיפולים מלאה , כולל תאונות קטנות אם היו גם כאלו שתוקנו בלי עירוב של ביטוח ,

אבל לא הייתי מוכן להתחייב בבדיקה.
מי שרוצה , יכול לבדוק.

ehudzeelim
11-05-22, 17:22
זה בסדר גמור, אין חובה להתחייב, ההתחייבות היא אקסטרה למי שבטוח במצב הרכב.
אני מוכן להתחייב על כל אחד מהרכבים שלי על דברים מסוימים כי אני יודע בדיוק את מצבם.

אם אתה לא בטוח, ברור שלא תתחייב.

ושוב, אני מדבר על אדם מן הישוב, לא על נוכלים.
נוכלים לא מעניינים כי ממילא לא עושים איתם עסקים.

raanan
11-05-22, 18:40
אני מוכן להתחייב על כל אחד מהרכבים שלי על דברים מסוימים כי אני יודע בדיוק את מצבם.
על איזה דברים מסוימים ?

נמרוד
11-05-22, 19:15
"התחייבות בקנייה" זה שם של פרק בסדרה שנות ה80.

ehudzeelim
11-05-22, 19:32
על איזה דברים מסוימים ?

תלוי באיזה רכב ;)
אבל אל תנסה לשכנע אותי, אני לא מוכר :D

erezgur
11-05-22, 19:38
דיברתי על המשמעות של להתחייב בבדיקה,
אף אחד לא יתחייב על כל פיפס, מתחייבים בגדול על מנוע-גיר-שילדה
זה אומר שאם המנוע גמור, לא אם יש נזילת שמן קטנה
...

אז כן, זאת המשמעות, אם מקיימים או לא זאת כבר עניין אחר.. תלוי בעיקר בנחישות הקונה ;)
בוודאי שאני מבין למה אתה מתכוון, אבל כאשר אומרים "מתחייב בבדיקה", כאמירה כללית ומבלי לפרט / לסייג - יש מקום להרבה פרשנויות ובהחלט זה לא בלתי הגיוני להניח שיהיו קונים (אולי פחות מנוסים, אולי יותר תמימים, אולי בוגרי פקולטות למשפטים ואולי סתם ייקים) שכאשר יקבלו את דוח תוצאות הבדיקה וליד השורה של מנוע יהיה מסומן "לא תקין" -ידרשו לקבל את עלות הבדיקה בהתאם להבטחה שניתנה. זו הייתה כוונתי.

אני אוסיף שכאשר אני קניתי את הרכב מבעליו הקודם וכדי להבטיח שאכן מצבו של הרכב טוב כפי שהבטיח המוכר - רשמנו זיכרון דברים שעיקריו היו - הרכב יילקח לבדיקה ולאחריה ניגש ביחד למוסך המכיר את סוג הרכב לקבלת משמעויות. אם יתברר שהרכב לא עבר תאונה (כפי שציין המוכר) ועלות התיקונים לליקויים המשמעותיים שיתגלו בבדיקה הינה עד ל-2500 שח - תתבצע העברת בעלות במחיר שביקש המוכר. אם עלות התיקונים היא בין 2500 ל-10000 שח - אני מוכן לבצע העברת בעלות ולשלם את הסכום המבוקש פחות הערכת מחיר התיקונים, אם עלות התיקונים המוערכת תהיה גבוהה מ-10000 שח - לא תתקיים עסקה.

אפשר כמובן להתאים את הסכומים, אבל אני חושב שסיכום דומה בין המוכר לקונה לפני העסקה יקטין את הסיכון לרכישת רכב עם פגיעה משמעותית באחד הרכיבים הקריטיים, למרות שלא מחזיר את עלות הבדיקה.

raanan
11-05-22, 19:56
תלוי באיזה רכב ;)
אבל אל תנסה לשכנע אותי, אני לא מוכר :D
אתה מתחמק מתשובה !
על איזה מכלולים אתה יכול להתחייב בכזאת נחרצות ? ולא משנה לי איזה רכב.
ואל דאגה , לא אשכנע ולא צריך עוד רכבים בבית (דווקא צריך לקזז).

ehudzeelim
11-05-22, 20:14
אז דוגמה למשהו כללי שבכל הרכבים אני מוכן להתחייב, שלדה:
לא עברה תאונה, שבר, ריתוך או תיקון כלשהו.

raanan
11-05-22, 20:34
אז דוגמה למשהו כללי שבכל הרכבים אני מוכן להתחייב, שלדה:
לא עברה תאונה, שבר, ריתוך או תיקון כלשהו.
נזרום איתך ...
אז אתה יכול להתחייב שלא עברה . אבל,
אם אתה לא מזדחל ביום הבדיקה ועובר עם פנס, אתה לא יכול להתחייב.
סדקים נוצרים בפרט ברכב שטח שעובד קשה ואם הוא עם שילדה אחודה, אז בכלל.

אגב, חשבתי שתרצה להתחייב על מנוע או גיר , שם בכלל ההצהרה שלך לא הייתה מחזיקה מים ...

אני חושב שניתן להתחייב באותו רגע שהאור מהפנס מאיר, וזה גם נגדע בבת אחת בעוד שניה, שעה, חודש או שנה.

ehudzeelim
11-05-22, 20:47
נזרום איתך ...
אז אתה יכול להתחייב שלא עברה . אבל,
אם אתה לא מזדחל ביום הבדיקה ועובר עם פנס, אתה לא יכול להתחייב.
סדקים נוצרים בפרט ברכב שטח שעובד קשה ואם הוא עם שילדה אחודה, אז בכלל.

אגב, חשבתי שתרצה להתחייב על מנוע או גיר , שם בכלל ההצהרה שלך לא הייתה מחזיקה מים ...

אני חושב שניתן להתחייב באותו רגע שהאור מהפנס מאיר, וזה גם נגדע בבת אחת בעוד שניה, שעה, חודש או שנה.


אז אני מזמין אותך לבדוק את הרכב שלי עם פנס,
ואם תמצא סדק בשילדה אני משלם לך על הדלק , על שעת עבודה שלך לפי תעריף מוסך ;) ועל הבטריות של הפנס (רק אם הוא לא נטען).
הנה התחייבתי.
לגבי גיר ומנוע, ברור שיש רג'קטים, וצריך להיכנס לפירוט. אני יכול לעשות רשימה שלהם,
ולגבי מה שלא ברשימה - אין לי בעיה להתחייב.

ehudzeelim
11-05-22, 21:02
בוודאי שאני מבין למה אתה מתכוון, אבל כאשר אומרים "מתחייב בבדיקה", כאמירה כללית ומבלי לפרט / לסייג - יש מקום להרבה פרשנויות ובהחלט זה לא בלתי הגיוני להניח שיהיו קונים (אולי פחות מנוסים, אולי יותר תמימים, אולי בוגרי פקולטות למשפטים ואולי סתם ייקים) שכאשר יקבלו את דוח תוצאות הבדיקה וליד השורה של מנוע יהיה מסומן "לא תקין" -ידרשו לקבל את עלות הבדיקה בהתאם להבטחה שניתנה. זו הייתה כוונתי.

אני אוסיף שכאשר אני קניתי את הרכב מבעליו הקודם וכדי להבטיח שאכן מצבו של הרכב טוב כפי שהבטיח המוכר - רשמנו זיכרון דברים שעיקריו היו - הרכב יילקח לבדיקה ולאחריה ניגש ביחד למוסך המכיר את סוג הרכב לקבלת משמעויות. אם יתברר שהרכב לא עבר תאונה (כפי שציין המוכר) ועלות התיקונים לליקויים המשמעותיים שיתגלו בבדיקה הינה עד ל-2500 שח - תתבצע העברת בעלות במחיר שביקש המוכר. אם עלות התיקונים היא בין 2500 ל-10000 שח - אני מוכן לבצע העברת בעלות ולשלם את הסכום המבוקש פחות הערכת מחיר התיקונים, אם עלות התיקונים המוערכת תהיה גבוהה מ-10000 שח - לא תתקיים עסקה.

אפשר כמובן להתאים את הסכומים, אבל אני חושב שסיכום דומה בין המוכר לקונה לפני העסקה יקטין את הסיכון לרכישת רכב עם פגיעה משמעותית באחד הרכיבים הקריטיים, למרות שלא מחזיר את עלות הבדיקה.

אתה צודק, זאת נוסחה טובה. אצלי זה עובד קצת אחרת,
קניתי רכבים בחיים, לפחות 20, כולם ישנים. וגם מכרתי כמה רכבים. מעולם לא לקחתי רכב לבדיקה, ומעולם לא ביקשתי שיתחייבו לי על משהו.
וגם כשמכרתי, אם הקונה לא נראה לי הכל טוב נפרדים כידידים.
הדבר החשוב בעיני הוא הבן אדם שאיתו עושים עסקה, יותר מכל המוסכים והבדיקות.
לכן אין באמת צורך בהתחייבויות למיניהן. צריך בעיקר סבלנות כדי להגיע לרכב הנכון מהבעלים הנכונים.

Yaniv Priav
12-05-22, 13:57
מעדכן בתוצאות -
ביצעתי בדיקה במעבדה לרכב בחולון , הלכתי בעקבות המלצה לבחור בשם ג'וג'ו , לא התאכזבתי .
אכן הבדיקה יקרה , 1000 שח כולל מעמ
אבל באמת שהם בודקים מאוד יסודי , ולא רק ממוחשב , אלא ממש בודקים בצורה ידנית כמעט הכל .

הבדיקה הייתה על פאג'רו קינג קצר 2002
והבודקים המליצו לי באופן גורף לא לגעת ברכב
*נזילות שמן רציניות
*הנעה קשה מאוד
*תושבות מנוע גמורות
*צינורות מלאות בקורוזיה וחלודה
*מאוורר פגום
*הרכב מעשן
*תותבים אחוריים פגומים עם רעש בנסיעה ( ועוד שלל חופשים בצירים הקדמיים + אחוריים)
*הוחלפה שמשה קדמית והייתה תאונה בחזית אך השאסי לא נפגע רק כיפופים בקצות השלדה
*צמיגים פגומים
*מצבר חלש
* רעשים ב 4X4 חופש ורעש דיפרנציאלים
ועוד...

על פניו הרכב היה נראה בסדר , הבעלים היה אחלה גבר
אבל היה שווה להשקיע 1000 שח כדי לא ליפול בגדול .

כדי לספק את סקרנותי וגם ללמוד , מה להערכתכם עלות התיקון של כל מה שציינתי כאן כדי ליישר קו עם רכב כזה ?

sasson
12-05-22, 14:06
התחייבות בבדיקה זו קלישאה לא מוצלחת.
שפרסמתי רכבים למכירה והיו שואלים אותי את השאלה הזו הייתי צוחק ואומר לא תודה.
אף בן אדם לא יכול להתחייב שהמנוע והגיר שלו תקינים ב100 אחוז ולא יקרה להם כלום חודש אחרי הקנייה... זה קשקוש

ehudzeelim
12-05-22, 14:13
חודש אחרי הקניה?
מדובר על התחייבות בבדיקה, לא על אחריות..
ולגבי אחריות,
גם כשקונים מנוע או עושים אוברול או משפצים גיר יש אחריות לתקופה קצובה, מי אמר שחודש אחרי תום התקופה הזאת לא יקרה משהו למנוע?
המסקנה שאפשר להסיק מזה היא שהכל קשקוש..

התחייבות בבדיקה - היא לבדיקה עצמה ולא לעתיד.

erezgur
12-05-22, 14:35
מעדכן בתוצאות -
ביצעתי בדיקה במעבדה לרכב בחולון , הלכתי בעקבות המלצה לבחור בשם ג'וג'ו , לא התאכזבתי .
אכן הבדיקה יקרה , 1000 שח כולל מעמ
אבל באמת שהם בודקים מאוד יסודי , ולא רק ממוחשב , אלא ממש בודקים בצורה ידנית כמעט הכל .

הבדיקה הייתה על פאג'רו קינג קצר 2002
והבודקים המליצו לי באופן גורף לא לגעת ברכב
*נזילות שמן רציניות
*הנעה קשה מאוד
*תושבות מנוע גמורות
*צינורות מלאות בקורוזיה וחלודה
*מאוורר פגום
*הרכב מעשן
*תותבים אחוריים פגומים עם רעש בנסיעה ( ועוד שלל חופשים בצירים הקדמיים + אחוריים)
*הוחלפה שמשה קדמית והייתה תאונה בחזית אך השאסי לא נפגע רק כיפופים בקצות השלדה
*צמיגים פגומים
*מצבר חלש
* רעשים ב 4X4 חופש ורעש דיפרנציאלים
ועוד...

על פניו הרכב היה נראה בסדר , הבעלים היה אחלה גבר
אבל היה שווה להשקיע 1000 שח כדי לא ליפול בגדול .

כדי לספק את סקרנותי וגם ללמוד , מה להערכתכם עלות התיקון של כל מה שציינתי כאן כדי ליישר קו עם רכב כזה ?

לא הלכת בעקבות ההמלצות... הלכת למכון בדיקה.
המצבר חלש?
רעש?
הצנוע מעשן?
ועוד כל מיני תופעות שכל בדיקה של רכב שטח ישן תהיה מלאה בהן.
התאונה שאולי לא דווחה לך היא כן בעיה.

קרא שוב את השרשור הזה ובפעם הבאה נסה ללכת למוסך מומלץ, לשלם פחות ולדעת מה באמת שווה הרכב.

נשלח מהנייד

raanan
12-05-22, 14:46
על פניו הרכב היה נראה בסדר , הבעלים היה אחלה גבר
אבל היה שווה להשקיע 1000 שח כדי לא ליפול בגדול .

רצוי שתקרא שוב את תגובה 4 למעלה.
זה מסע ארוך ! רק שעוד כמה מפגשים עם אחלה "גברים" , התקציב לרכישה יהיה מצומצם ....

בהצלחה בכל אופן
רענן

Zivcar
12-05-22, 14:50
לא הלכת בעקבות ההמלצות... הלכת למכון בדיקה.
המצבר חלש?
רעש?
הצנוע מעשן?
ועוד כל מיני תופעות שכל בדיקה של רכב שטח ישן תהיה מלאה בהן.
התאונה שאולי לא דווחה לך היא כן בעיה.

קרא שוב את השרשור הזה ובפעם הבאה נסה ללכת למוסך מומלץ, לשלם פחות ולדעת מה באמת שווה הרכב.

נשלח מהנייד

אכן מרבית הרשימה גנרי להחריד
אולי מלבד התאונה, וגם זה כנראה אירוע קל, אני לא יכול לדעת בודאות.
צמיגים פגומים, נו באמת…
בקיצור כל הסעיפים שראיתי בכל מכון בכל בדיקה….

אבי ביטר
12-05-22, 15:11
ביבזת 1000 שח…
התוצאה הייתה ידועה מראש, כדי לכסתח את עצמם.

אם הוא היה רציני, היה מסביר לך סעיף סעיף ונותן הערכת מחיר לתיקון.
אבל הוא לא רציני, רק עושה הצגה שבודק יסודי.

חבל שלא הקשבת והלכת לשלדור, לפחןת היית יוצא עם תמונה ברורה יותר.

עבודה בעיניים לדעתי. חבל על הכסף.

לא נורא, ככה לומדים.

איל מ
12-05-22, 15:29
הטופס אמנם גנרי לחלוטין. אבל אם בסיכום, הבוחן אמר לו בפירוש "אל תיגע באוטו", יש בזה תובנה.
הם בד"כ נזהרים לקבוע נחרצות לכאן או לכאן, והם כן רואים המון רכבים משומשים וישנים.

assafy
12-05-22, 16:29
יש הרבה דברים שאפשר גם לבדוק לבד לפני שמוציאים כספים. לא להתבייש לפתוח מכסה מנוע, אם באמת הצינורות מלאים קורוזיה ונוזל הקירור חום מחלודה אז אתה יכול לראות לבד.
לא להתביש גם לזחול מתחת לרכב. אם יש נזילות שמן רציניות אז אתה תראה.
יש בקצוות השלדה כיפופים קטנים עבור איזורי קריסה. במקרה של תאונה אפשר לזהות את זה.

Yaniv Priav
12-05-22, 21:10
שאלתי עוד מספר אנשים מחוץ לפורום והמליצו על המעבדה לרכב , לכן הלכתי לשם ..
אני קיצרתי לכם במה שרשמתי , במסמך זה הרבה יותר מפורט , ולאחר מכן הוא ישב איתי והסביר לי שיש כאן השקעה שלפחות 10000 שח ליישר קו והמליץ לי לחפש רכב במצב טוב יותר עם תקציב גבוה יותר , ואמר בצורה חד משמעית שהוא ממליץ לא להתקרב .

אני חדש בעולם הג'יפים , לכן שואל אתכם כאן וגם מתעניין בחוץ
התקציב שלי הוא עד 40000 שח , מה אני יכול לקנות שישרת אותי לנסיעות יום יומיות ושטח קל בינוני בסופשים *ולא יהיה גמור מהיסוד* ?

erezgur
12-05-22, 22:27
מה שהיה - היה.
ניסינו לומר לך מראש שכך כנראה יהיה, אבל לפעמים צריכים ללמוד בדרך הקשה יותר.

יישור קו של 10אש"ח במוסך זה לא מחיר לא מציאותי לרכב כזה.



התקציב שלי הוא עד 40000 שח , מה אני יכול לקנות שישרת אותי לנסיעות יום יומיות ושטח קל בינוני בסופשים *ולא יהיה גמור מהיסוד* ?

אז אני מציע להתחיל כמו שצריך - יש שאלון בשרשור נעוץ הראש הפורום נסה לתת תשובות קצרות לשאלות שבו ויהיה יותר ברור מה הצורך והן הדרישות. אני ממליץ לעשות זאת בשרשור חדש...

נשלח מהנייד

guy888
13-05-22, 08:20
שאלתי עוד מספר אנשים מחוץ לפורום והמליצו על המעבדה לרכב , לכן הלכתי לשם ..
אני קיצרתי לכם במה שרשמתי , במסמך זה הרבה יותר מפורט , ולאחר מכן הוא ישב איתי והסביר לי שיש כאן השקעה שלפחות 10000 שח ליישר קו והמליץ לי לחפש רכב במצב טוב יותר עם תקציב גבוה יותר , ואמר בצורה חד משמעית שהוא ממליץ לא להתקרב .

אני חדש בעולם הג'יפים , לכן שואל אתכם כאן וגם מתעניין בחוץ
התקציב שלי הוא עד 40000 שח , מה אני יכול לקנות שישרת אותי לנסיעות יום יומיות ושטח קל בינוני בסופשים *ולא יהיה גמור מהיסוד* ?רכב בשנון ובתקציב הזה עולה לתחזק 10 אלף שח בשנה, כל שנה. לפחות.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

tom1105
13-05-22, 12:56
במסמך זה הרבה יותר מפורט , ולאחר מכן הוא ישב איתי והסביר לי שיש כאן השקעה שלפחות 10000 שח ליישר קו והמליץ לי לחפש רכב במצב טוב יותר עם תקציב גבוה יותר , ואמר בצורה חד משמעית שהוא ממליץ לא להתקרב .



רק 10000 ש"ח?
תחטוף[emoji1751]
כל רכב בן 20 מצריך יישור קו.
רכב שטח על אחת כמה וכמה.
בשביל ליישר קו כמו שצריך ולא רק להחליף שמנים, בלא מעט מקרים גם צריך יותר מ10000 ש"ח...

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

asafk
13-05-22, 21:55
אתה קונה רכב שטח במצב לא ידוע והמטרה ההיא להביא אותו למצב של רכב טיולים אמין.
לא משנה מה - קח בחשבון דברים שאתה לא יודע שצריך לתקן - וקח בחשבון שבשנה הראשונה זה הסכום שתוציא ככה או ככה. שים את הסכום בצד ומקסימום שנה שלמה לא הוצאת אותו - תוציא על שיפורים.
אם בבדיקה עלו על מלא בעיות - עדיין קח בחשבון שיהיו עוד הפתעות.... למרות שזה בכל זאת אומר שהרכב הספציפי יעלה יותר ליישר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
14-05-22, 09:50
מה שהיה - היה.
ניסינו לומר לך מראש שכך כנראה יהיה, אבל לפעמים צריכים ללמוד בדרך הקשה יותר.
יישור קו של 10אש"ח במוסך זה לא מחיר לא מציאותי לרכב כזה.
+
עלות יישור הקו מגלמת את התייחסות הבעלים הקודמים לרכב שאינו חדש, וכרב שטח, עבד יותר קשה פרייבט ויש בלאי.
אם ניתן לחיות בשלום בלי אותו יישור-קו, הוא לא נדרש ואז מה שאסף כתב.

אם ביישור-קו מכני צריך להחליף מיד שמנים ופילטרים כי לא יודעים מתי הוחלפו, זה אומר משהו על המוכר ומה הרכב ״סבל״ בחייו.
מצב שמן גיר שנראה רע, מים במקום נוזל קירור וסימני קורוזיה בהתאם מבחינתי הם תמרור אזהרה להוצאה גבוהה הרבה מעבר ל״יישור קו״.
שלדה שיש בה תיקוני סדקים או שבבדיקה ״התגלתה תאונה״ שהמוכר לא ידע לספר מראש זה בעיה משמעותית מבחינתי.
מה המוכר עוד מסתיר?

כשקניתי את הרכב שלי, המוכר ידע להציג בדיוק מתי טופל (ואיפה) וההחלפה הבאה השגרתית הייתה לפי לוח הטיפולים ולא ״יישור-קו״.

לא הייתי מתרגש מצמיגים בלויים, המוכר מעוניין למכור, למה שדווקא עכשיו ישים צמיגים חדשים?
כנ״ל תותבים למיניהם.

אם ייישור הקו המתחייב (לא הדברים של nice to have) צפוי להיות מצומצם, הוא יבוא לידי ביטוי במחיר המבוקש עבור הרכב.
רכב שמור עולה בהתאם, אף אחד לא ייתן לך מתנה וימכור רכב מצוין במחיר נמוך.
כן ינסו לדחוף לך גרוטאות במחיר שלא תואם למצבן.

-->