התחברות

צפייה בגרסה מלאה : למי יש נסיון עם פורד אקספלורר דור 2?



אומי5
16-05-22, 10:41
חבר שוקל לקנות כרכב טיולים.
אקזמפלר ספציפי עם 240 אלף קילומטר, יחסית זול וכנראה מטופל טוב.
איזה סרן יש שם? מקביל לרכבים אחרים שקיימים בארץ ? (לפחות מבחינת חלקים)
המנוע הוא מהדור של הפושרוד, זה מקביל למנוע אחר שקיים בעוד רכבים בארץ?
שאר המכלולים? דומים למשהו? או שהכל מאמזון ורוקאוטו?
מישהו טייל עם כזה בשטח ויכול להגיד למה בערך זה מקביל בעולם האמיתי? כמה הוא שורד ? אין כוונה לחרע סלעים, אבל גם לא רצון לעקוף כל מעלה בדרך.

תודה רבה :)

דרור ברלי
16-05-22, 11:10
ב"עולם האמיתי" האקספלורר דור 2 עם מנוע V6 בנפח 4.0 הוא רכב מקביל/מזכיר בגדול, במבנה וביחידת הכוח ל - GMC ג'ימי S15/שברולט בלייזר S10 כלומר בלייזר/ג'ימי ה"קטנים" עם מנועי הוורטק V6 בנפח 4.3 שהיו נפוצים כאן בסוף הניינטיז. זה נחשב אז ל"רכב יוקרה", למרות שבפועל אלה כלים מבוססי טנדרים (סונומה במקרה של הכלים מבית GM, ריינג'ר במקרה של פורד).

אני לא הייתי טורח להתעסק ברכב הזה - נדיר בישראל, מין הסתם בעיית חלפים, איכות נמוכה של פלסטיקה וחשמל כמקובל באמריקאיות מהשנים האלה. למעט מחיר רכישה זול אין לו שום ייחוד/אופי/יכולות שטח יוצאות דופן או כל הצדקה אחרת להתעקש דווקא עליו. הוא לא קלאסיקה בשום מובן שמצדיק עכשיו או יצדיק בעתיד את המרדף חסר התוחלת אחרי חלקים.

אומי5
16-05-22, 11:39
כל הדברים הקטנים נמצאים כמו זבל (כמו?) ברשת.
הבעיה הגדולה זה מכלולי הנעה וחלקי פח. נתעלם רגע מחלקי פח.
המכלולים זהים למשהו שקיים בארץ?

דרור ברלי
16-05-22, 11:52
זהו, שלא. אמנם הרכב יובא בשעתו לישראל ביבוא סדיר, אבל לא היה להיט גדול.
המנוע הוא V6 בנפח 4.0 שהיה גם בטנדר ריינג'ר (לא יובא) ובמיניוואן אירוסטאר (יובא לישראל בכמויות קטנות ומהר מאוד נעלם מהכבישים). זה מנוע שמקביל/דומה/מתחרה למנוע הוורטק 4.3 של GM שהיה מאוד נפוץ אצלנו בסונומה/ג'ימי ועדיין מתגלגל בכמויות בפירוקיות.
גיר/סרן אחורי? לא יודע איזה דגם. שוב, לא היו כאן מספיק כאלה כדי שאתעניין בזה. חישוק 16 וצמיגים במידה מילימטרית שמקבילה ל-30-31 אינץ'. אני כן זוכר פרונט IFS חלש וגלגלים קדמיים שמפתחים זויות קאמבר מוזרות.
ממש לא העפרון הכי מחודד בקלמר של רכבי הכביש-שטח, גם לא בכיתה של הקבצה ב'.....


ברור שבאמריקה יש הכל לרכב הזה כמו זבל וכנראה בגרושים, אבל לא כאן.
מכיוון שמדובר בדגם שנדיר עד איזוטרי כאן, התחזוקה השוטפת, מהסוג של הולכים לחנות (דוגמת ינוביץ עבור Jeep או אוטוליין עבור GM) וקונים חלקים לטיפול, כנראה תהיה יותר קשה. החבר שלך יצטרך להזמין הכל מאמריקה. הכל זה ברמת מסננים וגומיות ובאמת הכל. או לאלתר עם חלקים אמריקאיים גנריים ומכלולי מדף מתוצרת ספקי משנה, שמתאימים פחות או יותר למנעד רחב של דגמים ומותגים, כמקובל במכוניות אמריקאיות.


תחזוקה שמבוססת על הזמנות של הכל מחו"ל?.... זה סבבה כשמדובר על רכב אספנות.
אבל לא כשהרכב מיועד לטיולים בשטח ואתה עומד לפספס טיול ספונטני כי האוטו מושבת בגלל שחלק שהזמנת עדיין לא הגיע מאמריקה.


אני בהחלט Ford Guy אבל גם הראשון להודות שלא כל דגמי היצרן הזה כאלה מוצלחים....
אישית לא הייתי חושב בכלל בכיוון של האקספלורר גם אם הייתי חי בארה"ב וגם אם היה חדש מהניילון, על אחת כמה וכמה רכב מ-96-97.... גם אם הוא במצב טוב והמחיר מפתה. ובטח לא בישראל.....

tzagi
22-05-22, 01:33
If it was the 5.0 HO....I would say go for it, the 4.0 was not a success back in the day, so today?. the rest of the truck is not half bad for what it is.

אומי5
22-05-22, 10:34
הרעיון ירד מהפרק.
תודה
(אגב עשיתי סיבוב על הרכב, ויש בו משהו מגניב, מי שאוהב ורוצה כזה כרכב אספנות או טיולים קלים, האקזמפלר הספציפי נראה בתחזוקה די טובה)

Grandtorino
01-06-22, 12:21
יצא לי לנהוג לא מעט על אחד כזה, שנת 2008
אכן יש בו הרגשה כיפית, כמו שרק בהמה אמריקאית V6 יכולה לתת
אם מדובר ב88-555-60 אז זה אותו אחד (-:
שימש כרכב עבודה בשטח במקום עבודתי

ישי
01-06-22, 23:55
אומי דיבר על דור 2. 2008 זה דור 4. רכב שונה לחלוטין...

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

דרור ברלי
02-06-22, 11:35
בטח בהמה.... אקספלורר 2008 מגיע עם V8 בנפח 4.6
לא שהוא כזה מהיר אבסולוטית.... וגם בשטח זה לא משהו להתפעל ממנו - אבל לפחות מבחינת מנוע, 292 כ"ס, סוחב חזק והתחושה אמריקאית ו"בהמית" במיטבה.

-->