צפייה בגרסה מלאה : שר האוצר אביגדור ליברמן חתם על צו לביטול מכסים על חלקי חילוף לרכב
דין פישר:
שר האוצר אביגדור ליברמן חתם על צו לביטול מכסים על חלקי חילוף לרכב, אופניים וקורקינטים חשמליים, מוצרי טקסטיל, כלי מטבח ומוצרים לתעשיה ולענף הבניה. "תוכנית 'מכס אפס' ממשיכה בכל הכוח, במקביל להורדת מחירי הדיור והתחבורה, שנמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו. זהו צעד נוסף בדרך להגברת התחרות והורדת יוקר המחיה במדינת ישראל"
1. אם תביא לעצמך- מהו ערך חלקי החילוף שעליהם מוטל מכס?
2. אם תקנה מיבואן מסודר, מה הסיכוי שההנחה תתגלגל לכיסך?
מה זה עוזר ביטול מס אם משרד התחבורה עוצר דה פקטו את הייבוא האישי ?
מה המצב כרגע? עוצרים הכל או מעבירים את החלקים שלא דורשים תקינה ?
Yaron.nahum
18-05-22, 19:18
1. אם תביא לעצמך- מהו ערך חלקי החילוף שעליהם מוטל מכס?
2. אם תקנה מיבואן מסודר, מה הסיכוי שההנחה תתגלגל לכיסך?
1. אם תביא לעצמך אז כל חבילה מעל 500 $ הייתה משלמת מכס , בשיעור של 8.37% מעלות המוצרים + המשלוח
2. אם תקנה מיבואן אז יש סיכוי שהמחיר יעלה, כי בדיוק הדולר עלה , עלויות השילוח עלו, בכלל יש פקק בנמל ועומס בנתבג
1. אם תביא לעצמך אז כל חבילה מעל 500 $ הייתה משלמת מכס , בשיעור של 8.37% מעלות המוצרים + המשלוח
2. אם תקנה מיבואן אז יש סיכוי שהמחיר יעלה, כי בדיוק הדולר עלה , עלויות השילוח עלו, בכלל יש פקק בנמל ועומס בנתבג
יפה. מישהו הבין את הרמיזה. אני לא מכיר מישהו שמייבא חלפים לבד בערך של מעל 500 דולר (כמובן, לא כולל אנשים עשירים, אנחנו מדברים כאן על אנשים רגילים) - ועל הוזלה מצד ספקי החלפים אין מה לדבר. לא עשו אותנו באצבע
מה זה עוזר ביטול מס אם משרד התחבורה עוצר דה פקטו את הייבוא האישי ?זה לא נכון.
מסרבלים ? כן.
מייקרים בגלל הסירבול ? בפועל כן.
עוצרים ? לא. את רוב החלקים, כולל בטיחותיים (אם הם של יצרן הרכב המקורי או בעלי תקנים מתאימים) אפשר להביא. הם נבדקים ומשתחררים.
מה שכן - לפני שמזמינים כדאי לבדוק את הכדאיות הכלכלית (כולל עמלות השקר) ואיזה אישורים נדרשים.
זה לא נכון.
מסרבלים ? כן.
מייקרים בגלל הסירבול ? בפועל כן.
עוצרים ? לא. את רוב החלקים, כולל בטיחותיים (אם הם של יצרן הרכב המקורי או בעלי תקנים מתאימים) אפשר להביא. הם נבדקים ומשתחררים.
מה שכן - לפני שמזמינים כדאי לבדוק את הכדאיות הכלכלית (כולל עמלות השקר) ואיזה אישורים נדרשים.
מה שאתה מסביר,
זה התוצאה שבפועל מיעוט מזמין חלקים לרכב ביחס להזמנות אחרות שאנחנו עושים מחו"ל
נכון.
עד לפני כמה חודשים את רוב החלקים המקוריים לויטארה הייתי קונה בארץ ממכשירי תנועה. זה היה קצת יותר יקר מאשר לייבא לבד והפער לא הצדיק את הסיכון. במצב הזה גם האלמנט של לתמוך בעסקים הגונים בארץ היה שיקול מבחינתי. מאז שמכשירי תנועה הכפילו ביום אחד את מחירי החלפים אני עדיין בודק, אבל בסוף מזמין מחו"ל.
וכן, יש מצבים שהסרבול והעמלות הופכים את זה ללא משתלם.
לכן צריך לבדוק פרטנית.
יבוא חלפים לבד מועיל אומנם לחלק נכבד מבאי האתר שעובדים לבד על הרכב.
אבל, כשמדובר בהדיוטות כמוני שלא עובדים בעצמם על הרכב (בתחום המכאני בכל אופן) אז מעטים המוסכים שישמחו לבצע רק את העבודה עם חלפים שהלקוח מספק כי הם מאבדים את הקופון שהם גוזרים גם על החלקים שהם מספקים.
יבוא חלפים לבד מועיל אומנם לחלק נכבד מבאי האתר שעובדים לבד על הרכב.
אבל, כשמדובר בהדיוטות כמוני שלא עובדים בעצמם על הרכב (בתחום המכאני בכל אופן) אז מעטים המוסכים שישמחו לבצע רק את העבודה עם חלפים שהלקוח מספק כי הם מאבדים את הקופון שהם גוזרים גם על החלקים שהם מספקים.
תלוי מי... המוסכניקים שאני מכיר ומחזיק מהם, אלו שמתעסקים ברכבים שהם מעבר לA2B, כבר הבינו שהרווח השולי שהם עושים על מכירה של חלקים לא שווה להם אם מפסידים לקוח שמביא להם חלקים משלו. הטובים באמת כבר מפנים אותך לאינטרנט כי החלק בארץ פשוט יקר. מה שכן, אם יש תקלה חוזרת אחריי ההרכבה, אין ממש עם מי לדבר.
פופוליסטי ולא יעזור לכיס שלנו.
לגבי עצירה במכס, אני אחרי 6 חבילות שהגיעו אליי בחודש האחרון, אף אחת לא נעצרה.
הכילו 3 תושבות מנוע, בושינגים למיניהם, גומיות, צינורות.. וגם מראה ורדיאטור.
על הרדיאטור מילאתי טופס מראש.
על הרדיאטור מילאתי טופס מראש.
דווקא רדיאטור נכנס חופשי וגם בעבר
כן אבל... אנחנו חיים בישראל.
הזמנתי שתי תושבות מנוע שעלו עד כה 566 ש"ח, אחרי מע"מ יצא 660 ועוד מס עננים של 70 נניח, העיקר שלא יעוכב סתם.
המחיר בארץ... 3000 ש"ח ויש רק אחת שניתן להשיג אצל היבואן.
האמת קשה לי להבין מי שלא מייבא לבד חלפים. ההפרשים משמעותיים מאוד. הבאתי בחודש האחרון משאבת מים MOPAR וסט אטמים למכסה טיימינג. מחיר המשאבה באדיבות סמל"ת 2650 ש"ח וקיט האטמים כ- 1,200 ש"ח. שילמתי על שניהם 384 דולר כולל מיסים מראש ושילוח ותוך שבועיים היו אצלי ביד עם קרטון בגודל פי 4 ממה שהיה צריך מלא פצפצים...
האמת קשה לי להבין מי שלא מייבא לבד חלפים. ההפרשים משמעותיים מאוד.
אני מניח שזה תלוי בסוג הרכב.
אני הופתעתי לגלות מספר פעמים שהמחיר בארץ דומה מאוד למה שיעלה לי להביא מאנגליה (ואפילו במחסן היבואן). בפעמים אחרות אכן הבדלים משמעותיים. ללא חוקיות מסוימת.
רוב האנשים לא מבינים ולא יכולים להביא חלקים לבד, אלו ימשיכו לשלם והרבה.
הבעיה מתחילה שצריך חלק דחוף, שם משרד התחבורע שם חסמים עם השטות של השחרור ממכס על ידי נציג המשרד.
אם היינו חיים במדינה נורמלית, אתה יודע שאם אתה מזמין חלק דחוף יגיע תוך ימים בודדים, הבעיה שכאן לא משנה כמה תשלם זה יעצור לך עד לשחרור, בזמן הזה אתה תהיה עם רכב עומד במוסך. זה גם לא מתאים לכולם. אצלי לקח שבועיים וחצי לשחרר חלק, שאין איתו שום בעיה ביבוא. הרכב עמד במוסך כל הזמן הזה. בזמן הזה כבר הספקתי לנסוע לחו"ל להביא החלק במזוודה ולהוציא הרכב מהמוסך.
כתבתי ומחקו לי למה אני חושב משרד התחבורע שם חסמים, כבר השמעתי בעבר את מה שאני חושב על איכות השלטון בעניין הזה.
וכן ליברמן הוא משתדל לעשות למען בוחריו.
כפי שנכתב - לרכוש חלקי חילוף בארץ נראה לי כמו התאבדות. רק לאחרונה התעניינתי על תושבת מצבר שנשברה לי- המחיר היה מעל 1500 שקל בסמלת. ב MOPARPARTSGIANT שלחו אותה אלי הביתה והשאירו עודף מ 500 שקל. אני גם לא מכיר מוסך שמסרב לקבל חלקים מבחוץ, לפחות לא במוסכים שמתמחים בג'יפ. אני מדגיש מתמחים-לא מורשי יבואן. הניסיון היחיד שהיה לי עם מורשה יבואן היה בדרך השטח-והם היו מאוד מקצועיים אך הוציאו אותי דאז עם חשבון שהיה פשוט כבד מדי.
Oren Kipnis
20-05-22, 23:44
1. אם תביא לעצמך אז כל חבילה מעל 500 $ הייתה משלמת מכס , בשיעור של 8.37% מעלות המוצרים + המשלוח
ביטול מכסים כן, אולם על טובין בערך של 500 עד 1000 דולר ארה"ב משלמים מס קניה ולא מכס. את מס הקנהי עדיין לא ביטלו.
- - - Updated - - -
דווקא רדיאטור נכנס חופשי וגם בעבר
ענין של מזל ומזל בלבד.
חבר ואני הזמנו שני רדיאטורים זהים מאותו ספק ובשתי הזמנות נפרדות, כל אחד עם שמו וכתובת. כל רדיאטור 150 יורו פלוס משלוח. שני הרדיאטורים הגיעו לארץ יחד עם אותה חברת שילוח. רדיאטור אחד נמסר בתוך יום, בלי שלקחו שקל אחד מיסים ועמלות. השני לא עלינו אכל אותה עבור הראשון ועבור עוד עשרה. מס קניה, ועוד 500 שקל עמלות "כי ככה בא לי", עיכוב של שבועיים והרבה עצבים.
Yaron.nahum
21-05-22, 10:30
[QUOTE=Oren Kipnis;990682]ביטול מכסים כן, אולם על טובין בערך של 500 עד 1000 דולר ארה"ב משלמים מס קניה ולא מכס. את מס הקנהי עדיין לא ביטלו.
- - - Updated - - -
תיקון טעות קטן
מס קניה משלמים על יבוא חלפי רכב החל מ 75$ (ערך המוצר ללא המשלוח לבחינת חבות המס, החישוב כבר כולל את עלות המשלוח)
ולא רק בטווח שצויין
כמובן משלמים גם מעמ על חבילות אלה
הזמנתי שתי תושבות מנוע שעלו עד כה 566 ש"ח, אחרי מע"מ יצא 660 ועוד מס עננים של 70 נניח, העיקר שלא יעוכב סתם.
המחיר בארץ... 3000 ש"ח ויש רק אחת שניתן להשיג אצל היבואן.
שתי התושבות הגיעו, עוכבו לבדיקה (ems) , הגיעה עכשיו הודעה עם בקשת תשלום 330 ₪ עבור מס קניה ,מע"מ ועמלת שחרור, החלקים פטורים מתקינה
העסק עובד.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.