התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סמוראי עלים אלים - הדרך לשיפור ואיתור חלקים.



yadin.ganon
19-05-22, 23:58
״התכנסו להם כמה יוצאי יערות
גזעיים אחד אחד ילידי גבולות
והיתה שתיקה גדולה וארוכה של חרון
המילים נתקעו לכולם בגרון
רק בטן התנפחה, שפם האפיר
איש איש לארץ עיניים השפיל
איש איש עיניו מידי פעם הרים
ופגש את עיני החברים
נדו זה לזה בהסכמה
ושוב השפילו מבט בדממה
מקרי גבול כולם, יוצאי יערות
גזעיים שבגזעיים, עתירי גבורות…״
מ.אריאל

*קצת רקע:
והפעם בנושא העלים שבסמוראי שלי.
נתקלתי פה בפורום בכתבה שמסכמת תהליך בניה והתאמה שנעשה למתלים של סמוראי עלים כמו שלי, ולקחתי ממנה השראה.
בנוסף התייעצתי עם מספר אנשים ועם הגוגל והגעתי למסקנה שהתוצאה הסופית שלי תהיה דומה, אבל לא זהה.
וכנראה שהשינוי עשוי להיות גדול יותר אבל בסופו של עניין - זה כל הכיף וזאת הסיבה שיש לי סמוראי.

העלים שהרכבתי על הרכב בתור ילד בן 16 לפני שנתיים נרכשו בקניה מעט פזיזה ומתוך חוסר הבנה של היכולת שלי להתעסק עם הרכב בעצמי ברמה יותר מורכבת מקיט "בולט און" ורצון לבחור בפתרון ההגיוני, מדובר בעלים שנמכרו בתור קיט 3״ של חברה סינית ותפקדו בקשיחות שלא תבייש בלוק פלדת כלים. ועם זאת שקעו מאחור כי לא עמדו בעומסים (שני נוסעים ובאזור ה80 ק״ג ציוד) ובטיולים הייתי נראה כמו f16 בכוננות המראה...
בכל מקרה…
מהלכי הסגירה והפתיחה לא הפריעו לי כמו הקשיחות של הרכב - כל באמפר הייתי מרגיש נוקאאוט בלסת +\- (:

מכיוון שאני זול ותפרן, אפילו יש האומרים מחפש צרות - הנחתי את ידיי על זוג עלי cj קדמיים מקוריים והתאמתי אותם לרכב מאחור.
הכנתי מתאמים ונדנדות שתכננתי בסוליד שמשתמשים בתושבות המקוריות והעלים נכנסו בצורה מושלמת וסה"כ אני די מסופק מרכות ותפקוד המתלה האחורי.

*עכשיו לדיון: מה עושים מקדימה?! האופציה ההגיונית היא לבצע מעבר לזוג עלים אחוריים של סמוראי כמו בכתבה שנעשתה פה שארוכים בערך ב10 ס״מ מהעלה הקדמי - דבר שאמור לשנות באופן משמעותי את נוחות הנסיעה.
האופציה השניה שיותר קורצת לי היא להתאים זוג עלי cj מקוריים שארוכים יותר ב22 ס"מ בערך מהקדמיים - דבר שיכול לשנות את תפקוד המתלה.

אחרי שהעלים יתחילו לתפקד כמו מתלים אתחיל לרדוף אחרי מהלכי סגירה יותר גדולים וכו... (כרגע עומד על אזור ה10 ס"מ) אבל כרגע זהו דיון לא ממש רלוונטי מכיוון שהמתלה לא אוהב להגיע לשם ממכות ברמה יומיומית כמו באמפרים ושאר ירקות.

אז... האם למישהו יש סט עלים קדמיים של cj שהוא מוכן להקריב או למכור למען מטרה אינפנטילית וחסרת פרקטיקה אך מלאת כיף ואתגר? (:

אשמח מאוד לשמוע עוד חוות דעת על פתרונות נוספים ורעיונות נוספים לשיפור חווית הנהיגה ברכב שלי

תודה מראש,
ידין וקופסת הגפרורים.

yadin.ganon
20-05-22, 00:07
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220519/48e7acf991afaa257b4d657419657117.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220519/6143c2c6c9aa58a4f33d9f5e7044b7f6.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220519/702e14c5bfeaa25b1e8fb9df7d423b25.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220519/ab2c0dd882e494ee6e792b8b3621bd8e.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

GodsFather
20-05-22, 00:17
שים לב להארכת צינורות, דרייבשאפטים, זוויות סרנים וכמובן מוטות היגוי.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

yadin.ganon
20-05-22, 00:24
שים לב להארכת צינורות, דרייבשאפטים, זוויות סרנים וכמובן מוטות היגוי.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

מיקום הסרן האחורי לא השתנה, לכן הדרייבשאפט המקורי מתאים.
את זווית הסרן לא שיניתי כי תיקנתי את הירידה של התושבת עם הנדנדה. ומקדימה הסרן הלך מעט לפנים וקדחתי חור מרכז שונה כדי להרוויח קצת מקום לגלגל גדול יותר ולכן הדרייבשאפט מוארך ובניתי חצי הייסטיר מזרוע של מרצדס כלשהי כדי לאפשר את התנועה קדימה שהמוט המקורי מגביל.
לצנרת ברקס מקדימה הרכבתי צנרת של בלנו שנתנה לי את האורך שהייתי צריך עם הספייר הנדרש ומאחור של l200 שגם פתר את העניין.

העלים החדשים שאני רוצה להרכיב מלפנים ישמרו את מיקום הסרן כפי שהוא עכשיו בעזרת מתאמים.

RoyiBaum12
20-05-22, 00:38
אליפות. [emoji123]

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

ishc
20-05-22, 06:53
יש מלא אופציות לשיפור עלים בסמוראי אבל בסוף אלו 4 עלים אל רכב קל מאוד עם בסיס גלכלים קצר מאוד.
כנראה שהוא אף פעם לא יהיה ממש נוח אבל, בהצלחה והתושבת האחורית נראית נהדר.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

GodsFather
20-05-22, 13:04
כמה עלים יש לך בחבילה?

וכמובן את הכסא רצוי להחליף למשהו יותר נעים.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

yadin.ganon
20-05-22, 14:42
כמה עלים יש לך בחבילה?

וכמובן את הכסא רצוי להחליף למשהו יותר נעים.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

כרגע 4 עלים בחבילה הקדמית (ולפני כן היו לי 6 עלי סמוראי 3" מאחור שאותם החלפתי בעלי cj עם פחות עלים אבל אותו גובה חבילה בערך).
הכיסאות המקוריים במצב מצויין ואני לא יודע כמה אני רוצה כיסאות הידראולים. בשדות הקשוחים על הטרקטורים לא נוח להשתמש בגז רגל עם כסא כזה - מניח שמסלולי ג'יפים לא רחוקים משם.
לדעתך שווה לנסות להתעסק עם הסטאפ של הקיט 3"?
אני לא יודע אם הוא עשוי מפלדה איכותית או אפילו משהו סביר.
אולי הבולמים גם לא עושים עבודה טובה... למרות שבני שנתיים סה"כ וגם כשהיו חדשים לא תפקדו ממש..
גם כשהקיט רק הורכב הרכב לא תפקד בצורה טובה.

GodsFather
20-05-22, 16:12
לא אמרתי לעבור להידראולי. אלא פשוט לטובים יותר. אבל אם טוב לך דיינו.

לגבי העלים - לי היו שלושה קדימה ושלושה אחורה+עלה עומס. זה היה טוב מאד.

צריך לבחון את העובי של העלים וכמובן להתאים, כי לכמות יש משמעות בחוסן החבילה, אתה לא רוצה שעלים ישברו.
ניכר שיש לך היכולת הטכנית אז תשקול לשחק עם זה עד שתגיע לאופטימלי.

בולמים תקינים אמורים לעשות העבודה, לפני שמדברים על בולמים מיוחדים. השאלה אם מה שיש לך מתאים למשקל?

האם הרכב בטון גם בנסיעה מהירה? או שאז ההתנהגות טובה יותר?

כמובן שאפשר ללכת לקפיצאי להתייעצות אבל לא בטוח שכולם יסכימו שתשגע אותם בשאלות.







Sent from my HD1903 using Tapatalk

יונימוג אדום
21-05-22, 20:45
בעת שיפוץ הסמוטנדר שלי רכשתי סמוראי פתוח בתור תורם איברים .
הקפיצים של הטנדר היו בטון ולכן החלפתי לקפיצים של הפתוח - הטנדר ממש רך .
אם אתה מחפש קפיצים קדמיים של סיקס - מחר אבדוק אך אני כמעט בטוח שיש לי סט תקין .

אילן

yadin.ganon
21-05-22, 21:21
בעת שיפוץ הסמוטנדר שלי רכשתי סמוראי פתוח בתור תורם איברים .
הקפיצים של הטנדר היו בטון ולכן החלפתי לקפיצים של הפתוח - הטנדר ממש רך .
אם אתה מחפש קפיצים קדמיים של סיקס - מחר אבדוק אך אני כמעט בטוח שיש לי סט תקין .

אילן

אני מעוניין (:
תודה רבה!
אשמח לקבל את מספר הטלפון שלך

בנוסף אתייחס לתגובה הקודמת: בנסיעה מהירה הרכב נסבל, הוא מתפקד יותר טוב מבנסיעה איטית באופן משמעותי ונראה שהוא כן משכך את הבורות בצורה שניתן לחיות איתה. אך עדיין מורגש טוב מאוד שהוא סמוראי.
החלק האחורי עם העלי cj מתפקד בצורה יותר טובה ביחס לקיט 3" גם בנסיעה מהירה.

יונימוג אדום
21-05-22, 21:37
אילן - 050-5249686 .
נמצא בקריית אריה - פתח תקוה .

yadin.ganon
07-06-22, 20:36
לא אמרתי לעבור להידראולי. אלא פשוט לטובים יותר. אבל אם טוב לך דיינו.

לגבי העלים - לי היו שלושה קדימה ושלושה אחורה+עלה עומס. זה היה טוב מאד.

צריך לבחון את העובי של העלים וכמובן להתאים, כי לכמות יש משמעות בחוסן החבילה, אתה לא רוצה שעלים ישברו.
ניכר שיש לך היכולת הטכנית אז תשקול לשחק עם זה עד שתגיע לאופטימלי.

בולמים תקינים אמורים לעשות העבודה, לפני שמדברים על בולמים מיוחדים. השאלה אם מה שיש לך מתאים למשקל?

האם הרכב בטון גם בנסיעה מהירה? או שאז ההתנהגות טובה יותר?

כמובן שאפשר ללכת לקפיצאי להתייעצות אבל לא בטוח שכולם יסכימו שתשגע אותם בשאלות.







Sent from my HD1903 using Tapatalk

החלטתי לשמוע בעצתך ולרדת לשלושה עלים מקדימה, המתלה התחיל לתפקד יותר טוב.
אני עוד לא יודע אם אני שלם עם התוצאה ועדיין פוזל לכיוון של שינויים יותר קיצוניים.

GodsFather
07-06-22, 20:45
לא זוכר אם ציינת - לחץ אויר בצמיגים? והמידה שלהם

Sent from my HD1903 using Tapatalk

yadin.ganon
07-06-22, 23:25
לא זוכר אם ציינת - לחץ אויר בצמיגים? והמידה שלהם

Sent from my HD1903 using Tapatalk

נבדק על צמיגי 235/75/15 וכרגע על 31/10.5/15 במגוון רחב של לחצי אוויר - שיחקתי עם זה הרבה גם לפני וגם אחרי השינויים במתלה, ההבדלים מורגשים מאוד.
נוסע ביום יום על 25 psi.
כשאני מוריד בשטח ל10 psi הרכב נוסע בסדר.
עדיין מחפש מקום לשיפור (:

דרור ברלי
08-06-22, 18:11
אתה מתקרב לקצה גבול היכולת של האוטו הזה לספק לך נסיעה נוחה, באופן יחסי.
זה סמוראי קצר. מה שתעשה - זה יישאר רכב קצרצר וקליל עם בסיס גלגלים של טרקטורון ואתה יושב ממש על הסרן האחורי... כל מהמורה משודרת לך ישר לגב התחתון.
בגילך זה לא נורא, ובכל זאת....

לסמו-טנדר יש בסיס גלגלים ארוך יותר וקל יותר לקבל ממנו נסיעה נוחה יותר. כנ"ל סמו ארוך. כנ"ל ג'ימני שבסיס הגלגלים שלו ארוך יותר מהסמו הקצר הקלאסי.

ואהבתי את תושבת הקפיץ שבנית. לא יודע עד כמה זה יעיל ואם לא ישגעו אותך בטסט על זה (כנראה שכן), אבל נראה מגניב.

yadin.ganon
21-06-22, 22:31
עדכון בנושא:
היום הכנתי את אלו - מתאמים לעלים אחוריים מקדימה ללא ריתוכים שמשמרים את הסרן במקומו המקורי.
בנוסף עלתה עוד דילמה והיא כמה אני באמת מוכן להקריב את הזווית גישה שלי בשביל הבדל בנוחות...
בינתיים אני שם את הפרויקט הזה בהולד עד שאבין עד כמה זה שיפור שאני מוכן לקחת את החסרונות שלו.


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220621/a7a24ccf34fe3b84d2b1e6598ef7a443.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220621/89d0488639cbb24249d5677c90252b4c.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220621/c639e1917c319946de37713e8dd25f4c.jpg

GodsFather
22-06-22, 07:50
מה לגבי סיבוב הסרן? אין השפעה?

ומוטות ההיגוי?



Sent from my HD1903 using Tapatalk

yadin.ganon
22-06-22, 18:31
מה לגבי סיבוב הסרן? אין השפעה?

ומוטות ההיגוי?



Sent from my HD1903 using Tapatalk

זה מוריד את העלה בשני ס"מ והכנתי בלייזר נדנדות 10 ס"מ (2 ס"מ יותר ארוכות מהמקור)

בתאוריה מוטות ההיגוי לא משתנים כי הסרן נשאר באותו המקום.
ספציפית אצלי המצב שונה.
קדחתי את חור המרכוז 25 מ"מ באופסט כדי להזיז את הסרן מעט קדימה.
ואני רוצה להשאיר את הפין מרכוז במקום המקורי במידה וארצה לקחת אותו חזרה אחורה.
בשביל לאפשר את ההזזה בניתי מערכת היגוי שלמה וזה כבר סיפור אחר לדיון אחר שאכתוב בעתיד (:

באופן כללי אני מרגיש די בטוח לגבי הפתרון של הפלטות האלו.
השאלה אם בכלל אחליט להרכיב אותן או להשאר עם עלה מקורי בתמורה לזווית גישה עם פחות נוחות - כי בסופו של דבר הרכב שלי מטייל המון בסלעים ואז זה דבר קריטי.

GodsFather
22-06-22, 19:52
פעם היו מרכיבים גלגלים קשיחים על חיבור הבורג של הנדנדה, כדי שהמגע עם הסלע יגלגל אותך עליו...



Sent from my HD1903 using Tapatalk

סולי
23-06-22, 08:27
פעם...
היום הפסיקו עם השטויות האלו... וגם עם ריוולוורים ושות'..

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

GodsFather
23-06-22, 08:28
נכון, זה באמת מיותר.

אבל הבחור פה ממציא את הגלגל / המתלה

Sent from my HD1903 using Tapatalk

gmike
23-06-22, 10:46
עבודה יפה ידין! גם עם ההיגוי.
אין פה שום המצאות חדשות, רק ביצוע רענן ואיכותי.

GodsFather
23-06-22, 15:07
למה לא לעשות שאקל רוורס על הדרך ולפתור עוד בעיה.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

gmike
24-06-22, 00:50
לפתור או ליצור?

GodsFather
24-06-22, 07:31
אם יש לך תובנות, תפרט. אני מכיר שבבניה נכונה, זה עוזר.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

סולי
24-06-22, 08:11
מה תהייה בנייה נכונה לרוורס שאקל?

מה שאתה מציע זה באמת להמציא את הגלגל...לשנות בצורה מאוד קיצונית את מערכת המתלים.

ידין בעצם נשאר באותה תצורה מקורית רק עשה שימוש בעלים ארוכים.
לא הפך נדנדות לא שינה את עבודה המתלה וההגה... רק הגדיל את המעטפת.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

-->