PDA

צפייה בגרסה מלאה : (הועבר) גרנד ויטרה 2003 פעם ראשונה רכב 4X4...קצת עזרה



מיקי קיין
20-05-22, 13:13
שלום רב..
בגיל 35 התחלתי ניסיון ראשון במסע של 4X4
הרכב נקנה לפניי 3חודשים,ומאז יותר לומד לטפל בן, ובכללי לומד לנהוג על רכב 4X4.
קניתי רכב במצב לא מושלם
כדי שאוכל ללמוד ממנו, ולתקן אותו בעצמי.
התיקונים/חידושים שעשיתי הם:
החלפת 2 נאבות קדמיות רפפו לא מעט.
כמובן החלפת פלאגים(שנראו כאילו עברו מלחמה).
סלילי הצתה.
החלפת פילטר דלק.
פילטר שמן .
ניקוז ראיאטור
ניקוז והחלפת שמן מנוע
גיר הילוכים
בלמים.
ויש עוד עבודה (:

ניקוז דיפרנציאל:(על ידי מוסך)
עשה רעש,ולא נכנס להילוך 4H. כמובן שהבורג היה שחוק אז היה צריך בקידוח:eek:.
בניקוז יצא חתיכות שחורות,ומשם הכול הסתדר.

חיברתי OBD2:
קיבלתי את הקודים האלה:

P0705-בעיית מעגל חיישן טווח רשת:הבנתי מה החלק,לא הבנתי מה התפקיד שלו עדיין. בכול אופן,נפתר הבעיה (החלפתי פלאגים וניתקתי כמה חוטים וחברתי בחזרה).

P0340- תקלה במעגל חיישן מיקום גל זיזים: הוזמן חישן חדש,נמחק ההודעה לאחר נגיעה בחוטים. לכן אני חושב שיש לי בעית חיווט שאני צריך לבדוק!!

PO300-יכול להיות בעית בצלנדרים/ בסלילי הצתה /פלאגים(הוחלפו)/כניסת אוויר לא נכונה או כמובן חיווט....
לא נפתר עדיין הבעיה:
נעשה בדיקת לבריחת אוויר במוסך,ולא נמצאה בעיה.
מחכה לכוילים חדשים, ונקווה שזה לא החיוט.
לאחר 6 שעות במוסך ללא נגיעה ברכב שלי, וויתרתי ולא חיכיתי שימשיך לטפל ברכב...

P0141-החלפת חיישן חמצן-למבדה.
לאחר פירוק והבחנה שהחיישן במצב רע. הוזמנו חדשים.




הבעיות שלי כרגע הן:
מחפש גומיית אבק(לא בטוח בשם) וטבעת מחזיר שמן לציריה צד ימין.
ולצערי לא מצליח למצוא.
לא יודע את המידה גם!!
ישמח לעזרה ענקית בעניין:confused:

138368

עוד משהו קטן, לא יודע עם בעיה באמת. בתמונה בהמשך!,,,פשוט חושב שיש משהו יותר הגיוני לשים.

138369
ישמח לרעיון,תודה.

בהתנעה בהילוך P, אני מקבל טורים של 2000 rpm ולאחר דקה זה נעמד על 1300-1200.
לפעמיים בהתנעה יש קושי של הצתה, וכשאני פותח את הבורג בתמונה למעלה המנוע נדלק ללא בעיה.(לא הבנתי את הקונספט,אבל זה עזר)

בתמונה למטה:confused:: שכחתי מה זה...תודה וסליחה
138370

בנתיים זה המסע שלי,כן מחפש עזרה יעוץ ונסיון.
ותודה למי שקורא ומתעניין,יום טוב.

erezgur
20-05-22, 13:40
ברוך הבא,
העברתי את ההודעה לפורום סוזוקי, כאן המידע לגבי רכבים אלו.




ניקוז דיפרנציאל:(על ידי מוסך)
עשה רעש,ולא נכנס להילוך 4H. כמובן שהבורג היה שחוק אז היה צריך בקידוח:eek:.
בניקוז יצא חתיכות שחורות,ומשם הכול הסתדר.
.


שאלת הבהרה - האם מה שיצא מהדיפרציאל אלו חומרים מתכתיים?

נשלח מהנייד

מיקי קיין
20-05-22, 14:13
ברוך הבא,
העברתי את ההודעה לפורום סוזוקי, כאן המידע לגבי רכבים אלו.





שאלת הבהרה - האם מה שיצא מהדיפרציאל אלו חומרים מתכתיים?

נשלח מהנייד

היי..
כן יצא מה שלושת הגושים קצת מתכת.
לאחר שפוררתי,לקחתי מגנט ונדבק ממש קצת חיתכות קטנות.

היו 3 גושים
הכי גדול היה 2 ס"מ
שניים האחרים כ 1-1.5 ס"מ
ומשלושת החתיכות יצא פירורים של מתכת.

ותודה על התגובה המהירה ועל העברה :)
אחלה יום

erezgur
20-05-22, 14:37
אתה מבין את המשמעות?

מיקי קיין
20-05-22, 15:19
אתה מבין את המשמעות?

כן ולא..

דבר ראשון הוחלף הבורג "המגנטי" של הניקוז

ולא...יכול להיות שפספסתי משהו?

erezgur
20-05-22, 16:21
תפקיד הבורג המגנטי הוא בדיוק למטרה זו - "ללכוד" את שבבי המתכת הזעירים ולאפשר בכל פעם שפותחים את הבורג להתרשם האם יש חלקיקי מתכת בדיפרנציאל.

מהיכן הגיעו חתיכות המתכת אל תוך הדיפרנציאל?

אני אשאיר למומחים ממנו לנתח את חומרת הבעיה, אבל חתיכות מתכתיות של 1-3 סמ בדיפרנציאל, להבנתי המועטה עלולות להעיד על פגיעה בחלקים שבו. מה חומרת הבעיה והאם מותר להמשיך לנסוע כך - נמתין כאמור למומחים גדולים יותר ממני.

בכל מקרה, גם בתקלות אחרות שתיארת, לא תמיד עם "נוגעים" בחוטים ומאפסים תקלה היא אכן נעלמה. כדאי להבין מה מקורה ולטפל באותו מקור.

מיקי קיין
20-05-22, 17:50
תפקיד הבורג המגנטי הוא בדיוק למטרה זו - "ללכוד" את שבבי המתכת הזעירים ולאפשר בכל פעם שפותחים את הבורג להתרשם האם יש חלקיקי מתכת בדיפרנציאל.

מהיכן הגיעו חתיכות המתכת אל תוך הדיפרנציאל?

אני אשאיר למומחים ממנו לנתח את חומרת הבעיה, אבל חתיכות מתכתיות של 1-3 סמ בדיפרנציאל, להבנתי המועטה עלולות להעיד על פגיעה בחלקים שבו. מה חומרת הבעיה והאם מותר להמשיך לנסוע כך - נמתין כאמור למומחים גדולים יותר ממני.

בכל מקרה, גם בתקלות אחרות שתיארת, לא תמיד עם "נוגעים" בחוטים ומאפסים תקלה היא אכן נעלמה. כדאי להבין מה מקורה ולטפל באותו מקור.


היי שוב ותודה.
ה 3-1 ס"מ לא היה רק מתכת, היה ליכלוך מצטבר של חול מתכת ועוד...
מתוך זה היה פירורים קטנים של מתכת,שנדבקה במגנט שהבאתי.
לגבי הבורג,לצערי היינו צריכים לקדוח אותו.כי הראש היה כבר אכול.
אז לא יכולנו לבחון את מצבו . ולכן הוחלף :)

כן ואתה צודק, ברור שהתמזל מזלי עם נגיעת החוטים.
אני מתכנן להגיע לעניין החיווט בגיפ...רק זה סרט אחר.
נגיע גם לזה.

raanan
20-05-22, 17:54
היי..
כן יצא מה שלושת הגושים קצת מתכת.
לאחר שפוררתי,לקחתי מגנט ונדבק ממש קצת חיתכות קטנות.

היו 3 גושים
הכי גדול היה 2 ס"מ
שניים האחרים כ 1-1.5 ס"מ
ומשלושת החתיכות יצא פירורים של מתכת.

ותודה על התגובה המהירה ועל העברה :)
אחלה יום
לא רצוי בכלל לנסוע עם הרכב.
צריך לפתוח את הסרן ולראות מה נשחק ונשבר.

מקווה בשבילך שמחיר הנב... היה ממש ממש מציאה.

רענן

EliC25
20-05-22, 19:13
אהלן
בעלים של גרנד 2008 , הדגם החדש אבל תיקונים כאלו ואחרים מאוד דומים בין הדגמים. תוכל לעקוב אחרי טיפולים שאני עושה ומדריכים בשרשור שלי בפורום RR.
בנוגע לחלקים שאתה מחפש, איפה אתה מחפש?

מתן הירש
20-05-22, 21:19
היי..

היו 3 גושים
הכי גדול היה 2 ס"מ
שניים האחרים כ 1-1.5 ס"מ
ומשלושת החתיכות יצא פירורים של מתכת.

ותודה על התגובה המהירה ועל העברה :)
אחלה יום

יש לך תמונות? הכנסת אנדוסקופ להסתכל אם רואים שבר כלשהו? יש רעש של טחינה או משהו שכזה?

ד.א אתה בטוח על גודל 'הגושים'? אם כן זה מאוד גדול

Sent from my SM-A526B using Tapatalk

ehudzeelim
20-05-22, 21:44
ניקוז דיפרנציאל:(על ידי מוסך)
עשה רעש,ולא נכנס להילוך 4H. כמובן שהבורג היה שחוק אז היה צריך בקידוח:eek:.
בניקוז יצא חתיכות שחורות,ומשם הכול הסתדר.



אין קשר בין ניקוי דיפרנציאל לעובדה שלא נכנס ל-4H,
לכן אני מתאר לעצמי שאתה מתבלבל בין הדיפרנציאל לטרנספר.
לגבי החתיכות השחורות, לי נשמע שמדובר במשקעי שמן שלא הוחלף הרבה זמן, ולא בשברים משמעותיים, בורג הריקון השחוק גם מחזק את הכיוון הזה.
ושבבי מתכת קטנים שנמצאו בתוך הגושים האלה אמנם לא מבשרים טובות אבל גם לא בהכרח שהטרנספר לא תקין (אם אכן מדובר בטרנספר)
בהקשר הזה הייתי ממליץ לך לבצע שתי החלפות שמן רצופות בפרק זמן קצר יחסית על מנת לנקות את הטרנספר ואחכ לראות מה המצב.

מיקי קיין
20-05-22, 22:51
אהלן
בעלים של גרנד 2008 , הדגם החדש אבל תיקונים כאלו ואחרים מאוד דומים בין הדגמים. תוכל לעקוב אחרי טיפולים שאני עושה ומדריכים בשרשור שלי בפורום RR.
בנוגע לחלקים שאתה מחפש, איפה אתה מחפש?

היי
ישמח לקישור לשירשור שלך.
בנוגע לחלקים עם בארץ אז בכר בבאר שבע וקארפארט.
ואייבי או אמאזון

- - - Updated - - -


לא רצוי בכלל לנסוע עם הרכב.
צריך לפתוח את הסרן ולראות מה נשחק ונשבר.

מקווה בשבילך שמחיר הנב... היה ממש ממש מציאה.

רענן

הרכב מאז נוסע ללא בעיה,אין רעש וההילוכים משתלבים יפה.
לפי טענתו שלי המוסכניק לא היה צריך לפתוח.
יתכן שיעשה זאת אני.
כרגע הרכב בקושי בתנועה.יותר באוויא מאשר על קרקע

- - - Updated - - -


יש לך תמונות? הכנסת אנדוסקופ להסתכל אם רואים שבר כלשהו? יש רעש של טחינה או משהו שכזה?

ד.א אתה בטוח על גודל 'הגושים'? אם כן זה מאוד גדול

Sent from my SM-A526B using Tapatalk


היי..
הגושים לא היו כולם ברזל(פררתי את הגושים ואחר כך הבאתי מגנט לראות מה נדבק)
היו גרגירים קטנים ממש .
ואז המוסכניק הכניס חומר כולשהו,ומאז אני ללא רעש וללא בעיות.

מיקי קיין
20-05-22, 22:58
אין קשר בין ניקוי דיפרנציאל לעובדה שלא נכנס ל-4H,
לכן אני מתאר לעצמי שאתה מתבלבל בין הדיפרנציאל לטרנספר.
לגבי החתיכות השחורות, לי נשמע שמדובר במשקעי שמן שלא הוחלף הרבה זמן, ולא בשברים משמעותיים, בורג הריקון השחוק גם מחזק את הכיוון הזה.
ושבבי מתכת קטנים שנמצאו בתוך הגושים האלה אמנם לא מבשרים טובות אבל גם לא בהכרח שהטרנספר לא תקין (אם אכן מדובר בטרנספר)
בהקשר הזה הייתי ממליץ לך לבצע שתי החלפות שמן רצופות בפרק זמן קצר יחסית על מנת לנקות את הטרנספר ואחכ לראות מה המצב.

האם לעשות מחדש עוד 2 ?
עם כן.אחרי כמה ק"מ?
וכן אתה צודק, התבלבלתי התכוונתי באמת לתיבת העברה טרנספור.

asypeer
20-05-22, 23:01
אין קשר גם בין גרנד ויטרה 2003 וכל מה שיצא אחרי 2006. רכבים שונים לגמרי (שלדת סולם מול יוניבודי, סרן חי מאחורה מול משולשים, מנועים שונים)
ובהחלט יש קשר בין דיפ׳ קדמי תקול לכניסה ל4x4, הנעילה בדיפ הקדמי מבוססת דיאפרגמת אויר עם קומפרסור קטן, וכמובן הדיפ אלומניום הפריך הוא נקודת החולשה של הרכב. זה שהציריות מסתובבות קבוע גם בהנעה אחורית לא עוזר..

Sent from my iPhone using Tapatalk

EliC25
20-05-22, 23:14
אסי לא צריך להגזים. החלפת מחזיר שמן לציריה קדמית יהיה אותו דבר גם פה וגם שם למירב הבנתי, לצורך הדוגמא.
מיקי - אתה לא מחפש במקומות הנכונים.
תזין מספר שלדה ב partsouq ותגלה מה המקט של החלק שאתה צריך. אחר כך תזמין אותו מאותו אתר, או מ - impex/amayama/megazip כאשר מגה זיפ מאוד יקר ולא יצא לי אף פעם שהוא היה משתלם מתישהו.

ehudzeelim
20-05-22, 23:15
אולי פספסתי משהו,
אבל לא הבנתי ממה שנכתב שמדובר בדיפרנציאל קדמי

מיקי קיין
20-05-22, 23:22
אסי לא צריך להגזים. החלפת מחזיר שמן לציריה קדמית יהיה אותו דבר גם פה וגם שם למירב הבנתי, לצורך הדוגמא.
מיקי - אתה לא מחפש במקומות הנכונים.
תזין מספר שלדה ב partsouq ותגלה מה המקט של החלק שאתה צריך. אחר כך תזמין אותו מאותו אתר, או מ - impex/amayama/megazip כאשר מגה זיפ מאוד יקר ולא יצא לי אף פעם שהוא היה משתלם מתישהו.

אני יעשה כך,תודה.(אני על זה)
לכן פתחתי את השירשור לעזרה :)
חוץ מה מחזיר שמן, האם הגומיה השניה נקראת גומית אבק לציריות?
זאת שמתחברת ביחד עם מחזיר השמן?

מיקי קיין
20-05-22, 23:33
אני יעשה כך,תודה.(אני על זה)
לכן פתחתי את השירשור לעזרה :)
חוץ מה מחזיר שמן, האם הגומיה השניה נקראת גומית אבק לציריות?
זאת שמתחברת ביחד עם מחזיר השמן?


אההה...אני כבר באתר וואו אחי באמת תודה, כבר מצאתי את הגומיה והשמן ועוד בורג שהיה חסר...
מודה לך על העזרה תודה שוב

איל מ
21-05-22, 09:24
לפי טענתו שלי המוסכניק לא היה צריך לפתוח...

ואז המוסכניק הכניס חומר כולשהו, ומאז אני ללא רעש וללא בעיות.

לגבי המשפט הראשון. הגיע הזמן להחליף מוסכניק. בדיפרנציאל (וגם טרנספר) מחליפים שמן אחת לתקופה/קילומטראז'. בטח ובטח כשקונים רכב שלא ברור מה ההסטוריה שלו. ייתכן ושלך הוא טוב ואמין, אבל אתה צריך אחד שמתעסק עם רכבי 4x4.
לגבי השני, כבר דיברו כאן על כל מיני תוספים לשמן שמעלימים שריקות (אאל"ט דרור). דעתי האישית היא שזה פלסטר בלבד, ובבעיות צריך לטפל.

מיקי קיין
21-05-22, 10:11
לגבי המשפט הראשון. הגיע הזמן להחליף מוסכניק. בדיפרנציאל (וגם טרנספר) מחליפים שמן אחת לתקופה/קילומטראז'. בטח ובטח כשקונים רכב שלא ברור מה ההסטוריה שלו. ייתכן ושלך הוא טוב ואמין, אבל אתה צריך אחד שמתעסק עם רכבי 4x4.
לגבי השני, כבר דיברו כאן על כל מיני תוספים לשמן שמעלימים שריקות (אאל"ט דרור). דעתי האישית היא שזה פלסטר בלבד, ובבעיות צריך לטפל.

היי.
כן אני החלפתי מוסכניק,הוא לא ממש היה בעניין לטפל/לעזור.
אני חי בערבה, ועד עכשיו הייתי איתו,מחר מגיע למוסך אחר במושב ליד, מקווה לטוב.

ושוב הרכב במצב טוב,יכנס מחר בעזרת השם למוסך רציני יותר,ומחר אוכל להעדכן.


הבעיה שלי בהתחלה הייתה, שרציתי ללמוד ולא היה מאיפה.המוסכניק בלבל אותי וכיוון אותי לא טוב.
כרגע הרכב נוסע נסיעות קצרות בלבד, עד שאני/מוסכניק/ ועצתכם נחשוב אחרת.

תודה לך על התגובה.

erezgur
21-05-22, 10:23
אין צורך לצטט את כל התגובה שמעליך. אפשר פשוט להוסיף תגובה בלי ציטוט.

משתמשים בציטוט כאשר עונים לחלק מסויים בדברי המגיב ורצוי לערוך את הציטוט כך שרק המשפט הרלוונטי יצוטט.

נשלח מהנייד

מיקי קיין
27-05-22, 15:36
שלום רב ..
מחפש שיטה לשחרר את הבול גוינט,
אין לי את החולץ כגרע עד יום ראשון. ניסיתי עם פטיש,הפכתי את הבורג ודפקתי לא יצא!
ראיתי שיטות של חימום הבורג-זה לא אני,לא מציע לעצמי להתעסק באש :)
138474
האם אני יכול להוסיף משקולות בתלייה מחוברים לאזור הראש?

ehudzeelim
27-05-22, 16:38
מכת פטיש בריאה על הטבעת החיצונית מהצד, רק לפני זה תבריג קצת את האום שאם תפספס לא תדפוק את ההברגה

מיקי קיין
27-05-22, 16:51
יבדוק את העניין.
תודה רבה

Asaf-a
27-05-22, 17:06
לפי התמונה נראה שהרכב עומד על גק בקבוק.
ממליץ להניח בוק עץ או משהוא אחר ולא לסמוך רק על הגק לאורך זמן.

אני מקווה שהתמונה מטעה ויש כזה במקום אחר, זה עניין של בטיחות ובמיוחד אם אתה נותן מכות פטיש


Asaf-a
אסף.א

מוטי ג.
27-05-22, 19:07
מכת פטיש בריאה על הטבעת החיצונית מהצד, רק לפני זה תבריג קצת את האום שאם תפספס לא תדפוק את ההברגהלפי הכתוב הודעה לפני, וגם לפי התמונה אום כבר לא תעלה על הבורג הזה.
כמו שכתבו, מכה טובה עם פטיש קילו, בד"כ תעשה את העבודה.,פה בכיוון החץ

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220527/eeff601e66b03bc4cdcd0217c5cd805a.jpg

מיקי קיין
27-05-22, 20:21
וואלה לקראת הייאוש, מכה אחרונה של הרמת יידים, וזה ירד:D.
תודה.

סולי
27-05-22, 20:30
מי שמאמין לא מתייאש (: ...
נהוג לשלב את המכת פטיש על הנאקל עם לום שמפעיל לחץ קבוע כלפי מטה...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נמרוד
27-05-22, 20:53
מותר גם להשתמש בכלי מתאים. ערכת חולצים אוניברסלית מאיביי עולה כמו התפוח החדש שפות"ש יאלץ לקנות עכשיו, ותשרת אותו כל החיים ובכל הרכבים. ואפשר גם לשאול, בטוח יש למישהו בסביבה.

https://www.ebay.com/itm/313525020133?_ul=IL

מיקי קיין
27-05-22, 21:01
בכול אופן: אני מודה לכולם על העזרה, זה לא מובן מאליו!

בקרוב ימשיך להעלות תמנות,ויספר את המשך מסע התיקונים/חידושים של הגרנט ויטרה 2003 שלי :D

אני מאוד מרוצה מכול הידע החדש הזה, ומצליח להתקדם(לאט יותר ממה שחשבתי)

-->