צפייה בגרסה מלאה : יישום של רפטור על גבי יריעת דיאמנט\קילמאט
נתקלתי בסרטון הזה:
https://www.youtube.com/watch?v=Xs-QCmBe7IM&ab_channel=DrewSimms
נראה לי קונספט מאוד מעניין. עד כה יישום של ירעות דיינמאט היה לתפישתי כבסיס לציפוי של שטיח ברצפה ודפנות אבל מאחר ואין לי כוונה לצפות את ה CJ בשטיח ותכננתי לצפות את פנים הבודי ברפטור בלבד, פתאום הסרטון הזה פתח לי צוהר לאפשרות מעניינת של להרוויח מכל העולמות.
האם מישהו ניסה\מכיר? ואז חשבתי שאולי אפשר לקחת את זה צעד נוסף קדימה וליישם פריימר אפוקסי על דיינמאט, לאטום אותו ואז ליישם רפטור. מישהו בתחום ויכול לחוות דעה על הפרקטיקה?
הדיינמאט רך.
בלחיצה עם האצבע אתה עושה שקע.
הרינו/ראפטור למיניהם אמנם קשיחים לשחיקה, אבל צריכים את החוזק המכני של המשטח עליו הוא מיושם.
הוא גמיש במידה מסויימת אבל לא במיוחד.
אני בקלות רואה מצב שלחיצה בנקודה תיצור מעיכה של הדיינמאט מתחת, ובגלל שאין יותר תמיכה מתחת לריינו/ראפטור, הוא ישבר.
הדיינמאט רך.
בלחיצה עם האצבע אתה עושה שקע.
הרינו/ראפטור למיניהם אמנם קשיחים לשחיקה, אבל צריכים את החוזק המכני של המשטח עליו הוא מיושם.
הוא גמיש במידה מסויימת אבל לא במיוחד.
אני בקלות רואה מצב שלחיצה בנקודה תיצור מעיכה של הדיינמאט מתחת, ובגלל שאין יותר תמיכה מתחת לריינו/ראפטור, הוא ישבר.
כן זה מה שהנחתי, אולי המוצר שהוא משתמש בסרטון קשיח? אחרת אני באמת לא רואה איך זה מסתדר.
ראיתי הסרטון הזה (ללא קשר לפוסט הזה) ויש שם עוד כמה וכמה דברים הזויים ולא נכונים - כמות עצים שמספיקה לנגריה. תכנון לקוי של כל הקומלקס הזה שח יחידת המגירות, הקפדה על איטום ורפטור מחד ולאחר מכן קדיחה ברצפת הרכב ?? כדי לעגן את הבסיס ליחידת המגירות?? למה לא להשתמש בקדחים שכבר קיימים...
בקיצור לא הייתי מתבסס על ה"מקצועיות והידע" של החברה מהסרטון הזה בכללי ולגבי יישום רפטור על חיפויי דינמאט (או בידוד רך אחר) בפרט.
ציפוי רפטור (ודומיו) נועדו למשטחים קשיחים כפי שבצדק ציין דורון (במקור זה נועד לציפוי ארגזים של טנדרים כדי להקנות יותר קשיחות ועמידות לארגז).
יישום נכון של רפטור על רצפת הרכב הוא קודם רפטור ורק אחר כך כל חומר בידוד/ציפוי רך כמו יריעות בידוד טרמואקוסטיות (דיינמאט ודומיו) ומעל היריעות בידוד מטעמים אסטתיים בעיקר שמים שטיחי רכב או ריפוד פנים/ שטיח לרכב.
OK. ובאותו עניין של להרוויח מ 2 העולמות (בידוד רעש\חום + רפטור) למה לא בעצם להתקין ייריעות בידוד בתחתית הבודי?
אין בעיה ליישם רק יריעת בידוד ישירות לרצפת הרכב ללא ציפוי מקדים ברפטור או דומיו.
אם מצפים קודם את רצפת הרכב ברפטור משיגים אטימה יותר טובה למים והגנה טובה יותר מפני לחות וחלודה אבל זה לא הכרחי.
אין בעיה ליישם רק יריעת בידוד ישירות לרצפת הרכב ללא ציפוי מקדים ברפטור או דומיו.
אם מצפים קודם את רצפת הרכב ברפטור משיגים אטימה יותר טובה למים והגנה טובה יותר מפני לחות וחלודה אבל זה לא הכרחי.
לא הובנתי נכון...אחדד את השאלה
אני מכיר את המוצר רפטור ודומיו, יתרונתיו ויעודו. אני מכיר גם את היעוד והיישום של יריעות הפחתת הרעש\חום השונות. השאלה היא קוסמטית בעיקרה, מאחר ולא מקובל\רצוי להשאיר את יריעות הבידוד כשכבת "גמר" בפנים הרכב (מכוער נורא, לא ברור למה אין גימור שחור) ואני מתכנן לצפות את פנים הרכב ברפטור, נשאלת השאלה האם נכון יהיה ליישם את יריעות הבידוד מתחת למרכב הרכב? - כלומר בצד החיצוני של רצפת הבודי (יש לי את הפריוולגיה לעשות את זה מאחר והבודי מפורק מהשלדה בשלב השיפוץ).
האם היריעות יהיו עמידות ברמה סבירה לתנאי החוץ של מתחת מרכב ברכב?
OK. ובאותו עניין של להרוויח מ 2 העולמות (בידוד רעש\חום + רפטור) למה לא בעצם להתקין ייריעות בידוד בתחתית הבודי?
זה מה שעשיתי בטנדר.. סוג של.
הרמת השטיח המקורי בקבינה, יישום יריעות בידוד של וירט, והחזרת השטיח.
שיכוך רעשים בולט לחיוב.
הראפטור ייושם בארגז, היכן שיש חשיפה למרכיבי מזג אויר וציוד שנע על המשטח.
לא רואה שום יתרון בראפטור בתוך הרכב חוץ מלהגיד ״יש לי רפטור בתוך הרכב״.
לא הובנתי נכון...אחדד את השאלה
אני מכיר את המוצר רפטור ודומיו, יתרונתיו ויעודו. אני מכיר גם את היעוד והיישום של יריעות הפחתת הרעש\חום השונות. השאלה היא קוסמטית בעיקרה, מאחר ולא מקובל\רצוי להשאיר את יריעות הבידוד כשכבת "גמר" בפנים הרכב (מכוער נורא, לא ברור למה אין גימור שחור) ואני מתכנן לצפות את פנים הרכב ברפטור, נשאלת השאלה האם נכון יהיה ליישם את יריעות הבידוד מתחת למרכב הרכב? - כלומר בצד החיצוני של רצפת הבודי (יש לי את הפריוולגיה לעשות את זה מאחר והבודי מפורק מהשלדה בשלב השיפוץ).
האם היריעות יהיו עמידות ברמה סבירה לתנאי החוץ של מתחת מרכב ברכב?
ראה תשובתו של דורון.
יריעות בידוד חיצונית בתחתית מרכב הרכב? ביג נו נו..לא ישיג את אפקט הבידוד ולא ישרדו את פגעי הטבע והשטח.
כל יריעות הבידוד שאני מכיר נועדו ליישום בפנים הרכב.
אם כבר תצפה את תחתית הרכב ברפטור ואת יריעות הבידוד בתוך הרכב+ ריפוד/ שטיח פנימי להשגת גימור אסטתי
זה CJ.
פתוח. בערך
נראה לי כוונת המשורר
אם יהיו שטיחים הם בטח יהיו מינימליסטים וקטנטנים.
בשביל שיהיה נוח לשים כף רגל יחפה וקל לנקות.
גם להבנתי יריעות דיינמיט ודומיו נועדו לפנים הרכב.
ראיתי הסרטון הזה (ללא קשר לפוסט הזה) ויש שם עוד כמה וכמה דברים הזויים ולא נכונים - כמות עצים שמספיקה לנגריה. תכנון לקוי של כל הקומלקס הזה שח יחידת המגירות, הקפדה על איטום ורפטור מחד ולאחר מכן קדיחה ברצפת הרכב ?? כדי לעגן את הבסיס ליחידת המגירות?? למה לא להשתמש בקדחים שכבר קיימים...
בקיצור לא הייתי מתבסס על ה"מקצועיות והידע" של החברה מהסרטון הזה בכללי ולגבי יישום רפטור על חיפויי דינמאט (או בידוד רך אחר) בפרט.
ציפוי רפטור (ודומיו) נועדו למשטחים קשיחים כפי שבצדק ציין דורון (במקור זה נועד לציפוי ארגזים של טנדרים כדי להקנות יותר קשיחות ועמידות לארגז).
יישום נכון של רפטור על רצפת הרכב הוא קודם רפטור ורק אחר כך כל חומר בידוד/ציפוי רך כמו יריעות בידוד טרמואקוסטיות (דיינמאט ודומיו) ומעל היריעות בידוד מטעמים אסטתיים בעיקר שמים שטיחי רכב או ריפוד פנים/ שטיח לרכב.
לגמרי איתך... בכל מה שאמרת...
כל כך הרבה חומר מיותר. לא מעט חללים לא נוצלו ונחסמו. מילא פעם ראשונה... אבל הוא חי עם ובתוך זה לתקופה ארוכה... לחזור על אותן טעויות בפעם השנייה?!
פספסתי איך הוא שוטף ומנקה את הקרש חיתוך המיותר הזה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
זה CJ.
פתוח. בערך
אז מה הערך המוסף של דיינמאט/וירט ללא השגת הפחתת רעשים?
סתם משקל וסיבוך מיותר ללא תועלת.
אם זה מרכב פתוח, אז ראפטור ישירות על מרכב משופץ ונקי להגנה, ווזהו.
גם חפה וגם שומר על המתכת במרכב פתוח
אולי יריעת בידוד חום עם חיפוי שטיח סינטטי באזור קונסולת הגיר להפחתת צליית הרגל.
זה שהוא פתוח בהגדרה... לא מחייב שהוא בשימוש כל הזמן פתוח... וגם כשהוא פתוח יש לזה השפעה עדיין, הרכב לא כל הזמן מתנהל ב60קמש... ובטיול בכלל נוסעים לאט בממוצע.
שנית יש רעשי רוח ויש גם רעשים מרכבת הכוח ויש רעשים מהכביש ומעבודת המתלים שמגיעים מרצפת המרכב.
וכמובן לא התייחסתי לבידוד מחום/קור.
אישית לא הייתי מיישם רפטור (אני גם ברכב פתוח).. אם זה רכב ישן ולטווח ארוך לדעתי זה בעיקר עלול להסתיר "קמטי הזדקנות" .. שנית אני חושב שהוא גם קשה לניקוי ואישית לא מת על זה.
צריך לחשוב היטב לפני שעושים כאלו צעדים.. גם רפטור וגם יריעות כאלו.. לא פשוט לחזור אחורה.. אם בכלל.
ואני לא אכנס לוויכוח כמה זה משפיע ואם זה שווה את ההשקעה .. כל אחד יעשה לעצמו את שיקול הכדאיות אבל זה בהחלט תורם וראייה לכך היצרן החסכן סוזוקי השקיע בדגם האחרון של הסמוראי מכל הכיוונים.. (אם כי לא במידה מספקת...)
מתחת למרכב בתעלה של הגיר ובאיזור רגלי הנוסעים יש יש חיפוי עבה ועם מעין אלומיניום להקרנת חום החוצה.
מעל המרכב ברגלי הנוסע מודבקות יריעות זפט או משהו כזה. גם בקיר אש יש יריעה מקצה לקצה של בד צפוף ועבה שמודבק ליריעת גומי כבדה.
ועל כל רצפה הרכב יש יריעת pvc מקורית.
היו גרסאות שהגיעו עם שטיח מקצה לקצה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ראה תשובתו של דורון.
יריעות בידוד חיצונית בתחתית מרכב הרכב? ביג נו נו..לא ישיג את אפקט הבידוד ולא ישרדו את פגעי הטבע והשטח.
כל יריעות הבידוד שאני מכיר נועדו ליישום בפנים הרכב.
אם כבר תצפה את תחתית הרכב ברפטור ואת יריעות הבידוד בתוך הרכב+ ריפוד/ שטיח פנימי להשגת גימור אסטתי
אפקט הבידוד יהיה זהה. אם כבר יהיה אפילו טוב יותר כי הפח מוליך גם במישור הפח כך שאם הוא מתחמם נקודתית באזור מסויים הפח יוביל את החום גם לאורך הבודי. אם הבידוד הוא חיצוני כלומר בין מקור החום לפח אז זה לא יקרה.
לגבי פגעי טבע ושטח זה כנראה נכון, תלוי בעמידות החומר והחיבור לפח.
- - - Updated - - -
אז מה הערך המוסף של דיינמאט/וירט ללא השגת הפחתת רעשים?
סתם משקל וסיבוך מיותר ללא תועלת.
אם זה מרכב פתוח, אז ראפטור ישירות על מרכב משופץ ונקי להגנה, ווזהו.
גם חפה וגם שומר על המתכת במרכב פתוח
אולי יריעת בידוד חום עם חיפוי שטיח סינטטי באזור קונסולת הגיר להפחתת צליית הרגל.
מסכים, בידוד חום קודם כל, בידוד רעש זה בונוס במידה ורלוונטי לג'יפ פתוח כאמור.
אבל עדיין, למה לא לבודד את קיר האש ואת אזור קונסולת הגיר מלמטה? זה אזור שיחסית מוגן מפגעי טבע.
---------------------
אני באסכולה שג'יפ אמיתי אפשר לשטוף עם צינור מבחוץ וגם מבפנים כך שציפוי שטיחים בתוך הבודי לא על הפרק.
גם ברכב פתוח יש ערך מוסף ליריעות טרמואקוסטיות - מעבר לבידוד חום ורעש, יש יריעות בידוד כאלו ייחודיות שגם מבודדות את רעשי פח המרכב עצמו - כלומר את הרעידות והקירקושים והתהודה של מרכב הפח.
כן יהיו עדיין רעשי הסביבה אבל רעשי מרכב ורעש מכלולים מיכאניים שעוברים דרך המרכב יופחתו והנסיעה תהיה בכללי שקטה יותר גם בג'יפ פתוח.
אם המטרה היא בעיקר בידוד מחום אז יש יריעות ייעודיות לעיטוף וחיפוי אזורים מפיצי חום כמו אגזוז/ קיר האש ותעלת הגיר שציינת יריעות אלו עמידות יותר גם לפגעי חוץ ונועדו מראש לשמש בתנאי חוץ ולא לחיפוי ובידוד פנים הרכב להבדיל מדיינמאט ודומיו שכבר הבהרתי שנועדו לשימוש פנימי ולא חיצוני.
למרות הסתייגותו של סולי - לטעמי ציפוי כל רצפת הרכב ברפטור יהיה אסטתי , יוסיף מידה של קשיחות, עמידות ואפילו קצת מניעת תהודה ובידוד רעש וחום.
גם ברכב פתוח יש ערך מוסף ליריעות טרמואקוסטיות - מעבר לבידוד חום ורעש, יש יריעות בידוד כאלו ייחודיות שגם מבודדות את רעשי פח המרכב עצמו - כלומר את הרעידות והקירקושים והתהודה של מרכב הפח.
כן יהיו עדיין רעשי הסביבה אבל רעשי מרכב ורעש מכלולים מיכאניים שעוברים דרך המרכב יופחתו והנסיעה תהיה בכללי שקטה יותר גם בג'יפ פתוח.
מסכים!
אם אני מבין נכון את היישום של יריעות הנחתת הרעש, בסוף זו יריעה דקה למדי. מה המניעה ליישם יריעות כאלו ועליהם יריעות בידוד חום. שוב הכל מתחת למרכב הרכב.
היישום בתוך הרכב בכל אפליקציות ה"רטרופיט" נובעות בעיקר לעניות דעתי מהעובדה שאף אחד לא יפרק בודי משלדה רק בשבילל ליישם את זה. בנוסף, לרוב הרכבים המודרניים יש ציפוי שטיח אז קל להסתיר אותם.
ברכב כמו CJ לא השתכנעתי שאי אפשר ליישם את זה מתחת לבודי... בכל זאת היריעה החיצונית היא אלומיניום...במקרה הגרוע עם הזמן זה ייתקלף. אלא אם אני מפספס פה משהו אחר....
יש חומרים יעודיים לשימוש חיצוני.
חבר רכש דרך ליוגב, חומר של 3m,
לא זוכר בדיוק איזה מהמבחר אבל יודע לומר שזה מודבק לקיר אש ולתעלה של הרכבת כוח בצד החיצוני וזה מחזיק ונראה נהדר כבר 4 שנים.
עריכה: גם אצלי בעצם השתמשתי באותו חומר בצד הפנימי למכסה מנוע.
גם 4 שנים במצב מושלם.
http://www.thermotec.layogev.co.il/product-category/%d7%99%d7%a8%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%93%d7%95%d7%93-%d7%aa%d7%a8%d7%9e%d7%99-%d7%90%d7%a7%d7%95%d7%a1%d7%98%d7%99/
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מה המניעה ליישם יריעות כאלו ועליהם יריעות בידוד חום. שוב הכל מתחת למרכב הרכב.
היריעות על וירט, שהן להבנתי OEM של מספר יצרני רכב, מבודדות רעש וגם מבודדות יחסית חום.
הן מעט עבות יותר מהדיינמאט, ומצד שני זולות יותר בחישוב ליח' שטח.
- - - Updated - - -
בכל זאת היריעה החיצונית היא אלומיניום......
דיינמאט?
האלומינים דק, והחומר רגיש מאד לנגיעה וקילוף.
יתבלה ויראה רע מאד מהר.
ברמה שאבנים שעפות מהגלגלים יפצעו את היריעות.
ובחזרה לשאלה הראשונית שלך, לדעתי גם אם תיישם ראפטור על הדיינמאט, הרכות תהיה חסרון שמחליש את הראפטור.
היריעות על וירט, שהן להבנתי OEM של מספר יצרני רכב, מבודדות רעש וגם מבודדות יחסית חום.
הן מעט עבות יותר מהדיינמאט, ומצד שני זולות יותר בחישוב ליח' שטח.
יש לך קישור \ הפניה לסוכן שמוכר?
- - - Updated - - -
דיינמאט?
האלומינים דק, והחומר רגיש מאד לנגיעה וקילוף.
יתבלה ויראה רע מאד מהר.
ברמה שאבנים שעפות מהגלגלים יפצעו את היריעות.
ובחזרה לשאלה הראשונית שלך, לדעתי גם אם תיישם ראפטור על הדיינמאט, הרכות תהיה חסרון שמחליש את הראפטור.
בנושא הרפטור על הדיינמאט השתכנעתי בהתחלה שזה לא פרקטיקה נכונה. הכיוון לדעתי זה בידוד מתחת למרכב ואז השיקול של עובי בידוד פחות רלוונטי ואפשר לתפישתי לקבל ביצועים טובים יותר מבחינת רעש וחום עם שמיכה עבה יותר. נותרתי עם שאלת העמידות.
התייחסות למעלה באדום
- - - Updated - - -
יש חומרים יעודיים לשימוש חיצוני.
חבר רכש דרך ליוגב, חומר של 3m,
לא זוכר בדיוק איזה מהמבחר אבל יודע לומר שזה מודבק לקיר אש ולתעלה של הרכבת כוח בצד החיצוני וזה מחזיק ונראה נהדר כבר 4 שנים.
עריכה: גם אצלי בעצם השתמשתי באותו חומר בצד הפנימי למכסה מנוע.
גם 4 שנים במצב מושלם.
http://www.thermotec.layogev.co.il/product-category/%d7%99%d7%a8%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%93%d7%95%d7%93-%d7%aa%d7%a8%d7%9e%d7%99-%d7%90%d7%a7%d7%95%d7%a1%d7%98%d7%99/
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תודה, אבדוק איתם.
אתה והחבר יודעים להגיד משהו לגבי ביצועים של הבידוד מבחינת חום ורעש?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.