PDA

צפייה בגרסה מלאה : כמה ק"מ מחזיק מנוע 1.3 של ג'ימני, בגדול



Avi222
25-05-22, 20:10
שלום, חדש בפורום!

עומד לפני קניית ג'ימני יד שנייה.

ברור לי שחיי מנוע תלויים בהרבה מאוד גורמים (איכות ותדירות הטיפולים, התנהגות הנהג, סדרת ייצור וכו'), אבל בגדול, בחוק המספרים הגדולים, כנראה שיש איזשהו מספר זהב שבו המנועים האלו שובקים כך או אחרת.

אני שם לב שביד2 כמעט ולא רואים ג'ימני עם מנועים שעשו מעל ל 230 אלף.

אם אני קונה ג'מני שעשה 165, אני יכול למעשה להסיק שהוא יחזיק עוד 70 אלף פלוס מינוס, או שטיפולים שוטפים + נהיגה "קלה" יביאו אותו גם מעל ל 300?

אשמח לשמוע תגובות בנידון (תהיו עדינים, אני חדש בפורום :) ).

Zivcar
25-05-22, 20:23
שלום, חדש בפורום!

עומד לפני קניית ג'ימני יד שנייה.

ברור לי שחיי מנוע תלויים בהרבה מאוד גורמים (איכות ותדירות הטיפולים, התנהגות הנהג, סדרת ייצור וכו'), אבל בגדול, בחוק המספרים הגדולים, כנראה שיש איזשהו מספר זהב שבו המנועים האלו שובקים כך או אחרת.

אני שם לב שביד2 כמעט ולא רואים ג'ימני עם מנועים שעשו מעל ל 230 אלף.

אם אני קונה ג'מני שעשה 165, אני יכול למעשה להסיק שהוא יחזיק עוד 70 אלף פלוס מינוס, או שטיפולים שוטפים + נהיגה "קלה" יביאו אותו גם מעל ל 300?

אשמח לשמוע תגובות בנידון (תהיו עדינים, אני חדש בפורום :) ).

דווקא לא בכיוון למרות המחקר…
מכיר לא מעט מנועים שחיים טוב סביבות ה300k
מדובר ברכבים שטופלו ביד אוהבת מההתחלה,
משמשים בעיקר לטיולים, החלפת שמנים כל 8k וכו.
מניח שלא נדיר למצוא גם מנועים שנפחו את נשמתם הרבה קודם.

בכל אופן זה לא העיקר, הנקודה החלשה היא הגיר (באוטומט בלבד) זה שופר מעט בדגמים המתקדמים,
אבל היה ונשאר נקודה בעייתית.
גם רכבים שטופלו ביד אוהבת, עם אמצעי מניעה (קולר גיר להורדת הטמפ) עדיין שובקים לפני 200k.
שלי הלך בזמנו ב-160k למרות שהחזקתי ברכב שנים רבות והקפדתי המון על נסיעה בlow , נמנעתי ממצבים מעמיסי גיר כמו דיונות וכו׳.

נכון ללפני כמה שנים, שיפוץ גיר אצל מומחים בעלי שם עלה 6-7 אש״ח כתלות בנזק שנגרם בקריסה , גירים מפירוק או מחו״ל היה כאב ראש להשיג, מה גם שביחס לשיפוץ אצל מקצוען זה גם לשלם על חתול בשק, לך תדע מה מצב הגיר בפנים.
מנוע בזמנו עלה 5.5 אש״ח להחליף, אולי 6. זול מעט מגיר. וגם הרבה פחות שכיח.

לכל חברי שחיפשו גימני עם קמ גבוהה המלצתי תמיד לצוד רכב שהגיר כבר שופץ בו, בהנחה ויש קבלות ויודעים אצל מי שופץ, סיכוי טוב שיחזיק יותר מהמקורי (עוד 200k).
כי לקנות גימני עם 150-200k עם גיר מקורי שלא שופץ , זה בעיני פצצה מתקתקת. אם מוכנים לה אחלה. אחרת להזהר.

נדב ש.
25-05-22, 22:56
שלום, חדש בפורום!

עומד לפני קניית ג'ימני יד שנייה.

ברור לי שחיי מנוע תלויים בהרבה מאוד גורמים (איכות ותדירות הטיפולים, התנהגות הנהג, סדרת ייצור וכו'), אבל בגדול, בחוק המספרים הגדולים, כנראה שיש איזשהו מספר זהב שבו המנועים האלו שובקים כך או אחרת.

אני שם לב שביד2 כמעט ולא רואים ג'ימני עם מנועים שעשו מעל ל 230 אלף.

אם אני קונה ג'מני שעשה 165, אני יכול למעשה להסיק שהוא יחזיק עוד 70 אלף פלוס מינוס, או שטיפולים שוטפים + נהיגה "קלה" יביאו אותו גם מעל ל 300?

אשמח לשמוע תגובות בנידון (תהיו עדינים, אני חדש בפורום :) ).


ברוך הבא.

אם תחפור קצת בפורום תמצא נושא של "כמה עולה להחזיק רכב פנאי/שטח", אתה תוכל להסיק שרכב כזה לא מתחיל/ניגמר במנוע, וכמו שהבנת בתגובה למעלה, כנראה גם גיר...
מעבר לזה יש עוד חלקים "נעים" שנוטים לבלאי ולא תמיד זולים, אם זה מייסבים, גלי הינע, צמיגים, וכו' וכו', העלויות הם עלויות לכל דבר, אתה צריך לצפות לסביבות 10k שח בשנה...

Avi222
26-05-22, 07:59
ברוך הבא.

אם תחפור קצת בפורום תמצא נושא של "כמה עולה להחזיק רכב פנאי/שטח", אתה תוכל להסיק שרכב כזה לא מתחיל/ניגמר במנוע, וכמו שהבנת בתגובה למעלה, כנראה גם גיר...
מעבר לזה יש עוד חלקים "נעים" שנוטים לבלאי ולא תמיד זולים, אם זה מייסבים, גלי הינע, צמיגים, וכו' וכו', העלויות הם עלויות לכל דבר, אתה צריך לצפות לסביבות 10k שח בשנה...

10K בשנה אני מניח שאתה מדבר על מצב שבו אני טוחן את האוטו בשטח, כן? אם אחת לחודש אני לוקח אותו לטיול שטח קל ושאר השבוע הוא נוסע פחות מ 10 ק"מ ביום, אני עדיין צריך לצפות ל 10K בשנה עלות חלפים?

- - - Updated - - -


דווקא לא בכיוון למרות המחקר…
מכיר לא מעט מנועים שחיים טוב סביבות ה300k
מדובר ברכבים שטופלו ביד אוהבת מההתחלה,
משמשים בעיקר לטיולים, החלפת שמנים כל 8k וכו.
מניח שלא נדיר למצוא גם מנועים שנפחו את נשמתם הרבה קודם.

בכל אופן זה לא העיקר, הנקודה החלשה היא הגיר (באוטומט בלבד) זה שופר מעט בדגמים המתקדמים,
אבל היה ונשאר נקודה בעייתית.
גם רכבים שטופלו ביד אוהבת, עם אמצעי מניעה (קולר גיר להורדת הטמפ) עדיין שובקים לפני 200k.
שלי הלך בזמנו ב-160k למרות שהחזקתי ברכב שנים רבות והקפדתי המון על נסיעה בlow , נמנעתי ממצבים מעמיסי גיר כמו דיונות וכו׳.

נכון ללפני כמה שנים, שיפוץ גיר אצל מומחים בעלי שם עלה 6-7 אש״ח כתלות בנזק שנגרם בקריסה , גירים מפירוק או מחו״ל היה כאב ראש להשיג, מה גם שביחס לשיפוץ אצל מקצוען זה גם לשלם על חתול בשק, לך תדע מה מצב הגיר בפנים.
מנוע בזמנו עלה 5.5 אש״ח להחליף, אולי 6. זול מעט מגיר. וגם הרבה פחות שכיח.

לכל חברי שחיפשו גימני עם קמ גבוהה המלצתי תמיד לצוד רכב שהגיר כבר שופץ בו, בהנחה ויש קבלות ויודעים אצל מי שופץ, סיכוי טוב שיחזיק יותר מהמקורי (עוד 200k).
כי לקנות גימני עם 150-200k עם גיר מקורי שלא שופץ , זה בעיני פצצה מתקתקת. אם מוכנים לה אחלה. אחרת להזהר.

מה לגבי מצב שבו הג'יפ מעולם לא היה בשטח ואת כל הקילומטרים שלו הוא עשה בכביש. גם אז מדובר בפצצה מתקתקת לדעתך?

erezgur
26-05-22, 08:20
ברוך הבא לפורום,

מה שמנסים לומר לך זה שאתה לא צריך להיות מוטרד מהודר המנוע בלבד.
לרכב דרך יש הוצאות תחזוקה גבוהות יותר מפרייבט.
כל שאר הדברים הם קיימת ספרולציות ולאו דווקא תלויים בכמות הקילומטרים שעשה הרכב
הרבה יותר חשוב כיצד טופל בשנים האחרונות. האם טופל בתחזוקה מונעת עם חלקי חילוף טובים ונוזלים איכותיים?, האם נכנס למוסך רק כאשר הייתה תקלה? המשמעויות של נושאים אלו יכולות להיות גבוהות יותר.
אל תצפה לקבל כאן מספרים חד משמעיים.

אתה כנראה ראיית רכב מסוים והשאלות נובעות מתחושות שלך לגבי הדגם הספציפי הזה - בנוסף הצעיר את סוג הרכב (יש בפורום כמה המלצות על מוסכי ג'ימני) ידי לתת לך הערכה ספציפית ולא תאוריה כללית של אנשים שלא ראו את הרכב.
אולי גם תמצאו כאן בפורום בכל רכב דומה שיוכל לסייע
בהצלחה!

נשלח מהנייד

Avi222
26-05-22, 10:29
תודה רבה לכל העונים 👌

אכן מדובר על רכב ספציפי. מודל 2015 GLX, עבר שתי ידיים פרטיות, עשה 155K ק"מ.
שאלה - הבנתי שבדגם הזה לא צריך להתקין גיר קולר (מה גם שאני לא יהיה הארד קור), האם זה מדוייק?

אין בו שיפורים בכלל (למעט מיגון גחון שהגיע ככה מהסוכנות) והוא סה"כ עושה רושם נקי למעט דפיקות ושריטות קטנות פה ושם ודלת אחורית שנראית לא הכי מיושרת.

מחר בבוקר לוקח לבדיקה במכון "כל בודק" בעפולה. מי שרוצה לזרוק פה דגשים מעבר למדריך הנעוץ, אשמח מאוד לשמוע כל הצעה או טיפ.

ושיהיה לנו בהצלחה

erezgur
26-05-22, 10:36
בהצלחה.
אנחנו בדרך כלל ממליצים על מוסך המבחר היטב את סוג הרכב ולא על מכון בדיקה, אם אתה רוצה לדעת באמת מה מצבו ומה נדרש לתקן באיזו עדיפות.
מכון בדיקה בדרך כלל יתן לך נייר עם עשרות ליקויים, יהיה קשה לך להבין מה מהם ליקויים קריטיים ומה זה סתם כסת"ח.. זה טוב למסע ונתן כספי מול המוכר. אם בכל זאת אתה הולך למכון, תהיה מוכן נפשית לשמוע ולראות שכל הרכיבים המרכזיים שלו אינם תקינים. נסה להבין בשיחה בע"פ עם הבוחן מה לדעתו מצב הרכב באמת.

נשלח מהנייד

שחר גרינברג
26-05-22, 10:49
ממליץ לך לקחת את הרכב למוסך שמכיר את הרכב

באופן כללי אני יכול להמליץ על

דר מורי (ראשלצ נראה לי)
מוסך טל צופי (תל אביב)
זוקילנד (נתניה)

שחר גרינברג
26-05-22, 10:52
אני כנראה הייתי בוחר להתקין קולר גיר
הגיר האוטומטי של הג׳מני ידוע לשמצה כמעט כמו הגיר של הטרופר בנזין
ויש לו נטיה להגיע לטמפ מאוד גבוהות בעליות רציניות בקיץ.

מבחינת מיגונים תשקיע במיגון אוזני רדיוס ונק חילוץ קדמיות ואחוריות (יש הרבה יבואנים/יצרנים בארץ שמייצרים ציוד לג׳מני לדוגמא: צעד ישראל,enl ועוד)

שחר גרינברג
26-05-22, 10:57
10 אלף בשנה בלי ״לטחון״ את הרכב

אני לא רוצה להפחיד אותך אבל זה תחביב לא זול

אתה תרצה לשפר את הרכב.
השיפורים משפיעים על ההתנהגות והבלאי.


עליות האחזקה של רכב שטח יותר גבוהות גם אם הוא חא נוסע הרבה בשטח

Zivcar
26-05-22, 20:16
10K בשנה אני מניח שאתה מדבר על מצב שבו אני טוחן את האוטו בשטח, כן? אם אחת לחודש אני לוקח אותו לטיול שטח קל ושאר השבוע הוא נוסע פחות מ 10 ק"מ ביום, אני עדיין צריך לצפות ל 10K בשנה עלות חלפים?

- - - Updated - - -



מה לגבי מצב שבו הג'יפ מעולם לא היה בשטח ואת כל הקילומטרים שלו הוא עשה בכביש. גם אז מדובר בפצצה מתקתקת לדעתך?

זה לא רק שטח, גם עמידה ממושכת בפקקים, סגנון נהיגה וכו.
אין ערבויות, וקשה לומר. אם תתאמץ מספיק תמצא רכב שעבד קשה ללא קולר גיר ושרד 250k ואחד שנהגו בו בעדינות והגיר הלך ב180k.
אין תאריך תפוגה אבל מה שבטוח שיש חלקים רגישים יותר מהמנוע בג׳ימני.
אצלי לפני שהגיע ל200k הוחלפו גם (היה גם שיפוץ גיר) מיסבים אחורה, קרדן קדמי (גם מחלה מוכרת, הוא נסדק בחיבור לגיר) ותושבות מנוע.
הכל בלאי רגיל וסביר. וגם אצלי הרכב לא עשה יותר מ8-10 טיולים בשנה. הגבהה סולידית מיגון וזהו.

דווקא ג׳ימני מזדקן יפה. רוב התקלות הם בלאי מכאני הגיוני, קלות לאבחון. לכל בעיה יש פתרון ידוע ובדוק, וסה״כ קל לתחזק אותם גם בגיל וק״מ מופלג.
למרות מה שנאמר כאן, אומנם השטח מוסיף בלאי, אבל עלות החלקים דומה לפרייבט, הטיפולים זולים. על אחזקה ותיקונים בנסועה של 10-15k בשנה בממוצע שנתי לא חושב שעברתי את ה5000 ש״ח ב-8 שנות אחזקה. כמובן שהיו שנים של יותר אבל גם היו שנים של 2 טיפולים בעלות 500 ש״ח כל אחד וזהו. סהכ רכב אמין וזול לאחזקה, בטח ביחס לממוטת הדיזל הנוכחית.

- - - Updated - - -


תודה רבה לכל העונים 👌

אכן מדובר על רכב ספציפי. מודל 2015 GLX, עבר שתי ידיים פרטיות, עשה 155K ק"מ.
שאלה - הבנתי שבדגם הזה לא צריך להתקין גיר קולר (מה גם שאני לא יהיה הארד קור), האם זה מדוייק?

אין בו שיפורים בכלל (למעט מיגון גחון שהגיע ככה מהסוכנות) והוא סה"כ עושה רושם נקי למעט דפיקות ושריטות קטנות פה ושם ודלת אחורית שנראית לא הכי מיושרת.

מחר בבוקר לוקח לבדיקה במכון "כל בודק" בעפולה. מי שרוצה לזרוק פה דגשים מעבר למדריך הנעוץ, אשמח מאוד לשמוע כל הצעה או טיפ.

ושיהיה לנו בהצלחה

אין למכונים מושג מה הם רואים
חשוב ללכת למוסך שמכיר ועוברים בו הרבה רכבים כאלה,
הם ידעו לומר לך במבט איך הרכב תוחזק ומה נדרש ביישור קו.
ממכון תקבל רשימה שלא תדע מה לעשות איתה.

Avi222
26-05-22, 23:00
עשיתי סיבוב. סה"כ המנוע נראה נקי, אבל ליד הפקק שמן שמתי לב שיש הזעה קלה (אחרי נסיעה של עשרים דקות). כשהעברתי את האצבע אז נשאר טיפה רטיבות. מה אומרים?
138439

Gershon
27-05-22, 08:13
שלום, חדש בפורום!

עומד לפני קניית ג'ימני יד שנייה.

ברור לי שחיי מנוע תלויים בהרבה מאוד גורמים (איכות ותדירות הטיפולים, התנהגות הנהג, סדרת ייצור וכו'), אבל בגדול, בחוק המספרים הגדולים, כנראה שיש איזשהו מספר זהב שבו המנועים האלו שובקים כך או אחרת.

אני שם לב שביד2 כמעט ולא רואים ג'ימני עם מנועים שעשו מעל ל 230 אלף.

אם אני קונה ג'מני שעשה 165, אני יכול למעשה להסיק שהוא יחזיק עוד 70 אלף פלוס מינוס, או שטיפולים שוטפים + נהיגה "קלה" יביאו אותו גם מעל ל 300?

אשמח לשמוע תגובות בנידון (תהיו עדינים, אני חדש בפורום :) ).
יש 3 דגמים של מנוע 1.3
G13BB,M13A,M13A VVT
על איזה מנוע מדובר?

asypeer
27-05-22, 18:32
2015 זה M13A
מנוע מוצלח סהכ אם לא התחמם, מגיע ל250-300 אם מטופל כהלכה


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->