צפייה בגרסה מלאה : ג'יפאית מתחילה, אשמח להמלצות (וגם כמה שאלות)
נעים מאד, איילת. לגמרי שוקלת לשדרג את חווית הטיולים שלנו לכזו עם רכב שטח, אשמח לעזרה או הצעות. ראיתי שיש פה שאלון, אז הנה התשובות-
. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 150 אלף, פלוס מינוס (או- אם יתאפשר- דרך ליסינג בעבודה).
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?מחיר רכישה, מודעת לעלויות הנוספות.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? משפחה של שלושה- שני ילדים ואני. בהחלט טיולים עם לינת שטח, בלי בע"ח.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? בערך 20 אלף ק"מ בשנה, משהו כמו רבע בשטח והיתר נסיעת כביש שוטפת.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? רכב יומיומי ויחיד, רכב מושבת יהיה בעייתי (אבל ימצא פתרון גם לזה)
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים, תחזוקה עצמית בסיסית
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? כן, באזור המרכז
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? שטח רך בעיקר.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? נהגתי על פורסטר כמה פעמים בעבר
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). נהיגה באזור עזוז, באזור בור הסבחה
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני אוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין לא משנה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) לא רכב ארוך
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? בין חדש לבין שנתיים-שלוש
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? חשבתי על פורסטר או ג'יפ קומפאס. אשמח גם לרעיונות אחרים.
תודה רבה מראש. ועוד שאלה- שוקלת לקחת רכב שטח מהליסינג בעבודה, העניין הוא שיש מגבלה של דרגת זיהום אוויר של תשע ומטה. ברור לי שהגיוני שלרכב עם מנוע חזק, דרגת זיהום האוויר תהיה גבוהה, ובאמת ממה שבדקתי לא מצאתי רכב שטח כזה- אבל פספסתי וקיים כזה דבר?
עוד משהו שכדאי לקחת בחשבון לפני קניה? הידע שלי ברכבי שטח די בסיסי, אקח כמה הדרכות נהיגה.
תודה רבה.
ברוכה הבאה [emoji4]
לגבי ליסינג, חשוב לבדוק טוב מה קורה אם יש פגיעה בגחון. לדעתי זה לא מכוסה וזה עשוי לעלות לך המון כסף, הרבה יותר ממה שהיית משלמת אם זה היה רכבך הפרטי. אולי זה נכון גם לגבי צמיגים.
למה ? כי חתמת על החוזה והם יכולים.
ברוכה הבאה [emoji4]
לגבי ליסינג, חשוב לבדוק טוב מה קורה אם יש פגיעה בגחון. לדעתי זה לא מכוסה וזה עשוי לעלות לך המון כסף, הרבה יותר ממה שהיית משלמת אם זה היה רכבך הפרטי. אולי זה נכון גם לגבי צמיגים.
למה ? כי חתמת על החוזה והם יכולים.
לא חשבתי על זה- אקח בחשבון ואבדוק, אם בסוף אקח בליסינג. תודה רבה.
רכב המתאים לשלושה אנשים ושטח קל יחסית - כנראה באמת משהו ממשפחת הסובארו (xv, פורסטר...).
אפשרות נוספת סה ללכת קצת עחורה בשנתון אל גרנד ויטרה דור קודם.
הייתי מתחיל לגשש בלוחות ולראות מה האפשרויות בהתחשב בתקציב.
יש מקומות שמציעים xv בליסינג, יכול להיות פתרון מצוין.
נשלח מהנייד
תודה רבה ארז. מה היתרונות\חסרונות בעיניך של הXV לעומת הפורסטר?
שלום איילת.
מאוד חשוב שנבין אותך כשאת מדברת על שטח רך.
כי סובארו חדש - זה לא פורסטר ישן יותר למשל. סובארו חדש באמת מתאים לשבילים די קלים. טיפה יותר ממכונית ליסינג אופיינית - זה לא באמת רכב לטיולי שטח.
לכן אם כוונתך להגיע טיפה יותר רחוק ממה שהיית מגיעה עם רכב רגיל - זה בסדר. אבל אם תסתכלי גם כאן בפורום, אנשים נזהרים מנסיעה בפורסטר גם במקומות שלא נחשבים מעברים בעייתיים לכל רכב שטח, למשל דיון ממש מהזמן האחרון שבו עולה שאלה האם אפשר להגיע מאזור הר רמון לנחל נקרות עם פורסטר- ועם יד על הלב - אין שם שום אתגר אמיתי לאף רכב שטח.
לכן אני מנסה להבין ממך. האם אתם תטיילו ברכב טיולי שטח? כשאת כותבת שטח רך - את יודעת על אילו מסלולים את תוותרי?
בהמון מקרים מי שבוחר בפורסטר מטייל ונהנה ולא מרגיש בעיה. אבל בהרבה מקרים אחרים מגיעים מהר מאוד למגבלות של הפורסטר / איקסוי ואז זה מבאס.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שלום איילת.
מאוד חשוב שנבין אותך כשאת מדברת על שטח רך.
כי סובארו חדש - זה לא פורסטר ישן יותר למשל. סובארו חדש באמת מתאים לשבילים די קלים. טיפה יותר ממכונית ליסינג אופיינית - זה לא באמת רכב לטיולי שטח.
לכן אם כוונתך להגיע טיפה יותר רחוק ממה שהיית מגיעה עם רכב רגיל - זה בסדר. אבל אם תסתכלי גם כאן בפורום, אנשים נזהרים מנסיעה בפורסטר גם במקומות שלא נחשבים מעברים בעייתיים לכל רכב שטח, למשל דיון ממש מהזמן האחרון שבו עולה שאלה האם אפשר להגיע מאזור הר רמון לנחל נקרות עם פורסטר- ועם יד על הלב - אין שם שום אתגר אמיתי לאף רכב שטח.
לכן אני מנסה להבין ממך. האם אתם תטיילו ברכב טיולי שטח? כשאת כותבת שטח רך - את יודעת על אילו מסלולים את תוותרי?
בהמון מקרים מי שבוחר בפורסטר מטייל ונהנה ולא מרגיש בעיה. אבל בהרבה מקרים אחרים מגיעים מהר מאוד למגבלות של הפורסטר / איקסוי ואז זה מבאס.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
היי אסף, תודה. מה זה פורסטר ישן, לצורך העניין? נהגתי בזמנו כמה פעמים על פורסטר שהיה, אם זוכרת נכון, שנתון 2018 או 2019. והוא היה טוב למה שאני צריכה.
מסלולים שהייתי שמחה לעשות למשל- להגיע להר כרכום. או מסלולים באזור רמת נגב (בסגנון זה שכתבתי, לבור הסבחה מאזור עזוז- שהיה מסלול מעט יותר מאתגר). מתחשק לי להגיע גם למרסבא. הXV או הפורסטר החדשים יכולים להתאים למסלולים האלו?
פורסטר דור 3-עד 2013
דור 4 2013-2018 https://m.ynet.co.il/Articles/5430274
דור 5 2019 וצפונה
אין הבדל בעבירות בין דור 4 ל 5 כל עוד לא מדובר בדגם הספורט דור5 שמגיע עם גלגלי 18״ וצמיגים חתך נמוך.
ההבדל העיקרי שפחות קל לגייר הגבהה בדור5 עקב מערכות הבטיחות מבוססות המצלמות, שאלה טובה האם יש מחברי הפורום שהגביהו את דור 5?
דור4,3 מוגבהים בוודאות עבירים יותר מדור5 לא מוגבהה.
דורות ישנים יחסית (2-3) מגיעים עם גיר פלנטרי ולא גיר רציף כמו דור 4 וצפונה שעדיף בשימושי שטח, אבל איני בטוח שצרכים שאת מתארת תרגישי ונראה שאת מכוונת לרכב חדשים יחסית.
אחד הדברים המשמעותיים בשיפור העבירות בנוסף להגבהה ומיגון הם הצמיגים, המקוריים הם נקודת תורפה.
Asaf-a
אסף.א
צריך לשים בפרופורציה את ההבדל בין הפורסטר ה"ישן" של דור שלוש לדורות שאחריו. ההבדל העיקרי לטובת דור 3 הוא הגיר הפלנטרי לעומת גיר רציף. זה אכן יכול לעזור בעליות אך עד גבול מסויים. מצד שני לדורות החדשים יש את תוספת האלקטרוניקה של ה-xmode שגם עוזרת במקצת.
בכל אופן דור 3 שהיה עד שנת 2013 לא נכנס לדרישה של רכב חדש עד 3 שנים.
לדרישה הזו ולתקציב יכנס xv כחדש או פורסטר משומש מהדורות האחרונים ושניהם עם גיר רציף.
לפותחת השרשור מומלץ לבחון את ההבדל בין הxv לפורסטר ולהחליט. לפורסטר יש תא מטען גדול יותר ונתוני שטח טובים יותר במקצת אך הוא יקר יותר.
דאסטר עדיף משניהם בשטח אך הוא ידני ויותר מעוצב בסגנון לאו-קוסט.
ומי שעוד נכנס כחדש בתקציב זה הסוזוקי ג'ימני אך לא נראה לי שאת בעניין שלו.
סליחה שאני מקלקל (או אולי בעצם מתקן) את החגיגה...
XV הוא לא רכב שטח, גם פורסטר לא למרות שהוא יכנס קצת יותר עמוק לשטח מה XV.
אז קנית XV, הילדים נהנים וגם את מלהגיע למקומות שפחות אנשים מגיעים ומלראות דברים חדשים. ואז בא לך קצת יותר, וגם היה אתכם מישהו עם רכב קצת יותר מתאים לשטח והוא המשיך.. וחזר עם סיפורים.. וגם את רוצה...
הילדים שלכם כבר חברים מהטיולים ורוצים גם לאיפה ש"הוא הגיע". יש שם שקט, ומים, ונחל, ופרות... בקיצור נדבקתם בחיידק.
הצעתי: עם 150 אלף שקל, וכנראה פחות עבודה עצמית על הרכב, את רוצה רכב ששטח קל לא יזיז לו, לא יגרום לו נזקים וגם תוכלי להיכנס בבוא הזמן לשטח יותר קשה בלי חשש לרכב. ובונוס נוסף - הרכב יהיה באחריות. ואפילו עלות תחזוקה וצריכת דלק יחסית טובה.
אז מה אני מציע: ג'ימני חדש או בן שנה.
אבל - קודם תעשי נסיעת מבחן על כזה כי הוא לא גדול. יכיל 3 בקלות, אבל רק לראות שהוא נוח לך בכביש כי 20 אלף קמ זה לא מעט.
אז מה הרווחת? רכב שטח אמיתי, חדש / כמעט חדש ובאחריות. עלויות אחזקה/תחזוקה יחסית נמוכות, ואם זה מעניין אז גם פוזה. כן, וגם רכב ששומר יפה על ערכו כשרוצים למכור.
JUSY MY 2CENTS
בכל מקרה צפויות לכם הנאות.
פורסטר דור 3-עד 2013
דור 4 2013-2018 https://m.ynet.co.il/Articles/5430274
דור 5 2019 וצפונה
אין הבדל בעבירות בין דור 4 ל 5 כל עוד לא מדובר בדגם הספורט דור5 שמגיע עם גלגלי 18״ וצמיגים חתך נמוך.
ההבדל העיקרי שפחות קל לגייר הגבהה בדור5 עקב מערכות הבטיחות מבוססות המצלמות, שאלה טובה האם יש מחברי הפורום שהגביהו את דור 5?
דור4,3 מוגבהים בוודאות עבירים יותר מדור5 לא מוגבהה.
דורות ישנים יחסית (2-3) מגיעים עם גיר פלנטרי ולא גיר רציף כמו דור 4 וצפונה שעדיף בשימושי שטח, אבל איני בטוח שצרכים שאת מתארת תרגישי ונראה שאת מכוונת לרכב חדשים יחסית.
אחד הדברים המשמעותיים בשיפור העבירות בנוסף להגבהה ומיגון הם הצמיגים, המקוריים הם נקודת תורפה.
Asaf-a
אסף.א
תודה, כן- מכוונת לרכבים חדשים יחסית, אז יהיה דור 5.
אז מה אני מציע: ג'ימני חדש או בן שנה.
אבל - קודם תעשי נסיעת מבחן על כזה כי הוא לא גדול. יכיל 3 בקלות, אבל רק לראות שהוא נוח לך בכביש כי 20 אלף קמ זה לא מעט.
גבולי מאד ל 3 כולל ציוד למס' ימים ולינה בשטח
מסלולים שהייתי שמחה לעשות למשל- להגיע להר כרכום. או מסלולים באזור רמת נגב (בסגנון זה שכתבתי, לבור הסבחה מאזור עזוז- שהיה מסלול מעט יותר מאתגר). מתחשק לי להגיע גם למרסבא. הXV או הפורסטר החדשים יכולים להתאים למסלולים האלו?
הסובארו יעמוד במשימה.
ממליץ לקחת קורס נהיגת שטח עם הסובארו.
גימני חדש יתן הרבה יותר בשטח, יהיה פחות נח בנסיעות בינעירוניות אבל בעיקר- צריך לראות אם יתאים לשלושה אנשים כפי שאת מתכננת.
דאסטר כנראה יהיה קצת יותר טוב בשטח אבל קצת פחות מפנק מהסובארו.
נשלח מהנייד
סליחה שאני מקלקל (או אולי בעצם מתקן) את החגיגה...
XV הוא לא רכב שטח.
נכון
גם פורסטר לא
נכון
למרות שהוא יכנס קצת יותר עמוק לשטח מה XV.
לא נכון.
זה אותו רכב בדיוק.
אותה ריצפה, אותם מכלולים. רובם תואמים וחליפיים זה לזה.
אז בדגמים החדשים לפורסטר יש מנוע 2.5 (בארה"ב גם ה-XV בא ב-2.5) והעיצוב קצת שונה ותא המטען בפורסטר גדול יותר והפגוש הקדמי נראה קצת אחרת אבל תאמין לי - ההבדל מינורי וקוסמטי בעיקרו ושניהם מגיעים לאותם מקומות ונתקעים/מתנפצים באותם מקומות, ושם נושרים להם אותם חלקים, ומעקמים כלפי מעלה את אותן קורות רוחב קדמיות של השילדה... והצמיגים באותן מידות מגוחכות נקרעים באותם מקומות והמפתנים מתעקמים ו... ו.... ו.... כי הם פרייבט מוגבה ולא רכב שטח. והנזקים האלה מתרחשים במקומות שרכב שטח הכי חלבי שיש, בכלל לא דורש לשלב 4X4...
איילת, אנחנו לא מכירים. אני "קצת" יותר ישיר ובוטה מכל אבירי הפוליטיקלי-קורקט המנומסים כאן. מצד שני אני לא אצייר לך מצגי שווא בגוונים ורדרדים כי המציאות הרבה יותר חד-משמעית.
לטובת מצב העו"ש שלך וכדי לחסוך לך הרבה עוגמת נפש בהמשך, את צריכה להבין - סובארו AWD הן אחלה מכוניות, מעולות בכביש ובשבילים, יכול להיות שזה בהחלט מספיק לדרישות שלך ואז הויכוח מיותר. אבל.... לקחת קרוסאובר קצת מוגבה שנראה "קרבי" ולהגדיר אותו "רכב שטח" זה פייק אחד מוחלט, גדול ויקר. הקטגוריות האלה נולדו במוחם הקודח של אנשי השיווק ולא של אנשי שטח.
אלה לא באמת רכבי שטח ואפילו לא בכאילו. המפרט הטכני והמבנה שלהן מוכיח את זה. אלה רכבי כביש טהורים, שעברו הגבהה קלה ע"י היצרן ולא יותר. כל השאר זה קוסמטיקה. שום כנפון מפלסטיק שחור עוד לא הפך שום פרייבט לג'יפ.
ואני מצטער מראש אם מישהו פה נעלב מזה (ובטח תיכף ישלפו לי את סיפורי וסרטוני רוסלן שהחליף ושיפר את כל הפורסטר כדי להוכיח משהו/סתם כי זה היה הכיף שלו והוא יכול - ולכשעצמו זה נהדר ומגניב - רק שלא נראה לי שזה הסיפור של איילת....). כדי שיישארו בשלמותם צריך להתפשר מאוד ולהיזהר מאוד ובסוף זה תמיד נגמר יקר וכואב.
אוטו ש"עושה את הכל כמו שצריך" גם בכביש וגם בשטח, יהיה יקר מדי או ישן מדי (או גם וגם) ואיילת המטיילת תצטרך בסוף להתפשר לכיוון כלשהו - פחות שטח, או יותר ישן, או יותר כסף...
גילוי נאות: אני מתפרנס מלקחת את צעצועי הפלסטיק האלה לטיולי שטח. וזו עבודה כיפית אבל די טריקית - שגם יטיילו וגם ייהנו וגם יחזרו ללא נזקים או במינימום נזקים. כשזה נגמר "רק" בצמיגים קרועים - וואלה, אני מרוצה.
...
ואני מצטער מראש אם מישהו פה נעלב מזה (ובטח תיכף ישלפו לי את סיפורי וסרטוני רוסלן שהחליף ושיפר את כל הפורסטר כדי להוכיח משהו/סתם כי זה היה הכיף שלו והוא יכול - ולכשעצמו זה נהדר ומגניב ).
להערכתי הוא כבר עבר או בדרך לעבור למשהו שיותר מתאים לשטח
אוטו ש"עושה את הכל כמו שצריך" גם בכביש וגם בשטח, יהיה יקר מדי או ישן מדי (או גם וגם) ואיילת המטיילת תצטרך בסוף להתפשר לכיוון כלשהו - פחות שטח, או יותר ישן, או יותר כסף...
או הפרדת רשויות
להערכתי הוא כבר עבר או בדרך לעבור למשהו שיותר מתאים לשטח
או הפרדת רשויות
לפי מה שאני יודע, אם אני לא טועה, הפרויקט החדש שלו הוא סובארו אחרת.
זה הקטע שלו.
הכל בדעה צלולה. הוא מבין ויודע מה הוא עושה ומה ההשלכות, אבל זה הכיף שלו, להוכיח לעצמו ולכל העולם שאפשר. אני מפרגן לו. ממש.
הפרדת רשויות זה מתבקש
מה הפרדת רשויות מה?
קראתם מה היא רשמה?
משפחה שמורכבת מאמא ושני ילדים. גם ככה משימה בלתי אפשרית, אז להוסיף שני רכבים להתעסק איתם כשאחד מהם בסבירות גבוהה נבלה, ועוד כשדרישות השטח הן של ג'יפון?
נשאלת השאלה האם דאסטר בא בחשבון.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
פורסטר ישן, לצורך העניין? נהגתי בזמנו כמה פעמים על פורסטר שהיה, אם זוכרת נכון, שנתון 2018 או 2019. והוא היה טוב למה שאני צריכה.
מסלולים שהייתי שמחה לעשות למשל- להגיע להר כרכום. או מסלולים באזור רמת נגב (בסגנון זה שכתבתי, לבור הסבחה מאזור עזוז- שהיה מסלול מעט יותר מאתגר). מתחשק לי להגיע גם למרסבא. הXV או הפורסטר החדשים יכולים להתאים למסלולים האלו?
מצטרף לאיל,
איילת ידעה להגדיר יפה מאוד ובאופן ברור את הצרכים שלה ואין צורך לסיים בהמלצה על "טויוטה".
הדרישה לאוטומט מורידה את הדסטר (אפילו שהוא עונה על שאר הפרמטרים, שהוגדרו טוב יותר).
מה הפרדת רשויות מה?
קראתם מה היא רשמה?
משפחה שמורכבת מאמא ושני ילדים. גם ככה משימה בלתי אפשרית, אז להוסיף שני רכבים להתעסק איתם כשאחד מהם בסבירות גבוהה נבלה, ועוד כשדרישות השטח הן של ג'יפון?
היכן הבעיה באמא ושני ילדים ותקציב 150 אלף ש"ח ?
בפרט שיש גם אופציה לליסינג.
נראה הכי הגיוני פרייבט בליסינג + רכב שטח מתאים לדרישות במחיר נמוך משמעותית מהתקציב
כי אוטו זה התעסקות וזה שאתה, אני ועוד כמה פה סובלים מאיזו שריטה לא אומר שכולם כאלו. אפילו... הרוב לא כאלו!
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
לדעתי גרנד ויטרה עד 2015 היתה מתאימה לך בול. אבל ישן לך מדי.
אז לכי על רקסטון 2017-2018 או טריירטון מאותן שנים +/- אם את לא מפחדת מטנדרים.
גדולים,חזקים, שלדת סולם, 4*4 אמיתי.
לא אמרת אם הילדים הם בנים או בנות, אבל אם אחד מהם הוא בן ותקני טנדר, את תקבלי את הטייטל "האמא הכי מגניבה ever"
מציע לאיילת פותחת השירשור להעריך ולשתף עם אלו רכבים יהיו הפרטנרים לטיול (להיכנס לבד לשטח לא כדאי לרוב המטיילים, יש כאן מנוסים שנכנסים לבד לעומק השטח אבל הם יוצאי הדופן), מכאן אפשר יהיה לעזור עם המלצות ולוודא שהרכב שלך לא יהיה חריג לרעה ביכולת.
Asaf-a
אסף.א
פתרון החידה די מתבקש, ואסף קרא לו בשם: דאסטר.
ג'ימני אחלה בחירה. אני יודע, לי יש אותו. אבל הוא לא באמת רכב ליומיום למרחקים סבירים, בטח לא עם שני ילדים (שלא אמרו לנו את הגילאים שלהם).
בברכה,
יוני5
פתרון החידה די מתבקש, ואסף קרא לו בשם: דאסטר.
אחלה פתרון לאחר שתוציאו קיט שדרוג לאוטומט (עבור הדרישה של פותחת השרשור)
צריך לשים בפרופורציה את ההבדל בין הפורסטר ה"ישן" של דור שלוש לדורות שאחריו. ההבדל העיקרי לטובת דור 3 הוא הגיר הפלנטרי לעומת גיר רציף. זה אכן יכול לעזור בעליות אך עד גבול מסויים. מצד שני לדורות החדשים יש את תוספת האלקטרוניקה של ה-xmode שגם עוזרת במקצת.
בכל אופן דור 3 שהיה עד שנת 2013 לא נכנס לדרישה של רכב חדש עד 3 שנים.
לדרישה הזו ולתקציב יכנס xv כחדש או פורסטר משומש מהדורות האחרונים ושניהם עם גיר רציף.
לפותחת השרשור מומלץ לבחון את ההבדל בין הxv לפורסטר ולהחליט. לפורסטר יש תא מטען גדול יותר ונתוני שטח טובים יותר במקצת אך הוא יקר יותר.
דאסטר עדיף משניהם בשטח אך הוא ידני ויותר מעוצב בסגנון לאו-קוסט.
ומי שעוד נכנס כחדש בתקציב זה הסוזוקי ג'ימני אך לא נראה לי שאת בעניין שלו.
תודה. תא מטען גדול בפורסטר זה בהחלט יתרון. דאסטר, פחות העיצוב משנה לי, העניין שהוא ידני לא בא בחשבון. הג'ימיני רכב אחלה, אבל נראה לי שיהיה קטן מדי בשבילנו. ולכן, בינתיים נשארת עם רעיון הפורסטר...עם ההבנה שזה דור 5 ולא דור 3. תודה!
- - - Updated - - -
סליחה שאני מקלקל (או אולי בעצם מתקן) את החגיגה...
XV הוא לא רכב שטח, גם פורסטר לא למרות שהוא יכנס קצת יותר עמוק לשטח מה XV.
אז קנית XV, הילדים נהנים וגם את מלהגיע למקומות שפחות אנשים מגיעים ומלראות דברים חדשים. ואז בא לך קצת יותר, וגם היה אתכם מישהו עם רכב קצת יותר מתאים לשטח והוא המשיך.. וחזר עם סיפורים.. וגם את רוצה...
הילדים שלכם כבר חברים מהטיולים ורוצים גם לאיפה ש"הוא הגיע". יש שם שקט, ומים, ונחל, ופרות... בקיצור נדבקתם בחיידק.
הצעתי: עם 150 אלף שקל, וכנראה פחות עבודה עצמית על הרכב, את רוצה רכב ששטח קל לא יזיז לו, לא יגרום לו נזקים וגם תוכלי להיכנס בבוא הזמן לשטח יותר קשה בלי חשש לרכב. ובונוס נוסף - הרכב יהיה באחריות. ואפילו עלות תחזוקה וצריכת דלק יחסית טובה.
אז מה אני מציע: ג'ימני חדש או בן שנה.
אבל - קודם תעשי נסיעת מבחן על כזה כי הוא לא גדול. יכיל 3 בקלות, אבל רק לראות שהוא נוח לך בכביש כי 20 אלף קמ זה לא מעט.
אז מה הרווחת? רכב שטח אמיתי, חדש / כמעט חדש ובאחריות. עלויות אחזקה/תחזוקה יחסית נמוכות, ואם זה מעניין אז גם פוזה. כן, וגם רכב ששומר יפה על ערכו כשרוצים למכור.
JUSY MY 2CENTS
בכל מקרה צפויות לכם הנאות.
תודה רבה. הג'ימיני, יודעת שהוא שטח יותר מהפורסטר ודומיו. הפוזה לא מעניינת אותי, מעניין אותי שהוא יכול להכנס יותר לשטח מהפורסטר והXV. אבל- חסרון גדול ומשמעותי, זה בגאז' מאד קטן (להתחיל להעמיס בכל פעם על הגגון, זה פחות פרקטי) וגם הנוחות שלו מבפנים, בעייתית. בכל זאת, זה רכב שאמור לשמש אותנו גם ביום יום, ואם בא לנו לטייל עם אוהלים וציוד קמפינג, זה בעייתי. וכן, יודעת ומתארת לי שעם השטח יבוא התיאבון כאן :-)
אבל תודה על זווית הראיה.
...
תודה, דעות דוגרי זה בדיוק מה שאני צריכה כרגע. לא מחפשת מסביב :-) מנסה להבין קצת יותר ממי שמכיר.
אני חושבת שב90 אחוז מהזמן, לא אצטרך רכב שטח הארדקור. מבינה כבר שיש רכבים שבתקציב\צרכים שלי, יורדים מהפרק (ג'ימיני למשל, הבנתי שהוא אחלה רכב שטח, אבל לא יתאים לנו משפחתית). היה לי נסיון מסוים עם פורסטר דור 4, והאמת שהיה לי אחלה, ומתאים למה שאני צריכה. השאלה אם באמת ההבדל בין דור 4 ל5 הוא גדול מאד. אם כן, שווה מבחינתי לשקול שוב רכישה של דור 5.
תודה רבה.
- - - Updated - - -
נשאלת השאלה האם דאסטר בא בחשבון.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אם מבינה נכון, דאסטר בגרסת אוטומט הוא 2 על 4, ואז אין לו יתרון בעיני.
- - - Updated - - -
היכן הבעיה באמא ושני ילדים ותקציב 150 אלף ש"ח ?
בפרט שיש גם אופציה לליסינג.
נראה הכי הגיוני פרייבט בליסינג + רכב שטח מתאים לדרישות במחיר נמוך משמעותית מהתקציב
אכן אין בעיה באמא ושני ילדים :-) אוהבת מאד לנהוג, כולל בשטח, והילדים שלי נהנים מזה לא פחות ממני.
ועם זאת, להחזיק שני רכבים, לא יהיה לי כלכלי. הנטייה שלי, גם אחרי מה שקראתי כאן, היא לפורסטר. בהנחה שפורסטר דור 5 לא משמעותית שונה מדור 4, שעליו נהגתי כמה וכמה פעמים וכבר יודעת שמתאים לי, זה סוגר לי פינה.
תודה על כל העצות- באמת עזרתם.
yochaytzur
13-06-22, 01:42
פורסטר עונה בדיוק על הצרכים שלך. אאוטבק אפילו יותר.
טיילתי 10 שנים עם אאוטבק יחד עם פורסטרים. רמת הגולן, חורשן, הנגב, מכתשים, כרכום, ירדן, מרסבא, חוצה ישראל.
אם זה "צעצוע מפלסטיק" אז זה אחלה צעצוע.
Sent from my SM-A736B using Tapatalk
לדעתי גרנד ויטרה עד 2015 היתה מתאימה לך בול. אבל ישן לך מדי.
אז לכי על רקסטון 2017-2018 או טריירטון מאותן שנים +/- אם את לא מפחדת מטנדרים.
גדולים,חזקים, שלדת סולם, 4*4 אמיתי.
לא אמרת אם הילדים הם בנים או בנות, אבל אם אחד מהם הוא בן ותקני טנדר, את תקבלי את הטייטל "האמא הכי מגניבה ever"
תודה, בן ובת, שמגיל מינוס עושים טיולים ארוכים, ישנים בקמפינג ואוכלים מפויקה :-)
רקסטון וטריירטון- לא שקלתי אבל מסתכלת עכשיו, החדשים לא בתקציב שלי, ו2017-2018 על גבול הישן מבחינתי, אבל אפתח את הראש גם לאלו. עקרונית, מעדיפה רכבים שרמת ההתעסקות בהם תהיה נמוכה יחסית, וזה החשש שלי מרכבים ישנים יותר. מודעת ליכולותיי- יודעת להסתדר באופן בסיסי אבל אני לא מכונאית גדולה. מכוניות ישנות גוררות לרוב יותר התעסקות.
פורסטר עונה בדיוק על הצרכים שלך. אאוטבק אפילו יותר.
טיילתי 10 שנים עם אאוטבק יחד עם פורסטרים. רמת הגולן, חורשן, הנגב, מכתשים, כרכום, ירדן, מרסבא, חוצה ישראל.
אם זה "צעצוע מפלסטיק" אז זה אחלה צעצוע.
Sent from my SM-A736B using Tapatalk
ככה נשמע. תודה!
תודה, דעות דוגרי זה בדיוק מה שאני צריכה כרגע. לא מחפשת מסביב :-) מנסה להבין קצת יותר ממי שמכיר.
אצלנו בפורום מנסים להקפיד שרק מי שיודע / מכיר - עונה.
במקרה הזה את מתייחסת לתשובה מפורטת של דרור ברלי שעוסק בהדרכת נהיגת שטח ובין השאר מדריך את רוכשי הסובארו וגם מוביל בין השאר טיולי רכבי סובארו עם רכב סובארו מהיבואן.... אז זהו כתובת טובה "להבין ממי שמכיר".
בהצלחה!
נשלח מהנייד
תודה רבה. הג'ימיני, יודעת שהוא שטח יותר מהפורסטר ודומיו. הפוזה לא מעניינת אותי, מעניין אותי שהוא יכול להכנס יותר לשטח מהפורסטר והXV. אבל- חסרון גדול ומשמעותי, זה בגאז' מאד קטן (להתחיל להעמיס בכל פעם על הגגון, זה פחות פרקטי) וגם הנוחות שלו מבפנים, בעייתית. בכל זאת, זה רכב שאמור לשמש אותנו גם ביום יום, ואם בא לנו לטייל עם אוהלים וציוד קמפינג, זה בעייתי. וכן, יודעת ומתארת לי שעם השטח יבוא התיאבון כאן :-)
אבל תודה על זווית הראיה.
ממליץ לא לפסול על הסף. אני עם ג'ימני חדשה ויצא לי לטייל גם בתצורה של 4 מבוגרים ברכב עם תיקי יום, וגם לראות משפחות מטיילות בשטח (מבוגר + 2 בני עשרה) בלי בעיה ובלי גגון.
תתפלאי כמה ציוד ניתן להכניס לשם אם מקפלים אפילו מושב אחד.
אולי כדאי לנסות לגשת לאחד מאולמות התצוגה או לעשות נסיעת מבחן עם הילדים כדי להתרשם.
לדעתי נוחות הנסיעה שלו סבבה לגמרי ויש אבזור פנים סביר בהחלט.
הדגם החדש סוחב 110-120 בכיף בכביש מהיר ולנסיעות בתוך העיר וחניות הוא בכלל מושלם
בנוסף לכך לרכב יש פוטנציאל שיפורים כמעט אינסופי וכתלות בתקציב וברצון אפשר להביא אותו ליכולות שטח מאוד מאוד גבוהות שיתחרו גם ברוביקונים למיניהם.
בכל מקרה גם במצב מקורי לגמרי כולל צמיגים מקוריים אפשר לטייל עם הרכב כמעט בכל מקום בארץ למעט אתגרי עבירות טכניים מסוימים.
לדעתי בתקציב שלך את יכולה לחפש גם גיפ צ'רוקי טריילהוק, 2016-17, אחד הבודדים שיכולים לבצע שטח וגם לשמש רכב כביש יומיומי טוב.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
איילת, האינסטינקטים שלך טובים. פורסטר או xv מצויינים לצרכייך כרכב יחיד.
סעי לטייל בכיף בחלק גדול משבילי הארץ,
הירשמי לקבוצת החילוץ של ג'יפולוג, כך שבמידה שתצטרכי עזרה, אני בטוח שאחד מ 350 החברים יהיה זמין לסייע.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
איילת פורסטר דור 5 עונה על כל קריטריון שאת כתבת. חוץ מזה יתרון נוסף של הסובארו הוא יש קהילה ענקית בארץ שמתארגנים תמיד לטיולים ברמה מותאמת לרכב. רכב מאוד בטיחותי ( הפרמטר הזה היה לי מאוד חשוב לרכב יומיומי למשפחה עם ילדים).
עם צמיגים 50/50, מיגונים והגבהה אפשר לטייל חופשי בכל הארץ. (בלי מסלולים אתגרים גם ככה זה לא מה שאת מחפשת). שיהיה בהצלחה בקניה.
Отправлено с моего RMX2075 через Tapatalk
לפי מה שאני יודע, אם אני לא טועה, הפרויקט החדש שלו הוא סובארו אחרת.
זה הקטע שלו.
הכל בדעה צלולה. הוא מבין ויודע מה הוא עושה ומה ההשלכות, אבל זה הכיף שלו, להוכיח לעצמו ולכל העולם שאפשר. אני מפרגן לו. ממש.
אם אני זוכר נכון הגבתי לך כבר כמה פעמים שלא מחפש להוכיח משהו לאף אחד.
סובארו פורסטר עונה לי על כל הצרכים והדרישות שלי.
נהנה מאוד מהרכב הזה.
וכן אתה צודק הפרויקט החדש שלי זה גם פורסטר xt שנת 2005.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220613/50c7343d978d850bdf1c5a63403d003e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220613/e43bc3415a63cd2354fec63f4d4aeeb3.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220613/4c411f60f28cbc872899d7530b5acf03.jpg
Отправлено с моего RMX2075 через Tapatalk
גם לדעתי לא כדאי לפסול ג'ימני על הסף. אני מניח שאת מכירה את ההבדל בין הג'ימני הישן לחדש. הבדל גדול הרבה יותר מאשר בין הפורסטר דור 4 ל 5.
הג'מני החדש יותר מרווח מהקודם, יותר חזק מהקודם ויותר נוח בכביש (לא פורסטר, אבל התקדמות רבה מהדגם הקודם).
אם אני זוכר נכון, ניתן לקפל כיסא אחורי אחד ובהנחה שאחד הילדים שלך מבוגר מספיק כדי לשבת מלפנים, יש מקום גם לציוד.
חוץ מזה שגגון או צ'ימיגג ששמים בו דברים קלים תופסי נפח הוא לא כל כך בעייתי לתפעול.
אני מסתכל על מה תרוויחי:
- רכב חדש באחריות
- פחות הוצאות תחזוקה
- סלחני יותר לטעויות של נהגת שטח מתחילה, למשל בורות, סלעים שלא שמים לב אליהם ולא מודעים לעומק/גובה שלהם.
- מוכן כבר ליום שבו תחליטי להכינס יותר עמוק לשטח (אצל רוב האנשים יש יותר סיכוי שזה יקרה מאשר לא יקרה). בטח אחרי מה שכתבת על הילדים.
- הרכב הזה שומר על הערך יותר טוב מהפורסטר.
- אוטומט כמובן
אם הבעיה היחידה היא הגודל והנוחות, שווה לקפוץ ולמדוד. בכל השאר לדעתי הוא עדיף על הפורסטר וה XV.
לדרישות שטח שצוינו,
לדעתי סוזוקי ויטרה allgrip שנמכרה עד לא מזמן מספקת ועדיפה על הסובארו
(מנוע מודרני וחסכוני 1.4 טורבו, גיר פלנטרי).
לדרישות שטח שצוינו,
לדעתי סוזוקי ויטרה allgrip שנמכרה עד לא מזמן מספקת ועדיפה על הסובארו
(מנוע מודרני וחסכוני 1.4 טורבו, גיר פלנטרי).
תודה רבה על כל התגובות. מתכננת לבדוק פורסטר ואנסה גם ג'ימיני, למרות שמתרשמת שהוא קטן יחסית, שווה בדיקה.
תודה ושבת שלום.
איילת
מעניין שציטטת משפט על גרנד ויטרה אבל כתבת על פורסטר וג'ימני...
נשלח מהנייד
ג'ימני רכב שטח אדיר, אבל הוא לא "קטן יחסית". הוא זערורי.
זה מספיק למי שמטייל לבד או בזוג, אבל ברגע שמישהו נידון לשבת מאחור, זו כבר התעללות.
וקחי בחשבון שאין תא מטען. מה שלא נכנס מאחור, צריך להעלות לגג.
והכי גרוע - רכב קצרצר וקליל. הוא בועט כמו תיש ומכיוון שאני מנחש שאת כבר לא בת 20, הטילטולים הם ברמה שיפרקו לך את הגב. ביסודיות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.