בומס הקופץ
04-04-06, 10:12
אחרי חיפושים מייגעים של חודשיים וחצי מצאתי את הכלה המיועדת, גמדה קצרה פתוחה משנת 89.
היא טופלה טוב (יחסית לשאר הגמדיה שבדקתי) עם מנוע חדש שעשה 25000 קילומטרים וקיבלתי עוד מנוע קומפלט.
כשעשיתי את הבדיקות, עליתי על כמה נקודות קטנות שרובם קשורות לאסטטיקה, ובעיה אחת גדולה, שזה חופש במוט ההגה. לא ידעתי איך למצוא את המקור שלו (ואני די מצטער שלא שאלתי פה).
ועכשיו אני שואל, איך אני מזהה את המקור (צלב או קפלונג) ומה זה קפלונג?
הטעות הגדולה שעשיתי היתה שכשניסיתי את האוטו, לא עליתי מעל מהירות של ארבעים-חמישים קמ"ש. רוב הנסיעה היתה עירונית וחלקה בשטח.
אחרי העברת הבעלות כשנסעתי על כביש בין עירוני, התחיל להשמע רעש חזק מהגלגלים הקדמיים. זה מתחיל חלש בהילוכים הראשונים ולכן לא שמתי לב לזה בנסיעות הראשונות אבל כשמגיעים לטורים הגבוהים של הילוך שלישי זה כבר נשמע מאיים למדי מן צווחה צרודה של מתכת שמתחכחת במתכת אחרת במהירות גבוהה (יכול להיות שאני טועה באבחון של הרעש אבל ככה זה נשמע לי). זה קורה רק כשאני נותן גז. ברגע שאני עוזב אותו מסתרר שקט יחסי (בכל זאת סמוראי :smile: ).
נאמר לי (ואני לוקח את זה בערבון מוגבל) שיכול להיות שאלו הפעמונים של הגלגלים. חיפשתי פה מידע על פעמוני גלגלים ומצאתי את הבירפילד ביר. חיפשתי גם בהיינס וגם בצ'ילטון ולא מצאתי איזכור לבירפילד. אבל מיסבים יש ימבה :) ככה שאני די מבולבל. יכול להיות שהבעיה היא בכלל לא שם, אני אשמח מאוד אם תתנו לי השערות לגבי הסיבה לרעש.
דבר שני כשהגעתי הביתה עשיתי עוד בדיקה ומצאתי חופש בצלב של הדרייבשאפט האחורי. עכשיו זה יותר בקשה פחות שאלה, קצת מפחיד אותי להתעסק עם ההורדה של הדרייבשאפט לבד בפעם הראשונה והייתי שמח מאוד אם מישהו מהצפון (אני לא שולל חס וחלילה אנשים מהמרכז ומהדרום, אתם מוזמנים בהמוניכם) עם ניסיון, היה עוזר לי\מדריך אותי לפחות בפעם הראשונה. כמובן שהקפה עוגיות ושאר תופינים עליי (מעולם לא שללתי על האש גם ביום גשום :) )
תודה מראש לכל העונים.
אמיר
היא טופלה טוב (יחסית לשאר הגמדיה שבדקתי) עם מנוע חדש שעשה 25000 קילומטרים וקיבלתי עוד מנוע קומפלט.
כשעשיתי את הבדיקות, עליתי על כמה נקודות קטנות שרובם קשורות לאסטטיקה, ובעיה אחת גדולה, שזה חופש במוט ההגה. לא ידעתי איך למצוא את המקור שלו (ואני די מצטער שלא שאלתי פה).
ועכשיו אני שואל, איך אני מזהה את המקור (צלב או קפלונג) ומה זה קפלונג?
הטעות הגדולה שעשיתי היתה שכשניסיתי את האוטו, לא עליתי מעל מהירות של ארבעים-חמישים קמ"ש. רוב הנסיעה היתה עירונית וחלקה בשטח.
אחרי העברת הבעלות כשנסעתי על כביש בין עירוני, התחיל להשמע רעש חזק מהגלגלים הקדמיים. זה מתחיל חלש בהילוכים הראשונים ולכן לא שמתי לב לזה בנסיעות הראשונות אבל כשמגיעים לטורים הגבוהים של הילוך שלישי זה כבר נשמע מאיים למדי מן צווחה צרודה של מתכת שמתחכחת במתכת אחרת במהירות גבוהה (יכול להיות שאני טועה באבחון של הרעש אבל ככה זה נשמע לי). זה קורה רק כשאני נותן גז. ברגע שאני עוזב אותו מסתרר שקט יחסי (בכל זאת סמוראי :smile: ).
נאמר לי (ואני לוקח את זה בערבון מוגבל) שיכול להיות שאלו הפעמונים של הגלגלים. חיפשתי פה מידע על פעמוני גלגלים ומצאתי את הבירפילד ביר. חיפשתי גם בהיינס וגם בצ'ילטון ולא מצאתי איזכור לבירפילד. אבל מיסבים יש ימבה :) ככה שאני די מבולבל. יכול להיות שהבעיה היא בכלל לא שם, אני אשמח מאוד אם תתנו לי השערות לגבי הסיבה לרעש.
דבר שני כשהגעתי הביתה עשיתי עוד בדיקה ומצאתי חופש בצלב של הדרייבשאפט האחורי. עכשיו זה יותר בקשה פחות שאלה, קצת מפחיד אותי להתעסק עם ההורדה של הדרייבשאפט לבד בפעם הראשונה והייתי שמח מאוד אם מישהו מהצפון (אני לא שולל חס וחלילה אנשים מהמרכז ומהדרום, אתם מוזמנים בהמוניכם) עם ניסיון, היה עוזר לי\מדריך אותי לפחות בפעם הראשונה. כמובן שהקפה עוגיות ושאר תופינים עליי (מעולם לא שללתי על האש גם ביום גשום :) )
תודה מראש לכל העונים.
אמיר