PDA

צפייה בגרסה מלאה : מספר שאלות של "יישור קו"



בומס הקופץ
04-04-06, 10:12
אחרי חיפושים מייגעים של חודשיים וחצי מצאתי את הכלה המיועדת, גמדה קצרה פתוחה משנת 89.
היא טופלה טוב (יחסית לשאר הגמדיה שבדקתי) עם מנוע חדש שעשה 25000 קילומטרים וקיבלתי עוד מנוע קומפלט.

כשעשיתי את הבדיקות, עליתי על כמה נקודות קטנות שרובם קשורות לאסטטיקה, ובעיה אחת גדולה, שזה חופש במוט ההגה. לא ידעתי איך למצוא את המקור שלו (ואני די מצטער שלא שאלתי פה).
ועכשיו אני שואל, איך אני מזהה את המקור (צלב או קפלונג) ומה זה קפלונג?

הטעות הגדולה שעשיתי היתה שכשניסיתי את האוטו, לא עליתי מעל מהירות של ארבעים-חמישים קמ"ש. רוב הנסיעה היתה עירונית וחלקה בשטח.
אחרי העברת הבעלות כשנסעתי על כביש בין עירוני, התחיל להשמע רעש חזק מהגלגלים הקדמיים. זה מתחיל חלש בהילוכים הראשונים ולכן לא שמתי לב לזה בנסיעות הראשונות אבל כשמגיעים לטורים הגבוהים של הילוך שלישי זה כבר נשמע מאיים למדי מן צווחה צרודה של מתכת שמתחכחת במתכת אחרת במהירות גבוהה (יכול להיות שאני טועה באבחון של הרעש אבל ככה זה נשמע לי). זה קורה רק כשאני נותן גז. ברגע שאני עוזב אותו מסתרר שקט יחסי (בכל זאת סמוראי :smile: ).
נאמר לי (ואני לוקח את זה בערבון מוגבל) שיכול להיות שאלו הפעמונים של הגלגלים. חיפשתי פה מידע על פעמוני גלגלים ומצאתי את הבירפילד ביר. חיפשתי גם בהיינס וגם בצ'ילטון ולא מצאתי איזכור לבירפילד. אבל מיסבים יש ימבה :) ככה שאני די מבולבל. יכול להיות שהבעיה היא בכלל לא שם, אני אשמח מאוד אם תתנו לי השערות לגבי הסיבה לרעש.

דבר שני כשהגעתי הביתה עשיתי עוד בדיקה ומצאתי חופש בצלב של הדרייבשאפט האחורי. עכשיו זה יותר בקשה פחות שאלה, קצת מפחיד אותי להתעסק עם ההורדה של הדרייבשאפט לבד בפעם הראשונה והייתי שמח מאוד אם מישהו מהצפון (אני לא שולל חס וחלילה אנשים מהמרכז ומהדרום, אתם מוזמנים בהמוניכם) עם ניסיון, היה עוזר לי\מדריך אותי לפחות בפעם הראשונה. כמובן שהקפה עוגיות ושאר תופינים עליי (מעולם לא שללתי על האש גם ביום גשום :) )

תודה מראש לכל העונים.
אמיר

חנן-ג'יפולוג
04-04-06, 10:39
נאמר לי (ואני לוקח את זה בערבון מוגבל) שיכול להיות שאלו הפעמונים של הגלגלים.




שכח מהפעמונים או מהציריות, שכן הם עומדים במקום בזמן הנסיעה בכביש, אלא אם כן נסעת עם נועלי טבורים משולבים או עם הנעה קדמית משולבת בטרנספר.

בומס הקופץ
05-04-06, 04:19
טוב אז שכחתי :)
למרות שאלימנציה עושה לי טוב מבחינת שלילת כיוונים אני אשמח לקבל איזה כיוון למה אני צריך להתחיל לבדוק.
בכל מקרה תודה רבה, הורדת לי 2 גורמים מהראש.

חנן-ג'יפולוג
05-04-06, 10:05
יתכן שגל ההינע האחורי הוא זה שגורם לך לחשוב שיש רעש מהגלגלים הקדמיים. החלף בו את הצלב ובדוק.


הרם גלגלים קדמיים באוויר, בדוק בהם חופש, ובדוק שהם מסתובבים חלק.

נמרוד
05-04-06, 10:29
הרעשים שאתה מתאר מתאימים בדיוק לצלב הגמור בדרישפט האחורי. תחליף אותו, תבדוק גם את הצלב בצד השני של הדרישפט ואולי תחליף אותו יזום, ובאותה הזדמנות בדוק גם את הצלבים של הדרישפט המרכזי והקדמי (סביר להניח שהם בסדר, צלבי הדרישפט האחורי עובדים הכי קשה ורוב הבעיות בהם). זו בעייה שיש לך ב100%, פתור אותה ואחרי זה תמשיך בישור הקו.

לגבי החלפת הצלב - אתה מהצפון, יש איזה סטודנט מומחה לסמוראים כאן שרק מחפש תירוצים לברוח מהלימודים :grin: אבל מצד שני אסור לנו לעודד אותו. אלון - שב ותלמד חזק!

אני יכול להציע לך לפרק את הדרישפט האחורי בעצמך, זה קלי קלות, 4 ברגים בכל צד. תזהר לא לפרק אותו לשני חלקיו (זכר ונקבה שמחליקים אחד בתוך השני), לפחות לא בלי לסמן קו עם טיפקס כדי שתוכל להחזיר אותו בדיוק איך שהוא היה.

אתה בצפון? גש למכון דרישפטים גלמט בצ'קפוסט, ברחוב האשלג. חפש את הכתובת המדויקת בדפי זהב. בעל הבית אדם מבוגר בשם אברהם, איש מאד נחמד. אם אתה סקרן כמוני אתה יכול ללמוד ממנו הרבה מאד, ותתחיל מלהסתכל וללמוד איך מחליפים צלב... קנה ממנו גם צלב אחד ספייר שיהיה לך.

boaziko
05-04-06, 11:59
ועכשיו אני שואל, איך אני מזהה את המקור (צלב או קפלונג) ומה זה קפלונג?
אמיר

"קופלונג" - גומי עגול עם ארבעה חורי ברגים. נמצא צמוד לתיבת ההגה בחלקה האחורי ומחבר בינה לבין המוט.

boaziko
05-04-06, 12:01
זה קורה רק כשאני נותן גז. ברגע שאני עוזב אותו מסתרר שקט יחסי (בכל זאת סמוראי :smile: ).

אמיר

נמרוד, אם זה באמת צלב, אז למה הרעש נעלם ברגע שהוא עוזב גז?

נמרוד
05-04-06, 13:30
בדיוק בגלל שהוא עוזב את הגז. זה מה שמסגיר צלב חופשי. כשהחופש יחמיר, הרעש יופיע גם לא תחת כוח, ובסוף מתישהו הוא יפול באמצע נסיעה :wink:

אלון_ק
05-04-06, 14:24
כן, תנדבו אותי, למה לא?

ללכת ללמוד מגלמט זה באמת טוב, אבל אם אתה רק רוצה עזרה עם החלפת הצלב קפוץ אלי איזה יום. 1/4 שעה (בתנאי שדה, דהיינו בטכניון) ויש לך צלב חדש.

נמרוד
05-04-06, 15:06
כן, תנדבו אותי, למה לא?

ללכת ללמוד מגלמט זה באמת טוב, אבל אם אתה רק רוצה עזרה עם החלפת הצלב קפוץ אלי איזה יום. 1/4 שעה (בתנאי שדה, דהיינו בטכניון) ויש לך צלב חדש.

לימדו אותך שם לייצר צלב ברבע שעה? פששש... כשאני למדתי שם הכל היה תיאוריה :grin:

בומס הקופץ
06-04-06, 00:42
טוב תודה לכולם על התגובות


הרם גלגלים קדמיים באוויר, בדוק בהם חופש, ובדוק שהם מסתובבים חלק.

הרמתי, בדקתי, אין חופש לא בשעות 9\3 ולא בשעות 12\6 בשני הגלגלים.


אתה בצפון? גש למכון דרישפטים גלמט בצ'קפוסט, ברחוב האשלג. חפש את הכתובת המדויקת בדפי זהב. בעל הבית אדם מבוגר בשם אברהם, איש מאד נחמד. אם אתה סקרן כמוני אתה יכול ללמוד ממנו הרבה מאד, ותתחיל מלהסתכל וללמוד איך מחליפים צלב... קנה ממנו גם צלב אחד ספייר שיהיה לך.

נו אני מניח שחינוך טוב עולה כסף :) אני אגש לשם בכל מקרה בשביל לקנות עוד צלבים. הבעלים הקודמים השאיר לי צלבים של GMB והבנתי שהדריבשפט האחורי מחייב משהו עמיד יותר (koyo או NTN) ואם אתם אומרים ששווה להכיר את אברהם, אז נכיר את אברהם :)


אם אתה רק רוצה עזרה עם החלפת הצלב קפוץ אלי איזה יום. 1/4 שעה (בתנאי שדה, דהיינו בטכניון) ויש לך צלב חדש.

אלון אם יש לך בשבילי רבע שעה אני יותר מאשמח לנצל אותה, אפילו בטכניון, למרות שנראה לי שזה לפחות רבע שעה עלייה בחזרה מהשער המזרחי עד לגברת דיוויס :)

אלון_ק
06-04-06, 01:15
יש, אל תדאג.

בומס הקופץ
09-04-06, 22:33
הייתי היום אצל גלמט, נכנסתי עם החלפת צלב, יצאתי עם שני גלי הינע חדשים וחור לא קטן בכיס. בשני הדרייבשפטים (קדמי ואחורי) לא נשארו שיניים, לא בזכר ולא בנקבה. אני שואל את עצמי אם אפשר היה לזהות את זה בזמן הקנייה.
זאת פעם ראשונה שראיתי גם כמה עבודה עוד נשארה לי על הרכב, זה לא להאמין כמה יותר קל לראות דברים מהליפט שקשה לשים לב אליהם כשהג'יפ על בוקים לא מואר נכון. אז אוטוטו, ברגע שאני אגמור לרשום את כל הריג'קטים, ולא חסרים, אני אתחיל את פרויקט השיפוץ שלי (זה עוד לפני פרויקט השיפורים, עוד כמה פרויקטים כאלה ואני אתחיל להרגיש כמו עידן רייכל :) ).
עכשיו למרות שבעיית הדרייבשפט נפתרה אני עדיין שומע את הרעש של המתכת. כמו שכתבתי מהילוך שלישי ומעלה כל פעם שאני לוחץ על הגז, למישהו יש איזה רעיון נוסף למה לא בסדר?

אלון_ק
09-04-06, 23:01
לדעתי אתה מתאר את השריקה המוכרת של הטרנספר. תפסיק להיות נקניק על וקפוץ לביקור.


אני שואל את עצמי אם אפשר היה לזהות את זה בזמן הקנייה.
כן, את הסליפ יוק בודקים בדיוק כמו שבודקים צלב. יש חופש גדול מ-מ"מ משמע לא הכי תקין.

PAUL
11-12-06, 19:25
שלום סוזוקונים!
say hallo to the new kid on the block!
מצטער להעלות את השירשור מהאוב אבל יש לי את אותה בעיה ואין תשובה סופית פה.
יש רעש צילצולים מתכתיים נוראיים מהגלגלים הקידמיים במהירות של 60-70 והלאה.
בלי קשר לגז לא גז בנוטרל או לא.
על הדרך אם מישהו רוצה לעזור בטיפול ראשון אני אשמח נורא! (בה"פ).

תודה!

idanw
11-12-06, 20:04
כבר קבלת תשובות.. בדוק חופשים בדרייבשאפט האחורי ובעליון (בין הטרנספר לגיר)
צריך עזרה? דבר איתי בפרטי.. אנחנו שכנים (אני מכפ"ס)..
עידן

-->