PDA

צפייה בגרסה מלאה : הדאסטר הלך, לאן מתקדמים?



LiranS
18-06-22, 23:10
אהלן, אחרי שנה וקצת עם דאסטר 2015, ומפגש מצער עם משאית, צריך לקנות משהו חדש.. הייתי בגדול מרוצה מהדאסטר שכמובן לא טייל מספיק, הגודל שלו מצויין לי (אוהב מאוד ציוד), אבל לפעמים הרגיש שטעון שיפור מבחינת יכולות גם במסלולים שלא היו נראים קשים מידי. כל מסלול דרש קצת יותר מידי מחקר אם אפשר לעבור עם דאסטר, ולפעמים מעקפים ארוכים או הלוך חזור מתוכן.
לא פוסל אפשרות של לקנות דאסטר נוסף ואולי לתת לו עוד קצת גובה או נעילה, אבל אולי באותו סכום אם כבר קונים חדש אפשר למצוא משהו טוב יותר.

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 60K בערך, אפשר למשוך ל 70
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?בנפרדד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? אפשר

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?עזוג+כלב+ציוד ללינה ולפעמים עוד זוג וציוד

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? עם הדאסטר עשינו בערך 30 בשנה, צפויה ירידה בשנה הבאה כי יהיה עוד רכב לבת זוג, מהמר 20K בשנה הבאה.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? גם יום יומי, אבל אפשר להשבית לעיתים. העבודה במרחק הליכה.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? רצון וכוונה
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? באר שבע

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?כולל מעלות ומדרגות שהן במסלול (נחש צמא לא בהלוך חזור יהיה נחמד)
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? הדאסטר טייל עם דאסטרים וטריוס, אבל אשמח להצרף לקבוצות מתקדמות יותר. מבחינת נסיון - קיים, חלק גדול ממנו בנהיגת חולות. רכבים בעבודה (באוניברסיטה) - דפנדר 94, היילקס פטפיינדר וכו
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).? נחל יתר עם שלושה טרופרים היה מאתגר, אבל הדאסטר עבר הכל. בעליה חזרה מהתצפית בראש צוקים ממש נאבק (ונשבר שם משהו שלא טופל לפני שהרכב הלך). החוסר ב low היה ממש מורגש.. בעיקר לצאת רגוע ולא לחשוש מכל "בינוני" שכתוב על מסלול.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף
הכל הולך
א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?משומש לא קשיש

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

מקריאה פה נראה שהאפשרויות שלי הם בגדול:,
דאסטר נוסף, עם חסרונות שטח מוכרים . אולי לעלות קצת בשנים או להשאיר כסף להגבהה ונעילה.
גימיני עם התפשרות על ציוד ופגיעה באיכות נסיעה בכביש ובמקביל שיפור מטורף בשטח
גראנד ויטרה - שבגדול זה דאסטר עם low, נחמד אבל לא יודע אם שווה את צריכה הדלק פי 1.5. אולי גז זה הפתרון?
אולי ליברטי? לחפש אחד עם גז במצב טוב? אבל זה לקחת רכב שמתחיל להזדקן


נקודות נוספות - אין חניה פרטית סגורה, אז הרכב יחנה ברחוב.
בעוד 3 שנים כנראה עוזב את הארץ לכמה שנים.. תכננתי במקור להשאר עם הדאסטר עד אז ולעלות רמה שאחזור לארץ עם רכב שיהיה מיועד רק לטיולים.. אבל למשאית היו תוכניות אחרות בשבילי.

תודה :)

נמרוד
18-06-22, 23:21
תנסה ג'ימני.
ואם לא יצליח, אפשר למכור ג'ימני בקלות, לא צריך להכנס במשאית.

LiranS
18-06-22, 23:34
תנסה ג'ימני.
ואם לא יצליח, אפשר למכור ג'ימני בקלות, לא צריך להכנס במשאית.

מהשוטטות הלא נגמרת ביד 2 נראה שיש מלא גימני למכירה לעומת האחרים,
מהעבר זכרתי גם שזה רכב שקל למכור.. עדיין המצב?

עכשיו אני עם קיה פיקנטו חלופי ומרגיש שהרכב לא סוחב - לא תהיה חוויה דומה בנסיעה בינעירוני?

GodsFather
19-06-22, 07:01
אם אתה לא חייב קשוח - פורסטר.
יש שוק שיפורים וידע נרחב בארץ, היצע בלוחות והוא יותר גדול מהדאסטר.

בקשוחים - גרנד ויטרה ארוך, למרות שקשה מאד למצוא

גימני זה הקלאסי, אם אתה לא מתכנן ליותר מזוג.



Sent from my HD1903 using Tapatalk

assafy
19-06-22, 08:41
הוא רוצה רכב קשוח יותר מהדאסטר. הדאסטר טוב יותר מהשטח מפורסטר אז פורסטר לא מתאים לדרישות.
גם ישנה דרישה לקחת עוד זוג חברים, זה לא יקרה עם ג'ימני (הם לא ישארו חברים).
מה זה רכב קשיש בעינך? 10 שנים זה כבר ענתיקה?
גראנד וויטארה עד 2015 כבר הציעו. אחריו עם תקציב נמוך, הילוך כח וכמה שיותר חדשים רקסטון, פאג'רו (שכבר לא יהיה כל כך חדש בתקציב שלך) וכדומה. לא יודע מה המחירים של דיסקו. טנדרים באים בחשבון?
אולי תמצא פאת'פיינדר מהשנתונים האחרונים שלו אך ההיצע נמוך ושלא תיפול על לימון.

נמרוד
19-06-22, 09:35
מהשוטטות הלא נגמרת ביד 2 נראה שיש מלא גימני למכירה לעומת האחרים,
מהעבר זכרתי גם שזה רכב שקל למכור.. עדיין המצב?

עכשיו אני עם קיה פיקנטו חלופי ומרגיש שהרכב לא סוחב - לא תהיה חוויה דומה בנסיעה בינעירוני?

ג'ימני זה רכב שמחליף הרבה ידיים באופן טבעי.
אתה למשל, אם תקנה ג'ימני כמו שאני ממליץ. גם אם יהיה מוצלח מאד ותטיילו ותהנו, כמה שלא תתנגד, יצר האמהות של זוגתך ינצח, תשעה חודשים יעברו ואז הג'ימני יחזור ללוח המודעות.

לגבי נסיעה בין עירונית - מה חשוב לך יותר, פשרה בכביש בשביל יכולת שטח, או פשרה בשטח בשביל נוחות בכביש? את האפשרות השנייה כבר ניסית עם הדאסטר, למה שלא תנסה את האפשרות הראשונה?

גיא
19-06-22, 10:01
קשה נורא לבצע את יצר האימהות בג'ימני ...

asafk
19-06-22, 23:37
אני חייב לומר משהו לגבי ה'עוד זוג'.
וזה עולה בהרבה שרשורים ייעוץ לפני קניה. 'לפעמים יצטרפו אלינו עוד חברים'. הלפעמים הזה קורה אולי אחת לשנתיים. ככה זה נראה לי. אתה היה לך דאסטר. כמה פעמים הצטרפו אליך עוד זוג חברים?
בשביל זה להתפשר בכל הדרישות האחרות?
אני קונה רכב עבורי ועבור הכיף שלי. לחברים שרוצים להצטרף אם יש מקום אני אומר וולקאם. אם אין מקום? אני אלך לקנות רכב יותר גדול כדי לא לאכזב אותם? ברצינות. רוצים לטייל? תשיגו ג'יפ. תוריד את זה לחלוטין מרשימת השיקולים שלך - זה יהיה תוצאתי למה שתחליט.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ishc
19-06-22, 23:50
אני חייב לומר משהו לגבי ה'עוד זוג'.
וזה עולה בהרבה שרשורים ייעוץ לפני קניה. 'לפעמים יצטרפו אלינו עוד חברים'. הלפעמים הזה קורה אולי אחת לשנתיים. ככה זה נראה לי. אתה היה לך דאסטר. כמה פעמים הצטרפו אליך עוד זוג חברים?
בשביל זה להתפשר בכל הדרישות האחרות?
אני קונה רכב עבורי ועבור הכיף שלי. לחברים שרוצים להצטרף אם יש מקום אני אומר וולקאם. אם אין מקום? אני אלך לקנות רכב יותר גדול כדי לא לאכזב אותם? ברצינות. רוצים לטייל? תשיגו ג'יפ. תוריד את זה לחלוטין מרשימת השיקולים שלך - זה יהיה תוצאתי למה שתחליט.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk+++1

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

GodsFather
20-06-22, 07:39
הוא רוצה רכב קשוח יותר מהדאסטר. הדאסטר טוב יותר מהשטח מפורסטר אז פורסטר לא מתאים לדרישות.
.

די נו...

Sent from my HD1903 using Tapatalk

נמרוד
20-06-22, 08:11
די נו אתה אמיר... עוד פעם ויכוח איזה גזע של חתול הוא יותר כלב?

LiranS
20-06-22, 09:02
הוא רוצה רכב קשוח יותר מהדאסטר. הדאסטר טוב יותר מהשטח מפורסטר אז פורסטר לא מתאים לדרישות.
גם ישנה דרישה לקחת עוד זוג חברים, זה לא יקרה עם ג'ימני (הם לא ישארו חברים).
מה זה רכב קשיש בעינך? 10 שנים זה כבר ענתיקה?
גראנד וויטארה עד 2015 כבר הציעו. אחריו עם תקציב נמוך, הילוך כח וכמה שיותר חדשים רקסטון, פאג'רו (שכבר לא יהיה כל כך חדש בתקציב שלך) וכדומה. לא יודע מה המחירים של דיסקו. טנדרים באים בחשבון?
אולי תמצא פאת'פיינדר מהשנתונים האחרונים שלו אך ההיצע נמוך ושלא תיפול על לימון.


10 שנים זה לגמרי בסדר. הג.ו שנכנסות בתקציב הם 2010-2012. אני מוכן לוותר על על הדרישה לזוג חברים, ולהמשיך להפעיל עליהם לחץ לקנות גם..
טנדרים באים בחשבון, אבל לא מצאתי משהו שלא בן 20 או עם קמ מטורף.. וגם אני חושש שיעלם מהרחוב דיי מהר, עדיין באר שבע פה.
פאתפינר אני פחות אוהב בשטח, משהו באוטומט שלו לא הולך. מפיל הילוכים בקצת אלימות שקשה לו. לפחות בחול הוא מפשל.


ג'ימני זה רכב שמחליף הרבה ידיים באופן טבעי.
אתה למשל, אם תקנה ג'ימני כמו שאני ממליץ. גם אם יהיה מוצלח מאד ותטיילו ותהנו, כמה שלא תתנגד, יצר האמהות של זוגתך ינצח, תשעה חודשים יעברו ואז הג'ימני יחזור ללוח המודעות.

לגבי נסיעה בין עירונית - מה חשוב לך יותר, פשרה בכביש בשביל יכולת שטח, או פשרה בשטח בשביל נוחות בכביש? את האפשרות השנייה כבר ניסית עם הדאסטר, למה שלא תנסה את האפשרות הראשונה?

גימיני זה לגמרי יהיה בחירה ריגשית נכונה, זה גם אפשרות שיהתה לפני הדאסטר בראש.. אני חושש מהפרקטי. אבל אולי לנסות, הכי גרוע למכור
נכנס בתקציב 2015 עם קמ אחלה.

ההתלבטות היא בין הסוזוקיות, וכל יום אני משנה את דעתי..

עם ג.ו 2010, אני יוכל להרחיב את אפשרויות הטיולים לעומת הדאסטר? לסווג אותה כרכב קשוח מרגיש לי אופטימי..

ווילי22
20-06-22, 10:57
בקבוצה שלנו יש דאסטר מוגבה עם נעילה אחורית אוטומטית. בעלות מינימלית ממש (ההגבהה עם ספייסרים) הוא נותן פייט לג'ימני חדשה (סטוק) וגרנד ויטרות עם הגבהה ועובר כל מכשול בלי בעיה.
כמובן שאם שאר הרכבים ינעלו המשוואה תשתנה אבל לא הייתי מזלזל ביכולות של דאסטר בכלל, במיוחד אם אתה לא מחפש אתגרים אלא בעיקר לטייל.

לגבי זוג חברים לקחתי פעם זוג מאחורה בג'ימני והם טענו שנהנו 🙈😃

raanan
20-06-22, 12:11
עם ג.ו 2010, אני יוכל להרחיב את אפשרויות הטיולים לעומת הדאסטר? לסווג אותה כרכב קשוח מרגיש לי אופטימי..
צודק בהרגשה.
היתרון שניתן לגשת במהירות נמוכה יותר "לאתגרים" לעומת הדאסטר בזכות יחס ההעברה הנמוך.

Asaf-a
20-06-22, 12:50
יש גם גרנד ויטארה קצר שעדיף על הארוך בשטח ומגיע עם גלגלי 16״, אבל אם כבר מצטמצמים אז עדיף בגימיני וכדאי להתאמץ לדגם החדש (2019?)
ברור שאיכות החיים ביום יום בגאנד ויטארה הקצר עדיפה על הגימיני הקודם ולהערכתי גם על הגימיני החדש אם כי כבר לא בפער גדול.

הגרנד ויטארה הארוך אינו עדיף משמעותית על הדאסטר בשטח, אמנם יש לו יחס העברה קצר, אבל הרכב ככ נמוך (כולל המוגבהים) שזה מביך, מנסיוני אפילו פורסטר מוגבהה 3 סמ גבוה משמעותית מגרנד ויטארה מוגבהה.


Asaf-a
אסף.א

Yaron.nahum
20-06-22, 13:16
בקבוצה שלנו יש דאסטר מוגבה עם נעילה אחורית אוטומטית. בעלות מינימלית ממש (ההגבהה עם ספייסרים) הוא נותן פייט לג'ימני חדשה (סטוק) וגרנד ויטרות עם הגבהה ועובר כל מכשול בלי בעיה.
כמובן שאם שאר הרכבים ינעלו המשוואה תשתנה אבל לא הייתי מזלזל ביכולות של דאסטר בכלל, במיוחד אם אתה לא מחפש אתגרים אלא בעיקר לטייל.

לגבי זוג חברים לקחתי פעם זוג מאחורה בג'ימני והם טענו שנהנו 🙈😃

השוואה כזאת היא לא תמיד נכונה.
יש גם את פקטור הנהג, שהוא פקטור חשוב מאוד

נסעתי פעם בנחל צין , מולנו באה שיירה היו בה בין השאר רנגלר ספורט JL, רקסטון ודאסטר, היתה שם מדרגה שהרנגלר התבחבש בה לא מעט , ולקח לו לא מעט נסיונות עד שהצליח לעבור
אחריו עברו הרקסטון והדסטר בפעם הראשונה

אז תסכים איתי שעם אותו נהג , הרנגלר (גם ספורט) יעבור יותר מאשר דסטר, אבל...

LiranS
20-06-22, 14:47
בקבוצה שלנו יש דאסטר מוגבה עם נעילה אחורית אוטומטית. בעלות מינימלית ממש (ההגבהה עם ספייסרים) הוא נותן פייט לג'ימני חדשה (סטוק) וגרנד ויטרות עם הגבהה ועובר כל מכשול בלי בעיה.
כמובן שאם שאר הרכבים ינעלו המשוואה תשתנה אבל לא הייתי מזלזל ביכולות של דאסטר בכלל, במיוחד אם אתה לא מחפש אתגרים אלא בעיקר לטייל.

לגבי זוג חברים לקחתי פעם זוג מאחורה בג'ימני והם טענו שנהנו 🙈😃

הדאסטר לחולטין מאוד טוב לקטגוריה שלו, אבל החוסר ב low מחייב להגיע יחסית מהר לאתגרים. ברגע שאתה בשיפוע קשה להתחיל זחילה.. וגם הנעילה חייבת להיות קבועה או טורסון, שיש לזה מגבלות.

מה שהפריע לי זה שיצאנו לטייל בזוג דאסטרים (ואין רכב רציני יותר לגיבוי) צריך להיות מאוד זהירים עם בחירת המסלול. לא תמיד אפשר לחזור דברים שיורדים איתו, אפשר להתקע באמצע עליה בלי מספיק כוח ואז חייבים להתחיל מהר יחסית לתנאי השטח. כל נקודה שרשומה כבעייתי לעבירה יכולה לתקוע את השיירה.. הרגשתי קצת מוגבל שתכננתי טיולים. גם מסלולים פשוטים יחסית. נניח את נחל רמון חששתי להכנס עם זוג דאסטרים, למרות שאני משער שהכל היה אפשרי ואני בטוח שעברתי דברים קשים יותר איתו. אבל אם שניהם נתקעים זו בעיה רצינית...

אם הויטרה לא תאפשר (אפילו קצת) יותר חופש אז חבל לשלם בצריכת דלק, ואז כבר עדיף דאסטר וזהו

על השיקול של עוד זוג ויתרתי, אז אולי צריך לבדוק איך יהיה להם בגימיני מאחורה :)

אבי ביטר
22-06-22, 11:30
תעזבו כבר את הדאסטר הזה ביחייאת רבאק.

be a man

EliC25
22-06-22, 13:25
קנה גרנד ויטרה ושים לה הגבהה של דובינסון.
מיגון ואתה מוכן לשטח.

גיא
22-06-22, 13:26
תעזבו כבר את הדאסטר הזה ביחייאת רבאק.

be a manלא יעזור לך ... הפסיכים האלו מאוהבים באוטו.

ואלו שזה מתאים להם ומספיק להם ...בכלל נהנים כל היום ...

משוגעים .

אבי ביטר
22-06-22, 17:18
never own a compact car, drive a fucken boat,
be a man

- - - Updated - - -



https://www.youtube.com/hashtag/beaman

שחר גרינברג
22-06-22, 18:11
never own a compact car, drive a fucken boat,
be a man

- - - Updated - - -



https://www.youtube.com/hashtag/beaman

+111

LiranS
13-07-22, 22:11
תודה לכולם

בשעה טובה נקנה אתמול ג'ימני 2016 במצב טוב שנכנס בול בתקציב
עכשיו צריך להתרגל לנסיעה איטית יותר ולהרגיש יותר במבפרים
אבל משער שביציאה הראשונה לשטח זה יפצה

נפגש

erezgur
16-07-22, 11:10
מצויין.
תתחדש ותהנה עם הרכב!

נשלח מהנייד

-->