LiranS
18-06-22, 23:10
אהלן, אחרי שנה וקצת עם דאסטר 2015, ומפגש מצער עם משאית, צריך לקנות משהו חדש.. הייתי בגדול מרוצה מהדאסטר שכמובן לא טייל מספיק, הגודל שלו מצויין לי (אוהב מאוד ציוד), אבל לפעמים הרגיש שטעון שיפור מבחינת יכולות גם במסלולים שלא היו נראים קשים מידי. כל מסלול דרש קצת יותר מידי מחקר אם אפשר לעבור עם דאסטר, ולפעמים מעקפים ארוכים או הלוך חזור מתוכן.
לא פוסל אפשרות של לקנות דאסטר נוסף ואולי לתת לו עוד קצת גובה או נעילה, אבל אולי באותו סכום אם כבר קונים חדש אפשר למצוא משהו טוב יותר.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 60K בערך, אפשר למשוך ל 70
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?בנפרדד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? אפשר
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?עזוג+כלב+ציוד ללינה ולפעמים עוד זוג וציוד
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? עם הדאסטר עשינו בערך 30 בשנה, צפויה ירידה בשנה הבאה כי יהיה עוד רכב לבת זוג, מהמר 20K בשנה הבאה.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? גם יום יומי, אבל אפשר להשבית לעיתים. העבודה במרחק הליכה.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? רצון וכוונה
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? באר שבע
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?כולל מעלות ומדרגות שהן במסלול (נחש צמא לא בהלוך חזור יהיה נחמד)
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? הדאסטר טייל עם דאסטרים וטריוס, אבל אשמח להצרף לקבוצות מתקדמות יותר. מבחינת נסיון - קיים, חלק גדול ממנו בנהיגת חולות. רכבים בעבודה (באוניברסיטה) - דפנדר 94, היילקס פטפיינדר וכו
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).? נחל יתר עם שלושה טרופרים היה מאתגר, אבל הדאסטר עבר הכל. בעליה חזרה מהתצפית בראש צוקים ממש נאבק (ונשבר שם משהו שלא טופל לפני שהרכב הלך). החוסר ב low היה ממש מורגש.. בעיקר לצאת רגוע ולא לחשוש מכל "בינוני" שכתוב על מסלול.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף
הכל הולך
א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?משומש לא קשיש
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
מקריאה פה נראה שהאפשרויות שלי הם בגדול:,
דאסטר נוסף, עם חסרונות שטח מוכרים . אולי לעלות קצת בשנים או להשאיר כסף להגבהה ונעילה.
גימיני עם התפשרות על ציוד ופגיעה באיכות נסיעה בכביש ובמקביל שיפור מטורף בשטח
גראנד ויטרה - שבגדול זה דאסטר עם low, נחמד אבל לא יודע אם שווה את צריכה הדלק פי 1.5. אולי גז זה הפתרון?
אולי ליברטי? לחפש אחד עם גז במצב טוב? אבל זה לקחת רכב שמתחיל להזדקן
נקודות נוספות - אין חניה פרטית סגורה, אז הרכב יחנה ברחוב.
בעוד 3 שנים כנראה עוזב את הארץ לכמה שנים.. תכננתי במקור להשאר עם הדאסטר עד אז ולעלות רמה שאחזור לארץ עם רכב שיהיה מיועד רק לטיולים.. אבל למשאית היו תוכניות אחרות בשבילי.
תודה :)
לא פוסל אפשרות של לקנות דאסטר נוסף ואולי לתת לו עוד קצת גובה או נעילה, אבל אולי באותו סכום אם כבר קונים חדש אפשר למצוא משהו טוב יותר.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 60K בערך, אפשר למשוך ל 70
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?בנפרדד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? אפשר
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?עזוג+כלב+ציוד ללינה ולפעמים עוד זוג וציוד
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? עם הדאסטר עשינו בערך 30 בשנה, צפויה ירידה בשנה הבאה כי יהיה עוד רכב לבת זוג, מהמר 20K בשנה הבאה.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? גם יום יומי, אבל אפשר להשבית לעיתים. העבודה במרחק הליכה.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? רצון וכוונה
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? באר שבע
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?כולל מעלות ומדרגות שהן במסלול (נחש צמא לא בהלוך חזור יהיה נחמד)
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? הדאסטר טייל עם דאסטרים וטריוס, אבל אשמח להצרף לקבוצות מתקדמות יותר. מבחינת נסיון - קיים, חלק גדול ממנו בנהיגת חולות. רכבים בעבודה (באוניברסיטה) - דפנדר 94, היילקס פטפיינדר וכו
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).? נחל יתר עם שלושה טרופרים היה מאתגר, אבל הדאסטר עבר הכל. בעליה חזרה מהתצפית בראש צוקים ממש נאבק (ונשבר שם משהו שלא טופל לפני שהרכב הלך). החוסר ב low היה ממש מורגש.. בעיקר לצאת רגוע ולא לחשוש מכל "בינוני" שכתוב על מסלול.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף
הכל הולך
א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?משומש לא קשיש
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
מקריאה פה נראה שהאפשרויות שלי הם בגדול:,
דאסטר נוסף, עם חסרונות שטח מוכרים . אולי לעלות קצת בשנים או להשאיר כסף להגבהה ונעילה.
גימיני עם התפשרות על ציוד ופגיעה באיכות נסיעה בכביש ובמקביל שיפור מטורף בשטח
גראנד ויטרה - שבגדול זה דאסטר עם low, נחמד אבל לא יודע אם שווה את צריכה הדלק פי 1.5. אולי גז זה הפתרון?
אולי ליברטי? לחפש אחד עם גז במצב טוב? אבל זה לקחת רכב שמתחיל להזדקן
נקודות נוספות - אין חניה פרטית סגורה, אז הרכב יחנה ברחוב.
בעוד 3 שנים כנראה עוזב את הארץ לכמה שנים.. תכננתי במקור להשאר עם הדאסטר עד אז ולעלות רמה שאחזור לארץ עם רכב שיהיה מיועד רק לטיולים.. אבל למשאית היו תוכניות אחרות בשבילי.
תודה :)