התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טמפרטורות בתא המנוע



רן כ.
19-06-22, 12:29
(מנהלים , אם זה לא האגף הנכון אשמח לעזרתכם)

שלום לכולם, במסגרת תכנון בקר ניפוח/פריקה אוטומטי לצמיגים, רציתי לדעת אם יש נתונים על טמפרטורות בתא המנוע - לא על/ בתוך המנוע אלא בסביבה - באזורים שהייתם מתקינים קומפרסור (כמו אצל נמרוד למשל: טנדר טיולים חדש: היילקס Revo ידני
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=22239&share_tid=110763&url=https%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2Ecom%2 Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D110763&share_type=t&link_source=app
או מצבר אביזרים וכו׳.

הכוונה כמובן לטמפרטורות מקסימליות (עבור מנוע תקין כמובן וגם מנוע שמתחמם יתר על המידה - אני מניח שיש השפעה דומה על הסביבה) לאחר/בזמן מאמץ.

אשמח לקבל כמה שיותר מידע אם יש (מנועי דיזל, בנזין , עם/בלי טורבו וכו)

תודה!
רן

רן כ.
19-06-22, 12:43
עשיתי איזשהו בלאגן בהודעה המקורית ואני לא מצליח לערוך אותה, מנסה שוב:


(מנהלים , אם זה לא האגף הנכון אשמח לעזרתכם)

שלום לכולם, במסגרת תכנון בקר ניפוח/פריקה אוטומטי לצמיגים, רציתי לדעת אם יש נתונים על טמפרטורות בתא המנוע - לא על/ בתוך המנוע אלא בסביבה - באזורים שהייתם מתקינים קומפרסור (כמו אצל נמרוד למשל (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/110763-טנדר-טיולים-חדש-היילקס-Revo-ידני?p=993475&viewfull=1#post993475) ) או מצבר אביזרים וכו׳.

הכוונה כמובן לטמפרטורות מקסימליות (עבור מנוע תקין כמובן וגם מנוע שמתחמם יתר על המידה - אני מניח שיש השפעה דומה על הסביבה) לאחר/בזמן מאמץ.

אשמח לקבל כמה שיותר מידע אם יש (מנועי דיזל, בנזין , עם/בלי טורבו וכו)

תודה!
רן

raanan
19-06-22, 16:00
לא תמצא נתון כזה.
תצטרך לעשות סקר ומדידה כאשר כל סוג דגם יהיה מן הסתם שונה,
בנוסף גם באותו דגם רכבים שונים יתנו תוצאות שונות
כתלות בסוג מיגון ותוספות שבוצעו לרכב.
כלל אצבע, ככול שתא המנוע מרווח והמנוע בקושי נראה בתא, הטמפ' יהיו נמוכות יותר.
טורבו ומנועים עתירי הספק מייצרים יותר חום בתא המנוע.

רן כ.
19-06-22, 16:37
לא תמצא נתון כזה.
תצטרך לעשות סקר ומדידה כאשר כל סוג דגם יהיה מן הסתם שונה,
בנוסף גם באותו דגם רכבים שונים יתנו תוצאות שונות
כתלות בסוג מיגון ותוספות שבוצעו לרכב.
כלל אצבע, ככול שתא המנוע מרווח והמנוע בקושי נראה בתא, הטמפ' יהיו נמוכות יותר.
טורבו ומנועים עתירי הספק מייצרים יותר חום בתא המנוע.

תודה,
אני מנסה לעשות סקר [emoji6]

קיוויתי שיהיו פה כמה משתמשים שכבר מדדו…
(זה לצורך פרטי / תחביב כמובן, אחרת השאלה לא הייתה נשאלת פה, ויחד עם זאת, הייתי שמח להגיע ל״מוצר״ אמין ולשימוש כללי ככל הניתן בלי להשתולל עם העלויות)

יש לי שתי תהיות כרגע :
1. הזיווד (קופסה) האם יכולה להיות מפלסטיק (יחסית עמיד- כמו זה של חיבורי חשמל נניח) ואלה עמידות בכ 100 מעלות? או שנדרשת קופסאת מתכת?

2. אם הטמפרטורה היא מעל 100 מעלות האלקטרוניקה נהיית נקודת הכשל הבאה וצריך להבין איך מתמודדים איתה ?
2.1 האם מחשבי המנוע מקוררים באיזו שהיא צורה?
כי כמה דפי נתונים שמצאתי למחשבים של בוש (אני מניח שהם בתא המנוע), למשל זה:

https://www.bosch-motorsport.com/media/downloads/ecu_ms_12.pdf
מגדירים טמפ עבודה עד 85 מעלות (מצאתי גם אחד שמוגדר עד 75) ואז הכל טוב,
מצד שני הם ארוזים באלומיניום - מה שמאפשר קירור אם צריך

zivo
19-06-22, 18:14
אתה במדרון חלקלק, וכמו שרענן כתב לך, אין תשובה יחידה וברורה כמו שאתה מצפה.
איפה במנוע?
5 ס"מ מהסעפת פליטה? למעלה, ליד המצבר?
צריך להיות הגיוניים, וצריך להתרחק ממקומות חמים.
כל עוד אתה למעלה, ליד הדפנות (כמו המצבר או הקופסאות נתיכים \ ממסרים), אתה כנראה בסדר.

asafk
19-06-22, 18:27
למנועים יש צד חם וצד קר
יוצאי הדופן הם מנועי V

מקובל לקחת 80 עד 85 מעלות בצד הקר של המנוע. בצד החם של המנוע החיים קשים וכתלות במרחק מהטורבו וסעפת הפליטה זה יכול להגיע גם ל 200 מעלות במנועים מודרניים.
אם מתרחקים מהטורבו ונצמדים לדופן חיצונית מקובל לתכנן ל 105 מעלות.

במנועי V חמים (סעפת יניקה מעל סעפת פליטה במרכז המנוע) כל מה שבחוץ נחשב 'קר' ואתה יכול לתכנן בהתאם. במנועי V רגילים - סעפות פליטה בחוץ יניקה בפנים - מתכננים ל 105 מעלות ודואגים למקם את מה שלא יהיה - רחוק מהטורבו או צינורות הפליטה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

amirmoshe
19-06-22, 21:00
יכול לציין כי אצלי בהיילקס הייתה תחושה מאוד חמה. הרמה של חלקו האחורי של המכסה עזרה טיפה.

מניפה גדולה יותר עם פאן קלאץ' מתאים קיררה טוב יותר את הרדיאטור. המזגן השתפר והחום מתא המנוע כולו מפונה טוב יותר.



Sent from my SM-S901E using Tapatalk

רן כ.
20-06-22, 10:06
תודה לכל המגיבים!

-->