PDA

צפייה בגרסה מלאה : צנרת מזגן סתומה (?) רכב פרטי



מאיר אלוני
23-06-22, 12:22
יונדאי אקסנט המזגן מקרר חלש ובבדיקה אצל מזגניסט לא חסר גז, הוא אומר שייתכן שיש סתימה בצנרת, הלכתי למזגניסט אחר שדורש כמה מאות שקלים בלי התחייבות לפתור את הבעייה (לא בדק רק אמר נמלא גז ונתקדם).

מישהו מכיר תופעה כזו ?

Eitan_S
23-06-22, 13:45
מצטער, הרמת להנחתה

מכיר הרבה כאלה ;)

ממליץ לך על "עמוס מזגנים" ליד קניון ר"ג.

אמין ומקצוען.

חנן-ג'יפולוג
23-06-22, 14:03
בגדול, אני די חלש במיזוג אוויר, אבל לשאלתך אז כן, נתקלתי במקרים שבהם החומר במייבש דלף ממנו וסתם מעברים במערכת.

מוכרים גם מקרים שבהם המאדה סתום, חיצונית, בבוץ.

מה זה חלש? יציאת אוויר חלשה מהפתחים, או שטמפ' האוויר בפתחים גבוהה מ2-6 מעלות?
מה הערכים של הלחצים?
מצמד המדחס פועל? ללא הפסקה?

ש01
23-06-22, 14:23
מה זה חלש? יציאת אוויר חלשה מהפתחים, או שטמפ' האוויר בפתחים גבוהה מ2-6 מעלות?


במזגן ביתי אמור להיות כ 16 מעלות.
ברכב רק 2-6?

חנן-ג'יפולוג
23-06-22, 14:28
לא יודע לענות על עניין המזגן בבית.

לגבי הרכב, כן, מה שרשמתי.

כמובן, אני מדבר על מערכות on/off מסורתיות. לא ספיקה משתנה. זה לדעתי מה שיש באקסנט.

מאיר אלוני
23-06-22, 14:30
בגדול, אני די חלש במיזוג אוויר, אבל לשאלתך אז כן, נתקלתי במקרים שבהם החומר במייבש דלף ממנו וסתם מעברים במערכת.

מוכרים גם מקרים שבהם המאדה סתום, חיצונית, בבוץ.

מה זה חלש? יציאת אוויר חלשה מהפתחים, או שטמפ' האוויר בפתחים גבוהה מ2-6 מעלות?
מה הערכים של הלחצים?
מצמד המדחס פועל? ללא הפסקה?

המצמד במדחס פועל זה הדבר הראשון שבדקתי, שטפתי חיצונית את המאייד החיצוני, יש יציאת אויר חזקה והמזגן מקרר אבל חצי ממה שהוא אמור לתת, את הלחצים בדק מוסך שיש לו את הכלים אבל הוא לא מתקן מזגנים, מתחת לרכב נוצרת שלולית בחנייה (שזה טוב)

חנן-ג'יפולוג
23-06-22, 14:40
מה הטמפ' בתריסים? תעזור לעזור לך.

אחרת התשובה היא: לך למזגניסט.

- - - Updated - - -


במזגן ביתי אמור להיות כ 16 מעלות.
ברכב רק 2-6?


צילומסך של טמפ' המאדה שלי ברכב, ברגע זה:

https://imageshack.com/i/poK51sUlj

כמובן שמהמאדה ועד לתריסים יש התחממות קלה, ולכן הטמפ' בהם היא 2-6 מעלות בעוד טמפ' המאדה היא באיזור 0.5-4 מעלות.

מאיר אלוני
23-06-22, 14:46
מה הטמפ' בתריסים? תעזור לעזור לך.

אחרת התשובה היא: לך למזגניסט.

- - - Updated - - -




צילומסך של טמפ' המאדה שלי ברכב, ברגע זה:

https://imageshack.com/i/poK51sUlj

כמובן שמהמאדה ועד לתריסים יש התחממות קלה, ולכן הטמפ' בהם היא 2-6 מעלות בעוד טמפ' המאדה היא באיזור 0.5-4 מעלות.

אבדוק יותר מאוחר תודה

ehudzeelim
23-06-22, 19:10
יכולים להיות כל מיני רכיבים סתומים,
מעבה, מייבש, צנרת, שסתום התפשטות חום..
אם יש לך מד טמפ' לייזר, אתה יכול לחפש נקודה בה יש מפל טמפרטורה גדול, הסתימה תהיה בין החם לקר במקום הזה.
על המעבה ניתן לחפש סתימה בנקודות בהן יש הפרשים לא הגיוניים בטמפרטורה במקום שיהיה מפל רציף ולינארי בטמפרטורה בין הכניסה ליציאה.
אם לא החלפת מייבש הרבה זמן זאת יכולה להיות סיבה.
בגדול מומלץ להחליף מייבש בכל פירוק של בצנרת או החלפת מדחס, או כל שנתיים.
בפועל לרוב לא מחליפים בתדירות כזאת וזה מתכון לבעיות.

בהצלחה

- - - Updated - - -

לא ניתן לערוך אז אני מוסיף
בהרבה מקרים גם דליפות גז הן תוצאה ממפלי לחץ גדולים במערכת שנובעים מסתימות או ממייבש ישן ורווי.
הרבה פעמים אנשים מסתפקים במילוי גז ולא בירידה לשורש הבעיה.
כשמטפלים בסתימות גם עניין הדליפות נוטה להסתדר ואין צורך למלא גז מחדש בכל קיץ.

מאיר אלוני
23-06-22, 19:13
יכולים להיות כל מיני רכיבים סתומים,
מעבה, מייבש, צנרת, שסתום התפשטות חום..
אם יש לך מד טמפ' לייזר, אתה יכול לחפש נקודה בה יש מפל טמפרטורה גדול, הסתימה תהיה בין החם לקר במקום הזה.
על המעבה ניתן לחפש סתימה בנקודות בהן יש הפרשים לא הגיוניים בטמפרטורה במקום שיהיה מפל רציף ולינארי בטמפרטורה בין הכניסה ליציאה.
אם לא החלפת מייבש הרבה זמן זאת יכולה להיות סיבה.
בגדול מומלץ להחליף מייבש בכל פירוק של בצנרת או החלפת מדחס, או כל שנתיים.
בפועל לרוב לא מחליפים בתדירות כזאת וזה מתכון לבעיות.

בהצלחה

- - - Updated - - -

לא ניתן לערוך אז אני מוסיף
בהרבה מקרים גם דליפות גז הן תוצאה ממפלי לחץ גדולים במערכת שנובעים מסתימות או ממייבש ישן ורווי.
הרבה פעמים אנשים מסתפקים במילוי גז ולא בירידה לשורש הבעיה.
כשמטפלים בסתימות גם עניין הדליפות נוטה להסתדר ואין צורך למלא גז מחדש בכל קיץ.

תודה על התשובה אבדוק גם את זה

kd2
24-06-22, 02:00
בגדול מומלץ להחליף מייבש בכל פירוק של בצנרת או החלפת מדחס, או כל שנתיים.
בפועל לרוב לא מחליפים בתדירות כזאת וזה מתכון לבעיות.


אף אחד לא מחליף מייבש כל שנתיים.
ואני אפילו לא מכיר שום הוראה להחליף במערכת תקינה שלא נחשפה לאטמוספרה, יש לך אחת כזאת רשמית ?
---------
מאיר,
כדי לאבחן סתימה כזאת מבלי לפרק הכל צריך למדוד נתונים שלצערי אולי אולי אולי 5 מזגניסטים לרכב בארץ ימדדו עבורך.

1. סאבקולינג מעבה.
2. סופרהיט מאייד + לחץ מטרה תקין.
3. הפרש טמפ' על המייבש או כל אביזר אחר.

---------
לגבי טמפרטורה בתריסים, אין ערך טמפ' אבסולוטי אלא ערך שהוא הדלתא בין החלל הממוזג לטמפ' היציאה.
כלומר המזגן צריך להנחית X מעלות מטמפ' החלל, בסוף זה מגיע באמת לאזור ה5 מעלות, גם במזגן ביתי, אבל זה לוקח הרבה זמן כשהחלל חם ולכן עלול להתפרש כקריאה שגויה.

ehudzeelim
24-06-22, 22:03
אף אחד לא מחליף מייבש כל שנתיים.
ואני אפילו לא מכיר שום הוראה להחליף במערכת תקינה שלא נחשפה לאטמוספרה, יש לך אחת כזאת רשמית ?
---------.

אני מכיר מבעל מקצוע בתחום, על הגורמים הרשמיים אני פחות סומך.
אבל מכיוון ששאלת, חיפשתי ומצאתי למשל אצל valeo
בסרטון הבא, דקה 1:05, מדברים כל 3 שנים, או בפתיחת מערכת.

https://www.youtube.com/watch?v=cEdwzi4-ZrQ

gp1
25-06-22, 20:52
בעיקרון ...גם במיזוג ביתי ...גז ממלאים עם משקל.
כך שצריך לרוקן ולמלא כדי לדעעת האם הכמות נכונה ..... סביר להניח שמילאו גז מספר פעמים בעבר ...אז סביר להניח שיש גם במייבש וגם בגז וגם בדיזה ל השסתום וכל המערכת לחות ......... יש מצב שהרדיאטורים של המעבה (קלוש) ושל המאייד (בטוח ) סתומים מליכלוך חיצוני ושהפילטר של המאייד סתום או אפילו חסר (ואז הרדיאטור נסתם) וכול להיות שהשתום התפשטות סיים את חייו ..וכול להיות שמילאו לך גז במצב גז במקום במצב נוזל......למיטב זכרוני 134 ממלאים במצב נוזל ......................

kd2
25-06-22, 22:18
אני מכיר מבעל מקצוע בתחום, על הגורמים הרשמיים אני פחות סומך.
אבל מכיוון ששאלת, חיפשתי ומצאתי למשל אצל valeo
בסרטון הבא, דקה 1:05, מדברים כל 3 שנים, או בפתיחת מערכת.

https://www.youtube.com/watch?v=cEdwzi4-ZrQ

המלצה מוזרה מאוד.
שוב אומר, לא מכיר שום הוראת יצרן כזאת בשום מערכת, לא במיזוג ולא בקירור.
לגעת במערכת שעובדת מצויין בטווח זמן של 3 שנים זה מיותר לגמרי.

יש לי פילטר דריירים שנמצאים 10+ שנים במערכות בלי למצמץ.
במיזוג ביתי למשל, לא תמצא אף אחד שמחליף אותם אף פעם אם לא עשו בעיות כי זה לא רכיב נגיש להחלפה מהירה.

GP1 - ממלאים 134 גם בגז, אין בעיה, הוא לא תערובת.

חנן-ג'יפולוג
26-06-22, 11:05
לא יודע לענות על עניין המזגן בבית.

לגבי הרכב, כן, מה שרשמתי.

כמובן, אני מדבר על מערכות on/off מסורתיות. לא ספיקה משתנה. זה לדעתי מה שיש באקסנט.

https://imageshack.com/i/pmo6bSHvj


https://imageshack.com/i/poi4OgwWj

חנן-ג'יפולוג
26-06-22, 11:35
לרוב אני לא משתמש בשעון.

אם אני ברכב, שם את האצבעות שלי מול פתחי האוורור ותוך 4-5 שניות לא מרגיש כאב בלתי נסבל בקצות האצבעות, המזגן לא טוב.

kremboo
28-06-22, 17:11
לא מזגניסט, אבל כן יוצא להתעסק בזב מדי פעם.
חושב שבמקרה של הרכב המדובר, בלי שאיבה של הגז הישן, ואקום ארוך ומילוי לפי משקל ואז בדיקה בשעוני לחץ יהיה קשה לדעת איך להתקדם.
סיכוי גדול גם שבזה תיפתר הבעיה.
ככה או ככה שמח ללמוד דברים נוספים על איבחון תקלות במזגן

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

-->