PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרתכם בחיווט תאורה שכולל מפסק "רוקר" או איך שלא קוראים לזה בעברית וריילי



motiyairl
24-06-22, 17:29
היי חברים אשמח לעזרתכם.
אני מחווט מחדש 2 פנסי לד שמותקנים לי מקדימה.
החייוט הקודם היה מעפאן לגמרי ואני מנסה לעשות את זה מחדש וטוב יותר ולהשתמש במפסק אחר ממה שהיה מותקן.
ראיתי את התמונה הזאת

138930

מבחינת הפלוס (היה כבר חוט לפלוס שתהחבר למפסק הקודם) הוא נלקח מאחורי ההגה ונתן בעצם פלוס אחרי סוויץ. משמע (אני רושם את זה יותר לי כדי לא להתבלבל), מניעים את הרכב והחוט פלוס הזה מעביר +.

מבחינת המפסק:
138931

הוא בדיוק כמו בתמונה וזו צורת החיבור שאני רוצה (אחרי שמניעים יש אור קטן במפסק)

מבחינת חיבור:
חיברתי את הפלוס אחרי הסוויץ שיהיה כבר סלול למספר 30 בריילרי,
86 מקבל מינוס.
87 מוציא פלוס לצרכנים
85 מתחבר ל 3 במפסק (ראו תמונה מספר 2 יש שם מספור)

במפסק 8+7 מקבלים מינוס.

ואז נשארתי עם 2+6 במפסק שנראה /הם מקבלים ישירות מהמצבר.

ו2 שאלות יש לי:
1. האם זה הגיוני שהמפסק מקבל ישירות + מהמצבר (יהיה פיוז אם אצטר לחבר אותו ישירות למצבר) (במפסק הקודם זה לא היה ככה, אבל הוא היה מפסק פשוט)?
2. האם במספק המינוס (8+7) יכול להתחבר יחד גם על החוט מינוס שנכנס ל86 בריילי או שלסלול חוט נוסף אחר?
תודה ומצטער על החפירה

opl
24-06-22, 17:57
1. אצלי יש שורת מפסקים בתוך הרכב על הקונסולה המרכזית. כניסת הפלוס אליהם עוברת דרך פיוז, פיוז יחסית בערך נמוך כי זה רק פיקוד לממסר.
2. תלוי, איפה ממוקמים המפסקים ואיפה הממסרים? לרוב נוח לקחת חוט לכל אחד מהם ליד מיקום ההתקנה. אצלי המפסקים בקבינה והממסרים בתא המנוע.

motiyairl
24-06-22, 18:27
1. אצלי יש שורת מפסקים בתוך הרכב על הקונסולה המרכזית. כניסת הפלוס אליהם עוברת דרך פיוז, פיוז יחסית בערך נמוך כי זה רק פיקוד לממסר.
2. תלוי, איפה ממוקמים המפסקים ואיפה הממסרים? לרוב נוח לקחת חוט לכל אחד מהם ליד מיקום ההתקנה. אצלי המפסקים בקבינה והממסרים בתא המנוע.

בעיקרון ככה זה אמור להיות אצלי.
המפסקים בקבינה. למעשה הריילי יושב מאחוריהם (במקרה של התאורה הזאת כי יש כבר חוטים שסלולים). אבל עוד לפני איפה כל דבר יושב, אני רוצה להבין את צורת החיבור.
אגב רשמת שהפיוז בעל ערך נמוך (הגיוני) כי זה רק פיקוד לממסר... לא לממסר אלא למפסק לא?

motiyairl
24-06-22, 19:44
אוקי, המשכתי לחקור ויש מצב שטעיתי.

למעשה אני רוצה שהמפסק יעבור (התאורה העדינה שלו) תעבור כאשר אני מניע את הרכב לכן ה+ אחרי הסוויץ שסללו בפעם הקודמת אמור להתחבר לממספק עצמו (במספר חיבור 2+6) ולא ישירות למצבר כי אז הוא ידלק קבוע. אני טועה?
אני מניע הוא נדלק באור אדום עדין.

לריילי (30) אני מתחבר ישירות למצבר עם פיוז. כמה אמפר פיוז, אין לי מושג...

או בעצם ללכת על הסרטוט הראשון..
נהיה לי ברדק...

guy888
24-06-22, 21:45
הנורה במפסק נועדה לשמש חיווי שהמפסק מעביר חשמל לצרכן (דרך הריליי) .

אפשר לגרום לה להדלק כל הזמן אבל אז זה לא חיווי על מצב הנפסק אלא סתם נורה.

גודל הפיוז צריך להתאים להספק הצרכן ומעט פחות מההספק שיכול לעבור בכבל.

זו סכמה שציירתי לעצמי מזמן, אולי תמצא אותה מועילה.

גיאhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220624/e6934680a39cc2daae145c225ddcb077.jpg

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

motiyairl
25-06-22, 07:27
הנורה במפסק נועדה לשמש חיווי שהמפסק מעביר חשמל לצרכן (דרך הריליי) .

אפשר לגרום לה להדלק כל הזמן אבל אז זה לא חיווי על מצב הנפסק אלא סתם נורה.

גודל הפיוז צריך להתאים להספק הצרכן ומעט פחות מההספק שיכול לעבור בכבל.

זו סכמה שציירתי לעצמי מזמן, אולי תמצא אותה מועילה.

גיאhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220624/e6934680a39cc2daae145c225ddcb077.jpg

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

תודה. התרשים הזה למעשה זהה לזה שצירפתי למעלה.
+ אחד לריילי ופלוס אחד למפסק.
ממה שאני מבין במצב הזה (גם בשלך) למעשה הצרכן יכול להידלק גם שהאוטו כבוי (מה שנקרא לפני סוויץ), גם שהמפתח לא נמצא בתוך הסוויץ, כי הזרם מגיע ישירות מהמצבר גם לצרכן וגם למפסק. אני טועה?

מה שאני לא מבין זה את עניין הכבל שהם (הפנסים הרי היו מותקנים) שמו שתחילתו מאיזה צרכן אחרי סוויץ למפסק. איפה אני משתמש בו....

בהנחה שאני רוצה שהפנסים ידלקו אחרי (ורק אחרי) שהרכב מונע, אז האם להשתמש בכבל פלוס הזה לריילי והמפסק יקבל ישירות מהמצבר עם פיוז קטנטן (הרי הצרכן שמחובר ישירות למצבר הוא המפסק, הריילי יקבל את הפלוס שלו מהכבל שכבר קיים מאחורי הסוויץ).

motiyairl
25-06-22, 07:44
אני אנסח את השאלה שלי אחרת:

מה שאני לא מבין זה את עניין הכבל שהם (הפנסים הרי היו מותקנים) שמו שתחילתו מאיזה צרכן אחרי סוויץ למפסק. איפה אני משתמש בו....

בהנחה שאני רוצה שהפנסים ידלקו אחרי (ורק אחרי) שהרכב מונע.
אז האם להשתמש בכבל פלוס הזה לריילי והמפסק יקבל ישירות מהמצבר עם פיוז קטנטן? (הרי הצרכן שמחובר ישירות למצבר הוא המפסק, הריילי יקבל את הפלוס שלו מהכבל שכבר קיים מאחורי הסוויץ).
או שהמפסק מקבל מהפלוס הזה (מאחורי הסוויץ) והריילי יקבל ישירות מהמצבר?

בקיצור יש לי כבר כבל פלוס מאחורי הסוויץ, לאן הוא הולך - לריילי או למפסק?

opl
25-06-22, 08:38
אולי פספסתי אבל יש כמה חורים בסיפור הזה שלא ברורים. מה זה הפנסים האלה? מקוריים של הרכב? מי זה "הם"?
איך היה מותקן קודם ולמה לשנות?

אישית (ואני לא וואו בחיבורים האלה - יש פה כאלה שכן), כבל אחרי הACC (סוויטש פתוח) מאיפה הוא? לאיזה פיוז הוא שייך? כמה אמפר הוא יודע להוליך?, כנראה שהייתי מחבר אותו למפסק ולא לממסר.

guy888
25-06-22, 08:48
את הריליי אתה יכול לחבר ישירות למצבר, את המפסק לחיבור אחר אחרי הסוויטש (לדוגמא שקע מצת).

מציע לך לא להסתמך על הכבל הקיים אם אתה לא בטוח מאיפה מגיע ולמה.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

motiyairl
25-06-22, 10:54
אולי פספסתי אבל יש כמה חורים בסיפור הזה שלא ברורים. מה זה הפנסים האלה? מקוריים של הרכב? מי זה "הם"?
איך היה מותקן קודם ולמה לשנות?

אישית (ואני לא וואו בחיבורים האלה - יש פה כאלה שכן), כבל אחרי הACC (סוויטש פתוח) מאיפה הוא? לאיזה פיוז הוא שייך? כמה אמפר הוא יודע להוליך?, כנראה שהייתי מחבר אותו למפסק ולא לממסר.

ככה,
את הרכב קניתי עם הפנסים האלו. מדובר על 2 פרוזקרטורים לד:
בדיוק אלו:
https://www.easternperformance.com/daytona-lights-dl-cl1-dual-row-4-36w-led-light-pod-cubes-spot-beam.html

מבחינת החיבור,
התקנה לדעתי בוצעה על החיווט המקורי של הרכב. הכוונה היא שלטנדר היתה אפשרות לפנסי ערפל קידמיים אבל ברמת הגימור הזאת של הטנדר זה לא הגיע עם פנסים. מה שעשו זה שהם התחברו לחיווט המקורי.
אין גם חיבור ישירות למצבר של הפנסים האלו. החיבור שלהם איפשהו מתחבר לצמה המקורית של הרכב ונכנס לתוך הרכב. וכאן מתחילות הבעיות.

1. אפשר לראות את המפסק של התאורה הזאת, אני רוצה להחליף אותו.

היה שם איזה מיני ריילי, גם אותו אני מחליף. בעיקר בגלל שלא סימתי מה התחבר לאן לפני שניתקתי. וגם בגלל כדי ללמוד.

אפשר לראות את החיבור מאחורי הסוויץ, אגב לגמרי מאחורי הסוויץ...
ויש עוד כבל קטן מצד שמאל שמתחבר לצמה מקורית. מה שמוזר בכבל הזה שהוא מעביר זרם נמוך. כל הזמן. (בדקתי עם נורת ביקורת, היא נדלת חלש, אבל נדלקת).



139013139014139015139016139017


מבחינת החיבור מה שהיה קודם, (לפני שהתחלתי) זה שהפנסים היו עובדים רק אחרי שהייתי מניע את הרכב. לגבי הנורה הקטנה הזאת שיש על המספק, לא זוכר אם היא הייתה דלוקה כל הזמן או לא.


אגב, ניסיתי לחבר רגע בלי ריילי כלל את מפסק הרוקר הזה.
נתתי לו את הפלוס שהגיע אחרי הסוויץ וחיברתי לו גם את הכבל שמשום מה נותן פלוס מזערי
וחיברתי את המינוס.
הרכב לא מונע, אין מפתח בסוויץ

התאורה של המפסק נדלקה, ואני יכול להדליק את הפנסים האלו גם שהרכב כבוי. לא יודע מה נתן לי הניסוי הזה (לרגע חשבתי לוותר על ריילי ולחבר את המפסק) אבל אני לא רוצה שהמפסק והפנסים יעבדו בלי שהרכב מונע.

אם אני אחזור לעניין הריליי (ריליי רגיל לא המיני הזה שאין לי מושג לגביו), אז אם אחבר פלוס מהמצבר אליו,
ופלוס ממנו אל הצרכנים (מזכיר שעל הפלוס הזה יש זרם נמוך),

הפלוס שמגיע מאחורי הסוויץ אני אחבר למפסק.
נראה לי שיהיה ברדק. כי יש 2 פלוסים שמעבירים זרם (אחד מהמצבר לריליי, והשני שיש עליו זרם נמוך שהולך לצרכנים)...

בקיצור ברדק...

opl
25-06-22, 11:09
אני לא ממש מבין מה זה המושג "מעביר זרם נמוך". מדדת את המתח בקו הזה? אולי יש עליו איזה מפל מתח בדרך שמוריד את הערך לרמה נמוכה מסיבה כזו או אחרת.

אישית פחות מ-5 אמפר אני לא עובר דרך ריליי בכלל אבל אפשר להתווכח על זה.

"אז אם אחבר פלוס מהמצבר אליו,
ופלוס ממנו אל הצרכנים (מזכיר שעל הפלוס הזה יש זרם נמוך),"

למה שיהיה "זרם נמוך" אם זה ישירות מהמצבר?

motiyairl
25-06-22, 11:26
אני לא ממש מבין מה זה המושג "מעביר זרם נמוך". מדדת את המתח בקו הזה? אולי יש עליו איזה מפל מתח בדרך שמוריד את הערך לרמה נמוכה מסיבה כזו או אחרת.

אישית פחות מ-5 אמפר אני לא עובר דרך ריליי בכלל אבל אפשר להתווכח על זה.

"אז אם אחבר פלוס מהמצבר אליו,
ופלוס ממנו אל הצרכנים (מזכיר שעל הפלוס הזה יש זרם נמוך),"

למה שיהיה "זרם נמוך" אם זה ישירות מהמצבר?

הכבל שמעביר זרם נמוך זה הכבל פלוס שהולך לצרכנים.
גם אם אני מנתק את כל החיבורים, (מפסק, ריליי) ודוקר את הכבל הזה עם נורת חיווי, היא נדלקת ממש חלש אבל נדלקת.
היא לא אמורה להידלק.

לגבי מה ששאלת, הזרם הנמוך לא מגיע מהמצבר אל הריילי. אלא מהריליי אל הצרכנים. גם כאשר המעגל סגור על הקו הזה שהולך לצרכנים משום מה יש זרם.
או שאני מתעלם ממנו (הרי גם בחיבור הקודם, עוד לפני שהתחלתי היה עליו זרם נמוך. אני לא משכתי קו חדש אלא השתמשתי בחוט הזה שהולך לצרכנים) ומחבר כמו "בספר" עם הריליי החדש.

או שאני לא משתמש בחוט הזה וסולל חוט חדש מהריליי לצרכנים.

איל מ
25-06-22, 12:33
היא נדלקת ממש חלש בגלל מתח נמוך (לא זרם). בד"כ זה קורה כשהחוט הוא חלק ממעגל נוסף עם צרכן נוסף, או כשיש בעיית מגעים (וזה אומר שאם מחברים צרכן כבד על החוט הזה, זה עלול לשרוף חיווט).

motiyairl
25-06-22, 12:57
היא נדלקת ממש חלש בגלל מתח נמוך (לא זרם). בד"כ זה קורה כשהחוט הוא חלק ממעגל נוסף עם צרכן נוסף, או כשיש בעיית מגעים (וזה אומר שאם מחברים צרכן כבד על החוט הזה, זה עלול לשרוף חיווט).

השערה שלי גם כן.


מה שהחלטתי לעשות בסוף זה לסלול חיווט חדש. ולא להשתמש בקיים.
הריילי ישב ליד המצבר איפשהו, ממנו פלוס למפסק.
החיווט היחיד שאשתמש בו זה הפלוס מאחורי הסוויץ שכבר קיים (ונראה ממש רע. אטפל בזה) למפסק.

שאלה נוספת לסוף - בחיבור מפסקים נוספים (כגון אלו) לצרכנים אחרים. כל אחד צריך ריליי משלו וחיווט משלו?



תודה לכולם על העצות ומצטער על החפירה.

shachar
25-06-22, 13:29
במקום + למפסק תיקח מינוס

ככה לא תצטרך להגן על הקו בפיוז.

motiyairl
25-06-22, 13:38
תגידו בעתיד אני רוצה להוסיף מפסקים נוספים.
שכולם יקבלו פלוס מאחורי הסוויץ.
ניתן לשרשר את המפסקים האלו אחד לשני כדי שיקחו כולם את אותו הפלוס מאחורי הסוויץ? הרי אין הגיון לחורר איזו נקודה שמקבלת זרם אחרי סוויץ לכל מפסק.
ומהצד השני אם נניח אני רוצה לשים 4-5 מפסקים שכאלו, וכולם יקבלו זרם אחרי סוויץ מאותו המקום. זה לא הופך אותם לצרכן ״רציני״ או שעדיין מדובר בצריכה מאוד מאוד נמוכה ואין בעייה?

shachar
25-06-22, 14:06
אם המפסק רק ממתג את הממסר, הם לא יהיו צרכן רציני.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

motiyairl
26-06-22, 11:57
אם המפסק רק ממתג את הממסר, הם לא יהיו צרכן רציני.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

תודה.
2 שאלות נוספת:
1.
בהנחה שאני מוסיף כמה מפסקים סגנון כזה:
https://www.amazon.com/Nilight-Aluminum-Pre-Wired-Automotive-Warranty/dp/B08BBX9VD2/ref=ex_efse_dp_ps_d_sccl_3_2/134-3519862-8905522?pd_rd_w=6YLRK&content-id=amzn1.sym.a33bdad7-13b2-4641-a8b3-d6f6ef5a7304&pf_rd_p=a33bdad7-13b2-4641-a8b3-d6f6ef5a7304&pf_rd_r=6FP9Z2P650207BZPXV4V&pd_rd_wg=mENqn&pd_rd_r=af588d1e-5c35-43c3-b192-103e45b3a069&pd_rd_i=B08BBX9VD2&psc=1

כולם מקבלים את הפלוס שלהם מאחורי הסוויץ, למעשה כולם מתחברים לפלוס של ההצתה.
האם נכון יהיה לשים פיוז על החוט של המפסקים ולאן שהפלוס הזה מתחבר?
בהנחה שכן, מדובר על כלום אמפר כי למעשה רק התאורה שלהם זה הצרכן. 5A יספיק?

2.
בהנחה שיש פאנל מפסקים שיש עליו גם USB בסגנון כזה:

https://www.amazon.com/Nilight-Voltmeter-Waterproof-Stickers-Warranty/dp/B091HKTJN9/ref=pd_ybh_a_sccl_2/134-3519862-8905522?pd_rd_w=SIOPS&content-id=amzn1.sym.8e5a2e6a-2480-42b2-b29b-9d31f472f1fb&pf_rd_p=8e5a2e6a-2480-42b2-b29b-9d31f472f1fb&pf_rd_r=YKWX1KZ1SBT807PZX99V&pd_rd_wg=NM1ba&pd_rd_r=920c0f7d-7de3-473b-b64f-4a0e2891c069&pd_rd_i=B091HKTJN9&psc=1

והפאנל הזה מתחבר לפלוס למעשה באותו המקום.
פה כבר מדובר על צרכן אחר,
האם נכון יהיה לחבר את הפלוס לאותו המקום כמו בפאנל הקודם או שזה יצור עומס על החוט?
ופה, האם פיוז של 7.5 יהיה בסדר? הרי המטען הוא 4.8A, נוסיף את האמפר של התאורה של הלחצנים..

opl
26-06-22, 12:56
שאלה שנשאלה ולא ראיתי שקיבלה תשובה, מאיפה החוט הזה מגיע? מאיזה מעגל? איזה פיוז יש במעגל הזה? זה אותו חוט שאתה מגדיר אותו כ"זרם חלש"?

motiyairl
26-06-22, 13:50
שאלה שנשאלה ולא ראיתי שקיבלה תשובה, מאיפה החוט הזה מגיע? מאיזה מעגל? איזה פיוז יש במעגל הזה? זה אותו חוט שאתה מגדיר אותו כ"זרם חלש"?

לא,
ביצעתי חיווט מחדש כמעט לגמרי.

את הפלוס שמגיע למפסק (ובעצם אחראי על הזרם של התאורה שלו) לקחתי (למעשה השתמשתי בחיווט הקודם שהיה בדיוק לאותה המטרה),
הוא מחובר מאחורי ההגה לצמה. זה הפלוס שברגע שמפעילים סוויץ, האור במפסק נדלק.

לגבי החוט עם "הזרם החלש" שהיה רץ קודם הוא קשור לצמה של הרכב. ולא השתמשתי בו בחיווט החדש.

ברכב (האנטר 2009) יש הכנה לאורות ערפל. במפרט של הטנדר שלי לא היו אורות ערפל אבל החיווט בחלקו כנראה קיים (הכל השערה)
כאשר התקינו את התאורה הקיימת (את 2 הפרוזקטורים הקטנים של הלד) התחברו לצמה המקורית.
אני מסיק את זה היות וגם מהפרוזקטורים האלו לא היה חיווט תוספת אלא החיבור שלהם הייתה לצמה מקורית של הרכב.
למה היה על החוט הזה זרם חלש? לא יודע..

בחיווט החדש שעשיתי, הלכתי "כמו בספר"... פנסים -> ריליי->מצבר -> מפסק וכ"ו.
החוט היחיד שהשתמשתי בו כאמור זה החוט שנותן פלוס לתאורה של המפסק. והוא נסלל למאחורי ההגה. השתמשתי בו.

בתמונות ששמתי ניתן לראות את זה. זה חוט בצבע כחול.

opl
26-06-22, 14:09
בסופו של יום החוט הזה מאחר והוא מתחבר לחוט מקורי מקורי מגיע מתיבת הפיוזים המקורית לא? מאיזה פיוז? איזה ערך יש שם?


האם תוספת של 5 אמפר תשנה משהו? אני לא יודע בוודאות לענות. כנראה שלא, מניחוש לא הכי מושכל. אבל זה הפיוז שהייתי מגדיל, בהנחה שהחוטים בדרך בעובי שיודע לתמוך בתוספת.

erezgur
26-06-22, 15:09
אותי הצלחת לבלבל, קיבלתי תחושה שלפעמים אתה מכנה את הריליי מפסק, לא בטוח שאני מבין את המעגל שאתה מדבר עליו.
אולי אם תעלה שרטוט של מה שאתה מתכנן זה יהיה ברור יותר.


נשלח מהנייד

motiyairl
26-06-22, 15:42
אותי הצלחת לבלבל, קיבלתי תחושה שלפעמים אתה מכנה את הריליי מפסק, לא בטוח שאני מבין את המעגל שאתה מדבר עליו.
אולי אם תעלה שרטוט של מה שאתה מתכנן זה יהיה ברור יותר.


נשלח מהנייד

אני לא מתכנן מעגל, אלא שאלתי לגבי 2 אפשרויות לפאנל מפסקים.
לפני כמה הודעות (לא בתחילת השרשור אלא לקראת סופו).

erezgur
26-06-22, 16:50
תוכל להוסיף שרטוט של המעגל החשמלי עליו אתה מדבר?

נשלח מהנייד

motiyairl
29-06-22, 10:17
תוכל להוסיף שרטוט של המעגל החשמלי עליו אתה מדבר?

נשלח מהנייד

בסוף המעגל שלי היא כמעט זהה לזה ששמתי בהודעה הראשונה שלי.

למעט הפלוס לטובת האור במפסק שבתמונה ששמתי גם הוא מקבל את הפלוס מהמצבר ואצלי לקחתי ממקום אחר (אחרי סוויץ).

erezgur
29-06-22, 10:40
העיקר שהסתדרת.

שאלת שאלה ואתה מעוניין לקבל תשובות וסיוע.
אני הצלחתי להתבלבל ממה שרשמת ולכן אולי גם אחרים לא ירדו לסוף דעתך (מפסק / ריליי, לפי השרטוט בהתחלה או לפי השרטוט שמופיע באחת התגובות המואחרות יותר (איזו?) וכו'.
הצעתי לך להעלות שרטוט שיהיה ברור ממנו מה אתה שואל כי לפחות אני עד עתה לא לגמרי הבנתי. ייתכן ואם השאלה והמצב הנוכחי יהיו ברורים וחד משמעיים, תוכל לקבל תשובות טובות מבעלי הניסיון והידע בפורום.

אבל כמו שפתחתי וכתבתי - אם הסתדרת בינתיים - אז מצויין (אם אתה עדיין ממתין לתשובות - אני שב וממליץ בחום להעלות שרטוט).

-->