צפייה בגרסה מלאה : שאלה למומחי חשמל רכב בנושא פיוז לקומפרסור.
בוקר טוב
אני מנסה להתקין קומפרסור שישב קבוע בג'יפ ומחובר ישירות למצבר.
הוא יהיה מוסתר ולכן אני מתכנן לחבר לו מפסק ON/OFF ופיוז הגנה.
השאלה היא:
לפי הנתונים על הקומפרסור
12V
90A !!
עובי החוטים ישיר מהמינס והפלוס לקומפרסור בעובי 5 ממ.
איזה פיוז הייתם שמים ?
90 אמפר (!)
איזה קומפרסור זה?
מוני אורבך
28-06-22, 09:02
אני מניח שמדובר על זרם הנעה ראשוני.
לאחר מכן בדרך כלל זה יורד לסביבות ה 10 A
אמור להיות כתוב על הקומפרסור.
אתא צריך פיוז מסוג slow burn
חנן-ג'יפולוג
28-06-22, 09:41
על פניו, הנתון של 90a נשמע קיצוני, אבל, לך תדע. אם יש לך מד זרם צבת, מדוד מה הזרם הקבוע של המדחס בזמן שיש מולו צמיג בלחץ מלא.
אם לא, שים במעגל נתיך אוטומוטיבי נפוץ כלשהו, נגיד 30 אמפר, ובדוק מה המתח עליו בזמן העבודה. יש טבלאות שמהן תוכל ללמוד מהו הזרם בנתיך כתלות במתח עליו.
הוסף 50 אחוז לערך שמדדת, וזה הנתיך שאתה רוצה.
שים במעגל נתיך אוטומוטיבי נפוץ כלשהו, נגיד 30 אמפר, ובדוק מה המתח עליו בזמן העבודה
יקירי, למדני נא:
למה שיהיה מפל מתח על פיוז תקין?
בכבוד
PW
חנן-ג'יפולוג
28-06-22, 09:58
אם לא יהיה מפל מתח אז איך הוא יתחמם וינתך? יש לו התנגדות נתונה, שכשהיא מוכפלת בזרם אז נוצר עליו מפל מתח, וכשזה מוכפל שוב בזרם, מתקבל ההספק שמחמם את הנתיך עד כדי התכה.
כנראה זה מובן מאליו, אבל תמיד תפעל אותו כשהרכב מונע. אחרת המצבר לא ישרוד הרבה.
נשלח מהנייד
אם לא יהיה מפל מתח אז איך הוא יתחמם וינתך? יש לו התנגדות נתונה, שכשהיא מוכפלת בזרם אז נוצר עליו מפל מתח, וכשזה מוכפל שוב בזרם, מתקבל ההספק שמחמם את הנתיך עד כדי התכה.
הממ....
אבל צרכן של 90A ישרוף את פיוז של 30A מייד. הלא כן?
- - - Updated - - -
אם לא יהיה מפל מתח אז איך הוא יתחמם וינתך? יש לו התנגדות נתונה, שכשהיא מוכפלת בזרם אז נוצר עליו מפל מתח, וכשזה מוכפל שוב בזרם, מתקבל ההספק שמחמם את הנתיך עד כדי התכה.
ערך ההתנגדות החשמלית בין 2 קצוות פיוז זה גם משהו ברמת התנגדות נמוכה מאד מאד... הלא כן?
חנן-ג'יפולוג
28-06-22, 10:10
לגבי השריפה, יתכן, למרות שהרוב כאן סקפטיים שזה 90 אמפר קבוע. המלצתי על 30 כי זה זמין יותר. יתכן שזה שגוי. בסה"כ הימור עבור טסט.
לגבי זרם ההתנעה, בשביל זה המליצו לו slow blow, כדי שיתגבר עליו.
מקסימום, אם ישרף, יחליף נתיך לגבוה יותר.
חנן-ג'יפולוג
28-06-22, 10:36
כן, התנגדות הנתיכים נמוכה מאוד.
https://imageshack.com/i/pobxj8Bfj
אם איזה פיוז הקומפרסור הגיע במקור?
ערך ההתנגדות החשמלית בין 2 קצוות פיוז זה גם משהו ברמת התנגדות נמוכה מאד מאד... הלא כן?
השאלות שלך נכונות כי זה לא הוסבר לך טוב.
אתה צודק שלפיוז אכן יש התנגדות אפסית במנוחה.
ממש ברמה שהרב מודד יוציא לך 0.1 אום ומטה.
אבל כשעובר שם זרם גדול הוא יתחיל להתחמם, וברגע שהוא מתחמם ההתנגדות שלו עולה.
וזה מעגל שמזין את עצמו עד שבסוף הוא נשרף.
אני לא רוצה לעשות פרסומת זה מועותק מהאתר:
מק"ט : NLHZVSX7MU
תיאור:קומפרסור עוצמתי 300 ליטר לדקה
המהיר בקטגוריה
דור חדש
צבע אדום חסר כעת רק צבע שחור
מגיע עם צינור אוויר שחור כולל חיבור לונטיל עי תבריג ושעון מדיד
90 אמפר.
מגיע עם תיק .
מתאים לכל סוגי הרכב. דיזל. גיפים. טרקטורים ועוד ובתנאי שהם מצויידים במצבר חזק כ 90 אמפר
אם איזה פיוז הקומפרסור הגיע במקור?
לא ראיתי פיוז
יוצאים ממנו שני כבלים אדום ושחור בעובי 6 ממ שמתחברים עם תנינים ישירות למצבר.
139078
https://www.piranhaoffroad.com.au/air-compressor-dual-head-300lpm-150psi/
אני מניח שמדובר על זרם הנעה ראשוני.
לאחר מכן בדרך כלל זה יורד לסביבות ה 10 A
אמור להיות כתוב על הקומפרסור.
אתא צריך פיוז מסוג slow burn
אל לא להתייחס ל 90A?
slow burn 10A מספיק ?
נראה לי שהוא יתחמם וישרף אחרי דקה עבודה.
- - - Updated - - -
300 ליטר לדקה זה ספיקה מטורפת לקומפרסור נייד.
כמה זמן לוקח לך למלא צמיג?
פי שתים יותר מהר מתחנת דלק :-)
ואני רוצה התקנה קבועה במקום שבניתי במיוחד עם מאוורר לקירור ומפסק 100A
אל לא להתייחס ל 90A?
slow burn 10A מספיק ?
נראה לי שהוא יתחמם וישרף אחרי דקה עבודה.
בטח שתתיחס, אם הנתונים אמיתיים הוא צריך את את הזרם הזה - 300 ליטר לדקה זה ספיקה מטורפת למדחס נייד. מעניין, כמה זמן לוקח לך לנפח צמיג?
מוני אורבך
29-06-22, 15:03
אם להגיד בעדינות..
אל תאמין לכל פרסומת שאתה קורא.
ספיקה כזאת רק קומפרסורים בגודל מלא נותנים.
לא קומפרסורים קטנים לרכב, אפילו אם הם שני ראשים.
ו 90A אף מצבר רכב לא יוכל לתת ליותר ממספר דקות.
הוא פשוט יתחמם וישרף.
שלא לדבר על זה שהחוטים שהם מספקים לא יחזיקו מעמד בזרם כזה.
נמרוד, גם אתה ישנת מתחת לסלע בשנתיים האחרונות?
אנחנו מדסקסים את הקומפרסור הזה אחת לכמה חודשים.
לגבי כמה זמן לצמיג,
שלי צמיגים קטנים (255/65/16). מ20 ל35 פסי, בין 20 שניות לחצי דקה. כשהיה חדש.
יש גם קישור באחד השרשורים לסרטון השוואתי של אחד מערוצי היוטיוב האמריקאים שאנחנו אוהבים לשנוא.
ספיקה כזאת דורשת זרם גבוה. צריך פיוז, מפסק ומוליכים איכותיים שיחזיקו 120 אמפר לפחות.
חנן-ג'יפולוג
29-06-22, 15:52
עם מפסק ומוליכים כאלה, נראה שהמוליכים יגינו על הנתיך 120a במקום להיפך :D
עד שזה לא ימדד הייתי לוקח את נתון ה90 עם קמצוץ מלח.
אם זה ימדד וזה אמיתי המוליכים והמפסק הזה צריכים כנראה להיות מוחלפים.
במקרה הפרטי שלי, הנקודה היחידה שמתחממת בעבודה (ניפוח שלושה רכבים) היא התנינים עצמם.
חנן-ג'יפולוג
29-06-22, 16:12
עם כל הכבוד לעדות הזו, היא לא מספיקה כדי לקבוע רמת הגנה על מערכת הולכה חשמלית. צריך למדוד.
בקישור למוצר כתוב 90 אמפר מקס, כלומר צריך פיוז 90 אמפר.
כתוב גם שיש לו פיוז פנימי והגנה טרמית.
חנן-ג'יפולוג
29-06-22, 17:01
פיוז פנימי יכול במקרה הטוב להגן במקרה של קצר במדחס. הוא לא יגן על הרכב משריפה במקרה של קצר במוליכים אל המדחס.
ושוב, רצוי לקחת את כל מה שיש שם, גם חומרה וגם מדבקות עם קמצוץ מלח.
צריכה של 90 אמפר ב12 וולט זה קילוואט. זה המון.
מצד שני המדחס הזה גיבור לפי הסיפורים.
בהידראוליקה יותר קל לחשב הספק מאשר בפניאומטיקה, אבל אם המדחס הזה היה משאבת נוזל - כדי לתת 300 ליטר לדקה ב 8 באר - היה צריך 4 קילוואט. אבל כיוון שהנתון של הספיקה במדחסים כאלו הוא ללחץ אטמוספרי, וממילא אף אחד לא ישתמש בו ליותר מ3-4 באר, זה בערך חצי קילוואט. וכאמור זה לא מדוייק כי מדובר בפניאומטיקה והאוויר דחיס - אבל החישוב נותן סדר גודל. וכמובן תחת ההנחה ש300 הוא מספר אמיתי. עדיין קילוואט נראה פנטסטי ולא אמיתי.
לכן אני מניח שהנתון לצורך הגנה מתייחס לזרם התנעה בלבד עם מקדם ביטחון וה90 אמפר הוא רגעי.
אבל למה לנחש? תעמיסו את המדחס ללחץ מירבי ותמדדו.
או תפתחו את המכסה ותראו מה הערך של הפיוז הפנימי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תתחדש זה אחלה קומפרסור - עובד אצלי באמינות מפתיעה כבר 5+ שנים.
בשילוב עם צנרת ניפוח של 4 גלגלים ביחד הוא ממש ממש מלאנתאלפים מהיר 🚀
מהיר יותר אפילו מקומפרסור יורק (שעובד מרצועת מנוע) שיש לחבר בJK
היו כמה TWEAKS שעשיתי לו ממש בהתחלה ולדעתי זה מה שתורם לו לאריכות ימים:
- הקטנת המכסים שמעל הבוכנות לשיפור זרימת האוויר (במקור לא ברור איך בכלל יש יניקת אוויר כלשהי - זה היה נראה אטום כמעט לגמרי)
- חורים לאוורור המעגל החשמלי המקורי (בעיקר לזוג הממסרים)
לפני שנה בערך התקנתי אותו סוף סוף מאחורה.
והרכב עוד לא עלה באש 🙊
מחווט אל המצבר האחורי ככה:
- נתיך חצי אוטומט "סתם סיני" 100A - קישור (https://www.aliexpress.com/item/1005003340268498.html)
- ממסר ברזל גדול (כמו שהיה לכננות לפני עידן ה"אולברייט") - היה אצלי במחסן (קישור לדוגמא (https://www.aliexpress.com/item/1005004448653598.html))
- מפסק פיקוד לממסר ( נמצא מקדימה בפאנל שליטה בנוסף למפסק הקיים שעל הקומפרסור)
- מפסק לחץ 100/70 PSI (לא רציתי לעשות "להלחיץ אותו" ;) ל120 או אפילו ל150 המקסימליים שלו) - קישור (https://www.aliexpress.com/item/1005003448366388.html)
- שקע/תקע 120A דמוי אנדרסון (קישור (https://www.aliexpress.com/item/1005001335016830.html)) עם החיווט המקורי שעבר ברית מילה משמעותית (השארתי בערך 30ס"מ)
תמונות:
139116139115
139114139113
139120139109
כרגיל נספחתי עם התגובה הרבה מעבר למענה על השאלה אז אפשר לפצל את זה מכאן אם רוצים...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.