צפייה בגרסה מלאה : התחממות מוזרה בדיפנדר דיזל
מוזר שאחרי 16 שנה ומאות אלפי קילומטרים, עדיין יכולות להיות הפתעות חדשות, אף פעם לא משעמם עם הדיפנדר. הסיפור הפעם, בנסיעה איטית בשטח, לפעמים תוך פחות מעשר דקות, חום המנוע עולה גבוה ומהר. יש לי שעון חום מים וגם שעון חום לראש מנוע. חשדתי בטרמוסטט והחלפתי לאחר שנפתח ב 77 מעלות, רוב הזמן, גם בנסיעה מהירה, איטית, עם עומס, עליות וכדומה, חום המנוע נשמר בגלל הטרמוסטט הזה באזור שבין 70-80 מעלות. נמוך מדי. אבל לפעמים, בלי עומס ובלי שום סיבה נראית לעין, החום עולה במהירות, תוך כמה דקות למעל 100 מעלות. כיבוי מנוע או לחליפין, נסיעה מהירה התגלו כפתרון ותוך כמה דקות החום יורד וחוזר לנורמה. הכל יחסית דיי חדש, ראדיאטור, מיכל עיבוי, טרמוסטט, אין איבוד של נוזל קירור ולא נוצר לחץ במיכל. המניפה עובדת או לפחות ככה נראה, אם נותנים גז מרגישים דחיפה חזקה של אוויר, ושמדוממים, המניפה נעצרת ישר, אין דרך ודאית לבדוק את הפאן קלאצ' אבל לא נראה שהוא לא תקין. לא ברור אם משאבת מים יכולה ליצר כזו תופעה, אז כמו שאמרנו, מאוד מוזר.
עדיין נשמע כמו תרמוסטט ...
חנן-ג'יפולוג
28-06-22, 15:49
שתי מדבקות זוהרות, אחת על ציר המניפה ואחת על כנף המניפה, טכומטר אופטי, ואתה יודע בדיוק מהו אחוז ההחלקה:
https://imageshack.com/i/pn3Rfirej
חדש מהשקית, גם הקודם היה תקין אבל החלפתי כי הוא החשוד העיקרי במקרים כאלה.
שתי מדבקות זוהרות, אחת על ציר המניפה ואחת על כנף המניפה, טכומטר אופטי, ואתה יודע בדיוק מהו אחוז ההחלקה:
https://imageshack.com/i/pn3Rfirej
תודה, לא היכרתי מכשיר כזה.
חשבתי על עוד גורם שיכול לבעיה, ולא ברור מה "תפקידו"
אולי השסתום שנמצא בין שלושת הצינורות בין בית טרמוסטט למיכל עיבוי והראדיאטור?
חנן-ג'יפולוג
28-06-22, 16:12
אם זה תלוי מהירות רכב, אז זה בד"כ קשור למהירות מעבר האוויר דרך המצנן. שאר הרכיבים לא יודעים אם הרכב בנסיעה מהירה או איטית.
https://www.youtube.com/watch?v=RLkedVFHx3E
תכין כוס תה עם קצת חלב ותראה את הסרטון הזה, אולי הוא יתן לך כיוונים. הוא גם בודק את השסתום שדיברת עליו.
"שמדוממים, המניפה נעצרת ישר" מניפה שמחליקה, לא תעצור ישר, מנסיון שלי ברכבים אחרים.
החיישן תקין?
אני בד"כ במצב החם של המנוע מודד את הפרש הטמפ' בין הכניסה ליציאה של הרדיאטור. מד חום א"א הכי פשוט יספיק.
אפשר גם למדוד לפני התרמוסטט.
זה עוזר להבין אם הבעיה היא בספיקת הנוזל או בספיקת האויר
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אם כשמתחמם, אתה רק מעלה סל"ד בלי להעלות מהירות, המנוע מתקרר או לא ?
ראיתי את הוידאו, מעניין. במקרה שלי, בוא נאמר שזה קורה פעם בכמה ימים וללא התראה או סיבה הגיונית ולמרות שניסיתי למצוא מכנה משותף, הדבר היחיד שמקשר בין המקרים הוא נסיעה איטית במשך 10 דקות וגם, ממש ממש לא כל פעם. אלה הבעיות שקשה לפתור בגלל שאין רצף הגיוני. זה גם מסוג הבעיות שגם מכונאי יותר מנוסה עלול לא למצוא בגלל המקריות וגם בגלל שיכולים לנסוע כמה ימים בלי בעיה ואז ברגע אחד זה קורה. אנסה בפעם הבאה להיות מוכן עם מד חום חיצוני ולראות מה תהיה הקריאה. הייתי אומר שבגלל שלא בדקתי את משאבת המים, אולי היא הבעיה, יכול להיות שהיא משוחררת מהציר והמדחף לא מסתובב ודוחף, לשם כך כבר צריך לפרק את המשאבה, שמבחוץ נראית תקינה, לא נוזלת והמיסב תקין. אשמח לשתף לטובת הקהילה. תודה.
החיישן תקין?
אני בד"כ במצב החם של המנוע מודד את הפרש הטמפ' בין הכניסה ליציאה של הרדיאטור. מד חום א"א הכי פשוט יספיק.
אפשר גם למדוד לפני התרמוסטט.
זה עוזר להבין אם הבעיה היא בספיקת הנוזל או בספיקת האויר
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אתה יכול לחלוק את הלוגיקה \ אלוריתם?
הבדל גדול מניח בעיה בספיקת הנוזל? והבדל נמוך בעיית אויר?
מה המספרים שאתה מצפה?
הפרש טמפ' תקין 6 עד 8 מעלות. 10 בתנאים קיצוניים.
אם ההפרש גדול זה אומר משאבת מים או סתימה. זה בד"כ ילווה בטמפ' כניסה גבוהה.
אם ההפרש קטן יש בעיית אוויר ואז גם טמפ' היציאה גבוהה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אולי אויר שחודר למערכת ומונע לעייתים את מעבר נוזל הקירור. עברת על כל הצינורות והחבקים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
יצאתי לסיבוב הערב כדי לבדוק שוב מה הבעיה. עצרתי מדי פעם, הרמתי מכסה מנוע ובדקתי מה קורה. אז ברוב הנסיעה בגלל הטרמוסטט החדש שנפתח ב 77 מעלות, חום המנוע נמצא אחרי נסיעה של יותר משעה, בין 70-80 מעלות. ואז, כמו שקרה לפני כן, פתאום החום קופץ למעבר 100 מעלות בשני השעונים במהירות. שבודקים בפועל מה קורה, נראה שזה עניין של חשמל, כי המנוע לא מתחמם, לא נוצר לחץ גבוה במיכל עיבוי. בדקתי עם טרמומטר מה טמפרטורת המים שבתוך המיכל והיא בסביבות 40-50 מעלות בלבד. יש את שלושת הצינורות הדקים שמחוברים עם המיכל, הראדיאטור ובית טרמוסטט. הצינור שיוצא מבית טרמוסטט חם קצת, השסתום ושני הצינורות האחרים קרים. נשפתי אוויר פנימה, אין סתימה, בדקתי אם המעברים סתומים והם לא. בקיצור, נראה שזו בעית חשמל, מגע רופף או מינוס חלש שמשגע את השעונים. אנסה לעבור מחר על החשמל כדי לראות מה שיגע אותי בשבועיים האחרונים. תודה למי שניסה לעזור.
רק לסיום, האם זה סביר שחום המים במיכל עיבוי הוא רק 40-50 מעלות ושחום המנוע לא עובר 80 מעלות? כמו שסיפרתי, מתוך מחשבה שיש בעיה בטרמוסטט, החלפתי לחדש שנפתח ב 77 מעלות.
eyalski
אם מדבר אל TDI300?
חום המנוע לא עובר 80 מעלות?
לפני אי-אלו שנים נפלה לנו המניפה מהדיפנדר, בכניסה לשטח לטיול של מספר ימים.
לאחר התייעצות עם חבר מכונאי שמכיר את הרכב הזה טוב מאד, המשכנו לטייל בלי המניפה (לא הצלחנו לקבע)
הרכב לא התחמם.
זה מוביל להמשך,
כן, דיזל טיפש בסגנון הזה בעומס נמוך לא ממש מתחמם.
בהיילקס למשל, כל שנה בטסט הם עושים שמיניות למצוא מקום חם לקרוא קריאה מעל 80 מעלות לטובת בדיקת זיהום אויר.
לחילופין, ברכב אחר,
בעיית חיווט ללוח שעונים גרמה לקפיצות גדולות במד טמפרטורה.
משהו לא מסתדר לי.
יש לך שני שעוני מים. אחד של האוטו, ושני אני מניח חשמלי חיצוני עם אגש שמודבק/מוברג איפשהו לראש. ועם חיווט משלו.
הסבירות ששניהם יזייפו במקביל לא נראית לי.
בנוסף, מים במיכל בטמפ של 40-50 גם לא מסתדר.
לי נשמע כמו בעיית סירקולציה.
הטרמוסטט מורכב נכון? לא הפוך?
ehudzeelim
28-06-22, 21:27
יש לך שני שעוני מים.
התערבב לך עם הצידניות
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
eyalski
אם מדבר אל TDI300?
כן TDI300 97
- - - Updated - - -
משהו לא מסתדר לי.
יש לך שני שעוני מים. אחד של האוטו, ושני אני מניח חשמלי חיצוני עם אגש שמודבק/מוברג איפשהו לראש. ועם חיווט משלו.
הסבירות ששניהם יזייפו במקביל לא נראית לי.
בנוסף, מים במיכל בטמפ של 40-50 גם לא מסתדר.
לי נשמע כמו בעיית סירקולציה.
הטרמוסטט מורכב נכון? לא הפוך?
גם לי זה לא מסתדר, אבל אני נוסע עם הרכב הזה 16 שנה, עוקב אחרי חום מנוע ויודע מתי משהו לא נורמלי קורה. השעונים מדוייקים, אבל היום שמתי לב לכך שאם אני מדליק את המזגן, יש קפיצה בקריאה של השעון ולכן אני חושב שהבעיה חשמלית. היום לדוגמה הוא עבד שעה על טמפרטורה של 70-80 ואז תוך כמה דקות עלה לאזור 100 בלי שינוי בנסיעה, במהירות או עומס ואחרי זה ירד שוב חזרה.
אולי לא לגמרי קשור, אבל אניח את זה פה בכל זאת,
כשקניתי את הדיסקו שלי (98 tdi300 )היה בו שעון דיגיטלי (לבושתי אתוודה שאין לי מושג לאן מחובר) המדידות שלו היו לא יציבות, קפץ בין 80 ל120, קפיצה לא הגיונית ולכן לא לקחתי יותר מידי ללב, הבעיה נעלמה לאחר טיפול בחיבורי המצבר - הידוק של נעלי הקטבים והידוק כל הכבלים המתחברים אליהם, מאז הקריאה יציבה מאוד.
לא הבנתי למה אתה מודד את המיכל עודפים?
תמדוד ( עם מדחום א"א) , את הכניסה לראדיאטור או את הבית של הטרמוסטט.
שני דברים נוספים שהייתי בודק -
טמפ ראש ( עם המדחום א"א). תמצא נקודה ( נקודות) קבועות ותמדוד האם יש בהן שינוי.
חיבור גוף - מצבר , לוח שעונים.... האם בזמן הקפיצה בטמפ' יש שינוי במכוונים אחרים ( דלק? לחץ שמן?).
רק לסיום, האם זה סביר שחום המים במיכל עיבוי הוא רק 40-50 מעלות ושחום המנוע לא עובר 80 מעלות? כמו שסיפרתי, מתוך מחשבה שיש בעיה בטרמוסטט, החלפתי לחדש שנפתח ב 77 מעלות.
הטמפרטורה שאתה מודד היא בערך הטמפרטורה בתא המנוע, אז יכול להיות שיש בעיה בשיטת המדידה. מה קורה אם אתה מודד ככה את הצינור העליון שהולך לרדיאטור?
אם הטרמוסטט נפתח ב-77 מעלות הגיוני שחום המנוע יגיע לאותו אזור, זה הרעיון.
הצינורות הדקים נועדו לנקז אויר (אם יש) למיכל עודפים (זה לא מיכל עיבוי ב-tdi).
Sent from my LM-V450 using Tapatalk
הכל יכול להיות, בימים האחרונים הרכב לא מתחמם. בפעם האחרונה שזה קרה עקבתי אחרי שני השעונים, של חום הראש וחום מים. חום הראש אצלי בדרך כלל בנסיעה רגועה בשטח, לא עובר את ה 80, אולי הסנסור קצת מזייף, אבל זו נקודת המוצא. שמתחיל להתחמם, ממש תוך דקה, שתיים הוא כבר עולה לאזור ה 90 ויותר, בלי שינוי של העומס על המנוע ואחרי כן רואים גם עלייה בטמפרטורת המים, ואז בהדרגה זה שוב יורד ומסתדר. מתחיל לחשוב שאולי הציר של משאבת המים רופף ולפעמים פשוט האימפלר מפסיק להסתובב. ואז הרכב מתחמם. לא מוצא כרגע שום סיבה הגיונית אחרת, לא נראה שאפשר לתפוס את העניין מבחוץ וצריך לפרק כנראה את המשאבה, הזמנתי מד טמפרטורה אינפרה אדום ואז אוכל לדעת בודאות מה קורה שם. תודה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.