PDA

צפייה בגרסה מלאה : למה אני מתעב מצברים ישראליים.



חנן-ג'יפולוג
04-07-22, 15:25
כי היצרנים שמים עלינו ז..., זה למה.

בהמשך לשרשור הזה:

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/124581-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A6%D7%94-%D7%9C%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-60-%D7%90%D7%9E%D7%A4%D7%A8-%D7%95%D7%94%D7%99%D7%9B%D7%9F-%D7%9C%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%AA

זה מה שרשמתי שם:



התלונות על שנפ מעולם לא היו שהם חיו פחות מדי.

להיפך, הם האריכו חיים.

והרסו במשך הזמן הזה את כל הרכב שמסביבם (בעיקר מרכב ובידודי מוליכים) עם אדי ונוזלי חומצה.

חבל שלא התפגרו מהר יותר. פחות נזק.






אז היום ניסיתי לנתק את המצבר בi10 של בנותיי. אחת בחו"ל לחודשיים, השנייה בצבא שבועיים. אין סיבה שהמצבר יישאר מחובר לרכב לתקופה כזו.

באמצע 2019, כשנגמר המצבר המקורי של הרכב, מודל2016, הרכב כבר היה עם מודעת מכירה, והתפשרתי בלחץ זמן על מצבר ישראלי, וולתא. זה לא מה שרציתי, אבל זה מה שהיה לשירות הדרכים, ולקחתי בחשבון שהבעיה כבר לא תהיה שלי.
טעיתי. הרכב נשאר אצלנו. עם הבעיה.

זמן קצר לאחר ההחלפה המצבר התחיל לעשות את מה שהמצברים האלה עושים: להזיע את נשמתו ולגדל אבקה על קוטב המצבר.

אז עכשיו הכול משותך להכול. עם הלחץ שהפעלתי הקוטב כבר נעקר ממקומו, המצבר הרוס, חיישן הסוללה כנראה מת. מעל 300 יורו בחו"ל.

סעמק.

לפחות יש לי מצברי ליתיום שבניתי במיוחד עבור האירוע הזה. הניסוי מתחיל.

https://imageshack.com/i/poEOhCIcj

https://imageshack.com/i/poAYLvMCj


https://imageshack.com/i/pmBHRFutj

ehudzeelim
04-07-22, 15:48
פעם היינו מורחים וזלין על הקטבים, זה לא היה עובד במקרה של הוולטה?

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
04-07-22, 16:59
סביר להניח שכן. הנזק הזה היה נמנע, או לפחות מעוכב.

אבל עדיף להימנע מצרות שלא היו צריכות לקרות מלכתחילה. להרכיב מצבר חומצה עופרת אטום, או ליתיום.

raanan
04-07-22, 19:04
קומקום מים רותחים על הקטבים וכל האבקה נוזלת משם.
אח"כ ספריי WD40 ואמור להיפתח ללא קושי.

חנן-ג'יפולוג
04-07-22, 19:39
לגבי המים הרותחים, מוכר לי היטב.

לגבי הwd40, אין לזה כרגע משמעות אופרטיבית כי אני כנראה לא מתכוון להשתמש בחיישן עם סוללת הליתיום, אבל אנסה לפרק אותו בשביל הספורט.

תודה.

- - - Updated - - -

הייתי צריך לציין בפוסט עצמו: החיישן כבר נותק מהמצבר.

בורג הm6 והטרפז שהוא מהדק בנעל הכבל עדיין מחובקים היטב. מכיוון שכנראה לא אשתמש בחיישן, אין לי בעיה לפתור. אחבר את הקוטב השלילי של המצבר אל השלדה בעזרת כבל חדש.

אני מציע לא להעביר את השרשור לפתרונות. העניין בפתיחתו הוא הצפת הבעיה עצמה.

asafk
04-07-22, 19:43
המצברים החדשים.
הניסוי.
למעשה זו בדיקת היתכנות שמצבר ליתיום בתנ"ס של תא מנוע.
אפשר לבקש שתשים עליו ולידו מדבקות טמפ'?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
04-07-22, 20:00
אני זורם.

יש לך קישור?

מה שאני רואה בעלי אקספרס אלו מדבקות שמראות את הטמפ' בזמן שמסתכלים עליהן. לא כאלה ששומרות אירוע קיצון.

נדב42
04-07-22, 20:09
קומקום מים רותחים על הקטבים וכל האבקה נוזלת משם.


ואז אתה יוצר את הבעייה הגדולה יותר - חלודה ורקבונות מתחת למצבר, בנתיב הזרימה של המים ...

דרור ברלי
04-07-22, 20:11
אז מוציאים את המצבר פעם בכמה חודשים ומנקים שם.

מוטי ג.
04-07-22, 20:36
מה זה חיישן מצבר?

asafk
04-07-22, 20:42
אני זורם.

יש לך קישור?

מה שאני רואה בעלי אקספרס אלו מדבקות שמראות את הטמפ' בזמן שמסתכלים עליהן. לא כאלה ששומרות אירוע קיצון.אני אבדוק אם יש לי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נמרוד
04-07-22, 21:51
זה המדבקה שאסף מדבר עליה:

https://amzn.to/3yGnnpU

אבל עדיף להשקיע כמה דולר יותר ולקנות דאטה לוגר רב פעמי -

https://amzn.to/3Ih9GB8

אני גם אבדוק אם יש לי משהו בעבודה.

zivo
04-07-22, 22:25
אני זורם.

יש לך קישור?

מה שאני רואה בעלי אקספרס אלו מדבקות שמראות את הטמפ' בזמן שמסתכלים עליהן. לא כאלה ששומרות אירוע קיצון.
יש "מדבקות" NANAO, ותוסיף Bluetooth אז גם תוכל לקרוא את הטמפרטורה מבלי לפתוח את המכסה מנוע.
בניתי יחידה שמחוברת למצבר ליתיום שלי ומדווחת מתח, זרם, וטמפ' .
יש לי אפליקציית אנדרואיד שמראה את הנתונים.
הסביבת פיתוח של האנדראויד קרסה ואין מצב שאני משקם את זה ( כרגע) , אבל אם תצמד לפרוטוקול שפיתחתי לעצמי, תוכל לאמץ את האפליקציה בחינם.
אפשרות אחרת, תקרא עם ארדוינו אחר ( יש לי את הקוד זמין , עבור שני הצדדים)

asafk
04-07-22, 22:38
וואוו. אני התכוונתי למדבקות בלי בטריה. או תקשורת. או צג.
כל כך מביך ולואוטקי מצדי...

http://www.manoraz.com/?CategoryID=245&ArticleID=395

אבל הסטנו את הדיון רחוק.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
04-07-22, 23:01
מה שאסף כתב, זה המקסימום שאני מוכן לעשות עבור הסוללה הזו, וגם זה בגלל שהוא ביקש יפה והוא חבר.

זה לא הרכב שלי (הוא שלי, במובן של מי שמשלם ומטפל, אבל לא במובן של מצבת המשתמשות) , אין לי רצון ויכולת לעקוב שם באופן פעיל אחרי משהו.

חנן-ג'יפולוג
04-07-22, 23:11
מה זה חיישן מצבר?


לקחתי מגוגל:


The NXP® MM912_637 battery sensors are integrated battery monitoring devices that allow simultaneous measurement of current and voltage for precise determination of SOC (State of Charge), SOH (State of Health), and other parameters.

The integrated temperature sensor combined with the close proximity to the battery allows battery temperature measurement
Multiple application-specific hardware blocks reduce MCU overhead and related power consumption
Configurable low-power modes with automated battery state observation and sophisticated wake-up capability further reduce current consumption
The integrated LIN 2.1 interface allows communication and control of battery monitoring functions


אני חושב שעיקר השימוש שלו לאיי10 זה עבור מערכת הסטארט-סטופ ברכבים שיש להם את זה (בשלי אין) וכן לניהול חכם של הטעינה. למשל, להוריד טעינה כשהרכב תחת עומס ולהעלות כשהוא בגלישה.

מוטי ג.
05-07-22, 00:08
הבנתי, תודה.
מה שהיה חסר לי להבין למה הוא כ"כ קרוב הוא שהוא גם מודד טמפרטורת מצבר, אחרת אין שום הסבר למה הוא צריך להיות דווקא שם ולא חלק ממחשב הטעינה

ניר ל
05-07-22, 15:28
מתי מצבר תקול יכול להשמיד את האלטרנטור ?

יוני5
05-07-22, 16:46
למיטב ידיעתי, גם שנפ, גם טלרון וגם בוש, מייבאים את המצברים. לכן לא נראה לי נכון "לתעב מצברים ישראלים" הכל זה ייבוא
אני יודע שיש יצרנים מקומיים, אבל לתעשייה ולא לרכבים פרטיים.

בברכה,
יוני5

נמרוד
05-07-22, 18:08
למיטב ידיעתי, גם שנפ, גם טלרון וגם בוש, מייבאים את המצברים. לכן לא נראה לי נכון "לתעב מצברים ישראלים" הכל זה ייבוא


אתה מנסה לשכנע את הBDS השמאלנים האלו :rolleyes:

חנן-ג'יפולוג
05-07-22, 18:17
למיטב ידיעתי, גם שנפ, גם טלרון וגם בוש, מייבאים את המצברים. לכן לא נראה לי נכון "לתעב מצברים ישראלים" הכל זה ייבוא
אני יודע שיש יצרנים מקומיים, אבל לתעשייה ולא לרכבים פרטיים.

בברכה,
יוני5

ביקרתי בעבר במפעל מקומי של מצברי רכב, נדמה לי של שנפ. כנראה שדברים השתנו מאז. גם הוולטא נשוא השרשור מיוצר בחו"ל ע"פ המדבקה שעליו.

בכל מקרה אתה צודק, והכותרת פרובוקטיבית ומטעה. זה היה צריך להיות "מתעב מצברים לא אטומים".
למיטב ידיעתי, נכון למה שמוצע בשנים האחרונות בשוק, הטכנולוגיה הדפוקה הזו מיוצגת בעיקר במותגים ישראלים, יהיה מקום ייצורם אשר יהיה.

ניר ל
06-07-22, 11:19
139169139169

נבהלתי לרגע, אז ניגשתי לבדוק את רמת השיתוך ... כמדומני זה לא מצבר אטום - יש לו חלון קטן למעלה שכנראה אמור להראות אם יש מספיק נוזל, מנסיוני כל פעם שהוספתי מים מזוקקים למצבר ישן הוא נפח את נשמתו כעבור יומיים.

ehudzeelim
06-07-22, 13:33
הצבע בעינית אמור לתת אינדיקציה על מצב הטעינה, סוג של הידרומטר:
תקין - צבע ירוק
לא תקין - צבע שחור

חנן-ג'יפולוג
09-07-22, 12:19
המצברים החדשים.
הניסוי.
למעשה זו בדיקת היתכנות שמצבר ליתיום בתנ"ס של תא מנוע.
אפשר לבקש שתשים עליו ולידו מדבקות טמפ'?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


לאחר שעה עמידה בשמש עם מזגן דלוק.


https://imageshack.com/i/pniGa7PUj


https://imageshack.com/i/poJ6XL3Sj

https://imageshack.com/i/pn0m8Hkoj

https://imageshack.com/i/poATvTuvj


https://imageshack.com/i/pmbJEW95j


לאחר שעה עמידה בסרק, ולאחר נסיעה של כמה דקות בקיבוץ, הטמפ' ירדה.

https://imageshack.com/i/pofcT4Bvj

ד ו ר ו ן
09-07-22, 13:17
ואיפה זה שם את המצבר הזה בטווח הבטיחות?

חנן-ג'יפולוג
09-07-22, 13:42
זה לייפפו4. אין אספקט בטיחותי.

במאמר מדעי שמצאתי מראים שעם סוללה מלאה, בטמפ' שמעל 200 מעלות מתחיל להיגרם נזק פנימי לתאים. בכל הטסטים המעטפת החיצונית של התאים נותרה ללא פגע, ומסקנת המחקר היא שהתאים לא בסכנת פיצוץ.


שימוש בתא המנוע מביא את הסוללה להרבה מעל לטמפ' המומלצת ע"י היצרן (מצב זהה למצברי חומצה עופרת), אז תוחלת החיים תיפגע (שוב, כמו במצברי חומצה עופרת).

בכמה היא תיפגע? כמה זה יהיה רחוק מה20 שנים הנקובות? ימים יגידו.

ד ו ר ו ן
09-07-22, 17:58
ומה המימדים/משקל של מצבר כזה 70אמפ/ש?

חנן-ג'יפולוג
09-07-22, 18:16
תא שהוא שווה ערך של 13.5א"ש ב13.3 וולט, מידתו:
102x70x27 מ"מ. נפח: 0.193 ליטר. משקלו 0.4 ק"ג. עולה 40 ש"ח כולל משלוח.

לשאלתך, תכפיל את הנ"ל ב20, וזו התוצאה נטו, ללא המארז. כ8ק"ג וארבעה ליטרים.

ד ו ר ו ן
09-07-22, 19:28
תא שהוא שווה ערך של 3.5א"ש ב13.3 וולט, מידתו:
102x70x27 מ"מ. נפח: 0.193 ליטר. משקלו 0.4 ק"ג. עולה 40 ש"ח כולל משלוח.

לשאלתך, תכפיל את הנ"ל ב20, וזו התוצאה נטו, ללא המארז. כ8ק"ג וארבעה ליטרים.

וכל הטוב הזה בטעינה ישירה מהרכב בלי בקרים נוספים?

חנן-ג'יפולוג
09-07-22, 19:32
כן.

חימושניק
10-07-22, 11:30
אציין מראש שאינני מכיר לעומק את דגמי יונדאי ברמה הטכנית.
אני כן מכיר היטב את מערכות הטעינה וחיישני המצבר (שמודדים מתח קטבים, זרם נכנס/יוצא וטמפרטורת סביבה של המצבר) כפי שהם ממומשים אצל היצרנים הגרמנים.
אצל הגרמנים, ניתוק (או סתם תקלה) בחיישן שעל המצבר יגרום להדלקת נורית צ'ק אנג'ן (אותי זה מטריף ברמה הפסיכולוגית לראות את הנורה הזו דולקת, גם אם הסיבה ידועה ולא משמעותית), למעבר ניהול הטעינה במוד קלאסי (ללא רגנרציה של אנרגיה בשיוט, טעינה אגרסיבית יותר של המצבר וכו'). זה גורם לעליה שכמעט ולא ניתן למדוד בצריכת הדלק, אבל יותר חשוב, לקיצור חיי המצבר, ובמותג עבורו עבדתי, זה היה הרבה כסף!
אני לא יודע מה המשמעות של כל זה בעבודה עם מצבר ליתיום-ברזל-פולימר, אבל שווה לחשוב על זה.

לגבי המצברים המקומיים (לשעבר, שנפ ארזו את המפעל שהיה בנתניה והעבירו אותו להודו. וולטה גם לא מייצרים בארץ למיטב ידיעתי). לאחר ביקור במפעל כשהיה עדיין בארץ, מדובר המצברים בטכנולוגיה מיושנת, אבל לא עמידה. הם טובים לרכב צבאי כמו ריאו שבו לאף אחד לא אכפת אם יש חלודה בתא המצברים (עד שהביקורת מתקרבת ואז מדביקים את החלודה עם צבע גומי מיוחד לתאי מצברים, ואם אין כזה במחסן, אז עם סתם צבע שחור), אבל לא הייתי מתקין אותם ברכב מודרני בשום אופן.

חנן-ג'יפולוג
10-07-22, 11:50
בינתיים לא נדלקה נורה, והטעינה קבועה ב14 וולט, כפי שהראיתי בצילומסך. לסוללה הזו זה בסדר גמור.

חנן-ג'יפולוג
15-07-22, 11:19
יש מצבר נוסף, שהכנתי לפני כשנה, מחכה למצבר של הפיקנטו שיתפגר כדי להחליף אותו.
טיפה יותר מתוחכם, כשבתוך המארז יש כרטיס שהכנתי ועליו ארדואינו וממסרי Latch.
הארדואינו מנתק את הממסרים באחד משני מצבים:
אין טעינה למשך יותר משלושה ימים.
מתח המצבר נמוך מ13 וולט למשך יותר משלוש דקות.
על המצבר יש כפתור לחיבור ולניתוק ממסרי הlatch.

במקרה שמתח המצבר נמוך מ13 וולט, או שעברו שלושה ימים מהנסיעה האחרונה, והממסרים התנתקו, ניתן לחבר אותם מחדש בעזרת הכפתור, להתניע בתוך פחות משלוש דקות, ואז המצבר יטען והכול חוזר לשגרה.

https://imageshack.com/i/pmPeM0m3j

https://imageshack.com/i/pnMmnLiaj

אגב, אם מישהו מעוניין בכרטיסים כאלה, יש לי כמה שלא השתמשתי בהם וניתן להזמין עוד.

חנן-ג'יפולוג
19-07-22, 12:07
הבכורה חזרה לצבא הבוקר, והרכב אוחסן עד שתחזור.

https://imageshack.com/i/pobgpOffj

כאן באים לידי ביטוי שני יתרונות משמעותיים של הליתיום: פריקה עצמית אפסית, ואדישות לסטטוס טעינה לא מלא.
בנוסף, אני נהנה משירותיו של bluetooth battery monitor שהורכב על המצבר, ומשדר לי לטלפון סטטוס מתח מצבר כשאני עובר בקרבת הרכב, כולל התראות על ירידת מתח מסף שהגדרתי. במקרה שלי 13וולט.

https://imageshack.com/i/pn26TLt2j

חוסך לי טרדה. עם מצברי החומצה עופרת אני מקפיד לחבר את הרכבים לטעינה כל שלושה ימים.

חנן-ג'יפולוג
24-07-22, 12:16
חמש יממות של עמידה, והתוצאה נראית כמצופה. לאחר הדעיכה הראשונית הטבעית ל13.25 וולט, המתח לא ירד, ולו במאית הוולט, למרות שהמצבר לא מנותק מהרכב, אז יש שם מערכות מקומיות שפועלות, כמו המקלט של שלט נעילת הדלתות.
תוצאה מצוינת לרכב שעומד לתקופות ארוכות.

https://imageshack.com/i/pnRygwlfj


https://imageshack.com/i/pnnzLESDj

PW
24-07-22, 12:25
אני נהנה משירותיו של bluetooth battery monitor שהורכב על המצבר
בלי לינק - לא שווה.

חנן-ג'יפולוג
24-07-22, 12:43
לינקים באליאקספרס באים והולכים. מי שיראה את זה בהמשך יקבל קישור שבור.

תמונת המוצר כאן בתגובה #24.


https://imageshack.com/i/pmbJEW95j


https://a.aliexpress.com/_uGtmVZ

PW
24-07-22, 14:13
לינקים באליאקספרס באים והולכים. מי שיראה את זה בהמשך יקבל קישור שבור.

תמונת המוצר כאן בתגובה #24.https://a.aliexpress.com/_uGtmVZ
מצאתי!
תודה

חנן-ג'יפולוג
28-07-22, 20:14
חזרתי ממילואים, והבטרי מוניטור שידר לי נתונים לסמארטפון.
אני מופתע לטובה. אני כבר מכיר טוב התנהגות של תאי ליתיום באחסנה, אבל לראות אותם מתנהגים כך כשהם מחוברים לצרכנים פעילים ברכב, זה מרשים. כמעט שמונה ימים ללא ירידת מתח כלשהי.

https://imageshack.com/i/pnGAp1KPj

ואפרופו מילואים וליתיום, הנעתי את האיוניק בבית ביום שני, ביליתי איתו בחרמון ארבעה ימים, כשבלילות אני ישן בתוכו, עם המזגן דולק כמובן, וכיביתי את הרכב לראשונה לאחר ארבעה ימי עבודה רצופים היום בערב, כשהגעתי הביתה. הוא הספיק להיות מחובר לטעינה בחנייה כעשרים דקות ואשתי לקחה אותו להופעה בלטרון. בכ72 שעות עבודה בעמידה, (לא כולן עם מדחס מזגן פועל. חלק מהשעות עם אוורור פנימי בלבד, והמקרר היה מחובר רצוף) , ירדו מהסוללה 40 אחוזים.

https://imageshack.com/i/pnP6Tgj8j

opl
28-07-22, 21:02
אולי פספסתי. מה גורם לספייקים שרואים? רכב מונע?

חנן-ג'יפולוג
28-07-22, 21:12
כן, כשהרכב מונע המתח עולה ל14 וולט.

יש גם ספייק אחד שיורד למטה. זה מהניסוי שעשיתי בהתחלה: פרקתי את המצבר, הנעתי ובדקתי זרם טעינה.

- - - Updated - - -

כך זה נראה בזום אין:

https://imageshack.com/i/pmhUyDpWj

opl
28-07-22, 21:22
תודה, הזמנתי לדיפנדר, שיהיה.

חנן-ג'יפולוג
06-10-22, 23:03
חזרנו היום מחופשה של 16 יום בחו"ל.
ניתקתי מראש את מצברי החומצה-עופרת מהפיקנטו ומהאיוניק5. המתח על המצבר של האיוניק5 ירד ל12.3וולט. לא בריא לו בכלל. לאחר חיבור המצבר הוא הניע תקין.
את המתח על מצבר הפיקנטו עוד לא בדקתי. אני מניח שהמצב לא יהיה שונה מהותית מבאיוניק5.
מצברי הליתיום של האיי10 וההיילקס נשארו על 13.25 וולט. לא ירדו בכלום. בהיילקס יש מתג לניתוק מצבר על הדשבורד, אז המצבר היה מנותק מהרכב.
המצבר באיי10 נשאר מחובר לאורך כל התקופה.

https://imageshack.com/i/pom1anF9j


https://imageshack.com/i/pmxjzN5Bj

נדב42
06-10-22, 23:12
לאיוניק 5 יש מצבר חומצה עופרת ??

boaz avrahami
06-10-22, 23:14
המצבר צרכנים [emoji23]

חנן-ג'יפולוג
06-10-22, 23:23
לאיוניק 5 יש מצבר חומצה עופרת ??

כמו (כמעט) לכל רכב חשמלי והיברידי, גם לאיוניק5 יש מצבר 12 וולט, ולרוב הוא חומצה עופרת.

מצבר המתח הגבוה, 800וולט, הוא ליתיום, כמובן.

- - - Updated - - -


המצבר צרכנים [emoji23]

מצבר הצרכנים באיוניק5, זה שמחובר קבוע למקרר ולמצלמת דרך, הוא לייפפו4. נותק מהמקרר והמצלמה למהלך התקופה ולא נפרק בכלל.

איל מ
06-10-22, 23:35
לא הבנתי,
בשביל מה יש שם מצבר 12?

חנן-ג'יפולוג
06-10-22, 23:40
המוטיבציה היא לנטרל את סוללת המתח הגבוה מהרכב בזמן שהוא כבוי ובזמן תאונה. יותר בטוח.
מי שאחראי בזמן שסוללת המתח הגבוה מנותקת על כל החשמל ברכב, תאורת חירום, נעילת דלתות, סגירת חלונות, אזעקה, פתיחת דלתות, הזנת המחשבים וסגירת הממסרים של סוללת המתח הגבוה בהתנעה, זה מצבר ה12 וולט.

boaz avrahami
06-10-22, 23:51
בטח שאלה דבילית אבל מה זה התנעה ברכב חשמלי?

חנן-ג'יפולוג
06-10-22, 23:53
סגירת ממסרי הפלוס והמינוס ביציאה מסוללת המתח הגבוה.

boaz avrahami
07-10-22, 00:03
תודה.
היו חייבים משהו שיקלקל את החגיגה.

ד ו ר ו ן
07-10-22, 06:49
ולמה לא עוד ליפו קטן בשביל זה?

assafy
07-10-22, 08:37
מה מטעין את מצבר ה12 וולט? יש אלטרנטור מכני או שיש ממיר מתח מהמתח הגבוה?

איל מ
07-10-22, 09:15
ולמה לא עוד ליפו קטן בשביל זה?
בדיוק!
(לא צריך ליפו, שיהיה כל דבר).

חנן-ג'יפולוג
07-10-22, 09:49
מה מטעין את מצבר ה12 וולט? יש אלטרנטור מכני או שיש ממיר מתח מהמתח הגבוה?

ממיר מתח.

חנן-ג'יפולוג
07-10-22, 09:55
בדיוק!
(לא צריך ליפו, שיהיה כל דבר).


טסלה החלה לאחרונה לשים מצבר ליתיום 12v.
האיוניק הישן, מ2018 ועד 2022, ההיברידי, הוא עם מצבר ליתיום.
יש כמה מרצדסים עם מצבר ליתיום.

למה לא בכל הרכבים? למה לא בכל רכבי הבנזין והדיזל? שאלה מצוינת. כנראה חסכון ליצרן של כמה דולרים, שעולה בהמשך הדרך לצרכנים במאות דולרים.

ariel-ro
07-10-22, 10:07
חנן,
מה זמן החיים האופייני למצבר ה12V ברכב חשמלי?
אנשים גם כן מחליפים אותו פעם בכמה שנים?

- - - Updated - - -

חנן,
מה זמן החיים האופייני למצבר ה12V ברכב חשמלי?
אנשים גם כן מחליפים אותו פעם בכמה שנים?

חנן-ג'יפולוג
07-10-22, 10:14
אין לי נסיון מצטבר מספק כדי לומר על זה משהו חכם, עם מספרים בדוקים.

עקרונית, חיי המצבר ברכב חשמלי נוחים יותר מברכב ICE. תא האין מנוע קריר ואין זרמי התנעה גבוהים.

אם הייתי צריך לנחש, הייתי אומר שהממוצע להחלפה יהיה מעל חמש שנים.

מוטי ג.
07-10-22, 10:23
אולי המשפט האחרון של חנן מצביע למה בפולריס ריינג'ר המצבר החזיק לי 6 שנים ללא חיבור למטען , המנוע מתחת למושב, "המכסה מנוע" הוא סתם תא אחסון כמו בחיפושית והמצבר יושב שם.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

shachar
07-10-22, 17:59
תודה.
היו חייבים משהו שיקלקל את החגיגה.משהו לדפוק עליו עם פטיש שאין סטארטר....

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
07-11-22, 21:43
עוד קצת נחת מבית שנפ. הפעם בקלנועית של אבי.

https://imageshack.com/i/pmw13vfAj

https://imageshack.com/i/pnlnwAAtj


https://imageshack.com/i/poFsVQBvj

GodsFather
07-11-22, 23:23
חנן, איך אתה מסביר את כל הטינופת שמסביב על המצבר? לא רק הקטבים

Sent from my HD1903 using Tapatalk

shmil
07-11-22, 23:47
עוד קצת נחת מבית שנפ.


מעניין, התלבטתי אם זה היה נראה פורצ'יני או פורטבלו.

כך או כך, לפחות מגיע להם כמה נקודות על עצם ההתכנות לכזו תפרחת....

חנן-ג'יפולוג
08-11-22, 05:21
חנן, איך אתה מסביר את כל הטינופת שמסביב על המצבר? לא רק הקטבים

Sent from my HD1903 using Tapatalk

תערובת של עיבוי אדי חומצה ואבק ומעל זה פירורי תפרחת קורוזיה. החומר שנאכל מנעלי הכבל התגבש לתפרחת שחלקה התפזר על המצברים.

זה לא לכלוך חיצוני, למעט האבק. זה נמצא מתחת לחיפוי פלסטיק, בקלנועית שמכוסת כולה בכיסוי גשם וחונה במקום מקורה, וזו פעם ראשונה שהכיסוי הזה הורד מאז נרכשה חדשה לפני ארבע שנים.

erezgur
08-11-22, 08:28
בקיצור, גם אביך עם רכב חשמלי...
אני חושב שהגיע הזמן שתתקין אצלו סוללות ליתיום.

לגבי שנפ - דעתי לא השתנתה.

חנן-ג'יפולוג
28-06-23, 18:22
סוף שיחה עם חבר שביקש ממני עזרה באבחון:


https://imageshack.com/i/pmbseJP7j

יונתןמצפה
29-06-23, 00:25
וככה נראה בית המצבר בסופה אחרי נסיעה בודדת של ערב אחד אחרי החלפה למצבר וולטה (ישראלי) חדש.
הכל רטוב משני צידי המצבר, בית פיוז שפיתח קורוזיה, וקורוזיה שטחית על קיר האש.
המצבר פורק והוחזר לספק.
הכל נשטף, שופשף, ונצבע.
הוחלף בית פיוז אחד.
הותקן מצבר אופטימה.

מיותר לציין שהטעינה נבדקה ונמצאה תקינה.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230628/a95084d174fb63f1d4221f5e274090f7.jpg

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

zivo
29-06-23, 08:42
וככה נראה בית המצבר בסופה אחרי נסיעה בודדת של ערב אחד אחרי החלפה למצבר וולטה (ישראלי) חדש.
הכל רטוב משני צידי המצבר, בית פיוז שפיתח קורוזיה, וקורוזיה שטחית על קיר האש.
המצבר פורק והוחזר לספק.
הכל נשטף, שופשף, ונצבע.
הוחלף בית פיוז אחד.
הותקן מצבר אופטימה.

מיותר לציין שהטעינה נבדקה ונמצאה תקינה.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230628/a95084d174fb63f1d4221f5e274090f7.jpg

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
עד היום החזקתי ממך בחור אינטלגנט. מה גרם לך לסכן כך את הג'יפ שלך?

גם אם ישלמו לי, המצברים האלו (שנפ, וולטה) לא מתקרבים לרכב שלי.
כל הסיפורים על איפה זה מיוצר ממש לא מעניין.
משהו דפוק בדרך שהאנשים האלו חושבים. יש גבול כמה זמן אפשר לנצל המצב בארץ ולמכור לאנשים פצצות זמן.
אני פשוט לא מבין איך עוד לא התארגנה תביעה יצוגית?

יונתןמצפה
29-06-23, 08:50
על הבעיות בשנפ שמעתי (וחוויתי אישית).
על וולטה לא.
עכשיו כן.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

boaz avrahami
29-06-23, 08:51
תודה על החיזוקים.
בדיוק היום צריך להחליף מצבר לטרקטור. 1000 CCA קטבים עליונים באמצע. לא תצורה נפוצה. רוב המציעים דוחפים שנפ.
עד כה מצאתי אלטרנטיבה אצל שמעוני, MUTLU. למישהו יש חוות דעת עליהם או המלצה על משהו אחד?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

דרור ברלי
29-06-23, 09:09
מעולם לא היתה לי בעיה איתם.
ופעם, ב-84', ואני יודע שזה נורא מזמן, חינכו אותי בצמ"פ למרוח בהרבה ווזלין את קטבי המצבר ולכן אף פעם אין שם קורוזיה.
אז לא כולכם שריונרים (זה בסדר, אף אחד לא מושלם) אבל הטיפול הזה בקטבי מצברים ידוע ומקובל מימים ימימה.

יונתןמצפה
29-06-23, 09:13
מעולם לא היתה לי בעיה איתם.
ופעם, ב-84', ואנ ייודע שזה נורא מזמן, חינכו אותי בצמ"פ למרוח בהרבה ווזלין את קטבי המצבר ולכן אף פעם אין שם קורוזיה.
אז לא כולכם שריונרים (זה בסדר, אף אחד לא מושלם) אבל הטיפול הזה בקטבי מצברים ידוע ומקובל מימים ימימה.דרור
אני לא מבין איך מריחת וזלין/גריז/שומן אווז/מרגרינה על הקטבים מסייעת במניעת דליפת חומצה מפתחי הנשם של המצבר....

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
29-06-23, 09:14
בועז, כתבתי בעבר על המצבר כאן, וגם אתה הגבת.

היה בטנדר, 100א״ש, התחיל לגסוס כ-3-4 חודשים לפני סיום האחריות.
בהתחלה קשיי הנעה, עד אי-הנעת הרכב אחרי עמידה של כמה שעות אחרי נסיעה בריאה.
סרבו להחליף למרות שהאחריות עדיין תקפה, למרות שבדקו אצלם ואשרו טעינה תקינה ואי-זליגות ברכב.

למצבר יש חלונית חיווי מצב, החלונית הראתה שיש בעיה במצבר, והמתקין התעלם מהאזהרה של המוצר שלו עצמו.. אמר שהוא לא מתייחס לחיווי.

אני לא מתקרב למותג הזה יותר.
יש אחרים טובים ממנו.

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/73473-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8%D7%99-MUTLU-%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8?

דרור ברלי
29-06-23, 09:16
דרור
אני לא מבין איך מריחת וזלין/גריז/שומן אווז/מרגרינה על הקטבים מסייעת במניעת דליפת חומצה מפתחי הנשם של המצבר....

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


היא מונעת קורוזיה על הקטבים

- - - Updated - - -


כתבתי בעבר על המצבר כאן.
היה בטנדר, 90א״ש, התחיל לגסוס כ-3-4 חודשים לפני סיום האחריות.
בהתחלה קשיי הנעה, עד אי-הנעת הרכב אחרי עמידה של כמה שעות אחרי נסיעה בריאה.
סרבו להחליף למרות שהאחריות עדיין תקפה, למרות שבדקו אצלם ואשרו טעינה תקינה ואי-זליגות ברכב.

למצבר יש חלונית חיווי מצב, החלונית הראתה שיש בעיה במצבר, והמתקין התעלם מהאזהרה של המוצר שלו עצמו.. אמר שהוא לא מתייחס לחיווי.

אני לא מתקרב למותג הזה יותר.


אז יש כאן בעיה עם המתקין.

ד ו ר ו ן
29-06-23, 09:22
אז יש כאן בעיה עם המתקין.
רק אומר דרשני..
המתקין דווקא התקשר לספק, לא אישר החלפה.
זה לא שהתחתנתי איתם ויש ילדים משותפים, זה סה״כ מצבר.
כל מה שעובר את סף האינטראקציה המינימלית של קנייה ושירות בתחומי האחריות, לא ראוי להשקעת מאמץ מצידי כלקוח.

אולי הם השתנו מאז מבחינת השירות, אני לא מתכוון לבזבז זמן וכסף שוב.

יונתןמצפה
29-06-23, 09:23
היא מונעת קורוזיה על הקטבים



כן
אבל הבעיות שמתוארות כאן לא קשורות לזה בכלל, אלא לדליפת חומצה שמשמידה את הרכב.

פספתי משהו?


אגב
קורוזיה על הקטבים נוצרת הרבה פעמים ממגעים לא תקינים או רכבים שעומדים/ענייני טעינה.
ברכבים שלי לא היתה לי מעולם קורוזיה גם בלי לשים משחת שפתיים.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

erezgur
29-06-23, 09:25
עד כה מצאתי אלטרנטיבה אצל שמעוני, MUTLU. למישהו יש חוות דעת עליהם או המלצה על משהו אחד?



בועז, כתבתי בעבר על המצבר כאן, וגם אתה הגבת.

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/73473-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8%D7%99-MUTLU-%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8?

קטע, זה מה שכתב שם אחד, בועז אברהמי:

לא קונה מוצרים טורקיים מטעמיים אידיאולוגיים.

חנן-ג'יפולוג
29-06-23, 09:31
דרור, אז פתרת את בעיית הקטבים עם תחזוקה של וזלין. לא את פיזור החומצה. בתגובה קודמת הצעת להוריד את המצבר מהרכב פעם בחצי שנה ולשטוף את בית המצבר. לחבר מהדוגמא האחרונה זה לא היה עוזר. אולי להוריד את בית הנתיכים ולשטוף... מכיר גם הרס של צמות, אז גם אותן, ואת המרכב, ואת מכסה המנוע.
שתי שאלות:
בסדר, אתה שריונר, אבל גם ככזה אתה לא מעדיף לירות פגזים במקום לגרז?
בשביל מה זה טוב? מהם היתרונות? אין כלום. עוד 100-150ש"ח פעם בכמה שנים ויש לך מצבר אטום.
אמרו כאן נכון: היצרן מתעקש לשים עלינו ז...ן עם טכנולוגיה ישנה ורעה. למה לתמוך בזה?

דרור ברלי
29-06-23, 09:55
דרור, אז פתרת את בעיית הקטבים עם תחזוקה של וזלין. לא את פיזור החומצה. בתגובה קודמת הצעת להוריד את המצבר מהרכב פעם בחצי שנה ולשטוף את בית המצבר. לחבר מהדוגמא האחרונה זה לא היה עוזר. אולי להוריד את בית הנתיכים ולשטוף... מכיר גם הרס של צמות, אז גם אותן, ואת המרכב, ואת מכסה המנוע.
שתי שאלות:
בסדר, אתה שריונר, אבל גם ככזה אתה לא מעדיף לירות פגזים במקום לגרז?
בשביל מה זה טוב? מהם היתרונות? אין כלום. עוד 100-150ש"ח פעם בכמה שנים ויש לך מצבר אטום.
אמרו כאן נכון: היצרן מתעקש לשים עלינו ז...ן עם טכנולוגיה ישנה ורעה. למה לתמוך בזה?


במצברים הישראליים שהיו אצלי לא נתקלתי בפיזור חומצה.
לא שטפתי אף פעם בית נתיכים.
אבל אני כן מנקה את מגש המצבר מדי פעם ובודק את מצב נעלי הכבל. למה? ככה. שיהיה לי נעים בעין.
ככה חינכו אותי בחטיבה 500 וכנראה עשו אחלה עבודה בחינוך. לגבי הצורך או הנחיצות האמיתית של זה?... מסכים איתך שאפשר להתווכח על זה....:rolleyes:
אבל אם זה עושה לי נעים בעין אז כנראה שזה טוב, שלא להזכיר כמה מקרים של רכבים, כולל חדשים מהניילון, שלא הניעו רק בגלל נעל כבל לא מהודקת או פגומה. האחרון שהתקיל אותי בשטות הזו היה הברונקו רפטור.

לגבי החיים בטנק - הטיפול השוטף הסיזיפי בטנק הוא חלק מהמשחק ממש כמו לירות פגזים. זה מתיש, זה מעצבן, זה מטונף, זה קשה פיזית וזה שובז. בתקופה ההיא שנאתי וקיללתי כל רגע, היום אני אשכרה מתגעגע למגחים ההם. בכל רגע נתון אני מוכן לחזור - וגם מבין למה כל כך הרבה ג'יפאים הם שריונרים בעברם. המעבר מטנק לג'יפ אמיתי הוא טבעי.

אני לא תומך במצבר כזה או מצבר אחר. סתם מציין פעולת תחזוקה פשוטה שאני עושה סתם כי אני רגיל מהטנקים, מכוחה של אינרציה - ואת העובדה שאני באופן אישי לא נתקלתי בבעיות עם מצברי שנפ וגם עם מצבר טורקי שאני לא זוכר את שמו, שהחזיק יפה מאוד מעל 3 שנים.

דרור ברלי
29-06-23, 10:01
רק אומר דרשני..
המתקין דווקא התקשר לספק, לא אישר החלפה.
זה לא שהתחתנתי איתם ויש ילדים משותפים, זה סה״כ מצבר.
כל מה שעובר את סף האינטראקציה המינימלית של קנייה ושירות בתחומי האחריות, לא ראוי להשקעת מאמץ מצידי כלקוח.

אולי הם השתנו מאז מבחינת השירות, אני לא מתכוון לבזבז זמן וכסף שוב.


התכוונתי לרמת שירות ישראלית, שזה כנראה משהו שיותר גרוע גם ממותג מצברים ישראלי.....

ש01
29-06-23, 10:09
תודה על החיזוקים.
בדיוק היום צריך להחליף מצבר לטרקטור. 1000 CCA קטבים עליונים באמצע. לא תצורה נפוצה. רוב המציעים דוחפים שנפ.
עד כה מצאתי אלטרנטיבה אצל שמעוני, MUTLU. למישהו יש חוות דעת עליהם או המלצה על משהו אחד?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

שמעוני בבנימינה היה הספק של אבא שלי הרבה זמן (5 טרקטורים, 8 כלי גובה, 2 טנדרים ועוד...)
מחירים טובים ואיכות טובה.

שמעוני עצמו איש ישר ומקצוען.

אבא הפסיק לעבוד איתו כי הפסיק לשלוח לערבה... (היה לו שותף/איש שיווק מהמושב שלי שנסע עם המצברים עד לערבה).

אני מניח שאתה יכול לסמוך עליו

ד ו ר ו ן
29-06-23, 11:39
וגם מבין למה כל כך הרבה ג'יפאים הם שריונרים בעברם. המעבר מטנק לג'יפ אמיתי הוא טבעי.
.
מהצד זה נשמע כמו יותר תיאור של כמו ״בריחה״.

על אותו משקל, לא שמעתי על איש סיור שמרצונו החפשי עבר מגיפים לטנק.

ehudzeelim
29-06-23, 11:47
כי ג'יפ אחרי טנק זה מטוס סילון, ומי לא רוצה להיות טייס

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

zivo
29-06-23, 13:21
שמעוני בבנימינה היה הספק של אבא שלי הרבה זמן (5 טרקטורים, 8 כלי גובה, 2 טנדרים ועוד...)
מחירים טובים ואיכות טובה.

שמעוני עצמו איש ישר ומקצוען.

אבא הפסיק לעבוד איתו כי הפסיק לשלוח לערבה... (היה לו שותף/איש שיווק מהמושב שלי שנסע עם המצברים עד לערבה).

אני מניח שאתה יכול לסמוך עליו

גם לי מעולם לא הייתה איתם בעיית שרות ( לפחות 3 מקרים), אבל זו בדיוק הבעיה, סטיסטית הם מחזיקים פחות ( ועולים לא פחות).

יש היום בארץ מצברים טובים יותר שעולים פחות.

boaz avrahami
29-06-23, 21:47
בסוף עמדתי במילה שלי לגבי הטורקים אבל ארז, דחילק(!), להביא ציטוטים מלפני עשר שנים כאילו זה היה הבטחת בחירות זה מלחיץ… [emoji4]
אני אומר כל כך הרבה דברים…

בקיצור, מצאתי בוש תואם לדרישות באותו המחיר ששמעוני הציע. מדובר במצבר מהסדרה הכבדה ולא רכב נוסעים.
הנתונים בקטלוג של בוש מגדירים אותו כ Heavy Duty וגם Vibration Proof, מגיע עם צלעות קירור ושחור קשוח מהפלסטיק במצברי רכב.

על הדרך למדתי שיש CCA ויש EN
והרבה מאוד קוראים ל EN כ CCA מפני ששניהם מציינים זרם התנעה אבל בתקנים שונים. ה EN הוא התקן הארופאי.
בקיצור, כדאי לזכור את זה ולהשוות תפוחים לתפוחים.

קיבלתי מארז המלצה טובה על ענק המצברים מאור יהודה.
רשמו לפניכם כשתצטרכו.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

חנן-ג'יפולוג
05-07-23, 21:14
עברה שנה מההתקנה. לא נרשמו אירועים מיוחדים, חוץ מבטסט, שבו הבוחנים במכון הרישוי התקבצו לראות את הפציינט.

חנן-ג'יפולוג
28-07-23, 11:54
מישהו פה טען שהם השתפרו. זה לא נראה כך:


https://imageshack.com/i/po1LXD9Aj


https://imageshack.com/i/pmWydssKj

קצת קשה לראות בתמונה שהעליתי, אבל יש על המצבר הטבעה של יולי-אוגוסט 2023.

שומר רכבו ירחק.

ד ו ר ו ן
28-07-23, 12:33
המלצה על משווק מצברים (וצמיגים) באזור יבנה:
צמיגי יבנה.
גיל, גיפאי, ישר, הוגן ומבין עניין.

ehudzeelim
28-07-23, 12:35
מישהו פה טען שהם השתפרו. זה לא נראה כך:


https://imageshack.com/i/po1LXD9Aj


https://imageshack.com/i/pmWydssKj

קצת קשה לראות בתמונה שהעליתי, אבל יש על המצבר הטבעה של יולי-אוגוסט 2023.

שומר רכבו ירחק.למה זה קורה דווקא להם??

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

איל מ
28-07-23, 16:57
זה לא קורה רק להם.
קורוזיה על המגעים לאו דווקא ממצבר.
לי יש אותה כרגע על מצבר ורטא, לפני כן על סטארט אפ, ולפני כן על בוש.

הבעיה של השנפ תמיד היתה הזעה של החומצה וזליגה למטה אל המתכת של האוטו

ehudzeelim
28-07-23, 17:25
זהו שאני לא נתקלתי כבר די הרבה שנים בקורוזיה על קטבים, ופה בפורום כל הזמן מעלים תמונות של שנפים עם פריחות..

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

נדב42
28-07-23, 17:49
מישהו פה טען שהם השתפרו. זה לא נראה כך:


https://imageshack.com/i/po1LXD9Aj


https://imageshack.com/i/pmWydssKj

קצת קשה לראות בתמונה שהעליתי, אבל יש על המצבר הטבעה של יולי-אוגוסט 2023.

שומר רכבו ירחק.

פתחת את השרשור הזה לפני שנה ועכשיו קנית שנפ ??
ידידי, אין לך להלין אלא על עצמך...

חנן-ג'יפולוג
28-07-23, 18:01
צילומסך מהפייס. לא קניתי מצבר חומצה עופרת כבר כשלוש שנים, חוץ מוורטא לאיוניק5, מטעמי אחריות, אחרת הייתי מרכיב ליתיום.

נדב42
28-07-23, 19:50
אה, לא ציינת את הפרט הזה ..

JENEK
14-08-23, 10:10
אפשר לשנות כותרת.
למיטב ידיעתי אין ייצור מצברים בישראל.

אני בעד כחול לבן אבל ייצור מצברים לא היה הצד החזק שלנו.
אצלי נגרם נזק לאלטרנטור בגלל קצר במצבר של שנפ, לפני כמה שנים טובות.
היום הם יבואנים בדיוק כמו וולטה וטלרון.

כרגע יש לי מצבר של וולטה, המיוצר ע"י TAB. גם הוא מעלה פריחה על קוטב שלילי.

נ"ב
לפני כשבועיים הפסיק לעבוד שלט ברכב, ומצאתי את עצמי בסניף KSP.
קניתי חבילת סוללות CR1620 מה שהיה זמין על המדף.
אחרי שניסיתי שתי סוללות מתוך החבילה, חזרתי לסניף להחזיר.
אלו היו סוללות של שנפ תוצרת סין בתוקף לעוד כמה שנים.
סוללות הוחלפו בסוג אחר והשלט חזר לחיים.

חנן-ג'יפולוג
14-08-23, 11:14
"שנפ אגב הוקמה עוד ב-1951. יש לה מפעל מתקדם בנתניה, והיא מייצרת מגוון רחב של מצברים, כולל למשאיות ולגיבוי למחשבים בנוסף היא מייבאת מצברים מיוחדים מחו"ל, אבל 95% מהמצברים שהיא מוכרת הם תוצרת כחול-לבן."


http://www.schnapp.co.il/?CategoryID=242&ArticleID=181

boaz avrahami
14-08-23, 12:10
ממתי אתה מאמין לאתרי אינטרנט בכלל ולאתר של שנפ בפרט ועוד מתיחס ברצינות לכתבה בידיעות (שיווקית?) מלפני עשר שנים?
בטח גם כתוב שהם מפעל מודרני ומהטובים בעולם.
אבל כנראה שהמפעל בנתניה נסגר על כל 30 העובדים שהיו בו.


https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001266516#from=iphone. app




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

shmil
15-08-23, 18:08
הם עוד שם, בועז. נכון להשבוע.

המשוטט
16-08-23, 04:35
הפך למחסן כנראה

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

המשוטט
28-08-23, 13:31
אפרופו גזר....מצבר אופטימה שנגרר קצת על הכביש

האם יעבוד?

https://youtu.be/ldwfBW8RVx0?si=mNdjfApQACgsCCZt



Sent from my SM-G973F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
27-09-23, 13:41
יש מצבר נוסף, שהכנתי לפני כשנה, מחכה למצבר של הפיקנטו שיתפגר כדי להחליף אותו.
טיפה יותר מתוחכם, כשבתוך המארז יש כרטיס שהכנתי ועליו ארדואינו וממסרי Latch.
הארדואינו מנתק את הממסרים באחד משני מצבים:
אין טעינה למשך יותר משלושה ימים.
מתח המצבר נמוך מ13 וולט למשך יותר משלוש דקות.
על המצבר יש כפתור לחיבור ולניתוק ממסרי הlatch.

במקרה שמתח המצבר נמוך מ13 וולט, או שעברו שלושה ימים מהנסיעה האחרונה, והממסרים התנתקו, ניתן לחבר אותם מחדש בעזרת הכפתור, להתניע בתוך פחות משלוש דקות, ואז המצבר יטען והכול חוזר לשגרה.

https://imageshack.com/i/pmPeM0m3j

https://imageshack.com/i/pnMmnLiaj

אגב, אם מישהו מעוניין בכרטיסים כאלה, יש לי כמה שלא השתמשתי בהם וניתן להזמין עוד.


הגיע הזמן. הBosch התפגר ללא התראה. טלי נתקעה עם הרכב וחולצה ע"י ידידים. פירקתי ממצבר הליתיום שהכנתי בזמנו את האלקטרוניקה המתוארת למעלה, החזרתי למצב "טיפש" והרכבתי על הרכב.

ehudzeelim
01-10-23, 15:05
ננו טכנולוגיה145065

Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
18-03-24, 08:14
פתחתי את מארז המצבר לבדוק מה נשמע בפנים. עברו מהבנייה של המצבר כמעט שלוש שנים. מההתקנה שלו בתא המנוע של הI10 כ 21 חודשים. התאים לא נראים נפוחים או סובלים בדרך כלשהי. כולם מגיעים במנוחה ל3.31 וולט, כמו שביום שהגיעו.

https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q70/922/yXcV2q.jpg

shmil
18-03-24, 09:01
הייתי השבוע במפעל, בשנאפ.
אין יותר ייצור בארץ.
יש ייבוא, מהודו.
מה המשמעויות על איכות המצברים - אין לי מושג, רק יודע שאין יותר יצור כאן.

boaz avrahami
18-03-24, 09:09
זה ישר גרם לי לחשוב אם המפעל בהודו נראה ככה-

https://youtu.be/kNGg0P7B5fI?si=xxQ7By1CfBhLwTVw


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

חנן-ג'יפולוג
31-07-24, 03:57
עברה שנה מההתקנה. לא נרשמו אירועים מיוחדים, חוץ מבטסט, שבו הבוחנים במכון הרישוי התקבצו לראות את הפציינט.

עוד שנה עברה.

boaz avrahami
31-07-24, 11:57
אפשר לסיים מצבר כזה עם טרמינלים של מצבר ולהשאיר את החיווט באוטו מקורי או קרוב לכך באמצעות אלו.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240731/d80b2b6d80902de459b5077927e00bb0.png




התחלתי להרהר אולי לפתוח את המצבר על ידי חיתוך הדפנות בחלק העליון, לרוקן את התכולה ולהכניס במקומה את התאים ולסגור מחדש בהדבקה אחרי חיבור חוטים לטרמינלים המקוריים.

זאב בעור כבש עם הרבה בידוד


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

boaz avrahami
31-07-24, 18:46
ביצוע מעורר השראה

https://youtu.be/s8gm1-kncZM?si=1OQ0MGvS5Yj-jFeO

חנן-ג'יפולוג
27-11-24, 09:59
נזכרתי הבוקר בשרשור הזה.
אז ההיילקס ארבע שנים וחצי עם מצבר התנעה ליתיום.
הi10 שנתיים וחצי עם מצבר התנעה ליתיום בתא המנוע.
הפיקנטו קצת מעל לשנה עם מצבר התנעה ליתיום בתא המנוע.

בהיילקס ובאיוניק5 יש גם מצברי אביזרים. ליתיום.

נשארו לי חומצה עופרת באיוניק5 (ושם זה לא יוחלף בליתיום), ובאופנוע- המצבר המקורי.

dice2
27-11-24, 13:55
נזכרתי הבוקר בשרשור הזה.
אז ההיילקס ארבע שנים וחצי עם מצבר התנעה ליתיום.
הi10 שנתיים וחצי עם מצבר התנעה ליתיום בתא המנוע.
הפיקנטו קצת מעל לשנה עם מצבר התנעה ליתיום בתא המנוע.


חנן כשאתה אומר ליתיום אתה מתכוון לליטיום פוספט אני משער
ושאלה נוספת במידה והתשובה היא "כן". מה יחס האמפר שעה בין הליתיום לעופרת הנדרש
יש לי מצבר ליטיום פוספט של 28 אמפר האם הוא יכול להחליף מצבר של 50 עופרת?

בועז

חנן-ג'יפולוג
27-11-24, 14:56
כל מה שציינתי שיש אצלי הוא LFP או Lifepo4, למעט מצבר אביזרים בהיילקס שהוא nmc.
אני מניח שבפוספט אתה מתכוון לLFP.

לגבי היחס מול מצבר חומצה עופרת צריך לראות בנתוני המצבר ולשים לב שיש לך את זרם ההתנעה הנדרש בCCA וגם את הקיבול הרצוי.
בנתון הCCA אתה לא רוצה לרדת מהמקור. בנתון הקיבול ניתן להתפשר אם אין לך כוונה לפרוק את המצבר.

- - - Updated - - -

במחשבה שנייה, נדמה לי שאני מכיר את מצבר הLFP שלך :rolleyes: ומבחינת זרם התנעה CCA הוא נחות מעט ממצבר חומצה עופרת 50AH אופייני. אין לי נתון ברור אבל בתחושה שלי הוא כנראה לא יותר מ250-300CCA. טוב מספיק למנוע 1-1.2 ליטר בנזין. לא מעבר לזה.

חנן-ג'יפולוג
27-11-24, 15:22
טעיתי כאן בזה שלא התחלתי בלשאול מה האפליקציה שאתה מדבר עליה, עם כל המאפיינים.
אז בוא נתחיל מההתחלה. על מה מדובר?

dice2
28-11-24, 10:35
במחשבה שנייה, נדמה לי שאני מכיר את מצבר הLFP שלך :rolleyes: ומבחינת זרם התנעה CCA הוא נחות מעט ממצבר חומצה עופרת 50AH אופייני. אין לי נתון ברור אבל בתחושה שלי הוא כנראה לא יותר מ250-300CCA. טוב מספיק למנוע 1-1.2 ליטר בנזין. לא מעבר לזה.

איך לא תכיר. בגללך יש לי אותו :-)

ofer_b
28-11-24, 15:57
מצבר ליתיום יכול להחליף גם מצבר סטארט סטופ/agm?

Sent from my CPH2583 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
28-11-24, 16:16
לא רואה סיבה שלא, מבחינת העומסים.
צריך לשים לב בכל רכב מודרני עם טעינה חכמה, וזה כנראה כולם, לנושא של המתח. מערכת כזו עלולה להסיק שאין צורך לטעון עקב המתח הגבוה הטבעי של הליתיום, והוא לא יטען. אצלי גם בפיקנטו וגם בi10 ביטלתי את חיישן המצבר (הוא יושב על הדק המינוס של המצבר ולא השתמשתי בו אלא בכבל מינוס חדש) אז הטעינה קבועה על 14.3 וולט והכול טוב. לא יודע לומר אם זה יעבוד בכל רכב ואם זה לא ידליק נורות בלוח השעונים (אצלי לא נדלק) .

- - - Updated - - -

לא שאלת אבל אני די בטוח שהמערכת start/stop לא תעבוד תקין עם מצבר ליתיום, אם זה איכפת לך. מישהו עדיין מוכן לנסוע עם הח..א הזה?

ofer_b
28-11-24, 17:34
לא רואה סיבה שלא, מבחינת העומסים.
צריך לשים לב בכל רכב מודרני עם טעינה חכמה, וזה כנראה כולם, לנושא של המתח. מערכת כזו עלולה להסיק שאין צורך לטעון עקב המתח הגבוה הטבעי של הליתיום, והוא לא יטען. אצלי גם בפיקנטו וגם בi10 ביטלתי את חיישן המצבר (הוא יושב על הדק המינוס של המצבר ולא השתמשתי בו אלא בכבל מינוס חדש) אז הטעינה קבועה על 14.3 וולט והכול טוב. לא יודע לומר אם זה יעבוד בכל רכב ואם זה לא ידליק נורות בלוח השעונים (אצלי לא נדלק) .

- - - Updated - - -

לא שאלת אבל אני די בטוח שהמערכת start/stop לא תעבוד תקין עם מצבר ליתיום, אם זה איכפת לך. מישהו עדיין מוכן לנסוע עם הח..א הזה?שלא תעבוד ברור, אף אחד לא צריך את השיט הזה, אבל השאלה שנשאלת, וזה תלוי רכב כנראה, אם *לא* ניתן לבטל את המערכת הנ"ל, כנראה שליתיום פחות מומלץ בגלל המתח הגבוה יותר לעומת מצבר עופרת

Sent from my CPH2583 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
28-11-24, 18:23
לא נתקלתי באף רכב שלא הצלחתי לבטל בו את המערכת באופן קבוע. יש לה כל כך הרבה פרמטרים שחוסמים את הפעילות שלה, שזה ממש קל. רק תבחר.

Yohay
28-11-24, 21:20
לא נתקלתי באף רכב שלא הצלחתי לבטל בו את המערכת באופן קבוע. יש לה כל כך הרבה פרמטרים שחוסמים את הפעילות שלה, שזה ממש קל. רק תבחר.

אם אתה יודע איך אפשר לבטל אותה מבלי ללחוץ על הכפתור כל פעם ב Xv 2018 אני אשמח לשמוע
זה מעצבן ממש

חנן-ג'יפולוג
28-11-24, 21:58
אני לא מכיר את הרכב הנ"ל, אבל יכול לתת דוגמאות מדגמים אחרים.
ניתוק מפסק חיווי נעילת מכסה מנוע.
ניתוק חיישן וואקום בבוסטר בלמים.
ארדואינו שמקצר רגעית בכל התנעה את לחצן ביטול המערכת.

- - - Updated - - -

לרוב אם מרכיבים מצבר רגיל במקום AGM המערכת מפסיקה לעבוד.

סביר להניח שניתוק חיישן מצבר גם יעשה את העבודה.

צריך לנסות. לראות מה עובד.

שחר גרינברג
29-11-24, 10:28
אם אתה יודע איך אפשר לבטל אותה מבלי ללחוץ על הכפתור כל פעם ב Xv 2018 אני אשמח לשמוע
זה מעצבן ממש

כל מה שצריך זה חיפוש קטן בגוגל

יש הרבה שיטות כמו שחנן כתב
לדוגמא
https://www.amazon.com/Eliminator-Compatible-2018-2022-2017-2020-2015-2020/dp/B0CSFNWWCC


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yohay
07-12-24, 09:49
כן, כאילו כפתורים ראיתי

היה נשמע ממה שחנן אמר שאפשר ללא הוספה של אביזר כזה

תודה

boaz avrahami
07-12-24, 09:53
לאחרונה נפח נשמתו וורטא מקורי בן 8 חודשים שהגיע מקורי עם סוזוקי.
חברת השירות החליפה אותו במצבר שנפ ספרדי ( האם גם ג׳ונסון)?.
לדברי סוזוקי, סידרה שלמה דפוקה. 36 אמפר.

השאירו לי את הישן. עשיתי לו טעינת החיאה ובנתיים משתמש בו לשימושי חצר והוא עוד עובד. לא התנעות


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tzvika-Pick
08-12-24, 22:02
אחרי 10 ימים בלי התנעה, המצבר בג'ימני התפגר.
נסעתי לאייס, לנסות אולי להציל משהו מהתלושים של ראש השנה. באייס היה רק וורטא במחיר לא הגיוני ומשהו שנראה כמו קוביה שחורה עם מדבקה אדומה, כיתוב בעברית והדקים של מצבר. אז קפצתי לאיזה ספק מצברים ברחוב שונצינו הסמוך.

"מה יש לך במלאי, אבל לא שנפ?"
"יש שנפ..."
"לא רוצה שנפ"
"אז יש גם וולטא עם שנה אחריות ובוש עם שנתיים"
"תביא את הבוש"

כשפירקתי את מצבר ה-StartUp הישן שהיה ברכב, ראיתי שבדיוק השבוע הוא חגג יום הולדת 3. מכובד מאוד לדעתי, StartUp נכנסו לרשימת הטובים.
ועם התלושים קניתי נעליים.

ehudzeelim
08-12-24, 22:07
אחרי 10 ימים בלי התנעה, המצבר בג'ימני התפגר.
נסעתי לאייס, לנסות אולי להציל משהו מהתלושים של ראש השנה. באייס היה רק וורטא במחיר לא הגיוני ומשהו שנראה כמו קוביה שחורה עם מדבקה אדומה, כיתוב בעברית והדקים של מצבר. אז קפצתי לאיזה ספק מצברים ברחוב שונצינו הסמוך.

"מה יש לך במלאי, אבל לא שנפ?"
"יש שנפ..."
"לא רוצה שנפ"
"אז יש גם וולטא עם שנה אחריות ובוש עם שנתיים"
"תביא את הבוש"

כשפירקתי את מצבר ה-StartUp הישן שהיה ברכב, ראיתי שבדיוק השבוע הוא חגג יום הולדת 3. מכובד מאוד לדעתי, StartUp נכנסו לרשימת הטובים.
ועם התלושים קניתי נעליים.

סטארט אפ זה הסדרה הזולה של וארטה.

ishc
10-12-24, 12:01
גם בשבי המצבר התפגר, באוטודיםו היה דיל טוב על סטראט אם וזכרתי אותו לטובה מהפאגרו ומהנחסיון של דורון
416 שח, 60 אמפ, אחרי יום היה מוכן לאיסוף.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

נמרוד
10-12-24, 19:36
אוטודיפו?

ishc
11-12-24, 00:35
כן

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

shmil
11-12-24, 14:58
אוטודיפו?
יש להם לא פעם מבצעים מצויינים על מצברים לרכב נורמאלי.
יתרון הגודל.

ishc
12-12-24, 18:51
שעברתי שם גם שמן מנוע היה במחירים טובים למטפלים לבד

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

-->