צפייה בגרסה מלאה : מד חום חיצוני למנוע
היה לי חור ברדיאטור, בלנדקרוזר דיזל 2006. המנוע רתח והלך. כשאין מים שעון החום לא עובד ומראה חום רגיל. האם יש שעון חום חיצוני, שלא בודק במים אלא במקום אחר במנוע? והאם יש שעון כזה שגם אפשר לכוון אותו שמעל טמפרטורה מסוימת ישמיע צפצוף? (יש מד חיצוני כזה עם כבל מתכת דק לתנור שמצפצף כשהאוכל מגיע לטמפרטורה שהוגדרה) תודה
בהחלט.
יש כאן מספר שרשורים בנושא, כולל קישורים למוצרים, הסבר על ההתקנה וכו'.
סנסור(רגש) המוצמד לראש המנוע מחובר למד טמפרטורה.
אפשר להוסיף זמזם המצפצף כאשר מגיעים לטמפרטורה המוגדרת מראש.
נסה לחפש שרשור כזה, אם לא תסתדר אוכל לסייע בחיפוש.
https://www.ebay.com/itm/112593755781?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=ZxlqrSUTRjC&sssrc=2349624&ssuid=E16gvXMRQg2&var=&widget_ver=artemis&media=COPY
אני עובד עם זה, לא רציתי שעון מציק בעיניים אז הוא מותקן בתא כפפות.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
נסה לחפש שרשור כזה, אם לא תסתדר אוכל לסייע בחיפוש.
כאשר מחפשים בגוגל "חיישן חום מנוע", "זמזם" בתוספת "site:www.jeepolog.com" או וואריאציות דומות מגיעים להרבה מאד שרשורים מתאימים לשאלה שלך.
הנה אחד מהם שבו גם צילמתי את ההתקנה אצלי) - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/109632
ehudzeelim
07-07-22, 21:17
יש לי את השלושה האלה:
https://www.ebay.com/itm/384053080976
http://enginewatchdog.com/tm2.html
https://www.ebay.com/itm/180781156825
כולם עובדים, עם התראה קולית.
הקישור הראשון זה מוצר זול במיוחד שהחיסרון שלו שהוא רק עד 110 מעלות צלזיוס, מתאים למנועי בנזין. מותקן אצלי כשנה ועובד.
שני האחרים מותקנים אצלי בכמה רכבים כבר כמה שנים. מתאימים לדיזל (עד 125 מעלות אם אני לא טועה). הצילו אותי מהתחממויות לפחות פעמיים.
בחלקם אפשר להתחבר גם לחיישן טמפ שמן גיר, ואולי גם לחץ שמן, אני לא עשיתי את זה. וגם ניתן לשלוט באופן אוטומטי על הפעלת וונטה.
אחת התמורות היותר טובות לשקל.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תודה רבה. מדהים איך יכולתי למנוע את הנזק. ארכוש מהשרשור לאיביי ואשכלל את יכולות החיפוש שלי.
אם כבר שעון אז חפש אחד עם 4 ספרות שנותן קריאה עם נקודה עשרונית...
ממש חשוב לך לדעת אם החום במגמת עליה או ירידה כשאתה במדבר באמצע הקיץ והחום מתחיל לעלות.
הנקודה העשרונית נותנת לך מיד תוצאה למעשה שעשית,כמו כיבוי מזגן,ירידה לlow להעלאת הטורים וכו'
אם כבר שעון אז חפש אחד עם 4 ספרות שנותן קריאה עם נקודה עשרונית...
ממש חשוב לך לדעת אם החום במגמת עליה או ירידה כשאתה במדבר באמצע הקיץ והחום מתחיל לעלות.
הנקודה העשרונית נותנת לך מיד תוצאה למעשה שעשית,כמו כיבוי מזגן,ירידה לlow להעלאת הטורים וכו'
לפני שאתה מטריף את עצמך עם מיקרו-שינויים, תבדוק מה הסטיית תקן המוצהרת של המדיד. זו שכתובה באותיות הקטנטנות שצריך זכוכית מגדלת בשבילן.
יותר מסביר שהסטייית מדידה גדולה מערכי השינוי אחרי הנקודה.
חום מנוע זה משהו דינמי, משתנה כל הזמן תוכ עבודת המנוע, וזה נורמלי.
בגלל זה יש טווח עבודה, לא נקודה.
שעון שמשתנה מול העיניים זה דבר ״מרעיש״ מאד ולא מייצג את מהות השינוי והאם הוא תקין.
ולא סתם עברו ברכבים ממחוג שנע בטווח לנורה של ״עצור להתקרר״.
לפות״ש,
אם ירידה פתאומית בנפח נוזל קירור היא תרחיש הסיכון שלך, תשקיע במדיד מתריע על גובה נוזל.
זה הרבה יותר יעיל, עובד רק כשיש באמת תקלה, ולא משגע עם שינויים שאין לך דרך לדעת האם זו מגמה/תקלה או שינוי טבעי בגלל עומס רגעי.
אם ירידה פתאומית בנפח נוזל קירור היא תרחיש הסיכון שלך, תשקיע במדיד מתריע על גובה נוזל.
אפשר לקבל דוגמא למוצר מומלץ ?
אפשר לקבל דוגמא למוצר מומלץ ?https://controtec-ltd.com/controtec-ltd.com/%D7%9E%D7%93-%D7%92%D7%95%D7%91%D7%94-%D7%A8%D7%A6%D7%99%D7%A3-1-1
אני משתמש בכאלו
מניח שניתן למצוא בעלי גם לא מוגני פיצוץ (לי אין ברירה)
פשוט ואמין וניתן לשינוי מ nc ל no
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
ehudzeelim
10-07-22, 10:38
מד גובה מפלס זאת תוספת מבורכת אבל הוא לא יתריע למשל כשתרמוסטט נתפס והמנוע רותח. חיישן מגע לראש מנוע יתריע בתקלה כזאת, וגם יתריע במצב של ירידת מפלס שמובילה להתחממות, כנראה באיחור יחסית למד מפלס. אצלי כשזה קרה הוא התריע בזמן, אבל זה תלוי בנסיבות הספציפיות.
לגבי התצוגה של הטמפ שמשתנה, זה ממש לא בעיה, לדעתי להיפך. בכל מקרה אתה מכוון את ההתראות לערך מסוים ולא חייב להסתכל אם לא בא לך.. זה יתריע כשזה יגיע לטמפ הקריטית שכיוונת וזה מה שחשוב.
בקיצור כל סוג חיישן והיתרונות והחסרונות שלו
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מד גובה מפלס זאת תוספת מבורכת אבל הוא לא יתריע למשל כשתרמוסטט נתפס והמנוע רותח.
אתה מתייחס למצב בו יש נוזל במערכת ולכך מד הטמפרטורה של הרכב נותן מענה.
הוא זה שייתן חיווי שהמנוע מתחמם.
אם בגיבוי על גיבוי עסקינן, אז אין סוף לגיבויים שאפשר להתקין.
זה הופך את הבקרה למטרה עצמה, במקום שהבקרה תשרת את המטרה שהיא יכולת הנסיעה ברכב.
בעיניי מיותר.
תהיה עירני למצב הרכב ככלל, ולשעון חום המקורי בפרט,
ehudzeelim
10-07-22, 13:05
השעון של הרכב נותן אינדיקציה אבל לא נותן התראה, וזה הבדל גדול. הסיכוי לתפוס את ההתחממות בזמן ללא התראה קולית היא קלושה, גם אצל נהג עירני מאד. לפעמים זה פשוט קורה מהר מאד. ויש גם נהגים פחות עירניים למצב הרכב, למעשה רוב הנהגים הם כאלה. בשבילם זה בכלל סוגר פינה. ולראיה כל המכסים הפתוחים בכביש 40 ו-90 שאני רואה כל שבוע..
אם ניתן לחבר את שעון הרכב להתראה קולית זה גם טוב. היה לי כזה ברנו 11, לצערנו יצרני הרכב לא חושבים שזה נחוץ..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
גם בטראקנים יש את הבעיה הזו...
החיישן טמפרטורה המקורי יושב בבית תרמוסטט שהוא בעצם החלק הכי גבוה של מערכת הקירור...
אם חסר מים מסיבה כלשהיא , הוא מודד את האוויר...ולכן לא מתריע בזמן על תקלה.
בעת התקנת חיישן חיצוני, איפה כדאי למקום?
ההגיון אומר על הראש מנוע, כי זה החלק שרוצים להגן עליו...
אז למה היצרנים שמים על הבית תרמוסטט?
ehudzeelim
10-07-22, 15:57
אצלי זה מותקן בתבריג פנימי בראש, ראה בתמונות. למרות שלדעתי ממש לא קריטי המיקום המדויק.139188139190
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
השעון של הרכב נותן אינדיקציה אבל לא נותן התראה, וזה הבדל גדול. הסיכוי לתפוס את ההתחממות בזמן ללא התראה קולית היא קלושה, גם אצל נהג עירני מאד. לפעמים זה פשוט קורה מהר מאד. ויש גם נהגים פחות עירניים למצב הרכב, למעשה רוב הנהגים הם כאלה. k
אתה מכליל תופעה שלכאורה הייתה צריכה לייצר כמויות של רכבים שעומדים בצד הדרך, בכל העולם, ובפועל זה לא המצב.
בהתייחס למצב שיש נוזל קירור, זה גם לא קורה כ"כ מהר, זה מטפס.
ואם נהג לא שם לב לשעון אחד, למה שיסתכל על השעון השני?
התרעה קולית זה גיבוי, וזה אחלה, אבל שוב, זה גיבוי, ולגיבוי זה אינסופי כמה גיבויים אפשר לשים, אבל זו בחירה אישית ויש לה בהחלט מקום למי שחושב שזה מה שהוא צריך.
נכון גם להפנות אותו לשרשור שהתפתח כדיון אודות החישן החיצוני שאתה מציע, עם יתרונות וחסרונות והיכן להתקין.
אבל פות"ש מתייחס לתרחיש אחר, שהחיישן הקולי של חיישן חיצוני לא יודע לזהות בזמן אמת, ויתריע לא מעט זמן אחרי שהבעיה (אבדן נוזל הקירור) מתפתחת, כי ההתחממות, כמה שהיא מהירה אינה מיידית.
מצד שני, חיישן מפלס יתריע כמעט מיידית, עוד לפני אבדן כלל נוזל הקירור.
ובשביל מה שהוא תאר כמנגנון בקר/גיבוי/התרעה, חיישן גובה נוזל נותן לדעתי מענה טוב יותר מחיישן חיצוני.
ehudzeelim
10-07-22, 17:12
האם יש שעון חום חיצוני, שלא בודק במים אלא במקום אחר במנוע? והאם יש שעון כזה שגם אפשר לכוון אותו שמעל טמפרטורה מסוימת ישמיע צפצוף? (יש מד חיצוני כזה עם כבל מתכת דק לתנור שמצפצף כשהאוכל מגיע לטמפרטורה שהוגדרה) תודה
עניתי לפות"ש על השאלה ששאל, ראה ציטוט שלו. לגבי הגישה הנכונה, כל אחד יבחר במה שנראה לו מתאים, אני בחרתי בחיישן מגע שכבר הספיק להוכיח את עצמו אצלי ועושה בדיוק מה שפות"ש שאל.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אצלי לדוגמא בטראקן...
אם אני מתחבר לOBD, ברגע שהשעון המקורי מראה טמפרטורת עבודה(2 ממ מתחת לקו החצי) , הOBD מראה 60..... ולאט לאט הוא מגיע ל86 שזה בעצם טמפ הפתיחה של התרמוסטט,והמד המקורי עדיין 2 ממ מהחצי ...לא זז...
ביצענו בדיקה, גרמנו לרכב להתחמם.... הגענו ל105 והשעון עדיין היה על 2 ממ מהחצי... ככה שהוא לא ממש נותן אינדיקציה,
שעון חיצוני ניתן לכוון שיהבהב ב95 ואז אתה יודע שמשהוא קורה ואתה עוקב.... ואז יצפצף ב100 ואז אתה מודע למצב שצריך לעצור ולראות.
כאשר במקורי בתאכלס רק ברתיחה אתה תראה.
ehudzeelim
10-07-22, 17:16
אתה מכליל תופעה שלכאורה הייתה צריכה לייצר כמויות של רכבים שעומדים בצד הדרך, בכל העולם, ובפועל זה לא המצב.
תבדוק מה הסיבה העיקרית שגורמת לראשי מנוע ומנועים לסיים את חייהם. אני אחסוך לך - התחממות שמאותרת בשלב מאוחר מדי.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ehudzeelim
10-07-22, 17:18
ואם נהג לא שם לב לשעון אחד, למה שיסתכל על השעון השני?
.
אין שום צורך להסתכל על שעון, אפילו לא אחד. יש התראה קולית זה בדיוק העניין.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אצלי לדוגמא בטראקן...
אם אני מתחבר לOBD, ברגע שהשעון המקורי מראה טמפרטורת עבודה(2 ממ מתחת לקו החצי) , הOBD מראה 60..... ולאט לאט הוא מגיע ל86 שזה בעצם טמפ הפתיחה של התרמוסטט,והמד המקורי עדיין 2 ממ מהחצי ...לא זז...
ביצענו בדיקה, גרמנו לרכב להתחמם.... הגענו ל105 והשעון עדיין היה על 2 ממ מהחצי... ככה שהוא לא ממש נותן אינדיקציה,
שעון חיצוני ניתן לכוון שיהבהב ב95 ואז אתה יודע שמשהוא קורה ואתה עוקב.... ואז יצפצף ב100 ואז אתה מודע למצב שצריך לעצור ולראות.
זה מכוון.
השעון עובד על טווח בו הכל תקין, כדי לא לשגע אותך עם קפיצות מחוג שכולן בתחום התקין.
https://controtec-ltd.com/controtec-ltd.com/%D7%9E%D7%93-%D7%92%D7%95%D7%91%D7%94-%D7%A8%D7%A6%D7%99%D7%A3-1-1
אני משתמש בכאלו
מניח שניתן למצוא בעלי גם לא מוגני פיצוץ (לי אין ברירה)
פשוט ואמין וניתן לשינוי מ nc ל no
Sent from my SM-G973F using Tapatalkהקישור לא עובד, מחזיר 404 ...
הקישור לא עובד, מחזיר 404 ...מניח שהכוונה לזה https://bit.ly/3yUVhY8
מצריך התערבות במערכת
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
מניח שהכוונה לזה https://bit.ly/3yUVhY8
מצריך התערבות במערכת
זה נותן בכלל מד זרימה ...
ehudzeelim
18-07-22, 16:08
ניסוי חדש
צהריים
רכב בחניה בצל, מונע ומזגן פועל.
1) מכסה מנוע סגור, טמפרטורה של ראש המנוע מתייצבת על 89 מעלות.
2) פתיחת מכסה מנוע, טמפרטורה יורדת ומתייצבת לאחר 10 דקות על 78 מעלות.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
החיישן שלך בהיותו חיצוני, מושפע מאד מטמפ הסביבה.
ברור שפינוי אויר חם מאד מסביבתו ישפיע עליו.
ehudzeelim
18-07-22, 16:28
נכון, דיברנו על זה כבר במעלה השרשור, ברור שיש השפעה חיצונית על החיישן. השאלה כמה מההפרש בטמפרטורה הנמדדת קשור להשפעה החיצונית וכמה לחום הראש.
אפשר למדוד ישירות את טמפרטורת נוזל הקירור כדי לדעת, לי אישית אין את הכלים למדוד את זה במדויק.
צריך לזכור שגם הרדיאטור נמצא בתא המנוע לכן טבעי שיושפע מיעילות פינוי החום.
אני חושב שההשפעה משמעותית.
אנשים משקיעים ברדיאטורים משופרים, מוסיפים קולר גיר, מגדילים מאווררים.. ובסוף היעילות נמוכה כי דוחפים מול קיר של אוויר חם. אני חושב שכדאי להתייחס לדבר הפשוט ביותר, פינוי חום מתא המנוע, בתור התחלה.
דרך אגב כדי להשלים את הניסוי סגרתי שוב מכסה מנוע, הטמפרטורה עלתה בחזרה ל-88 מעלות.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מתעלק -
האם ניתן להאריך את החוטים של הרגש?
המקורי מגיע באורך מטר.
תלוי איזה חישן ( יש כאלו עם שלושה חוטים, איתם זה סיפור קצת שונה).
אבל בגדול, רוב החישנים שמבוססים על שני חוטים, הם חישני NTC עם ערך של בסביבות ה 10K ( ב25 מעלות) ולכן הארכת החוט בעוד 2-3 מטר לא צריכה להשפיע ( בהנחה שעושים עבודה טובה).
אלא אם זה חיישן שערך השינוי עובד על מפל מתח.
ehudzeelim
18-07-22, 21:39
נכון, דיברנו על זה כבר במעלה השרשור
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
התכוונתי לשרשור אחר כמובן:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/124574-%D7%97%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%95%D7%94%D7%A7%D7%A9%D7%A8-%D7%9C%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%97%D7%9D-%D7%9E%D7%AA%D7%90-%D7%94%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2
ואליו שייכת גם תגובה 25 ..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ehudzeelim
18-07-22, 21:42
מתעלק -
האם ניתן להאריך את החוטים של הרגש?
המקורי מגיע באורך מטר.אני יודע שב-tm4 אפשר לבחור את אורך החוטים בהזמנה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אלא אם זה חיישן שערך השינוי עובד על מפל מתח.
דורון,
זה בדיוק החישנים מסוג NTC, זה נגד תלוי טמפ'.
אבל מאחר והנגדים האלו הם בעלי ערך בסביבות ה 10K, או במילים אחרות 10,000 אוהם, אז אם אתה מוסיף חוט סביר, ונגיד שהוספת חצי אוהם, זו סטיה של מאית אחוז מהערך המקורי של הנגד.
זה שולי.
האם פיתרון מבוסס OBD לא טוב?
משהו כמו זה:
https://www.ebay.com/itm/124673467405?hash=item1d071e240d:g:wWEAA OSwI0tgb-pT
ehudzeelim
23-07-22, 18:33
טוב, אבל אם הרכב מתחמם בגלל פריצה של נוזל קירור זה לא יעזור כי זה מבוסס על החיישן טמפ' הטבול של הרכב.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
האם פיתרון מבוסס OBD לא טוב?
משהו כמו זה:
https://www.ebay.com/itm/124673467405?hash=item1d071e240d:g:wWEAA OSwI0tgb-pT
קרא שוב את הודעת הפתיחה, הכוונה לחיישן נוסף שלא תלוי בנוזל הקירור, לא רק למסך חיצוני...
ושאלה אחרת - יש למישהו קישור לחיישן (חיישן לבד או כולל היחידה הפנימית לתצוגה והתראה) שמתחבר כמו סופית של כבל חשמל ?
כלומר כזה שפותחים בורג איפה שבא לי במנוע, מלבישים, וסוגרים בחזרה ?
ehudzeelim
23-07-22, 18:51
ושאלה אחרת - יש למישהו קישור לחיישן (חיישן לבד או כולל היחידה הפנימית לתצוגה והתראה) שמתחבר כמו סופית של כבל חשמל ?
כלומר כזה שפותחים בורג איפה שבא לי במנוע, מלבישים, וסוגרים בחזרה ?
https://www.ebay.com/itm/112593755781?hash=item1a371c5e85:g:CBQAA OSwAPlXgLwB&amdata=enc%3AAQAHAAAA4BWtxaJvggoxBNqWvnT Khrcvvj7bInLgsBE4P3ceQNe%2FcTPM083oMYPJ4 Az7BbRKq1uO0FcXQlKh4yRtF2DgTX4fThjNAhfd3 frBawpfZeF1JbYMsQ1Z29UcoQ3pjGNdTmoHRxrSs 9puPSexTia1v6RLZL%2BeavBGN8WcJ2akSd9yLlQ %2FIdq4su9nzEgnjOPPbgTNRV5REY%2Bu2ZKrE38 yYkH7Ybhy6E2%2BVysQwST38Rt5uhs0CsaBS%2Bq MqPZSMnxicM%2F2PlxaLH%2B4Axfa%2B1s9aeOaL EgQFBmpWz8%2FZoao35iN%7Ctkp%3ABFBMxJyJvM Vg
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
AvigdorAharon
01-02-25, 19:46
מקפיץ.....
יש למישהו קישור למוצר עם שעון עגול / מחוג ולא ספרות?
תודה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.