צפייה בגרסה מלאה : בעיה בגיר
nightquest
07-07-22, 22:54
לאחרונה התחילה בעיה בהורדה להילוך שני ושלישי, יש רעש של חריקה וההילוך לא תמיד נכנס מהפעם הראשונה. החלטתי להחליף את השמן. השמן היה ישן מאוד, שחור והיה לו ריח מסריח. שמתי שמן 75w90 כזה:
https://www.autostore.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-valvoline-75w90-gl-4-html/
יצא לי לנסוע בג'יפ כמה פעמים מאז החלפת השמן אבל לצערי הבעיה לא נפתרה. יש לציין שזה קורה רק כשאני מוריד לשלישי או שני. כשאני מעלה הילוך הכל עובד תקין ואפילו יותר חלק מאשר לפני החלפת השמן.
מה יכולה להיות הבעיה? האם יש תוסף כלשהו שאפשר לשים שיכול לעזור?
נסה להוריד הילוכים עם לחיצה כפולה וגז- ביניים.
האם זה עוזר?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
nightquest
08-07-22, 10:10
נסה להוריד הילוכים עם לחיצה כפולה וגז- ביניים.
האם זה עוזר?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ניסיתי, לא עוזר לצערי
שחר גרינברג
08-07-22, 11:13
ניסיתי, לא עוזר לצערי
ככה עשית?
https://youtu.be/wxxJeHHWXZE
אורך הויכוח "האם שמן לגיר סופה הוא 75-90 או נוזל לממסרות הידראוליות" כאורך הגלות.
מציע שתעשה חיפוש, ויכוחים כאלו היו לפני בערך 15 שנים בפורום.
אני כבר מש לא זוכר אם בכלל היתה מסקנה.
אישית - אני על גיר T5, שלא שונה משמעותית מ-AX15, ועל נוזל מסרות הידראוליות.
הנה - פתחתי הנושא שוב.
היו שבבים משמעותיים כאשר החלפת שמן?
אני שואל כי אם הורדת הילוכים עם גז ביניים לא עוזרת - זו לא בעיית סינכרונים אלא בעייה כבדה יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
nightquest
08-07-22, 17:33
ככה עשית?
https://youtu.be/wxxJeHHWXZE
כן
היו שבבים משמעותיים כאשר החלפת שמן?
אני שואל כי אם הורדת הילוכים עם גז ביניים לא עוזרת - זו לא בעיית סינכרונים אלא בעייה כבדה יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לפעמים הילוך שלישי נכנס חלק ולפעמים לא, כנראה שאני פשוט צריך להתרגל להורדת הילוכים עם גז ביניים כי אף פעם לא עשיתי את זה בעבר. במידה וזה סינכרונים, זה אומר שצריך לשפץ את הגיר? כמה זה עולה פחות או יותר? ואם זה בעייה כבדה יותר אז מה זה יכול להיות?
אם זה סינכרונים - כן. צריך לשפץ. או להתרגל להשתמש בגז ביניים.
כשהיו המון סופות בדרכים, הגיר הזה היה 'ידוע לשמצה' בשברים בגל העליון ובגל הביניים. הבעיה מתחילה ממיסבים שכשלו ואז הסימפטומים הם 'רק' הילוכים שלא נכנסים... וזה מחמיר לכשל מלא. בד"כ במצב כזה העלות של שיפוץ לעומת גיר מפירוק - גבולית.
אבל כאמור, אם זה רק סינכרונים - שיפוץ לא יקר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
גיר לפני שיפוץ זו נקודת זמן מצויינת לשקול החלפה לגיר 6 הילוכים - NSG370.
זה יעלה יותר (סדר גודל של עשירייה כולל עבודה אם יש לקנטרוביץ׳ עוד גירים כאלו חדשים), זה מקצר את כל ההילוכים כולל השישי שיותר קצר מהחמישי של ax15 ומקצר את המרווחים בין ההילוכים.
בכביש אני מדלג חופשי על הילוכים, המנוע מספיק גמיש לזה (בד"כ 1-2-4-6), בשטח יש הילוך לכל מצב והראשון מתקצר משמעותית.
אני שמרתי את ה- ax15 שלי בצד למקרה שאתחרט, אבל זה לא עומד לקרות.
לא בהכרח לכל אחד זה יתאים, שווה לעשות סיבוב התנסות על רכב שעשה את ההסבה לפני שמחליטים.
nightquest
09-07-22, 00:36
אני חושב שאני מעדיף לשפץ
מישהו יודע להגיד כמה זה אמור לעלות פחות או יותר? ואצל מי אפשר לבצע את זה באזור המרכז?
ארז סנטו (טופ גיר)
054-4434580
nightquest
03-08-22, 18:02
תודה רבה לכל העונים, בסוף אני עושה שיפוץ
מישהו יודע היכן ניתן להשיג בארץ חלקים לגיר כמו סנכרונים חוץ מינוביץ'?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.