התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מה הסיפור עם צמיגים לרכב חשמלי?



דרור ברלי
10-07-22, 14:58
להשכלה כללית - באמת צמיגים ייעודיים? מה אמור להיות מיוחד בהם?

מוני אורבך
10-07-22, 15:06
חנן העלה את הנושא הזה כבר.
יש בהם חומר ספוגי הסופג את רעשי הצמיג.
ברכב ICE המנוע מרעיש ולכן רעשים אלו זניחים.
בחשמלי הרעש מאוד נמוך ולכן יש משמעות לרעשי הצמיגים.

asafk
10-07-22, 16:56
מי שהחליף.ברכב חשמלי לצמיגים 'רגילים' ואפילו רחמנא ליצלן 'ספורטיביים' מדווח על שינוי משמעותי לטובה בהתנהגות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מיכה100
11-07-22, 08:52
מי שהחליף.ברכב חשמלי לצמיגים 'רגילים' ואפילו רחמנא ליצלן 'ספורטיביים' מדווח על שינוי משמעותי לטובה בהתנהגות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
איזה רכב חשמלי, אם מותר לשאול?
תיאורטית, חוץ משקט, הצמיגים המקוריים מתעדפים גם התנגדות נמוכה לגלגול (משיקולים מובנים).
וגם אורך חיים זה אישיו, מאחר והרכבים האלה כבדים וחזקים יחסית.
לא מפליא שאפשר להשיג התנהגות טובה יותר בכיול שונה של העדיפויות.
היום אני מבין יותר טוב למה יונדאי שמו צמיגי 29" ענקיים על האיוניק 5 (235/55 R19 בגרסת הבסיס) - צריך הרבה גומי על הכביש כדי לשלוט בבהמה הכבדה והחזקה הזו.

ד ו ר ו ן
11-07-22, 09:19
היום אני מבין יותר טוב למה יונדאי שמו צמיגי 29" ענקיים על האיוניק 5 (235/55 R19 בגרסת הבסיס) - צריך הרבה גומי על הכביש כדי לשלוט בבהמה הכבדה והחזקה הזו.
זו לא שטח מגע חריג בגודלו מצמיגים רגילים.
לדעתי הקוטר הוא העניין, התנגדות הגלגול.

ואז שטח המגע דווקא קטן בלחץ גבוה.

חנן-ג'יפולוג
11-07-22, 11:21
אני חושד שבמקרים רבים ההחלטות ההנדסיות מונעות משיקולים "לא טהורים".
במקרה הספציפי של האיוניק 5 , יש להם פאקינג סוללפלצת מלבנית עצומה, אז הגלגלים הולכים בהכרח לקצוות, והנה אפשר להתפאר בבסיס גלגלים עצום ומרווח פנימי אינסופי. בנוסף, התפנה מקום בתא האין מנוע הקדמי, אז יש יותר חלל לתמרון גלגלי ענק. על הדרך כבר איפשרנו למעצבים שלנו להתפרע עם גלגלים דומיננטיים.

הנוחות גם משתפרת על הדרך? יאללה, שהנוסעים ירוויחו. לא התכוונו לזה אבל בסדר.
עם זאת, הרכב כבד (כ2500 ק"ג משקל כולל וכושר גרירה של 750 ק"ג ללא בלמים) וגדול וצריך צלחות בלימה גדולות. צריך חישוק שיאכלס אותן, ואתה לא רוצה להגזים בירידת החתך כדי להשאיר נוחות, אז קוטר כללי גבוה הוא כמעט אילוץ.

דרור ברלי
11-07-22, 12:09
כוח, מרחב, נוחות, גלגלים גדולים בקצוות המרכב. כנראה גם בטיחות.
נו, כל ההסברים המתבקשים על למה אוטו גדול שמתוכנן נכון, עדיף על אוטו קטן.
למרות שעודף משקל באופן כללי זה דבר רע להתנהגות של מכוניות.



השאלה באה מהכיוון של צמיגי EV יעודיים.

התנגדות לגלגול אני מבין.
צמיגים "חוסכי דלק" בעלי התנגדות גלגול נמוכה הם לא סיפור חדש. הם איתנו כבר 40 שנה בערך, ובד"כ פחות מצטיינים דינמית. אבל במכוניות חשמליות, למרות התאוצות המרשימות, מתאר השימוש/נהיגה המקובל בד"כ לא "דינמי" כך שזה אמור להפריע פחות. רוב המשתמשים לחשמלית בגלל החדשנות והחסכון בהוצאות תדלוק ולא כדי להעיף את המפרקת בתאוצות ועדיין חרדים ממגבלת טווח הנסיעה והצורך לתכנן טעינות בכל נסיעה. ואני משוכנע שכשיצטרכו להחליף צמיגים, השיקול העיקרי יהיה מחיר ולא תכונות דינמיות כאלה או אחרות.

עניין הספוגים בולעי הרעש - השכלתי. תודה.

IlanHadar
11-07-22, 12:15
ניסוי מפורט של צמיגים על רכב חשמלי וההבדל בין צמיגים ותצרוכות חשמל, רלוונטי לרכב שטח, מדקה 8 בערך.


https://youtu.be/bo47H2zwPjo

חנן-ג'יפולוג
11-07-22, 12:21
רוב המשתמשים עדיין חרדים ממגבלת טווח הנסיעה והצורך לתכנן טעינות בכל נסיעה, ועברו לחשמלית בגלל החדשנות והחסכון בהוצאות תדלוק ולא כדי להעיף את המפרקת בתאוצות.

כבר כתבתי בעבר: מי שעם חרדת הטווח אלו לא אנשים עם רכב חשמלי, אלא בעלי רכבי ICE או כאלה ששוקלים רכישת רכב חשמלי.

למי שיש כבר חשמלי אין חרדת טווח כי הוא מבין שזה הכול בולשיט שהאכילו אותו כתבים עם אג'נדה, ומשתמשים עם נסיון מרכבים חשמליים נחותים מהעבר. נושא האנרגיה ברכב חשמלי מעסיק ביומיום פחות משזה מעסיק בעלי רכבי ICE. אתה מתחבר לחשמל כשאתה חונה בבית וזהו. כשאתה יוצא לטיולים פעם ב, אתה משקיע בזה כמה שניות של מחשבה נוספת וטוען בדרך. אני כותב את זה כאחד שעבר כבר 70000ק"מ בעשרה חודשים. לא ככתב שקיבל סיבוב ברכב ולא מבין כלום מהחיים שלו.

בשורה התחתונה, אין שום מצב שאני אהיה ראשון ברמזור ולא אנצל את כל ה160 קילוואט שזמינים לי מהשנייה הראשונה, למעט אם אני עם נוסעים שסובלים מזה. זה כיף וזה חינמי אז למה לא?

מיכה100
11-07-22, 12:50
כבר כתבתי בעבר: מי שעם חרדת הטווח אלו לא אנשים עם רכב חשמלי, אלא בעלי רכבי ICE או כאלה ששוקלים רכישת רכב חשמלי.

למי שיש כבר חשמלי אין חרדת טווח כי הוא מבין שזה הכול בולשיט שהאכילו אותו כתבים עם אג'נדה, ומשתמשים עם נסיון מרכבים חשמליים נחותים מהעבר. נושא האנרגיה ברכב חשמלי מעסיק ביומיום פחות משזה מעסיק בעלי רכבי ICE. אתה מתחבר לחשמל כשאתה חונה בבית וזהו. כשאתה יוצא לטיולים פעם ב, אתה משקיע בזה כמה שניות של מחשבה נוספת וטוען בדרך. אני כותב את זה כאחד שעבר כבר 70000ק"מ בעשרה חודשים. לא ככתב שקיבל סיבוב ברכב ולא מבין כלום מהחיים שלו.

בשורה התחתונה, אין שום מצב שאני אהיה ראשון ברמזור ולא אנצל את כל ה160 קילוואט שזמינים לי מהשנייה הראשונה, למעט אם אני עם נוסעים שסובלים מזה. זה כיף וזה חינמי אז למה לא?+100

Sent from my HD1903 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
11-07-22, 14:44
הרכב כבד (כ2500 ק"ג משקל כולל וכושר גרירה של 750 ק"ג ללא בלמים) וגדול וצריך צלחות בלימה גדולות. צריך חישוק שיאכלס אותן, ואתה לא רוצה להגזים בירידת החתך כדי להשאיר נוחות, אז קוטר כללי גבוה הוא כמעט אילוץ.
זה נשמע כמו ההסבר הכי סביר לקוטר החישוק.

דרור ברלי
11-07-22, 15:01
ברור שזה כיף. השאלה של מי.
בכל פעם ופעם שאתה ראשון על הפול-פוזישן אתה מדביק רגל ימין לרצפה? תמיד?
אז אתה חריג, סלח לי. כי גם אני הרבה על הכבישים ורואה איך אנשים מתנהלים.
במיוחד בנסיעות ארוכות דרומה, כשרואים חשמליות באמצע שומקום שננהגות מאוד במתינות - זה באמת רק כדי להתפעל מהנוף?.....
וזה כולל נהגי טסלה 3 פרפורמנס שזו כרגע המכונית הכי מהירה בזינוק 100-0 שנמכרת בישראל. מאיצה יותר מכל מכונית ICE שמיובאת וגם מכל החשמליות. 99.9% מאלה שאני רואה נוהגים בהן כמו סבתות - והעובדות שלך אין חרדת טווח ושאולי גם לאחרים לא צריכה להיות שום סיבה לחרדת טווח, עדיין לא משליך עליהם ועל איך שהם נוהגים.

חנן-ג'יפולוג
11-07-22, 15:27
סיפורי פוגי. בפועל הרכבים האלה מעורבים בתאונות הרבה מעל הממוצע שלהם בצי הרכב, עקב נסיעה פרועה. לא שזו נקודת זכות אבל זה "קצת" סותר את התצפיות ה"מדעיות" שלך.

כן, ברור שיש מצבים חריגים שבהם שאתה נוסע לאט יותר, כי אתה מעדיף להגיע לעמדה בבית ולא לעצור לטעון בדרך (אם היתה לך עמדת תדלוק כמעט חינמית בחנייה שלא דורשת ממך עצירה מיוחדת, מבטיח לך שגם אתה היית עושה את זה, ולא בגלל חרדת טווח) .

ביומיום אתה בוודאי לא שם. על 70000ק"מ, שזה המקבילה הממוצעת ל3.5 שנות רכב, טענתי כ20 פעם בחוץ, שזה בערך עשירית מהפעמים שעצרת בתחנת דלק בזמן הזה?

ביומיום, ואני כאמור נוסע המון, מד הסוללה שלי מתנדנד בין 50 ל80 אחוז. איזה מקום זה משאיר לחרדת טווח? הלוואי עליך מצב כזה.

ד ו ר ו ן
11-07-22, 16:43
סיפורי פוגי. בפועל הרכבים האלה מעורבים בתאונות הרבה מעל הממוצע שלהם בצי הרכב, עקב נסיעה פרועה. לא שזו נקודת זכות אבל זה "קצת" סותר את התצפיות ה"מדעיות" שלך.
.
זה לא לגמרי פוגי.
אני מבלה בכביש הרבה מעבר למה שאני רוצה.
החשמליות מחולקות ל-2 קבוצות די סטיגמטיות בהתנהגות שלהן:
1. המתפרעים, שממש מזגזגים ומאיצים ובולמים בחדות.
הטסלות די בולטות בחתך הזה.

2. הסבתות (באופי, לא בהכרח בגיל). כאן יש גם הרבה היברידיים עם נהגים מבוגרים.
אלו נוסעים לאט, חלונות פתוחים לעיתים. בלי אורות ראשיים גם בדמדומים.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

דרור ברלי
11-07-22, 16:50
סיפורי פוגי. בפועל הרכבים האלה מעורבים בתאונות הרבה מעל הממוצע שלהם בצי הרכב, עקב נסיעה פרועה. לא שזו נקודת זכות אבל זה "קצת" סותר את התצפיות ה"מדעיות" שלך.


נושא התאונות של רכבים חשמליים בכלל וטסלה בפרט כבר נדון והיה בכותרות. החשמליות בדגש על טסלה מעורבות בתאונות (בעיקר עצמיות) הרבה מעבר לחלקם במצבת כלי הרכב כי הנהגים/ות המוכשרים/ות שלהם מצליחים/ות לאבד שליטה כשהאוטו מאיץ ל-100 ב-5 שניות או פחות. בעברית צחה - הכוח המתפרץ של האוטו גדול עליהם/ן. את ה-"/ת" הוספתי לא בכדי ולא במקרה - תקראו לי שוביניסט או איך שתרצו. אלה עובדות.

כן, ברור שיש מצבים חריגים שבהם שאתה נוסע לאט יותר, כי אתה מעדיף להגיע לעמדה בבית ולא לעצור לטעון בדרך. ביומיום אתה בוודאי לא שם. על 70000ק"מ, שזה המקבילה הממוצעת ל3.5 שנות רכב, טענתי כ20 פעם בחוץ, שזה בערך מאית מהפעמים שעצרת בתחנת דלק בזמן הזה?


עצרת לטעון "רק 20 פעם בחוץ", כי בכל ערב אתה מטעין בבית. אז מה? זה לא נחשב? ומי שאין לו בית פרטי וצריך להטעין כל יום בעמדה של ג'ינרג'י או אפקון? אולי פעמיים?

עכשיו בוא נניח שהיה לנו צובר עם אקדח תדלוק בחצר, אז גם אנחנו היינו "מתדלקים בבית" - ואז מה? זה לא היה נספר?
וגם בלי זה, מכיוון שאת מכונית ה-ICE מתדלקים רק "בחוץ" - בפרייבט שלי לפי 700 קמ אמיתיים בין תדלוק לתדלוק (מתועד. הטווח שמחשב הדרך שלו - המדוייק להפליא, אגב - מדווח בתדלוק עד הפקק, הוא סביב 800 קמ) = 100 תדלוקים.
בקיצור לא מאית ולא בטיח. רק חמישית. מכיוון שאתה כל כך אוהב דיוק ועובדות - אז אלה עובדות.

ואהה - הפרייבט הזה מין הסתם קצת פחות מרשים וטכנולוגי והרבה יותר איטי מ-0 ל-100... אבל לא פחות ממוזג ולנוכח הפקקים המתגברים, כנראה שניהם מגיעים לאותם מקומות באותו זמן. במדד התמורה להשקעה הוא כנראה עדיין משתלם יותר ובפער בלתי ניתן לגישור, ולו רק מכיוון שהוא עלה פחות ממחירו הצפוי של סט צמיגי EV מקורי לחשמלית שלך.


...

חנן-ג'יפולוג
11-07-22, 17:00
בערך 60 שניות אחרי שרשמתי מאית תיקנתי לעשירית. אבל 80 דקות מאוחר יותר ציטטת באופן מעוות, כדי שיהיה לך עם מה לקשקש בקומקום.

די, תמשיך, אתה עושה בשבילי את העבודה.

איך סיפורי הפוגי האדומים קשורים ל"חרדת הטווח" המומצאת?




- - - Updated - - -


זה לא לגמרי פוגי.
אני מבלה בכביש הרבה מעבר למה שאני רוצה.
החשמליות מחולקות ל-2 קבוצות די סטיגמטיות בהתנהגות שלהן:
1. המתפרעים, שממש מזגזגים ומאיצים ובולמים בחדות.
הטסלות די בולטות בחתך הזה.

2. הסבתות (באופי, לא בהכרח בגיל). כאן יש גם הרבה היברידיים עם נהגים מבוגרים.
אלו נוסעים לאט, חלונות פתוחים לעיתים. בלי אורות ראשיים גם בדמדומים.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


ברור. אין בעלי חשמליות שנוסעים רגיל :D

אני מציע לא לשתות ולכתוב בו זמנית.

ד ו ר ו ן
11-07-22, 18:40
אתה משועשע אבל זה כמו משאיות לצורך העניין.
אלו רכבים בולטים ביחס לסביבה ויותר בולט כשהם מתנהגים ככה.

״הסבתות״ די ברור שזה בגלל החשש שלהם מהטווח, אחרת למה חלון פתוח ובלי אורות?

איל מ
11-07-22, 19:14
בלי אורות, כי מהרגע שהומצא הdrl, המון אנשים לא מדליקים אורות. גם בלילה. אין להם מושג כי הרבה פחות רכבים שבאים מולם מהבהבים להם. אבל מאחור הם חשוכים ומסוכנים למי שנוסע מהר.
חלון פתוח, וואלה, היום בפקק בדרך הביתה (יחסית דווקא היה פתוח, לא פקק עומד, יותר תנועה צפופה), היו המון אנשים עם חלון פתוח.
רובם המוחלט ברכב בנזין/סולר. מה התירוץ שלהם? חוסכים דלק? אז כן. זה עניין של מנטליות בין אם בבנזין, ובין אם בחשמל.

נמרוד
11-07-22, 19:26
אתה משועשע אבל זה כמו משאיות לצורך העניין.
אלו רכבים בולטים ביחס לסביבה ויותר בולט כשהם מתנהגים ככה.

״הסבתות״ די ברור שזה בגלל החשש שלהם מהטווח, אחרת למה חלון פתוח ובלי אורות?חנן משועשע כי אתה משעשע.
תודה על הבידור!

דרור ברלי
11-07-22, 22:35
בערך 60 שניות אחרי שרשמתי מאית תיקנתי לעשירית. אבל 80 דקות מאוחר יותר ציטטת באופן מעוות, כדי שיהיה לך עם מה לקשקש בקומקום.




אני מציע לא לשתות ולכתוב בו זמנית.


מאית, עשירית, חמישית. אולי שמינית או רבע?
ואני אמרתי משהו נגד/בעד "חרדת טווח"?.... לא מכיר חרדת טווח, כי בכלל אין לי חשמלית. אבל אנשים שנוהגים בחשמליות אומרים שלא לציטוט שזה בהחלט פקטור. כולם כמובן מטומטמים, אולי גם שיכורים. מי יודע. כולם, חוץ מחנן.



בכלל, חנן עצבני היום.
אז הוא מרשה לעצמו להתבטא בצורה שהיתה גורמת לו למחוק ולחסום אחרים שמתבטאים ככה.

טוב נו, לו זה מותר. ברצינות.

דרור ברלי
11-07-22, 22:51
חלון פתוח, וואלה, היום בפקק בדרך הביתה (יחסית דווקא היה פתוח, לא פקק עומד, יותר תנועה צפופה), היו המון אנשים עם חלון פתוח.
רובם המוחלט ברכב בנזין/סולר. מה התירוץ שלהם? חוסכים דלק? אז כן. זה עניין של מנטליות בין אם בבנזין, ובין אם בחשמל.

אחת מהשלוש:

1. היום לגמרי במקרה לא היה מספיק חם עד שיהיה צורך בהפעלת מזגן. אז כן, חוסכים קצת דלק יקר. הפער בצריכה משמעותי.

2. המזגן שלהם פשוט מקולקל. ומכיוון שעולה תועפות לתקן אותו, אז מזיעים בשקט.

3. מעשנים

מ ש ה
11-07-22, 23:04
׳œ׳“׳¢׳×׳™, ׳ž׳™ ׳©׳œ׳ ׳*׳¡׳¢ ׳©׳‘׳•׳¢ ׳©׳‘׳•׳¢׳™׳™׳ ׳¢׳œ ׳¨׳›׳‘ ׳—׳©׳ž׳œ׳™ ׳œ׳ ׳ž׳¡׳•׳’׳œ ׳œ׳”׳‘׳™׳Ÿ ׳‘׳ž׳” ׳ž׳“׳•׳‘׳¨.

׳‘׳¨׳•׳¨ ׳©׳—׳*׳Ÿ ׳¦׳•׳“׳§ ׳‘׳›׳œ ׳ž׳™׳œ׳”

asafk
11-07-22, 23:22
יש קבוצות אתניות וגם תחומים אופיניים של בעלי מקצוע בהן מקובל לנסוע עם חלונות פתוחים. לרוב ברכבי בעירה פנימית. לא נדיר לראות בתחילת היום ובסופו ארבעה או חמישה גברתנים בבגדי עבודה נוסעים ככה, בפיקנטו או ויגו או מרצדס דבל קבינה. עוד לא ראיתי פועלי בניין או תשתית בטסלה.
סתם.. תצפית.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
11-07-22, 23:28
כל עוד לא יורד גשם או שקור עיזים בחוץ, אני עם חלונות פתוחים, גם אם מזגן או חימום עובדים וגם אם לא ...

יוני5
12-07-22, 01:01
בסופש האחרון, הבן שלי ירד עם חבר לצלול באילת.
הם נסעו בג'ילי גאומטרי של המשפחה של החבר.

בדרך הלוך, נתקעו שעתיים במצפה רמון, כי היו בעיות עם עמדות הטעינה, מה שגרם לתור של הרבה רכבים לעמדת הטעינה הבודדת (לפחות זה מה שאמרו להם), שנותרה תקינה.

בדרך חזרה הם שוב עצרו במצפה רמון, הפעם עמדת הטעינה סרבה להטעין להם את הרכב (אל תשאלו אותי למה, אני לא מבין בטעינה של מכוניות חשמליות) וגם לא נתנה להם להוציא את כבל הטעינה מהשקע ברכב (WTF - שוב, לא מבין בזה). מהשירות של ג'ילי לא ענו להם, אז הם נתקעו בעמדה, עד שמישהו שמבין הצליח לנתק אותם מהעמדה.
הפעם הם ויתרו על הטעינה וחזרו הביתה במצב אקונומי.

לא יודע לגבי חרדת טווח, או לא, והאם הם עשו משהו לא בסדר, אבל זה מה שהיה להם.

בברכה,
יוני5

Asaf-a
12-07-22, 07:39
יש קבוצות אתניות וגם תחומים אופיניים של בעלי מקצוע בהן מקובל לנסוע עם חלונות פתוחים. לרוב ברכבי בעירה פנימית. לא נדיר לראות בתחילת היום ובסופו ארבעה או חמישה גברתנים בבגדי עבודה נוסעים ככה, בפיקנטו או ויגו או מרצדס דבל קבינה. עוד לא ראיתי פועלי בניין או תשתית בטסלה.
סתם.. תצפית.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

הנסיעה עם חלונות פתוחים נפוצה יותר אצל מעשנים, מתאים לתיאור והקבוצה האתנית…


Asaf-a
אסף.א

Asaf-a
12-07-22, 07:44
בדרך חזרה הם שוב עצרו במצפה רמון, הפעם עמדת הטעינה סרבה להטעין להם את הרכב (אל תשאלו אותי למה, אני לא מבין בטעינה של מכוניות חשמליות) וגם לא נתנה להם להוציא את כבל הטעינה מהשקע ברכב (WTF - שוב, לא מבין בזה). מהשירות של ג'ילי לא ענו להם, אז הם נתקעו בעמדה, עד שמישהו שמבין הצליח לנתק אותם מהעמדה.
הפעם הם ויתרו על הטעינה וחזרו הביתה במצב

בברכה,
יוני5

לגבי הגילי גאומטרי-התקלה שתיארת בטעינה דומה לתקלה שחווה גיסי שבוע שעבר עם גילי גיאומטרי בת חודשיים: תקלה במטען הפנימי ברכב , ורוקנה את המצבר עופרת, רק עם חיבור כבלים (של פעם) מרכב אחר ניתן היה להחיות הרכב ולשחרר הנעילה ולשחרר את תקע הטעינה, בשארית הסוללה הראשית ניגשו לעמדה מהירה dc שלא משתמשת במטען הרכב, וטענה הסוללה.
הרכב כרגע במוסך ומחכה לחלק (כנראה המטען הפנימי)


Asaf-a
אסף.א

ד ו ר ו ן
12-07-22, 08:50
בחום ולחות של מישור החוף, כל מי שיכול נוסע עם מזגן וחלון סגור.
כשרואים גרוטאה חבוטה עם חלונות פתוחים, ניחא, אפשר להניח שהמזגן לא עובד או מישהו באמת קיצוני בסבילות.

כשזה רכב חדיש, עם ״ניחוח יוקרתי״, זה פחות סביר שזו הסיבה.

הכבישים בארץ פרועה, כולם רואים את זה.
כשרכב מסויים מתעלה מעל לבלגן, זה יותר בולט.

אבל אני שמח שאתם צוחקים בהכחשה.
אומרים שאנדורפינים זה בריא.

הדסופה
12-07-22, 10:14
בתור שכנזי לפלף לפעמים עם משקפיים , שנוהג ברכב ערסים/ערבים/עדות וכן הלאה כיד הדמיון הטובה עליכם ( ומצחיקים אותי כל הניסוחים הכאילו pc שחלק מהגולשים פה משתמשים ) מודה שבהגעה לפקק לי יש הרגל לפתוח חלונות ולהעביר את המוסיקה לפול ווליום, כי צריך איכשהו להעביר את הזחילה הזו בכיף . גם השבוע בקייץ

כך שהאבחנה שלי היא שהרכב אשם, וזה לא תלוי בנהג ומאיפה הוא בא

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
12-07-22, 10:41
ב92 נתקעתי עם האופנוע שלי בלי דלק. לא מבין בזה.
לא יודע לגבי חרדת טווח, או לא, והאם עשיתי משהו לא בסדר, אבל זה מה שהיה לי.

טוב, זה לא בדיוק נכון. בהחלט ניתן להסיק מזה שאני אידיוט. היו לי בדרך כמה תחנות תדלוק ובחרתי למשוך עוד קצת.



ובכל זאת, הנה טיפ אמיתי למי שמתעתד לעשות נסיעה ארוכה ברכב חשמלי. שלא אהיה סתם עוד אחד מהמשתתפים בלהג הזה:

אחת התובנות שרכשתי בתחילת החיים עם החשמלי היא שאם הרכב שלי עם טווח של 400 ק"מ, והנסיעה החזויה שלי למשך היום היא למשל 500 ק"מ, אז אין כל סיבה למשוך את מילוי האנרגיה לסוף, או אפילו לאמצע. זה הרגל הגיוני מתקופת התדלוקים. בחשמלי זה לא נותן כלום.
בסיטואציה כזו, אתה בודק ביישומון היכן יש על הדרך עמדת טעינה החל מהקילומטר ה150 של הנסיעה, האם היא תקינה, פנויה והאם היא אולטרה מהירה.
טוען 10 דקות ואתה מסודר עד סוף היום.
היתה בעייה כלשהי בעמדה (אישית, לא נתקלתי, אבל זה מצב אפשרי), מישהו הגיע לפניך? אתה עם 60 אחוז סוללה, אתה לא לחוץ בשום צורה, וממשיך לעמדה הבאה.

מיכה100
12-07-22, 13:13
אבל אני שמח שאתם צוחקים בהכחשה.
אומרים שאנדורפינים זה בריא.

אני רואה פה חבורה של נהגי ICE שמסבירים לבעלי הEV מה הם אמורים להרגיש. לא יודע אם זה יותר מצחיק או מביך או מה.
12,500 ק"מ על איוניק 5, רובם של אישתי המאוד מאוד לא טכנולוגית - לא שמעתי ממנה אף פעם חרדת טווח.
אין חרדת טווח, יש ניהול נכון של אחוז הטעינה.
כן זה דורש גרם וחצי של מחשבה ותכנון - תאמינו לי האוטו הכייפי הזה מחזיר את זה עשרות מונים, אפילו לפני תחשיב העלויות.
למען הסר ספק המזגן עובד חזק (גרים בשפלה המהבילה), ורגל ימין כבדה למדי.
מול הדיסקו 4 הבאמת נפלא שלי, לנסיעות כביש אין בכלל שאלה על מה אני מעדיף לנהוג, לכל טווח.

חנן-ג'יפולוג
12-07-22, 13:54
בול.

הרי יש לנו רכבי ice בנוסף. לי יש שלושה כאלה. כולם חוץ מההיילקס יד ראשונה שנראים ומרגישים כך. לבנות יש רכב שהוא לשימושן בלבד. אז החלופה קיימת, ובכל זאת אין סיכוי בעולם שמישהו יעדיף את הice על האיוניק.
אז הכלל אצלנו הוא שמי שנוסע רחוק יותר זכאי לקחת את האיוניק.
ועל זה יש מלחמות. אוף, איזה מלחמות. עד שמישהי בוכה. הן מוכנות לנסוע לבית שאן דרך אילת כדי לזכות באיוניק. אם החווייה שמתוארת כאן ע"י המתנגדים היתה נכונה ולו חלקית, אז אין בזה שום הגיון. הן היו צריכות להילחם בשביל לא לנסוע באיוניק. את האנרגיה אני משלם בכל מקרה, אז זה לא פאקטור.

ההוכחה בפודינג.

הדסופה
12-07-22, 14:58
נראה שחלק מהעניין זה שרכשת את החשמלי הנכון ( המרגש ?)
אבל לא מחזיק את ה ice הנכון


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
12-07-22, 15:15
הice שלנו סבאבה, חמודות ואהובות.
כן, הן לא ברמה של האיוניק, אבל הדיון פה הוא על חוויית הנסיעה הכביכול מעוררת חרדות ועל קשיי הטעינה. אם למישהי היתה תחושה כזו היא היתה נמנעת ממנה (או לפחות מציפה את זה) וזה לא המצב. הרכב מבקר באילת לצלילות באופן תדיר.

זה פשוט לא שם, גם אם אנשים שמעולם לא חוו בעלות על רכב כזה ינסו מאוד לשכנע אותנו אחרת.

הדסופה
12-07-22, 15:20
מסכים שבחשמלים החדשים והנכונים חרדת הטווח כבר לא משמעותית . אם כבר אז הטווח שלי ( ספציפית ) בבנזין קטן יותר, חצי מיכל ואני כבר בתחנה, זה אומר כל 2-3 ימים בערך . ברור לי שעם חשמלי וטעינה בבית דווקא זה דאגה שנעלמת

ויום אחד זה יקרה אבל בינתיים כיף מדי

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
12-07-22, 15:24
אני רואה פה חבורה של נהגי ICE שמסבירים לבעלי הEV מה הם אמורים להרגיש.
וואלה לא מצאתי בשרשור שמישהו דרש ממך או מישהו אחר להרגיש משהו.
אומרים מה רואים מהצד על משתמשים בדרכים.

מבחינתי, אם יש מישהו שלזכותו אני זוקף את התמונה המאוזנת והשפויה היחידה בעברית של מה זה להחזיק רכב חשמלי בישראל, עם החיובי והפחות חיובי, זה חנן.

איל מ
12-07-22, 15:50
חרדת טווח זה באותה קטגוריה של קנאת פין?

opl
12-07-22, 15:55
אין לי מה להוסיף, אבל למי שפה כמוני ולא היה לו מושג מה זה ICE, אז תדע שזה רכב עם מנוע בעירה פנימית, כמו של "פעם" דיזל/בנזין. מסתבר שככה המגניבים קוראים לזה היום. חסכתי לך חיפוש.

139204

מוטי ג.
13-07-22, 00:06
ICE = internal combustion engine
למדתי את זה ביום הראשון בו נחשפתי לרכב חשמלי (בטר פלייס)

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

wonderd
16-07-22, 12:56
לפי מה שהוסבר לי המשקל הגבוה יותר של הרכב גורם ליותר רעש מהצמיגים, בנוסף לזה שאין מנוע - לכן הוסיפו את הספוג.
הבעיה היא עם בעלי מקצוע שחושבים שהספוג מיותר ובתיקון פנצ'ר פשוט תולשים אותו. לשמחתי לאט לאט יש יותר בעלי מקצוע שמבינים את הענין ומתייחסים יותר במקצועיות.

חנן - אני שומע מבעלי רכבים שבסיבובים הרכב לא הכי יציב ועם זוית גילגול גדולה - כבעל איוניק 5, איך החוויה שלך בנושא? מענין אם זה קשור לסוג הצמיגים ולחץ אויר.

חנן-ג'יפולוג
16-07-22, 13:13
אתחיל מזה שאני לא מהנהגים שמחפשים השחזות באופן יזום. אם יוצא לפעמים, אז כיף, אבל לא יומיומי.
במקרה, היום ב03:00 עליתי את סדום ערד. חוץ משתי מכוניות שעלו ב60 קמ"ש לא היו הפרעות והיה תענוג גדול מאוד.
הבהמה, כ2300 ק"ג ביחד אתי ועם טלי, טסה את העלייה כמו שלא חוויתי אף פעם, משגרת לגלגלים האחוריים 160 קילוואט מהשנייה הראשונה, ובולמת עם 130 קילוואט בלי נגיעה בבלמים כלל.
גלגול אני לא מרגיש בכלל. היגוי יתר, כשבא לי. לא יותר ולא פחות.
מושלם.

אפרופו צמיגים, איזה כתב ישראלי קשקש לנו פעם על בלאי צמיגים מוקדם בחשמליות עקב כל המאפיינים שהזכרתי. הצמיגים שלי עברו 73000 ק"מ, ונראה שיש להם עוד שליש חיים. לא נורא.

wonderd
16-07-22, 13:19
איזה כיף, מבחינת כח זמין החשמלי עולם אחר.
אתה על הצמיגים המקוריים או שהספקת להחליף?

חנן-ג'יפולוג
16-07-22, 13:19
מקוריים.

wonderd
16-07-22, 13:21
איזה כיף, מבחינת כח זמין החשמלי עולם אחר.
אתה על הצמיגים המקוריים או שהספקת להחליף?

עד שכתבתי את התגובה עדכנת.. אף פעם לא הגעתי לק"מ כזה עם צמיגים. איזה יופי.

נמרוד
16-07-22, 13:21
אתחיל מזה שאני לא מהנהגים שמחפשים השחזות באופן יזום. אם יוצא לפעמים, אז כיף, אבל לא יומיומי.
במקרה, היום ב03:00 עליתי את סדום ערד. חוץ משתי מכוניות שעלו ב60 קמ"ש לא היו הפרעות והיה תענוג גדול מאוד.
הבהמה, כ2300 ק"ג ביחד אתי ועם טלי, טסה את העלייה כמו שלא חוויתי אף פעם, משגרת לגלגלים האחוריים 160 קילוואט מהשנייה הראשונה, ובולמת עם 130 קילוואט בלי נגיעה בבלמים כלל.



https://youtu.be/F1lJFlB-89Q

מיכה100
17-07-22, 09:35
אתחיל מזה שאני לא מהנהגים שמחפשים השחזות באופן יזום. אם יוצא לפעמים, אז כיף, אבל לא יומיומי.
במקרה, היום ב03:00 עליתי את סדום ערד. חוץ משתי מכוניות שעלו ב60 קמ"ש לא היו הפרעות והיה תענוג גדול מאוד.
הבהמה, כ2300 ק"ג ביחד אתי ועם טלי, טסה את העלייה כמו שלא חוויתי אף פעם, משגרת לגלגלים האחוריים 160 קילוואט מהשנייה הראשונה, ובולמת עם 130 קילוואט בלי נגיעה בבלמים כלל.
גלגול אני לא מרגיש בכלל. היגוי יתר, כשבא לי. לא יותר ולא פחות.
מושלם.
כן אבל :), זה נכון על אספלט טוב.
אין פה ניסים, אוטו נוח זה לא אוטו ספורט: כשיש מהמורות, שברים ובעיקר גלים על הכביש הוא מסגיר מהר מאוד את משקלו ואת הכיול הרך יחסית של המתלים.
למדתי על בשרי לתת לו הרבה כבוד ולהוריד גז במצבים האלה.
לגבי הצמיגים, איזה כיף לשמוע. הזכרתי בשרשור אחר איזה חוכמולוג שטען שרכבים חשמליים מזהמים יותר מרכבי ICE כי הצמיגים שלהם מתבלים מהר יותר.. וואלה יופי.

Yaron.nahum
19-07-22, 19:19
כבר כתבתי בעבר: מי שעם חרדת הטווח אלו לא אנשים עם רכב חשמלי, אלא בעלי רכבי ICE או כאלה ששוקלים רכישת רכב חשמלי.

למי שיש כבר חשמלי אין חרדת טווח כי הוא מבין שזה הכול בולשיט שהאכילו אותו כתבים עם אג'נדה, ומשתמשים עם נסיון מרכבים חשמליים נחותים מהעבר. נושא האנרגיה ברכב חשמלי מעסיק ביומיום פחות משזה מעסיק בעלי רכבי ICE. אתה מתחבר לחשמל כשאתה חונה בבית וזהו. כשאתה יוצא לטיולים פעם ב, אתה משקיע בזה כמה שניות של מחשבה נוספת וטוען בדרך. אני כותב את זה כאחד שעבר כבר 70000ק"מ בעשרה חודשים. לא ככתב שקיבל סיבוב ברכב ולא מבין כלום מהחיים שלו.

בשורה התחתונה, אין שום מצב שאני אהיה ראשון ברמזור ולא אנצל את כל ה160 קילוואט שזמינים לי מהשנייה הראשונה, למעט אם אני עם נוסעים שסובלים מזה. זה כיף וזה חינמי אז למה לא?

אהממ..

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/124293-%D7%98%D7%A2%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7% AA-%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%95%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%A9%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%91-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%AA%D7%99

חנן-ג'יפולוג
19-07-22, 20:02
אכן. כתבתי על זה: גרירה עם רכב חשמלי ומיקום לא מוצלח של העמדות עבור הגוררים שבינינו.



זה גרם לי להתאמץ על נסיעה חסכונית במיוחד בדרך חזרה כדי לא להידרש לזה.

VSkj

אין לי ספק שיש בך את היכולת לבצע את האבחנה בין בחירה לטעון בבית ולא בדרך, ונהיגה שמאפשרת את זה, ובין חרדת תקיעה שלא בשליטת הנהג.

בשום שלב לא היתה בנסיעה הזו חרדה, או אפילו חשש. גם בתנאים קיצוניים, אני יודע לקבוע בדיוק רב עם כמה אחוזים אני מעוניין להגיע לעמדת הטעינה שהחלטתי עליה. אם הייתי חושב שלא אשאר עם מספיק אחוזים, הייתי טוען באחת משתי העמדות האולטרה מהירות שהיו על הדרך. טענתי כבר כמה פעמים בדרך בנסיעות שגררתי.

בשביל ליצור חרדת טווח יש צורך באלמנט של אי וודאות, מה שלא היה שם.

Yaron.nahum
20-07-22, 14:05
אני התכוונתי לסיפא של הקטע המצוטט שלך



בשורה התחתונה, אין שום מצב שאני אהיה ראשון ברמזור ולא אנצל את כל ה160 קילוואט שזמינים לי מהשנייה הראשונה, למעט אם אני עם נוסעים שסובלים מזה. זה כיף וזה חינמי אז למה לא?



ואילו אתה ענית על הרישא,
ברור לי שאין לך חרדה , אלא הכל מושכל ומתוכנן מראש .

אבל..

חנן-ג'יפולוג
20-07-22, 15:05
סיבכת אותי.

חנן-ג'יפולוג
10-08-22, 13:57
קניתי היום רביעיה של קלבר דיינהקסר ושמתי במחסן. אני לא לגמרי סגור על עצמי למה עשיתי את זה. כל מיני דיבורים על מחסור במידות מסוימות ואני בלי ספייר בגודל מלא, וזה גרם לחשש קל, אבל זה באמת הלך קל. אין בעיות מלאי. הם ינוחו במחסן עוד חודשיים-שלושה עד להחלפה להערכתי והרכב כנראה יעבור את ה100000ק"מ על הצמיגים המקוריים.

מצאתי חוות דעת טובות בסה"כ על הצמיגים האלה, אבל הם ללא ספוג פנימי. הצמיג המקורי עולה כ1500ש"ח והקלבר שקניתי 670ש"ח.

לאחר ההחלפה נראה אם נבחין בשינוי כלשהו ברעש. אני סקפטי.

אומי5
10-08-22, 17:09
אם כבר אז תמדוד את הרעש שלא יהיה פלצבו...

ד ו ר ו ן
10-08-22, 21:26
אם כבר אז תמדוד את הרעש שלא יהיה פלצבו...

צמיג בלוי על סף החלפה מול צמיג חדש?

חנן-ג'יפולוג
11-08-22, 13:25
הצמיגים ה"מקוריים":

https://imageshack.com/i/pojCfcDSj

הקלבר שרכשתי:

https://imageshack.com/i/pnUNGjKmj


לכאורה, הקלבר חסכוניים באנרגיה במידה שווה, טובים יותר בכביש רטוב, שקטים יותר, ועולים פחות מחצי מהמישלן.

דרור ברלי
11-08-22, 14:44
קלבר מותג צרפתי מצוין.
(לפחות צמיגים הצרפתים יודעים לעשות)

בואנה, זה בקוטר של צמיג סטנדרטי של סופה/טראנו ועוד כמה רכבי שטח.... 29'
צמיג עצום בשביל פרייבט.

Asaf-a
11-08-22, 15:04
+1 לקלבר
היו לי קלבר (לא זוכר דגם) על הקיה סיד מהעבודה, ב100,000 קמ החליפו אותם רק כי התעקשתי, עדיין היו יותר מראויים.


Asaf-a
אסף.א

חנן-ג'יפולוג
17-11-22, 22:10
100000ק'מ עם הצמיגים המקוריים. יש עוד כ1.5-2 מ"מ עד סמן השחיקה.

אבי ביטר
17-11-22, 23:30
אתה מאוד אמיץ, 100k km עם הצמיגים המקוריים?

נשמע לי הזייה.

בסוף זה גומי שנלחם בכל מיני כוחות כל הזמן.

חנן-ג'יפולוג
17-11-22, 23:55
זו ממש לא הפעם הראשונה שאני עובר מעל 100k ק"מ על צמיגים.
אני לא מכיר בקילומטראז' כמדד להחלפת צמיגים. יש מדד של שחיקה, של יובש, קרעים ועוד. לא קילומטראז'.

ehudzeelim
18-11-22, 07:14
פיז'ו J5, מודל 1987 חדש מהארגז
הרכב שימש כמוסך נייד, עמוס לעייפה.
צמיגים מקוריים (מישלין)
שרדו 250,000 ק"מ
הוחלפו בעיקר בגלל שהתחילו להתפוצץ..




Sent from my SM-J710F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
26-06-23, 13:26
הצמיגים האחוריים הוחלפו בקלבר לא ייעודיים לרכב חשמלי. 139000ק"מ. ציינתי כאן למעלה את הדגם שרכשתי. עברנו מההחלפה 2500ק"מ.
לא מורגש הבדל ברעש, ואין כל הבדל בצריכת האנרגיה. הרכב לוקח בנסיעה לאילת את אותם 75 אחוז מהסוללה, כמו ביום שנמסר לנו.

נתון הtreadwear טוב בכ30 אחוז ביחס למישלן, אז יש לי שקט מהכיוון הזה עד לפחות 300000ק"מ? נחיה ונראה.

רני דקל
26-06-23, 13:51
קונטיננטל הודיעו לאחרונה שהם לא משחקים את המשחק הזה ושהצמיגים שלהם מתאימים לאפליקציות אש וחשמל.
https://www.continental.com/en/press/press-releases/20230321-tires-continental-suitable-for-electric-cars/

Payne
05-01-24, 12:33
יש עדכון לגבי הצמיגים הלא יעודיים? איך הם בגשם? האם ׳*שחקים יותר מהר? עוד הבדלים?

א׳*י עם דגם עלית וצריך צמיגים 255/45/20, יש המלצות?

תודה

חנן-ג'יפולוג
05-01-24, 12:38
עברו מההחלפה 30000ק"מ. הם נראים כחדשים. אין תלונות.
לדעתי אם יש את הגודל שאתה צריך בדגם הזה שקניתי, אתה יכול ללכת על רכישה שלהם בבטחון.

- - - Updated - - -

אפרופו, הקדמייים המקוריים כבר עברו את ה170000ק"מ. עדיין רחוקים מצייני השחיקה כ3מ"מ.

Payne
05-01-24, 12:43
170 אלף? מטורף

אני עושה רוטציות לצמיגים, אולי גם שלי יעברו את ה 100.

שוקל גם להקטין את הגאנט ל 19, כמו אצלך - להרוויח טווח, נוחות, צמיג זול יותר.

חנן-ג'יפולוג
05-01-24, 12:45
אני לא עושה רוטציה, בכלל.
לדעתי עם חוסר המקצועיות המקומי המקובל, חבל על הגוז'ונים שקורעים אותם ללא הגבלת מומנט בפטישי האוויר. עדיף שיגעו כמה שפחות.

אם זה יעלה לי בצמיג שיכל לחיות עוד טיפה אם היה מוצלב, זה עדיין משתלם. גוז'ון עולה יותר, וגם דופק לך בלת"מ.

מאז שהבינו שחשמלית לא משתמשת בבלמים, כבר לא מורידים לי גלגלים בטיפולים, ואני מאוד מרוצה מזה.

ברכבים האחרים אני בודק בלמים עם בורוסקופ. לא מוריד גלגלים, ואם מוריד, אז סוגר עם מגביל מומנט.

-->