PDA

צפייה בגרסה מלאה : רעשים ב 4X4



גורשלי
12-07-22, 13:14
שלום לכולם
אשמח המלצה על זיהוי בעיה והמלצה למוסך מטפל בצפון.

רכב טרופר 2004 3.0 דיזל

כשאני מכניס ל4X4 יש דפיקות חזקות מצד ימין אחורה.
החלפתי כבר מוטות ייצוב
(יכול להיות שמקור הרעש במקום אחר אבל ככה זה נשמע ומרגיש.)

אשמח לייעוץ והכוונה

תודה ויום טוב

נעם ל
12-07-22, 15:12
בטוח שימין אחורה? ברירת המחדל היא הנעה אחורית...

נדב ש.
12-07-22, 17:22
איזה דגם הטרופר? TOD?
הרעשים רק ב high או גם ב low או בשני המצבים?

גורשלי
12-07-22, 21:46
תודה.

הדגם TOD
הרעשים רק מאחורה ודי בטוח שבימין
כרגע רק ב HIGH לא בדקתי עוד ב LOW.
(אם קריטי לעניין אבדוק)
אם יש עוד משהו שצריך לבדוק אשמח לדעת.

בכל מקרה יש המלצה על מוסך טוב ואמין בצפון?

נדב42
12-07-22, 23:53
כיוון מחשבה: אולי יש בעייה במנגנון החיבור/ניתוק של ההנעה הקדמית, או לוקר אוטומטי אם יש שם כזה.

הרציונל: אצלי בויטארה כשהיתה לי בעייה בלוקר אוטומטי באחד הצדדים, הרעש היה דווקא מהצד השני במובהק, כנראה ה"מכות" עוברות דרך התמסורות גם לפינות אחרות של הרכב ויוצרות שם "מכות" מקומיות שאותן שומעים...

ariel-ro
13-07-22, 10:27
מניסיון אישי, מתוך הרכב אי אפשר להבין כ"כ מאיפה מגיעים רעשים מתחתית הרכב, מספיקה גומיה עייפה בחלונות של דלת ימין אחורית ואתה תחשוב שרעשים שמגיעים מהחלק הקדמי השמאלי של הרכב.
האם מישהו אחר נהג ברכב ואתה האזנת מבחוץ כדי לוודא מאיפה הרעשים?

asafpeleg
13-07-22, 11:25
בדגם TOD, הרעשים נשמעים כאשר אתה לוחץ על כפתור ה 4x4, או כאשר אתה משלב low בטרנספר?


Sent from my iPhone using Tapatalk

נעם ל
13-07-22, 17:26
בדגם TOD, הרעשים נשמעים כאשר אתה לוחץ על כפתור ה 4x4, או כאשר אתה משלב low בטרנספר?


Sent from my iPhone using Tapatalk

הוא כתב שרק במצב high ולא בדק low כנראה שרק לחץ בכפתור..
בכל מקרה הבחור מחפש מוסך;)

נדב ש.
13-07-22, 18:16
ב TOD ה high הוא קלאצ'ים בטרנספר, ה Low עובד על שרשרת.

בכל מקרה כדאי לבדוק גם ב low אם התופעה מופיעה.

בטרופר אין לוקרים אוטומטיים, אולי שידרגו, ואולי בכלל הוסיפו לוקרים ידניים...

בגדול אין הרבה מה "שידפוק" מאחורה, הטרופר הנעה אחורית 2x4 אז כנראה שהיה דופק מאחורה גם בלי לשלב... לדעתי.

השאלה עכשיו אם במצב משולב זה דפיקות, או בכלל רעש של פעמון צירייה...

איל מ
13-07-22, 19:51
אני יכול לחשוב על מצב היפותטי בו יש יחסי העברה שונים בין סרנים. ואז בשילוב, משהו מאחורה מוותר בעומס (אם כי בד"כ האחורי הרבה יותר מסיבי, ומי שיסבול יהיה דווקא הקדמי).

asypeer
13-07-22, 20:17
דרייבשאפט ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב ש.
13-07-22, 20:29
יחסי העברה שונים... הקידמי היה מוותר ראשון...

דרייבשאפט אחורי היה מרעיש גם ב 2x4 לדעתי.

נדב42
13-07-22, 20:32
כשיש יחסי העברה שונים, הדבר הראשון שתרגישו זה שהאוטו מיטלטל בפראות מצד לצד ברגע שמשלבים 4x4. בחול זה לא מורגש.

(מנסיון אישי, אחרי שהורכבו יחסי העברה שגויים)

ehudzeelim
13-07-22, 20:41
הייתי בודק אם שרשרת הטרנספר עייפה ורפויה
פתח פקק מילוי שמן טרנספר
תאיר פנימה עם פנס, תראה את השרשרת.
קח מברג ודרך פתח המילוי שחק עם השרשרת מעלה מטה.
השרשרת אמורה להיות רפויה במקצת. אם היא רפויה מאד, היא קופצת על הגלגש ואלה אולי הדפיקות שאתה שומע
Sent from my SM-J710F using Tapatalk

גורשלי
14-07-22, 22:47
תודה רבה על ההתייחסויות הרציניות
להלן התשובות עד כה

הרעשים מתחילים כשאני לוחץ על הכפתור 4X4X
בדקתי בLOW וזה אותו דבר מבחינת הרעש כלומר לא רק ב HIGH
בדקתי את הרעש גם כשאני בחוץ ומישהו נוהג ואתה צודק זה פחות חד משמעי שזה מצד ימין אבל בטוח מאחורה
בדקתי את שרשרת הטרנספר ונראית ומרגישה רפויה קצת לא יותר מדי (על פי הגיון לא על פי ניסיון)
אין טלטלה של הרכב בנסיעה רק דפיקות

שוב שאפו ותודה על התשובות

raanan
15-07-22, 09:02
מציע שתשלול את הסרן האחורי כמקור לבעיה
(אתה נוסע כל הזמן על הנעה אחורית ואין לך דפיקות).

הטרנספר מאד חזק (יחסית ל SUV מקבילים),
לכן אני הייתי בודק את המשלב האוטומטי בוואקום של ציריה שמאל (קדמית)
למרות שאתה טוען שהדפיקות נשמעות מאחור.

אגב, זאת בעיה חדשה או שכך רכשת את הרכב ?

בהצלחה
רענן

גורשלי
15-07-22, 14:58
תודה רענן
אבדוק את הכיוון שאתה מציע
כבר הבנתי שאין לסמוך על השמיעה בלבד זה מתעתע.
לשאלתך זאת בעיה חדשה
הרכב נרכש מאיש מקצוע אמין רציני ובמצב מצוין מתוחזק ברמה גבוהה

שיהיה אחלה סופ"ש
למטיילים ולנחים

-->