צפייה בגרסה מלאה : החלפת פלאגים למסניפי סולר [emoji12]
אז ביום שישי אני מתכנן להחליף 8 פלאגים הבהמה.
פעם אחרונה שהיה לי רכב בנזין הייתה מזמן ופעם האחרונה שליכלכתע באמת את הידיים הייתה עוד יותר מזמן.
אז רגע לפני שאני מפשיל שרוולים תנו טיפים איך לבצע עבודה טובה בלי לדפוק שום דבר בדרך.
1. לסמן איזה חוט לאיזה פלאג במנוע
2. מה מורחים על התבריג של הפלאג? אני מכיר קצת שמן, שמעתי גם גריז גרפיט.
3. איך משחררים בקלות את חוטי ההצהה? אצלי נראה שהם תפוסים חזק.
עוד עצות יתקבלו בברכה.
תודה
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
גם חוטי הצתה צריך להחליף מדי פעם. אחת לשלוש-ארבע שנים, לא נראה לי מוגזם.
איך החוטים של הואנדורה נראים?.... מתי הוחלפו בפעם האחרונה?.... אם הם נראים ישנים ויש לך ספק, תחליף לסט איכותי חדש.
החוט לא נשלף מהפלאג בקלות? כנראה הוא באמת ישן וממלא תחליף לסט חדש. תפעיל קצת כוח.
אם אתה חושש להתבלבל בחוטים - תנתק חוט אחד, תחליף את הפלאג (וגם חוט) ואחר כך תעבור לפלאג+חוט הבא.
מעולם לא שימנתי/גירזתי הברגה של פלאג. אני מחליף פלאגים בכל טיפול שני, שזה בערך כל 20,000 ק"מ. מעולם לא היו לי שום בעיות עם זה.
החוטים נראים טוב והבעלים הקודם טוען שהחליף אותם לא מזמן.
תפוסים חזק או שאני חלשלוש
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אתה צריך משהו לשלוף איתו את הפלאג אחרי שניתקת ואחכ להכניס אותו
יש שלל פתרונות מבוקסות מיוחדות לפלאגים עם גומי/מגנט ועוד פטנטים
אם אין לך בוקסה כזו תחת היד יש אחלה שיטה עם צינור גינה פשוט, עובד יופי מניסיון
להדק עם מפתח מומנט בסוף, לחרבן הברגה בראש מנוע זה די חרא
גם בשליפה לעבוד בעדינות שלא ישאר לך חצי פלאג ביד
בעקרון יש עניין גם לבדוק את המרווח המותר בפלאג, אם כבר עושים עבודה טובה אז כדאי לוודא גם את זה לפני שמכניסים את החדש
גם אני לא מרחתי כלום על הפלאגים כשהחלפתי
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
לסמן איזה חוט לאיזה פלאג במנוע
לצלם תמונה טובה של מהלך החוטים מהבלוק למפלג
אם הפלאגים קבורים עמוק וצר, דבר עם סער, יש לו פטנט נחמד לעניין ...
אתה צריך משהו לשלוף איתו את הפלאג אחרי שניתקת ואחכ להכניס אותו
יש שלל פתרונות מבוקסות מיוחדות לפלאגים עם גומי/מגנט ועוד פטנטים
אם אין לך בוקסה כזו תחת היד יש אחלה שיטה עם צינור גינה פשוט, עובד יופי מניסיון
להדק עם מפתח מומנט בסוף, לחרבן הברגה בראש מנוע זה די חרא
גם בשליפה לעבוד בעדינות שלא ישאר לך חצי פלאג ביד
בעקרון יש עניין גם לבדוק את המרווח המותר בפלאג, אם כבר עושים עבודה טובה אז כדאי לוודא גם את זה לפני שמכניסים את החדש
גם אני לא מרחתי כלום על הפלאגים כשהחלפתי
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
לא בכל רכב זה קליל ונוח כמו בג'יפים עם מנוע 6 טורי, שהפלאגים שלהם ממש תחת העין והיד ולא צריך שום כלי מיוחד.
לפי מה שאני זוכר איך נראה מנוע SBC בהחלט יש מצב שהגישה לשמונת הפלאגים לא נוחה, במיוחד בואנדורה שכל המנוע נמצא בלוקיישן מוזר וצפוף.
בהחלט מומלץ לעבוד תמיד עם בוקסה ייעודית לפלאגים עם מגנט/גומיה. כרגיל, לומדים גם את הלקח הזה בדרך הקשה (נאלצתי פעם לפתוח מכסה גלי זיזים בפוקוס אחרי שפלאג נפל לי מבוקסה ללא מגנט/גומיה)
למיטב זכרוני, 20 שנה.... אבל...
שפיץ פלייר ארוך ומכופף, לתפוס את הראש כבל באמצע, בערך בנקודת החיבור של הכבל לפלג, למשוך תו"כ סיבוב קטן.
להכל יש גישה מעל /מתחת לקורות השלדה מאחורי גלגל קדמי.
לפלג עצמו, אתה צריך בוקסה לפלגים עם גומיה שמחזיקה את הפלג, ככה גם הכי נוח להחזיר, ואתה צריך מאריך ארוך וצלב או מפרק גמיש כלשהוא.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
יש בוקסה לפלאגים וידית עם שלל מאריכים ועדיין שני בעלי רכב כזה אמרו חד משמעית שעדיף מפתח פלאגים כזה עם מפרק.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220713/8af4ecd3dabbc01277eafadf2bafd0c5.jpg
זה מצויין.
ואם אין גומי בפנים לא נורא. צינור גומי בקוטר הנכון יחלץ את הפלאג ויעזור להניח את החדש במקום.
לפני חודש בערך החלפתי פלאגים בפיאט. פעם ראשונה בהמון שנים שאני מחליף פלאגים לא במנוע קירור אויר. הפלאגים שם יושבים עמוק בתוך מערה חשוכה. רצה הגורל והמפתח פלאגים שלי - לא יודע איך - איבד את הגומי שהיה בו.
עמדתי נפעם מול הבעיה, חושב מה עושים. בלק אאוט אמיתי ואני יודע שיש 'משהו' אבל לא זוכר מה. ואז מתוך דחף פנימי, בלי לחשוב יותר מדי, נכנסתי למחסן, הושטתי יד למדף גבוה ומאובק, מיששתי קצת ושלפתי מה שתת המודע שלי זכר ואני לא. את החת'כת צינור גומי ששולפים איתו פלאגים. הוא חיכה שם שנים.
אז אל תתפתה לפלאיירים מיוחדים וכאלה דברים. זה פשוט.
ולא. לא מורחים שום דבר. אם לא קנית פלאגים מזוייפים הכל יהיה בסדר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תודה לכולם.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אסף, מגנט טלסקופי דמוי אנטנה או מגנט גמיש (תלוי זוית הגישה) יעשה את העבודה נהדר.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
החת'כת צינור הזה עובד יופי כבר 30 שנה. לא רואה צורך לנסות משהו חדש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף, מגנט טלסקופי דמוי אנטנה או מגנט גמיש (תלוי זוית הגישה) יעשה את העבודה נהדר.
Sent from my SM-N986B using Tapatalkקניתי כזה בגרושים, הציל אותי כבר כמה פעמים להגיע לברגים שהידיים השמאליות שלי הפילו (ולפלאגים).
החת'כת צינור הזה עובד יופי כבר 30 שנה. לא רואה צורך לנסות משהו חדש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalkאתה מתכוון לצינור שמתיישב על האום בפלג? ומה אתה עושה במנוע שהפלג שוכב על הצד (אחרי שהברגת אותו החוצה) ואין גישה ישירה לראש של הפלג או שאין זוית ראייה?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אתה מתכוון לצינור שמתיישב על האום בפלג? ומה אתה עושה במנוע שהפלג שוכב על הצד (אחרי שהברגת אותו החוצה) ואין גישה ישירה לראש של הפלג או שאין זוית ראייה?
Sent from my SM-N986B using Tapatalkתחשוב על זה כמו על הקצה של כבלי ההצתה שגם הם מתלבשים על הפלאג בלחץ של גומי
אם זה עובד עם הכבלי הצתה זה יעבוד גם עם הצינור
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
הכבלי הצתה מתלבשים עם לחץ של המתכת שבהם.
וכשהם מתלבשים זה כשהפלאג מוברג למקומו, אז יתכן ואיך שהוא "נופל" יהיה קשה לגשת אל הקצה שלו. בשביל זה אפשר להבריג כמעט עד הסוף, להלביש, ואת הכריכות האחרונות לפתוח עם הצינור.
הצינור בקוטר של הקרמיקה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הכבלי הצתה מתלבשים עם לחץ של המתכת שבהם.
וכשהם מתלבשים זה כשהפלאג מוברג למקומו, אז יתכן ואיך שהוא "נופל" יהיה קשה לגשת אל הקצה שלו. בשביל זה אפשר להבריג כמעט עד הסוף, להלביש, ואת הכריכות האחרונות לפתוח עם הצינור.זה בדיוק הדרך לעשות את זה, בהוצאה משאירים מספר כריכות אחרונות לצינור, ובהכנסה מתחילים עם הצינור עד הנקודה שנשארים עם צינור ביד (החיכוך בין הפלאג לתבריג גבוה מהחיכוך בין הצינור לפלאג) ומהדקים למומנט הנדרש
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
אני לא הבנתי כלום מההסבר הזה
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
בואנדורה 6 צילינדרים הכי קל להחליף פלאגים מלמטה, אם יש גישה לליפט, לא דרך המלונה. לא יודע איך הסעפות של ה 8.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני לא הבנתי כלום מההסבר הזה
Sent from my M2102J20SG using Tapatalkהוצאה:
1. שחרור הפלאג עם בוקסה רגילה במידה הנכונה, לשחרר מספר כריכות ולדאוג שלא מגיעים לשחרור מלא
2. דוחפים את הצינור עד שמתלבש על הפלאג ומשלימים עד שחרור מלא
הכנסה:
1. דוחפים את הפלאג לצינור, כמובן לא בצד של התבריג, מכניסים לתעלה, לאחר מספר סיבובים מושכים את הצינור מהפלאג
2. משלימים הידוק למומנט הנכון
מקווה שעכשיו ברור יותר
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
בסוף של פרוקסון יש לי בוקסה לפלאגים עם הצוואר גומי.
פשוט שוחררתי את הישן והידקתי את החדש איתה וזהו.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
ehudzeelim
14-07-22, 18:49
ולא. לא מורחים שום דבר. אם לא קנית פלאגים מזוייפים הכל יהיה בסדר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בגלל שאני יודע שיש לך טרנספורטר קירור אוויר.. ממליץ לך בחום על מריחת מעט גריז על הפלאגים,
האלומיניום של הראשים האלה נוטה לעייפות חומר שבסופן הכריכות נשארות על הפלאג.. מכיר את זה מהרבה רכבים כאלה, מלפני הרבה שנים.
התופעה הזאת בפולקסוואגנים קירור אוויר מאפיינת גם את הברגים שמחזיקים את הראש והצילינדר, גם להם נטייה להישלף מהבלוק ולאו דווקא במסלול הסיבובי..
אני בכל מקרה ובכל רכב מורח מעט גריז על הכריכות, זה לא מזיק וזה יכול למנוע צרות.
גריז נחושת הוא הגריז למשימה שהזכרת. וממש נגיעונת. טיפה'לה. קצת.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.