PDA

צפייה בגרסה מלאה : חזרה מרילוקיישן - רכב משפחתי לטיולים



TsA
14-07-22, 11:51
שלום לכולם, ותודה מראש לקוראים ולעוזרים :)

שמי צליל, אנחנו חוזרים בשבועיים הקרובים לישראל לאחר 4 שנות שליחות באסיה.
אחרי שנהגנו פה על ראב4 חלבית מאוד וצברנו הרבה חסכים של טיולי שטח, אנחנו מקווים שנוכל למצוא תחליף ראוי באה"ק...

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? - התקציב הכולל הוא 60K-100K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל עלויות נלוות. שואף לא להיכנס להרפתאות יישור קו (מעבר למה שהכרחי כמובן) מיד עם הרכישה. בסוף מדובר ברכב משפחתי שצריך לתת עבודה מDay 1
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? 2 מבוגרים + 2 ילדים קטנים (4 ו-2 כלומר מושבי בטיחות), עם היתכנות לילד נוסף בטווח הזמן הקרוב. כלב קטן מאחורה בטיולים.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? נסועה מקסימלית של 10,000 ק"מ בשנה. גרים קרוב לעבודה בירושלים והמשפחות גרות במרכז. מניח שיהיו נסיעות תכופות בחודשים הראשונים לאחר החזרה לארץ שילכו ויתמתנו עם הזמן...
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? שימוש יום יומי משפחתי. שאיפה לרמת אמינות גבוהה ככל הניתן.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? כל התחזוקה תתבצע במוסכים. יש ידע עצמי, ויש גישה למוסך של חבר עם ליפט. אין כל כך רצון/זמן :rolleyes:
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? ירושלים / מערב העיר

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? טיולי קמפינג עם המשפחה שמתבססים על שבילים. המעלה/המדרגה הם ממש לא מטרת הטיול, אבל אם הם מה שעומד בינינו לבין המעיין היפה הזה עם הצל של העץ אז מהיכרות עם עצמי, אני אנסה לעבור...
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? בעבר החזקתי סמוראי לתקופה ארוכה (במסגרתה גם עבר פירוק והרכבה מחדש שמיד לאחריה נגנב כמובן), עם הסמוראי טיילתי המון בכל הארץ. אחרי הסמוראי התנסיתי עם סאניונג קורנדו במחשבה לעשות ממנו פרויקט, אבל מהר מאוד התייאשתי מהרכב והוא עומד עד היום בחצר של ההורים (במקרה ומישהו מעוניין בקורנדו שנת 2005, הדיאם פתוח!).
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). לא מחפש רכב אקטסטרים או אתגרי במיוחד. משהו שיקח אותי בבטחה (וגם יחזיר אותי) לפינות חמד יהיה טוב מאוד - מבחינת מקומות ספציפיים שנשמח לחזור אליהם עם הילדים:
* מעיינות ירושלים
* שבילי חורשן
* כתף שבטה/רכס בוקר
* נחל צין וכיו"ב
** חשוב לציין, למרות שבכל המקומות הנ"ל אפשר למצוא אתגרים, מבחינתנו אפשר גם לדלג והם לא המטרה**

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני - העדפה לאוטומטי. אפשר להתרגל לידני, אבל ירושלים וכו'...
ב. מנוע דיזל/בנזין- העדפה לבנזין בגלל שמתווה הנסיעות היומיות עשוי לכלול גם נסיעות קצרות במיוחד שאולי לא יטיבו עם מנוע דיזל
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - רק ארוך בגלל נוחות ילדים ונפח מטען. למרות שיהיה מי שיקום ויציע טנדר כי פרקטי וכו' - זה לא עומד על הפרק בעיקר בגלל התנהלות בעיר ועלויות אחזקה.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? שאיפה לרכב חדש ככל האפשר, אין בעיה עם אקזמפלר משומש שהזדקן בחן (חד קרן צמרירי בצבע ורוד)

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? גראנד ויטרה מהשנתונים החדשים, פורסטר דור קודם. כבר הבנתי שמחירי הרכבים המשומשים איבדו מזמן קשר עם המציאות אז כרגע מנסה להבין מה המשמעות של לחיות עם משהו כזה ביום-יום מבחינת עלויות אחזקה, דלק והוצאות סביב טיול משפחתי לדרום/צפון פעם בחודש...

שוב תודה רבה לעונים!
אם מישהו צריך משהו מטאיוואן, זה הזמן (כבר ארזנו מכולה, אז לכל חובבי הקוואלאן, מצטער)

GodsFather
14-07-22, 19:21
המחירים מתאזנים לאט לאט.

מחירי הדלק לעומת זאת מאמירים.

הייתי ממליץ לנחות קודם ולקנות אחר כך אבל כל אחד ושיקוליו.

פורסטר לא יאהב את המדרגות וישתה לא מעט למרות שהוא הכי קרוב למה שאתה רוצה לפני שעולים מדרגה לרכבים קשוחים.
אני משוחד עם אאוטבק אבל שוב - לדעתי זה לא יתאים למתארים קשוחים והוא שתיין לא קטן.

בתקציב שלך, רכב גדול קשוח יהיה פנינה נדירה ותצטרך לשבת על הלוחות. יש כאן לפחות טנדר אחד שאפשר להמליץ עליו מחבר פורום שמפורסם. אבל אני לא יודע אם אתם אנשי טנדרים.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

Mor Gurevich
14-07-22, 20:48
עזוב רגע המלצות על רכב,
איזה כיף שאתם חוזרים [emoji7]

סולי
14-07-22, 23:00
רגע רגע מה ראב4, היה צליל שעבר לפני שנים רומן קצר וטראגי עם סמוראי סליל, זה אתה?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

TsA
15-07-22, 07:25
עזוב רגע המלצות על רכב,
איזה כיף שאתם חוזרים [emoji7]

איזה כיף שאתם פה... תכין את הרנגלר ליסינג שלך לחפ"ק חילוצים (מברוק אחי)


רגע רגע מה ראב4, היה צליל שעבר לפני שנים רומן קצר וטראגי עם סמוראי סליל, זה אתה?



אכן כך סולימני... אני קניתי ממך את הקיט הקודם, הורכב באהבה רבה על הסמו 97' שלי, הספיק לעשות טיול אחד משובח מאוד ברמה"ג ונגנב רגע לאחר מכן באמצע בבלי על ידי צעירים בני עוולה. לא משנה כמה מיגונים ומעקפים שמתי שם, הרימו אותו על משאית ונסעו. הטעות שלי שכשהגשתי את התלונה, שכחתי "לשכוח" באוטו כמה מפות מהמילואים. אולי ככה זה היה מזיז משהו למישהו ולא היו סוגרים את התיק מחוסר עניין.
אגב, עד היום לא שוכח את המבט שדפקת לי כשהעזתי לזרוק לך זנב עם האוטו אחרי 3 דקות של נסיעת מבחן. מחילה אחי. חוצפה של צעירים.




... מחירי הדלק לעומת זאת מאמירים.
פורסטר הוא שתיין לא קטן...

אבל אני לא יודע אם אתם אנשי טנדרים.



פגעת בול בפוני... למרות הנסועה המצומצמת יחסית, עדיין חושש מאוד ממחירי הדלק ולא רוצה לשקול אם לצאת לטיול ארוך או לא רק בגלל עלויות נלוות. הפורסטר נשקל בעיקר לאור העובדה שיש לא מעט עם מערכת גז שכבר מותקנת שם. לא יודע מה תהיה ההשפעה על החיים - חניונים, צמצום תא המטען, פריסת תחנות תדלוק באזור וכו'.

לגבי טנדרים - אולי ביום מן הימים בארה"ב/אוסטרליה... זה לא הזמן ולא המקום.

עוד אופציה שנשקלה היא צ'ירוקי טריילהוק - אבל בתוספת לדלקוהוליזם נכנס כאן גם העניין של נדירות חלפים ובעלי מקצוע שמכירים את הרכב (וגם גמישות מסוימת בנושא התקציב)

צליל

GodsFather
15-07-22, 08:25
סובארו עם מערכות גז יש בשפע, כולל אאוטבק. הם עולים גרוש וחצי אבל הק"מ לרוב גבוה, גם פה קצת ישיבה על הלוחות ותמצא. לדעתי עדיף לקנות בלי מערכת גז ולהתקין בבעלותך, זה לא שווה ערך ללמצוא קכב עם הגבהות ומיגונים ולחסוך את העלויות.
חלקם הגדול מכניס את מיכל הגז במקום הגלגל הרזרבי ואותו זורק לגג או על מתקן וו הגרירה. אבל שוב - זה לא רכב קשוח אם אתה רואה במסלולים שלכם מדרגות סלעים דרך קבע.





Sent from my HD1903 using Tapatalk

asafk
15-07-22, 10:56
ממה שאני מבין (סמוראי וכו') אתה לא באמת רוצה פורסטר.
אתה צריך שני דברים - נפח, ויכול שטח שהיא קצת מעבר למה שהטובים בג'יפונים ייתנו בלי דאגות.
אבל המחירים לא נורמליים - למרות שמתחילים לחזור למציאות. זה אומר להגיע, לשבת על הלוחות ולחפש כל מה שיכול להיות רלוונטי כולל אלו שבדרך כלל אינם הבחירה הטריוויאלית. החל בניסאן פת'פיינדר וכלה בפורד אקספלורר (מהדור של עד 2010).
וכן, אתה יכול להתפשר ולקנות פורסטר. הגבהה, צמיגי שטח, נעילה, שיפורים.... אבל ככל שתרצה רכב דיילי שלא צריך להתעסק איתו - הגבול בסוף די קרוב לסטנדרט לפני שזה הופך לעוד רכב פרוייקט. וזה בכלל לא רע - אבל אתה כבר טעמת שטח ולא נראה לי שיש דרך חזרה.
ועל טנדרים אני לא אדבר. אין לי מושג איך זה להסתובב בירושלים עם טנדר.

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ishc
15-07-22, 11:09
שאני חיפשתי אוטו לפני שקניתי את הטנדר חקרתי ברצינות על ליברטי לשני דורותיו בארץ.
אם הגודל טוב לך זה יכול להיות אוטו שעונה על בפרמטרים שלך לא רע.


Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

מוטי טויוטה
28-08-22, 12:28
אהלן צליל
יש חדש?
שלחתי הודעה בפרטי על הקוראנדו


Sent from my SM-N980F using Tapatalk

TsA
12-09-22, 07:11
תודה רבה לכל העוזרים והמייעצים! רק כדי לעדכן ולסגור את השרשור - אחרי שנחתנו, והתאקלמנו, עשיתי כמה נסיעות מבחן על פורסטרים בין השנתונים 2014-2017 וגם על ג"ו אחד שלא התחברנו אליו. שנינו (אשתי ואני) התחברנו מאוד לפורסטר, אבל הרכב הרגיש לשנינו מעט עצל...

ואז הגיעה הכלה - פורסטר טורבו שנת 2014 עם 100K~ בערך, שמור ומטופל מכנית ומוזנח מאוד קוסמטית. כמה מכות וחבלות יבשות, המון לכלוך בפנים. אחרי נסיעת המבחן באמת שלא היתה דרך חזרה וסיכמנו על רכישה.

אחרי ניקוי יסודי, הוצאת 5 ק"ג אלקטרוניקות ישנות ומיותרות (חוטים, כבלים, מפצלים, צמות ומיליון ואחד דברים שמחוברים אחד לשני אבל לא לשום דבר באוטו) ובערך 200 ק"מ ראשונים אפשר לסכם שבינתיים אנחנו מאוד נהנים מההחלטה.

צריכה ממוצעת של 1 ל-9.5 קצת קשוחה, אבל הנסועה שלנו נמוכה ממילא והרכב לא זז במהלך השבוע. הנסיעות הבינעירוניות תענוג - הרכב מגיב מהר, זריז ומרגיש מאוד בטוח על הכביש. העליות של ירושלים פתאום עוברות הרבה יותר מהר...

מספר שבילים ראשונים של עמק חפר שכללו גם נסיעה מהירה וגם קצת חול עמוק, רק כדי לקבל תחושה של הרכב, עברו בקלות ובתחושת ביטחון טובה עם הילדים מאחורה. מערכת x-mode, שעוד לא הבנתי אותה לחלוטין, תפקדה סבבה, בעיקר בבלימה אוטומטית במורד.

שוב תודה לכולם, ניפגש בחוץ!

אה,
וגם הקורנדו נמכר בשעה טובה :)

erezgur
12-09-22, 08:03
תתחדש, תהנה תודה על העדכון...

נשלח מהנייד

-->