PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם האירוע הבא מעיד על בעיה במערכת ה 4X4?



Avi222
16-07-22, 22:25
נסעתי עם הג'ימני בקטע הבא (קטע קצר עם פודרה, הצלבות ושיפוע דיי חד).
בשנייה ה 0:10 בסרטון אפשר לשמוע קולות של תיקתוקים (תק-תק-תק) מהגלגל השמאלי-קדמי בזמן שהג'ימני מתחפר בפודרה.
שאלות:
1) מה זה הקולות האלו? זה נורמלי? זה לא נשמע כמו ברקס
2) הייתי מצפה מהג'ימני להעביר כוח לגלגל האחורי, אבל זה לא קרה כפי שרואים בסרטון. האם זה מעיד על בעיה?

https://youtu.be/LfwpHoPai6E
אודה לקבל חוות דעת!
נ.ב. - בניסיון השני עברתי את המכשול בהצלחה, אחרי שלקחתי קצת יותר תנופה ושיחקתי קצת יותר עם ההגה.

erezgur
17-07-22, 08:40
יש לך נעילה אוטומטית?


נשלח מהנייד

assafy
17-07-22, 09:07
1. רואים את הטראקשן פועל על הגלגל הקידמי אך התיקתוקים לא נשמעים כמו משהו טוב.
2. ההשפעה של הטראקשן תהיה על הבן זוג שלו באותו סרן. מהצילום אי אפשר לראות מה קורה בצד ימין של הרכב. אגב ממקור שני אני יודע שהטראקשן בג'ימני בשנתונים האלו זה לא משהו להתפאר בו.

אגב, ברכב עם טראקשן אל תעצור ישר בכניסה להצלבה, זה מסרס אותו.

מוני אורבך
17-07-22, 09:08
בדוק צלבים, במיוחד הקדמי

דרור ברלי
17-07-22, 09:46
ה-TC בג'ימנים מהדור הזה (2015-2018) לא מאוד יעיל (הגדרה עדינה) וכן מייצר את הרעש הזה תחת עומס.

בציריות קדמיות של ג'ימני בכלל אין צלבים.

Avi222
17-07-22, 22:56
תודה על התשובות.

אתם כותבים "צלבים" כאילו אני יודע במה מדובר :confused:

אפשר הסבר מה זה "צלבים" ואיך אפשר לסדר את הבעיה?

- - - Updated - - -


יש לך נעילה אוטומטית?


נשלח מהנייד

לא, לא בוצעו שום שינויים או שדרוגים ברכב.

Avi222
17-07-22, 23:04
1. רואים את הטראקשן פועל על הגלגל הקידמי אך התיקתוקים לא נשמעים כמו משהו טוב.
2. ההשפעה של הטראקשן תהיה על הבן זוג שלו באותו סרן. מהצילום אי אפשר לראות מה קורה בצד ימין של הרכב. אגב ממקור שני אני יודע שהטראקשן בג'ימני בשנתונים האלו זה לא משהו להתפאר בו.

אגב, ברכב עם טראקשן אל תעצור ישר בכניסה להצלבה, זה מסרס אותו.

בקרת המשיכה (טראקשן) היתה מנותקת כי נכנסתי למצב 4L, אז איך זה יכול להיות שזו בעיה במערכת אם היא בכלל לא עבדה? אודה לקבל הסבר.

- - - Updated - - -


בדוק צלבים, במיוחד הקדמי

אין לי מושג מה זה "צלבים"...האם מדובר על בעיה מכנית ברכב, או ש "צלבים" זה משהו שאפשר להתקין שפותר את הבעיה?

אודה לקבל הסבר בנושא, תודה!

erezgur
17-07-22, 23:09
צלב - תתחיל כאן - https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1084-jeepolog-archive

נשלח מהנייד

Avi222
17-07-22, 23:38
צלב - תתחיל כאן - https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1084-jeepolog-archive

נשלח מהנייד

אוקיי, קראתי, אז למעשה ייתכן שהבעיה היא צלב פגום?

assafy
17-07-22, 23:38
בקרת המשיכה (טראקשן) היתה מנותקת כי נכנסתי למצב 4L, אז איך זה יכול להיות שזו בעיה במערכת אם היא בכלל לא עבדה? אודה לקבל הסבר.

- - - Updated - - -



אין לי מושג מה זה "צלבים"...האם מדובר על בעיה מכנית ברכב, או ש "צלבים" זה משהו שאפשר להתקין שפותר את הבעיה?

אודה לקבל הסבר בנושא, תודה!אתה מבלבל בין esp שמיועד לנסיעת כביש ואכן בדרך כלל מתנתק בlow ןבין טראקשן או tc שמיועד לשטח ושנותן בלימה על הגלגל ללא האחיזה עם מנת שהגלגל השני על הסרן יקבל מומנט.
ניכר שיש לך חוסר במושגים בסיסיים. ממליץ לך לקחת הדרכה לנהיגת שטח. יש שלל חברות ומדריכים שעושים את זה וחלקם כותבים כאן.
זו עצה לכל נהג שטח מתחיל.

Avi222
18-07-22, 00:00
אתה מבלבל בין esp שמיועד לנסיעת כביש ואכן בדרך כלל מתנתק בlow ןבין טראקשן או tc שמיועד לשטח ושנותן בלימה על הגלגל ללא האחיזה עם מנת שהגלגל השני על הסרן יקבל מומנט.
ניכר שיש לך חוסר במושגים בסיסיים. ממליץ לך לקחת הדרכה לנהיגת שטח. יש שלל חברות ומדריכים שעושים את זה וחלקם כותבים כאן.
זו עצה לכל נהג שטח מתחיל.

אני מבין את ההבדל, עכשיו קראתי על ה ESP וה TC. הייתי במצב 4L ככה שה ESP היה מנותק, אבל ה TC כן היה אמור לעבוד, ונראה שהוא לא עשה את העבודה, כי הגלגל הקדמי התחפר בזמן שהגלגלים האחוריים לא זזו.
לגבי ניסיון - אני עם ניסיון בנהיגת שטח עוד מהצבא ככה שיש לי את הבסיס, אבל לא בסיס טכני ובטח שאני לא מכיר את הג'ימני עם ההתנהגות של המערכות שלו, זה משהו שאני לומד תוך כדי תנועה.

מה שבעיקר רציתי לדעת זה -
1) האם הרעשים הם נורמליים או שמדובר על בעיה מכנית.
2) למה ה TC במצב 4L לא העביר כוח לגלגל האחורי. האם מדובר על בעיה באופן הנהיגה שלי או שיש כאן בעיה מכנית? או שהייתי צריך דווקא לנתק את ה TC? (בדיעבד מצטער שלא ניסיתי את זה)

דרור ברלי
18-07-22, 08:04
אני מבין את ההבדל, עכשיו קראתי על ה ESP וה TC. הייתי במצב 4L ככה שה ESP היה מנותק, אבל ה TC כן היה אמור לעבוד, ונראה שהוא לא עשה את העבודה, כי הגלגל הקדמי התחפר בזמן שהגלגלים האחוריים לא זזו.
לגבי ניסיון - אני עם ניסיון בנהיגת שטח עוד מהצבא ככה שיש לי את הבסיס, אבל לא בסיס טכני ובטח שאני לא מכיר את הג'ימני עם ההתנהגות של המערכות שלו, זה משהו שאני לומד תוך כדי תנועה.

מה שבעיקר רציתי לדעת זה -
1) האם הרעשים הם נורמליים או שמדובר על בעיה מכנית.
2) למה ה TC במצב 4L לא העביר כוח לגלגל האחורי. האם מדובר על בעיה באופן הנהיגה שלי או שיש כאן בעיה מכנית? או שהייתי צריך דווקא לנתק את ה TC? (בדיעבד מצטער שלא ניסיתי את זה)




נסיון צבאי - יותר טוב מכלום, אבל.... אני לא יודע באיזה מסגרת עברת את הכשרת הנהיגה בצבא, מה הנסיון ובאיזו יחידה שירתת ולא איכנס לזה כאן.

1. הרעשים לא נעימים אבל נורמליים ברכב הזה.
2. אי אפשר לנתק TC.

TC לא "מעביר כוח" אלא מגביל העברת כוח. הוא מפעיל את הבלם של גלגל שמסתחרר. יעילות ה-TC נמדדת בזמן התגובה מתחילת סחרור הגלגל ועד לבלימתו והעברת הכוח לבן זוגו ע"י הדיפרנציאל. זמן תגובה של שניה-שניה וחצי נחשב לדעתי לסוג של נצח. לא יעיל עד חסר תועלת לגמרי.

אתה היית במצב של הצלבה וכוח עבר אחורה, כנראה לגלגל אחורי ימני שלא רואים בסרטון. כאמור - בדור הזה של הג'ימני, ה-TC אינו מהיעילים ביותר - מה שמחייב אותך לשמור על מומנטום ותנועה רציפה ולא לאפשר לו להיעצר במצבים כאלה.




גילוי נאות: אני עוסק בהדרכת נהיגת שטח

ehudzeelim
18-07-22, 08:07
אתה היית במצב של הצלבה וכוח עבר אחורה, כנראה לגלגל אחורי ימני שלא רואים בסרטון.

+1
רואים בבירור את האבק שעולה מצד שני של הרכב, מהגלגל האחורי ימני

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

שמעון.פ
18-07-22, 09:52
אני נהג מבוגר ובזמנו נושא ההדרכות לנהיגת שטח כמעט לא היה בנמצא.
ולמדתי (עדיין יש לי מה ללמוד) תוך כדי תנועה.
אבל במבט לאחור, לו הייתי נכנס היום לעולם השטח, הייתי לוקח קורס
נהיגת שטח ללא היסוס.
התשלום לקורס בטל בשישים לעומת עלות הנזקים האפשרית של נהיגה לא נכונה.

Avi222
18-07-22, 10:48
חברים תודה רבה על התגובות.
לפי מה שאני יכול לסכם:
1) הרעשים שנשמעים בסרטון לא נעימים, אבל לא מדובר בתקלה (הבנתי נכון?)
2) מערכת ה TC בג'ימני 2015 פשוט לא יודעת להתמודד טוב עם כאלו מצבים וכדאי פשוט להגיע עם יותר תנופה
3) מומלץ לעשות הדרכת נהיגת שטח אפילו אם יש ניסיון עבר

אז השאלות שנשארו לי הן:
1) עדיין לא הבנתי אם רמזו לי פה שיש לי בעיה מכנית בצלבים (?) שכדאי שאלך לבדוק (אם כן, איפה מומלץ לבדוק? אין מומחי ג'ימני בצפון הארץ לפי מה שאני מתרשם פה בפורום)
2) האם נעילות דיפרנציאל היו עוזרות? (אני מניח שכן, אבל רק רוצה לוודא שאכן). אם כן, אשמח לקבל המלצות על דגם מומלץ לסוזוקי 2015 ועל מתקין מומלץ.

תודה רבה

Avi222
18-07-22, 19:39
1. רואים את הטראקשן פועל על הגלגל הקידמי אך התיקתוקים לא נשמעים כמו משהו טוב.
2. ההשפעה של הטראקשן תהיה על הבן זוג שלו באותו סרן. מהצילום אי אפשר לראות מה קורה בצד ימין של הרכב. אגב ממקור שני אני יודע שהטראקשן בג'ימני בשנתונים האלו זה לא משהו להתפאר בו.

אגב, ברכב עם טראקשן אל תעצור ישר בכניסה להצלבה, זה מסרס אותו.

אגב לא עצרתי את הרכב, אם תראה שוב את הסרטון אז תראה שלמעשה הרכב עצר פשוט כי הוא התחפר וה TC לא הצליח להתאושש מהמצב.

דרור ברלי
18-07-22, 19:47
בג'ימנים האלה ה-TC איטי מדי ולא מספיק אפקטיבי לנהיגה עדינה ולא נחושה.
אין ברירה אלא ללמוד לקרוא את פני השטח, לבחור קו נכון ולבוא עם יותר מומנטום. נהיגת שטח כמו פעם.
לא סתם הרכב הזה הוא בית הספר הכי טוב לנהיגת שטח.

לכן אני ממליץ להמתין קצת עם התקנת נעילה/ות - נעילות הופכות את הכל לקל מדי, אבל זה לא חוכמה - כי אתה לא לומד כלום.
תנצל את ההזדמנות ללמוד להסתדר בלי עזרים טקטיים כאלה.... ורק כשתשלוט בחומר, תוכל להתפנק עם נעילות.

asafk
18-07-22, 20:04
הרעש לא טוב.
אבל לא מעיד בהכרח על תקלה.
כן מעיד על זה שלא הקפיץ קצת מהגז בזמן. כשמערכת ההנעה מתחילה לקפוץ ולצעוק ולרעוש - מורידים רגל מהגז. לפחות קצת. חבל.... זה האוטו שלך. הוא צועק שרע לו. תתחשב בו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Avi222
18-07-22, 21:14
התייעצתי בפורום בינלאומי של סוזוקי וטוענים שם שבעיית "קליקים" יכולה להיות בגלל בעיה מכנית ב CV JOINT.
מישהו יודע איך קוראים לזה בארץ?

https://www.youtube.com/watch?v=NK62km6AXPg&ab_channel=MartinLines

- - - Updated - - -


בג'ימנים האלה ה-TC איטי מדי ולא מספיק אפקטיבי לנהיגה עדינה ולא נחושה.
אין ברירה אלא ללמוד לקרוא את פני השטח, לבחור קו נכון ולבוא עם יותר מומנטום. נהיגת שטח כמו פעם.
לא סתם הרכב הזה הוא בית הספר הכי טוב לנהיגת שטח.

לכן אני ממליץ להמתין קצת עם התקנת נעילה/ות - נעילות הופכות את הכל לקל מדי, אבל זה לא חוכמה - כי אתה לא לומד כלום.
תנצל את ההזדמנות ללמוד להסתדר בלי עזרים טקטיים כאלה.... ורק כשתשלוט בחומר, תוכל להתפנק עם נעילות.

אכן הצלחתי לעבור את המכשול כשבחרתי נתיב קצת אחר עם פחות הצלבות, אבל מה שהטריד אותי ומה שלמעשה הביא אותי לכתוב פה הודעה זו תופעת הקליקים שנשמעה כאשר ה TC ניסה לעצור את הגלגל הקדמי.

asafk
18-07-22, 21:36
ה cvjoint זה מה שכונה בתחילת הדיון הזה 'צלבים'.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Avi222
18-07-22, 21:42
ה cvjoint זה מה שכונה בתחילת הדיון הזה 'צלבים'.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

תודה. לפי מה שאני מבין מהסרטון, מערכת ה TC אכן ניסתה לבלום את הגלגל השמאלי-קדמי כמו שצריך, אבל תקלה טכנית מנעה מהפעולה לפעול כראוי.
כנראה שאקח אותו למורי/עמית גלעד ואעדכן אם יש התפתחות (אלא אם כן יש פה המלצה למומחה סוזוקי בצפון הארץ...לא ראיתי מומחה צפוני בולט בפוסט הנעוץ)

דרור ברלי
19-07-22, 06:29
CV JOINT - (CV=Constant Velocity) מה שמכונה "פעמון" במכוניות רגילות עם מתלים נפרדים וציריות "פתוחות".
בג'ימני, לנדרוברים, טויוטה ועוד כל מיני, תמצא את זה גם בסרן קדמי חי, בתוך מין "כדור" אטום שמגן עליו ("בירפילד").
בכמה ג'יפים של Jeep יש גם פעמון כזה, עטוף בגרמושקה מגומי, בתוך נאקל+ספינדל פתוחים של סרן דנה סטנדרטי (גרנד צ'רוקי, רנגלרים).

הרעש שנשמע משם אצלך בפירוש לא טוב. אבל עוד לא נתקלתי בג'ימני מהדגמים/שנים האלה שלא הרעיש ככה משם בזמן הצלבה כשה-TC מנסה לעבוד....

Avi222
19-07-22, 08:28
CV JOINT - (CV=Constant Velocity) מה שמכונה "פעמון" במכוניות רגילות עם מתלים נפרדים וציריות "פתוחות".
בג'ימני, לנדרוברים, טויוטה ועוד כל מיני, תמצא את זה גם בסרן קדמי חי, בתוך מין "כדור" אטום שמגן עליו ("בירפילד").
בכמה ג'יפים של Jeep יש גם פעמון כזה, עטוף בגרמושקה מגומי, בתוך נאקל+ספינדל פתוחים של סרן דנה סטנדרטי (גרנד צ'רוקי, רנגלרים).

הרעש שנשמע משם אצלך בפירוש לא טוב. אבל עוד לא נתקלתי בג'ימני מהדגמים/שנים האלה שלא הרעיש ככה משם בזמן הצלבה כשה-TC מנסה לעבוד....

תודה על התגובה אבל לא בטוח שהבנתי. אתה טוען שהרעש "לא טוב" אבל מייד אחר כך מציין שזה נורמלי לדגמים האלה. אפשר בבקשה קצת יותר פירוט? אתה טוען שכדאי לי ללכת לבדוק את זה, או ש "זה מה יש"?

מוני אורבך
19-07-22, 08:35
אני לא מכיר את ה TC של הגימיני מהשנים האלו.
אני כן מכיר רעש שפעמון עושה אם הוא סדוק או מעוות והצריה "קופצת" בפנים.
זה נשמע ונראה מאוד מאוד דומה למה שיש לך.

מצד שני לדרור יש הרבה יותר נסיון עם TC של גימיני מהשנים האלו...
הדרך היחידה באמת לבדוק היא לפרק ולראות.
או אם יש אפשרת לבטל את ה TC ואז לבדוק אם עדין יש את הרעש הזה ?

דרור ברלי
19-07-22, 13:32
לא רוצה לחתום לך על "נורמלי", כי זה לא נשמע נורמלי ובטח לא טוב - אבל אני נתקל ברעש הזה בלי סוף בג'ימנים 2015-2018. זה כנראה באמת מה-CV של ציריה קדמית, ושומעים את זה תמיד - תמיד - כשהאוטו בהצלבה וה-TC נאבק בגלגל קדמי מסתחרר.

האם ה-CV נדפק/נסדק/עומד להישבר? לא יודע. הצליל הזה בוודאות לא נשמע טוב.
אגב, ברכב נעול כפול זה כנראה לא יקרה. ובכלל, נעילות מאפשרות נהיגה רגוה מאוד ולכן שומרות על הרכב.

אין אפשרות לנתק TC. חוץ מאשר אולי להוציא פיוז או משהו דומה - לא בדקתי.

Avi222
20-07-22, 21:44
לא רוצה לחתום לך על "נורמלי", כי זה לא נשמע נורמלי ובטח לא טוב - אבל אני נתקל ברעש הזה בלי סוף בג'ימנים 2015-2018. זה כנראה באמת מה-CV של ציריה קדמית, ושומעים את זה תמיד - תמיד - כשהאוטו בהצלבה וה-TC נאבק בגלגל קדמי מסתחרר.

האם ה-CV נדפק/נסדק/עומד להישבר? לא יודע. הצליל הזה בוודאות לא נשמע טוב.
אגב, ברכב נעול כפול זה כנראה לא יקרה. ובכלל, נעילות מאפשרות נהיגה רגוה מאוד ולכן שומרות על הרכב.

אין אפשרות לנתק TC. חוץ מאשר אולי להוציא פיוז או משהו דומה - לא בדקתי.

תודה על התגובה המפורטת. זה רק מחזק אצלי את התחושה שאני צריך לקחת את האוטו לבדיקה ואולי לשקול לנעול לפחות את הציר האחורי. אני ממש לא אוהב את כל הבלאי הזה של משחקי ברקס-גז וכל ענני האבק, זה לא נראה מקצועי ולא מרגיש מקצועי וזו התעללות ברכיבים.
אגב, לפי מה שהבנתי מספר הרכב, מערכת ה TC במצב 4L נדלקת באופן אוטומטי ואם מכבים אותה אז היא נדלקת חזרה רק מעל 30 קמ"ש, כלומר, בתאוריה, אם אני מעביר ל 4L ואז מכבה את ה TC ידנית דרך הכפתור, ואני נוסע בקטע הטכני לאט, אז תאורטית ה TC לא אמור לפעול.
הבנתי נכון?

nirs
21-07-22, 00:34
אתה מבלבל בין ESP ל TC.
את ה ESP ניתן לבטל בלחיצת כפתור במצב H. במצב L מתבטל לבד.
ה TC נכנס לפעולה אוטומטית ע״י מחשב הרכב. לא ניתן לבטל / להשפיע על המערכת הנדונה.
כמו שכבר נכתב, הדרכה תעשה לך סדר במושגים ובמונחים כמו גם אמורה (בתקווה) לשפר את נהיגת השטח שלך…

Sent from my iPhone using Tapatalk

erezgur
21-07-22, 08:56
אבי,
אני חושב שכתבו לך כבר בשרשור הזה - אני ממליץ שלפני שרצים לקנות נעילות ושיפורים לעשות הדרכת שטח עם הרכב שלך. ניר ודרור שענו כאן עוסקים בהדרכה כזו ויש גם אחרים.
כאשר תבין מעט טוב יותר כללים בסיסיים בנסיעת שטח ותכיר טוב יותר מה אפשר לעשות עם הרכב שלך - תוכל להיות ממנו יותר, לאתגר אותו יותר ולמצות את היכולות הקיימות בו בלי להוציא כספים על שדרוג. היבט נוסף - תבין ותדע טוב יותר מה נכון לך לשדרג.


נשלח מהנייד

Avi222
22-07-22, 22:37
אני חיובי לעשות הדרכה. את הניסיון שטח שיש לי זה מג'יפ סופה צבאית אבל בצבא אין יותר מדי קטעים טכניים ככה שהרוב זה נסיעות בשבילים לא מאתגרים. את גבולות היכולת של הג'ימני אני לומד תוך כדי נסיעה.
מי שמוכן לעשות הדרכה באיזור הצפון אפשר להשאיר לי הודעה פרטית, תודה.

-->