צפייה בגרסה מלאה : (הועבר) מתלבט בקניית גיפ ראשון
היי,
אני עוד כמה חודשים ספורים מוציא רישיון וחסכתי לעצמי סכום נכבד של כסף,
מגיל 0 אני עושה טיולי גיפים עם המשפחה ולאט לאט גם אני נדבקתי בג'ןק של טיולי שטח,
לאחרונה אני מתלבט איזה רכב לקנות (סוזוקי גימני, טרופר קצר, פגארו קצר, טראנו קצרה וכו...) אשמח להמלצות/חוות דעת בנושא כגון:
אמינות צריכת דלק תחזוקה שוטפת עבירות בשטח אפשרויות שדרוג נוחות ועוד...
בנוסף לכך מה "המחלות" של אותם כלי רכבים כי בכל זאת אין לי ידע/ניסיון עבר יותר מידי על כך,
התקציב שלי עומד כרגע על בין 30-50 א"ש,
תודה מראש לכל העונים.:)
ברוך הבא לפורום
העברתי את הדרשור שלך למקום המתאים - שרשור התייעצות לפני קניה ... ולגיפאים חדשים.
על פניו, ללא כל ספק, אתה צריך גימני. רכבים ישנים וגדולים יגמרו לך מהר מדי את כל הכסף.
קח קצת זמן, קרא בפורום ולמד קצת מדרשורים רודמים ונסיונם של אחרים. זהו יתרונו הגדול של הפורום - הידע נשמר ואפשר לחפש וללמוד.
אתה תמצא גם שאלון בראש הפורום - תשובות קצרות על השאלון יעזרו לנו להבין את הדרישות שלך. אני מבין שאתה ללא ניסיון נהיגת שטח, רווק וללא דרישות מיוחדות, אבל אולי נלמד משהו רלוונטי נוסף
נשלח מהנייד
היי
מתחילים תמיד מהסוזוקי המלך הבלתי מעורר של מדינת ישראל … מתאים לעלויות בארץ אפשר להחזיק אותו כרכב ראשון או שני
בקיצר הג’יפ שמתאים לכל דבר בארץ גם לשיפורים
מה שבטוח שתהנה ממנו בשטח ולבנאדם 1 הוא מספיק בהחלט במיוחד לבחור צעיר שמוציא רישיון …. אני התחלתי מסמוראי
Sent from my iPhone using Tapatalk
היי,
אני עוד כמה חודשים ספורים מוציא רישיון וחסכתי לעצמי סכום נכבד של כסף,
מגיל 0 אני עושה טיולי גיפים עם המשפחה ולאט לאט גם אני נדבקתי בג'ןק של טיולי שטח,
לאחרונה אני מתלבט איזה רכב לקנות (סוזוקי גימני, טרופר קצר, פגארו קצר, טראנו קצרה וכו...) אשמח להמלצות/חוות דעת בנושא כגון:
אמינות צריכת דלק תחזוקה שוטפת עבירות בשטח אפשרויות שדרוג נוחות ועוד...
בנוסף לכך מה "המחלות" של אותם כלי רכבים כי בכל זאת אין לי ידע/ניסיון עבר יותר מידי על כך,
התקציב שלי עומד כרגע על בין 30-50 א"ש,
תודה מראש לכל העונים.:)
אגב מציין אני לא ישתמש בו ביומיום רק בסופשים לטיולי שטח קשוחים:cool:
- - - Updated - - -
היי,
אני עוד כמה חודשים ספורים מוציא רישיון וחסכתי לעצמי סכום נכבד של כסף,
מגיל 0 אני עושה טיולי גיפים עם המשפחה ולאט לאט גם אני נדבקתי בג'ןק של טיולי שטח,
לאחרונה אני מתלבט איזה רכב לקנות (סוזוקי גימני, טרופר קצר, פגארו קצר, טראנו קצרה וכו...) אשמח להמלצות/חוות דעת בנושא כגון:
אמינות צריכת דלק תחזוקה שוטפת עבירות בשטח אפשרויות שדרוג נוחות ועוד...
בנוסף לכך מה "המחלות" של אותם כלי רכבים כי בכל זאת אין לי ידע/ניסיון עבר יותר מידי על כך,
התקציב שלי עומד כרגע על בין 30-50 א"ש,
תודה מראש לכל העונים.:)
אגב מציין אני לא ישתמש בו ביומיום רק בסופשים לטיולי שטח קשוחים:cool:
- - - Updated - - -
היי
מתחילים תמיד מהסוזוקי המלך הבלתי מעורר של מדינת ישראל … מתאים לעלויות בארץ אפשר להחזיק אותו כרכב ראשון או שני
בקיצר הג’יפ שמתאים לכל דבר בארץ גם לשיפורים
מה שבטוח שתהנה ממנו בשטח ולבנאדם 1 הוא מספיק בהחלט במיוחד לבחור צעיר שמוציא רישיון …. אני התחלתי מסמוראי
Sent from my iPhone using Tapatalk
היי תודה רבה על ההתייחסות,
אשמח לדעת אילו בעיות עלולות לצוץ אצל הגימיני לאורך זמן או דברים שאצטרך לדעת בנוגע לרכב
תודה מראש:)
א על אחת כמה וכמה - חבל להוציא כסף על SUV ישן ומרוט שחצי מהתועלות שלו מיותרות לשטח.
ג'ימני כנראה זה הדבר הנכון. למרות שאני בכלל לא שולל שכבר תעלה כיתה ותתחיל בסופה. יש לך את הנסיון, אתה יודע למה אתה מכוון. ואתה בגיל שבו צריך לעשות מה שרוצים בלי להתחשב יותר מדי בשטויות יומיומיות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
א על אחת כמה וכמה - חבל להוציא כסף על SUV ישן ומרוט שחצי מהתועלות שלו מיותרות לשטח.
ג'ימני כנראה זה הדבר הנכון. למרות שאני בכלל לא שולל שכבר תעלה כיתה ותתחיל בסופה. יש לך את הנסיון, אתה יודע למה אתה מכוון. ואתה בגיל שבו צריך לעשות מה שרוצים בלי להתחשב יותר מדי בשטויות יומיומיות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
סופה? אתה בטוח?
הוא שותה דלק וצריך המון צומת לב בכל זאת רכב ישן שיכול לגמור לי את התקציב בקלות
אם אני טועה אשמח שתתקן אותי
תודה מראש:)
אהלן,
כמובן שג'ימיני הוא התשובה הברורה אבל..
חשבת על סמוראי? במיוחד אם זה רק לתחביב ושטח ללא נסיעות יומיום
Sent from my SM-A526B using Tapatalk
אהלן,
כמובן שג'ימיני הוא התשובה הברורה אבל..
חשבת על סמוראי? במיוחד אם זה רק לתחביב ושטח ללא נסיעות יומיום
Sent from my SM-A526B using Tapatalk
סמוראי נורא חלש ועלויות תחזוקה של רכב כל כך ישן הם בשמיים
תקן אותי אם אני טועה.
אגב מציין אני לא ישתמש בו ביומיום רק בסופשים לטיולי שטח קשוחים:cool:
- - - Updated - - -
אגב מציין אני לא ישתמש בו ביומיום רק בסופשים לטיולי שטח קשוחים:cool:
- - - Updated - - -
היי תודה רבה על ההתייחסות,
אשמח לדעת אילו בעיות עלולות לצוץ אצל הגימיני לאורך זמן או דברים שאצטרך לדעת בנוגע לרכב
תודה מראש:)
הכל תלוי כמה אהבו את הגימני לפני כמו כל רכב ישן
ב50 אתה יכול להביא כלי חדיש יותר מכל suv ישן , אני היום על ליברטי שהוא רק לסופש ולטיולים ויחסית הוא תמורה מדהימה לתחזוקה ולעלות קניה עד כה (נקווה שימשיך ככה יוקר המחיה וזה ) .
בסכום של 50 יש רק ג’ימני או גראנד ויטרה שיחסית התמורה היא שווה לעלות , הליברטי של גיפ גם אחלה אם מוצאים 1 שמור אבל פחות חסכוני מסוזוקי.(לדעתי בשטח מפנק כמו גימני)
תחזוקה לדעתי הגימני תמיד יהיה הכי זול בשוק לעומת האחרים גם בחלקים וגם בכל השאר .
לצערי
יש רק אופציה 1 במיוחד שלנדקרוזר ,פאגירו גם שהם ישנים מתומחרים כאילו זה מרצדס.
ורנגלר וברונקו גם מוכרים אותם כאילו זה קדילק מפנקת - מחירים במדינה לרכבים זה פשוט למנוע מאיתנו לנסוע על הכביש =כאילו זה סיגריות נטו מותרות ….
מבאס אבל זה המצב
אז למזלנו יש עוד גימני שגם הוא חדש מתומחר כאילו הוא ספורטאז מפנק
Sent from my iPhone using Tapatalk
סמוראי נורא חלש ועלויות תחזוקה של רכב כל כך ישן הם בשמיים
תקן אותי אם אני טועה.א. לא יודע כמה כוח אתה מצפה לקבל מג'ימיני לעומת סמוראי (מה גם ששמעתי שאפשר להכניס לסמוראי מנוע 1600 ואז אתה לא ממש חלש)
ב. ההוצאות הם לא בשמיים בכלל לדעתי, והכיף הוא ההתעסקות והטיולים עם הרכב. אבל זה נכון על גימיני באותה המידה.
נ ב
יש אולי 5 גימיני פתוחים בארץ, סמוראי יש מלא. אם כבר רכב רק לכיף-אז שיהיה פתוח
Sent from my SM-A526B using Tapatalk
הכל תלוי כמה אהבו את הגימני לפני כמו כל רכב ישן
ב50 אתה יכול להביא כלי חדיש יותר מכל suv ישן , אני היום על ליברטי שהוא רק לסופש ולטיולים ויחסית הוא תמורה מדהימה לתחזוקה ולעלות קניה עד כה (נקווה שימשיך ככה יוקר המחיה וזה ) .
בסכום של 50 יש רק ג’ימני או גראנד ויטרה שיחסית התמורה היא שווה לעלות , הליברטי של גיפ גם אחלה אם מוצאים 1 שמור אבל פחות חסכוני מסוזוקי.(לדעתי בשטח מפנק כמו גימני)
תחזוקה לדעתי הגימני תמיד יהיה הכי זול בשוק לעומת האחרים גם בחלקים וגם בכל השאר .
לצערי
יש רק אופציה 1 במיוחד שלנדקרוזר ,פאגירו גם שהם ישנים מתומחרים כאילו זה מרצדס.
ורנגלר וברונקו גם מוכרים אותם כאילו זה קדילק מפנקת - מחירים במדינה לרכבים זה פשוט למנוע מאיתנו לנסוע על הכביש =כאילו זה סיגריות נטו מותרות ….
מבאס אבל זה המצב
אז למזלנו יש עוד גימני שגם הוא חדש מתומחר כאילו הוא ספורטאז מפנק
Sent from my iPhone using Tapatalk
ומה לגבי לנדקרוזר שנתון 99-00? ראיתי שהמחירים עומדים על 40-50 א"ש מה מצבם לדעתך?
ומה לגבי לנדקרוזר שנתון 99-00? ראיתי שהמחירים עומדים על 40-50 א"ש מה מצבם לדעתך?
כלים ישנים מאוד ,אבל הם כלים מעולים בשטח ובדרכ יותר שחוטים מגימני .
רכב מאוד ישן לטעמי ומאוד אהוב על הגנבים - סתם באלגן עם כל העלוקות וכו .
ובכל קנה מידה יקר יותר בתחזוקה מול גימני והשאר ,חבר שלי בשיירה אומר לי כל הזמן שהכלי יותר יקר מליברטי בתחזוקה שזה מוזר .
אם אתה חושב על כלי כזה אז הייתי כבר פוזל לליברטי,פאגירו קצר או לנדקרוזר קצר יותר חדש (אבל לנדקרוזר יצטרך תקציב גבוה ולא שוה)
המון בהצלחה.
מוני אורבך
18-07-22, 09:12
אם אתה ממתענין גם בצד המכני של התחביב ומוכן לידים שחורות (והרבה מהן) סופה או אפילו סיקס יכולות להיות נפלאות.
אבל חיבים לזכור שזה רכב פרויקט עם כל מה שזה אומר...
אפשר לקנות סופה או סיקס מדוגמים שלא צריך לעשות בהם דבר, אבל הם הרבה מעל התקציב..
גם גימיני בתקציב שלך הוא לא בדיוק יהיה חדש.
לפחות בן 8 עם מעל 150 אלף קילומטר. וגם גם אז ידני.
מחירי הרכבי השטח היום די התחרפנו.
עמית,
נסה להסביר למה אתה פוזל לרכב ישן עם אתגרי תחזוקה ולא מעדיף ג'ימני צעיר יותר.
אולי אם נבין טוב יותר את השיקולים שלך יהיה קל יותר לייעץ לך.
שאלה נוספת - האם מעבר לעלות רכישת הרכב, אתה יכול להוציא על שנה עוד 15,000 שח על מוסכים? האם הבאת בחשבון עוד 4000-6000 שח עלויות ביטוח נהג חדש צעיר? עוד 1500 שח רישוי (טסט לרכב)?
נשלח מהנייד
עמית,
נסה להסביר למה אתה פוזל לרכב ישן עם אתגרי תחזוקה ולא מעדיף ג'ימני צעיר יותר.
אולי אם נבין טוב יותר את השיקולים שלך יהיה קל יותר לייעץ לך.
שאלה נוספת - האם מעבר לעלות רכישת הרכב, אתה יכול להוציא על שנה עוד 15,000 שח על מוסכים? האם הבאת בחשבון עוד 4000-6000 (tel:4000-6000) שח עלויות ביטוח נהג חדש צעיר? עוד 1500 שח רישוי (טסט לרכב)?
נשלח מהנייד
היי ארז,
התעניינתי דווקא בלנדקרוזר מכיוון שאני יודע שהוא רכב אמין יחסית לאומת שאר כלי הרכב שאפשר להשיג בשנתון שלו,
וכן הבאתי בחשבון את הכספים של הביטוח והטסט,
ואגב הבנתי שעל רכבים ישנים יותר משלמים פחות כסף על ביטוח
תקן אותי אם אני טועה
השיקולים שלי בעיקר הם מחיר נוחות ומרווח (אבל למרות זאת אין לי שום בעיה אם גימיני אני סתם בודק אופציות אחרות) עבירות בשטח, תחזוקה שוטפת, ועלויות ביטוח כמו שאמרת
התעניינת כי כי מכרו לך שהוא אמין יותר.
ובכן,
בגיל הזה הוא לא. הוא אמין כפי שטיפלו בו. בדיוק כמו שאר הרכבים באותו גיל.
ואגב,
הוא באמת רכב מצוין. אם לא היו דורשים עליו תועפות, הייתי קונה אחד (משנתון מתקדם, אבל לא זה העניין).
התעניינתי דווקא בלנדקרוזר מכיוון שאני יודע שהוא רכב אמין יחסית לאומת שאר כלי הרכב שאפשר להשיג בשנתון שלו
מבלי להיכנס לוויכוח על אמינות לנדקרוזר לעומת רכבים אחרים בשנתון שלו, הנקודה שאנחנו מדגישים היא שאתה צריך לראות כיצד באותו תקציב אתה יכול להתקדם הרבה שנתונים קדימה, לכן אתה צריך להתייחס ללנדקרוזר בן 20 (בערך) לעומת, למשל, ג'ימני בן 6 (בערך) - זו הדילמה שלך!
וכן הבאתי בחשבון את הכספים של הביטוח והטסט, ואגב הבנתי שעל רכבים ישנים יותר משלמים פחות כסף על ביטוח
לרכב ישן אתה תעשה ביטוח חובה (אתה יכול לבדוק באתר משרד האוצר את המחירים בחברות השונות) וביטוח צד ג'. לא מדובר על ביטוח מקיף.
המחירים יהיו דומים למה שרשמתי בתגובה שלי למעלה.
השיקולים שלי בעיקר הם מחיר נוחות ומרווח ... עבירות בשטח, תחזוקה שוטפת, ועלויות ביטוח כמו שאמרת
מחיר - לפי התקציב שלך, ברור, אין הבדל בין החלופות (כאשר מביאים בחשבון את הבדלי השנתון כמובן).
נוחות ומרווח - אכן ברכב מיושן וגדול כנראה תקבל יותר מגימני (בוודאי מדור קודם), אבל לכן אמרנו שאתה בדיוק בשלב בחיים שבו זה פחות צריך להדאיג אותך - אתה יכול להסתדר עם גימני ללא בעיה מיוחדת (בוודאי שבנסועה השנתית שציינת) ולכן זו הזדמנות מצויינת לרכוש רכב מעולה וצעיר הרבה יותר ולחסוך סכומים גדולים שיאפשרו לך לשדרג לאחר כמה שנים לרכב גדול יותר, אם יהיה צורך.
עבירות בשטח - ג'ימני אינו נופל ביכולותיו מהרכבים הגדולים יותר ואולי אף עולה על חלק מהם בצורה אולי מפתיעה :)
תחזוקה שוטפת - הג'ימני לוקח בפער ניכר ...
עלויות ביטוח - לא בדקתי, אבל לא אתפלא אם יהיה יתרון לגימני חדש יחסית על פני לנדקרוזר מבוגר. תוכל בקלות להשוות את עלויות ביטוח החובה באתר משרד האוצר. בשביל להשוות ביטוח צד ג' צריך להתאמץ מעט יותר.
סיקס/סופה זה כבר לא לכל אחד.
למרות שזה הרכב הכי פשוט, מדובר בחומר למתקדמים והיום הם גם יקרים לרכישה - כלים טובים, שמורים ומשופרים (ורובם כבר עברו אינספור שינויים, לא תמיד לטובה) כבר יחרגו מהתקציב שלך.
זה רכב ישן עם כל מה שמשתמע. ספרטניות זועקת, המון קומבינות, שתיין דלק, קשה מאוד בטסטים, קורץ לגנבים ולשוטרים, דורש תשומת לב מתמדת, ידע טכני ונכונות לפרק ולהרכיב וללכלך ידיים בלי סוף, גם כי אין ברירה וגם ובעיקר כי אתה אמור להינות מזה...
מצד שני - מנוע חזק, קשיחות מלבבת, פשטות מכנית, מכלולים חסונים, ביצועי שטח מעולים, סקסי בטירוף והמון אופי - תשקיע בו ותאהב אותו, והוא יחזיר לך במלוא החופן ריגושים וכיף. תזניח אותו - הוא ינשוך אותך חזק בלב ובכיס.
הג'יפ האמיתי הקלאסי זו דרך חיים והוא לא מתאים לכל אחד. נהפוכו - זה אתה שצריך להתאים לחיים עם ג'יפ ישן, לאופיו הקפריזי ולשגיונותיו - לבוא להרפתקאה הזו בטוב וברצון ובנפש חפצה ובסבלנות אין קץ. רבים מתלהבים ונכנסים לזה בלי להבין לעומק במה מדובר - ואחרי כמה חודשים ספורים מתייאשים ומנסים להיפטר ממנו.
תתחיל בג'ימני. קטן אבל ממזר. הרבה יותר צעיר ופחות שחוט, יש תנאי מחיה בסיסיים כמו מזגן, חימום, חלונות חשמליים ותא נוסעים בסיסי אבל מרופד ומדופן ומבודד משמש, גשם ואבק, שאפשר לשמוע בו מוסיקה ולהשאיר בו חפצים. תמצא אחד שמור ומטופל, ומובטח לך שתהנה ממנו ואולי גם תגדל איתו. לא יהיה ביניכם רומן? גם זה קורה - אבל את הג'ימני קל למכור ולהמשיך הלאה.
עם הנתונים שהצגת רק ג'ימני מתאים. והייתי הולך על ידני.
יותר זול לתחזוקה, קצת פחות דלק, מרגישים כאילו הוא יותר חזק ולדעתי יותר מהנה לנהיגה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.