צפייה בגרסה מלאה : ומה אומרים לגבי משקל ג'אנט
ehudzeelim
19-07-22, 18:00
שני ג'אנטים,
אחד ברזל, שני "מגנזיום"
שניהם מקוריים של מוסו.
הפרש משקל 3.2 ק"ג, לטובת המגנזיום (כ-40% הפרש).
כרגע אני נוסע עם ברזל,
ותוהה עד כמה זה משמעותי..139350
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
משמעותי מאוד לדעתי, השיפור אמור להיות בהכל מהאצה ועד לבלימה.. וכמובן צריכת דלק.
מעניין אגב מה גילית..
כשאני בדקתי עם יצרנים אחרים כמו סוזוקי לדוגמא לא מצאתי הבדל של יותר מ200 גרם בין גנט ברזל למגנזיום של גימיני ("15) ואותו דבר עם גרנד ויטרה ("16)...
אני הסקתי מכך שהשינוי בחומר הוא אסטיקה בעיקר.. וגזירת קופון על גרסאות מהודרות.
כשהסתכלתי על יצרנים רציניים המתמחים בגנטים קלים היו ההבדלים שאתה מציין בגימיני לדוגמא 4.5-5.5קג לגנט אפטרמרקט לעומת 8קג לגנט ברזל מקורי.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הבדל מספיק כדי שיורגש אבל רק הערה - ככל שההבדל במשקל יותר רחוק ממרכז הגלגל הוא יורגש יותר . 3 ק״ג הבדל במשקל הצמיג הרבה יותר משמעותיים מ 3 ק״ג הפרש במשקל הגאנט
Sent from my iPhone using Tapatalk
הבדל מספיק כדי שיורגש אבל רק הערה - ככל שההבדל במשקל יותר רחוק ממרכז הגלגל הוא יורגש יותר . 3 ק״ג הבדל במשקל הצמיג הרבה יותר משמעותיים מ 3 ק״ג הפרש במשקל הגאנט
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה נכון להאצה/האטה אבל להתייחסות למשקל המוקפץ זה לא משנה.
ו-3קג יותר/פחות מוקפץ בתדר נסיעת הרכב, במיוחד בשטח, מרגיש הרבה יותר.
ehudzeelim
20-07-22, 14:01
אני קורא שברכבי מירוץ המשמעות של הפחתה של 5 ק"ג במשקל הלא מוקפץ שוות ערך להפחתה של 60 ק"ג במשקל המוקפץ. רכב מירוץ זה מקרה קיצוני.
אבל גם בהסברים אחרים נאמר שהפחתה של 1 ק"ג במשקל הלא מוקפץ היא שוות ערך להפחתה של 2 ק"ג במשקל המוקפץ, מבחינת התנהגות כביש באופן כללי.
לא יודע עד כמה המספרים האלה נכונים, אבל אם כן המשמעות גדולה.
אני מבין את עניין הסיבוב והאינרציה שמשפיעים מאד על האצה/האטה, מה שפחות ברור זה למה המשקל הלא מוקפץ משפיע הרבה יותר מהמשקל המוקפץ בזמן ספיגת מהמורות למשל.
משמעותי מאוד.
אם להבהיר מה כתבתי קודם,
חסכון במשקל משמעותי.
בשביל הפחתת מסה מסתובבת אז כמו שנכתב לגבי מרחק מהטבור.
לגבי חישוב משקל מוקפץ, זה פחות משנה אם זה בצמיג או בחישוק.
אני קורא שברכבי מירוץ המשמעות של הפחתה של 5 ק"ג במשקל הלא מוקפץ שוות ערך להפחתה של 60 ק"ג במשקל המוקפץ. רכב מירוץ זה מקרה קיצוני.
אבל גם בהסברים אחרים נאמר שהפחתה של 1 ק"ג במשקל הלא מוקפץ היא שוות ערך להפחתה של 2 ק"ג במשקל המוקפץ, מבחינת התנהגות כביש באופן כללי.
לא יודע עד כמה המספרים האלה נכונים, אבל אם כן המשמעות גדולה.
אני מבין את עניין הסיבוב והאינרציה שמשפיעים מאד על האצה/האטה, מה שפחות ברור זה למה המשקל הלא מוקפץ משפיע הרבה יותר מהמשקל המוקפץ בזמן ספיגת מהמורות למשל.
לא רק בהאצה/ האטה , גם בהיגוי.
לגבי המשקל מוקפץ לא מוקפץ- מה שחשוב הוא היחס בינהם, ככל שהיחס יותר גבוה יהיה שיפור בספיגת המהמורות, כמובן שעם קפיץ/ בולם בהתאם.
ההבדלים שראית במסות הם בגלל היחס הזה.
חנן-ג'יפולוג
20-07-22, 14:52
בתור משתמש ממוצע ומתון ברכב, אם אתה כזה, אני מציע לקחת את כל הקומפלימנטים עם קמצוץ מלח.
מגנזיום בא עם נטייה מופחתת לקורוזיה, אז זה נחמד. יותר נעים בעין ופחות דליפות מממשק החישוק/צמיג. כבונוס תוכל לספר שהרכב נהיה בן יונה. זה לפחות רמה אחת מעל מדבקת M3 הפוכה.
מצד שני, אם הפער בינך ובין מקום ראשון בפודיום הוא 3 מאיות שנייה, לך על זה.
ehudzeelim
20-07-22, 16:00
׳‘׳×׳•׳¨ ׳׳©׳×׳׳© ׳׳׳•׳¦׳¢ ׳•׳׳×׳•׳ ׳‘׳¨׳›׳‘, ׳׳ ׳׳×׳” ׳›׳–׳”, ׳׳*׳™ ׳׳¦׳™׳¢ ׳׳§׳—׳× ׳׳× ׳›׳ ׳”׳§׳•׳׳₪׳׳™׳׳*׳˜׳™׳ ׳¢׳ ׳§׳׳¦׳•׳¥ ׳׳׳—.
׳׳’׳*׳–׳™׳•׳ ׳‘׳ ׳¢׳ ׳*׳˜׳™׳™׳” ׳׳•׳₪׳—׳×׳× ׳׳§׳•׳¨׳•׳–׳™׳”, ׳׳– ׳–׳” ׳*׳—׳׳“. ׳™׳•׳×׳¨ ׳*׳¢׳™׳ ׳‘׳¢׳™׳ ׳•׳₪׳—׳•׳× ׳“׳׳™׳₪׳•׳× ׳׳׳׳©׳§ ׳”׳—׳™׳©׳•׳§/׳¦׳׳™׳’. ׳›׳‘׳•׳*׳•׳¡ ׳×׳•׳›׳ ׳׳¡׳₪׳¨ ׳©׳”׳¨׳›׳‘ ׳*׳”׳™׳” ׳‘׳ ׳™׳•׳*׳”. ׳–׳” ׳׳₪׳—׳•׳× ׳¨׳׳” ׳׳—׳× ׳׳¢׳ ׳׳“׳‘׳§׳× M3 ׳”׳₪׳•׳›׳”.
׳׳¦׳“ ׳©׳*׳™, ׳׳ ׳”׳₪׳¢׳¨ ׳‘׳™׳*׳ ׳•׳‘׳™׳ ׳”׳׳§׳•׳ ׳”׳¨׳׳©׳•׳ ׳”׳•׳ 3 ׳׳׳™׳•׳× ׳©׳*׳™׳™׳”, ׳׳ ׳¢׳ ׳–׳”.
׳‘׳׳§׳•׳¨ ׳”׳™׳™׳×׳™ ׳¢׳ ׳׳’׳*׳–׳™׳•׳.., ׳‘׳׳—׳“ ׳”׳¨׳›׳‘׳™׳ ׳¢׳‘׳¨׳×׳™ ׳׳‘׳¨׳–׳ ׳›׳™ ׳׳•׳”׳‘ ׳׳× ׳”׳₪׳©׳˜׳•׳×, ׳‘׳׳™ ׳*׳™׳¦׳*׳•׳¦׳™׳..
׳׳ ׳׳¢׳*׳™׳™׳ ׳׳•׳×׳™ ׳‘׳™׳¦׳•׳¢׳™׳ ׳‘׳׳•׳‘׳ ׳©׳ ׳×׳׳•׳¦׳•׳× ׳•׳›׳•' (׳*׳•׳¡׳¢ ׳‘׳׳•׳¡׳• ׳׳™׳ ׳™׳•׳×׳¨ ׳‘׳¨׳•׳¨ ׳׳–׳” :D)
׳›׳ ׳׳¢׳*׳™׳™׳ ׳׳•׳×׳™ ׳¦׳¨׳™׳›׳× ׳“׳׳§, ׳*׳•׳—׳•׳×, ׳‘׳׳׳™..
׳”׳¢׳*׳™׳™׳ ׳”׳•׳ ׳©׳›׳©׳”׳—׳׳₪׳×׳™ ׳¦׳׳™׳’׳™׳ ׳‘׳₪׳¢׳ ׳”׳׳—׳¨׳•׳*׳” ׳’׳ ׳”׳—׳׳₪׳×׳™ ׳׳× ׳”׳’'׳׳*׳˜׳™׳, ׳”׳¨׳’׳©׳×׳™ ׳”׳‘׳“׳ ׳׳‘׳ ׳§׳©׳” ׳׳“׳¢׳× ׳׳׳™ ׳׳™׳™׳—׳¡ ׳׳× ׳–׳” ׳™׳•׳×׳¨, ׳׳¦׳׳™׳’׳™׳ ׳׳• ׳׳’'׳׳*׳˜׳™׳..
ehudzeelim
20-07-22, 16:06
ועכשיו בעברית
ברכב הזה הייתי עם המגנזיום ועברתי לברזל, יותר אוהב את המראה הפשוט והמתכת המתעקמת (ולא נשברת..)
לא מעניין אותי ביצועים במובן של תאוצות וכו' (נוסע במוסו להזכירך..[emoji28])
כן מעניין צריכת דלק, נוחות, בלאי..
העניין הוא שבפעם האחרונה שהחלפתי צמיגים עשיתי גם את המעבר לברזל, הרגשתי שינוי מסוים, אבל קשה לכמת את ההשפעה של הג'אנטים והצמיגים בנפרד בגלל שהמעבר נעשה בו זמנית..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ehudzeelim
20-07-22, 16:07
לא רק בהאצה/ האטה , גם בהיגוי.
לגבי המשקל מוקפץ לא מוקפץ- מה שחשוב הוא היחס בינהם, ככל שהיחס יותר גבוה יהיה שיפור בספיגת המהמורות, כמובן שעם קפיץ/ בולם בהתאם.
ההבדלים שראית במסות הם בגלל היחס הזה.
תודה על ההסבר, עניין היחס זאת נקודה חשובה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
יחסית לרכב של 2.5 טון.....
כן. זה הבדל ניכר.
אבל כל כך לא משמעותי.....
מעבר מצמידים כביש לצמיגי שטח יותר מורגש ויותר משמעותי. אז מה, נוותר? מתרגלים..
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ehudzeelim
20-07-22, 18:56
בקיצור נשאר עם הברזל [emoji106]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
בקיצור נשאר עם הברזל [emoji106]
Sent from my SM-J710F using Tapatalkאו מחליף לאלומיניום[emoji3]
ehudzeelim
20-07-22, 20:04
אתה רומז שה"מגנזיום" הוא בעצם אלומיניום?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
נמרוד רומז שחלק גדול, אם לא רוב חישוקי ה"מגנזיום", בעיקר אפטרמרקט, בעיקר המותגים הזולים, הם מסגסוגת שאפעס, בעדינות מרובה, לא מספיק קלה ביחס לחישוקי ברזל (ובשקט, בסוד?.... לפעמים היא כמעט ולא יותר קלה בכלל מג'נט ברזל רגיל. כמו בדוגמה שנתנו כאן על חישוקי ג'ימני). בסגסוגת הזו בכל מקרה יש בעיקר אלומיניום וכן, גם קצת מגנזיום.
וזה כי כדי שחישוק סגסוגת יהיה חזק כמו חישוק ברזל, צריך להיות בו יותר חומר. כלומר החומר יותר עבה. תבדוק ותראה.
ואם זה לא קל משמעותית מחישוק ברזל, אז למה לטרוח? כי זה יפה יותר! נגיד. יופי זה רק בעיני המתבונן. עניין של טעם.
חישוקי סגסוגת טובים (ויקרים) אכן קלים משמעותית מחישוק ברזל מקביל, ואז מרגישים טוב מאוד בהבדלים בנוחות, בהאצה, בבלימה, בדיוק ההיגוי, בצריכת דלק, גם באורך חיי מכלולי היגוי, בלמים, מיסבים וכו'. תכל'ס בהכל (למרות הזלזול והציניות על סף התנשאות, בכמה מהתגובות כאן).
איזה חישוקים איכותיים וקלים באמת? בד"כ חישוקי סגסוגת המקוריים שתקבלו מיצרן הרכב הם הכי קלים ואיכותיים לשימוש רגיל. נדמה לי שהטרחן האוסטרלי הקדיש לזה פרק שלם בסדרת הסרטים שלו - אבל הוא מדבר על סט שלם + 2 ספיירים או אפילו שלושה, ברכב מסעות (טויוטה ל"ק 79 מדוגם ועמוס, אז הוא באמת מחשב כל קילו וקילו). בהשוואה שלו יצא שחישוק הסגסוגת המקורי של טויוטה הוא הכי קל והכי מתאים בהשוואה לאופציות האחרות (חישוק ברזל מקורי של טויוטה, חישוקי סגסוגת אפטרמרקט למיניהם שכולם היו באמת יפים וקרביים מאוד, אבל מבחינת יעילות, כנראה לא שווים את הטירחה וההוצאה).
וברור שיש כל מיני מותגי-על של ציוד מירוצים, קלים באמת, יקרים באמת. למי שנורא חשוב להשוויץ במותג.
להגיד לך שזה שווה השקעה של אלפים רבים?... (סט חישוקים איכותיים, בוודאי מאחד ממותגי המירוצים וכו' עולה כמה אלפים - לכל חישוק. לא 1,000-2,000 שקל לסט סיני של ארבעה באוטודיפו, מסגסוגת לא ידועה, שאני לא אתפלא אם שוקל כמו חישוקי ברזל)?.... וואלה, לא יודע. עניין שלך. אישית, לנוכח גודל ההוצאה, לא הייתי טורח בכיוון.
אני נוסע כבר שנה רביעית על חישוקי סגסוגת (איכותיים. מקוריים של Jeep). הג'יפ שלי כל שבוע בשטח והרבה. יש הבדל מורגש בנסיעה ואני לא רואה את עצמי חוזר לסט חישוקי הברזל הכבדים כל כך מהר. אבל העניין כאן טמון בעובדה שהם באו בחינם ולא עלו לי אגורה....
שבירות? כן, תיאורטית חישוק סגסוגת יישבר ממכה ש"רק" מעקמת חישוק ברזל. אבל במציאות עוד לא ראיתי חישוק סגסוגת שנשבר מסתם שימוש בשטח וחטף מכה מאבן, זה לא אומר שהם לא יישברו. כן נתקלתי בזה פעם אחת בכביש, כשעצרתי לסייע בתאונה של פורשה בוקסטר שהתפוצצה על גדר הפרדה מבטון בכביש שוקת-ערד ב-180-200 קמ"ש. תפוצצו את הג'נט על סלע בנקרות המערבי ב-120 קמ"ש?.... כן, כנראה הוא יישבר. אבל אם זה סוג השימוש שלך ברכב שלך, קטונתי.... אני חותם לך שגם חישוק ברזל יתעקם ללא תקנה ולמעשה יושמד מבומבה כזו.
את כל זה אני רמזתי??? ואני לא ידעתי שאני כזה :rolleyes:
התכוונתי שאתה יכול לבחור בזה או בזה לפי מה נעים לך בעין, לא צריך לחפש סיבות מדעיות.
הסיכוי שהגלגל שלך ממגנזיום שואף לאפס, קצת מעל הסיכוי שהוא מעץ.
זה כנראה יציקת אלומיניום.
שבירות? כן, תיאורטית חישוק סגסוגת יישבר ממכה ש"רק" מעקמת חישוק ברזל. אבל במציאות עוד לא ראיתי חישוק סגסוגת שנשבר מסתם שימוש בשטח וחטף מכה מאבן, זה לא אומר שהם לא יישברו.
+
יצא לנו לסייע להוציא דיסקו 2 שפיצץ 2 צמיגים מנחל אלות לחניון לוץ.
הרכב נסע בפועל על הגאנט סגסוגת המקורי של לנדרובר כמה ק"מ טובים (מאזור חיבור המסלול הכחול-שחור שפעם הוביל לכביש 10) זה קטע נחל מסולע למדי.
למרות שנסע לאט, היינו בטוחים שהג'אנט ייגמר. בפועל היו מעט מאד סימני נזק.
ehudzeelim
21-07-22, 13:29
אז אסיים עם מה שהכי נעים לי בעין.
ואתכם הסליחה על הטעם..139360
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
זה נראה מצוין
ואם אתה אוהב - זה מה שיהיה.
גלגל סגסוגת מקורי קל יותר. על זה אין ויכוח.
האם מצדיק את ההוצאה? קטונתי.
אם יש לך סט שמונח במחסן, תנסה. תאהב את התוצאה, מבחינת נהיגה וגם לוק (לא פחות חשוב)?..... יופי.
לא תאהב?.... לא קרה כלום. תחזור לחישוק הברזל. עלות הניסוי (פירוק והרכבה בפנצ'ריה) לא מפילה אף אחד לפת לחם.
כשאומרים גאנט ״מגנזיום״ מתכוונים לרוב לגאנט העשוי יציקת אלומיניום. לא מכיר גאנטים עשויים מגנזיום.
גאנט ״מגנזיום״ שוקל פחות מגאנט ברזל, בגלל המשקל הסגולי הנמוך של אלומיניום בהשוואה לברזל. יש יציקות אלומיניום איכותית יותר (עם מעט חללים ביציקה) ויש יציקות איכותיות פחות.
חברות רציניות (דוגמאת kmc) יספקו גאנטי ״מגנזיום״ איכותים שישרתו את המשתשמש שנים ארוכות בתנאי שטח קשים.
כפי שכבר נאמר, גאנטים מברזל ניתן לתקן (לעצב) באמצעות פטיש, ואילו גאנט ״מגנזיום״ (יציקת אלומיניום) לא ניתן לתקן (לעצב) והכל בגלל תכונות החומרים מהם הגאנטים עשויים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
דוגמא לייצור של ג'נטים אלומיניום.
דוגמא לקצה העליון של הסקאלה.
https://youtu.be/a5u6-8WzpLs
יש פה מי שאמר שמותגים זה סתם כדי לומר שיש לך מותג... אני חושב שבסרטון הנ"ל מבינים שזו לא סתם יציקה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
רק הערה,
גם ג'אנט אלומיניום ניתן לתקן. אבל אצל בעל מקצוע.
ehudzeelim
22-07-22, 12:21
תודה על התובנות
עוד משהו לא מאד חשוב שחשבתי עליו זה שהרמה עם ליפט מייט תהיה יותר ידידותית לג'אנט ברזל,
וגם האחיזה עליו תהיה יותר נוחה (בגלל שהחומר הרבה יותר דק)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.