התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מחפש מק"ט ליחסי העברה 4.10



Aviv-T
21-07-22, 22:53
מתחיל באיסוף מודיעין לקראת פרוייקט החלפת יחסי העברה.
מצטער אבל חפרתי בפורום ולא מצאתי את המק"טים או הסבר לשאלתי.
מחפש את המק"ט הנכון לדנה 30 ו-60 סטנדרטיים לסופה.

הקדמי - ראיתי שחלק מהמוצרים בקוטר 7.200" וחלקם בקוטר 7.330"

מישהו הזמין ויכול לשתף? גם מק"ט, וגם הסבר להבדל בקוטר - אשמח להחכים. תודה

נדב42
21-07-22, 23:38
לגבי הקדמי, שים לב שיש תמסורת high pinion ויש תמסורת low pinion, ואלו סטים שונים עם מבנה גלגלי שיניים שונה. אולי מפה נובע ההבדל.

אם אתה לא יודע מה יש אצלך, תעלה לכאן צילום של הדיפרנציאל הקדמי שרואים בו את הכניסה של הדרייבשאפט, אין קושי לזהות.

בגדול: אם הדרייבשאפט מתחבר בצד העליון של הביצה זה high ואם באמצע (מבחינת הגובה) זה low.

יש מקומות שבמקום high pinion זה נקרא reverse cut. אלו שני שמות שונים לאותו הדבר.

Aviv-T
22-07-22, 00:08
לגבי הקדמי, שים לב שיש תמסורת high pinion ויש תמסורת low pinion, ואלו סטים שונים עם מבנה גלגלי שיניים שונה. אולי מפה נובע ההבדל.

אם אתה לא יודע מה יש אצלך, תעלה לכאן צילום של הדיפרנציאל הקדמי שרואים בו את הכניסה של הדרייבשאפט, אין קושי לזהות.

בגדול: אם הדרייבשאפט מתחבר בצד העליון של הביצה זה high ואם באמצע (מבחינת הגובה) זה low.

יש מקומות שבמקום high pinion זה נקרא reverse cut. אלו שני שמות שונים לאותו הדבר.

אם אני לא טועה - בסופה זה תמיד יהיה reverse cut. כיוון הסיבוב של הקורונה והפיניון מנוגד לסטנדרט (הצד המשייט והצד המניע) ולכן אני לא חושב שהקוטר מושפע מזה.
בכל מקרה - שני המוצרים שראיתי הם reverse cut

נדב42
22-07-22, 02:11
אני לא מכיר את כל הוורסיות שהיו בסופה במקור, אני יודע להגיד שאני מכיר יותר סופות שהסרנים שלהן לא מקוריים מאשר סופות עם סרנים מקוריים, אז במקום לבנות על המפרט המקורי עדיף לראות מה יש בפועל...

תמונה שווה אלף מילים [emoji4]
(ב- bytes היא שווה הרבה יותר מזה)

דרור ברלי
22-07-22, 09:29
אני לא מכיר את כל הוורסיות שהיו בסופה במקור, אני יודע להגיד שאני מכיר יותר סופות שהסרנים שלהן לא מקוריים מאשר סופות עם סרנים מקוריים, אז במקום לבנות על המפרט המקורי עדיף לראות מה יש בפועל...

תמונה שווה אלף מילים [emoji4]
(ב- bytes היא שווה הרבה יותר מזה)


הפוך גוטה, הפוך.
לא יודע כמה סופות אתה מכיר, אבל רוב הסופות שאני מכיר, נוסעות רק על סרנים מקוריים.

דנה 60 היבריד אחורי
דנה 30 רוורס-קאט קדמי עם פיניון גבוה. אין שום דגם של סרן קדמי מקורי אחר בסופות.

ד ו ר ו ן
22-07-22, 10:05
דנה 60 היבריד אחורי
דנה 30 רוורס-קאט קדמי עם פיניון גבוה. אין שום דגם של סרן קדמי מקורי אחר בסופות.

לא היה גם 44 אחורי בסופות אזרחיות מוקדמות?

נמרוד
22-07-22, 10:08
מתחיל באיסוף מודיעין לקראת פרוייקט החלפת יחסי העברה.
מצטער אבל חפרתי בפורום ולא מצאתי את המק"טים או הסבר לשאלתי.
מחפש את המק"ט הנכון לדנה 30 ו-60 סטנדרטיים לסופה.

הקדמי - ראיתי שחלק מהמוצרים בקוטר 7.200" וחלקם בקוטר 7.330"

מישהו הזמין ויכול לשתף? גם מק"ט, וגם הסבר להבדל בקוטר - אשמח להחכים. תודה

דנה 60 רגיל
דנה 30 reverse cut

שים לב לcarrier brake

בקדמי אתה צריך להחליף קייס עבור יחס העברה 4:10, באחורי אתה יכול להשאר עם הקיים.


139362

כשתחפש בחנויות הגדולות תגלה שפועל אין מבחר מאד גדול של מוצרים שקיימים במלאי.

Aviv-T
22-07-22, 11:30
דנה 60 רגיל
דנה 30 reverse cut

שים לב לcarrier brake

בקדמי אתה צריך להחליף קייס עבור יחס העברה 4:10, באחורי אתה יכול להשאר עם הקיים.


139362

כשתחפש בחנויות הגדולות תגלה שפועל אין מבחר מאד גדול של מוצרים שקיימים במלאי.


לא היה הרבה הבדל ביניהם,. רק הבדל בקוטר הקורונה - שנראה לי משמעותי

נמרוד
22-07-22, 11:34
לא היה הרבה הבדל בין מה למה?

Aviv-T
22-07-22, 19:00
לא היה הרבה הבדל בין מה למה?

אסביר יותר טוב, בטח זה נאבד בתרגום.

בדקתי מספר מוצרים של מספר חברות - יוקון גיר, מוטיב גיר, ספייסר ועוד ועוד.
כולם - reverse cut
כולם - בית הסטליטים הוא ל3.73 ומעלה
הדבר היחידי השונה ביניהם הוא קוטר הקורונה - 7.125, 7.200, 7.330

אני לא מצליח להבין איזה אני צריך. בספר רכב כתוב שהקוטר הוא 1.125, אבל זה היה במוצר אחד, ואין סיכוי שמישהו קנה אותו.
אז אני מנסה להבין איזה אני יכול לשים

נדב42
22-07-22, 19:56
יכול להיות שזה הרוחב הכולל, ושיש הבדל בין היצרנים כמה היציקה בולטת מעבר לכתר של השיניים. נסה לראות תמונות של המוצרים הספציפיים. אני משער שכולם יתאימו, אבל זה כמובן מצריך וידוא.

אתה יכול לשלוח את השאלה הזו ליצרנים עצמם ולראות מה הם יענו.

דרך אגב, סט כזה, נדמה לי של יוקון, עלה לי בארץ באזור האלף שקל לפני 3-4 שנים. שווה לבדוק אצל קנטרוביץ׳ אם יש לו וכמה עולה.

Aviv-T
23-07-22, 00:28
יכול להיות שזה הרוחב הכולל, ושיש הבדל בין היצרנים כמה היציקה בולטת מעבר לכתר של השיניים. נסה לראות תמונות של המוצרים הספציפיים. אני משער שכולם יתאימו, אבל זה כמובן מצריך וידוא.

אתה יכול לשלוח את השאלה הזו ליצרנים עצמם ולראות מה הם יענו.

דרך אגב, סט כזה, נדמה לי של יוקון, עלה לי בארץ באזור האלף שקל לפני 3-4 שנים. שווה לבדוק אצל קנטרוביץ׳ אם יש לו וכמה עולה.

וואלה, אבדוק.
רק מי זה קנטרוביץ'?

נדב42
23-07-22, 00:52
ערן קנטרוביץ׳

054-4778884

דרור ברלי
24-07-22, 12:18
לא היה גם 44 אחורי בסופות אזרחיות מוקדמות?


היה. די נדיר, כי רוב הסופות נמכרו לשוק המוסדי וצוידו בדנה 60.
אבל היום כבר קצת קשה למצוא סרן כזה - בעלי הצ'רוקים XJ והגרנד צ'רוקים ZJ כבר שתו אותם. בהתאם הם יקרים יותר מה-60.

לא שאני מתפעל במיוחד מהסרן הזה. לטעמי ה-60 טוב ממנו בכל פרמטר של חוזק ועמידות וככל שתגדל בקוטר הצמיג, כך יתרונותיו של ה-60 הולכים ומתעצמים וחסרונו (מימדי הביצה הגדולים) הופך לפחות רלוונטי. רק דעתי.

לגבי מעבר ליחס 4.10 - לטעמי כדאי, בוודאי אם קרה משהו ובכל מקרה צריך להחליף - אז ללכת כבר על 4.10. גם אם נשארים עם צמיג 31.

נמרוד
24-07-22, 13:59
אסביר יותר טוב, בטח זה נאבד בתרגום.

בדקתי מספר מוצרים של מספר חברות - יוקון גיר, מוטיב גיר, ספייסר ועוד ועוד.
כולם - reverse cut
כולם - בית הסטליטים הוא ל3.73 ומעלה
הדבר היחידי השונה ביניהם הוא קוטר הקורונה - 7.125, 7.200, 7.330


שאלה טובה.
אני מנחש, שההבדל הקטן בקוטר בגלל מספרי שיניים שונים שנותנים את אותו יחס.
יש 41:10 יש 37:9 ויש 45:11.

דרור ברלי
24-07-22, 15:15
שאלה טובה.
אני מנחש, שההבדל הקטן בקוטר בגלל מספרי שיניים שונים שנותנים את אותו יחס.
יש 41:10 יש 37:9 ויש 45:11.


לא שאלה טובה, שאלה מצויינת.
תחושת הבטן היא שמוטב לבחור בקורונה ובפיניון הכי גדולים ועם יותר שיניים, כלומר 45:11, כי הם יהיו פשוט חזקים יותר פיזית. לא חזקים כמו המקורי (46:13, יחס 3.54:1) אבל מספיק קרובים אליו בחוזק. בדיפ' דנה 30 הקטן יחסית, זה חשוב.

אבל..... שלושת הסטים האלה נחשבים ל"4.10", אבל זה לא בדיוק אותו יחס העברה.

45:11 = 4.0909:1
41:10 = 4.10:1
37:9 = 4.11:1

בהנחה שהסט האחורי הוא ביחס 4.10:1 המקובל, האם הפער הקטן הזה (4.09 או 4.11) "ייבלע" בשלום ע"י תיבת ההעברה? מה הנזק לטווח ארוך בנסיעה ב-4X4?....
אני מניח שהכי טוב יהיה להקפיד שגם הסט האחורי יהיה ביחס זהה בדיוק.

נדב42
24-07-22, 21:11
נשמע ששווה לספור את האחורי ..

Aviv-T
24-07-22, 23:33
בינתיים אני ממשיך במחקר - אני צריך לבדוק האם דרור צודק כשהוא אומר שההבדלים הקטנטנים משפיעים על קוטר הקורונה, בינתיים אני נוטה למצוא שכן.
אחרי שקראתי את הכתבה של גיתאי ואחרי ששוחחתי איתו - הוא טוען שמצד אחד האחוז הקטנטן הזה נבלע והכל תקין - מצד שני כל העסק הזה של קורונה פיניון הוא עסק רגיש. (מצד שלישי בגללו אני עם סופה. אין פה עניין של צודק או טועה. הוא אשם)

ולכן החלטתי שלא משנה איזה חברה אקנה, אבדוק את היחסים המדוייקים ואראה שהם תואמים.
אני נוטה להניח שלטווח הרחוק איפושהו תהיה השפעה, אני פשוט עוד לא יודע מאיפה זה יגיע

ד ו ר ו ן
25-07-22, 07:50
נשמע ששווה לספור את האחורי ..

לפרק את הדיפ האחורי?

מסיבובי גלגל אני בספק רב אם תמצא את ההבדל בין 4.09 ל-4.10 או 4.11

נמרוד
25-07-22, 09:45
מה שקיים עכשיו מאחורה לא רלוונטי, הוא רוצה להחליף יחס העברה.

בפעם האחרונה שקניתי R&P זה היה בסאמיט רייסינג, שם יש את מירב האינפורמציה. אל תשבור את הראש יותר מדי, תראה מה הכי משתלם כולל קיט התקנה מתוך מה שקיים במלאי, שים פה את האפשרויות אם אתה עוד חושש ממשהו.

דרור ברלי
25-07-22, 10:43
בינתיים אני ממשיך במחקר - אני צריך לבדוק האם דרור צודק כשהוא אומר שההבדלים הקטנטנים משפיעים על קוטר הקורונה, בינתיים אני נוטה למצוא שכן.
אחרי שקראתי את הכתבה של גיתאי ואחרי ששוחחתי איתו - הוא טוען שמצד אחד האחוז הקטנטן הזה נבלע והכל תקין - מצד שני כל העסק הזה של קורונה פיניון הוא עסק רגיש. (מצד שלישי בגללו אני עם סופה. אין פה עניין של צודק או טועה. הוא אשם)

ולכן החלטתי שלא משנה איזה חברה אקנה, אבדוק את היחסים המדוייקים ואראה שהם תואמים.
אני נוטה להניח שלטווח הרחוק איפושהו תהיה השפעה, אני פשוט עוד לא יודע מאיפה זה יגיע


אתה עם סופה בגללו.
הוא עם סופה בגללי....
אז כנראה שלמה שקורה לך הוא אחראי, אבל בגדול זה אני אשם.... בקיצור, הסתבכת.
גיתאי טיפוס מיוחד וכדאי שתתייחס להמלצות שלו בזהירות מסויימת, כי הוא לא רואה שבר/תקלה כבעיה או משבר או אסון כמונו - אלא כאתגר. והוא אוהב אתגרים. מה אוהב? הוא מכור לאתגרים. מבחינתו זו עוד הזדמנות-פז לשחק בג'יפ - לפרק ולתקן ולהרכיב והוא לא רק לוקח דברים כאלה בסבבה ובחיוך אלא ממש נהנה מזה. קח בחשבון....


השאלה שלי על הדקויות ביחסי ההעברה היא רק עקרונית. האם באמת תיבת ההעברה יכולה "לספוג" את ההבדל הזעיר הזה? כנראה שכן. ללא נזק מצטבר לאורך זמן?... אולי. אני לא מבטיח לך כלום. במציאות נכנסים עוד משתנים - כי גם חלוקת המשקל ברכב לעתים "לוחצת קצת יותר" על גלגלים קדמיים/אחוריים וגורמת להם להיפחס טיפונת, מה שמשנה את הקוטר ובתיאוריה, מבחינת תיבת ההעברה, זה משפיע קצת על השוויון בין יחסי ההעברה מלפנים ומאחור. זה משתנה מג'יפ לג'יפ כתלות בחלוקת משקל הציוד, זה שונה בין סופה ארוכה לקצרה, כל מקרה לגופו. מי שממש פדנט/סובל מהפרעה בעניין הזה (כמוני למשל), ישחק בהתאם גם עם לחצי האויר בצמיגים כדי להשוות קטרים ככל שניתן....

תכל'ס, אין לך מה לחשוב על זה יותר מדי ובטח לא לדאוג מזה, כי אתה ממילא רוכש שני סטים של יחסי העברה - אחורי וקדמי. תוודא שהם מאותו יצרן והיחס בהם זהה. זה הכל. גם ככה, גם אצל עכברי שטח הכי מסוקסים, הג'יפ נוסע 95% מזמנו על כבישים ושם הוא בהנעה אחורית. אתה משלב ל-4X4 רק בשטח ובשטח גלגלים מחליקים טיפונת פה ושם וזה כבר ממש לא משנה כלום.

אישית, אני נוטה להאמין שככל שהקורונה והפיניון יותר גדולים פיזית וכוללים יותר שיניים, כך הם חזקים יותר - וזה כאמור, חשוב בדיפ' דנה 30 שהוא קטן יחסית (יחסית למומנטים ולמשקל ובכלל לשימוש האופייני של סופות משופרות שהן ג'יפים שעושים הרבה שטח ובעבירות לא קלה).

nightquest
08-08-22, 10:02
מישהו יודע להגיד אם אלה מתאימים לסופה?

https://a.co/d/bKbPCAW
https://a.co/d/bM1uBRe

https://a.co/d/7OenQRJ

Aviv-T
08-08-22, 14:55
מישהו יודע להגיד אם אלה מתאימים לסופה?

https://a.co/d/bKbPCAW
https://a.co/d/bM1uBRe

https://a.co/d/7OenQRJ

כן, שלושתם מתאימים וזה הסט של יוקון גיר שהולך בתוך הסופות.
יתאים לך בול.


נ.ב
אם זה מנעניין מישהו, משיטוט באתרים האמריקאים אני מבין שstandard gear usa זוהי 'חברת בת' של מוצרים של יוקון-גיר שעומדים בתקן אחד פחות מחמיר מיוקוןץ ליין מוצרים ל'ממוצעים יותר'.
אלא אם כן למישהו יש איזה תובנות עמוקות על הפירמה, זה עובד. או לפי האמריקאים 'works good enough'

nightquest
09-08-22, 07:53
כן, שלושתם מתאימים וזה הסט של יוקון גיר שהולך בתוך הסופות.
יתאים לך בול.


נ.ב
אם זה מנעניין מישהו, משיטוט באתרים האמריקאים אני מבין שstandard gear usa זוהי 'חברת בת' של מוצרים של יוקון-גיר שעומדים בתקן אחד פחות מחמיר מיוקוןץ ליין מוצרים ל'ממוצעים יותר'.
אלא אם כן למישהו יש איזה תובנות עמוקות על הפירמה, זה עובד. או לפי האמריקאים 'works good enough'

תודה רבה
יש לי נעילת ספרטן מאחורה, אני עדיין אוכל להשתמש בה עם יחסי ההעברה החדשים?

נמרוד
09-08-22, 07:55
תודה רבה
יש לי נעילת ספרטן מאחורה, אני עדיין אוכל להשתמש בה עם יחסי ההעברה החדשים?כן.

נמרוד
09-08-22, 07:56
כן, שלושתם מתאימים וזה הסט של יוקון גיר שהולך בתוך הסופות.
יתאים לך בול.


נ.ב
אם זה מנעניין מישהו, משיטוט באתרים האמריקאים אני מבין שstandard gear usa זוהי 'חברת בת' של מוצרים של יוקון-גיר שעומדים בתקן אחד פחות מחמיר מיוקוןץ ליין מוצרים ל'ממוצעים יותר'.
אלא אם כן למישהו יש איזה תובנות עמוקות על הפירמה, זה עובד. או לפי האמריקאים 'works good enough'


נשמע שסגרת את הסיפור, תן את הפרטים.

אביב.ת
09-08-22, 22:33
נשמע שסגרת את הסיפור, תן את הפרטים.יקרה. נשארה לי עוד מדידה אחת ואפרסם תוצאות

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

geva dover
15-02-23, 21:22
מחייה קצת את השרשור.
סופה על 33 עם יחס מקורי (3.54?) נעולה כפולה.
מאחורה דטרויט וקדימה לוקרייט.
התחלתי קצת באיסוף מידע, הצלחתי להבין שאת הדטרויוט אני לא צריך להחליף (מצ"ב תמונה מהאתר של יוקון), את הלוקרייט אני אצטרך להחליף?
סרנים 60 אחורה ו30 קדימה

נמרוד
15-02-23, 21:28
אתה צריך להחחליף קייס (carrier, "בית סטליטים"). כ900 שקל לחדש. הלוקרייט יכול לעבור כמו שהוא.

geva dover
15-02-23, 21:40
רק עכשיו קלטתי שלא צירפתי את התמונה:
142584

הבנתי.. מאחורה צריך להחליף משהו נוסף?
אני לא התקנתי את הנעילות ואני מסתמך על המוכר של הסופה, נגיד במידה ויש לוקרייט אחורה?

נמרוד
15-02-23, 22:25
אני במקומך מנקז שמן, מפרק מכסים, ומוודא בעצמי מה יש לי בדיפרנציאלים. לא הרבה עבודה.

Udim
16-02-23, 08:58
אתה צריך להחחליף קייס (carrier, "בית סטליטים"). כ900 שקל לחדש. הלוקרייט יכול לעבור כמו שהוא.

זה אומר כיוון קורונה פיניון מחדש לא?


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
16-02-23, 09:32
זה אומר כיוון קורונה פיניון מחדש לא?


Sent from my iPhone using Tapatalk

בוודאי. אתה מדבר על החלפת יחסי העברה? (או שלא ברור לי על מה אתה שואל)

Udim
16-02-23, 09:36
בוודאי. אתה מדבר על החלפת יחסי העברה? (או שלא ברור לי על מה אתה שואל)

שואל באופן כללי...תודה


Sent from my iPhone using Tapatalk

geva dover
16-02-23, 13:45
פירוק והחלפה של הקורונה והפניון, חלק מהתהליך הוא כיוון שלהם בזמן ההתקנה.
במקרה הנ"ל מאחורה אצלי נדרשת רק החלפה של קורונה ופניון אבל בקדימה אצרף גם קייס ריק ואעביר אליו את הנעילה.


Sent from my SM-G988B using Tapatalk

-->