צפייה בגרסה מלאה : (כותרת נערכה) אפשרי לבעל רישיון נהיגה B לנהוג בפורד אקוליין?
שלום
מתעניין לאחרונה בקניית פורד אקונוליין
הבנתי שרשיון דרגה B החדש לא מתאים לו
בעקבות כך חפשתי קצר שמשקלו 3.3 טון
אח"כ בדקתי וראיתי שלשון החוק הוא, לרכב שמשקלו הכולל הוא3.5 טון
האם באמת המשקל הכולל הוא הקובע, ואיני יכול לנהוג ברכב הנ"ל?
תודה
אז בקיצור אני מנוטרל מכל הסוואנות והאקונליינים למיניהם...
תודה רבה
לא חושב. בזמנו אני זוכר שנסענו כולנו על סוואנות. לא רק מי שהחזיק ברשיון c.
לא חושב. בזמנו אני זוכר שנסענו כולנו על סוואנות. לא רק מי שהחזיק ברשיון c.תבדוק מה זה *בזמנו*.
בגיל שלי B זה 4000
לצעירים יותר 3500
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
צודק.
ראיתי עכשיו שהוא רשם b החדש
רשיון B ישן (עד 2007) - עד 4,000 ק"ג. נהגנו כחוק בכל סוגי הסוואנות ודמויי הסוואנות.
רשיון B חדש (מ-2008 ומעלה) - עד 3,500 ק"ג.
למה? ככה.
Yaron.nahum
24-07-22, 14:02
זה לא ככה,
פשוט במקום להמציא דרגות רישוי בישראל , החליטו סוף כל סוף ליישר קו עם העולם.
ועם התקינה האירופאית
אם היה לך רשיון ישן , יכול להיות שאתה נוהג עדיין ברכב כזה , ולכן לא יכולים לקחת ממך את הזכות לנהוג ברכב שלך
והפתרון המשפטי הוא לתת לכל מי שנבחן לפני המועד הקובע רשוי רק בישראל עד 4 טון ,
דווקא כאן , אני רואה את ההגיון. (בניגוד לרוב המוחלט של פעולות משרד התחבורה )
לא יודע מה הגיוני ומה לא. ההגיון בעיני המתבונן.
"ליישר קו עם כל העולם"?..... לא בטוח. כאן החליטו שאנחנו חלק מאירופה ולכן להיצמד לתקינה אירופית ולא לאמריקאית, שם מותר לך גם לעלות על הגה של משאית די כבדה (בתנאי שיש לה סרן אחורי אחד). אני לא אומר שזה דבר נכון או בטיחותי או שלא, רק מציין עובדה.
אז לי, בעל רשיון B ישן, מותר לנהוג בסוואנה/אקונוליין, ולבן שלי, בעל רשיון B "חדש", זה אסור.
בינינו, במקרה הזה זה אשכרה מטומטם, כמו רוב החוקים והתקנות. אבל זה החוק.
עם רישיון B (ישן) נהגתי בפורד טרנזיט 11 מקומות בארה״ב (כולל לרדת את רחוב הפרחים בסאן פרנסיסקו…)
Sent from my iPhone using Tapatalk
שימו לב
האקונולין הקצר, משקל עצמי 3.3 כולל 3.9
אני משער שהכולל של הארוך, יותר מ4 - השערה בלבד לא בדקתי
אם הקובע הוא המשקל הכולל, גם לבעלי דרגה B הישנה, אין אפשרות לנהוג בו
האקונוליין הארוך למיטב זיכרוני 3955
בסביבות 2011 העלו את המשקל כולל לסאוונות הארוכות מעל 4 טון
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
משקל כולל מוצהר הוא גם עניין שיווקי.
ליבואן יש אינטרס מובהק שלא יעלה על 4 טון כדי שיתאים גם לרשיונות B ישנים. פשוט קל יותר למכור מכוניות שמתאימות גם לרשיון B "ישן" רגיל, מאשר כאלה שמתאימות רק לרשיון C....
פעם לקחתי לרישוי משאית חדשה, שקילה ראשונה היא עברה את ה15 טון בקטנה אז הסרנו ארגזי כלים ותאי זיווד וחזרנו לשקילה נוספת לעמוד במשקל יעד של עד 14999 קג
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
משקל כולל מוצהר הוא גם עניין שיווקי.
ליבואן יש אינטרס מובהק שלא יעלה על 4 טון כדי שיתאים גם לרשיונות B ישנים. פשוט קל יותר למכור מכוניות שמתאימות גם לרשיון B "ישן" רגיל, מאשר כאלה שמתאימות רק לרשיון C....החל ב 2008 משקל כולל מותר (לרכב שמגיע מושלם ולא שילדה בלבד) הוא אך ורק עניין של נתוני יצרן.
ואת היצרנים פחות מעניין רישוי ישראלי
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.