צפייה בגרסה מלאה : תאי lifepo4 - פיצול מדיון קודם, יישום מבוקש:
תאר בבקשה במדויק ובפירוט את היישום, בשרשור חדש.
4 תאים כאלה בטור.
יחליפו מצבר עופרת /חומצה 100 א"ש.
ישמשו כמצבר יחידי.
צרכים: התנעה, תאורת מחנה, מקרר. יש כננת.
האוטו נוסע פעם בשבועיים, בין הנסיעות עומד מחובר למטען / סולארי / מצבר מנותק - לפי המלצתכם.
מה צריך להוסיף?
תודה
חנן-ג'יפולוג
24-07-22, 11:19
בהמשך לשיחתינו.
ארבעה תאים מחוברים בטור, עם נתיך. אמרת שמתאים לך נתיך חצי אוטומט 300 אמפר עם מפסק מובנה- מצוין, אבל תעלה ל500 אמפר, בגלל הכננת.
חוץ מזה מחובר ישירות למצבר vsr לטובת צרכנים בחניון לילה, מכוון ל13 וולט. אחפש לך vsr מתכוונן שמיועד לזרמים של 30 אמפר. אם למישהו יש קישור- יבורך.
חנן, בהמשך לשיחתנו, גם אצלי מומלץ להוסיף פיוז? יש לך קישור מתאים?
חנן-ג'יפולוג
24-07-22, 12:08
אם נתיך רגיל, אז זה:
https://imageshack.com/i/poKQpoaOj
רכב של 24 וולט, אז הייתי מנסה נתיך של 200 או 250 אמפר. אמור להספיק, לדעתי.
יש לי בעיה עם vsr שיהיה מחובר ללא מפסק - הוא לוקח זרם. תמיד.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לגבי נתיכים - אני ממליץ על סוג שנקרא mega.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
24-07-22, 19:07
יש לי בעיה עם vsr שיהיה מחובר ללא מפסק - הוא לוקח זרם. תמיד.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
צודק. שיהיה עם מפסק. כמה הוא לוקח לאחר הניתוק?
בכל מקרה, בשיחה עם pw סיכמנו שהוא מנטר מתח מצבר בעזרת הbm bluetooth battery monitor, במקום vsr. הסידור עם המקרר ממילא קורה רק כשהוא בקרבת הרכב.
אם זה כדי להפעיל מקרר זה מיותר. במקררים יש lvd מובנה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
24-07-22, 19:25
שהוא הכי לא מותאם ללייפפו4.
אפשר לכוון אותו למתח כזה או אחר. מה הבעיה איתו?
(עם ליתיום איון הוא עבד נהדר)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
24-07-22, 19:40
יש הבדל בין מצבר אביזרים, שלא איכפת לך שירד לאחוזים מאוד נמוכים, נגיד פחות מ12.8 וולט, ואז תטען אותו חזרה.
ובין המצבר של pw שצריך לאחר הניתוק להתניע לו את הרכב.
ליישום כזה, לא הייתי יורד מ13, אולי 12.9 וולט, וזה בלחץ רציני.
אם אתה יכול לכוון את הניתוק למתח הזה, מה טוב. אני לא בטוח שזה ניתן במקרר שלי, או של pw.
אוקיי. אפשר להעלות אותם בד"כ עד 11.3 אבל באמת לא הייתי סומך עליו להתנעה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
boaz avrahami
25-07-22, 07:17
יש הבדל בין מצבר אביזרים, שלא איכפת לך שירד לאחוזים מאוד נמוכים, נגיד פחות מ12.8 וולט, ואז תטען אותו חזרה.
ובין המצבר של pw שצריך לאחר הניתוק להתניע לו את הרכב.
ליישום כזה, לא הייתי יורד מ13, אולי 12.9 וולט, וזה בלחץ רציני.
אם אתה יכול לכוון את הניתוק למתח הזה, מה טוב. אני לא בטוח שזה ניתן במקרר שלי, או של pw.
אם אני זוכר נכון לפחות בדנפוס יש אפשרות להחליף נגד שמשנה את ערכי LVD
חנן-ג'יפולוג
25-07-22, 07:36
אתה זוכר נכון לגבי הדנפוס ואכן שיניתי אצלי להגנה מינימלית כי אני לא בונה על ההגנה הזו, אבל נדמה לי שלא ניתן לעלות ל13 וולט. שווה בדיקה.
חנן-ג'יפולוג
25-07-22, 07:43
https://imageshack.com/i/pmusR9TPj
boaz avrahami
27-07-22, 08:31
אצלי אין מקום לשני מצברים בתא המנוע ולכן השני בתא המטען והראשון הוא בכלל חומצה.
את השני אני מטעין מdc2dc שיושב אחרי VSR מתכוונן ל 13 וולט דרך BMS לסוללה שיש לה הגנת מתח נמוך מותאמת לסוג הסוללות.
המקרר גם מחובר לאותו המצבר קבוע.
בנסיעה זה נטען ותומך במקרר וכאשר הרכב כבוי אז המצבר המשני מנותק מכלל המערכת והמקרר נשען רק עליו.
הגנת המקרר לא נכנסת לפעולה. ה bms חותך לפני
חנן-ג'יפולוג
27-07-22, 08:37
המקרה שלך, בועז, לא קשור לצרכים של השואל. הוא מדבר על מצבר התנעה בניגוד אליך, ולכן הצעתי הגנה אגרסיבית בהרבה. של 13 וולט, כדי להשאיר לו כח התנעה מספק, עם יתירות להתנעות קשות.
boaz avrahami
30-07-22, 11:11
קפץ עלי ביוטיוב הסרטון הזה.
אמנם הסוללות שונות אבל אפשר לבדוק אם המידות של התאים מתאימים לישום דומה על בסיס מצבר רגיל…
https://youtube.com/shorts/eoVDFLwYLvk?feature=share
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.