ariel-ro
27-07-22, 09:48
אהלן,
שרשור ראשון עם תקלה בדיסקו, מקווה שלא יהיו הרבה:)
הפציינט: דיסקברי 1, שנת 1998 עם מנוע TDI300
עד הבעיה, הכל היה יציב מאוד: בנסיעה רגילה מד החום המקורי היה עומד על החצי, הדיגיטלי סביב ה80 (בפועל זה 90) באופן יציב.
הבעיה התחילה ביום בהיר אחד, בלי שנגעתי במערכת הקירור
כאשר מתחילים לנסוע מהתנעה קרה, דקות בודדת אח"כ הרכב מתחמם. מה זה אומר מתחמם?
מד החום המקורי עולה לכיוון האדום והמד הדיגטלי נושק ל100 מעלות (הוא מזייף, זה כנראה משהו כמו 110)
כאשר פותחים מכסה מנוע במצב הזה, כל הונטות עובדות, אבל מושכות אוויר קר מהרדיאטור.
לאחר פרק זמן מסויים (שבאופן מדהים קורה כאשר אני עומד על מדרכה עם שני גלגלים בזמן שאני ממתין שהרכב יתקרר, ואז יורד ממנה בנסיעה) משהו קורה, והטמפרטורות יורדות חזרה לטמפרטורות הנורמליות, הרכב חוזר להתנהג כרגיל - שפותחים מכסה מנוע, הונטות מושכות אוויר חם מהרדיאטור.
החשד הראשוני היה טרמוסטט שלא נפתח - החלפתי אותו.
בנסיעה הראשונה-שנייה לאחר ההחלפה הכל היה בסדר, אבל התופעה חזרה די מהר (ולא בטוח שהטרמוסטט סידר אותה, כי הבעיה הייתה ברוב הנסיעות, אבל לא בכולן)
לא עולה לי לראש משהו שיכול לחסום את מעבר המים לרדיאטור חוץ מטרמוסטט, אבל בטוח שיש משהו כזה, כי הרכב מתחמם.
דברים נוספים שעולים לי לראש:
אוויר במערכת - יכול להיות שלא ניקזתי אוויר טוב? לחילופין יש כניסת אוויר למערכת הקירור ומכיוון שאיזור הטרמוסטט הוא הכי גבוה במערכת הקירור אז נכלא שם אוויר והטרמוסטט לא מתחמם בזמן?
סתימה ברדיאטור - נשמע לא סביר בגלל אופי התופעה, אבל אולי מישהו יוכל להסביר למה כן.
מה דעתכם?
אריאל
שרשור ראשון עם תקלה בדיסקו, מקווה שלא יהיו הרבה:)
הפציינט: דיסקברי 1, שנת 1998 עם מנוע TDI300
עד הבעיה, הכל היה יציב מאוד: בנסיעה רגילה מד החום המקורי היה עומד על החצי, הדיגיטלי סביב ה80 (בפועל זה 90) באופן יציב.
הבעיה התחילה ביום בהיר אחד, בלי שנגעתי במערכת הקירור
כאשר מתחילים לנסוע מהתנעה קרה, דקות בודדת אח"כ הרכב מתחמם. מה זה אומר מתחמם?
מד החום המקורי עולה לכיוון האדום והמד הדיגטלי נושק ל100 מעלות (הוא מזייף, זה כנראה משהו כמו 110)
כאשר פותחים מכסה מנוע במצב הזה, כל הונטות עובדות, אבל מושכות אוויר קר מהרדיאטור.
לאחר פרק זמן מסויים (שבאופן מדהים קורה כאשר אני עומד על מדרכה עם שני גלגלים בזמן שאני ממתין שהרכב יתקרר, ואז יורד ממנה בנסיעה) משהו קורה, והטמפרטורות יורדות חזרה לטמפרטורות הנורמליות, הרכב חוזר להתנהג כרגיל - שפותחים מכסה מנוע, הונטות מושכות אוויר חם מהרדיאטור.
החשד הראשוני היה טרמוסטט שלא נפתח - החלפתי אותו.
בנסיעה הראשונה-שנייה לאחר ההחלפה הכל היה בסדר, אבל התופעה חזרה די מהר (ולא בטוח שהטרמוסטט סידר אותה, כי הבעיה הייתה ברוב הנסיעות, אבל לא בכולן)
לא עולה לי לראש משהו שיכול לחסום את מעבר המים לרדיאטור חוץ מטרמוסטט, אבל בטוח שיש משהו כזה, כי הרכב מתחמם.
דברים נוספים שעולים לי לראש:
אוויר במערכת - יכול להיות שלא ניקזתי אוויר טוב? לחילופין יש כניסת אוויר למערכת הקירור ומכיוון שאיזור הטרמוסטט הוא הכי גבוה במערכת הקירור אז נכלא שם אוויר והטרמוסטט לא מתחמם בזמן?
סתימה ברדיאטור - נשמע לא סביר בגלל אופי התופעה, אבל אולי מישהו יוכל להסביר למה כן.
מה דעתכם?
אריאל