PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיית התחממות בדיסקברי 1



ariel-ro
27-07-22, 09:48
אהלן,
שרשור ראשון עם תקלה בדיסקו, מקווה שלא יהיו הרבה:)
הפציינט: דיסקברי 1, שנת 1998 עם מנוע TDI300
עד הבעיה, הכל היה יציב מאוד: בנסיעה רגילה מד החום המקורי היה עומד על החצי, הדיגיטלי סביב ה80 (בפועל זה 90) באופן יציב.
הבעיה התחילה ביום בהיר אחד, בלי שנגעתי במערכת הקירור
כאשר מתחילים לנסוע מהתנעה קרה, דקות בודדת אח"כ הרכב מתחמם. מה זה אומר מתחמם?
מד החום המקורי עולה לכיוון האדום והמד הדיגטלי נושק ל100 מעלות (הוא מזייף, זה כנראה משהו כמו 110)
כאשר פותחים מכסה מנוע במצב הזה, כל הונטות עובדות, אבל מושכות אוויר קר מהרדיאטור.
לאחר פרק זמן מסויים (שבאופן מדהים קורה כאשר אני עומד על מדרכה עם שני גלגלים בזמן שאני ממתין שהרכב יתקרר, ואז יורד ממנה בנסיעה) משהו קורה, והטמפרטורות יורדות חזרה לטמפרטורות הנורמליות, הרכב חוזר להתנהג כרגיל - שפותחים מכסה מנוע, הונטות מושכות אוויר חם מהרדיאטור.
החשד הראשוני היה טרמוסטט שלא נפתח - החלפתי אותו.
בנסיעה הראשונה-שנייה לאחר ההחלפה הכל היה בסדר, אבל התופעה חזרה די מהר (ולא בטוח שהטרמוסטט סידר אותה, כי הבעיה הייתה ברוב הנסיעות, אבל לא בכולן)
לא עולה לי לראש משהו שיכול לחסום את מעבר המים לרדיאטור חוץ מטרמוסטט, אבל בטוח שיש משהו כזה, כי הרכב מתחמם.


דברים נוספים שעולים לי לראש:
אוויר במערכת - יכול להיות שלא ניקזתי אוויר טוב? לחילופין יש כניסת אוויר למערכת הקירור ומכיוון שאיזור הטרמוסטט הוא הכי גבוה במערכת הקירור אז נכלא שם אוויר והטרמוסטט לא מתחמם בזמן?
סתימה ברדיאטור - נשמע לא סביר בגלל אופי התופעה, אבל אולי מישהו יוכל להסביר למה כן.

מה דעתכם?

אריאל

חנן-ג'יפולוג
27-07-22, 09:55
איך החימום הפנימי כשזה קורה?

נמרוד
27-07-22, 09:56
סע בלי תרמוסטט בכלל. זה יכול לעזור באבחון.

יש עוד כיוון תיאורטי, צינור תחתון שקורס תחת ואקום.

Gershon
27-07-22, 10:44
אם FAN CLUTCH תקין?

שלומי
27-07-22, 16:03
נתקלתי בדיסקברי שהתחמם בלי דפוס קבוע בגלל אוויר במערכת , שווה לדעתי לנסות לנקז אוויר.

ariel-ro
27-07-22, 17:09
חנן,
לא יודע, לא בדקתי.
אבל אני מבין את הכיוון, ובהחלט שווה בדיקה.

נמרוד,
אלגנטי ודי פשוט (אחרי שבפעם האחרונה שהחלפתי טרמוסטט אחד הברגים היה שחוק ונדרשתי לפרק להחליף את כל בית הטרמוסטט, שהמהנדסים הבריטים לא חשבו לתת גישה נורמלית לברגים שלו, ושרף לי ערב שלם), אבדוק כדי לשלול את שאר הדברים במערכת.

גרשון,
זה קורה בכל מהירות, ומאוד מורגש שהרדיאטור כולו קר, כאילו לא מגיעים אליו מים חמים מהמנוע.

שלומי,
אפרק טרמוסטט, אנקז אוויר ואבדוק.

תודה לכולם, אם ישנם עוד כיוונים עד שאחזור עם תשובות מפירוק הטרמוסטט וניקוז אוויר, אשמח לקרוא

מתן
27-07-22, 19:05
הצינור העליון במצב טוב? כלומר הוא חם לאחר שהרכב הגיע לטמפ עבודה? בדקת שהוא לא מתכווץ/נמעך תחת לחץ?

Sent from my SM-A526B using Tapatalk

asafk
27-07-22, 19:55
ככל שאני זוכר יש פקק לניקוז אויר. לא רק התרמוסטט.
המקורי מצ'וקמק ומפלסטיק כולם מחליפים למתכתי אבל הפלסטיק טוב.
כלומר - אם יש לך פקק פלסטיק תכין אחד ספייר לפני שאתה פותח.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב ש.
27-07-22, 21:10
מה המצב אריאל?
מישהו לפניך עשה רענון למערכת הקירור? אם לא אז זה הזמן, לדעתי.
בן כמה הרדיאטור?

בקיצור, תרמוסטט תפוס(מקווה שקנית מקורי), ניקוז אוויר כמו שצריך, רדיאטור סתום, פאן קלאץ', משאבת מים, מיכל עיבוי(לא "משהו" בדיסקו 1 ו- 2), צנרת קירור.
קיץ, חום קיצוני וזה...

ariel-ro
28-07-22, 16:50
טוב
פרקתי את הטרמוסטט, יצאתי לנסיעה, לקח המון זמן לרכב להגיע לטמפ' עבודה (צפוי) והוא לא התחמם
הגעתי הביתה, רואה שלולית ירוקה (לנדרובר, לא?)
נראה שיש נזילה ממשאבת המים (יש חופש בציר שלה ומשהו התחיל לחרוק לאחרונה)
אין מנוס, כמו ברכישת כל רכב שטח ישן, להחליף את כל מערכת הקירור - מה שלא עשיתי שקניתי אותו
יוזמנו החלקים מחו"ל, יוחלפו, ואחזור לעדכן.

אריאל

ariel-ro
27-08-22, 21:29
מעדכן:

הוחלפה משאבת המים והצנרת והוחזר הטרמוסטט. אין נזילות נראות לעין והרכב לא מתחמם (בינתיים)

לדעתי הסיבה לתופעה היא שהטרמוסטט יושב בנק' הגבוהה ביותר במערכת הקירור.
הייתה נזילה ממשאבת המים - מניח שבהתחלה היא הייתה קטנה ביותר ולא שמחתי לב אליה, אבל זה אומר שהמערכת לא אטומה ויכול להיכנס אליה אוויר - האוויר שנכנס מתנקז בנקודה הגבוהה ביותר ,היכן שהטרמוסטט, ולכן הוא לא מתפקד כמו שצריך.
החלפת הצנרת והמשאבה שנזלה ביחד עם ניקוז אוויר נכון פתרו ככל הנראה את הבעיה. (אמשיך לעקוב כמוב)

תודה לעוזרים

איל מ
27-08-22, 21:36
דיסקברי 1 שעברו התחממות אחת, נוטים לעשות צרות בהמשך. הראש לא מתמודד עם זה טוב.

ariel-ro
27-08-22, 22:43
גם אני שמעתי על זה.
לא נותר לי אלא לקוות שהכל בסדר.
אם יהיו בעיות... נוריד את ראש המנוע ונטפל.

-->