התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תיקון ספידומטר מזייף והחלפות הילוכים לא יפות בטרופר דיזל 2002



asafpeleg
27-07-22, 10:44
לאחרונה הספידומטר בטרופר התחיל להשתולל ולהראות מהירויות דימיוניות, 150 קמ״ש וכאלה. כל זה לא באמת היה מפריע, אבל לזה נוספה החלפת הילוכים לא יפה: הגיר היה מחליף מייד לשני, לפעמים רביעי לא היה משתלב או שהיה משתלב ויורד לשלישי ועולה שוב וכו וכו׳.
בגלל שילוב התופעות החשד היה חיישן מהירות ולא הגיר עצמו ואם לדייק יותר - החילזון של הספידומטר שמניע את חיישן המהירות.
הזמנתי את החילזון ואת הבית שלו, מצרף בהמשך מק״טים. הורדתי את מיגון הגיר רק כדי לגלות ( תודה כמו תמיד, נדב ש.) שבטרופר דיזל 1999 עד 2004, חיישן המהירות בכלל מורכב בטרנספר ולא בגיר, וזה נכון גם לטרנספר Tod וגם לטרנספר הרגיל. בשניהם הוא ליד חיבור הדרייבשאפט האחורי, פונה ימינה לצד נוסע.
החיישן עצמו מחובר עם אום גדולה שנפתחה בקלות לבית החילזון. אח״כ פותחים את המנעול של בית החילזון לטרנספר עם בוקסה קטנה, ולאחר מכן ניסיתי למשוך את בית החילזון החוצה איך שהוא. אז זהו שלא. יש שם וואחד או-רינג בפנים וגם 20 שנה באותו מקום עושות את שלהן, אז חרטתי תותב להברגה (M22) שעולה על בית החילזון ובדפיקות פטיש קלות משכנע אותו לצאת החוצה.
הקשר המכני בין החילזון לבין חיישן המהירות קורה בעזרת שגם קטן שמחבר בינהם (שכחתי לצלם אותו) ואפשר וכדאי לשלוף אותו לאחר פירוק החיישן עצמו, כשבית החילזון עדיין בטרנספר. זה חלק קטן אז צריך לשים לב שלא ייפול.
זהו, לאחר ההרכבה הטרופר חזר לעצמו, 370 שח לקנייה בארץ מ יו-אמ-איי.
זה החילזון השחוק: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220727/7829cce56919b0b44bb57dc7928d92de.jpg

זה החילזון בתוך הבית הישן שלו: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220727/a90270a2878c17c7816c2b547fb877f9.jpg

זה הבית מוברג לתותב : https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220727/82d4c88dff0b2c58ccb728b38c2cf01b.jpg

ואלה המקטים:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220727/c59154f64731eec767ea409c6e8be241.jpg


אם מישהו צריך את החולץ הזה, מוזמן.

ehudzeelim
27-07-22, 15:24
תופעה מוכרת בטרנספרי TOD, לפעמים עובר שמן טרנספר דרך המחזיר שמן קטנטן על ציר גלגל השיניים וזורם לאיטו לתוך חיישן המהירות. התוצאה זהה, ספידומטר קופץ והחלפות הילוכים לא נכונות, קיקדאונים וכו'..
במקרה כזה צריך לנקות את חיישן המהירות מהשמן ולהחליף מחזיר שמן על הציר והבעיה נפתרת.
מעניין כמה גירים כבר שופצו בלי סיבה בגלל התקלה הזאת..


Sent from my SM-J710F using Tapatalk

-->